Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-02, 16:04   #1081
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Det är bara att ställa sig i hyllningskören och lyfta på hatten!

Det vore intressant att veta hur du analyserar matcherna, vilken information du tycker är viktigast och vilka sidor på nätet du använder.

Har själv ingen som helst koll på basket, men försöker sakta sätta mig in i det. Har sett att du lägger ut basketspelen relativt tidigt och då kan du väl inte få den senaste informationen?
Du får komma hem till mig på träningsläger! Jag tycker att den viktigaste informationen är att se matcher och skaffa sig en korrekt bild av alla lagen som man ska spela på, framförallt i NBA men även i alla ligor. Statistiken är inte alltid rättvisande och det kan således vara svårt att bara förlita sig på den helt. Standard sidorna är alltid bra att läsa på, tycker ESPN's previews är enkla och bra att börja med som en start.

Den mesta informationen går att få tidigt, är det någon spelare som är game time decision så kan man ändå oftast räkna ut vad det lutar åt genom att se vad det är för skada och hur statusen utvecklat sig de senaste dagarna och då räkna på det. I vissa fall kan det dock vara omöjligt att veta hur läget är tidigt men det går ändå att göra en analys av matchen sett ut båda perspektiven och sen se om man kan hitta något tidigt spel.

Försöker få ut mina spel i god tid då jag vet att det finns folk som följer mina spel och de inte kan sitta och vänta till mitt i natten. Sure det kan slå fel ut någon gång ifall det dyker upp någon information som ingen vet förrän 30 minuter innan match men det kan likväl vara information som är till ens fördel.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-02, 19:51   #1082
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Tråden låses upp igen.

Vi har fört diskussioner med Lazlo samtidigt som tråden låstes temporärt där han klargjort för oss att han inte har några planer på att sälja spel eller driva något med vinstdrivande syfte men vill som han själv uttala sig "testa mina vingar och se vad jag kan skapa på egen hand" såsom lägga spelen på en egen sida eller blogg.

Diskussioner angående att han planerar att sälja sina spel undanbedes då de baseras på rykten utan grund. Pågrund av detta så har även vissa inlägg raderats och Lazlo är fri att fortsätta hålla sin dagbok här eller återkoppla med egna ord.

Under tiden vi fört diskussioner är han väl medveten om vilka regler som gäller i dagboken samt forumet i helhet.

Lycka till med spelåret 2013! /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 21:22   #1083
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Fel...

Senast redigerad av Lazlo den 2013-01-03 klockan 21:27. Anledning: Fel...
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-03, 21:27   #1084
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Ja ni, jag vet inte riktigt vad jag ska säga eller kanske snarare vad man får säga.

Jag ville helt enkelt bara dela med mig av en mailadress till er som följer mig. Ville bara vara så tydlig mot er som möjligt utan att gå ut med någon reklam eller marknadsföring men det hela blev ändå sett som just detta från de som driver sidan. Olyckligt och tråkigt va det och nu är skadan skedd så det spelar ingen större roll vad jag säger längre... Vet iofs inte om det gjorde det innan heller för den delen.

Ägarna och jag har fört en diskussion och vi tror nog att vi är på samma plan gällande saker och ting, eller det är snarare så att jag har nog förstått vad jag får och inte får göra här på sharps.

Då KP redan gått ut med uttalanden som jag gjort via PM så antar jag att det är okej för min del att säga någonting om konversationen som vi hade och då kan jag väl nämna att jag i korta drag blev erbjuden att köpa en reklamplats här på sharps där jag för 600$ (ca 4000 kr) per 30 dagar skulle kunna "bumpa" ett inlägg i min egen dagbok 4 gånger där jag marknadsför mig själv eller någon tjänst jag har. Jag nappade inte...

Jag fick inte skriva som jag gjorde tidigare där jag talade om för er vad som händer och var ni kan kontakta mig. Jag tyckte det kändes smidigt, enkelt och schysst på alla plan eftersom jag inte i dagsläget har något vinstdrivande syfte med mitt nya projekt. Så jag såg inte skillnaden på detta och många andras länkar men alla delade tydligen inte denna uppfattning.

Det är tydligen istället bättre att jag skriver ut min mailadress och numera även bloggadress i min signatur så att det kommer synas i varje inlägg jag skriver här på sharps. Ja, jag tycker det ser smått löjligt ut och det skriker "Hej kom till mig" i varje inlägg istället för att ha ett klart redogörande i dagboken där folk kunde läsa allt en gång och sen behöver det inte ploppa upp mer hela tiden men men...

Jag respekterar reglerna som finns och ska självklart följa dem precis som alla andra och reglerna säger att det är på detta viset det ska vara så då får vi finna oss i det.

Precis som jag skrev i det tidigare inlägget som raderades så kommer jag inte lämna sharps helt så länge jag inte blir avstängd av någon anledning utan jag kommer fortsätta diskutera saker mellan himmel och jord med trevliga medlemmar. Troligen dock mindre än vad jag tänkte mig i och med detta som hänt.

Jag har inte längre någon lust att genom sharps.se hjälpa de många medlemmar som kommit med frågor om allt möjligt till mig under min tid här utan vill ni ha hjälp här på sharps.se så rekommenderar er att kontakta de som äger och driver sidan då det är bättre att dem sköter detta. Min hjälp går givetvis fortfarande att få och jag hjälper gärna så många jag kan men hur ni kan få den hjälpen får ni lista ut själva så jag inte bryter mot några regler.

Sådär, tror inte jag har något mer att skriva just nu och har läst igenom allting några gånger och det känns inte som det bryter mot några regler, förhoppningsvis så tycker de som bestämmer likadant. Det hela kanske låter lite bittert men det kan möjligen vara för att det är just så jag känner.

Nåväl, må väl alla spelvänner! Mot nya vinster under 2013!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+10), BlackCobra (+10), kkimpa (+10), Misär (+10), jocke_75 (+10), Fiskfan (+10), Kirderf (+10), drickamicke (+11), fxstc98 (+10), blomman13 (+10), _Isola_ (+10), lokalime (+10), AndreasB1897 (+25), satori (+20), korvarm (+15), one (+10), the_mirage (+10), storper (+15), lucky75 (+10), Freee123 (+5), lordagspippi (+10), muskali (+20), Trouler (+5), leijohn (+10), popquee (+10), Overplayer (+100), Gimli (+10), ohlzon (+10), Rejs (+10), oggeborreh (+10), Snivar (+10), fireas (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 10:38   #1085
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Då KP redan gått ut med uttalanden som jag gjort via PM så antar jag att det är okej för min del att säga någonting om konversationen som vi hade och då kan jag väl nämna att jag i korta drag blev erbjuden att köpa en reklamplats här på sharps där jag för 600$ (ca 4000 kr) per 30 dagar skulle kunna "bumpa" ett inlägg i min egen dagbok 4 gånger där jag marknadsför mig själv eller någon tjänst jag har. Jag nappade inte...
Härligt att det går att köpa sig fri från reglerna här på sharps. Undrar hur mycket man får betala för att köpa sig fri från att göra rasistiska påhopp på folk, sprida falska rykten etc

Hur som helst, lycka till med ditt nya projekt. Kommer följas!

edit: förvånad att min post fick ligga kvar så länge. Sharps är kanske lite annorlunda mot att ta emot lite kritik gentemot rekatochklart ändå
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2013-01-04 klockan 12:19.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 14:58   #1086
 
lordagspippis avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 568
Standard

Du är fanimej bettingens Peter Forsberg. Lycka till med projektet.
__________________
Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst.
lordagspippi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 15:46   #1087
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Härligt att det går att köpa sig fri från reglerna här på sharps. Undrar hur mycket man får betala för att köpa sig fri från att göra rasistiska påhopp på folk, sprida falska rykten etc

Hur som helst, lycka till med ditt nya projekt. Kommer följas!

edit: förvånad att min post fick ligga kvar så länge. Sharps är kanske lite annorlunda mot att ta emot lite kritik gentemot rekatochklart ändå
Det var inte hela sanningen han presenterade faktiskt utan vinklades för att få Sharps att framstå i dålig dager, men det är honom fritt att göra.

Angående det du citerade så fick han erbjudandet samt ett annonspris i sitt första PM från oss att Om han vill starta en betaltjänst/sida med vinstintresse och marknadsföra den på Sharps så fick han betala för den annonsplatsen precis som vilken annan sida som helst som man vill marknadsföra/göra reklam på. Priset han fick var ett lägre pris än vad marknaden ligger på med tanke på antalet sidvisningar och unika besök som Sharps har per dag.
Ville han inte betala för en annonsplats så skulle det strida mot forumsreglerna att som vanlig medlem att marknadsföra en sådan sida då den har ett vinstintresse.
Han berättade då att han inte har planer på att lansera en betaltjänst eller driva en sida med vinstintresse och därför tackade han nej till det förslaget. Iom att han klargjorde att sidan inte har vinstintresse så fick han förklarat för sig hur regelverket ser ut och vad som är godkänt och inte godkänt, det är där vi är nu och det är även därför tråden låstes upp och han tilläts fortsätta skriva i den.

Att likställa det med att köpa sig fri från reglerna är inte rätt. Då det ena är ett affärsavtal mellan två parter och det andra är ett medlemsavtal som ni medlemmar godkänner när ni registrerar er på forumet.

Det är sällan inlägg raderas såvida de inte handlar om regelbrott/offtopic heller så din förvåning är ogrundad faktiskt. Dessutom rapporterades hans förra inlägg för "reklam/marknadsföring" utav medlemmar. Men vill du diskutera regelverket och moderatorshanteringen så görs det inte i denna dagbok utan det får du isåfall ta upp under Feedback & Frågor.

/MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:04   #1088
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Önskar Lazlo lycka till med hans nya projekt

Jag har full förståelse för att det finns regler på sharps och det är väl en grundbult för att få det att fungera som ett vettigt spelforum. Det finns ju massor med exempel på sidor som totalt misslyckats med det. Ingen nämnd ingen glömd.

Dock anser jag att Lazlo är en av de största profilerna här på Sharps och jag är helt övertygad om att hans popularitet och hans spel enskilt har gett sharps en hel del nya användare och mer trafik. Lazlo har under lång tid bjudit på väldigt mycket här och lagt ner tid som gynnat sharps som sida och deras medlemmar. Min helt personliga åsikt är att det då skulle kunna vara på sin plats från Sharps sida att som ett tack tillbaka för det han gjort för sidan låta honom nämna en ev. ny sida eller nytt projekt.

Sedan har jag förståelse för att alla ska behandlas lika och att det skulle kunna balla ur om folk lägger 10 spel för att sedan kunna marknadsföra sig själva. Det är säkerligen en jättesvår avvägning att göra men här tycker jag det finns underlag sedan långt tillbaka för att på ett enkelt sätt kunna ge ett tack tillbaka till Lazlo från "ledningens" sida.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2), AndreasB1897 (+5)
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:25   #1089
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag förstår inte varför denna diskussionen fortsätter, jag förstår inte varför den gör det offentligt i min dagbok och jag förstår verkligen inte varför ni fortsatt försöker lägga någon skugga över mig. Ska jag framstå som dålig i dager eller vad är syftet? Jag trodde det hela var klargjort och avslutat men tydligen inte...

Jag ville inte skriva ut allting du skrev av respekt mot er eftersom att det skulle avslöja era framtida planer, därför tog jag det kort. Nu när du anklagar mig för att jag vinklar det du skrev för att få er framstå i dålig dager så lär vi väl helt enkelt klargöra exakt hur detta erbjudande lät och så får vi väl se hur vinklat det blev. Kan det vara så att det du faktiskt skrev gjorde att ni framstod i dålig dager och inte för att jag vinklade det?

Så här skrev du:

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Under tiden har vi diskuterat ihop oss och kommit fram till att förskottserbjuda ett alternativ för annonsering som vi tänkt gå ut med officiellt senare egentligen när vi lanserar alla andra nyheter vi håller på med.

Det är en form utav "sponsrad inlägg" vilket kommer att synas i inlägget att det är. Dvs du kan köpa dig en reklamplats i dagboken där du har möjligheten att presentera vad du har att erbjuda samt kostnaden för dina tjänster öppet och till detta även gå ut med kontaktinformation till hur en kund kan kontakta dig samt annat relevant. Detta inlägg kommer att synas så lång period som du önskar betala för.
Priset för det är 600$ USD för en 30 dagars period, denna betalas via PayPal eller Moneybookers i förskott och kommer ge dig möjlighet till 4 "bumpningar" eller inlägg under denna 30dagars period att marknadsföra din tjänst på i dagboken. Du bestämmer om din dagbok ska låsas under denna period eller hållas öppen för andra att klaga på/diskutera/ställa frågor till dig. Troligtvis bedömer vi att det lär räcka med en månads annonsering i ditt fall men det är upp till dig.

Om det är inget du är intresserad utav så beklagar vi att du inte vill hålla en aktiv dagbok längre och kommer att låsa dagboken då vi anser att den är avslutad. Vidare hänvisar vi till regelverket angående förbudet att köpa/sälja tjänster samt förbudet att värva medlemmar härifrån. Kommande inlägg/handlingar som bryter mot dessa kommer att bestraffas därefter enligt gällande regelverk. Du kommer få möjligheten att skriva ett "avskedsbrev" men den får inte innehålla något som anspelar på något kommersiellt eller värvning utav medlemmar.
Så här skrev jag:

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Då KP redan gått ut med uttalanden som jag gjort via PM så antar jag att det är okej för min del att säga någonting om konversationen som vi hade och då kan jag väl nämna att jag i korta drag blev erbjuden att köpa en reklamplats här på sharps där jag för 600$ (ca 4000 kr) per 30 dagar skulle kunna "bumpa" ett inlägg i min egen dagbok 4 gånger där jag marknadsför mig själv eller någon tjänst jag har. Jag nappade inte...
Detta som KP skrev va en del i det första PM:et som jag fick till mig efter att jag frågat varför min dagbok låstes, vid den tidpunkten visste ni inte om jag hade ett vinstdrivande syfte med mitt nya projekt eller inte men såklart så antog ni det och agerade efter ert antagande. Det va inte direkt på tal om att reda ut det hela utan tonen uppfattades av mig mer vara "du får skriva ett avskedsbrev eller köpa en reklamplats annars kan du dra". Dagboken skulle låsas och avslutas trots att jag i mitt inlägg skrev att jag tyckte den kunde vara kvar.

Jag ser inte den stora skillnaden i det vi båda skrev, gör någon det? Jag utelämnade att det va en nyhet ni tänkte lansera i framtiden och det specifika namnet på det "sponsrad inlägg". Jag utelämnade även att jag kunde köpa denna tjänst så länge jag ville och att jag kunde välja om min dagboken skulle vara låst eller öppen under tiden. Jag anser inte att det va speciellt relevant information och i mångt och mycket underförstått så därför skrev jag inte med det.

Jag tyckte inte det fanns någon anledning att skriva i forumet ut vad vi hade talat om i vår privata konversation i det här ärendet då jag ansåg att det kunde stanna mellan oss. Du valde att plocka ut ett uttalande från mig och satte då nivån. Således tyckte jag att jag kunde skriva någonting om vad ni talat om för mig och valde då detta som jag helt enkelt tyckte va löjligt skrivet och visst kanske det får er att framstå i dålig dager men det är då rakt inte mitt fel för att jag vinklat det.

Att försöka få det att låta som ni är jätte snälla mot mig och ger mitt ett förskottserbjudande där jag ska betala 4000 kr i månaden för att kunna tala om för folk var jag befinner mig trots att jag inte i dagsläget har något vinstdrivande syfte är bara pinsamt. Om erbjudandet va bra eller dåligt sett till annonsmarknaden på internet va inte ens något jag reflekterade över.

Om jag i framtiden skulle börja driva ett projekt med vinstintresse så vet jag vilka regler som gäller här på sharps och vem vet, jag kanske överväger detta erbjudande om så blir fallet.

Så beskyll inte mig för att vinkla någonting för att försöka få er att framstå i dålig dager när det kanske helt enkelt va ert eget agerande som gjorde att ni framstod i dålig dager...
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
11433 (+50)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:40   #1090
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 652
Standard

Kan ni låta Lazlo vara? Den bästa DBn på hela sharps, om han lägger ner, drar jag också härifrån. De som äger sharps framstår som väldigt oseriösa.....
ninjagrisen89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:42   #1091
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Overplayer, det hade inte varit främmande för oss om kontakt togs först med oss där man redogör vad man känner eller planer man har och resonerar fram en lämplig övergång tex genom länkbyte eller annat mellan himmel och jord sålänge hans sida saknar vinstintresse. Men tyvärr gjordes inte det utan vi fick notis om detta genom ett rapporterat inlägg för reklam. Därför låstes tråden för att utreda vad som försegår och under tiden vi tänkte ta kontakt med Lazio så tog han kontakt med oss istället. Hade det hanterats annorlunda hade vi förmodligen varit mer medgörliga men nu vart vi huggna först och därmed försvann den förhandlingsfrågan rätt omgående.

Vi är tacksamma för vad han bidragit med till forumet, ingen har påstått annat. Vi har även varit milda i inställningen till honom och varken tilldelat en varning eller avstängning för regelbrott pga detta.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:47   #1092
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vi har även varit milda i inställningen till honom och varken tilldelat en varning eller avstängning för regelbrott pga detta.
Fast det konstaterades väl att det inte var något regelbrott?
popquee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 17:51   #1093
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av popquee Visa inlägg
Fast det konstaterades väl att det inte var något regelbrott?
Jo och därför försvann hans inlägg som gjordes.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 18:44   #1094
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jo och därför försvann hans inlägg som gjordes.
Okej, då har jag missuppfattat, trodde det handlade om länk till icke vinstdrivande blogg?
popquee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 19:42   #1095
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Jag håller på Lazlo!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5)
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td