Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-23, 10:42   #646
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Med tanke på vilka personer som anställts hos kanal75 är det väl dock en utopi att man skulle lägga ner atg live sändningarna och köra banornas intern tv sändningar istället.

Men i synnerhet på söndagarna (och andra dagar när travet och galoppen saxas) är det väldigt uselt att man inte kan välja vilken eller vilka banor man vill följa sändningen från. Vissa söndagar är så kompakta och röriga att man bara vill stänga ner skiten.

Vardagskvällar hade jag nog personligen valt att följa både huvudbana och saxbana när saxbanan inte är i Norge eller visar breddlopp från någon landsortsbana.
Tyvärr räcker ju inte kvaliteten till under en hyfsat stor del av året för att ha två bra tävlingar varje kväll, och jag avstod i vintras ofta från att titta alls då jag hade svårt för norsk saxbana.

Men naturligtvis får man ha en "mix-kanal" också, inte minst för ombuden. Den kommer säkert locka tittare när det är vettiga tävlingar på flera håll. Den behöver dock inte två intensivt snattrande programledare, utan lokalt ljud och bra grafik som visar var man är räcker långt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-23, 11:16   #647
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ojojoj vad länge sedan förslaget om separata sändningar lämnades till ATG.
De svarade att det blir för dyrt med live-gäng på fler än en bana.

Precis som du tycker jag såklart att man inte alls behöver ha samma ambitioner på "andra-banan". Loppen + banljudet är det som behövs.

Förresten skulle jag inte bli ledsen om man helt skrotade "live" och istället körde ut banornas intern-tv i separata kanaler. Det som möjligen behövs förstärkas är, precis som även du konstaterar, stallbacksbevakning.
Det irriterande är att de inte förstår att den där studion de har inte alls är nödvändig. Bättre med banljud och en som bevakar stallbacken, mycket trevligare.

Sen om de vill påminna om spel så kan de ju ha ett vanligt automatiskt ljud "I nästa avdelning börjar V65-spelet".
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-23, 13:58   #648
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 175
Sharp$: 159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Raffe slutar på TV4, känns inte som någon stor förlust. Han säger att han lägger 15-16 timmar på varje sändning, men det märks inte direkt.
Det är synd att Ralf Vadsmo slutar på TV.
Han är lagom dålig.

Tillräckligt kunnig för att locka spelare att satsa på chanslösa travare.
Hittar sällan spelvärda hästar med chans till goda odds.

Ju sämre experter i TV, desto bättre för seriösa spelare.

Heuer

"You must stop looking for winners and start looking for value".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-23, 22:14   #649
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Kul fast inte kul(!), är att Solvalla, Åby o Jägersro aldrig kommer att komma i närheten av Karlshamns, Ovikens, årjängs mm publiksnitt...o nästa års Lyckselesnitt...
Jag är lite involverad i Lyckseletravet(som ni kanske förstått)...till nästa år så kommer vi att ha ett jubileum(60 års), som jag själv kanske kommer att hålla i på ett hörn...min ide är att bjuda in ett antal kuskar till en kuskmatch och att Olle ska vara prisutdelare där...finns det en sån möjlighet, Olle?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-23, 22:34   #650
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Kul fast inte kul(!), är att Solvalla, Åby o Jägersro aldrig kommer att komma i närheten av Karlshamns, Ovikens, årjängs mm publiksnitt...o nästa års Lyckselesnitt...
Jag är lite involverad i Lyckseletravet(som ni kanske förstått)...till nästa år så kommer vi att ha ett jubileum(60 års), som jag själv kanske kommer att hålla i på ett hörn...min ide är att bjuda in ett antal kuskar till en kuskmatch och att Olle ska vara prisutdelare där...finns det en sån möjlighet, Olle?
Om myggspray och tolk (som kan översätta norrländska) ingår kommer jag gärna. En av världens bästa tränare, Jägersro Ola Samuelsson, blev ju kuskchampion där för ett tiotal år sedan även om han då fortfarande var Solvallatränare. Han utvecklades enormt som tränare efter att ha dragit upp till Lycksele med några ickevinnare från Solvallastallet och tog hem hela kuskchampionatet där uppe i skogarna.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-23, 22:38   #651
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Om myggspray och tolk (som kan översätta norrländska) ingår kommer jag gärna. En av världens bästa tränare, Jägersro Ola Samuelsson, blev ju kuskchampion där för ett tiotal år sedan även om han då fortfarande var Solvallatränare. Han utvecklades enormt som tränare efter att ha dragit upp till Lycksele med några ickevinnare från Solvallastallet och tog hem hela kuskchampionatet där uppe i skogarna.
[email protected] är min mail, hör av dig så ska vi fixa till något bra...kanske du, Ludde, Adrian, Peter o Johan kan samåka, blir ju lite billigare då...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-23, 22:56   #652
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
[email protected] är min mail, hör av dig så ska vi fixa till något bra...kanske du, Ludde, Adrian, Peter o Johan kan samåka, blir ju lite billigare då...
Finns det vägar för vanliga bilar där uppe eller krävs det terränggående fordon?

Behöver man turistvisum ?

Hur skyddar man sig mot alla vilda björnar ?

Min längsta resa norrut hittills var till Hässleholm för 22 år sedan. Det var mycket ansträngande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-23, 22:59   #653
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Finns det vägar för vanliga bilar där uppe eller krävs det terränggående fordon?

Behöver man turistvisum ?

Hur skyddar man sig mot alla vilda björnar ?

Min längsta resa norrut hittills var till Hässleholm för 22 år sedan. Det var mycket ansträngande.
...mmm...Lotta som är chef över hästveckan jobbar på akuten, så du kommer att vara i säkra händer Olle, jag lovar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-25, 14:21   #654
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Kul fast inte kul(!), är att Solvalla, Åby o Jägersro aldrig kommer att komma i närheten av Karlshamns, Ovikens, årjängs mm publiksnitt...o nästa års Lyckselesnitt...
Jag är lite involverad i Lyckseletravet(som ni kanske förstått)...till nästa år så kommer vi att ha ett jubileum(60 års), som jag själv kanske kommer att hålla i på ett hörn...min ide är att bjuda in ett antal kuskar till en kuskmatch och att Olle ska vara prisutdelare där...finns det en sån möjlighet, Olle?
Kul att läsa ditt inlägg. Jag har besökt Lyckseletravet ca 10 ggr Bott på Ansia förstås. Ett år hade jag 3 hästar till start, 2 gick till final och Anders Lindqvist föreslog Gustav Lennartsson som kusk. Höll på att bryta ihop när Anders pratade värmländska med Gustav. Lanser vann ju Mattssons lopp så det har varit trivsamma besök i Lycksele
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-25, 15:08   #655
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Kul att läsa ditt inlägg. Jag har besökt Lyckseletravet ca 10 ggr Bott på Ansia förstås. Ett år hade jag 3 hästar till start, 2 gick till final och Anders Lindqvist föreslog Gustav Lennartsson som kusk. Höll på att bryta ihop när Anders pratade värmländska med Gustav. Lanser vann ju Mattssons lopp så det har varit trivsamma besök i Lycksele
Boka in nästa år, blir i månadsskiftet juni/juli...kommer med garanti att bli en riktig folkfest o en stor del av kuskeliten på plats...problemet är väl bara hur vi ska få dit den tilltänkte prisutdelaren
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-25, 16:36   #656
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Dags för D'Ones kvallopp och sedan Magic Tonights.
Kan ses här.

http://www.thebigm.com/video.aspx?id=252
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-25, 16:45   #657
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Dags för D'Ones kvallopp och sedan Magic Tonights.
Kan ses här.

http://www.thebigm.com/video.aspx?id=252
Tvärtom var det.

Magic Tonight trea i sitt kvallopp, gled bara med och är inkvalad, nästa lopp D'One. / Stall Kenny

Mitt bara buffrade men nu är det igång
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-25, 16:53   #658
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Tvärtom var det.

Magic Tonight trea i sitt kvallopp, gled bara med och är inkvalad, nästa lopp D'One. / Stall Kenny

Mitt bara buffrade men nu är det igång
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-26, 22:40   #659
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Solvalla en måndag för 20 år sedan: Omsättning 5,4 miljoner. Utdelade prispengar 664000:-
Solvalla en fredag i juni 2015: omsättning 9,4 miljoner. Utdelade prispengar 527000:-



En som sammanfattar det hela på ett fint sätt. Problemet är att man prioriterar massanställningar av okunnigt folk till ATG-studion och på andra håll inom ATG istället för att ge pengarna till travsporten.

"Det som är det stora problemet är att Svensk Travsport inte ser problemen? Eller
duckar. Tjänstemännen blir fler och fler inom travsporten dom tjänar så bra så varför försöka förbättra och man knackar varandra på ryggen och höjer lönerna överallt. Pengar som borde gå till travsporten. Alldeles för mycket av omsättningen stannar vid administrationen tyvärr. Saxat från Björn Hammarström: Idag kör Solvalla 10 lopp med ca 643.000kr i prispengar. Några timmar senare under eftermiddagen idag har Mallorca-banan Son Pardo tävlingar. Där körs 8 lopp med en totalt ca 589.000kr i prispengar. Solvalla erbjuder 64.305kr per lopp idag och Son Pardo erbjuder sina aktiva 65.500kr per lopp. Hur kan det komma sig att lilla Mallorca erbjuder sina aktiva mer prispengar än vad stora Solvalla gör?

På Mallorca finns inget stort ATG. Det finns inget Kanal75. Det finns heller inget V75 som här hemma kallas ”Världens bästa spel” av vissa. Adminstrationen på Mallorca består av fem (5!) heltidsanställda personer. I Sverige finns det ca 250 personer på ATG, ca 45 personer på ST. Kanal75 har jag ingen koll på hur många som arbetar. En enorm skillnad naturligtvis. Ändå grejar Mallorca att erbjuda större inkomstmöjligheter för de aktiva idag

År 2003 så var prispengarna inom Svensk Travsport ca 667 miljoner. Ifjol var de på 726 miljoner. Totalomsättningen 2003 på hästspel i Sverige var på 10,53 miljarder kr. Ifjol nådde omsättningen 12,23 miljarder kr. En omsättningsökning på ca 1,7 miljarder på 11 år har genererat ca 59 miljoner kr mer i prispengar under samma tid. Det är ett stort underbetyg till administrationen. Det kommer helt enkelt ut för lite prispengar till hästägarna från spelomsättningen.

Taktiken ST har med att fortsätta förlänga spelavtalet med staten bär inte frukt längre och det är hög tid att ST ändrar sin strategi om svensk hästsport skall kunna fortsätta vara ett av de stora hästsportsländerna i världen. Just idag är Mallorca större.

MEN detta är inte det största problemet! Herrarna Skarplöth, Westberg och Tellander har INGET intresse av trav eller travets utveckling, dom sitter på sina positioner och blir mångmiljonärer på sina poster, inom 3 år så jobbar inga av dessa kvar inom travsporten, men dom har "tagit" ut upp mot 100 miljoner i ersättningar, löner och "fallskärmar". Pengar som kunde gått till travsporten på ett bättre sätt!

Har väldigt svårt att se va dessa tre har gjort för att förbättra travsporten. Kan inte komma på något konkret. Skarplöth lite ursäktat p g a alla utlandsavtal, tufft att få den starten som ny VD, men tanken om virituella spel kommer bli ATG största fiasko någonsin! Läs: en gamblers vardag så får ni bättre insikt på detta!
Herr Westberg VD för Kanal 75 har sett till att produktionerna är sämre idag än den var i början av 2000-talet!! Och kostar idag 5ggr mer än den gjorde på den tiden.
Vad Herr Tellander sysslar med mer än vara högavlönad av Travsporten vet jag ej!

Det är dags att vi som älskar travsporten tar tillbaka den till OSS som brinner för Travsporten, vi kan inte ha en massa anställda som tänker mer på egen vinning än att travsporten ska börja blomstra igen!

Tack för mig!"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), mikaels (+5), Viroid (+50), SO (+5)

Senast redigerad av AndyMart den 2015-07-26 klockan 22:45.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-27, 07:58   #660
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Solvalla en måndag för 20 år sedan: Omsättning 5,4 miljoner. Utdelade prispengar 664000:-
Solvalla en fredag i juni 2015: omsättning 9,4 miljoner. Utdelade prispengar 527000:-



En som sammanfattar det hela på ett fint sätt. Problemet är att man prioriterar massanställningar av okunnigt folk till ATG-studion och på andra håll inom ATG istället för att ge pengarna till travsporten.

"Det som är det stora problemet är att Svensk Travsport inte ser problemen? Eller
duckar. Tjänstemännen blir fler och fler inom travsporten dom tjänar så bra så varför försöka förbättra och man knackar varandra på ryggen och höjer lönerna överallt. Pengar som borde gå till travsporten. Alldeles för mycket av omsättningen stannar vid administrationen tyvärr. Saxat från Björn Hammarström: Idag kör Solvalla 10 lopp med ca 643.000kr i prispengar. Några timmar senare under eftermiddagen idag har Mallorca-banan Son Pardo tävlingar. Där körs 8 lopp med en totalt ca 589.000kr i prispengar. Solvalla erbjuder 64.305kr per lopp idag och Son Pardo erbjuder sina aktiva 65.500kr per lopp. Hur kan det komma sig att lilla Mallorca erbjuder sina aktiva mer prispengar än vad stora Solvalla gör?

På Mallorca finns inget stort ATG. Det finns inget Kanal75. Det finns heller inget V75 som här hemma kallas ”Världens bästa spel” av vissa. Adminstrationen på Mallorca består av fem (5!) heltidsanställda personer. I Sverige finns det ca 250 personer på ATG, ca 45 personer på ST. Kanal75 har jag ingen koll på hur många som arbetar. En enorm skillnad naturligtvis. Ändå grejar Mallorca att erbjuda större inkomstmöjligheter för de aktiva idag

År 2003 så var prispengarna inom Svensk Travsport ca 667 miljoner. Ifjol var de på 726 miljoner. Totalomsättningen 2003 på hästspel i Sverige var på 10,53 miljarder kr. Ifjol nådde omsättningen 12,23 miljarder kr. En omsättningsökning på ca 1,7 miljarder på 11 år har genererat ca 59 miljoner kr mer i prispengar under samma tid. Det är ett stort underbetyg till administrationen. Det kommer helt enkelt ut för lite prispengar till hästägarna från spelomsättningen.

Taktiken ST har med att fortsätta förlänga spelavtalet med staten bär inte frukt längre och det är hög tid att ST ändrar sin strategi om svensk hästsport skall kunna fortsätta vara ett av de stora hästsportsländerna i världen. Just idag är Mallorca större.

MEN detta är inte det största problemet! Herrarna Skarplöth, Westberg och Tellander har INGET intresse av trav eller travets utveckling, dom sitter på sina positioner och blir mångmiljonärer på sina poster, inom 3 år så jobbar inga av dessa kvar inom travsporten, men dom har "tagit" ut upp mot 100 miljoner i ersättningar, löner och "fallskärmar". Pengar som kunde gått till travsporten på ett bättre sätt!

Har väldigt svårt att se va dessa tre har gjort för att förbättra travsporten. Kan inte komma på något konkret. Skarplöth lite ursäktat p g a alla utlandsavtal, tufft att få den starten som ny VD, men tanken om virituella spel kommer bli ATG största fiasko någonsin! Läs: en gamblers vardag så får ni bättre insikt på detta!
Herr Westberg VD för Kanal 75 har sett till att produktionerna är sämre idag än den var i början av 2000-talet!! Och kostar idag 5ggr mer än den gjorde på den tiden.
Vad Herr Tellander sysslar med mer än vara högavlönad av Travsporten vet jag ej!

Det är dags att vi som älskar travsporten tar tillbaka den till OSS som brinner för Travsporten, vi kan inte ha en massa anställda som tänker mer på egen vinning än att travsporten ska börja blomstra igen!

Tack för mig!"


Vore bra om du skrev att det är Björn Hammarström ifrån travnet.se som är källan!

Nu får man intrycket av att det är du som har skrivit inlägget.

Ovanstående inlägg alltså taget ifrån http://www.travnet.se/hammarstrom/
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td