Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-10, 18:37   #871
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Fredagsläsning


Guillou som hotellfyllo. http://www.dn.se/ledare/signerat/eri...lar-om-sovjet/

När kommer boken? Knappt man kan bärga sig till pocketutgåvan. http://www.resume.se/nyheter/media/2...-gullou-boken/
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-19, 12:59   #872
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Några Norgehistorier tror jag aldrig vi haft. Den här är helt sann också. Jag köpte ett hantelset på XXL men nu hade jag stoppat på så mycket vikt så att låsen börjat spricka. Inget jag berättade då jag trodde dom skulle skicka 4 nya lås utan snack. Men ack vad jag bedrog mig. Så här gick turerna...

Hej, har ett "X-ERFIT DUMBBELL SET 30 KG" från er men nu har låsen börjat spricka och dom gängar knappt i längre. Jag kanske har blivit för stark och dragit åt för hårt. Var in på XXL men dom hade inga lås över som låg och skräpade men jag fick ett servicekort till er. Tycker det är onödigt att köpa nytt när det bara är låsen som krånglar och kan ni skicka 4 nya för en billig penning så vore jag tacksam.

Hej

Misstänker att det är den du är ute efter (så en bild på lås till 50 mm-stång fast jag har 25 mm).

Nej.

25 mm och 399 kronor för 4 lås + 2 stänger + 30 kg vikter. http://www.xxl.se/traning/styrketran...084388_1_style


Hej

207400-001 EX Vektkoff 13,6 - Star lock collars (25 mm gjengelås) 80kr st
Hittade ett billigare alternativ.
49kr och frakt tillkommer så du betalar runt 300kr för dem.

Skicka gärna postnummer ifall du vill ha dem.
Med vennlig hilsen / Vänliga hälsningar / Best regards,

Mylna Sport


Hej, Kolla först så att låsen verkligen passar till den stång jag har. Gör dom det så kan du skicka dom omgående.
/tack

Hej

Ja de ska passa, vi ska få det skickat imorgon på morgonen.

Du har dem i veckan.

Med vennlig hilsen / Vänliga hälsningar / Best regards,

Mylna Sport

(sen kom en faktura på 377,49 SEK men inga lås. Men av fakturan kunde jag utläsa att det var två st lås och inte fyra)

Hej,

Bestrider faktura XXXXXX då varken priset eller varorna stämmer med det som var beställt. Jag var i behov av 4 (FYRA) lås till ett "X-ERFIT DUMBBELL SET 30 KG" då dom spruckit efter bara några månaders användande.

Efter lite dividerande fram och tillbaka så skulle det ordnas (4 lås) för "runt 300kr". Vilket får anses som hutlöst då ett helt nytt set kostar 399 på XXL men jag accepterade ändå.

Men då fakturan dök upp så var den på 377,49 SEK och för två stycken lås!! Några lås har jag ännu inte sett till men ni behöver inte skicka några heller och fakturan kommer inte heller den betalas då jag inte fått det jag beställt. Jag skulle inte ens betalat 377 spänn för 4 lås. Det borde ju vem som helst begripa när ett helt nytt set (30 kg vikter, 2 stänger, 4 lås) kostar 399. Bifogar tidigare mailkonversation.


Hej

Då tar jag bort den fakturan, den är skickad till dig redan men du behöver inte skicka tillbaka den.

Med vennlig hilsen / Vänliga hälsningar / Best regards,

Mylna Sport

.................................................. ..

På eftermiddan kom dom två låsen med posten. Dom passade inte.
Fått ovanligt många PM kring den här historien så här kommer fortsättningen.

Insåg att jag skulle få köpa ett nytt paket för 400 spänn bara för att komma åt en låsmutter. Det var den minst dåliga lösningen helt enkelt. Ska man öka med ett kilo åt gången så går det åt mycket vikter och därför behöver jag dom stänger jag har som är lite längre, men som inte är kompatibla med några andra lås.

Dock hade dom något annat paket för 349 på XXL så jag tog med mig det spruckna låset och ett till för jag skulle kolla om dom passa, för att på så vis slinka med en 50-lapp. Men först testa jag det spruckna låset på setet för 399 då det låg framme på golvet. Det var ju samma sort så det gled på utan problem. Ja där stod jag med en frisk mutter i näven och stången framför fötterna på mig var intakt.

Resten på historien kan ni säkert lista ut själva.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 15:22   #873
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Vem sa att brott inte lönar sig?


Citat:
En Uppsalakvinna pressades på över 400 000 kronor av en man som hotade att avslöja hennes otrohet. Förövaren använde flera nätalias.

Kvinnan fick kontakt med en man via korsordsspelet Wordfeud på nätet och började chatta med mannen, som efter en tid krävde henne på pengar. I annat fall hotade han att avslöja deras chattkontakter för kvinnans sambo. Hon betalade 45 000 kronor till mannen, som enligt kvinnan också hade hotat att döda henne.

Kort efteråt fick kvinnan kontakt med andra män på nätet. För en av dem berättade hon om hoten och fick löfte att mannen skulle se till att förövaren straffades. En annan man började på nytt kräva pengar av henne och hotade annars att avslöja en otrohetsaffär. Kvinnan betalade totalt drygt 430 000 kronor till olika bankkonton för att komma undan hoten, innan historien avslöjades.

Uppsala tingsrätt slår nu fast att en och samma man, en 33-åring från Värmland, låg bakom alla de nätidentiteter som kvinnan chattade med. Mannen har i huvudsak erkänt gärningarna och döms nu för utpressning. Enligt domstolen har det rört sig om ett förslaget tillvägagångssätt, där mannen ömsom hotat och låtsats hjälpa kvinnan. Enligt domstolen är det dock inte bevisat att han hotat döda henne.

Den dömde mannen förekommer sedan tidigare under 33 avsnitt i belastningsregistret och döms nu till skyddstillsyn med samhällstjänst i 220 timmar. Rätten var inte enig - ordföranden ville döma mannen till tio månaders fängelse.
400 papp i fickan och skyddstillsyn med samhällstjänst med 33 tidigare domar i bagaget! Säg att dom skämtar. http://www.unt.se/uppland/uppsala/ut...t-3694296.aspx
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2015-04-22 klockan 15:25.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 19:42   #874
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
400 papp i fickan och skyddstillsyn med samhällstjänst med 33 tidigare domar i bagaget! Säg att dom skämtar. http://www.unt.se/uppland/uppsala/ut...t-3694296.aspx
Tur det inte är vinter, då hade man blivit mörkrädd på flera sätt. Men det låter väl som ett passande straff (OM de dammar av skampålen och börjar köra stationering där som samhällstjänst!)...

Utpressning måste vara överlägsen som "spelform" om man ska bege sig in på den kriminella banan. Väljer man offer försiktigt och minimerar risken för anmälan blir det både jackpott och nollrisk. Och även om man skulle åka dit verkar ju risken fortsatt vara nära noll att döma av den här domen. Tajmar man det väl med hjälp av några välplacerade byråkratiska käppar i det rättsliga maskineriet kan man säkert tajma det så det blir en nätt liten tjänst i solen på parkförvaltningen en sommar
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 06:25   #875
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Hörru Wagge! Du borde ju ha en del att berätta om Tjock-Steffe! Finns ju massor av stories och skrönor som spridits från Uppsala ända till Sundbyberg...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20669105.ab
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 07:12   #876
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Hörru Wagge! Du borde ju ha en del att berätta om Tjock-Steffe! Finns ju massor av stories och skrönor som spridits från Uppsala ända till Sundbyberg...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20669105.ab
Hörru Cc! Vad får dig att tro att jag umgås med gangstrar?

Ärligt talat hade jag aldrig hört talas om Uppsalamaffian innan dom åkte dit. Så liten är inte stan och vi hängde väl inte i samma kretsar direkt. Rättare sagt dom hängde och jag satt klistrad framför text-teven.

Vad jag vet så var dom inga spelare heller och då är chansen än mindre att man sprungit på varann. Inte ens när bilderna på hela gänget spreds föll någon pollett ner.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 08:32   #877
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Hörru Cc! Vad får dig att tro att jag umgås med gangstrar?

Ärligt talat hade jag aldrig hört talas om Uppsalamaffian innan dom åkte dit. Så liten är inte stan och vi hängde väl inte i samma kretsar direkt. Rättare sagt dom hängde och jag satt klistrad framför text-teven.

Vad jag vet så var dom inga spelare heller och då är chansen än mindre att man sprungit på varann. Inte ens när bilderna på hela gänget spreds föll någon pollett ner.
Nja, inte umgås kanske. Glömde iofs att du bor i förorten! :P

Men spelade gjorde de, finns en story där Tjock-Steffe fått en "stenklar" och påstås ha ystat in 50 lakan på den via en välkänd Sundbybergsbaserad svartbookie. Det var bara det att det var en sk "fisk", hästen var favorit i loppet men skulle köras bort till förmån för en annan i samma stall. Loppet har figurerat i media som "stötkörning" och minnesgoda travfans från början av 90-talet vet nog vilka som var inblandade.

Hursom, svartbookien hade klart för sig vad som skulle hända och sockrade oddset ytterligare, vanligtvis fick man toton +10% men här sockrades rejält. Några ombud informerades om oddset och fick i uppdrag att ragga spel samtidigt som hästen skulle vara mordvinnare, spets och slut. Fovvon fick också som väntat ledning enkelt med stallkamraten i rygg. I sista sväng drogs det diskret i högertömmen med galopp som följd och strike på enda konkurrenten i dödens medan stallkompisen lätt gled in som vinnare till fint odds.

Storyn förtäljer också att trafiken mellan Uppsala och Sumpan ökade kraftigt någon månad efter händelsen då det gått upp för Steffe att han blivit lurad...men såklart utan resultat!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 11:40   #878
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Som jag sagt tidigare. Salabacke/Gränby är inga förorter i Uppsala.

Lika lite som att Södermalm och Kungsholmen är det i Stockholm. Jag tror det är dina år i Solna som spökar till det för dig.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-24, 17:51   #879
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard



Ändå är det såna här som drar upp snittet i Pisa-undersökningarna.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5), Moffegrev (+14)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 14:18   #880
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Klarar du Finansinspektionens räknefrågor till svenska folket?
Du hade 6 rätta svar av 6 frågor

JÄMFÖR DITT RESULTAT!: Så här bra gick det för deltagarna i Finansinspektionens undersökning: Fråga 1: 82,8 % svarade rätt. Fråga 2: 49,6 % svarade rätt. Fråga 3: 64,6 % svarade rätt. Fråga 4: 80,9 % svarade rätt. Fråga 5: 70,0 %svarade rätt. Fråga 6: 75,0 % svarade rätt.
Av 42326 deltagare i testet är ditt resultat bättre än 4055 (10%)
Skrämmande sa Bill och Bull. http://www.di.se/artiklar/2015/5/12/...venska-folket/

Citat:
En bilhandlare erbjuder en begagnad bil för 60.000 kr. Det är två tredjedelar av vad den kostade som ny. Hur mycket kostade bilen som ny?
Frågan som inte en hälften klarade av trots att två av dom tre svarsalternativen är helt ologiska.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 14:27   #881
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Förstår inte riktigt, men bar chartsen nedanför säger ju något helt annat än texten. Enligt dem är det inte många som svarar fel..





Sen är det ju en annan sak att procenten inte är lika med 100%..
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 15:06   #882
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Jag tycker det var kluriga frågor så jag är nöjd med mina 4rätt
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 15:30   #883
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Förstår inte riktigt, men bar chartsen nedanför säger ju något helt annat än texten. Enligt dem är det inte många som svarar fel..

Spoiler:




Sen är det ju en annan sak att procenten inte är lika med 100%..
Det var resultatet för dom som gjort testet på di.se. Dom är väl lite smartare än snittet då.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 15:31   #884
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Jag tycker det var kluriga frågor så jag är nöjd med mina 4rätt
Snittet i Södertälje var på 1,5 så du ska vara stolt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5), Moffegrev (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-13, 15:48   #885
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det var resultatet för dom som gjort testet på di.se. Dom är väl lite smartare än snittet då.
Okej, då skulle jag vilja veta hur den första undersökningen utfördes. För det är ju skillnad på att frivilligt delta i en enkät på nätet eller bli utvald att fylla i sånna där svar utan att tjäna något på att ha rätt. Skulle sånna där frågor dyka upp i en SIFO-enkät till exempel skulle jag inte har mer rätt än snittet..
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td