Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-25, 20:12   #1111
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Hans nya signatur liknar just den som djungelhjul har. Dvs enbart länk samt enbart mailadress. Se https://www.sharps.se/forums/226851-post1411.html
Ingen kopplande text till denna som avslöjar mer. Så jag förstår inte alls vad din kritik hänvisar till.

Hans avstängning handlade om att han i sitt senaste inlägg här skrev utförligt om att för att få spel så måste du kontakta honom för att hamna på hans maillista och då får du spelen mailade till dig. Av den anledningen redigerades det stycket bort.

Forumet är inte till för att annonsera ut ens tjänster eller värva medlemmar härifrån. Du får ha din hemsida i din signatur sålänge den inte är vinstdrivande. Du får även ha din mailadress, det är ingen som bryr sig om det. Men börjar du annonsera ut dina tjänster, ja då bryter du mot regelverket helt enkelt, och regelboken är han och ni väl familjära vid.

/MOD
Då undrar jag varför jag var tvungen att ta bort Bettingsweden som signatur? Lika mycket affliate där som på vissa andras signaturer. Finns massa exempel om man tar sig lite tid att kolla runt på forumet.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 20:23   #1112
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Då undrar jag varför jag var tvungen att ta bort Bettingsweden som signatur? Lika mycket affliate där som på vissa andras signaturer. Finns massa exempel om man tar sig lite tid att kolla runt på forumet.
Bettingsweden har/hade affiliateavtal med flertalet bolag och således tjänar ni pengar på den sidan.
Hur som helst berör hans dagbok inte era personliga intressen. Så håll er on topic eller starta en egen tråd under lämpligt underforum alternativt skicka PM om de berör frågor av privat karaktär.

Fortsätter denna dagbok att beröra annat än hans spel så kommer dagboken att låsas, speciellt då trådskaparen redan uttryckt sig att han inte kommer lägga ut sina spel här mer.

De tidigare kommentarerna kom från troll (SharkS/Maverick nyskapade konton). Dessa har blivit bannlysta.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 20:26   #1113
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Bettingsweden har/hade affiliateavtal med flertalet bolag och således tjänar ni pengar på den sidan.
Hur som helst berör hans dagbok inte era personliga intressen. Så håll er on topic eller starta en egen tråd under lämpligt underforum alternativt skicka PM om de berör frågor av privat karaktär.

Fortsätter denna dagbok att beröra annat än hans spel så kommer dagboken att låsas, speciellt då trådskaparen redan uttryckt sig att han inte kommer lägga ut sina spel här mer.

De tidigare kommentarerna kom från troll (SharkS/Maverick nyskapade konton). Dessa har blivit bannlysta.
Precis det som är poängen, folk har exakt likadana signaturer med sidor som har affliateavtal. Men tänker inte dra det här då det som vanligt är meningslöst med en diskussion med dig, så fort det börjar brännas så är det off topic och allt vad det heter. Ska inte kladda mer här, alla vet det och alla ser det utom dig KP.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 20:54   #1114
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Precis det som är poängen, folk har exakt likadana signaturer med sidor som har affliateavtal. Men tänker inte dra det här då det som vanligt är meningslöst med en diskussion med dig, så fort det börjar brännas så är det off topic och allt vad det heter. Ska inte kladda mer här, alla vet det och alla ser det utom dig KP.
Herregud vad trångsynt du är och otroligt löjlig kommentar med "brännas vid" och "som vanligt". Då du och jag inte ens har haft några diskussioner ihop tidigare för dig att dra den slutsatsen från.

Känner du till signaturer som bryter mot regelverket var vänlig och rapportera dom istället för att hålla inne med alla dessa signaturer som enligt dig sprids hejvilt här. För hittills har vi inte fått in några rapporter mot ytterligare signaturer som bryter mot reglerna.

Ang sponsorfonden så står det klart och tydligt
Citat:
Vi har fått ett erbjudande hos Bestbet.com att starta upp en sponsorfond med en startkassa på 5000 kr där all vinst vi gör kommer att skänkas till ett lokalt fotbollslag.
Därför är det okej för dom att länka till sin hemsida, då de tjänar inga pengar på den. Så innan du börjar komma med ogrundade anklagelser så ta reda på fakta istället.

Det finns absolut INGEN som hindrar dig att skapa en tråd under https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/ där du kan ställa frågor till ledningen eller moderatorerna. Där kan du få dina svar på dina frågor. Men att kapa en annan persons dagbok för dina egna frågor måste du väl själv inse inte är korrekt sätt på ett forum då det är offtopic och berör ingen annan än just dig.

Med det sagt, fortsatta diskussioner ang dina privata angelägenheter eller andra frågor till ledningen som inte berör Lazlos spel så klassas det som offtopic. Dessa ska ställas i korrekt delforum och inte i någon tredjepersons dagbok. /MOD
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), superduffy (+1), limeburn (+10), Trouler (+5), RobinD (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-25, 23:03   #1115
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Herregud vad trångsynt du är och otroligt löjlig kommentar med "brännas vid" och "som vanligt". Då du och jag inte ens har haft några diskussioner ihop tidigare för dig att dra den slutsatsen från.

Känner du till signaturer som bryter mot regelverket var vänlig och rapportera dom istället för att hålla inne med alla dessa signaturer som enligt dig sprids hejvilt här. För hittills har vi inte fått in några rapporter mot ytterligare signaturer som bryter mot reglerna.

Ang sponsorfonden så står det klart och tydligt
Därför är det okej för dom att länka till sin hemsida, då de tjänar inga pengar på den. Så innan du börjar komma med ogrundade anklagelser så ta reda på fakta istället.

Det finns absolut INGEN som hindrar dig att skapa en tråd under https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/ där du kan ställa frågor till ledningen eller moderatorerna. Där kan du få dina svar på dina frågor. Men att kapa en annan persons dagbok för dina egna frågor måste du väl själv inse inte är korrekt sätt på ett forum då det är offtopic och berör ingen annan än just dig.

Med det sagt, fortsatta diskussioner ang dina privata angelägenheter eller andra frågor till ledningen som inte berör Lazlos spel så klassas det som offtopic. Dessa ska ställas i korrekt delforum och inte i någon tredjepersons dagbok. /MOD
Nämnde aldrig att det var något fel på Sponsorfonden, inte den jag syftade på. Men lämnar detta nu, kanske startar en tråd snart på rätt ställe.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 06:49   #1116
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det finns absolut INGEN som hindrar dig att skapa en tråd under https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/ där du kan ställa frågor till ledningen eller moderatorerna. Där kan du få dina svar på dina frågor. Men att kapa en annan persons dagbok för dina egna frågor måste du väl själv inse inte är korrekt sätt på ett forum då det är offtopic och berör ingen annan än just dig.

Med det sagt, fortsatta diskussioner ang dina privata angelägenheter eller andra frågor till ledningen som inte berör Lazlos spel så klassas det som offtopic. Dessa ska ställas i korrekt delforum och inte i någon tredjepersons dagbok. /MOD
Klart vi kan starta en egen tråd och det är väl din roll som adm och mod att flytta över diskussionen till en annan tråd ístället för att diskussionen ska ske här på där vi kapar nån annans speldagbok där vi inte inte, enligt reglerna, får prata om annat än spel.

Egen tråd eller inte, vi kommer ingenstans så tycker vi släpper allt och blickar framåt. Gjort är gjort. Hänt är hänt.
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 15:35   #1117
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1
Sharp$: 30
Standard

Ser ingen skillnad på att Lazlo talar om var man kan hitta hans spel vilket inte är i ett vinstdrivande syfte eller att dessa personer skriver så här:

Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul Visa inlägg
Rek i Fonden! En gammal goding återvänder
Citat:
Ursprungligen postat av Maijadona Visa inlägg
Ny spansk match i fonden.
Inläggen i dessa dagböcker är direkt reklam/ försök till värvning i och med det säger var man måste bege sig för att ta del av spelen. Precis som Lazlo försökte tala om vad man behövde göra för att få del av hans spel. Detta va också i dagarna kring Lazlo's avstängning så hur kan detta ha missats av er moderatorer?

Är det skillnad på folk och folk och har det blivit någon hetsjakt på Lazlo eller?

Ni säger att man inte ska spy galla över folk eller sprida dålig stämning. Hur kommer det då sig att i en av sidans grundare "Boone's Corner" är över 80% av inläggen direkt relaterade till att håna och spy galla över en konkurrent? Det kanske är skillnad vilka personers agerande man hånar?

Tycker det hela verkar pinsamt, ni kan vrida och vända på era regler så att ni kan stänga av vem som helst men frågan är om Lazlo verkligen varit så regelvidrig i den här frågan? Det han gör är icke vinstdrivande och han talar bara om var resterande av spel kan hittas, de har ju alla andra fått göra iaf...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+10), BlackCobra (+10)
Nyponsoppa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 16:50   #1118
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Alla dessa bittra bittra användare som av någon anledning inte kan/vill posta från sitt eget konto...

Nu låses den här tråden för gott såvida inte Lazlo känner för att posta fler spel. Vill ni diskutera regler får ni skapa en tråd i feedback, inte kapa en speldagbok.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2), Trouler (+5), RobinD (+5)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 16:03   #1119
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Sedär, då har man fått tillbaka dagboken också. Får väl be om ursäkt att jag inte kunde hålla "ordning" i dagboken under tiden jag va avstängd. Vet inte varför det skulle drabba mig och dagboken skulle låsas men men vad vet jag... Det va väl kanske tillfredsställande att jag behövde be, till och med flera personer, för att få den upplåst igen.

Tycker väl inte heller att en dagbok kan gå offtopic och av den anledningen måste låsas, framförallt inte eftersom jag sa när den startades att det va fritt fram att prata om vad man vill i min dagbok. Sedan har jag ju hela tiden sagt att jag inte ser någon anledning att låsa dagboken utan den kan vara kvar precis som alla andra dagböcker finns även om det kanske inte skrivs lika flitigt i dem längre. Dessa liksom min kanske bli mer aktiva i framtiden, vem vet...

Ser att diskussionen som uppkom under veckan jag va avstängd handlade till stor del om mig och mina spel så jag ser inte vad det stora regelbrottet låg.

Om det finns nya regler och riktlinjer för speldagböcker vilket innebär att alla inlägg måste vara direkt relaterade till spel så kommer tyvärr många roliga och intressanta dagböcker att låsas då det även finns mycket "off topic" i dessa. Lika bra att vara övertydlig och poängtera att jag inte alls tycker att så ska vara fallet utan jag tycker man kan diskutera allt som dagboksägaren vill i dennes dagbok. Det är ofta kul och uppfriskande att ha lite lösare regler/ton i dagböckerna för att kunna komma in på annat roligt här i livet.

Jag kan förstå att hela denna diskussionen kan anses som tråkig, vilket jag till viss del håller med om, men om den ändå kommer upp och den berör mig så ser jag inga större fel med att den är i min dagbok. Dock så antar jag att det inte längre är min uppgift att bestämma vad som ska skrivas i min dagbok eller inte...


Angående avstängningen så är det såklart tråkigt. Att det direkt tas till termer "trivs du inte här så är det bara att dra" är också tråkigt. Självklart trivs jag här annars skulle jag ju inte vara här, 1+1 är 2. Det finns många duktiga medlemmar på denna sidan och det är Sveriges bästa spelforum, ingen tvekan om det.

Dock så tycker jag en del personers agerande i just denna frågan har varit beklagligt, inget mer med det, dessa personer gör i stort ett bra jobb och de är säkerligen bra människor. Dessa personers agerande i min fråga har ju en väldigt liten inverkan på oss vanliga medlemmars dagliga surfande på sharps.se, så bara för att man inte gillar 1% agerande i en fråga så behöver ju inte det betyda att man vill avstå från även de övriga 99% som man inte har haft några meningsskiljaktigheter med i saken. Detta är givetvis självklart men eftersom "trivs du inte här så dra" tonen togs så får jag väl förklara detta också.

Väldigt intressant att reflektera över varför man tar till ett sådant uttryck "trivs du inte här så dra" i den här frågan eller att man säger så över huvud taget... Behöver inte gå in mer på det nu eftersom det då blir 2 böcker istället för 1 av detta inlägg.

Smaken är som baken och jag förstår mina "motståndares" del i det hela, om dem förstår min del låter jag vara osagt men eftersom det inte verkar gå att släppa saken från deras håll då vi gång på gång kommit överrens om hur det ska vara men de fortsätter gräva i det så antar jag att hetsjakten fortsätter. Jag förstår att om jag någonsin mer skriver ett inlägg som på något vis kan tolkas som regelbrott från ägarnas sida så kommer jag bli avstängd permanent, det verkar vara målet tråkigt nog.

Trodde ,möjligen naivt nog, att jag trots allt gjort mer nytta än skada på denna sidan men eftersom jag inte längre verkar önskad här så kanske jag får tänka om. Att jag skapar negativ miljö går ju också att diskutera, vem är det som avgör hur miljön är, är det de som sitter på makten eller de som utgör majoriteten av sidans dagliga verksamhet dvs de vanliga medlemmarna? En del personer kanske tycker att den här parodin är lika roande som alla de inläggen med "negativ ton" mot RoK eller NHL Gambler? Vad är då skillnaden kan man fråga sig...

"Alla dessa bittra användare" får sig en känga av en person som kanske bidragit till mest "bittra inlägg" på hela forumet riktat till att håna konkurrenter i branschen!?



Avstängningen berodde på en tolkningsfråga som vilken människa kan se på vilket sett den vill, vill man stänga av mig så är det fritt fram att göra det och hänvisa till någon paragraf. Vill man inte stänga av mig så anser man att det inte är så regelvidrigt att tala om var folk kan få mina spel eftersom det inte är i ett vinstdrivande syfte. I vår första PM konversation när allt detta kom upp fick jag detta förklarat för mig:

Citat:
Ursprungligen postat av KP
Att nämna vart spelen finns att hitta (om det är en icke vinstdrivande sida) är helt okej. Är något ovisst, konsultera med oss först i annat fall tuta och kör.

Om din dagbok senare visar sig vara inaktiv kommer den att låsas, ett sätt att slippa detta kan tex genom att publicera teasers/några spelförslag då och då samt skriva "resten utav det jag spelar hittar ni på min blogg".
Det hela resulterade i att jag fick en "signatur" som ägarna fick bestämma hur den skulle utformas. Efter ett par dagar så hade de kommit på att signaturen de bestämde va för "påträngande" och skulle ändras och den ändrades då utan att jag fick vara med och diskutera det. Inte mer med det, självklart bestämmer de vad som ska stå i signaturerna och snart kanske de kommer på att även denna är regelvidrig, det går ju som sagt att tolka lite som man vill.

Sedan blev jag avstängd för att jag talade om var "resten" av mina spel finns att hitta i samband med att jag gav ett spelförslag i min dagbok. Jag vill givetvis undvika att vara avstängd men samtidigt så får jag såklart stå mitt kasst att jag inte kunde räkna ut hur man skulle tolka alla regler.

Jag har nu fått erfara att det är väldigt stor skillnad i regeltolkningen för "att tala om för folk var spelen finns" om det är på en sida/blogg eller om det är via mail. Sida/blogg är fullt tillåtet och man får till och med göra direkt reklam för denna sidan/bloggen i sin speldagbok så länge den inte har ett vinstdrivande syfte. Delar man med sig av sina spel via en mail utan vinstdrivande syfte är det regelvidrigt att ens nämna det. Vad är värvning och vad är inte värvning? Folk som vill ha personer och trafik till sin blogg/sida eller folk som vill ha mail till en adress och sida som ägs av google!?

Jag uppfattade det hela som okej att tala om var mina spel finns så länge det inte va i vinstdrivande syfte men har nu lärt mig att det är enorm skillnad på mail eller blogg. Respekterar dessa regler och att det tolkas på det här viset, även om jag till stor del inte håller med och inte kunde räkna ut allt detta innan avstängningen.

Det nämns att man måste "anmäla" alla dessa inlägg som är på gränsen för att ägarna ska kunna granska dem och jag förstår att de inte har tid att se allt som skrivs, även om såklart det är hårdgranskning på allt jag gör.

Det skrivs dagligen massvis med inlägg som hade varit regelvidriga och inneburit avstängning om jag stått bakom dem och de tolkats efter mina regler. Jag kommer ändå inte i framtiden anmäla några inlägg som är på gränsen till "värvning" eller potentiellt regelvidriga eftersom jag inte tycker det är så allvarligt så länge det är "gränsfall" utan tycker att folk kan få tala om var deras spel finns osv. Jag får helt enkelt acceptera att luppen finns på mig och många andra kanske kan glida under radarn trots liknande förseelser som kan tolkas som samma regelbrott.

Nu är det säkert ingen som orkar lägga 2 minuter på att läsa detta men jag hade iaf lust att skriva det och då gör jag det. Jag antar att jag fortfarande har rätt att skriva mina åsikter och tankar i min egen dagbok och anser därför inte att detta inlägg innehåller något regelvidrigt som kan leda till en permanent avstängning. Vi får hoppas att alla håller med och inte tolkar det på något annat sätt. Att jag så tydligt talar om att jag vill vara kvar här och att jag trivs här är såklart till min nackdel, det blir ju desto roligare att sitta med makten och ta något som personen vill behålla än att ta bort något som personen inte bryr sig om.


-----------------------------------------------------------------


Eftersom det finns speciella regler för mig och min dagbok vilket innebär att dagboken blir låst permanent och jag blir avstängd permanent om jag inte skriver någonting som är relaterat till spel så lär jag väl helt enkelt skriva med ett spelförslag i detta inlägg för att undvika detta:

Det senaste spelförslaget i dagboken, det i inlägget som ledde till att jag blev avstängd, va att Murray skulle vinna enkelt mot Simon och så blev fallet. Alla spel som va riktade mot enkel Murray seger satt enkelt, hcp, set, under, rak m.m... Så fint det, vi tar en tennis till då:

Richard Gasquet möter imorgon Amir Weintraub i Davis Cup. Detta ska i mina ögon vara en mycket enkelt seger för Gasquet som öppnat året på ett mycket bra sätt med 8 segrar på 9 matcher vilket innebar seger i turneringen i Doha. Weintraub är rankad 163 platser lägre än Gasquet som är på 10:e plats. Amir gick förvisso vidare från första rundan i Aussie men hade sedan ingen chans mot Kohlschreiber i nästa runda. Han har redan mött Tsonga i Davis Cup och fick då stryk med 3-1 i set. Lägger ingen vikt vid att Tsonga tappade sett, det kan han göra när han är ointresserad i ojämna matcher. Gasquet ska vinna denna matchen mot Weintraub utan problem, vi får hoppas det blir så också, man kan aldrig veta!

Det kanske kan bli en liten följetong dessa spelförslag som måste inkluderas i varje inlägg jag ska skriva i min egen dagbok för att inte bli avstängd eller få en låst dagbok. Kanske kan bli en guldgruva för oss alla!? Vem vet

Trevlig helg på er allesammans! Nu laddar vi för Super Bowl (ja vi börjar redan på Fredag)
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10), Pejsson (+10), BlackCobra (+10), jessi82 (+100), oggeborreh (+10), Oliiiveer13 (+20)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 17:24   #1120
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Vill bara gå ut med lite korta fakta att komplettera ditt inlägg med så inget verkar värre än det ska vara.

1. Precis som jag skrev i PM till dig när jag låste upp tråden så är det ingen som har förväntat sig att du ska hålla ordning i din tråd under tiden du varit avstängd (eller ens vanligvis). Den låstes för att speldagböcker ska behandla spel och inte bli några dramatrådar. Vi är ganska frikostiga med att tolka detta, men kombinationen att du börjat posta dina spel exklusivt externt och många medlemmars diskussion om regler på helt fel sektion av forumet gjorde att vi ansåg det vara nödvändigt att låsa den tills dess att du var tillbaka. Givetvis kommer den också låsas i framtiden om den inte behandlar det speldagböcker ska göra - spel.

För att föra andra diskussioner om regler och ditt fall specifikt finns nu denna tråden:
https://www.sharps.se/forums/feedback...lo-och-sharps/

2. Som KP tidigare har nämnt så är det en stor skillnad på att posta sina spel på en hemsida och att tvingas maila för att ta del av spelen. Om en användare säger att spelen finns att ta del av på en hemsida kan vi kontrollera att spelen finns publicerade där och att inget vinstintresse finns. Vi kan där emot inte kontrollera huruvida en mailservice ämnar bedriva en vinstdrivande och/eller en konkurrerande verksamhet till Sharps och har därför valt att tolka det som otillbörlig marknadsföring.

Citat:
Det kanske kan bli en liten följetong dessa spelförslag som måste inkluderas i varje inlägg jag ska skriva i min egen dagbok för att inte bli avstängd eller få en låst dagbok. Kanske kan bli en guldgruva för oss alla!? Vem vet
Avstängd blir du om du bryter mot regler, som till exempel 2.01. Låst blir dagboken om den inte används som en speldagbok. Ganska enkelt.

Nu tänker jag lämna din tråd i fred. Vill du fortsätta diskutera tolkningen av regler eller hur du blivit behandlad ta det i tråden nämnd ovan.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 17:41   #1121
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8345
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Nu tänker jag lämna din tråd i fred.
Det kommer nog göra Lazlo och många av oss andra väldigt glada om det löftet hålls


Ska väl bidra jag med. Jag tror hårt på Aranäs imorrn till 2.10 (bet365) borta emot VästeråsIrsta i herrarnas elitseriehandboll. Bättre lag, bättre form och faktum är att Aranäs tagit fler poäng på bortaplan än på hemmaplan hittills på 22 matcher.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 18:10   #1122
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Det kommer nog göra Lazlo och många av oss andra väldigt glada om det löftet hålls


Ska väl bidra jag med. Jag tror hårt på Aranäs imorrn till 2.10 (bet365) borta emot VästeråsIrsta i herrarnas elitseriehandboll. Bättre lag, bättre form och faktum är att Aranäs tagit fler poäng på bortaplan än på hemmaplan hittills på 22 matcher.
Intressant drag BC. Den ryggar jag.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 20:09   #1123
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Glömma och fölåta, det är livets stora gåta.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 20:17   #1124
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Nu lägger vi detta bakom oss och hoppas på att Lazlo kör igång sin dagbok igen. Den är saknad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rojiblanco (+5)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 20:32   #1125
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Det är väl ändå betydligt enklare att kontrollera om en mailservice drivs med vinstintresse eller om en blogg/sida drar några intäkter!? Det är omöjligt för er att hålla koll på vilka olika affiliate avtal som diverse bloggar och sidor har och om det leder till vinst eller inte. För en mailservice är det bara att skriva:

"Hej! Kan jag få dina mail?"

Så märker man direkt vad det är som gäller, gratis eller inte. Det går även att kontrollera genom att fråga personen som driver mailtjänsten precis som ni gjort och har sedan fått ett ärligt svar, sen att ni inte tror på det som sägs är ju en helt annan sak och inte mycket någon kan göra någonting åt. Ni har garanterat redan dubbelkollat med personer som får mail att det är gratis.

Sedan kan man snabbt räkna ut att ingen person får någon ekonomisk ersättning av google för att den använder gmail. Så enkelt va det utrett, men frågetecknen kring diverse bloggar och sidor och deras vinstintresse kommer likväl kvarstå men det är helt okej att marknadsföra dem, till och med i sin speldagbok.

Huruvida att "ni kan kontrollera att spelen publiceras där" ser jag inte alls vad det spelar för roll? Sen går det att kontrollera, antingen signa upp sig på någon persons maillista och se att spelen verkligen skickas ut eller bara att be om kopior på mailen med spel för någon dag ni undrar över så ska det säkert gå att ordna, vad det nu är för värde i det...

"Tvingas maila", det finns absolut inget tvång att maila utan alla gör precis som dem vill. Ville någon ha spelen tidigare så va de "tvingade" att klicka in på sharps. Då kan man likväl tolka det som att folk "tvingas" gå in på en viss sida eller blogg för att ta del av spel som endast publiceras där eftersom de inte kan få spelen via sharps. Vad är skillnaden egentligen? Alltså på riktigt, inte bakom paragraferna... "Tvingas" skicka mail, "tvingas" gå in på en blogg/sida. I såna fall är det mindre tvång med mail än blogg/sida egentligen... Skicka 1 mail och få spel i framtiden automatiskt, på en blogg/sida "tvingas" du klicka in på den varje dag för att få de senaste spelförslagen.

Allt tolkas som det vill, ni har valt att tolka mitt fall på detta viset och om det är rätt eller fel är det såklart delade meningar om, inte mer med det men det känns som ni snöat in er rejält.

Jag förstår helt klart, och håller med, att ni ska ha stränga krav och regler kring marknadsföring för sidor med vinstintresse. Skulle jag någon gång i framtiden bedriva någonting med vinstintresse så skulle jag aldrig försöka marknadsföra det här på sharps eftersom jag vet att det är otillåtet och håller som sagt med.

Jag förstår ert instinktiva agerande i mitt fall när det uppkom eftersom det fanns oklarheter kring det hela men vi kunde reda ut det genom en PM konversation. När allt va klargjort så hade det varit betydligt smidigare att tagit ett kliv tillbaka och inse att det jag gjort inte är så brutalt istället för att fortsätta hetsjakten och försöka hitta sätt att stänga av mig.


Speltipset för detta inlägg:

Jag litar på min vän och testar Aranäs, det låter som ett klokt spel och lägger detta inlägget för att upplysa om det ännu en gång och visa att jag håller med.

Tack för tipset BlackCobra!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jessi82 (+100)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td