Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-17, 17:28   #1
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

MMA-tråden (Löpande tråd)


Howdy folks!

Här kan vi snacka om kommande matcher.

Senast redigerad av 1nce den 2010-12-25 klockan 13:59.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 17:49   #2
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

jag är tacksam att du kan . . tyvärr kan jag inget om det.
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 18:43   #3
 
vonschweikerts avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 133
Sharp$: 37
Standard

Det här blir spännande, kan inte så mkt själv ännu men försöker lära mig. Mkt kul sport att se på tv.
vonschweikert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 18:44   #4
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ok, här kommer första bidraget som jag tycker platsar i tråden.

7u på BJ Penn 1.96@Pinnacle UFC 20e november.
Möte mellan två av sportens största genom tiderna! Han möter Matt Hughes för tredje gången, de har vunnit varsin. Jag tycker BJ ska vara favoriten här, han har varit aktiv de senaste åren medans Hughes har trappat ner på matchandet. I senaste matchen mellan dem 2006 så vann Hughes på TKO stoppage i slutet på tredje ronden, BJ så dock väldigt bra ut i de två första ronderna men bränslet började ta slut i tredje ronden. Han lyckades stoppa Hughes nedtagningar vilka ansågs vara av världsklass och var bättre stående. När Hughes väl fick ner BJ så var han så nära att åka dit på en triangel/armbar i slutet på andra ronden, BJs groundgame är världsklass. Jag tror inte att Hughes längre kan bli den fightern han var en gång i tiden, visst har BJ sina frågetecken också efter två raka förluster mot Frankie Edgar men han är den bättre fightern i dagsläget. Det var synd att vi inte fick se mer av Hughes senast när han knockade Almeida nästan omgående, jag måste tro att det var en fluke, möts Hughes och Almeida 10ggr så säger jag 7-3 till Almeida.

Gissar att oddset kommer ligga runt 1.75 på BJ Penn vid matchdags. Hade vågat sätta aningen mer om det inte hade varit för BJs oberäknelighet, ibland är han motiverad som aldrig förr och ibland tycks han slappa med träningen. Eftersom denna match kommer gå i weltervikt 170 lbs får BJ lov att se till att bygga upp lite mer muskelmassa vilket jag inte riktigt tyckte att han klarade senast när han gjorde utflykt upp till 170 lbs för att möta GSP.

Fick 2.01 själv, råkade visst spela ner oddset för er andra

Senast redigerad av 1nce den 2010-09-17 klockan 19:05.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 19:28   #5
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

5u på Carlos Condit 2.51@Expekt UFC 16e oktober.
Jag älskar att se Condit fightas, det är non-stop action! Till skillnad från många andra fighters som bjuder på underhållande matcher så har Condit tajta tekniker och slick brassejutsu. Motståndaren Dan Hardy kommer från förlust då han utmanade fenomenet GSP om bältet i weltervikt, han är en stående fighter med bra blick och timing i boxningen och han har ett bra takedown defense.

Nyckeln till seger för Condit är att clincha med Hardy för där är han stark, därifrån kan han försöka ta ner Hardy med sina fina legtrips eller gröta armbågar och knän. Hardy kommer säkert lyckas försvara många nedtagningsförsök men Condit är så intensiv så att han kommer lyckas förr eller senare, väl på mattan är det Condit som bestämmer. Condit kan ta duktigt med stryk också vilket kommer vara ett nödvändigt ont eftersom Hardy är en bra kontringsboxare, det kommer kosta blod, svett och kanske tårar för Condit att ta matchen dit han vill ha den.

Tror oddset på Condit kommer ligga runt 2.30 vid matchdags.

Även här finns det orsaker till att jag inte höjer insatsen, det är att matchen går i London(Hardy är från Nottingham) och britterna tenderar att bli oerhört patriotiska och högljudda efter ett glas Sherry. Även tidsomställningen spelar in, Condit tränar i Albuquerque(USA) medans Hardy tränar i Nottingham, det blir +7h på klockan när han reser över pölen.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 17:03   #6
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Surebet på 21.57%, först till kvarn!

Chris Lytle vs Matt Serra, att gå tiden ut?
JA 2.00@PaddyPower 60.78% av insatsen.
NEJ 3.10@5dimes 39.22 % av insatsen.

Börja med att maxa på Paddy, brukar vara lägre limit där....
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 17:07   #7
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Surebet på 21.57%, först till kvarn!

Chris Lytle vs Matt Serra, att gå tiden ut?
JA 2.00@PaddyPower 60.78% av insatsen.
NEJ 3.10@5dimes 39.22 % av insatsen.

Börja med att maxa på Paddy, brukar vara lägre limit där....
Även Antonio Rogerio Nogueira vs Ryan Bader går att surebetta till 10.11%.

Antonio Rogerio Nogueira vs Ryan Bader, att gå tiden ut?
JA 2.00@PaddyPower 55.06%
NEJ 2.45@5dimes 44.94%
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 14:05   #8
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

6u på Martin Kampmann 3.28@Expekt UFC 23e oktober.
Dansken Kampmann blir här underskattad av oddssättarna. Han har utvecklats en hel del bara det senaste året och är ganska komplett i sin arsenal med sin skarpa muay thai som främsta vapen. Motståndaren Jake Shields var champ i middleweight hos Strikeforce innan han signade med UFC och detta blir hans UFC-debut. Shields har brottningen och till viss del bjj'n som främsta styrkor men han är inte bra stående.

Så länge matchen hålls stående kommer Kampmann utan tvekan plocka isär Shields bit för bit. Trots att Shields har riktigt bra nedtagningar så tror jag inte att han tar ner Kampmann så enkelt, saken är den att Kampmann är väldigt lugn och metodisk i sin striking vilket skapar en säkerhetsmarginal mot nedtagningar, han har dessutom ett erkänt bra takedown defense. Visst kommer Shields förmodligen lyckas med nån nedtagning men Kampmann är grym på marken också och han brukar kunna komma upp på fötter igen. Shields en bra fighter men han är överskattad efter segern över Dan Henderson. Det blir förmodligen en lång match och jag kan se Kampmann vinna på domslut efter tre ronder.

Jag tror oddset kommer ligga runt 3.00 inför matchen men jag tycker det finns värde i allt över 2.80.

Senast redigerad av 1nce den 2010-10-11 klockan 14:20.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-14, 11:22   #9
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

5dimes har släppt lite odds på kommande matcher och jag är duktigt sugen på att lira på Rick Story till 3.10, han möter Johny Hendricks.

Båda har brottarbakgrund men Hendricks få ses som den bättre brottaren men jag tycker inte det verkar skilja så mycket. Story är den bättre stående och hans submission-game verkar bättre än Hendricks', Story chokade ut duktige Brian Foster med en armtriangel från helguard!!! Det är sick... Story som är 11-3-0 har vinster över några riktigt bra motståndare som Jake Ellenberger, Dustin Hazelett och tidigare nämnda Brian Foster, förlusterna har kommit mot bra fighters som senast när han förlorade mot Hathaway men jag tyckte han gjorde en bra match. Han lyckades ta ner Hathaway nån gång och bjöd britten på mer motstånd än vad Diego Sanchez lyckades med.

Johny Hendricks som är 9-0-0 har inga vinster över motståndare av samma kaliber och han har hype:ats hårt ända sen han kom till UFC, visst har han levererat och vunnit över hyfsat bra motstånd men jag tycker inte att han gör sin hype rättvisa. Han är ett kraftpaket med sin korta längd för welterweight och han har knock-out power men jag tycker inte att han är en bättre stående fighter än Story. Han är en dekorerad brottare och tvåfaldig amerikansk mästare i collegebrottningens div. 1 men jag tycker inte att han lyckats anpassa sin brottning till MMA mer än vad Story har, därför ser jag dem som ganska likvärdiga brottare ur ett MMA-perspektiv.

Story kan käka tunga smällar så jag är inte direkt orolig att Hendricks knockar honom. Story har inte samma power i boxningen men jag har inte sett om Hendricks kan ta en ordentlig smäll, nån som vet?

Vad tror ni? Nån som har tankar?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-14, 20:51   #10
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
5dimes har släppt lite odds på kommande matcher och jag är duktigt sugen på att lira på Rick Story till 3.10, han möter Johny Hendricks.

Båda har brottarbakgrund men Hendricks få ses som den bättre brottaren men jag tycker inte det verkar skilja så mycket. Story är den bättre stående och hans submission-game verkar bättre än Hendricks', Story chokade ut duktige Brian Foster med en armtriangel från helguard!!! Det är sick... Story som är 11-3-0 har vinster över några riktigt bra motståndare som Jake Ellenberger, Dustin Hazelett och tidigare nämnda Brian Foster, förlusterna har kommit mot bra fighters som senast när han förlorade mot Hathaway men jag tyckte han gjorde en bra match. Han lyckades ta ner Hathaway nån gång och bjöd britten på mer motstånd än vad Diego Sanchez lyckades med.

Johny Hendricks som är 9-0-0 har inga vinster över motståndare av samma kaliber och han har hype:ats hårt ända sen han kom till UFC, visst har han levererat och vunnit över hyfsat bra motstånd men jag tycker inte att han gör sin hype rättvisa. Han är ett kraftpaket med sin korta längd för welterweight och han har knock-out power men jag tycker inte att han är en bättre stående fighter än Story. Han är en dekorerad brottare och tvåfaldig amerikansk mästare i collegebrottningens div. 1 men jag tycker inte att han lyckats anpassa sin brottning till MMA mer än vad Story har, därför ser jag dem som ganska likvärdiga brottare ur ett MMA-perspektiv.

Story kan käka tunga smällar så jag är inte direkt orolig att Hendricks knockar honom. Story har inte samma power i boxningen men jag har inte sett om Hendricks kan ta en ordentlig smäll, nån som vet?

Vad tror ni? Nån som har tankar?
Hmm, jag skulle nog inte sätta några större summor på Story i den här fighten. Ser den tyvärr som en rätt självklar vinst för Hendricks, han har sett riktigt bra ut i sina fighter.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-14, 21:25   #11
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Hmm, jag skulle nog inte sätta några större summor på Story i den här fighten. Ser den tyvärr som en rätt självklar vinst för Hendricks, han har sett riktigt bra ut i sina fighter.
Håller med om att Hendricks har sett bra ut i sina matcher men det är mot ganska mediokert motstånd. Jag ska inte gå så långt som att säga att Story och Hendricks är spegelbilder av varann men deras fightingstilar är väldigt lika, Story lite bättre stående och Hendricks lite bättre brottare. Det är möjligt att Hendricks har det i sig att kunna besegra riktigt bra motståndare men han har inte fått chansen att bevisa det ännu, Story blir hans bästa motståndare hittills. Story å andra sidan har bevisat att han är game, vinsten över Jake Ellenberger som är en grym fighter imponerar mest. Jag vill nog ge Story 35-40% chans att vinna men jag ska kolla lite mer på båda innan jag bestämmer mig, kanske kommer högre odds också.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 11:26   #12
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

UFC 125: Resolution - Jan 1st
Brandon Vera vs Thiago Silva 2.25 1.65
Dong Hyun Kim vs Nathan Diaz 1.74 2.05
Clay Guida vs Takanori Gomi 1.61 2.35

UFC 127 - Feb 27th
B.J. Penn vs Jon Fitch 2.40 1.59

UFC 128 - Mar 12th
Mauricio Rua vs Rashad Evans 1.54 2.55

Sugen på Vera, Gomi och BJ...

Vad har ni för tankar?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+3)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 11:55   #13
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
UFC 125: Resolution - Jan 1st
Brandon Vera vs Thiago Silva 2.25 1.65
Dong Hyun Kim vs Nathan Diaz 1.74 2.05
Clay Guida vs Takanori Gomi 1.61 2.35

UFC 127 - Feb 27th
B.J. Penn vs Jon Fitch 2.40 1.59

UFC 128 - Mar 12th
Mauricio Rua vs Rashad Evans 1.54 2.55

Sugen på Vera, Gomi och BJ...

Vad har ni för tankar?
Bump av en utmärkt trad. Tycker BJ och Gomi är tva riktigt bra bets. Tror inte Vera har sa mkt mot Silva. Silva är jävligt underskattad enligt mig, och hade honom som vinnare mot Rashad. Satan vad nära han var att sänka honom i tredje. Allt Rashad gjorde var takedowns. Tror Silva tar Vera rätt lätt.

Edit: Hade trott att Fitch skulle vara underdog i den här fighten.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 12:04   #14
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller faktiskt Fitch som knapp favorit men det är helt klart värde på allt över 2.15 på BJ imo. BJ har problem mot rörliga brottare med explosiva nedtagningar från olika vinklar, Fitch är inte den typen av brottare. Att ta ner BJ från clinch eller med en telegraferad double-leg är jävligt svårt. Fitch kommer vara större och starkare, hade matchen gått i LW hade BJ varit rejäl favorit hos mig.

Silva hade vunnit mot Rashad om han hade varit sitt vanliga jag, vette fan vad problemet var. Kanske hade han nån skada som störde honom. Kommer bli en underhållande match Vera vs Silva. Måste analysera ordentligt men min spontana tanke var att det fanns en gnutta värde på Vera och ett bet på typ 2u hade varit på sin plats.

Gomi borde ju vara liten favorit här. Snubben kan ju knocka vem som helst, det som oroar lite är Guidas titankäke, verkar ju vara omöjligt att knocka snubben. Om det går till decision kan domarna mycket väl ha Guida som vinnare för att han kommer vara den som pressar på men behöver nödvändigtvis inte vara den som träffar mest eller gör mest skada (referens Phan vs. Garcia.).
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 12:38   #15
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fitch har ju en övernaturlig förmaga att göra fighten trakig. Det skulle jag vilja säga att hans största styrka är. Möter han en slick bjj-snubbe sa neutraliserar han bjj'n med sin brottning sa att ingenting sker. Möter han en bra striker sa hänger han pa honom i tre ronder med sin guerilla bjj sa att inga slag utväxlas. Mot trakbrottare sa visar Fitch att han är den trakigaste av de trakiga och trakar till sig ett decision. Det verkar dessutom helt omöjligt att knocka karlfan, eftersom han verkar ha en haka som inte är av denna jord. Penn likasa.

Ser alltsa ingen KO/TKO i den här fighten. Sub? Fitch lär väl knappast subba BJ, och BJ lär väl inte subba Fitch. Alltsa aterstar decision.

Fragan är ju om Fitch trakar sig till ett decision här ocksa.

Seriöst, allt över 1,3 pa att den här gar till decision maste väl vara spelbart? 8 decisions pa rad har herr Fitch.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 15:10   #16
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Blev 7u på [email protected] och 5u på [email protected]

Är beredd att hålla med dig Moffe, finns värde från 1.30 på att Penn vs. Fitch går tiden ut.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 15:38   #17
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Vera är spelbar för mig att även fast han har sett passiv ut på seanste matcherna. Anledning Silva's styrka är ävén Veras styrka båda är stående fighters a la muy thai. Silva har mer power än Vera men Vera har reach. Tror Vera har bättre brottning medans Silva har vassare bjj. Vera har aldrig blivit knockad stående hans enda förluster kommer från grnp and dec och tror inte Silva kommer försöka gå på take downs i första taget.

I min önskevärld hade fitch varit underdog mot bj nu är det tvärtom och jag tvekar på spel. Visst bj kan slå ut fitch stående och kanske kanske subba honom. Men jag tror att Fitch kommer ta ner matchen på marken citerat moffe igen neutralisera bj's bjj. Han såg förhoppningsvis på Hughes matchen och såg hur det kan gå men jag kan ha fel bj kan överraska. Frågan är nog om han kan stoppa fitch's take down's.

Clay Guida vs Takanori Gomi ,tvekar starkt på att Guida kommer stå med Gomi. Utan han kommer kör sin vanliga stil grnp and take downs stil fullt ös. stilmässigt så har Gomi sin svaghet på marken. Samt att hans kondition har varit ifrågasatt. Vilket är en av Guida's styrkor han är som en durecell kanin verkar aldrig gasa.

Dong Hyun Kim vs Nathan Diaz. Något överodds på Diaz annars tror jag på en jämn match där Kim är stakrare med bättre brottning men diaz klart bättre boxning och bättre bjj. Tror inte kim vill stå med Diaz utan ta ner fighten till marken ganska fort. Kan Diaz subba eller ta sig upp/ stoppa koreanens take downs.....

Mauricio Rua vs Rashad Evans. Tycker rashad är spelbar här Shogun's svaghet är just brottning vilket är rashads styrka. Stående är shogun helt klart bättre men han har haft problem med brottning och kondition vilket såg mot Griffin och Coleman.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 15:48   #18
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Mauricio Rua vs Rashad Evans. Tycker rashad är spelbar här Shogun's svaghet är just brottning vilket är rashads styrka. Stående är shogun helt klart bättre men han har haft problem med brottning och kondition vilket såg mot Griffin och Coleman.
Kommer skrika av glädje om Shogun knockar Rashad. Tal inte den mannen.

Shogun har brutal ko-power och 5 ronder pa sig att sänka Rashad.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 15:57   #19
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Kommer skrika av glädje om Shogun knockar Rashad. Tal inte den mannen.

Shogun har brutal ko-power och 5 ronder pa sig att sänka Rashad.
Läser mellan raderna och antar att du kommer spela på att shogun täpper till rashad's trut by ko
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 17:47   #20
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Till rätt odds, ah absolut. Han har betydligt mer ko power än Machida, och Machida toksänkte honom. Rashad verkar ha en usel haka, kolla bara hur nära han var att bli sänkt av både rampage och thiago silva.

Visst, jag är medveten om att Shogun kommer åka ner i backen ett par gånger, dock tar han sig ju upp rätt snabbt med sin slicka bjj, och förr eller senare blir Rashad träffad, han kan inte gömma sig i 5 ronder, och när han väl blir träffad åker han i backen och reser sig inte på ett tag.

En taggad Shogun kommer toksänka honom, och förhoppningsvis är det en taggad shogun vi får se. Dock är det ju ett bra tag tills fighten är, så vi har god tid att spekulera utgången på den.


Hoppas inte någon av er är ett Rashad-fan?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 18:02   #21
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nä, inget Rashad fan, SHOGUN är the man! Intressant matchup, båda har sina fördelar.

Oddset på BJ uppe i 2.55 nu. Visst att Fitch är favoriten men nån måtta får det väl vara... BJ kommer förhoppningsvis ha anpassat sin fysik bättre till WW nu än mot Hughes och jag tyckte han såg tränad ut sist. Stoppar han nedtagningarna så vinner han.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 21:08   #22
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Ne ,Jag är en gammal chuck-fan men tyvärr har mma blivit så taktisk på senare år lay and pray och jabba till sig domslut. Gillar fighters som Cole miller som har mentaliteten att gå på avslut och avsluta matcher
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 21:57   #23
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ah vaffan, finns en del goa gubbar kvar i gamet. Finns alltid ett par brawlers i varje viktklass som är underhållande. Men du har helt klart rätt, UFC var ballare förr, när rediga barsluggers gick in och vevade, det var njutning varje gala. Eller när sumot fick en stenhård spark rätt i huvudet när han ramlar och tokdäckar, eller när tank abboth gick in och barsluggade till sig vinster.

Visst fan var det tider det. Han är som tagen ur en dålig Seagalfilm.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Uqgd3WDyh7k[/ame]
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-08, 22:31   #24
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Ah vaffan, finns en del goa gubbar kvar i gamet. Finns alltid ett par brawlers i varje viktklass som är underhållande. Men du har helt klart rätt, UFC var ballare förr, när rediga barsluggers gick in och vevade, det var njutning varje gala. Eller när sumot fick en stenhård spark rätt i huvudet när han ramlar och tokdäckar, eller när tank abboth gick in och barsluggade till sig vinster.

Visst fan var det tider det. Han är som tagen ur en dålig Seagalfilm.

http://www.youtube.com/watch?v=Uqgd3WDyh7k
Haha du anar inte hur rätt du har moffe. Abbot höll jag alltid på när han fightades inte för att han var så särskilt bra men sjukt rolig att se.

Det finns en gammal film med honom ungefär som dagens countdown som heter "ultimate tank abbot" den måste du se. Tank är så där halv dragen när han berättar om diverse incidenter, verkar som han slogs före sina matcher samt efter. Han berättar hur han laddar upp inför sina matcher med ett par veckors fylla. men så gick det som det gick för honom oxå mycket rött i hans record men underhållningsvärdet går det inte att säga något om
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+6)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 10:54   #25
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

The Ultimate tank abbot kommer tankas sa fort jag kommer innanför dörren idag. De gamla galorna är helt klart episka.

En annan favorit med grava aggresionsproblem är Ken Shamrock. Blir glad bara jag ser människan. Tror inte han haft en enda fight som inte varit en hatmatch.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 17:12   #26
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

FItta, inga seeders på bestmmatorrents, och har för usel ratio på mma-tracker. Googlar men hittar den inte.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 20:12   #27
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
FItta, inga seeders på bestmmatorrents, och har för usel ratio på mma-tracker. Googlar men hittar den inte.
aj då! Jag som hade tänkt att se den igen, kanske finns på dc
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-12, 14:31   #28
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Vera är spelbar för mig att även fast han har sett passiv ut på seanste matcherna. Anledning Silva's styrka är ävén Veras styrka båda är stående fighters a la muy thai. Silva har mer power än Vera men Vera har reach. Tror Vera har bättre brottning medans Silva har vassare bjj. Vera har aldrig blivit knockad stående hans enda förluster kommer från grnp and dec och tror inte Silva kommer försöka gå på take downs i första taget.
Håller med i stort, tycker Veras bjj är riktigt vass också så vette fan om Silva har fördel där. Oddset på Vera 2.40 nu och frågan är om inte det måste testas. En sak som oroar är ju att detta blir Veras första match efter frakturen på okbenet som han fick mot Jon Jones. Har du nån koll på hur länge han fick avstå träning pga det?

Vill trycka av men vågar inte riktigt
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-12, 16:08   #29
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Håller med i stort, tycker Veras bjj är riktigt vass också så vette fan om Silva har fördel där. Oddset på Vera 2.40 nu och frågan är om inte det måste testas. En sak som oroar är ju att detta blir Veras första match efter frakturen på okbenet som han fick mot Jon Jones. Har du nån koll på hur länge han fick avstå träning pga det?

Vill trycka av men vågar inte riktigt
Beror lite på hur komplicerat brottet var,tror han borde vara borta från sparring ett tag. Hitta den på nätet : http://www.bjpenn.com/video/exclusive-brandon-vera-on

http://www.fightline.com/fl/news/201.../brandon-vera/

Brandon Vera: 180 Days; or right orbital eye area can be cleared by a opthamologist

Verkar lite beror på när han fick gröna ljuset av specialist läkare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+2)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-12, 16:14   #30
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Vad tycker ni om siste WEC gala två bältet står på spel:

Benson Henderson 1.62
Anthony Pettis 2.54

Scott Jorgensen 2.79
Dominick Cruz 1.51

Själv funderar jag gå in på Jorgensen tror han kan skapa problem för Cruz. Cruz har farlig muy thai stil och är snabb på fötterna men Jorgensen har bra boxning och brottning. Hoppas att kan blocka Cruz legkicks bara.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-12, 17:08   #31
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har rätt dålig koll på WEC men har en del videos som jag skulle kunna kolla igenom om jag får lite tid över, dock har jag ett ganska pressat tidsschema just nu

Snackats lite om Jorgensen på SBR's forum och verkar vara några som tänker lira honom. Om du lirar Jorgensen så ryggar jag rakt av utan egna analyser.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 17:11   #32
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Vad tror de två andra musketörerna om helgens WEC?

Hendersson via Submission till 3,35? Ser honom mata på Pettis för att senare strypa ut honom. Hans giljotin är ju helt jävla sinnessjuk, samt att hans smala armar lätt letar sig in runt halsen.

För lågt odds för att det ska vara spelbart? (obs. 5dimes)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 20:37   #33
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag har försökt hitta vinklar på denna gala men det har inte gått något vidare, det finns säkert ett par guldkorn på underkortet men känns lite risky att spela på en fighter som man inte sett en fight med. Funderar på att sätta en tv-peng på jorgensen och Bart Palaszewski. Måste erkänna jag har inge vidare koll på WEC. Känns som organisationen har ett par etablerade fighters sedan verkar de ta in en hel del up n comers.

Men Hendersson sub för 3.25 var ett ganska bra odds, jag antar att den matchen är 5 ronder eftersom det är en titel fight?
Jag ser Hendersson ta ner den här fighten till marken ganska fort, underligt nog så verkar han föredra submissions för grnp. Om jag ska vara ärligt så har jag inte sett en match med hans motståndare så min tips här är inte värda särskilt mycket
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 20:44   #34
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hehe, han behöver inte ens ta ner fighten, han har ju fan stående giljotiner :P

Men funderar på att testa den till en låg insats faktiskt. Dock borde man väl kunna få lite högre odds än 3,25 på den.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 16:33   #35
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Var en underhållande WEC gala! Sjuk spark av Pettis i slutet av 5:e!!

Ryggade lite spel från sbr och det blev ett bra plus för natten
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 16:46   #36
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Helt sinnessjukt jävla snygg spark av Pettis. Riktigt mkt the matrix-känsla över den.

Ska bli kul att se hur han står sig mot UFC's lightweights. Fan så mkt hellre han som champ än Edgar eller Maynard.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-18, 12:20   #37
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Tur att man inte gick in hårt på denna gala, håller med sjuk spark såg inte ut att vara mycket power i den men den golva Hnedersson rakt av, ska bli spännande att följa Pettis, han har slagit två bra brottare i rad nu Roller och Hendersson få se om det blir en tredje och UFC-bältet.
Ska även bli spännande att se Cerrone i ufc, hans matcher brukar alltid vara roliga att se.

Vem eller vilka spel ryggade du 1nce? Sett att Eccocide har gått bra på sbr.

Snart är ufc 125 här och jag har spanat in en match på underkortet som det nog blir spel på om oddset är det rätta
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-18, 17:50   #38
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Vem eller vilka spel ryggade du 1nce? Sett att Eccocide har gått bra på sbr.
Det var just Ecco's spel jag ryggade, hehe

Jag tror vi kan få en del intressanta odds på underkortet, jävligt bra card till UFC 125!

Tror McKee kommer vara övervärderad medan Volkmann fortsätter vara undervärderad. McKee ska ju vara favorit men inte med mycket imo.

Stephens kommer förmodligen knocka Davis, lär väl vara favorit men kanske ändå en spelbar sådan.

Tavares kommer grinda sönder Baroni tror jag, hoppas oddsen ligger nära even vilket inte är helt omöjligt.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-18, 20:22   #39
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Är Baroni favorit så åker det in en del cash på Tavares. The new york badass såg riktigt kass ut i matchen mot en lika jävla kass Sadollah.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-19, 17:53   #40
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Ska bli intressant och se var oddset hamnar på volkmann vs Mckee och på Baroni. Känns som Baroni har tappat sedan pride-tiden förstår egenligen inte varför han har ett kontrkat med ufc kan vara för att han är kompis med Dana White. Hans senaste två matcher har han förlorat mot strikers (och strikingen ska vara hans fördel).

volkmann vs Mckee båda har bra brottning på papper har Mckee fördel på brottningen medan Volkman har bättre submissions.Stående så vet jag inte vem som har edgen. Håller nog med 1nce att Mckee borde var favorit i denna.

Jag sneglar på Robers vs Soto. Soto är främst en groundfighter senast så slog han Osipczak som nu har tre raka förlust i UFC. Roberts har bättre brottning och submissions än Soto och jag ser att han har en fördel i denna match senaste subbade han tuffe Guymon efter 1 minut. Ska bli intressant var oddset hamnar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+1)

Senast redigerad av James-j den 2010-12-19 klockan 18:46.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-19, 19:35   #41
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Opps glömde bort såg en intervju med Leben där han antyde att han skulle stå med Stann vilket gör att det lutar mot ett spel på Stann faktiskt. Då jag ser Stann har bättre teknik med rakare slag plus klar fördel på reach. Riksfaktorn i denna fight som jag ser är att Leben ska träffa Stann med någon haymaker i början men samtidigt om Leben börjar svinga så öppnar det för raka slag Leben har bättre brottning än Stann, dock verkar han nästan aldrig använda den offensivt. Sett honom använda sin brottning offensivt en gång och det var emot strikern Jay Silva där han grisa till sig ett dec.

Tror det finns risk att Leben underskattar Stann samt att Stann är betydligt hungrigare
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-19, 21:59   #42
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tror 1nce har nämnt det tidigare, men alla Lebens matcher är ju egentligen 50/50.

Ett bet på Stann känns motiverat, gillar dock Leben, en riktigt underhållande fighter.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-19, 22:19   #43
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

När Leben går in i zombie-mode kan vad som helst hända

Så länge Stann får stå mot Leben ska han kunna scora mer om han undviker släggan. Tror faktiskt inte att Leben kan hålla nere Stann om han skulle ta ner honom, visst ger det poäng men jag tror inte det behöver bli matchavgörande.

Man blir ju sugen på ett spel, oddsen har droppat lite...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 15:58   #44
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Lutar åt ett 3 unit spel för min del på Leben.

Jag kan inte låta bli att skratta inombords när jag tänker på en pre match intervju Leben gjorde inför matchen mot Anderson Silva för ett par år sedan. På den tiden knockade Leben ut folk från höger till vänster. Deltagande i tuf hade även gjort honom riktigt populär medans Anderson Silva fortfarande var relativt okänd i USA då han mest tävlat i Japan. Leben sa något i stil med att han skulle knocka Silva, bryta hans käke och ge Silva ett respass tillbaka till Japan där konkurrensen inte är så hård.

Hitta videon [ame]http://www.youtube.com/watch?v=myRaxbkJN64[/ame]

Måste endå ge kred åt Leben fan vad stryk han kan ta
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 23:22   #45
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lirade just 7u på Bader 3.85@Pinnacle. Tycker oddset ska ligga kring 3.00-3.15
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 23:44   #46
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan den där är svår. Jones har verkligen slaktat allt motstånd han mött, och blev så sjukt imponerad över hur lätt han körde över Vera och Hamill, helt sanslöst faktiskt. Han är den nya Anderson Silva av vad vi sett hittills.

Bader däremot är lite champmaterial han också. En extremt stark brottare med ko-power som verkligen bara blir bättre och bättre.

Kollar vi däremot en faktor som är jävligt intressant är hur Bones använt sin skumma brottning för att plocka ned motståndarna, men hans motståndare har haft en helt annan fysik än Bader. Bader är byggd som en jävla pansarvagn, och är förmodligen top3 av de starkaste LHW'sen, och jag tror inte Bones får lika lätt att plocka ned honom, och det som gör Bones så förbannat bra är hans toppkontroll och gnp, vilket kan bli något han inte får nytta av i den här fighten.

En annan grej som är intressant är, har jon jones överhuvudtaget blivit träffad? Jag har aldrig sett honom ta en rejäl smäll iaf, och risken finns att det blir mer stående i den här fighten än vad vi tror.

Sätta odds på den här fighten? Inte en jävla aning faktiskt, men tror inte att Jones får lika lätt som oddssättarna verkar tro iaf.

Såg att du slashat oddsen, de är nere på 3,65 nu.

Edit: Fan vad jag ser fram emot den här fighten, alltid kul att se dessa två herrar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+3), James-j (+1)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 09:02   #47
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Lirade just 7u på Bader 3.85@Pinnacle. Tycker oddset ska ligga kring 3.00-3.15
Uppe i 4.03@Pinnacle efter att den först gick ner till 3.65 (3.79 efter att jag lirade). Skynda fynda! Helt omotiverat med ett så högt odds på Bader.

EDIT: smiskar in en unit ytterligare @4.03
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+1)

Senast redigerad av 1nce den 2010-12-21 klockan 11:27.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 16:33   #48
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tack 1nce, hugger Bader till 4 på 5dimes, dock kör jag lugnt med 3 units bara. Men helt klart ett överodds.

Edit: Satan vad du går in hårt 1nce. Börjat gambla mer?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 17:41   #49
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Tack 1nce, hugger Bader till 4 på 5dimes, dock kör jag lugnt med 3 units bara. Men helt klart ett överodds.

Edit: Satan vad du går in hårt 1nce. Börjat gambla mer?
Är det ett fläskigt överodds så är det

Sjukt att oddset nu är uppe i 4.09, fattar inte!!!!!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 18:31   #50
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Hoppar på tåget med 3u visst ska Jones vara favorit i denna match men över 4.0 på en dessutom obesegrade fighter är löjligt. Tror dessutom att finns sparkapital i Bader han har hittills bara gjort det nödvändigaste som har krävts för att vinna sina matcher
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 19:46   #51
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Som jag konstaterade i min lilla brottningsanalys. Så stor favorit ska fan inte Jon Jones vara, Bader är riktigt bra, och ohyggligt jävla stark. Har f.ö träffat Bader i verkligheten under fight expot i London, och kan konstatera att han är ett jävla monster verkligen. Sjukt stor och grov kille det där, och jag tror han får banta ner en del för han skulle lätt kunna köra i tungvikt.

4 är ett stört överodds i en fight som kommer bli rätt jämn.

Kanske skulle dunkat in mer, men vettefan.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 22:30   #52
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag försöker förutspå ett matchscenariet men matchen är som ett stort X i mitt huvud, undra vad Jones gameplan kommer vara, kommer han som tidigare matcher försöka ta ner och straffa bader eller kommer han vilja hålla matchen stående. Det som skrämmer mig angående Jones är att han tidigare gått genom brottare som på pappret är nivån bättre än honom men samtidigt tror jag inte att han har mött någon som är så stark som Bader. Det scenariet jag inte vill se är Bader på rygg. Skulle vara intressant att se Jones bli nertagen och testad på marken. Hmm nu när jag tänker på det ett underspel i denna match kanske inte är helt fel om oddset ligger 1.90 och uppåt?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 22:55   #53
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

JJ: Du har givetvis rätt, den här matchen går inte att förutse. Jones är ett jävla mysterium. Hans stil liknar fan inte någon annans, och när jag ser hans matcher så slås jag av hur han har fått bra personer att se riktigt dåliga ut, samt hur jävla snabbt han har utvecklats.

Dock måste han ju förr eller senare torska han också. Det som är förbannat intressant är att se vad hans haka går för, mannen har ju knappt blivit träffad. Skulle väl vara hakan, samt Baders brottning som är det stora X'et i den här fighten.

Helt ärligt, den här och Penn vs Fitch är de fighter jag ser mest fram emot. Möjligtvis även Belfort vs Silva om/när den kan tänkas ske.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+5)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 10:10   #54
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Tack för tipsen från oktober månad, 1nce. (Bättre sent.......)
Jag har en parlay på 4 matcher och om Edgar vinner 2 januari, så ger parlayen inklusive redan vunnet, 34u i vinst.

Vad tror du om matchen? Ska jag säkra upp med motspel på Maynard?

God Jul.

Senast redigerad av Snittgurkan den 2010-12-23 klockan 17:17.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 16:34   #55
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Tack för tipsen från oktober månad, 1nce. (Bättre sent.......)
Jag har en parlay på 4 matcher och om Edgar vinner 2 januari, så ger parlayen inklusive redan vunnet, 34u i vinst.

Vad tror om matchen? Ska jag säkra upp med motspel på Maynard?

God Jul.
Fan vad nice! Jag tror ju att Edgar vinner så jag skulle inte säkra upp. Men det är många som tror på Maynard så det beror på vem du frågar
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 17:04   #56
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Maynard vann förra rätt lätt faktiskt, och risken finns att han ligger på Edgar i 5 ronder(utan att åstadkomma ett skit som vanligt).

Själv tror jag på Maynard, men helt klart så har Edgar blivit bättre sedan senast.

Jag skulle nog ha säkrat upp lite.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 18:44   #57
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Någon som har något tips eller tankar angående Dream- och Sengoku galan som går den 30 dec?
Lite risky att spela på japanska galor då domare ofta favoriserar japaner och regler är annorlunda
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 19:15   #58
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Någon som har något tips eller tankar angående Dream- och Sengoku galan som går den 30 dec?
Lite risky att spela på japanska galor då domare ofta favoriserar japaner och regler är annorlunda
Jag har ryggat lite från du vet var

Det gäller ju att tänka lite annorlunda i scoringen som du säger. Den som gör mest skada och är mest aktiv vinner i regel domslutet oavsett om det är från toppen eller botten. Takedowns som sådana verkar inte göra nån skillnad i scoringen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+2)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 20:18   #59
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Jag har ryggat lite från du vet var
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 18:59   #60
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"Filling in as a late replacement for Bellator veteran Dan Hornbuckle, Okuno weighed in at 172 pounds for his showdown against UFC and Pride veteran Ryo Chonan. As a penalty, Okuno will enter the welterweight bout with two red cards"

Taisuke Okuno (72.1 kg / 158.9 lbs) vs. Ryo Chonan (77.1 kg / 169.9 lbs)

Chonan känns högintressant med dessa förutsättningar. Okuno får alltså 2p avdrag i en trerondare och vägde dessutom in lägre än Chonan. Haha, visste inte att man kunde få avdrag för att väga in lägre än gränsen
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 19:27   #61
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Är chonan mannen som flying scissor heelhookade Anderson Silva eller har jag blandat ihop honom med någon annan sushi?

Har lattjat med det movet på träningar ett par gånger. Scissorn lärde man sig under judoträningarna för en herrans massa år sedan.

Spoiler:
Helt hopplöst med japanska namn. Sushiyama Hishimoto, Akiyama Yoshimoto etc....
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 19:38   #62
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Är chonan mannen som flying scissor heelhookade Anderson Silva eller har jag blandat ihop honom med någon annan sushi?

Har lattjat med det movet på träningar ett par gånger. Scissorn lärde man sig under judoträningarna för en herrans massa år sedan.

Spoiler:
Helt hopplöst med japanska namn. Sushiyama Hishimoto, Akiyama Yoshimoto etc....
Det är samma gamla man http://www.sherdog.com/fighter/Ryo-Chonan-1831
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 19:50   #63
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
"Filling in as a late replacement for Bellator veteran Dan Hornbuckle, Okuno weighed in at 172 pounds for his showdown against UFC and Pride veteran Ryo Chonan. As a penalty, Okuno will enter the welterweight bout with two red cards"

Taisuke Okuno (72.1 kg / 158.9 lbs) vs. Ryo Chonan (77.1 kg / 169.9 lbs)

Chonan känns högintressant med dessa förutsättningar. Okuno får alltså 2p avdrag i en trerondare och vägde dessutom in lägre än Chonan. Haha, visste inte att man kunde få avdrag för att väga in lägre än gränsen
only in japan
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 20:34   #64
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lirar 3u på Chonan 1.408@5dimes
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 20:53   #65
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Noll koll på Chonan förutom hans move på A.Silva, men han har ju torskat mot rätt usla snubbar för inte allt för länge sedan; Brad Blackburn och TJ Grant.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 21:43   #66
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Sugen på en rygg ska bara kolla upp vad Taisuke Okuno är för en figur

Låter som ett surebet nästan, tycker chonan är en helt ok fighter saknar riktig spets men den här borde han ta hem
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 21:53   #67
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Off topic Funderade på en ska boys! För skojs skulle tänkte jag starta ett spread där bara underdogs spelas kommer inte satsa några större pengar utan mer för att se hur ROI och träffprocenten blir. På en underdog borde oddset ligga över 1.99. Vad säger ni kanon eller kalkon?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 22:29   #68
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

LOL, fet miss av mig, det står i texten att Okuno vägde in på 172 lbs men där kg och lbs står så måste det vara fel. Det förklarar saken... Gillar ändå mitt bet och det var tur att man höll ner insatsen
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 22:30   #69
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Spam-varning från JJ men jag ryggar. Taisuke Okuno verkar vara riktigt tuff men jag såg ingen direkt teknik i hans game plus hans mark kan ifrågasättas
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 22:31   #70
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Off topic Funderade på en ska boys! För skojs skulle tänkte jag starta ett spread där bara underdogs spelas kommer inte satsa några större pengar utan mer för att se hur ROI och träffprocenten blir. På en underdog borde oddset ligga över 1.99. Vad säger ni kanon eller kalkon?
Intressant, har verkligen ingen aning om hur det kommer sluta. Rekommenderar att du bara bokför utan att lira ett tag först.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 22:32   #71
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

haha jag har inte hunnit tryck av ska man hoppa
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 23:26   #72
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

@1nce Ska du spela på Emi Fujino v Megumi Fujii åtta gånger pengarna
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 23:52   #73
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
@1nce Ska du spela på Emi Fujino v Megumi Fujii åtta gånger pengarna
Haha, nädu, där går gränsen
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 14:33   #74
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-12-31 Kazushi Sakuraba - Marius Zaromskis (Dream)


Datum: 2010-12-31
Tid: 11:00
Sport: MMA
Land: Japan
Liga: Dream
Match: Kazushi Sakuraba - Marius Zaromskis

Spel: Kazushi Sakuraba
Insats: 5.00
Odds: 2.950
Bolag: Expekt/NB

Motivering:
Gammelräven Saku får sig ett bet i denna grappler vs. striker matchup. Normalt har Saku fightats i MW men denna går i WW vilket passar hans storlek bättre. Zaromskis å andra sidan är ganska liten i WW och skulle förmodligen kunna droppa till LW.

Zaromskis är ju betydligt bättre stående och gillar sina höga sparkar men på marken är Saku ljusår före sin motståndare. Zaromskis har inte mött någon som kan grapplas så som Saku kan och eftersom matchen går i ring så får Zaromskis svårare att hålla sig på distans vilket gör att Saku lär få tag på honom och ta ner honom. Saku gillar att hoppa guard vilket också kan vara ett bra sätt att få Zaromskis till mattan.

Även om Saku har en tålig haka så kan han bli knockad, speciellt om han åker på en headkick för Zaromskis händer är inte riktigt av KO-kaliber och när han knockar folk är sparkarna oftast med och gör grovjobbet. För mig får han gärna sparka mycket i matchen för då får Saku bra möjligheter till takedowns.

När Saku får tag i sina motståndare är han som en igel och det är jävligt svårt att komma loss, nu kommer han dessutom för en gångs skull vara den större fightern också. Saku på sub sent i 1a ronden gissar jag.

Det är en tvårondare, 1a är 10 min, 2a är 5 min och skulle det gå tiden ut dömer man vinnaren utifrån hela matchbilden och inte rondvis. Det kan inte bli oavgjort.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+3)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 16:17   #75
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ryggar dig med 3 units på den, tror också att den gamla graciehuntern har en chans. Har för mig att han har riktigt giftiga benlås.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 17:18   #76
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Funderar på att gå på galan här 1jan @ mgm då jag är i vegas nu såvida jag inte är försent ute med biljetten. Någon som sitter på kompletta schemat och kan säga ungefär från vilken tid lättviktarna har spelat klart?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 19:03   #77
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

KP: Har du möjlighet ska du lätt gå på galan. Jag har sett ufc live innan och det är helt jävla magiskt bra.

Med lättviktarna, menar du då Edgar vs Maynard eller de andra? Värt är att gå på hela galan, eftersom många av fighterna på undercardet brukar vara riktigt underskattade.

När jag såg det live i London var underkortet mycket bättre än main event.

Osäker på tiderna faktiskt, men i london höll det på i 4-5h ungefär.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 10:21   #78
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

http://mmafightvideosonline.blogspot...10-stream.html

Länk till k1 dynamite
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+3)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 11:19   #79
 
iSaxs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 3
Sharp$: 64
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Funderar på att gå på galan här 1jan @ mgm då jag är i vegas nu såvida jag inte är försent ute med biljetten. Någon som sitter på kompletta schemat och kan säga ungefär från vilken tid lättviktarna har spelat klart?
Enligt schemat för nyårsdagen så öppnar dörrarna till eventet vid 15.30, prelims börjar vid 16.20 och huvudkortet börjar klockan 19.00. Allt detta är lokal Vegas tid.

Hoppas du hinner dit! Var på galan i London jag med och det var riktigt tungt. Så en UFC gala live är att rekommendera!

Kollade Ticketmaster precis och det finns biljetter kvar. Om än något dyra.

http://www.ticketmaster.com/event/17...minorcatid=830
iSax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 11:36   #80
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

UFC i Vegas kan inte bli mycket bättre
Att chonan blev knockad vem trodde det, ne tror jag håller mig borta från japansk mma to risky för lite insatt
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 11:53   #81
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Dynamite nu. Ett inte helt fel sätt att inleda nyårsfirandet.

Mousashi nu.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 14:14   #82
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Drar en Sakurabaspoiler nedan;

Spoiler:
Fick örat sönderslaget och torskade på tko (cut, domaren bröt).
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 18:33   #83
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Nu har man 2 biljetter med. Gick på ca 300$ pp tror jag. Märks sen vad de drar från kortet. Älska concierge
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 18:49   #84
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

KP: Viel spass :P

Hade så sjukt gärna varit i dina kläder ikväll. Leben vs Stann och Silva vs Vera lär bli två riktigt grymma fighter. Fick själv rysningar i hela kroppen när introlåten gick igång efter undercardet och ljudet pumpades upp till max.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 15:22   #85
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
5u på att Cain Velasquez kommer ha bältet 1 januari 2011
3.25@Expekt


UFC-presidenten Dana White har i officiella uttalanden mer eller mindre lovat Cain Velasquez en titelmatch mot vinnaren av Lesnar vs Carwin matchen som går 2010-07-03. Eftersom spelet gäller vem som har bältet 1 januari 2011 så är det av yttersta vikt att Cain får titelmatchen under 2010, det mesta tyder på att han kommer gå titelmatchen nångång under perioden oktober-december.

Troliga matchodds om Velasquez får möta Lesnar kontra Carwin:

Vs Lesnar ~2.60
Vs Carwin ~2.10

Skulle jag till 100% veta att denna match kommer hända under 2010 och även kunna eliminera andra variabler som skador mm. vilket kan ställa in matchen hade jag bombat in 10u utan tvekan. De 3.25 vi får hos Expekt ger oss ändå en god marginal för att finna värde i spelet, skulle Carwin vinna över Lesnar nu på lördag så ser spelet riktigt starkt ut.

Eftersom matchen lär gå såpass nära inpå 2011 så kommer Cain vid vinst knappast behöva försvara bältet förrän under 2011 så detta odds ska gälla för en match endast. UFC håller sina events på lördagar och ett datum som oroar lite är lördag 1 januari(kommer vara 2 januari svensk tid), det vore ytterst snöpligt om matchen går då.

Jag har länge sett Cain som en contender och trots att han är en mindre/lättare tungviktare än både Lesnar och Carwin så tror jag verkligen att han kan vinna vem han än kommer möta. Hans utveckling pekar spikrakt uppåt och man tappar hakan varje gång man ser hur mycket bättre han blivit, som senast då han visade upp riktig teknisk och bra boxning när han knockade Nogueira i första ronden.

Spelet ligger under kampsport/UFC/korttidsspel.
Denna cashades in idag
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 17:35   #86
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Snyggt spel, synd bara att man inte ryggade.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 09:56   #87
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

söndag 2011-02-13 01:00

Strikeforce Heavyweight Tournament
vinnare

1. Fedor Emelianenko 1.95
2. Alistair Overeem 2.15
3. Josh Barnett 6.00
4. Fabrico Werdum 7.00
5. Sergei Kharitonov 15.00
6. Antonio Silva 25.00
7. Brett Rogers 50.00
8. Andrei Arlovski 75.00
9. Any alternate fighter 10.00

@Expekt



Mycket märkligt att man placerar så många favoriter på vänstra sidan. Borde rimligtvis kunna finna värde i nån av gubbarna till höger. Vad säger ni?

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-05 klockan 20:15.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 12:47   #88
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spontan tanke är att Josh Barnetts odds lockar till spel då hans väg till finalen inte ser speciellt svår ut.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 16:05   #89
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Wow, det här är lite a dream come true. En riktig hw-turnering som i de gamla pridedagarna.

Tror inte att Fedor får det lika lätt som många lär tro. Bigfoot är nog en rätt jävlig motståndare att möta, och Overreem är upproidad till max och on fire.

Tycker 1,95 på Fedor är lite för lite för att vinna hela skiten. Han ska ta sig igenom Bigfoot och Overreem för att sedan möta finalisten. Visst, jag ser honom vinna över alla på högersidan jävligt enkelt, men vänstersidan är värre.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 16:15   #90
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag instämmer roligt att se en turnering igen. Svårt att förutspå en vinnare här då många har varit inaaktiva på slutet frågetecken på både Arlovski och Barnett men jag tror som moffe att silva har bra chans mot fedor. Tror faktiskt lite både på arlovski och silva känns som överodds på de två. Ska bli intressant att se var matchoddsen hamnar
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 19:00   #91
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Boys! Checka in bestfightodds.com, det har kommit ut massor med odds!! Bl.a. Guillard vs. Dunham. Guillard öppnade @3.05!!!!

Inga bookies jag använder som är ute än men nu är det bara en tidsfråga
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 20:05   #92
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Såg att guilard droppa lite nu. Intressant att silva bigfoot gav 4 gånger pengarna och Cb Dollaway 2.8 var underdog mot munoz. var skitodds på hominick och barry
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 13:19   #93
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sat 1/22 1001 Melvin Guillard 2.800
10:30PM 1002 Evan Dunham 1.417

Sat 1/22 1101 Tim Hague 3.000
10:00PM 1102 Matt Mitrione 1.385

Sat 1/22 1201 George Roop 2.950
9:40PM 1202 Mark Hominick 1.392

Sat 1/22 1301 Joey Beltran 2.750
9:25PM 1302 Pat Barry 1.444

Sat 1/22 1401 Matt Wiman 2.600
9:10PM 1402 Cole Miller 1.513

Sat 2/5 1001 Vitor Belfort 3.250
11:30PM 1002 Anderson Silva 1.377

Sat 2/5 1101 Forrest Griffin 2.600
11:00PM 1102 Rich Franklin 1.541

Sat 2/5 1201 Ryan Bader 4.000
10:35PM 1202 Jon Jones 1.278

Sat 2/5 1301 Antonio Banuelos 4.100
10:20PM 1302 Miguel Torres 1.270

Sat 2/5 1401 Carlos Eduardo Rocha 3.850
10:00PM 1402 Jake Ellenberger 1.290

Sat 2/5 1501 Demetrious Johnson 2.450
7:15PM 1502 Norifumi Yamamoto 1.571

Sat 2/26 1001 BJ Penn 2.550
12:00PM 1002 Jon Fitch 1.571

Sat 2/26 1301 Jorge Rivera 3.800
12:00PM 1302 Michael Bisping 1.294

Thu 3/3 1001 Diego Sanchez 2.100
10:30PM 1002 Martin Kampmann 1.714

Thu 3/3 1101 CB Dollaway 2.750
9:30PM 1102 Mark Munoz 1.444

Sat 3/19 1101 Rashad Evans 2.550
11:30PM 1102 Mauricio Rua 1.571

Sat 3/26 1001 Tito Ortiz 3.100
10:30PM 1002 Antonio Rogerio Nogueira 1.370

Sat 4/30 1001 Jake Shields 5.000
11:30PM 1002 Georges St-Pierre 1.182

Sat 4/30 1101 Randy Couture 3.500
11:00PM 1102 Lyoto Machida 1.308

Sat 5/28 1101 Junior Dos Santos 2.800
11:00PM 1102 Cain Velasquez 1.455

@5dimes

Kampmann känns intressant till 1.71, kanske Jake Shields 5.00 också. Tankar?

Strikeforce:

Sat 1/29 2101 Evangelista Santos 3.750
11:59PM 2102 Nick Diaz 1.274

Sat 1/29 2201 Robbie Lawler 2.950
11:00PM 2202 Ronaldo Souza 1.392

Sat 2/12 3101 Antonio Silva 4.100
10:30PM 3102 Fedor Emelianenko 1.250

Sat 2/12 3201 Sergei Kharitonov 2.150
10:00PM 3202 Andrei Arlovski 1.690

Sat 3/5 1001 Fabricio Werdum 3.150
11:30PM 1002 Alistair Overeem 1.364

Jacare Souza borde avfärda Lawler utan större problem och Kharitonov känns intressant, tror Arlovski somnar.

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-07 klockan 13:41.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 14:46   #94
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Franklin vs Griffin känns lite som en 50/50-match. Franklin har ju gått upp en viktklass och har inte samma frame som Griffin, som borde ha övertaget i styrka och en rejält underskattad brottning och markgame.

På ren intuition känns ett bet på Griffin jävligt värt.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 14:54   #95
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tryckte av på Kampmann och Kharitonov @5dimes, återstår att se om jag var för tidigt ute...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 15:38   #96
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Fitch har ju en övernaturlig förmaga att göra fighten trakig. Det skulle jag vilja säga att hans största styrka är. Möter han en slick bjj-snubbe sa neutraliserar han bjj'n med sin brottning sa att ingenting sker. Möter han en bra striker sa hänger han pa honom i tre ronder med sin guerilla bjj sa att inga slag utväxlas. Mot trakbrottare sa visar Fitch att han är den trakigaste av de trakiga och trakar till sig ett decision. Det verkar dessutom helt omöjligt att knocka karlfan, eftersom han verkar ha en haka som inte är av denna jord. Penn likasa.

Ser alltsa ingen KO/TKO i den här fighten. Sub? Fitch lär väl knappast subba BJ, och BJ lär väl inte subba Fitch. Alltsa aterstar decision.

Fragan är ju om Fitch trakar sig till ett decision här ocksa.

Seriöst, allt över 1,3 pa att den här gar till decision maste väl vara spelbart? 8 decisions pa rad har herr Fitch.
Paddy har 1.66 på att BJ vs. Fitch går tiden ut

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-07 klockan 15:56.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 15:57   #97
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

@Moffe

Har du skaffat Paddy? Du borde lira där tills de limiterar dig till korvören eftersom de ofta ligger fel med sina odds.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 16:35   #98
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

1,66 på att Fitch vs BJ går tiden ut?

BANKRÄNTA ALL IN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IN MED POLETTERNA!!!!!!!!!!!!!!!!!111

ALL IN FLÄSKFILÉ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Det här är ju ett felsatt odds så det bara smäller om det. Oddset ska ligga runt 1,1-1,3 som högst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+5)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 16:36   #99
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Redan sänkt till 1,57 (vilket också är ett jävla överodds).

1nce: Går det att få ut pengarna från Paddy, eller fittar de sig också vid uttag?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 16:49   #100
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Redan sänkt till 1,57 (vilket också är ett jävla överodds).

1nce: Går det att få ut pengarna från Paddy, eller fittar de sig också vid uttag?
Paddy är reko när det kommer till utbetalningar. Satte in med VISA och tar ut till VISA, ska inte svära på det men jag tror aldrig jag har behövt maila in ID eller liknande. Deras utbetalningar är snabba, typ 1-2 bankdagar.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 17:40   #101
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard



2.5u på Barnett 8.00@Sportingbet
2.5u på Kharitonov 45@Expekt

Tycker en av dem borde nå finalen där man får anta att Overeem eller Fedor kommer stå för motståndet. Kharitonov har besegrat Overeem 1 av 2 ggr och Barnett har inte mött nån av dem tidigare. 45x på Kharitonov är sjukt högt
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 21:14   #102
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Om Penn vs. Fitch går tiden ut så måste det vara en seg match. Jag tror på första eller andra ronden TKO.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 21:33   #103
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Om Penn vs. Fitch går tiden ut så måste det vara en seg match. Jag tror på första eller andra ronden TKO.
Jag förstår hur du tänker men det finns andra aspekter. För det första så har bägge stålhakor och är i princip omöjliga att knocka så även om hela matchen skulle hållas på distans utan clinch eller mark så tror jag ändå att den går tiden ut.

För det andra så lär matchen knappast hållas stående på distans, Fitch är så pass underlägsen i sin standup att han kommer clincha med BJ, sen följer ett jäkla grötande i clinchen eftersom Fitch är som en igel och BJ är svår som tusan att ta ner. Skulle det sedan hamna på mattan är inte Fitch den som knockar folk från topp och jag har svårt att se BJ subba honom heller.

Jag tror matchen slutar med BJ som segrare på decision.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-07, 21:37   #104
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

KO nej, TKO ja. Förutom senast kan jag inte missas att BJ knockat nån. Tror inte nån vinner på sub.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 00:14   #105
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Krikon: TKO skulle isf vara troligt ifall Fitch hade kunnat ragdolla BJ rejält, vilket han knappast kan. BJ Penn har en helt sinnessjukt jävla bra Jiu Jutsu, vilket betyder att hans transitions är äckligt bra och kan ta sig ur knepiga situationer.

Fitch är dessutom känd för att göra minimal skada från toppositioner, och det han egentligen kan hota mest med är subs. Lycka till att subba Bj
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 00:30   #106
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Precis, jag tror att BJ TKOar Fitch i första eller andra ronden. BJ lär inte bli subbad och BJ lär inte knocka Fitch.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 00:38   #107
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Tror BJ''s chans är TKO/KO och Fitch är dec eller ground and pound. Såg över BJ record han har itne vunnit på dec sedan 2005 konstigt nog men det speglar hans stil all in.

Någon som har några tankar angående Sergei Kharitonov vs Andrei Arlovski. Arlovski har riktigt bra boxning även ett bra groundgame men verkar ha tappat motivationen på senaret tid.

Sergei Kharitonov verkar träna med golden glory, allround fighter hade hål i sitt groundgame förut nu vet jag inte hur hans träning ser ut då han verkar ha kört mest stående

Senast redigerad av James-j den 2011-01-08 klockan 00:45.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 00:43   #108
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Arlovski är klart bättre tekniskt men Kharitonov sätter ständig press. slår hårt och har grym haka. Arlovskis haka är ungefär lika tålig som en såpbubbla

Tycker ärligt talat inte att det behövs så mycket mer för att vinna över dessa dagars AA.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 00:58   #109
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Tack för snabbt svar 1nce, känns risky att spela på en fighter enbart på gamla meriter tyckte faktiskt aa dominerade fedor innan han fick smaka knä men matchen mot rogers var inte bra. Likaså barnett kommer han i matchform tro, roidad eller inte roidad
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-08, 01:02   #110
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=lAuu0GabKsc"]http://www.youtube.com/watch?v=lAuu0GabKsc[/ame]
http://www.mma-core.com/videos/_K1_D...o?vid=10015471

Kharitanovs stil stående är en mardröm för AA.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 22:16   #111
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hopp, då var det bankränta igen då. JDS vs Lesnar, 1,79 på JDS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bankränta ALL IN!!!!!!

Dock går inte matchen förrän i sommar, så är ju lite drygt att sitta inne med cashen, men JDS måste ju vara den absolut värsta motståndaren för den slagrädda Lesnar. JDS har ju sjukt tunga och snabba nävar, och han borde plocka Lesnar redan i första ronden.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 13:35   #112
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är sugen på att hugga Franklin vs. Griffin att INTE gå tiden ut 2.60@5dimes. Vad tror ni?

Verkar som att många gillar överspelet och oddset på tiden ut har sjunkit hårt (1.476@5dimes) men nu tycker jag värdet har bytt sida. Båda gillar ju att hålla fighten stående och båda mixar upp det. Franklin har KO-power vilket man inte riktigt kan säga om Forrest. Jag tror ju att Franklin vinner denna och Forrest haka är inte lika tålig som förr, Franklin by TKO/KO tycker jag känns troligt. Sen finns ju andra alternativ, Forrest kan knocka Franklin, de kan submitta den andre, hur som helst så gillar jag oddset på underspelet.

En annan intressant är Silva vs. Belfort Ö2.5 1.87@5dimes. Tankar?

Kan se första ronden vara väldigt avvaktande, det tycks vara Andersons stil vem han än möter nuförtiden och han bör respektera Belforts striking. Belfort startade ju väldigt avvaktande mot Franklin och bara väntade på en lucka att kontra på Franklins misstag, över halva 1:a ronden gick utan Belfort gjorde nånting.

@Moffe
Håller med, JDS ska vinna över Lesnar. Hade nog tagit den om det inte var så jävla långt bort...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 14:37   #113
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Hopp, då var det bankränta igen då. JDS vs Lesnar, 1,79 på JDS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bankränta ALL IN!!!!!!

Dock går inte matchen förrän i sommar, så är ju lite drygt att sitta inne med cashen, men JDS måste ju vara den absolut värsta motståndaren för den slagrädda Lesnar. JDS har ju sjukt tunga och snabba nävar, och han borde plocka Lesnar redan i första ronden.
Vart hittar du det spelet?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 14:56   #114
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Sugen på Belfort, och ser att oddset börjar sjunka. 3,25 på 5dimes för tillfället. Tror inte den här fighten går till distance, iom att båda har sån sinnessjuk striking.

Tror Vitor kan tko'a den något avdankade/omotiverade Silva.

1nce: Vad tror du om oddset på Vitor, tror du det kommer öka/sjunka?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 14:56   #115
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vart hittar du det spelet?
Finns på 5dimes bland annat. Dock går ju inte fighten förrän i juni.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 15:01   #116
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Sugen på Belfort, och ser att oddset börjar sjunka. 3,25 på 5dimes för tillfället. Tror inte den här fighten går till distance, iom att båda har sån sinnessjuk striking.

Tror Vitor kan tko'a den något avdankade/omotiverade Silva.

1nce: Vad tror du om oddset på Vitor, tror du det kommer öka/sjunka?
Tror inte heller den går tiden ut, men ö2.5 kanske just för att båda är avvaktande. Har ju redan lirat Belfort 3.50, vette fan hur oddset kommer röra sig, svårt att förutse...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:05   #117
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Är sugen på att hugga Franklin vs. Griffin att INTE gå tiden ut 2.60@5dimes. Vad tror ni?

Verkar som att många gillar överspelet och oddset på tiden ut har sjunkit hårt (1.476@5dimes) men nu tycker jag värdet har bytt sida. Båda gillar ju att hålla fighten stående och båda mixar upp det. Franklin har KO-power vilket man inte riktigt kan säga om Forrest. Jag tror ju att Franklin vinner denna och Forrest haka är inte lika tålig som förr, Franklin by TKO/KO tycker jag känns troligt. Sen finns ju andra alternativ, Forrest kan knocka Franklin, de kan submitta den andre, hur som helst så gillar jag oddset på underspelet.
Låter spelvärt forrest kommer troligen försöka hålla press på Franklin eventuellt gå för nedtagning. Teknikst så tycker jag Franklin är nivån bättre men hoppas bara att han inte dansar för mycker utan försöker kontra Forrest.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 23:07   #118
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Några nya spel i sheetet.

6u på Mark Bocek 2.15@Sportingbet
3u på Nam Phan 1.79@Pinnacle
2u på Bigfoot Silva 4.60@Expekt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+3)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 20:14   #119
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag ryggar 3u Bocek och 3u Silva. Nam matchen avvaktar jag lite kan bli att jag eventuellt spelar på Garcia men känns som matchen är lite risky då nam blev bortdömd förra gången så kanske han får en fördel hos domarna denna matchen..?

Kastar även 3u på dollaway till 2.7.

Vad tycker ni om Lawlers chanser mot souza?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 20:45   #120
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Lawler till 3,05 känns spelvärt. Han har definitivt krut i nävarna och fördel stående.

Funderar på om det är lönt att spela på Bigfoot, Fedor har ju verkligen kört över alla jävla jättar tidigare.

Dollaway till 2,75 känns helt klart spelvärt. Visst, han är inte den bästa jag sett, men Mark Munoz om någon är riktigt överskattad. Aldrig varit speciellt imponerad av honom.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 18:26   #121
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har också Dollaway, ryggade den från sbr.

Klart Lawler har en punchers chance men Jacare är riktigt bra. Känns inte som att det finns värde på nån av dem, dock har jag inte analyserat mer än det jag vet om dem sen innan. Jacare ska kunna hävda sig stående, han har bra timing och träffsäkerhet i boxningen, rör sig in/ut på ett elusive sätt. Han lär gå på nedtagning eftersom så länge Lawler står så är han farlig. Jacares brottning och nedtagningar är ganska bra, för att inte tala om hans jitz som är el magnifique.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 18:48   #122
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hmm, vaffan är Titan Fighting championship för ngt?

Hittade Wagner (lol) vs Sylvia

Wagner kan vara bland det sämsta jag sett i TUF. Stor och klumpig, blev nedtagen direkt och manglad av fettot Madsen. Vad är det här för b-gala?

Skippar nog Lawler vs Jacare, som du sa, Punchers chance, inte mkt mer än så.

Dock blir jag lite sugen på Dolloway till 2,85, synd bara att han också är rätt kass. Dock ser jag matchen som 50/50, möjligtvis 60/40 fördel Munoz, vilket isf gör det till att oddset borde ligga på 2,5 på Dollaway.

Hmm, blir inget större bet här, men ett litet blir det iaf. Aja, vi får bryta ner matchen i en analys senare.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 20:19   #123
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag hoppar nog titan fighting championship. Ska försöka kolla igenom strikeforce kortet när jag har tid någon kväll.

Angående krokodilen så håller jag med hans grappling är top of the line men Lawlor är rutinerad.

Cheers boys ska försöka vara lite mer aktiv här men my nine to five is killing me
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-26, 21:30   #124
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Lugnt med tid fram tills nästa väsentliga gala JJ, så knega på du bara.

Antar att UFC har lyckats jävligt bra med sin marknadsföring, för det är något med dem som får mig att bli jävligt mycket mer upphetsad än inför Strikeforce events. Visst, Strikeforce brukar leverera, men det känns som om matchningarna alltid är 80/20 och att de matchar upp för sub/knock, och att mycket av spänningen försvinner.

Men borde helt klart sätta mig in lite mer, eftersom MMA är en av bettingsidornas akilleshäl för tillfället. Dyker upp en hel del riktigt felsatta odds emellanåt.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 09:57   #125
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

5u på Trevor Prangley 2.55@5dimes (Strikeforce)
Håller Gracie som knapp favorit och nu när oddset på Prangley stigit trycker jag av. Är inte alltför imponerad av Gracies MMA-skills, visst är hans BJJ sjukt bra men det finns mycket brister i det övriga. Prangley är en veteran i gamet, duktig brottare med stark clinch och hyfsad standup. Gracie är lång och har bra reach men han kan inte riktigt nyttja reachövertaget, han kastar ut en halvslö jabb mest hela tiden, dock har han en bra thaiclinch, mycket tackvare sin längd. Om Gracie ska vinna så måste han ta ner Prangley vilket kommer bli svårt då Prangley är en såpass bra brottare.

Har ni hittat nåt? JJ, du var ju inne på Lawler. Börjar bli lite sugen på att testa Lawler by KO 4.24@5dimes, känns som ett vettigare spel än raka till ~3.00.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+5)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 10:27   #126
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

FÖr usel koll på Strikeforce, men testar ett par units på Prangley.

Diaz borde vinna relativt enkelt. Sugen på att sätta en tv-peng på Lawler.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 09:50   #127
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Kommer inte in på bestmmatorrents, är sidan nere för gott?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 12:51   #128
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Bara streamat diaz-fighten, men fan vad grym Diaz är. Sjukt jävla slick på marken.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 14:21   #129
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Valde flaskan före strikeforce. Kommer troligen inte hinna med några längre analyser inför ufc 126 men har hittat två matcher på underkortet som kan vara intressanta
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 18:15   #130
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tito Ortiz vs Lil Nog till 1,4 måste väl ändå vara något av en bankränta?

Ortiz är på rejäl dekis, och Lil Nog är underskattad som fan sedan hans decisionförlust mot Bader säger egentligen inte mycket mer än att Bader är en förbannat bra brottare.

Jag ser inte hur en skadad, gammal föredetting som Ortiz skulle kunna utmana brassen. Nog är bättre på marken, har bättre boxning och kondis. Det enda som möjligtvis Ortiz har är hans nedtagningar.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 18:29   #131
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ortiz bör inte ha nåt att hämta mot lill-noggen, tycker Machida till runt ~1.33 vs. Couture är ett jävligt säkert bet också. En parlay med dessa och sen marscherar vi hånflinandes med raska steg till banken
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 18:55   #132
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Valde flaskan före strikeforce. Kommer troligen inte hinna med några längre analyser inför ufc 126 men har hittat två matcher på underkortet som kan vara intressanta
Det gjorde du rätt i, själv bommade man sitt enda bet

Nå, vad har du för intressanta tankar? vavavava??

1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 19:45   #133
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Ortiz bör inte ha nåt att hämta mot lill-noggen, tycker Machida till runt ~1.33 vs. Couture är ett jävligt säkert bet också. En parlay med dessa och sen marscherar vi hånflinandes med raska steg till banken
En räntedubbel a'la Holms alltså.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 19:47   #134
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

@1nce tycker Lawlor by KO var ett bra spel inte långt från att gå i.

Om oddsen är rätt över 1.5-6 så spelar jag på chad the money shot mendes. Killen är obesegrad ung up n comer med grym brottning samt tränar med team Alpa male med sparringpartners av världsklass. Japanen han möter med lång erfarenhet och ett bra Judo-game men har dock tävlar mest i japan och är inte van med med bur och armbågar.

Som ni vet så har jag inte några höga tankar om Rudiger. Om Taylor håller matchen stående eller i topposition så håller jag honom som klar favorit.

Ortiz matchen ska jag kanske gå mot strömmen. Tito har chans om hans nedtagningar är på topp och han kan neutralisera nog groundgame. Make it or break tito ja vi får se om det blir spel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+5)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 20:02   #135
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
En räntedubbel a'la Holms alltså.
Det var du som sa det

Finns lite intressanta vinklar på Machida vs. Couture... Gammelman börjar närma sig slutet på vägen (kanske blir sista fighten). Machida är fortfarande en av UFCs största stjärnor men har två raka torsk. Detta är alltså ett helt ypperligt läge att låta gammelman torska med flaggan i topp mot ett överlägset motstånd och Machida får en startraket för att försöka återta bältet. Win-win för UFC på alla sätt, plus att man lyckas klämma in gammelman i ett sista CO-main event för att mjölka pengar. Randy är en grinig gammal gubbe och lär ge sitt allt för att vinna men let's face it, denna match är skräddarsydd för honom att förlora.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 20:20   #136
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Skiter iofs i pengarna, ifall Couture trycker upp Machida mot buren och manglar honom med dirty boxing i 3 ronder är det nästan värt att torska bettet.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 23:32   #137
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

5units på Ricardo Romero till 2,15. Det här oddset lär sjunka.

Kyle Kingsbury borde inte ens vara favorit i den här fighten, han är fan riktigt usel.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 23:38   #138
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

3 units på Gabe Ruediger (äcklet med tarmsköljningen i TUF ) till 2,6

I övrigt är jag jävligt sugen på att all in:a resten av mina 5dimesdollars på Belfort.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 23:39   #139
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
5units på Ricardo Romero till 2,15. Det här oddset lär sjunka.

Kyle Kingsbury borde inte ens vara favorit i den här fighten, han är fan riktigt usel.
La just ett spel på Romero i mitt sheet 2.27@Expekt. Väldigt jämn matchning, 50-50 som jag ser det.

Kör en Holms-trippel (off the record), Cerrone 1.45 + Paul Taylor 1.51 + Ricardo Romero 2.27 4.97@Expekt

1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 23:49   #140
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Miguel Torres lär ju vinna sin fight rätt enkelt också.

Edit: Det har ironiskt nog nästan alltid varit det lägsta oddset som skitit sig för mig när jag kört dessa "räntetripplar".

Senast redigerad av Moffegrev den 2011-02-01 klockan 23:50.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-02, 15:03   #141
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fedor to win inside distance till 1,69. Känns som om den kommer sitta. Tror han knockar/subbar Silva i första eller andra.

Kör 3 units på den, blir inte mer eftersom oddset är lite för lågt.

Senast redigerad av Moffegrev den 2011-02-02 klockan 15:05.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-03, 17:10   #142
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

http://nyheter24.se/blogg/mmabloggen...-till-sverige/

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+5)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-03, 18:18   #143
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Det eventet kommer knappast att missas. Har bara sett ufc live en gång, och det var helt jävla magiskt.

Ska hamra på f5 så fort biljetterna släpps.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+5)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 18:18   #144
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag lutar åt att spela på Andrei Arlovski om jag får över 2.0 i odds. Arlovski är en sådan fighter som jag tycker har fått oförtjänt mycket skit på senare. Ser potential i honom då han är hyfsat stående och på marken. Dock ett par frågetecken angående hans haka och hur hårt han har tränat på senare år
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 19:43   #145
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Jag lutar åt att spela på Andrei Arlovski om jag får över 2.0 i odds. Arlovski är en sådan fighter som jag tycker har fått oförtjänt mycket skit på senare. Ser potential i honom då han är hyfsat stående och på marken. Dock ett par frågetecken angående hans haka och hur hårt han har tränat på senare år
Håller med till viss del. Bara det att AA tränar/tränat med Jackson's camp inför HW GP gör mig lite oroad eftersom jag spelade Sergei innan jag visste detta . Om AA börjar röra mer på fötter/huvud och använda vinklar som han brukade så är han en farlig motståndare oavsett vem han möter och är det nån som ska styra upp det så är det väl Mr. Jackson.

Gjorde som så att jag även lirade AA som GP champ till 45x. Min tanke är att en av mina tre fighters ska nå finalen och sen arbar jag ur på ett eller annat sätt beroende på vem den kommer att möta i finalen. Oddset på AA verkar fortsätta att stiga så du kanske ska invänta invägningen för att se formen på grabbarna?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-10, 20:04   #146
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag kör nog en jj och väntar till invägningen. Snegla lite åt att spela på marc stevens från tuf till 2.5 någon som har några tankar?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 17:34   #147
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Ryggar dig 1nce på underspelet silver vs george svårtstavad grekiskt namn
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 09:59   #148
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Såg precis på invägningen aa såg rippad ut så det blir 3u på honom till 2.0. Har även Bigfoot Silva 3u till 4.0. Spelar även Marc stevens 3u till 2.50. Fedor såg semitjock ut som vanligt och kommer ge Silva minst 15-20kg viktfördel. Hoppas Silva försöker ta ner matchen till marken ganska fort då ökar hans chanser att vinna.

Ska gå igenom underkortet återkommer om en stund
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 10:05   #149
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ska också kika på invägningen. Gillar cardet skarpt, det kommer bli jävligt underhållande matcher med hög nivå
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 11:44   #150
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Valet i kvalet om att spela på Lavar Johnson till 2.60 och kanske Josh Labergetill 3.0 går mest på magkänsla och youtube men ska tänka på saken någon timme till.

Moffe och 1nce eller för all del någon annan på sharps, vilka spel har ni lagt på helgens strikeforce gala?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 12:55   #151
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Valet i kvalet om att spela på Lavar Johnson till 2.60 och kanske Josh Labergetill 3.0 går mest på magkänsla och youtube men ska tänka på saken någon timme till.

Moffe och 1nce eller för all del någon annan på sharps, vilka spel har ni lagt på helgens strikeforce gala?
Har också varit inne på Lavar Johnson men vågar inte riktigt... Annars har jag lirat det som är i mitt sheet, Overeem, Villante, Bigfoot och Kharitonov.

Overeem känns som det bästa spelet, han borde kunna ta ner Sefo och subba honom. Tycker inte han är sämre än Sefo stående heller men visst har Sefo KO-power.

EDIT: Moffe verkar vara bannad
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 15:04   #152
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
EDIT: Moffe verkar vara bannad
@Moffe we need you come back asap

Har oxå tänkt i samma banor att overeem borde ha en klar fördel på marken. Ray sefo känns over the hill men ett frågetecken även hur mycket mma han har tränat tror att han håller till hos extreme couture som tränar eller nåt.

@1nce ska du se galan live?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 16:11   #153
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Orkar inte vara uppe inatt, ser det imorn.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 21:56   #154
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 1
Sharp$: 15
Standard

Valejtin Overreem borde kunna plocka Sefo jävligt enkelt med rätt gameplan. Känns dumdristigt att stå upp med Sefo, räcker gott och väl att han plockar ner honom så är matchen över. Sefo är dessutom gammal och bäst före-datumet har gått ut.

"lill"Overreem har 16 vinster via submission, och den här ska han vinna relativt enkelt.

Hittade honom till 1,78 på Betfair.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+5), 1nce (+5)
Perra_vip är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 08:50   #155
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Du hade rätt angående AA och hans haka 1nce. Börjar kännas som en jinx att fadea dig. Spelet på Silva var nog mycket bättre än jag kunde ana. Många underdogs vann fanns att tjäna. Don't believe the hype 2011
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 13:12   #156
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Oj oj ....Silva möblerade om ansiktet på Fedor rejält i andra ronden. Efter matchen sa ryssen att detta förmodligen var hans sista match i karriären
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 19:21   #157
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Visst Fedor är en legend från PRIDE-tiden samt att han har haft en unik karriär. Men jag förstår inte varför han inte har droppat ner till light heavy weight som måste vara en naturligare viktklass för honom. Ge upp 20 kg till en motståndare som kan använda sin vikt som ex Silva och Overeem är en alldeles för stor nackdel enligt mig.

Nog om stikeforce nu styr vi skutan mot ufc 127 den 27 feb
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 20:21   #158
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fällde en liten tår när Fedor torskade mot Bigfoot. Hoppas dock att han slutar med flaggan i topp och inte går samma öde till mötes som cro-cop i UFC.

I övrigt bra gala som levererade, och Lillreemen var galans säkraste och vettigaste spel.

Skulle tippa på att vi får se Overreem vs Kharitonov/Barnett i finalen.

Overreem borde plocka Verdum relativt enkelt, och jag ser honom även som rätt stor favorit mot Bigfoot (som f.ö har den absolut mest otäcka jävla g&p jag sett från en tungviktare).
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 17:09   #159
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Strikeforce Challengers 14 till helgen och jag funderar starkt på att spela på Pat healy som dawg. Några tankar mmaniacs?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 17:33   #160
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Strikeforce Challengers 14 till helgen och jag funderar starkt på att spela på Pat healy som dawg. Några tankar mmaniacs?
Har också sneglat på Healy men tror jag skippar nu när oddset sjunkit... Bryan Travers borde kunna besegra Carlo Prater på ett liknande sätt som Reza Maddog men oddset är i lägsta laget. Vet för lite för att uttala mig om resten av matcherna.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 18:05   #161
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Aldrig hört talas om Lyle Beerbohm innan, men han blev lite av en hjälte för mig nyss och jag tänker mig honom som en Cody på meth.

Citat:
Before Lyle started his mixed martial arts career he was an accomplished wrestler in high school.[1] During his senior year he began using Methamphetamine. He subsequently spent a year in Washington State Penitentiary for drug related crimes.[1] He cites a viewing of The Ultimate Fighter while incarcerated for piquing his interest in Mixed Martial Arts.[2] There is a documentary film to be released in 2011 titled NO SUBMISSION: The Lyle "Fancy Pants" Beerbohm Story chronicling his life and fight career, including his raging six year addiction to meth, his year in prison on 8 felonies and his rise to become an undefeated world ranked mixed martial artist.

I övrigt tror jag Prater torskar, tveksamt dock om det finns så mycket värde i 1,5 på Travers.

Hmm, Ryan Couture trodde jag skulle få en can av rang för att få sitt namn promotat,men motståndaren har tydligen 2-0 (RNC i första ronden).

Kollade lite videos på Ryan och hittade fighten mot Spicuzza, där Spicuzza droppar Couture JR som har en taskig guard, och inte verkar ha ärvt käken av farsan. Visst, han verkar ha en rätt slick guard och attackerar bra därifrån med armbars och trianglar, jävligt rörliga höfter,men hans stående är riktigt usel måste jag medge.

Hans namn är hypeat och vi vet fortfarande väldigt lite om honom. Till oddset 4,4 på 5dimes tycker jag definitivt att det är värt att testa att lira emot honom.

Testar 2u på Lee Higgins @ 4,4.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 18:11   #162
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Vaffan, drämmer in 4 mindre välmotiverade units på Lyle Beerbohm, har man överlevt 6 år på meth och är obesegrad ska man spöa Pat Healey.

1,606 fick jag, och det ger lite underhållningsvärde till galan om inte annat.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Moffegrev den 2011-02-18 klockan 18:13.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 18:23   #163
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Shogun till 2,85 måste ju vara ett riktigt jävla överodds. Visst Bones är grym, men han har knappast mött någon som Shogun ännu, och så här stor favorit ska han inte vara.

Spoiler:
Ska sluta spamma sönder tråden nu.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 16:09   #164
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Vilken nöt man är hade tänkt spela Healy men trodde galan gick inatt
Trodde även att tavares skulle vinna men men

Edit: jag ryggade dig 1nce på att george subbar siver, känns som ett bra spel då sivers grappling inte testats riktigt än

Senast redigerad av James-j den 2011-02-19 klockan 16:11.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 16:19   #165
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Shogun till 2,85 måste ju vara ett riktigt jävla överodds. Visst Bones är grym, men han har knappast mött någon som Shogun ännu, och så här stor favorit ska han inte vara.

Spoiler:
Ska sluta spamma sönder tråden nu.
Ingen fara moffe, dunk i ryggen för du håller tråden levande. Tror shogun är den tuffaste strikern Jones fightats mot. Ska bli intressant att följa oddsrörelsen på denna fighten
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 20:42   #166
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Fick tips om shogun inatt, min polare som är intresserad sa att oddsen borde vara omvända. Shogun tål stryk och hans motståndare har inte fått något riktigt prov ännu. Synpunkter?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 20:52   #167
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Grejen med Jones är att han har verkligen kört över alla som ställts mot honom. Han plockade isär Bader jävligt enkelt, och Bader är troligtvis den mest fysiskt starka brottaren i den viktklassen. Han körde över Matyshenku, Hamill och Vera hur lätt som helst.

Utan tvekan kommer Jones kunna få ner Shogun på backen, däremot har Shogun grym jävla BJJ och kan troligtvis komma undan, alternativt subba Jones.

Stående har Shogun utan tvekan LHW's bästa stand up, och han har brutal kraft i sina nävar. Värt att nämna här är att Jones i princip aldrig blivit träffad av ett hårt slag ännu, så vi vet inte hur hans käke är. Jones har en störd reach, han är lång som fan men ser ändå inte speciellt spinkig ut, och han är troligtvis ett genetiskt freak när det kommer till styrka och spänst.

Så som jag ser det så har Shogun en liten chans att subba Jones (möjligtvis armbar på Jones långa lemmar) samt strikers chance stående, samt så har han erfarenheten på sin sida.

Många hävdar att Jones inte ställts mot riktigt motstånd tidigare och att han är oerfaren, men det är knappast någon fighter i den divisionen som kört över de andra så som Jones har gjort.

Jag kommer själv slänga en liten slant på Shogun, samt kolla props-bets ifall man kan finna Shogun via submission, skulle tro att det oddset kan bli stört på vissa sidor.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 20:54   #168
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Fick tips om shogun inatt, min polare som är intresserad sa att oddsen borde vara omvända. Shogun tål stryk och hans motståndare har inte fått något riktigt prov ännu. Synpunkter?
Skulle inte gå så långt som att oddsen borde vara omvända, Jones ska vara favorit. Jag lirade Shogun @2.85 då jag tycker oddset borde ligga runt 2.50.

Jones är en jävligt bra brottare och Shoguns takedown defense är inte speciellt bra. Stående är Shogun helt klart bättre men hur länge får han stå? Jag räknar med att Shogun hamnar på rygg, det behöver inte vara nåt problem eftersom Shogun har grym BJJ och sweeps som han kan vända på steken med och det vore intressant att se hur Jones klarar sig liggandes på rygg.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 21:00   #169
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

testar en liten slant på Shogun då
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-19, 21:55   #170
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Du kan gott ta och kolla på galan också, lär knappast bli ett tråkigt main event.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 09:54   #171
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Instämmer i mycket med ovanstående talare.
Det som skrämmer mig med Jones är att han dominerar i brottningen mot brottare som på pappret han är klart sämre än som: Bader, hamill osv. I matchens mot Bader noterade jag vilket fysiskt speciment Jones är. Bader som är en stor lhw såg liten ut jämfört med Jones.

Nycklen till vinst för shogun är nog att hålla matchen stående och om han blir nedtagen så måste han aktivt gå för submissions eller försöka ta sig upp till stående snabbt för Jones gigantiskt långa armar och grnp är inte att leka med.

Edit: just brottningen har varit lite av shoguns akilleshäl krävs att hans take down defense är på topp

Senast redigerad av James-j den 2011-02-20 klockan 09:58.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td