|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-05-20, 14:55 | #61 | |
Citat:
Var naturligtsvis denna artikel jag avsåg i tidigare text. |
||
2013-05-20, 15:04 | #62 |
Sharpest
|
Varför tiger ATG om konsekvenserna av sitt förbud mot robotspel. Tycker det är viktigt att belysa allmänheten om en uppföljning av vad deras förbud lett till. Speciellt nu när Finland väljer att avbryta samarbetet?
Robotspel att hamna i SAOL 2014? Ja 1.03 Nej 33.33 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5) |
2013-05-20, 18:20 | #63 |
Då ATG äger mer eller mindre samtliga journalister som har möjlighet att bli publicerad i medier så är det locket på!ATG gör vad dom kan för att mildra FinToto, och jag lovar att SAMTLIGA andra samarbetsparters gör gemensam sak med FinToto, annars är dom förvånande dåliga affärsmän! 2,5 miljarder skojar man inte bort i omsättning, vilket dom naturligtvis är medvetna om!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
2013-05-20, 21:48 | #64 |
ATGs version är att dom nu stänger NER FINTOTO från möjligheten att spela V75, då FinToto inte godtar de nya paragraferna. För det första så är det FinToto som häver sitt kontrakt, för det andra står det INGENSTANS i paragrafen att den gäller explicit för V75? Samt varför skulle FinToto godkänna paragrafen i spel på andra streckspel/pottspel? Är ju paragrafen som är juridiskt ofullständigt skriven och direkt rättsvidrig.ATG vänder och vrider på allt som händer,kritik,händelser,ord,historia. Börjar bli många fascistiska tendenser i det företaget!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), the_mirage (+1), Pilkast (+1), qwerta (+2) Senast redigerad av hatten1 den 2013-05-20 klockan 21:49. |
|
2013-05-20, 23:22 | #65 | |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Ja de är ju konstigt då reglerna gäller alla spel, men stötestenen är väl jackpotterna uppenbarligen
http://www.hs.fi/urheilu/Ruotsi+kiel...a1368926824306 Citat:
V75 spel till Sverige försvinner ur Finntotos sortiment. Övriga spelformer stannar. ATG krävde inte begränsingar på annat än V75 pga att jackpotter inte blir så höga i övriga spel. Koskinniemi tror svenskarna hamnat i panik över finländarnas storvinst inför Elitloppet nästa helg. Kritiken i media mot robot spelandet tog sin början ifjol då sydafrikanska spelare tog hem största delen av Elitlopps omgången vilket resulterade att Sydafrika stängdes av från V75 säger han.
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
|
|
2013-05-20, 23:46 | #66 | |
Citat:
Det betyder å andra sidan att det är gruvligt lönsamt för utländska spelbolag att vara partner till ATG. De får bra betalt för det, och då kan man säkert överse med lite regelförändringar. |
||
2013-05-21, 06:37 | #67 | |
Sharpest
|
Citat:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16811737.ab vad läser man där nere? Madeleine Brohlin Minimedia Jag kräks bara jag ser företaget minimedia. Detta är inget annat än en betald artikel. Hur minimedia arbetar har vi redan läst om HÄR. ATG gräver ett djupare hål. Denna typen utav mediahantering är förvånansvärt lågt agerat. |
|
2013-05-21, 08:07 | #68 |
Nordkorea light brukar jag säga. Snart får man ta bort light.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-05-21, 08:44 | #69 | |
Citat:
Ronden idag "I förra veckan förbjöd ATG så kallade ”robotspel”, vilket snabbt har fått konsekevenser. Finland drar sig ur samarbetet och kommer inte spela V75 till Solvalla i helgen. Av OLA LERNÅ – Det finns ingen känsla för rättvisa i förslaget att spelbolaget kan avvisa ett spel i efterhand, säger Fintotos utvecklingschef Perti Koskenniemi till Hevos Urheilu. Fintoto anser att ATG inte tillräckligt tydligt har förklarat vad som är robotspel och vad som inte är det. Finland skulle ha spelat totalt 14 omgångar V75 till Sverige under 2013, men nu läggs samarbetet på is och i helgen står man över V75 från finskt håll. Står inte bakom nya reglerna – Eftersom vi inte kunde stå bakom ATG:s nya regler, har vi enats med ATG om att Fintoto för närvarande inte ska delta i det tidigare överenskomna V75-spelandet, säger Petri Koskenniemi. Däremot kommer Fintoto att erbjuda spel till V65, V64, V5 och V4 i samma utsträckning som tidigare.‡" |
||
2013-05-21, 13:59 | #70 |
Viroid: Var hittade du uppgiften på 64 milll i förtjänst på utlandspelet? Jag har aldrig sett något förtjänstsiffra- Men 64 mill är 2,56kr per satsad 100kr och i Sverige får ATG 10kr per satsad 100.Skillnad det. Sjukt att dom satsat 100tals miljoner på utlandsspel med så låg avans!
Rent vansinne. |
|
2013-05-21, 15:46 | #71 |
Om siffan 64 millar stämmer så tror jag att det är stor risk att ATG i verkligheten går NETTO-MINUS på utlandssamarbetena.
I alla fall så är det inte långt ifrån om man räknar med att de har omsatt 250 miljoner och går 20% plus. Dessa ca 50 miljoner är pengar som "plockas ur" spelekonomin. Pengar som annars alldeles säkert skulle ha omsatts många ggr. Hur man än vänder och vrider på det så är jag helt övertygad om att alla inom det här landets gränser, utom möjligen chefer som får bonusar kopplade till omsättningsökningar, förlorar stora pengar på detta. |
|
2013-05-21, 20:25 | #72 | |
Citat:
I ATG:s årsredovisning för 2012, sidan 46 Not 3 rörande Spelets kostnader: Försäljning Internationellt 34,3Mkr. Sedan i Not 5 på samma sida rörande Övriga Rörelseintäkter: Försäljning Internationellt 108,3Mkr. 108,3 - 34,3 = 74Mkr. |
||
2013-05-21, 21:10 | #73 | |
Citat:
Går motsvarande siffror att få fram för Svenska Spel? Senast redigerad av Strappa71 den 2013-05-21 klockan 21:12. |
||
2013-05-22, 21:11 | #74 | |
Citat:
Möjligt att ATG pumpat in 1 miljard för att komma ut på andra marknader och har långt till att hämta in det men det är något man får gräva lite djupare för att få fram. OBS! har inte läst årsredovisningen så jag vet om siffrorna stämmer men förutsätter det. Edit: Nej jag jobbar inte för atg och tycker de skött det hela ganska osmart hela vägen från första "syndikatvinsterna" som träffade etern och fram till nu. Menar bara att man ska tänka efter lite innan man drar slutsatser...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2013-05-22 klockan 21:14. |
||
2013-05-22, 21:39 | #75 | |
Citat:
Du måste räkna in effekterna av de som har omsatt 250-350 miljoner per år plussat 20%. ( ATG's uppgift ). De mjölkar systemet och utarmar den inhemska spelekonomin. När de mer eller mindre scoopar potterna då och då så försvinner mycket av de pengar som normalt sett omsätts om och om igen. En annan effekt som dessa spelar skapar är att utdelningarna på "halvsvåra" rader blir sämre än de skulle ha varit utan dessa spelare ( även när de inte scoopar ). Att se halvdassiga utdelningar på halvsvåra rader är inte precis det som gör att travspelare blir exalterade och springer till totoluckan i framtida omgångar. Att de i mina ögon orimliga avtalen kanske håller på att ses över stämmer skapligt överens med att ATG sparkade sin utrikeschef för bara någon vecka sedan. När vi snackar om netto på 3% av omsättningen i utbyte mot alla möjliga skadliga effekter på den inhemska omsättningen så tycker jag åtminstone jag att det är en "no-brainer". Stoppa skiten. Men framförallt måste jackpot-tänket bort. Det är den stora roten till det onda. Resten är bara bonus. Det som saknas för att göra något mer än en översiktlig bedömning är uppgifter som varken ATG eller Svenska Spel vill lämna ut. Totalomsättning och vinstfördelning per år och land lär vi tyvärr aldrig få se. Att tro att utlandsspelarna tillför något annat än "wise money" är mer än lovligt naivt. Senast redigerad av Strappa71 den 2013-05-22 klockan 21:58. |
||
|