Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-31, 13:45   #841
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
108 SVT Text Onsdag 31 dec 2014
INRIKES PUBLICERAD 31 DECEMBER

Explosion vid polisstation i Farsta

En explosion inträffade i natt vid
entrén till närpolisstationen i Farsta
i södra Stockholm. Yttre pansarglaset
och dörren till entrén skadades.

När polisen kom dit för att undersöka
platsen och spana i närområdet körde
en grå bil därifrån i full fart. Polis
tog upp jakten och lyckades få stopp
på bilen genom att köra in i den.

Därefter kunde en man gripas. Ytter-
ligare en man, som slängt sig ur bilen
när polisen jagade den, har också
hittats och hämtats till förhör. Den
ene mannen är i 50-årsåldern och den
andre i 40-årsåldern.
Sprängattentat mot polisstationer blir inte ens huvudnyhet längre. Vad som kom före? Vädret och fyllesamtal till 112.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 15:33   #842
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Wagner, nu får du bjuda på en jul- eller nyårsanekdot från förr. Nog har du vunnit något en dag som denna
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 19:06   #843
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Wagner, nu får du bjuda på en jul- eller nyårsanekdot från förr. Nog har du vunnit något en dag som denna
Inte vad jag kan påminna mig.

Just jul och nyår brukar vara lugna på spelfronten. Men ni kan få en anekdot från SVT om vårt grymma land.

Citat:
Flyktingar vägrar att gå av buss

Ett 60-tal nyanlända flyktingar kom
till Östersund från Malmö i dag. Men
ett 40-tal vägrade kliva av bussen.

-De blev besvikna när de kom hit. Det
var kallt och ingen storstad.
Det är
svårt för polisen att göra något. Vi
kan inte avhysa dem från bussen, säger
Bengt Stadin, vid Jämtlandspolisen.

Migrationsverkets presschef Fredrik
Bengtsson säger att man som asylsök-
ande inte har rätt att välja var man
blir placerad. -Vi har sett att asyl-
sökande har en bild av vad som väntar
i Sverige. När bilden inte stämmer med
verkligheten så blir det problem.
Man kan ju undra varför dom väljer att publicera något dylikt!

a) Vi ska tycka synd om dom?
b) Vi ska bli förbannade i stugorna och tänka va fan är det frågan om?

Ja det kan ju inte vara b så dom måste tro att dom lyckats hjärntvätta sina läsare fullständigt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 19:22   #844
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

De kan ju välja att åka hem igen då om det är så mycket bättre där. Man är inte flykting om man inte är nöjd med allt som är bättre än det man flyr ifrån. Mer troligt att det var 20 flyktingar och 40 bidragsparasiter på bussen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 19:24   #845
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Inte vad jag kan påminna mig.

Just jul och nyår brukar vara lugna på spelfronten. Men ni kan få en anekdot från SVT om vårt grymma land.



Man kan ju undra varför dom väljer att publicera något dylikt!

a) Vi ska tycka synd om dom?
b) Vi ska bli förbannade i stugorna och tänka va fan är det frågan om?

Ja det kan ju inte vara b så dom måste tro att dom lyckats hjärntvätta sina läsare fullständigt.
Tror det är pga storhelg, lär sitta någon mellanchefs son där idag och få skoja lite. Har märkt att det brukar vara bra skillnad på statliga institutioner vid storhelger och semester tider, var det inte Aftonbladet som släppte igenom en ocensurerad artikel en midsommarafton?

Kan bjuda på en egen anekdot.

Har vid 2 tillfällen behövt säga upp tv-licensen.

Första gången så var det månaden Juli.

En ung grabb som svarar i luren,
Citat:
japp, inga problem, det fixar vi, ha en bra dag.

Andra gången så var det månaden November, en inte lika trevlig dam fick jag tala med då, ifrågasatte starkt varför jag skulle säga upp licensen för att tvn var sönder, är väl bara att köpa en ny tyckte hon, och hon skulle min sann rapportera in till kontrollanten att på min adress
Citat:
där finns det minsann ingen tv
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 20:35   #846
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Jag har bara behövt säga upp licensen en gång och det var för att Siba golat. Rapporterar dom fortfarande?

Nää den har jag lämnat tillbaka svarade jag när ringde upp och bestred fakturan. Det var inte ens en lögn.

Hade ett långt förhör med snorvalpen där inne beträffande text-tevens egenskaper. En text-tv utan uppdate* på 80-talet var som att klara sig utan internet i dagsläget. Jag var mer än skeptisk men han bedyrade att allt skulle funka utan att begripa vad jag pratade om. Mycket riktigt så var ingenting som man var van vid. Han tänkte - bara dom baxat ut teven härifrån så lär han inte komma tillbaka. 2 timmar senare vaknade han upp ur den villfarelsen när en grinig djävel "råkade" putta till han bakifrån med vagn och tillhörande teve i lasten.

* Uppdate eller uppdatering mer korrekt var något man inte kunde leva utan före internet och knappt efter heller. Smyga med en tidning vid uppdate på teven vid mål kunde ingen livescore i världen konkurrera med. Man titta på teve som vanlig men vid mål tändes en liten ruta upp i vänstra hörnet och då visste man att den inställda sidan (oftast 377) uppdaterats. Vilket betydde mål, eller blindgångare. Inte så kul när man smugit alla onda sidor först och var garanterad mål i ens favör på någon av matcherna. Var först när man började massboka objekt på Betfair som text-tv fick stå tillbaka för nätet.

Ja då blev det en liten nyårsanekdot ändå
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 20:37   #847
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Inte vad jag kan påminna mig.

Just jul och nyår brukar vara lugna på spelfronten. Men ni kan få en anekdot från SVT om vårt grymma land.



Man kan ju undra varför dom väljer att publicera något dylikt!

a) Vi ska tycka synd om dom?
b) Vi ska bli förbannade i stugorna och tänka va fan är det frågan om?

Ja det kan ju inte vara b så dom måste tro att dom lyckats hjärntvätta sina läsare fullständigt.

AB skriver också, det här är ju helfestligt.

Dom försöker väl iofs linda in det lite
Citat:
– De ljög för oss och sa att vi skulle åka i 40 minuter, i stället körde de i 15 timmar, säger Moaweyh Ramliy, en av flyktingarna på bussen.
Vem startar fackeltåg mot lögnarna på migrationsverket?

Citat:
– Det här är vad Migrationsverket erbjuder. Hade det funnits ett boende som legat närmare så hade vi valt det i första hand men vi har ett stort tryck på vårt system, säger Fredrik Bengtsson, presschef på myndigheten.
– Vi kommer att försöka hitta en lösning på detta men det innebär inte att vi kommer skjutsa runt några personer.
Nä vi får väl se hur det blir med det
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 00:29   #848
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Saker jag inte förstår mig på - Del 24


Varför dom förbjöd smällare när det är tillåtet med fyrverkerier/raketer som låter tio gånger värre? http://sv.wikipedia.org/wiki/Sm%C3%A4llare
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 02:33   #849
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Vad passar bättre än att skriva ot i den mest ot tråden i hela otdelen av sharps.se

God Nytt på er alla!

Och låt nästa år innehåålla minst lika mkt anekdoter.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 00:43   #850
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Rapporterar dom fortfarande?
I mitt fall så var det -00 och -01
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 00:56   #851
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

* Uppdate eller uppdatering mer korrekt var något man inte kunde leva utan före internet och knappt efter heller. Smyga med en tidning vid uppdate på teven vid mål kunde ingen livescore i världen konkurrera med. Man titta på teve som vanlig men vid mål tändes en liten ruta upp i vänstra hörnet och då visste man att den inställda sidan (oftast 377) uppdaterats. Vilket betydde mål, eller blindgångare. Inte så kul när man smugit alla onda sidor först och var garanterad mål i ens favör på någon av matcherna. Var först när man började massboka objekt på Betfair som text-tv fick stå tillbaka för nätet.
Farsgubben hade ett eget smygasystem, gick ut på att han satt uppe i trappen, jag framför text-tv:n i källarn.

Sen drog det igång.....


Först skulle jag rabbla platsoddsen (givetvis med start på 3an)

Sen gick det över till kuskens efternamn

- känner du någon med det efternamnet som kusken har?

Här gällde det att tänka till, svarade man nej, och det sen visade sig att det fanns någon avlägsen bekant med samma efternamn som kusken, så kunde det i kombination med ett bommat lopp nästintill resultera i en hurring.


Sen var det dags för vinnaroddset, nu höjdes även tonläget

- HÖGT ELLER LÅGT?

Sen började gissandet.

-Jaha då var det 8an

-Nej

-4an?

-nä

-3an?

-näää

-6an?

-Japp

-FAN, jag visste det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+3), Slurf (+5), Wagner (+10), SlimCharles (+5), maddmax (+10), Staketkusken (+5), Stekel (+5), Savve (+6)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 06:13   #852
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Farsgubben hade ett eget smygasystem, gick ut på att han satt uppe i trappen, jag framför text-tv:n i källarn.

Sen drog det igång.....


Först skulle jag rabbla platsoddsen (givetvis med start på 3an)

Sen gick det över till kuskens efternamn

- känner du någon med det efternamnet som kusken har?

Här gällde det att tänka till, svarade man nej, och det sen visade sig att det fanns någon avlägsen bekant med samma efternamn som kusken, så kunde det i kombination med ett bommat lopp nästintill resultera i en hurring.


Sen var det dags för vinnaroddset, nu höjdes även tonläget

- HÖGT ELLER LÅGT?

Sen började gissandet.

-Jaha då var det 8an

-Nej

-4an?

-nä

-3an?

-näää

-6an?

-Japp

-FAN, jag visste det.
Vilka fina gener du måste ha pojken min.

Udda eller jämnt då, missa han det? Jag hade en som ringde och smög via telefon. Udda eller jämnt antal mål i matchen. Noll är jämnt poängterade han varje gång och så satte det igång med alla möjliga uteslutningsmetoder. Men först skulle det suckas över mitt tonläge när jag svarade "jaha nu vet jag hur det gick" och så vidare vi hade ju oftast samma intressen. Fast jag lät lika sur och grinig varje gång det ringde.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 09:09   #853
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Den värsta "smygaren" jag någonsin känt var nog salig "TLW"! Han hade noggrant klippt och klistrat ihop en "smygskärm" i papper till sin TV. Den var anpassad enbart för den klassiska sidan (377) och hade en ficka för varje match på stryket. Man kunde dra i en pappersbit i sidled och därmed smyga fram varje resultat enskilt. Den där klistrade han nogsamt på sin TV varje lördag ända tills SVT började hoppa mellan sidorna. I samma veva pajade burken och trots idogt letande hittade aldrig TLW en ny TV med exakt samma skärmyta. Efter det blev det Livescore.com som gällde för att de var de enda som inte "high-lightade" ledande/vinnande lag på den tiden. Glömmer aldrig när han gått in rätt hårt i en Championship-match på hemmalaget. Mycket långsamt började han smyga upp slutresultatet, det tog säkert 20 sek innan han fått fram att de gjort 5 baljor...stenklart skrek han och slet bort smygpappret bara för att få se att bortalaget gjort 6 mål!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+10), Staketkusken (+5), Stekel (+3)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-02, 13:13   #854
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Vilka fina gener du måste ha pojken min.

Udda eller jämnt då, missa han det? Jag hade en som ringde och smög via telefon. Udda eller jämnt antal mål i matchen. Noll är jämnt poängterade han varje gång och så satte det igång med alla möjliga uteslutningsmetoder. Men först skulle det suckas över mitt tonläge när jag svarade "jaha nu vet jag hur det gick" och så vidare vi hade ju oftast samma intressen. Fast jag lät lika sur och grinig varje gång det ringde.

Hehehe jo dom generna kan man inte klaga på

Utan att på något sätt framhäva mina egna kunskaper, så hoppas jag mina barn tar motsvarande steg som jag gjort kontra min föregångare

Tror spelbudgeten låg på 100kr/dag och för att maximera chanserna så spreds den där hundringen ut över 3-5 olika V5:or...

Vissa kuskar bojkottades, något som också firade stora triumfer.....

Stig H var gud.
Var det -93 Ina scott vann championatet? Tror Stig H rattade miss wildcat, gubben peppade sig själv redan på Fredagen, Stig H är Stig H, så när Söndagen kom så var det väl ungefär en fifty-fifty i hans ögon.

Udda eller jämnt tror jag aldrig kördes, däremot kunde det ibland köras högt eller lågt även på hästnumret.


Tonläge och pokerface var däremot viktigt, kunde ge en hel del gnäll där med, oavsett tonläge, allt kunde ju tolkas.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-05, 19:59   #855
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Swedbank


Citat:
Spara & Bokonto
För dig som planerar att köpa en bostad finns två olika sparformer. Kontot Spara & Bo ger dig som planerar att köpa bostad snart extra hög ränta.

Räntan för närvarande 0,30 % från första kronan.
Inte bara hög utan extra hög ränta.

För att komma i åtnjutande av den extra höga räntan innebär det dock vissa restriktioner. Fattas bara annat!

Citat:
Fritt uttag för att köpa bostad tidigast efter ett år och om finansiering sker hos Swedbank eller Sparbank.
Uttagsränta är 1 % på uttaget belopp om uttag sker innan ett år gått eller om uttaget inte går till köp av bostad.
Så om du har fräckheten att plocka ut alla dina pengar efter bara 3 år, utan att ha köpt bostad med finansiering hos Swedbank eller Sparbank, så kommer du få ut mindre än du satt in.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td