Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-25, 12:42   #166

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6093

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul att det snurrar på just nu och tack för era positiva kommentarer

Fortsätter köra på Kings som all-in drag. Denna gången är det ett skadedrabbat Columbus som kommer på besök. Ett förbättrar Columbus i år ska sägas, det är inget strykgäng som man var för ett par säsonger sedan men tyvärr för deras del så har man blivit hårt drabbade av skador. Redan innan igår hade man McElhinny, Dubinsky, Horton, Boone Jenner och Ryan Murray borta. Igår emot Anaheim drabbades man av 2 ytterliggare skador i Adam Cracknell och Cam Atkinson som fick en skridsko i ansiktet (såg riktigt vidrigt ut). Det betyder att man har halva den tilltänkta forwardsuppsättningen skadad. Om vi då går åter till min tidigare analys av Kings så är det ju extremt svårt att göra mål på dem, speciellt hemma. Man har nu släppt in 1 mål dem 3 senaste matcherna. 1! 3 på 5 matcher och aldrig mer än 1 mål bakåt hemma. Det betyder att Kings endast behöver göra 2 mål för att ha en rimlig chans att vinna under ordinarie speltid. Inte nog med det, Columbus är b2b2b på sin Kalifornien turne med Sharks den 24e, Ducks den 25e och sedan Kings den 26e. Fördel hemmalaget utan tvekan!

Raka 1an ger 1.80. Jag vill mena att om samma förutsättningar fanns i en fotbollsmatch där City möter typ Tottenham, så skulle oddset på rak 1a ligga på 1.50, därför tycker jag man kan spela 1.80 trots att det är hockey All in drag!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-25 klockan 15:01.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-25, 13:32   #167

Standard

En match som kommer mycket nära är West Brom - Crystal Palace över 2.25 @ 1.91(pinnen)

2 lag som gör en hel del mål, men också släpper in över 1 mål per match. Det är statistiken som gör mig nyfiken. Först och främst: Palace har gått över 2.5 i samtliga 4 bortamatcher i ligan denna säsong. Man har dessutom släppt in 2 eller fler mål i samtliga av dessa matcher. West Brom å sin sida har släppt in 2 eller fler mål 4 gånger på 6 matcher hemma på The Hawthornes. Man har endast gått mållösa en gång (emot Everton) och endast Burnley har åkt hem utan att göra mål framåt. Det blåser positiva vindar i West Brom lägret där man efter en trög start hittat formen med 3-1-1 dem senaste 5 (en cupmatch emot Hull inräknad), där Liverpool fick med sig 3 oförtjänta poäng hemma på Anfield och Man UTD fick med sig 1 poäng på ett mål i slutminuterna. Egentligen har man enligt mig varit värda att vinna 5/5 alltså. Det är offensiven som vinner matcherna åt dem, för trots att man släpper in en del mål, så har man gjort 2 eller fler i 4 raka matcher.

Crystal Palace måste börja ta poäng nu, speciellt i 6 poängsmatcher som dessa och jag tror inte att man kommer att försöka göra det genom att spela defensivt i 90 minuter, det är inte deras stil. Dessutom saknas Delaney i försvaret efter sitt röda senast, vilket ger oss ett nykomponerat mittlås med vad jag förmodar blir Mariappa och Hangeland.

West Brom har vind i seglen och har inga större bekymmer med skador, Berahino är i kalasform och laget gör och släpper in en hel del mål.

Bägge lagen är 5/3 till över/under.
West Brom är 3/1 till övern hemma.
Crystal Palace är 3/1 till över borta.

1.91 på Över 2.25 är kanon, det blir en all in av det!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Gammal 2014-10-25, 13:54   #168

Standard

Varese - Bari.. Inte ofta jag rekar Serie B, men det känns som läge idag.

Varese är ett typiskt hemmalag, som ligger lite pyrt till p.g.a. sitt odugliga bortaspel där man tagit 1 enda poäng på 5 matcher. Hemma är man däremot obesegrade med 2-2-0 och hela 10-6 i målskillnad.

I samtliga 4 hemmamatcher har man både gjort och släppt in mål.

Bari är ett anrikt lag med många säsonger i Serie A bakom sig. Målsättningen är alltid att ta sig tillbaks dit, så även i år. I bortaspelet har man imponerat med 2-2-1. 7 gjorda och 5 insläppta. Man har gjort mål i 4/5 av bortamatcher och även släppt in mål i 4/5. Offensiven är i mycket gott slag efter 7 gjorda dem 2 senaste emot tippade topplag som Catania (som dock ligger på nedflyttningsplats just nu) och Avellino. Man har däremot varit lite slapphänta i försvaret och släppt in 4 mål på dem 2 senaste. Det vill man säkerligen förbättra idag, men det kommer bli mycket svårt att hålla tillbaks Vareses fina hemmaoffensiv och Bari går enligt utsago för 3 poäng idag; således lär man blotta sig defensivt.

Svårt att välja sida då Bari ska vara bättre men Varese är bra på hemmaplan, men BTTS @ 1.85 på Marathonbet är intressant. Ej all-in drag värt dock.

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2014-10-25, 14:19   #169

Standard

Nu är det snabbt på given här; hittat ett 3e all-in drag redan!

Valencia - Elche. Vrider och vänder på denna match för att förstå varför vi får 1.99 (sbobet) på överspelet. Vad är det jag missar? Ja, Valencia gick på en rejäl mina senast men man är knappast det första bra laget som åker hem ifrån Riazor med 0 poäng och om det gjorde nånting med Valencia så var det väl att ta ner dem på jorden igen. Ett uppvaknande kan man väl säga. Idag kommer ligans 3e sämsta defensiv till Mestalla för att försöka kriga sig till en poäng. Vi har sett det förut när botten gästar toppen men i La Liga är det svårare då fotbollen är mer flytande och skillnaden mellan lagen är lite större. Elche är ett lysande exempel på det då man försökt parkera bussen emot både Barca (0-3) och Real (1-5) tidigare på säsongen. Nu är inte Valencia av samma klass som Barca och Real men man är åtminstone statistiskt sett det 3e bästa laget offensivt med sina 17 mål å 8 matcher. Av dem 17 så har 12 kommit hemma på 4 matcher.

Dessutom har Almeria och Vallecano också lyckats göra 2 mål på Elche när man mött dem på hemmaplan och deras offensiver är inte i klass med Valencias. Intressant också är att Elche gått mycket bättre borta än hemma, 1-1-2 med 6-12 i målskillnad borta gente 0-1-3 och 1-6 hemma. Snittar ut det lite snabbt så får vi ett snitt på 4.5 mål per match borta. Valencia gör själva i snitt 3 mål hemma, sammanlagt snittar man 3,5 mål per match hemma. Alla Valencias hemmamatcher har gått över linan och alla Elches bortamatcher likaså.

Elche kommer att spela desperat men får Valencia bara hål på dem så kan det rinna iväg, och det bör inte vara omöjligt för Elche har inte hållit nollan en enda gång i år och Valencia är revanschsugna efter storförlusten senast. Positiv reaktion att vänta tror jag, Valencia får dessutom tillbaks Negredo ifrån skada och med en Paco i form samt Negredo på topp så kommer man att ha än fler vapen idag.

2.03 på sboBET, hittar ingen annan information om skador eller mixade startuppställningar (kan inte tänka mig annat än att man spelar med bästa lagen då Valencia ej spelar i Europa i år) och Valencia vet dessutom med sig att något av topplagen kommer att tappa poäng vilket ger en liten extrakick då man kan ta sig upp på andraplats om resultaten går rätt!

Över 2.5 alltså, 2.03! All in!

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2014-10-25, 23:58   #170

Standard

Efter en eminent rek av ChristianB (se nedan) så plockar vi Indianapolis Colts -3,5 @ 2.02 på pinnen. Kan tillägga att jag såg Ravens möta Steelers förra veckan och det såg INTE bra ut. Man vann förvisso men enbart p.g.a. en kollektiv mental kollaps i slutet av andra q. Utöver det så vann Ravens med 23-6, säger en del. Colts är bättre än Ravens, och är form toppade med 5 raka vinster!

"Det fortsätter att gå riktigt bra med mina NFL-spel och ni som ryggade mitt spel i torsdags kunde återigen chasha in efter att Julius Thomas, som jag förutspådde inte skulle komma upp till 6 receptions, bara fick ta emot två bollar och spelet gick in! Därmed har 11 av mina 13 senaste spel suttit! 

Indianapolis Colts har vart mitt lag när det gäller spel denna säsong och vi fortsätter på samma visa. Att de bara är favoriter med 3,5 poäng (3p när linan öppnade) mot ett mycket mediokert Pittsburgh Steelers är ett frågetecken för mig! Här kommer jag att spela hårt. 

Colts har fem segrar och två förluster denna säsong medan Steelers sitter på fyra segrar och tre förluster. Steelers har vart väldigt upp och ner och vunnit och förlorat varannan match i år. Colts förlorade de två inledande matcherna men har sedan tagit fem stabila segrar. Så här ser lagens senaste resultat ut: 

Jaguars-Steelers 9-17 
Browns-Steelers 31-10 
Steelers-Texans 30-23 

Colts-Ravens 20-13 
Texans-Colts 28-33 
Colts-Bengals 27-0 

Colts körde fullkomligt över Cincinnati Bengals I den senaste matchen, där man också var favoriter med tre poäng. Man tillät inte motståndarna att göra en enda poäng och det var en riktigt fin uppvisning. Steelers vann alltså också senast, men OJ så mycket de blev bjudna på av Houston i den matchen! Man såg helt chanslösa ut fram till de sista två minuterna av första halvlek, då misstagen kom på löpande band av Texans. Tappad punt, fumble i egen red zone, interceptions och penalties, ja allt gick åt fel håll och Steelers kunde göra 24 poäng på två minuter. Trots detta så hade Texans chans att komma tillbaka in i matchen men fortsatte att dra på sig penalties och efter ytterligare en fumble så blev det för tufft. Steelers må ha vunnit matchen, men mig övertygade de absolut inte. Nu möter man ett lag som är bra mycket säkrare offensivt och inte alls gör samma misstag. Man möter dessutom ligans kanske hetaste QB i Andrew Luck. 

Colts rankas som nummer ett i ligan när det gäller antal passing yards, antal totala yards och som nummer två i antal gjorda poäng. När detta anfall ställs mot ett mediokert försvar som i år rankas som nummer 16 i antal yards per match och nummer 15 i antal tillåtna poäng så drar man nytta av det. Ger man Andrew Luck tid så hittar han någonstans att gå med bollen, så är det bara. Och tid kommer han att få. Pittsburgh har svårt att sätta press på motståndarnas QB och har i de senaste fyra matcherna bara fyra sacks. Luck är dessutom en väldigt mobil och stark QB som är svårare att ta ner. Han kommer att få hjälp av springspelet där Ahmad Bradshaw kommer att dra det stora lasset. Steelers har inte alls kunnat stoppa motståndarnas RB i de senaste matcherna och rankas som nummer 20 i ligan mot springspel. Det innebär att det kommer att bli kortare avstånd för Luck att behöva jobba med och dessutom så kommer man att kunna kontrollera klockan. Det enda som stör i anfallet är skadan på receivern Reggie Wayne, som missar denna match. Man har dock stadiga receivers att fylla hans plats bakom deras toppreceiver TY Hilton och jag skulle gissa på att Dwaybne Allen, Coby Fleener, Hakeem Nicks och running back Ahmad Bradshaw för ta emot några extra bollar denna kväll. Steelers har fortsatt skadeproblem i sin defensiv och saknar fyra spelare i detta möte. 

Steelers anfall är inte alls lika vasst och rankas som nummer 22 när det gäller antal gjorda poäng. När det kommer till antal gjorda yards är de dock inte lika dåliga och ligger på plats åtta. Man går nu upp mot ett riktigt tufft försvar som alltså senast totalt stängde ute Cincinnati Bengals. Colts försvar rankas som nummer tre i ligan i antal tillåtna yards och nummer fyra i antal tillåtna poäng. Framförallt så är det passförsvaret som har vart riktigt bra och man är ligans fjärde bästa lag mot passen. Man sätter dessutom riktigt mycket press på motståndarnas QB och har gjort hela 21 sacks i år, även här är man fjärde bäst. QB Ben Roethlisberger kommer alltså att ha fullt upp ikväll och han kommer att behöva all hjälp han kan få av running back LeVeon Bell. Bell är den viktigaste kuggen i denna match för Steelers och om de ska han en chans att vinna så måste de mata honom med bollen mot Colts, nu förbättrade, springförsvar. Det känns nästan konstigt att säga så efter att de endast tillåtit Bengals vassa RB Giovani Bernard springa för 17 yards i den förra machen… Men lita på att Bell kommer att nyttjas friskt i både spring- och passningspel. Roethlisberger lär dock tvingas kasta bollen en hel del denna match och det positiva i Steelers passningsanfall är att de äntligen hittade en receiver som kan linea upp bredvid Antonio Brown: Martavis Bryant. Ben har alltså nu två vapen att jobba med, frågan är hur långt det räcker i detta möte. 

Jag tror starkt på Colts i denna match och spelar på seger med -3,5 poängs handikapp till 1.95 gånger pengarna! Observera spelstopp klockan 21.25!"

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2014-10-26, 01:13   #171

Standard

Plockar ett tidigt spel i nästkommande CL omgång med och återigen går jag emot mitt kära Liverpool. Vi går en riktigt tråkig säsong till mötes, speciellt med tanke på succén ifjol. Det finns ingen fantasi i Liverpools anfall spel och nu har vi verkligen ingen som gör målen heller. Balotelli floppar, Sturridge går skadad. Bakom dem är det tunt, Borini verkar inte aktuell å Lambert har även han svårt att komma till lägen. Speciellt passande att då åka till ett fullständigt överlägset motstånd nere i Spanien, som dessutom blir helt klara för slutspel och förmodligen också seger i gruppen vid vinst, 4 dagar innan serieledande Chelsea kommer på besök på Anfield. Om jag känner Brendan rätt så kommer han att rotera till fördel för ligan då det ändå är stor chans att Real går rent i gruppen och det finns därmed andra motståndare att fokusera på.

Liverpool mötte idag ett skadedrabbat och bottentippat Hull hemma på Anfield och kunde inte göra mål, hade fram till 60' minuten knappt en farlig chans heller. Hur många farliga chanser kommer man att kunna vaska fram på Bernabeu, 2-3?Max säger jag och då är jag snäll. Det betyder att våra iskalla anfallare kanske får 1 varsitt avslut att sätta, inte troligt va? Finns många roliga spel här, men jag väljer Liverpool u 0.75 som betyder halva insatsen tillbaka vid 1 liverpool mål, till 1.99 på pinnacle. All in drag!

train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-26 klockan 01:14.
Gammal 2014-10-26, 01:21   #172

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 166
Standard

Jag ska börja hänga på din rygg tror jag

Hoppas d är ok
SharkNado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-26, 01:43   #173

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SharkNado Visa inlägg
Jag ska börja hänga på din rygg tror jag

Hoppas d är ok
Haha gört! ;-)

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2014-10-26, 20:28   #174

Standard

Blir en kortare rek nu, ska upp och jobba förmiddag :-/

Nattens nhl kändes ljummen vid första anblick men jag tycker ändå att Ducks ska ha bra chans emot ett Sharks i riktigt usel form. 4 raka torsk på ordinarie speltid emot : Buffalo, ett skadedrabbat Columbus, ett ur form Boston och ett Rangers som startat trögt. Möter väl sin Kalifornien konkurrent i allra sämsta tid då man just nu har 6 raka vinster, vinst idag skulle tangera ett "franchise" rekord och alla topp spelarna i offensiven har startat flygande. Perry snittar 1 mål per match, och han tillsammans med Getzlaf tangerade Paul Kariyas Ducks rekord senast som snabbaste spelare att nå 12 poäng i lagets kortare historia. Man kan göra mål med andra ord. Har även fått in några yngre förmågor som skapar lägen och gör mål, Vaatanen (4+3) och William Karlsson (2+1) t.ex. 3 raka matcher har man gjort över 2,5. Faktum är att fram tills nu så har endast Minnesota lyckats stänga ner Ducks offensiv hyfsat (stannade på 2 där) utöver det så har man klarat linan i resterande 7. Som om inte det vore nog motivering så har Sharks klara problem med defensiven. 2 emot Buffalo låter inte mycket men Buffalo är NHLs sämsta lag offensivt, och hade fram till Sharks matchen gjort 1 mål dem senaste 4 innan så det är ingen bedrift att hålla dem under 2,5. Innan det så släppte man in 4 eller fler i 3 raka matcher och förutom 2 raka nollor i början så har man släppt in 27 mål dem senaste 7 matcherna, 6 av 7 gånger har motståndet gjort mer än 2 mål.

NHL är alltid svårt men med förutsättningarna känns det som ett givet spel, på pinnen är OT inkluderad i priset och där får vi 1.689, det känns i överkant trots allt. Synar även hemmavinst till runt 2 gånger, stor form fördel Ducks. 1.689 på Ducks över 2,5 alltså, spelas som All in drag.

train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-26 klockan 20:30.
Gammal 2014-10-27, 04:57   #175

Standard

Borde ha lärt mig vid det här laget att spelgudarna aldrig tillåter en bra lördag och en bra söndag. Igår gick jag personligen bet i 2 stora parlays där bägge matcherna som var kvar slutade 1-1 och jag behövde övern. Lägger man till Colts horibla insats och Anaheims plötsliga målhaveri så blev det rejält personligt back igår :-/ fick jag för att självförtroendet var påväg åt rätt håll ;-)

Får ändå vara nöjd med veckans spel, slutar plus även denna gången.

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2014-10-27, 17:08   #176

Standard

Hektisk vecka framför mig, flytt samt jobb och i helgen kommer svärföräldrarna så det lär bli mindre aktivt här, beroende på hur bra vi har det på jobbet :-) Har inte hittat nått all in spel idag, men Petrolul DnB med 3/5 uts känns sunt, man ligger 3a, astra 6a och Astra är i dålig form, 2 vinster dem senaste 10. 6 raka utan vinst. Jobbigt att kombinera europa spel med bra liga spel för lagen utan bredd, känns som att Astra faller in i den kategorin. Petrolul är i kalasform, 4 raka vinster (en i cupen) och endast 1 av dem 5 senaste borta har förlorats (3-1-1).

Finns till runt 2.20.

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2014-10-27, 17:40   #177

Standard

Ett All in spel på Zürich ifrån NLA i Schweiz kanske?

Finner ingenting som talar för Freiburg, man är 27 poäng sämre än hemmalaget Zürich efter endast 17 omgångar. Matcherna duggar tätt i den Schweiziska ligan just nu, detta blir den 3e matchen på 4 dagar, brukar gynna dem bättre lagen som har bredare trupper.

Zurich är dessutom ligans bästa hemmalag, 9 vinster och 1 övertidsförlust är facit efter 10 matcher, där förlusten kom emot oberäkneliga Biel. Utöver det alltså idel vinster, på med ganska rejäla siffror dessutom; samtliga har kommit med minst 2 måls marginal!

Fribourg har 6 raka förluster i ligan på bortaplan, alla med minst 2 mål. Släppt in 4 mål eller fler i alla dessa matcher. Bådar inte gott när man möter den frejdiga Zurich offensiven; bara Davos har gjort fler mål än Zurich, samma gäller flest mål på hemmaplan, bara Davos är bättre. Fribourg är utöver ligans sämsta bortalag också ligans sämsta lag defensivt sätt med 72 insläppta mål på 16 matcher.

Brukar ha svårt för såna här spel; men detta känns som stor klasskillnad. Zurich har vunnit 3 av dem 4 senaste hemmamötena med Fribourg med minst 2 mål, det betalar 1.90 på Betway och det får vara nog för ett all-in drag.

train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-27 klockan 17:55.
Gammal 2014-10-27, 19:01   #178

Standard

Första gången jag rekar en måldubbel här, är lite av en personlig favorit och idag vänder jag blickarna emot allsvenskan och Helsingborg-Göteborg samt Schweiziska andralag i fotboll där Winthertur tar emot Schaffhausen. Skulle för mig vara en jätteskräll om dessa matcher inte bjöd på mer än 2 mål.

Hinner inte med några motiveringar dock, spelstopp om några minuter men Live spela direkt så hinner ni få det till bättre odds.

Jag fick 2.4 på betvictor! All in drag.

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2014-10-27, 20:27   #179

Standard

Plockar en match inför imorgon med; franska cupen är ju sällan fog för ett all-in drag, men Arles (franska div 2) saknar: Chimbonda(df 2/0) – Zebina(df 2/0) – Bocaly(df 5/0) – Hammar(mf 7/1) – Rosado(mf 4/0) – Ngakoutou(att 6/1),Maraval(gk 0/0) – Bosmel(gk 6/0) – Kondogbia(att 1/0) – Mendes(att 2/0) – Ben Daoud(att 0/0).

Nu ligger man även pyrt till i ligan (näst sist) så det finns liksom ingen anledning för laget att lägga ner en massa energi på cupspel där man ändå är chanslösa i det långa loppet. Kommer säkert att få se en hel del juniorer/bänkspelare.

Kan tänka mig att Reims är mer motiverade, ligger i nedre mittskiktet i Ligue 1 och är ett typiskt hemmalag, har tagit 10 av 14 poäng hemma och även om man kanske roterar lite i laget borde man ses med bra chanser att ta hem detta. Har vunnit 3 av dem 4 senaste hemma emot: Toulouse, Bordeaux och Montpellier.

Arles å sin sida har plockat 2 poäng borta på 6 matcher. Med ovan skadade/frånvarande spelare ska Reims vara större favoriter, 1.89 på Pinnacle tas som ett all-in drag.

train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2014-10-27 klockan 20:32.
Gammal 2014-10-28, 09:16   #180

Standard

Bari - Pescara över 2,5 @ 2.12 (unibet) finns även över 2.25 till 1.80 på pinnen. Vet inte vad jag tänker välja än men Bari är ju som jag tidigare rekade ett lag med god mål form. Nu blev det förlust senast emot ett hemmastarkt Varese men inte utan att göra mål framåt. 5e raka matchen man gör mål framåt och 6e raka man släpper in mål bakåt. Lagets 3 senaste har gått över och dem andra 2 har slutat med 2 mål dem senaste 5.

Pescara spelar en offensiv (och naiv) fotboll som inte betalat så bra än så länge. Återfinns först på 18 plats. I över/under ligan är man dock 4 och snittar 3,4 mål per match. Trots att man ligger på nedflyttning har man alltså mäktat med 16 mål framåt på 10 matcher. Defensiven är desto skakigare, 18 insläppta ger oss ett snitt på nästan 2 per match. Pescara offensiv trivs bättre på bortaplan än hemma, man har 9 gjorda (och 9 insläppta) på 5 bortamatcher.
7 av deras senaste 8 har gått över och man har släppt in mål i 8/9 senaste, men även gjort mål i 8 av dessa 9.

Känns långt närmare övern än under här men jag safear och kör all in draget på över 2.2.25 till 1.80 på pinnen, halva insatsen tillbaka på 2 mål.

train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+1)
Svara

td