Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-01, 20:52   #541
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yoast Visa inlägg
Öppnar ni nya konton eller flyttar över? Är det tillåtet att öppna nytt?

Jag hade till och med spärrat mitt konto på Unibet men de öppnade detta igen - fick även bobusen som jag ville ha på 500%... Hänvisade till nya spellagen...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 21:11   #542
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Ok låter ju bra.
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 21:30   #543
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 18
Sharp$: 471
Standard

Hur tänker ni kring konton där man är avstängd? Blev nedstäng på nordicbet/betsson/betsafe för flera år sedan, vågar man regga nya konton med referens till paragrafen i spellagen om att alla spelare skall ses som nya?
Jwulcan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-02, 14:06   #544
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Pratat men unibets kundsupport. jag är sedan tidigare limiterad och är det fortfarande. frågade varför de inte betraktade gamla spelare som nya. deras svar var att det är deras oddsleverantör som besttämmer vilka som får spela, inte unibet...

__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-02, 14:12   #545
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

"I detta hänseende betraktas som nya spelare"

Syftar bara på bonusar.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-02, 14:32   #546
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
"I detta hänseende betraktas som nya spelare"

Syftar bara på bonusar.
Svårt vara ny och inte kunna ta del av en bonus ifall du t ex är helt limiterad. Som ny spelare bör du anses vara ny till du blir flaggad igen etc...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-02, 14:48   #547
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Men syftet med den kopierade lagstiftningen är väl att spelbolag ska tiillåtas ge en (enda) bonus till nya kunder och som ny kund räknas även de som redan var kunder ifjol. Det betyder inte att nya kunder är berättigade till en bonus, det måste ni väl ändå fatta?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Morgan007 (+50)
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-02, 16:03   #548
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Men syftet med den kopierade lagstiftningen är väl att spelbolag ska tiillåtas ge en (enda) bonus till nya kunder och som ny kund räknas även de som redan var kunder ifjol. Det betyder inte att nya kunder är berättigade till en bonus, det måste ni väl ändå fatta?
Det är ju helt valfritt för varje bolag att erbjuda en välkomstbonus. Men om de nu har en välkomstbonus gäller den ju samtliga spelare generellt eftersom alla räknas som nya kunder. Sen har ju varje företag rätt att sluta egna avtal med sina kunder och enligt det i sådana fall inte behöver erbjuda en välkomstbonus.

Så överlag är det ju att finns det en välkomstbonus gäller den alla, eller finns det ingen välkomstbonus alls. Annars får de ändra i avtalet och skriva att den enbart erbjuds till vissa utvalda nya kunder etc...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-02, 21:00   #549
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 81
Sharp$: 863
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det är ju helt valfritt för varje bolag att erbjuda en välkomstbonus. Men om de nu har en välkomstbonus gäller den ju samtliga spelare generellt eftersom alla räknas som nya kunder. Sen har ju varje företag rätt att sluta egna avtal med sina kunder och enligt det i sådana fall inte behöver erbjuda en välkomstbonus.

Så överlag är det ju att finns det en välkomstbonus gäller den alla, eller finns det ingen välkomstbonus alls. Annars får de ändra i avtalet och skriva att den enbart erbjuds till vissa utvalda nya kunder etc...
Och att ha riktade erbjudanden är inte tillåtet med svenska licensen så detta kommer inte bolagen undan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
DonPablo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 15:17   #550
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag skulle uppmuntra alla med limiteringar att skicka in ett mail via Spelinspektionens hemsida så att de får upp ögonen för detta och förhoppningsvis tar tag i saken en gång för alla.

Skriv att ni blivit limiterade samt lista de bolag som limiterat er.

https://www.spelinspektionen.se/om-o...oss/tipsa-oss/
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 19:25   #551
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3628
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Jag skulle uppmuntra alla med limiteringar att skicka in ett mail via Spelinspektionens hemsida så att de får upp ögonen för detta och förhoppningsvis tar tag i saken en gång för alla.

Skriv att ni blivit limiterade samt lista de bolag som limiterat er.

https://www.spelinspektionen.se/om-o...oss/tipsa-oss/
Årets skämt, ATG

https://www.travronden.se/blogg/nyhe...C0%2C0%2C0%2C1
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-03, 19:30   #552
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 148
Sharp$: 1353
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Limmad på 1 kambiskin så går det sen snabbt på dem andra. Grejjen är att deras lägsta limit är ändå hyfsad på dem stora ligorna vilket ger dem liiiiite heder jämfört med många andra bolag. Därav hans sista mening typ att det nu höjts på city, det är ju givetvis för det är PL och på dem större ligorna tar dem ändå emot hyfsade insatser om man blivit limmad till deras bottennivå. Brukar gå i 3-4 steg hos dem.

Med det vill jag säga att det inte är typiskt ATG, alla som använder kambi plattformen ser det ut exakt likadant på.

Senast redigerad av pepsimax den 2019-01-03 klockan 19:31.
pepsimax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 01:29   #553
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

"Hej,

Kontaktar er eftersom jag känner att Unibet missbrukar sin position gentemot sina kunder. Jag har fått ta del av deras bonuserbjudande, som de använder för att locka spelare, vilken ger mig 100% matchning mot min första insättning.

I mitt fall så satte jag in 5000 SEK och fick alltså 5000 SEK ytterligare att spela för. Nu är mina pengar låsta på kontot fram till att omsättningskravet, som är 25 000 SEK, är uppfyllt. Detta ska dessutom göras inom 60 dagar.

Problemet är bara att jag, när jag ska placera ett spel, bara får omsätta mellan 100-300 SEK. Detta är då på NBA, amerikansk proffsbasket, som förmodligen är en av världens största marknader.

Om detta är för att de vill att jag ska spela fler gånger eller vad det är vet jag inte. Jag har inte en chans att omsätta 25 000 SEK med insatser på 300 SEK/gång om jag inte bara ska spela på all möjlig trams.

När jag pratar med deras kundtjänst säger de att det är deras oddsleverantör som styr denna restriktion av mitt konto.

Jag kan inte se att jag brutit mot någon av deras interna regler för att jag ska bli behandlad på detta sätt.

Jag hoppas att ni tar tag i denna fråga och skapar en praxis för hur spelbolagen får bete sig mot sina kunder. I förlängningen kan jag inte tolka det som något annat än att de vill att folk ska spela fler gånger, något som inte kan vara i linje med att odla ett landskap där samhället spelar "sunt och förnuftigt"


Tipsa oss https://www.spelinspektionen.se/om-o...oss/tipsa-oss/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+88), Nicksson (+100), Migge (+100), AmaerildeRimfrost (+2), Robsessed (+50), Stooges (+100), Lobo (+10), kusagwa (+10)

Senast redigerad av runtomkring den 2019-01-05 klockan 02:56.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 09:58   #554
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 2696
Standard

Skickade till spelinspektionen jag med:

"Är godtycklig insatsbegränsning vid kommersiellt onlinespel förenlig med den nya spellagen?

Jag skriver till Er i förhoppning att ni i ett viktigt avseende kan bringa klarhet gällande om spelanordnare vid kommersiellt onlinespel följer det regelverk som införts vid årsskiftet på den svenska spelmarknaden. Jag pekar i nuläget inte ut någon specifik spelanordnare utan min och många andras förhoppning är att erhålla ett generellt utlåtande från er sida. Det jag syftar till är den orättvisa och godtyckliga insatsbegränsning(populärt kallad limitering) som tillämpas av de flesta licensierade spelanordnare online och som nu verkar på den svenska marknaden. Ett konkret exempel är att spelare A får satsa betydligt mer(10-tusentals procent, ibland mer) än spelare B på exakt samma spelerbjudande, vid exakt samma tidpunkt och från exakt samma spelanordnare. Det rör sig om betydande skillnader och i sammanhanget är det naturligtvis inte en tillfällighet att spelare A har en historik att förlora hos spelanordnaren över tid.

En annan orättvis konsekvens som godtyckliga insatsbegränsningar medför är att svenska spelare inte ges samma förutsättningar att i praktiken ta del av spelanordnarens ”lock-erbjudanden” s.k. bonusar. Innan spelare kan ta del av bonusen måste först ett omsättningskrav uppfyllas under en begränsad tidsperiod vilket ger spelare B i tidigare exempel betydande svårigheter i förhållande till spelare A.

Det här beteendet är inte acceptabelt i min mening men det är en generell tradition bland spelanordnare online som lever vidare även efter införande av ny spellag.

Avslutningsvis är jag är tacksam om ni återkopplar om er syn på saken och jag lovar att det finns många svenska spelare som delar mina erfarenheter.

Tack och jag ser fram emot ert svar!"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+100), Robsessed (+50), Stooges (+100), Lobo (+10), runtomkring (+100), kusagwa (+20)

Senast redigerad av awolf den 2019-01-05 klockan 11:11.
awolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 16:14   #555
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Hur kan man få licens om man limiterar kunder som vinner? Helt sjukt.
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td