Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-10, 21:53   #46
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av saman Visa inlägg
Knappast, kort/neteller/moneybookers är ju standard hos 99% av bolagen förutom svenska spel. Tror banköverförning bara finns hos ett fåtal bolag.

Nej, där tror jag du har fel - finns hos de flesta - heter banktransfer, banköverföring eller bankwire...! Expekt, Nordicbet, Bet365, Pinnacle, Betfair har alla detta - och dessa fem var de enda jag kollade! Så troligtvis har ju "alla" detta alternativ...

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-08-10 klockan 22:17.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 22:09   #47
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 464442



Var bara tvungen. England sviker mig aldrig.

Nu blir det sängen. Godnatt!

/Fordie
Nigeria har vunnit 8 av 9 senaste

England har vunnit 2 av 9 senaste

England förlorade bl.a mot Ghana med 4-0 som Nigeria slog med 2-1
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fordie (+2)
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 22:15   #48
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Dubbelpost - blev något fel när jag redigerade...

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-08-10 klockan 22:16.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-10, 23:16   #49
 
Fishjuttas avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 130
Sharp$: 599


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja dom flesta bolag har banköverföring som badass säger, vet inte ens om jag hittat något som inte har det
Fishjutta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 00:44   #50
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg
Jag tänkte på det också. Men eftersom det bara handlar om att det står 4 units istället för 40kr och allt annat stämmer, så borde det inte spela någon roll på ROIn och träffprocenten om det stod 40kr istället.
Jodå, det kommer påverka ROI enormt om det står 4 istället för 40 eller tvärtom. Träffprocenten är dock oförändrad.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 07:20   #51
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Jodå, det kommer påverka ROI enormt om det står 4 istället för 40 eller tvärtom. Träffprocenten är dock oförändrad.
Jag får voida dom spelen då.

Enda spelen som satt inatt var mitt egna spel på MLB
Har inte kollat alla matchresultat än, men ryggningarna gick åt helvete och englandsmatchen var ju mest på skoj

//Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 08:28   #52
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Jodå, det kommer påverka ROI enormt om det står 4 istället för 40 eller tvärtom. Träffprocenten är dock oförändrad.
Nu får du gärna dumförklara mig om du vill, dock kan det vara så att jag misstolkar dig.

4 insats 2x odds = nettovinst på 4 = 200% roi och 100% träffprocent, right?
40 insats 2x odds = nettovinst på 40 = 200% roi och 100% träffprocent, right?
40 000 insats 2x odds = nettovinst på 40 000 = 200% roi och 100% träffprocent, right?

Hur kan det då skilja sig? Är jag helt ute och vinglar på en trasig cykel så slå mig, jag är nyvaken och har inte fått morgonkaffet. Men jag grubblade på det där inatt och får inte till det.
Inte ens om man tänker sig ur min situation som det är nu får jag ddet till att roin skulle skilja. Jag spelade först med 1 insats, vinst 2 säger vi och nu spelar jag 10 och 20 vinst som exempel. Även detta borde ge samma utslag på roin enligt mig.

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 08:29   #53
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Nigeria har vunnit 8 av 9 senaste

England har vunnit 2 av 9 senaste

England förlorade bl.a mot Ghana med 4-0 som Nigeria slog med 2-1
Det var ett skämtspel, var för trött för att framföra korrekt smiley.
(Spelade inte på nigeria heller dock)

/Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 08:42   #54
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Jag såg nu att dom gjort om nordicbets expressbetalning.

Jag kan gå in på banken med ett referensnummer och betala in vald summa och pengarna är på nordicbet innan jag ens hunnit hem.
Vilket innebär byebye svs och jag kommer bara köra powerplay och lite topp/eu/stryk där.

Skulle helst vilja ta bort alla mina spel, eftersom spelen jag gjort är inte några analytiskt korrekta spel utan det där "dagens trippel" och "huvuddraget" osv som sitter på väggen jag tagit, sen kanske nån enstaka match till.

Men men, dom får vara kvar, lika bra att börja med ett minus så har man svårare för att hävda sig senare.

Måtte powerplay gå in ikväll, jag vill inte ligga på röd roi.

[i]Nåja, det jag ville ha sagt är att nu kommer jag börja analysera spelen mycket mer, läsa på så mycket som möjligt, inte "bara" rygga någon so
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-11 klockan 08:55.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 09:01   #55
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

jävla cpinternet *tilt*
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 11:03   #56
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg
Nu får du gärna dumförklara mig om du vill, dock kan det vara så att jag misstolkar dig.

4 insats 2x odds = nettovinst på 4 = 200% roi och 100% träffprocent, right?
40 insats 2x odds = nettovinst på 40 = 200% roi och 100% träffprocent, right?
40 000 insats 2x odds = nettovinst på 40 000 = 200% roi och 100% träffprocent, right?

Hur kan det då skilja sig? Är jag helt ute och vinglar på en trasig cykel så slå mig, jag är nyvaken och har inte fått morgonkaffet. Men jag grubblade på det där inatt och får inte till det.
Inte ens om man tänker sig ur min situation som det är nu får jag ddet till att roin skulle skilja. Jag spelade först med 1 insats, vinst 2 säger vi och nu spelar jag 10 och 20 vinst som exempel. Även detta borde ge samma utslag på roin enligt mig.

// Fordie
Såklart påverkas det inte för det enskilda spelet, men för sheetet totalt påverkas det ju. Har du 5 spel (odds 2.00) med insatserna 4, 4, 40, 4, 4 och förlorar på alla med 4 men vinner på den med 40 har du en ROI på 142.85%. Har du istället 5 spel med samma odds med insatserna 4, 4, 4, 4, 4 och vinner på samma spel så visar din ROI 40%.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 14:54   #57
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Såklart påverkas det inte för det enskilda spelet, men för sheetet totalt påverkas det ju. Har du 5 spel (odds 2.00) med insatserna 4, 4, 40, 4, 4 och förlorar på alla med 4 men vinner på den med 40 har du en ROI på 142.85%. Har du istället 5 spel med samma odds med insatserna 4, 4, 4, 4, 4 och vinner på samma spel så visar din ROI 40%.
Jo, det är ju såklart. Men jag misstolkade nog dig, för jag trodde du/ni menade att om jag vinner med insats 4, 4, 4, 4 vs vinst på med insats 40, 40, 40, 40 så blir det annan roi. Men jag tar bort hela det spreadsheetet och gör om det, hade tagit bort det även om jag hade jätteroi, det handlar ju bara om ~10 matcher och jag ville inte att det skulle vara "låtsasmatcher" jag lärde mig spreadsheet på. Har fortfarande en grej jag måste lära mig om spreadsheetet så lägger inte in några fler matcher förns jag löst det.

Läs gärna mitt nya "förstainlägg" som jag postar här nedan.

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 14:55   #58
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Idag börjar det seriösa spelet!


Tjolahoppsansa vilket vackert väder vi har idag

Är säkert därför mitt internet beter sig som en h-ra också.
Hinner vara online cirka 10 sekunder, sen går det ner 10 minuter och repeat.
Gud kanske vill att jag ska vara ute och vara kreativ/produktiv.

Lägger det inte ner snart så kommer jag lägga ner hela denna grejen, för det går mig på nerverna så det heter duga.


Nåja. Se detta som mitt förstainlägg i denna tråd, då mitt seriösa spel börjar idag!


Jag kommer att ta bort mitt första spreadsheet, det hade jag gjort även om jag hade 300% i roi.
Det var ju mest för att lära mig hur det med spreadsheet funkar och sådär.
Hoppas ni inte tycker jag är lam som gör det, men det känns som att det seriösa bettandet startade iom nordicbet-depositen,
och kan man verkligen kalla SvS-spelen för "mina spel"? Jag menar, jag åker ner till ombudet, läser på väggen om "dagens trippel" och spelar den och sen
spelar jag lite annat dom rekommenderar. Så det ligger ju ingen analys, statistik eller nånting bakom det. Utan jag har bara spelat dom matcher som haft vettig motivering.

Nu kommer jag ju börja spela mina egna spel helt och hållet, helt baserat på det jag själv läst till mig, mina egna kunskaper och info jag får från mina släktingar.
Rekarna jag kommer at rygga kommer jag att även där analysera det som sägs, kolla upp statistik och sådär.

Kommer inte ihåg exakt vad jag skrev i mitt förra inlägg som ni kanske ser att bara halva blev postat, men jag kommer iallafall bara spela på nordicbet, förutom *tipset som blir hos ombudet.
Jag kommer heller inte spela någon singel under 1.70 utan då blir det minst en dubbel. Jag har kollat på så mycket snooker och tennis att jag skulle vara expertkommentator, och där är det ju låga odds.
Sen har jag högt uppsatta känningar inom speedwayen och det är allt förofta resultaten blir 1, 1, 1, 1, 1 och oddsen brukar inte ens nå 1.20 (på svs), så där kommer jag nog köra 3 dubbelspel om jag inte kör på något bortalag (har fått in flera 5oddsare faktist)

Jag har satt en gräns på 250kr/dygn. Jag ville sätta 100kr per 12h, men det gick inte. Sen hade jag velat ha 500/v och 2000/mån, men man fick välja liksom.
Jag funderar dock på att sätta 500/v istället, då 250h/dygn är lätt hänt att jag "råkar" spela för 100kr på något för att jag är "bombsäker" på att vinna, sen sitter man där med svansen mellan benen.
Däremot om jag vet att dessa 500 är allt jag har att spela för denna vecka, då tänker man efter lite innan man bettar och jag kanske väljer att betta 3u istället för 5u.

Sen tar jag gärna emot så mycket kritik och tips som möjligt gällande allt möjligt. Som den där "spelade på yankees för att alla hejar på dom på tv", så kan man ju inte göra om den dagen kommer då en unit är 1000kr.
Jag kommer även försöka hjärntvätta mig så mycket som möjligt och göra som i poker; istället för att tänka på pengarna så räknar jag i big blinds, och i spel räknar jag inte 20kr utan jag räknar 2u, som kan vara 2kr, 20kr, 2 miljoner. Ni hajar.


Sen skrev jag såhär på min syn på spreadsheet, för jag frågade boored om folk kommer tycka jag är lame för att jag tar bort min spreadsheet och han re-frågade "bryr du dig om vad andra tycker?"
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie@irc
boored, inte direkt, men tråkigt om man får en roi på 110-120 efter kanske 500 spel och någon säger "din verkliga roi är ju egentligen under 100". Jag har mina spreadsheets för att bokföra och se i vilka sporter det går bra för mig och vilka jag kanske överskattar mina kunskaper i. Jag anser mig ha stenkoll på elitserien och allsvenskan då jag har släktingar som spelar eller
sitter i ledningen i vissa lag. Sen "känner" jag Andreas som kör speedway, och han brukar ha koll på vem som kommer vinna och vem som kommer förlora, speciell i h2h-spel i gp och sådär. Sen tennis och snooker har jag sett så mycket på TV att jag skulle kunna vara expertkommentator. :P Sen vill jag alltid lära mig mer, jag är kunskapsberoende, kommer alltid vara och lär föralltid vara.
Sen om det visar sig att det går bra så kommer jag såklart reka också (efter jag lagt mitt spel, så dom inte snor mina odds! :P). Skryta har aldrig varit min grej.
Nu har jag fått med i princip allt jag skrev i inlägget som försvann, minns inte vad mer det var.

Men som sagt, se gärna detta som ett nytt första inlägg, och kom med så mycket kritik, tips och annat matnyttigt ni bara kan. All hjälp uppskattas enormt!

Ha en bra dag

/Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 18:37   #59
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Nu har jag tagit bort gamla sheetet och börjar om.
Mina levande spel just nu,

Topptipset 13/8

Ogiltigt spel-ID: 465098



PowerPlay 11/8 (verkar gå åt helvete, inte oväntat dock. desssutom råkade jag låsa den, så vad skulle hända om jag vann? blir ju mer än 10x pengarna som jag skrev in)

Ogiltigt spel-ID: 464173



Random Femling:

Ogiltigt spel-ID: 464760




Heja heja friskt humör! Fordie vill vinna massa pengar-för!

/Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-12 klockan 01:10.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-11, 20:09   #60
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Fick tips på fotbollsmatchen och så min älskling vinner ju alltid (tror det är för att dom andra tjejerna blir så avundsjuka och således tappar fokus)

Ogiltigt spel-ID: 465215



Ogiltigt spel-ID: 465242


(Töntar mig med ligorna, orkar inte när den inte hittar. :P)

//Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-12 klockan 01:09.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td