Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-07, 09:01   #1546
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Detta måste ju vara roligt för både hästen och ägarna hävda jag. Poängen och prispengarna är ju inte sämre uppe i norr!!!!!
Poängen räknas på samma sätt, men det är generellt sett betydligt lägre prispengar på norrländska tävlingsdagar än vad man har söderut. Vi saknar helt insatslopp i Norrland, vi har inga finaler på V75, andelen V64 är ganska låg till förmån för breddtrav, lunchtrav och att vara saxbana.

När man på Solvalla satsar på unghästarna och skriver ut lopp med 100.000kr i förstapris så satsar norrländska banor på lopp med tillägg eller 15 bakom bilen så att alla får vara med. Det är två helt olika sätt att tänka trav, och jag kan se tjusningen med bägge modellerna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 09:11   #1547
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Poängen räknas på samma sätt, men det är generellt sett betydligt lägre prispengar på norrländska tävlingsdagar än vad man har söderut. Vi saknar helt insatslopp i Norrland, vi har inga finaler på V75, andelen V64 är ganska låg till förmån för breddtrav, lunchtrav och att vara saxbana.

När man på Solvalla satsar på unghästarna och skriver ut lopp med 100.000kr i förstapris så satsar norrländska banor på lopp med tillägg eller 15 bakom bilen så att alla får vara med. Det är två helt olika sätt att tänka trav, och jag kan se tjusningen med bägge modellerna.
Kanske har att göra med att de vimlar av unghästar på Solvalla medan det däruppe är ett överflöd av äldre "breddloppshästar".

Det körs därför inte så många treårslopp i Norrland av förklarliga skäl. När det är sådana proppar brukar det inte alls vara lika lätt att fylla dom som breddloppspropositionerna (typ 15 bak bilen, spårtrappa, max 100 tkr intjänat).
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 09:21   #1548
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
NEJ, kontot är nollat det är därför jag är så irriterade över mejlet.
Irriterad över vad? Du har ett aktivt konto som inte använts under lång period, därav sk de ett mail till dej att det kommer stängas permanent om ingen inloggning sker.

Den andra delen att de ska dra pengar är inget bekymmer då du inte har ngt saldo.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 09:26   #1549
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Irriterad över vad? Du har ett aktivt konto som inte använts under lång period, därav sk de ett mail till dej att det kommer stängas permanent om ingen inloggning sker.

Den andra delen att de ska dra pengar är inget bekymmer då du inte har ngt saldo.
Jag fick ett liknande meddelande från Ladbrokes för något år eller två sedan. Dom hade travspel under en period. Öppnade då konto där och spelade en del. Dom hade tom v/p odds till saxbanorna en period. Sedan la dom ner travet och då tömde jag kontot där.

Efter "varningsmeddelandet" om inaktivitet och hot om kostnader gjorde jag ingenting och ingenting hände. Fanns ju inga pengar på kontot. Vet inte ens om det fortfarande är aktivt då jag inte varit på deras sida på flera år.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 10:43   #1550
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Irriterad över vad? Du har ett aktivt konto som inte använts under lång period, därav sk de ett mail till dej att det kommer stängas permanent om ingen inloggning sker.

Den andra delen att de ska dra pengar är inget bekymmer då du inte har ngt saldo.
Det är klart att han blir irriterad. Bara för att man inte spelar på ett bolag under ett par år så betyder inte det att man aldrig kommer att spela där mer. Nu försvåras möjligheten att spela där igen eftersom det kostar 750 spänn.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 12:44   #1551
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kanske har att göra med att de vimlar av unghästar på Solvalla medan det däruppe är ett överflöd av äldre "breddloppshästar".

Det körs därför inte så många treårslopp i Norrland av förklarliga skäl. När det är sådana proppar brukar det inte alls vara lika lätt att fylla dom som breddloppspropositionerna (typ 15 bak bilen, spårtrappa, max 100 tkr intjänat).
Vad som kom först av hönan eller ägget går kanske inte att reda ut i just den här frågan. Jag ser ett problem med att så få i Norrland vill satsa på unghästar. Samtidigt ser jag inga möjligheter att göra det heller, som det ser ut idag. Det kan bli lite mer incitament när prispengarna 2018 höjs till minst 50.000kr i treåringsloppen även i Norrland. För det är naturligtvis så att Norrland måste dra sitt strå till stacken också när det gäller att fylla på med hästar nerifrån.

Om man inte är med och förnyar hästkollektivet kommer det att bli brutala skillnader över var pokalårspengarna hamnar. Det körs väldigt få treåringslopp i Norrland, så det mesta hamnar på banorna söderöver. Det är en rimlig fördelning om det inte finns några treåringar i Norrland, så lösningen är att man börjar köpa på sig unghästar nu istället för någon som "tävlat klart" i söder. Det är något som "travfolket" i norr måste förstå.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
olle (+10), SO (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 13:06   #1552
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vad som kom först av hönan eller ägget går kanske inte att reda ut i just den här frågan. Jag ser ett problem med att så få i Norrland vill satsa på unghästar. Samtidigt ser jag inga möjligheter att göra det heller, som det ser ut idag. Det kan bli lite mer incitament när prispengarna 2018 höjs till minst 50.000kr i treåringsloppen även i Norrland. För det är naturligtvis så att Norrland måste dra sitt strå till stacken också när det gäller att fylla på med hästar nerifrån.

Om man inte är med och förnyar hästkollektivet kommer det att bli brutala skillnader över var pokalårspengarna hamnar. Det körs väldigt få treåringslopp i Norrland, så det mesta hamnar på banorna söderöver. Det är en rimlig fördelning om det inte finns några treåringar i Norrland, så lösningen är att man börjar köpa på sig unghästar nu istället för någon som "tävlat klart" i söder. Det är något som "travfolket" i norr måste förstå.
Unghästarna är framtiden, inte gamla valacker typ.

Det är en enorm skillnad när det gäller hästmaterialet.

Om man tittar på tre året runt banor i Norrland ser det ut så här när det gäller antal treåriga varmblod i träning.

Bergsåker: 36
Boden: 22
Östersund 10

Jämför det med t ex Jägersro som har 127 registrerade treåringar i träning och Solvalla som har ännu fler.

Men det är väl också betydligt dyrare att köpa in välstammade unghästar än äldre tävlingshästar som inte riktigt räcker i den hårda konkurrensen i syd och Mellansverige, så man kan delvis förstå att det ser ut som det gör. Den enorma urbaniseringen för ju att allt mer av kapitalet och människorna flyttas till storstadsregionerna så inte konstigt att det också är där dom som satsar stora pengar på travsporten finns.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 16:21   #1553
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Det är klart att han blir irriterad. Bara för att man inte spelar på ett bolag under ett par år så betyder inte det att man aldrig kommer att spela där mer. Nu försvåras möjligheten att spela där igen eftersom det kostar 750 spänn.
Bra inlägg. självklart kommer jag inte ens att ha en tanke på att spela på Unibet igen. Bra sätt att skrämma iväg folk. Helnöjd med att ha "lurat" dom ett par gånger. Rejält, utan att bli avstängd. Bland annat; När jag såg (den dopade) greken på semifinalen 2oo meter bestämde jag mig för att lasta på honom i finalen och lade till en pingismatch ( som när jag spelade redan var inne i slutet av andra set!!) Var väl OS i Sydney om jag inte minns fel.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 16:30   #1554
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vad som kom först av hönan eller ägget går kanske inte att reda ut i just den här frågan. Jag ser ett problem med att så få i Norrland vill satsa på unghästar. Samtidigt ser jag inga möjligheter att göra det heller, som det ser ut idag. Det kan bli lite mer incitament när prispengarna 2018 höjs till minst 50.000kr i treåringsloppen även i Norrland. För det är naturligtvis så att Norrland måste dra sitt strå till stacken också när det gäller att fylla på med hästar nerifrån.

Om man inte är med och förnyar hästkollektivet kommer det att bli brutala skillnader över var pokalårspengarna hamnar. Det körs väldigt få treåringslopp i Norrland, så det mesta hamnar på banorna söderöver. Det är en rimlig fördelning om det inte finns några treåringar i Norrland, så lösningen är att man börjar köpa på sig unghästar nu istället för någon som "tävlat klart" i söder. Det är något som "travfolket" i norr måste förstå.
MItt minne brukar inte svika, men det skrevs ju en del (i våras eller höstas?) om att Jägersro inte kunde fylla ett treårslopp, medan man i norrland (Bollnäs eller Hagmyren?) tvingades dela loppet.

För länge sedan var ju problemet ett annat, norrlands banor var inte så bra under vintern (november-april-maj). Minns Berth Johansons smarta drag.
Bra att norrlabds tränare plockar ut 3-åringarna redan i mars. Jag väntar oftast till början av juni för då har dom andra kört sönder sina redan!)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 16:44   #1555
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Unghästarna är framtiden, inte gamla valacker typ.

Det är en enorm skillnad när det gäller hästmaterialet.

Om man tittar på tre året runt banor i Norrland ser det ut så här när det gäller antal treåriga varmblod i träning.

Bergsåker: 36
Boden: 22
Östersund 10

Jämför det med t ex Jägersro som har 127 registrerade treåringar i träning och Solvalla som har ännu fler.

Men det är väl också betydligt dyrare att köpa in välstammade unghästar än äldre tävlingshästar som inte riktigt räcker i den hårda konkurrensen i syd och Mellansverige, så man kan delvis förstå att det ser ut som det gör. Den enorma urbaniseringen för ju att allt mer av kapitalet och människorna flyttas till storstadsregionerna så inte konstigt att det också är där dom som satsar stora pengar på travsporten finns.
Ja, vi är inte på något sätt oense om att det tränas för få unghästar i Norrland. Det är väl i analysen om varför vi inte riktigt blir överens.

Till att börja med, som tävlingsprogrammet ligger nu så är det rätt så meningslöst att köpa många unghästar om man håller till på Skellefteå, Solänget eller liknande. Det finns 2-3 lopp per år för treåringar, så man behöver göra en joint venture i sådana fall och komma överens med banan att de också skriver ut lopp om det köps hästar.

Urbaniseringen är något av en myt. På 30 år har t.ex. Gävleborgs län och Jämtlands län tappat vardera c:a 5000 människor. Inte bra, så klart, men att det är karavaner av flyttlass till Stockholm är en bild som inte stämmer. Däremot har Norrlands befolkning relativt sjunkit i förhållande till totalen, eftersom den svenska befolkningen ökat och nästan all ökning finns runt våra tre största städer.

Den kapitalutbyggnad som man i statistiken kan se runt storstäderna är till största delen bunden i bostäder, och inte pengar på banken. Det är väl snarare så att köpkraften efter att boendet är betalt inte är så mycket att skryta med i städerna.

Vill man sedan granska statistiken lite är kanske inte 10st 3-åringar på Östersund så illa. Deras upptagningsområde, banregionen, innehåller 127.000 invånare. Jägersros upptagningsområde har 1,3 miljoner invånare. Tre unghästar till, så har Östersund relativt sin befolkning lika många treåringar.

Jag hoppas de kan öka till 25st, det behövs för att det skall bli några unghästlopp där. Det bor procentuellt sett fler hästägande människor i Jämtland än i Skåne, så det borde de klara av.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10), SO (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 17:57   #1556
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, vi är inte på något sätt oense om att det tränas för få unghästar i Norrland. Det är väl i analysen om varför vi inte riktigt blir överens.

Till att börja med, som tävlingsprogrammet ligger nu så är det rätt så meningslöst att köpa många unghästar om man håller till på Skellefteå, Solänget eller liknande. Det finns 2-3 lopp per år för treåringar, så man behöver göra en joint venture i sådana fall och komma överens med banan att de också skriver ut lopp om det köps hästar.

Urbaniseringen är något av en myt. På 30 år har t.ex. Gävleborgs län och Jämtlands län tappat vardera c:a 5000 människor. Inte bra, så klart, men att det är karavaner av flyttlass till Stockholm är en bild som inte stämmer. Däremot har Norrlands befolkning relativt sjunkit i förhållande till totalen, eftersom den svenska befolkningen ökat och nästan all ökning finns runt våra tre största städer.

Den kapitalutbyggnad som man i statistiken kan se runt storstäderna är till största delen bunden i bostäder, och inte pengar på banken. Det är väl snarare så att köpkraften efter att boendet är betalt inte är så mycket att skryta med i städerna.

Vill man sedan granska statistiken lite är kanske inte 10st 3-åringar på Östersund så illa. Deras upptagningsområde, banregionen, innehåller 127.000 invånare. Jägersros upptagningsområde har 1,3 miljoner invånare. Tre unghästar till, så har Östersund relativt sin befolkning lika många treåringar.

Jag hoppas de kan öka till 25st, det behövs för att det skall bli några unghästlopp där. Det bor procentuellt sett fler hästägande människor i Jämtland än i Skåne, så det borde de klara av.
Ett av de bättre inläggen här någonsin! Tyvärr lär den det var adresserat till inte kunna ta till sig innehållet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 18:11   #1557
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Det är klart att han blir irriterad. Bara för att man inte spelar på ett bolag under ett par år så betyder inte det att man aldrig kommer att spela där mer. Nu försvåras möjligheten att spela där igen eftersom det kostar 750 spänn.
Den administrativa kostnaden är garanterat mer för bolaget än att ha ngn enstaka kund som inte spelat aktivt under en lång period & sedan hux flux skulle komma på att: Nu ska jag spela hos Unibet.

Nä vakna upp, en självklarhet att de stänger ned kontot utan aktivitet & självklart bara löjligt att "brusa upp" över ngt sådant.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 18:27   #1558
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Ett av de bättre inläggen här någonsin! Tyvärr lär den det var adresserat till inte kunna ta till sig innehållet.
Att det statistiskt sett finns fler 3-åringar (1) här i Slättelynga än i Malmö gör
ju inte per automatik att basen för travtävlande är bättre.

Det är det totala hästantalet som ger förutsättningar för travtävlande, inte statistik.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 20:32   #1559
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
NEJ, kontot är nollat det är därför jag är så irriterade över mejlet.
Då kommer det inte att kosta dig en krona att logga in. Det är inte så att de kräver dig på 750 kr om du sätter in 750 kr.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-07, 20:34   #1560
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Det är klart att han blir irriterad. Bara för att man inte spelar på ett bolag under ett par år så betyder inte det att man aldrig kommer att spela där mer. Nu försvåras möjligheten att spela där igen eftersom det kostar 750 spänn.
Varifrån får du att det skulle kosta 750 kr?

Det kostar honom noll kr att bara logga in och "aktivera" kontot igen. Om han skulle sätta in 750 kr så kommer inte Unibet att röra dem.

De enda pengar som "dras" är pengar som blivit liggande på ett inaktivt konto.

Således finns det inte något alls att bli upprörd över om man har ett pengalöst konto.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td