Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-20, 21:05   #61
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 2696
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg

Första tänkte jag besvara en myt, som även skrivs om på detta forum. Myten består att spelbolag vill ha balanserade spel, så att vad som än händer i evenemanget så går bolaget med vinst. Detta stämmer inte (till stor del )

Spelbolagen söker att maximera sin vinst långsiktigt, och det gör man inte via att gardera sig.
Jo, många gånger är nog säljarna(i alla fall de med större kassor) nöjda om de får in "tillräckligt" på båda sidorna:

Ponera att på Lag-A riskeras totalt 110 av köpare för att vinna 100 medans på Lag-B riskeras det endast 55 för att vinna 50.

Om Lag-A vinner förlorar säljaren 45 resp. vinner 60 om Lag-B vinner.

"Obalansen" innebär i praktiken att säljaren riskerar 45 för att vinna 60, de förutsättningarna(låga 40% för break-even) skulle jag inte tacka nej till långsiktigt
awolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 21:56   #62
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 670
Sharp$: 4280
Standard

Hur rädda är ni för vinnande spelare?
Varför limitera direkt någon spelare vinnare några 1000 kr?
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 22:47   #63
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
En sak som jag blev chockad över, är att varje dag så voidar vi "många" spel som redan är avgjorda, detta är främst inom e-gaming och riktigt låga divisioner. Säger lite om utbudet, som jag personligen tycker blivit alldeles för stort för att kontrollera.
Haha så du jobbar på coolbet? Bettat frekvent på e-sports där men fått spel rättade som förslut när rätt lag vann och fått svaret "vi kan tyvärr inte göra ngt åt detta".. även vunnit pengar, fått dom på kontot och dom har sedan rättat om det som förlust (trotts de va vinst). Deras support verkar bestå av riktigt betappade människor som inte heller vet vad 1+1 är
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 06:10   #64
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Hur rädda är ni för vinnande spelare?
Varför limitera direkt någon spelare vinnare några 1000 kr?
Som diskuterats innan, företaget vill maximera sina vinster.

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Haha så du jobbar på coolbet? Bettat frekvent på e-sports där men fått spel rättade som förslut när rätt lag vann och fått svaret "vi kan tyvärr inte göra ngt åt detta".. även vunnit pengar, fått dom på kontot och dom har sedan rättat om det som förlust (trotts de va vinst). Deras support verkar bestå av riktigt betappade människor som inte heller vet vad 1+1 är
Om du läser tidigare så kan du förstå att jag inte jobbar för Coolbet. Jag förstår inte riktigt ditt exempel, det jag menade var att vi erbjudit ett evenemang till t.ex 15:00, men som redan avslutades 10:00, det vi gör är att voida alla lagda spel efter 10:00, vinnande som förlorande, detta sker dagligen, men verkar vara större för esport.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 06:57   #65
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sitter du i Sverige eller på ön? Vad använder ni er för modeller av esport och då tänker jag främst moba spel såsom lol och dota? Hur tog ni fram modellerna och hur förändrar ni dom vid större matcher? Hur fungerar ert livespel på samma marknad?

Har 100 frågor om esport betting
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 07:08   #66
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Jag kan allt det där snacket som ett rinnade vatten. Tror du inte jag vet allt det när jag i grund och botten kommer in i branschen från ett oddsperspektiv?

Jag är för fan en av de som ni på bolagen får kalla kårar av att se, svetten sprutar ur er när jag loggar in.
https://www.google.se/search?biw=128...Z3T7CMlffYJoM:

För att vara lite seriös är jag en matched bettare.


Komma snacka marknadshypotes med mig. okänsligt och rent av ofint
Det är dock DU som hela tiden har sagt att du arbetar med mådeller. Vad exakt ditt syfte är där på bolag X är väldigt oklart för samtidigt erkänner du att ni är som alla andra bolag och bara följer marknadspriserna.
Så vad exakt uppfyller din mådell för syfte?

Är uppriktigt nyfiken
Du beskyller alltså en annan skribent för att trolla och vara hög...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), BroderH (+1), Fake (+1), Calatan (+1)
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 17:09   #67
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Sitter du i Sverige eller på ön? Vad använder ni er för modeller av esport och då tänker jag främst moba spel såsom lol och dota? Hur tog ni fram modellerna och hur förändrar ni dom vid större matcher? Hur fungerar ert livespel på samma marknad?

Har 100 frågor om esport betting
Jag jobbar utanför Sverige. Det finns en hel del spelbolag med kontor i Sverige, men upplever att de flesta jobbar med ekonomi, design, programmering etc.

Ledsen att göra dig besviken, men kommer inte kunna svara på många frågor angående esport, är inget jag har varit involverad i.

Jag kan jag tänka mig att marknaden styr väldigt mycket inom esport jämfört med andra sporter, eftersom det inte finns speciellt mycket (?) underlag för att modellera, i form av historiska matcher. Dock så går det fortfarande att modellera "undermarknader", t.ex om två lag spelar och marknaden sätter oddsen 1.25 och 5 (ingen marginal), så kan vi med historiska odds beräkna hur ofta lag ett vinner 2/3 rundor t.ex.

En annan sport, där jag är ganska säker på att det inte finns några trovärdiga modeller är kampsporter. Låt oss säga att Floyd kommer möta McGregor, hur ska man kunna modellera detta? Marknaden kommer sätta oddset, om marknaden satt korrekt odds, är väldigt svårt att veta. Enda sättet att få reda på det är om Floyd/McGregor går hundratals matcher mot varandra.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 17:27   #68
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Jag jobbar utanför Sverige. Det finns en hel del spelbolag med kontor i Sverige, men upplever att de flesta jobbar med ekonomi, design, programmering etc.

Ledsen att göra dig besviken, men kommer inte kunna svara på många frågor angående esport, är inget jag har varit involverad i.

Jag kan jag tänka mig att marknaden styr väldigt mycket inom esport jämfört med andra sporter, eftersom det inte finns speciellt mycket (?) underlag för att modellera, i form av historiska matcher. Dock så går det fortfarande att modellera "undermarknader", t.ex om två lag spelar och marknaden sätter oddsen 1.25 och 5 (ingen marginal), så kan vi med historiska odds beräkna hur ofta lag ett vinner 2/3 rundor t.ex.

En annan sport, där jag är ganska säker på att det inte finns några trovärdiga modeller är kampsporter. Låt oss säga att Floyd kommer möta McGregor, hur ska man kunna modellera detta? Marknaden kommer sätta oddset, om marknaden satt korrekt odds, är väldigt svårt att veta. Enda sättet att få reda på det är om Floyd/McGregor går hundratals matcher mot varandra.
Omg . Ja jag är också ledsen för du har inte gett ett enda svar ännu.
Så många ickesvar, fortfarande inte ett enda matnyttigt svar på den totala knockouten jag levererad igår.

Vad säger du ens? Marknadn kommer sätta priset jaha som på alla andra marknader alltså.

För att göra en comeback ska du svara på vad din modell gör för nytta.
Just nu vet vi att du gör modeller som inte används då ni ändå bara följer marknaden.
Ge nu ett svar, att du blir tagen seriöst är beyond mig. Mycket av frågorna tror jag grundar sig i en övertro till vad bolagen gör.

/Duckduck


.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-21 klockan 17:39.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 17:40   #69
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Omg .

Så många ickesvar, fortfarande inte ett enda matnyttigt svar på den totala knockouten jag levererad igår.

Vad säger du ens? Marknadn kommer sätta priset jaha som på alla andra marknader alltså.
Går inte veta okej ...

För att göra en comeback ska du svara på vad din modell gör för nytta
Knocken leverade du på sig själv igår. Om marknaden sätter oddset, varför erbjuder inte bolagen odds 1x och 1000x vilket Betfair öppnar på ibland?

Hur ska oddsen sättas när vi vill erbjuda en helt ny marknad? Låt oss säga att vi vill erbjuda att lag X vinner första halvlek, förlorar andra halvleken och samtidigt så blir det över 3.5 mål? Om ett enda bolag vill erbjuda detta odds, tror du den marknaden kommer bli tillräckligt likvid? Troligtvis så skulle denna marknad ha något samband med 1X2 och över/under 2.5 linjen, som är likvid och därmed gå att modellera ett samband.

Som jag sa till dig igår, ibland finns det inte ens en marknad att följa.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 17:52   #70
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4907
Standard

Största spel du tagit emot?
Hur ser en arbetsvecka ut?
Vad gör ni med kunder som har konto i olika namn?
Ångrar du att du öppnade denna tråd?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5), pawweshark (+4)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 17:58   #71
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Knocken leverade du på sig själv igår. Om marknaden sätter oddset, varför erbjuder inte bolagen odds 1x och 1000x vilket Betfair öppnar på ibland?

Hur ska oddsen sättas när vi vill erbjuda en helt ny marknad? Låt oss säga att vi vill erbjuda att lag X vinner första halvlek, förlorar andra halvleken och samtidigt så blir det över 3.5 mål? Om ett enda bolag vill erbjuda detta odds, tror du den marknaden kommer bli tillräckligt likvid? Troligtvis så skulle denna marknad ha något samband med 1X2 och över/under 2.5 linjen, som är likvid och därmed gå att modellera ett samband.

Som jag sa till dig igår, ibland finns det inte ens en marknad att följa.
Alla vet som har försökt bli rik på sportstrading att bolagen inte sätter priserna, det gjorde de kanske prebörs men numera följer de börsen.

Anledningen till att de inte erbjuder sådana odds är att de vill slaska runt i sin trygghetsmarginal.
Tänk dig att du och jag går en forumdebatt och nu ger ditt bolag "Donkesport" odds, du ramlade på dina skosnören och ligger nu nere för räkning . Då stänger "Donkesport" marknaden medan det sitter än mer engagerade på börsen som ger 1.0001 Av den anledningen att de inte har er säkerhetsmarginal.

Nu hittar jag inte den talande grafen men finns n graf som tydligt visar att bolagen är sent ute med att ändra priserna medan pinnacle gör det hela tiden. Pinnacle är effektiv, donkesport är det inte.

Sportböcker sätter priser som de tror spelare kommer köpa inte efter hur de tror utfallet kommer bli. Ni är för dåliga för det helt enkelt.
Pengar får ni dock ändå då ni snor åt er av smeten.

På två utfall ger ni inte 2.1 respektive 1.9 utan ni ger 2.05 o 1.9 eller än sämre 1.85.

Och om ni skulle råkat sätta ett överpris kan ni trycka på alt delete knappen även känd som VOID.
Har du sett dokumentären om tjernobyl? Då har du också sett när de trycker panikknappen. Tyvärr för dem så var de inte allsmäktiga som ni då era regler ger er rätt att göra ungefär vad som helst. Vill ni voida spel som praktikanten råkade knappa in så är det bara trycka på VOID knappen så är det löst. På börsen är det egetansvar för hela slanten och den som råkade ge 1000 som odds fast att du var nere får stå för detta själv.

Ni behöver INTE modellera för ni tar så pass bra av degen och har säkerhetsnät. Men det finns ett bolag som faktiskt sätter odds efter deras uppfattning men de får det också tufft (utsatta för surebettare). Men de kan fortfarande voida. Coolbet sätter egna priser men voidar också häftigt har jag hört.

Men nu varför tror du att ett bolag skulle haft en bunte finlirare som modellerar om de ändå följer marknaden?
För att du sitter på ett bolag och modellerar tror jag inte på.


MEN om ni hade en modell som använda sig av cuttingedgedata och som fungerade skulle den använts till att betta inte till att ge en säkerhetsventil då ni redan har dessa så det räcker och blir över
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-21 klockan 18:11.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 18:07   #72
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Största spel du tagit emot?
Hur ser en arbetsvecka ut?
Vad gör ni med kunder som har konto i olika namn?
Ångrar du att du öppnade denna tråd?
Ingen aning faktiskt, inte riktigt mitt område, ska fråga och återkomma nästa vecka.

Jag har helt flexibla arbetstider, upplever att generellt inom spelbranschen är det helt flexibla arbetstider, om du inte jobbar inom support, trading, någon typ av övervakning etc.

Stänger av dom? Om du lånar en kompis identitet så är det väldigt svårt att bevisa. Jag vet att det finns åtminstone ett bolag som gör polisanmälan när dom har helt säkra bevis, exempelvis när något "skapat" en ny identitet genom att photoshoppa sitt egna legg. Resultaten av dessa anmälningar vet jag inte.

Nej, däremot så trodde jag inte att jag skulle sitta och behöva försvara mig utan att det skulle vara lite mer generella frågor för nyfikna.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 18:09   #73
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Ingen aning faktiskt, inte riktigt mitt område, ska fråga och återkomma nästa vecka.

Jag har helt flexibla arbetstider, upplever att generellt inom spelbranschen är det helt flexibla arbetstider, om du inte jobbar inom support, trading, någon typ av övervakning etc.

Stänger av dom? Om du lånar en kompis identitet så är det väldigt svårt att bevisa. Jag vet att det finns åtminstone ett bolag som gör polisanmälan när dom har helt säkra bevis, exempelvis när något "skapat" en ny identitet genom att photoshoppa sitt egna legg. Resultaten av dessa anmälningar vet jag inte.

Nej, däremot så trodde jag inte att jag skulle sitta och behöva försvara mig utan att det skulle vara lite mer generella frågor för nyfikna.
Du behöver inte försvara dig men det är kutym att man svarar på frågor när man utger sig för att vilja ta emot frågor
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 18:15   #74
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Får ni spela själva på odds när ni jobbar inom branschen? lr måste spel ske via en "kompis"?
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-21, 18:19   #75
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Ankan,

Låt oss ta en tennismatch, du kan spela 1/2 och vem som vinner första setet.
När sannolikheten ökar för att spelare 1 ska vinna hela matchen, så ökar även sannolikheten.

Säg att vi följer Pinnacle och helt plötsligt så börjar oddset för spelare 1 röra sig, men Pinnacle erbjuder inte vem som ska vinna första setet. Det kommer dock inga pengar på vem som vinner första set.

Borde inte den marknaden röra på sig?

Det är ofta vad vi modellerar, hur de mindre marknaderna ska röra sig mot de likvida marknaderna.

Om någon har tryckt in fel odds, så är det väl självklart att vi åtgärdar det? Precis som en bank gjort en felaktig överföring.

Angående coolbet, du tror att de har måådeler som kan uppskatta hur mycket Zlatans skada påverkar deras chanser att vinna helgens match och åtgärdar det? Eller följer de även marknaden?
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td