Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-12, 00:48   #61
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Sharapova förlora!

Håller på gör om hela mitt spreadsheet, klar imorgon, måste sova nu.
Men roi ligger på -98% kanske.

Jag MÅSTE sluta spela parlays. Hade sharapova + en 2oddsare som jag fick som tips, den gick in och hade täckt alla förluster. ALLA mina parlays är som vanligt: ett fel.

Men hur får jag discplin att satsa 10kr med chans att vinna 12kr? Jag måste börja tänka långsiktigt och försöka tänka i units, inte pengar. Fan då, vad sne jag blir. Gör det jag skrivit som mål att jag inte ska göra.
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-12 klockan 00:51.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-12, 01:10   #62
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Jag kommer heller inte spela någon singel under 1.70 utan då blir det minst en dubbel. Jag har kollat på så mycket snooker och tennis att jag skulle vara expertkommentator, och där är det ju låga odds.
Det är verkligen inget fel att spela singlar under 1.7 om det finns värde i dem. Sen undrar jag hur du menar med att det är låga odds inom tennis och snooker? Det är väl inte "lägre odds" där än inom någon annan sport?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 09:14   #63
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

DamageINC, nja, kanske inte. Men typ Barca vs Skit får man ju en ~1.50 medans Sharapova vs Skit får man ~1.20, och jag var lite snurrig i bollen när jag skrev, var speedway jag menade att man får dåliga odds på, även om jag är bra på att sätta bortavinsterna som ger ett väldigt överodds (enligt mig iaf)


Idag har jag iaf degat in 2 lök så idag börjar seriösspelet.
Har fixat till alla mina sheets etc. Vid vinst på topptips och powerplay kommer jag skriva 2 i odds eller något, för att inte förstöra roin (16kr insats och 2000kr vinst sen kan jag förlora några veckor och ändå ha gudalik roi)

Inget mer idiotspel eller idiotryggande nu. Utan jag kommer se mina 2 units som 2000kr fast det inte är det.

Hoppas helgen varit bra!

// Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 09:48   #64
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

"Men typ Barca vs Skit får man ju en ~1.50 medans Sharapova vs Skit får man ~1.20"

Jag lovar dig att bolagen inte är ute och cyklar när det gäller matcher som dessa..

Har du läst Spelskolan ?

Säkert pastad här innan, men läs den ett par gånger till så att du inte slutar med att ha kastat bort dina 2000:-
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 10:44   #65
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Här följer dagens spel. Jag sitter och sjunger "När vi gräver guld i fiiinland"
Jag motiverar inte mina spel, ni får ifrågasätta istället, enklare så.

Jag är förövrigt inne i en jävla fittperiod där jag mår riktigt jävla dåligt. Har inte sovit alls sen jag vaknade igår 16.00 och jag kommer att försöka skriva ut mig från behandlingen idag.
Inte haft sådan här ångest, nästintill panikångest, sen jag kom hit.

Nåja, spelen:
Observera att jag börjat leka lite med DnB, och sjukt vilket värde det finns i vissa finska matcher. Rygga om ni vill, kan visa stats från svs på mina finska matcher

Denna gång är iaf ALLA spel gjorda med 100% egen kunskap och analys.

Dnb:
2011-08-15 19:00SuperettanBrommapojkarna vs Varnamo 2 FT 2 3.850
2011-08-15 17:30VeikkausliigaJJK vs Jaro 2 FT 2 3.300
2011-08-15 19:00Danish SuperligaSilkeborg vs AGF 1 FT 2 1.660
2011-08-15 17:30VeikkausliigaRoPS vs KuPS 1 FT 2 2.550

Pengarna tillbaka på alla utom AGF-matchen. Sen ångrar jag VERKLIGEN att jag inte rekade värnamo, jag var inte helt 100% men för det oddset jag fick var det inget snack om saken. Visste nästan att dom skulle ta det. Värnamo är ett lag som kan spöa vilket lag som helst bara dom har en bra dag. Har vunnit mycket pengar på dom eftersom dom ger 4-7x pengarna mot topplag och mer än ofta så vinner dom. Är väl därför oddset gått ner jättemycket på SvS jämfört med när det var pre-season.


HCP 0-1:
2011-08-15 17:30VeikkausliigaFC Inter vs IFK Mariehamn 1 FT 2 2.150
2011-08-15 17:30VeikkausliigaHonka vs VPS 1 FT 2 2.200

Skulle ha skippat hcp på ena, men var så dåligt odds. Nåja, 140 nånting hamnade roi på så jag är nöjd. Skulle man kunna hålla det skulle det vara sjukt.

Vanliga:
2011-08-15 19:00Swedish Div 1 NorraBK Forward vs Syrianska IF Kerburan 1 FT 2 1.630
2011-08-15 19:00AllsvenskanNorrkoping vs AIK 1 FT 2 3.050


Parlay:
2011-08-15 19:00PARLAY: 3 spel parlay 1 4.640
2011-08-15 21:00Premier LeagueMan City vs Swansea10.000
2011-08-15 19:00SuperettanQviding vs Angelholms20.000
2011-08-15 19:00AllsvenskanNorrkoping vs AIK20.000



Så, vad tror ni?
Jag kommer i fortsättningen inte låsa några spel, jag har ju allt på "ticked placed" på nordicbet om det skulle ifrågasättas, stryk, eu och pp kommer jag ta bild på med mitt namn brevid så det också finns. Men som sagt, blir antingen 0 i odds och insats eller 2 i odds vid vinst, och skriva i en icke-stats-ruta vad resultatet blev.

Kan även säga att jag är sjukt nöjd över att ha lyckats få till det med filter-rutorna även om det tog en stund att haja hur jag fick in spelen där..

Ha en fortsatt bra dag!

Edit, blev fel match i min parlay om ni undrar varför jag spelat emot mig själv. :/

/Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-17 klockan 12:24.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 11:21   #66
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

i ena paralayn haru lirat på aik, i en singel på norrköping, det är mega jinxen för att det ska bli X, bara så att du vet!
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 12:44   #67
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg
Jag MÅSTE sluta spela parlays. Hade sharapova + en 2oddsare som jag fick som tips, den gick in och hade täckt alla förluster. ALLA mina parlays är som vanligt: ett fel.
Det sprack snabbt..
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 14:02   #68
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
i ena paralayn haru lirat på aik, i en singel på norrköping, det är mega jinxen för att det ska bli X, bara så att du vet!
Jo jag vet, lyckades på något jävla sätt ta fel match.
30h sömn på ett dygn gör en lite virrig.

Citat:
Ursprungligen postat av dillehal Visa inlägg
Det sprack snabbt..
Mina "måsten" är lika mycket värt som skit. Löften och regler är en helt annan sak. (Påpeka nu gärna att jag spelat 90kr över daglig budget ^^ jag fick in lunch-dubbeln, så det jämnar ut sig!)

/Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 14:22   #69
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Mycket spel blir det...

Hur var det med den där budgeten på 200 kr/mån som du skrev om i början?Känns som att det hela håller på att gå över styr.Elva matcher på en och samma dag,är det verkligen så klokt?Och så en Lunchdubbel på det?

Om du nu känner att du har stenkoll på finska ligan,skippa allt annat skit och fokusera på det istället.Man behöver inte spela varje dag...
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 23:32   #70
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Mycket spel blir det...

Hur var det med den där budgeten på 200 kr/mån som du skrev om i början?Känns som att det hela håller på att gå över styr.Elva matcher på en och samma dag,är det verkligen så klokt?Och så en Lunchdubbel på det?

Om du nu känner att du har stenkoll på finska ligan,skippa allt annat skit och fokusera på det istället.Man behöver inte spela varje dag...
200kr/mån? Var har du läst det?

Jag har satt en programmerad spärr i nordicbets programvara att inte låta mig spela mer än 250kr per dygn vilket är ungefär lagom, även om jag önskat att jag hade kunnat ställa in det på typ 150.

Att det blev så många matcher idag vara bara för jag läste lite fel när jag hade klickat i 5st matcher och tröck i 20kr, på något sätt fick jag för mig att jag spelat för 20kr på alla 5 matcher men ändå bara betalat 20kr.
30 min sömn gör en fuckad i skallen.

Lunchdubbel 32kr med mina turnummer har jag kört länge.

Men jag håller med, tänker inte förneka att idag kändes det som att det höll på att eskalera, jag satte in 300kr först som jag spelade dom där matcherna för, sen satte jag in 1000kr till och hade jag inte varit ansvarig och sett upp hade jag spelat bort allt det. Jag laddade tom ner pokerklienten och tänkte "20 eur har jag råd att leka bort", men dom 20 eur hade blivit 2000 eur som jag sedan gulat i en hand som alltid.

Jag kanske inte har skrivit det, men topptipset, stryktipset, eu och pp ligger helt utanför denna dagbok och skriver bara in vid vinst och kommer även "halvreka" när jag känner mig säker. Men själva spelen är ingenting jag räknar varken till eller från rullen. Samma gäller mina 3x3 hästar. Det är sånt där "ah, en av mina hästar är favorit i två lopp, in med degen!"

Men ska ändå passa på att tacka dig, för din mening var ju att påminna mig om mina regler misstänker jag, och det är bra, för det får inte eskalera, då jag denna gång vill lägga ner 2-3 år på att se om jag har dom skilsen i bl.a. elitserien som jag själv tror att jag har.
Jag funderar på att höja min gräns från 50-100kr/dag till 200kr/dag, men då lirar jag för 10% av rullen, men det är ju uppdelat på minst 5 spel = 2% så borde vara korrekt? Eller?

//Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 23:37   #71
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Om du nu känner att du har stenkoll på finska ligan,skippa allt annat skit och fokusera på det istället.Man behöver inte spela varje dag...
Grejen är den att den "koll" jag har är "aspiekoll". Dvs det är min asperger som ser mönstret på vilka som vinner mot vilka för att jag sett så jävla många hundra matcher visas på text-tv och då lär man sig.
Jag vet inte vilka spelare som är bra i lagen osv så skulle jag satsa stenhårt på det skulle det bli fel i början, trots att det hade blivit rätt om jag bara kört rent statistiskt.

Men i övrigt är jag inne på att köra så jag har stenkoll på en 4 olika "spel", allsvenskan+superettan (räknas som en) är så tajta så det är bra odds, sen sm-liiga och elitserien där jag har bra källor och sen speedway. Verkligen nöta nöta nöta. Men jag är dålig på namn, vilket jag misstänker är en dålig egenskap i spel. Nummer är jag en jävel på.

/Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 07:14   #72
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fordie Visa inlägg
jag spelar över min unitgräns på denna

/Fordie


Källa: https://www.sharps.se/forums/fotboll/...-championship/
Sa du inte att du skulle hålla dig inom satta gränser?

Tycker redan att detta börjar gå överstyr och att du inte kan hålla dina regler och målbilder som du satt upp i dagboken.

Kom igen nu, Fordie! Tagga till och visa att du klarar av detta istället!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1), Dracma (+1), Fordie (+3)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 18:13   #73
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Sa du inte att du skulle hålla dig inom satta gränser?

Tycker redan att detta börjar gå överstyr och att du inte kan hålla dina regler och målbilder som du satt upp i dagboken.

Kom igen nu, Fordie! Tagga till och visa att du klarar av detta istället!
Aarå. Tack för påminnelsen.
Som tur är (fast jag är tvärförbannad ) så kom jag upp i gräns på 250kr per 24h. Men jag blir så jävla sne, för jag hittade 4st matcher jag tänkte spela som "dubbel-system" jag verkligen ville spela för 20kr, men fick lägga 10kr istället. (insats 120 på 20kr vs 60 på 10kr).
Pratade i livechatten och frågade när jag kan spela igen, eftersom det var igår runt 15-18 jag la spelen. INATT kl 02.00 kan jag spela igen (har 50kr kvar till limit nu, men limiten försvinner helt inatt kl2).
Så, som sagt innan, hade mycket hellre haft 200kr/12h.

Nu har jag satt det på 500kr per 24h istället. Men det ökar ju mitt ansvarstagande lite också. Visar det sig att jag inte kan ta ansvar så ställer jag tillbaka på 250/24h.

Sen kom en väldigt oväntad utgift idag så jag fick casha ut 2000kr, men jag har lite drygt 600kr + ~170 i spel, så jag spelar bara för vunna pengar nu.
Jag måste dock fortsätta inbilla mig att en insats på 20kr är 200kr, för det var det som gjorde att jag valde mina matcher med omsorg och faktist lyckades få in det mesta. Sen får jag inte tänka "äh, 200kr på 3.30 dnb, är ju ändå gratispengar jag spelar för", för då är det bara lägga ner direkt.

Men jag tackar dig för att du uppmärksammar att jag spelat lite för mycket, tackar även eddieh som uppmärksammar mig.

Ett stort problem jag dock har nu, speciellt när jag är hemma, det är att när jag tagit mina sömnmediciner så blir jag full i fan och då kan pengarna hamna precis var som helst.
Jag vill inte spärra mitt konto, för då kommer jag ändå bara öppna konto någon annanstans och spela mer. Så funderar på om jag ska börja sätta 50kr på pokern att leka för nattetid. Eller så får jag som inatt fortsätta försöka hitta bra källor osv.

Jag skulle gärna vilja ha tips på hur jag ska skriva rek-ningar då min rekning inte uppskattades alls pga hur jag skrev.
Sen kan jag inte skriva "jag har insideinfo att jokerit ser detta som en enkel match" tex och så förlorar dom, då får jag dåligt samvete.

Nåja, nu måste jag äta, morsan är tvärarg för jag inte äter.

Må väl mina vänner.

Edit: Denial, denial, bortförklaringar och förnekelse... :P
Jag menade inte att jag spelade över min unitgräns. Men jag spelade för 100 och jag har försökt att ha 5 units som max, men 10 är mitt max och kommer hända IBLAND. Dvs mina bets är 1, 2, 3, 4, 5, 10 i stort sett. Kommer dock gå ner till max 5 units tills jag är över 1000kr i rullen.


/Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)

Senast redigerad av Fordie den 2011-08-16 klockan 18:18.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 18:23   #74
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

Citat:
Så funderar på om jag ska börja sätta 50kr på pokern att leka för nattetid.
Nej herr Fordie. Du säger själv att det inte blir bra med poker. Att du tiltar bort allting och har dig. Tvivlar på att du kommer att lyckas hålla dig till 50kr då andra mål och krav snabbt brutits. Stå över det och försök hitta någon annan lösning istället.

God fortsättning och lycka till med spelandet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), Fordie (+3)
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 18:44   #75
 
Fordies avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Behandlingshem
Inlägg: 95
Sharp$: 130

Fordies Spel
Stats: 31 - 34 - 5
ROI: 171.86%
Vinstprocent: 47.69%

Standard

Fan, la ett spel på 20kr och tänkte köra lite ryggningar på en sajt jag precis hittat. Så var det bara 20kr jag fick spela för. :P

Nåja, får väl hitta på något annat, ut och supa kanske. (Hatar alkohol, så inget alternativ dessvärre). Får väl umgås med familjen. HÖÖÖÖÖÖÖ

/Fordie
__________________
Vem har sagt att seriöst spel måste vara dyrt? - Snälla! Citera inte mina spel.

Speldagbok:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fordie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td