Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-12, 18:16   #736
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Förslag på storlopp under vinter/vår;


Snålskala deluxe och dessutom bara 5 priser i ett 14 hästarslopp? Allt verkar nuförtiden handla om att marknadsföra ett högt förstapris! Kul att det kommer fler storlopp, men denna är jag inte övertygad på!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 18:26   #737
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Snålskala deluxe och dessutom bara 5 priser i ett 14 hästarslopp? Allt verkar nuförtiden handla om att marknadsföra ett högt förstapris! Kul att det kommer fler storlopp, men denna är jag inte övertygad på!
Som sagt. Ett förslag.

Man kan såklart lägga till nån till priser extra och sänka förstapriset för att höja upp de andra.

Personligen föredrar jag dock rejäla förstapris som sticker ut före dela-på-kakan.

Tycker iallafall själva upplägget med en kamp mellan nyblivna fyra- och femåringar känns intressant. Sen kan man diskutera hur priser och liknande ska fördelas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 18:55   #738
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Förslag på storlopp under vinter/vår;
Förutom snålskalan så tror jag ingen vill plocka ut fyraåringar (som har en hel del spännande lopp under året ändå, och troligen har en rätt lång treåringssäsong bakom sig) så tidigt på säsongen för att möta Derbyvinnare och andra hårdingar.

Om du får 500 anmälda är det 1,5Mkr i insatser, och det är nästan precis på öret vad försöksloppen är underfinansierade. Således skall Jägersro plocka fram prissumman till finalen någonstans ifrån...

Jag tror inte alls på detta.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 19:54   #739
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Förutom snålskalan så tror jag ingen vill plocka ut fyraåringar (som har en hel del spännande lopp under året ändå, och troligen har en rätt lång treåringssäsong bakom sig) så tidigt på säsongen för att möta Derbyvinnare och andra hårdingar.

Om du får 500 anmälda är det 1,5Mkr i insatser, och det är nästan precis på öret vad försöksloppen är underfinansierade. Således skall Jägersro plocka fram prissumman till finalen någonstans ifrån...

Jag tror inte alls på detta.
Sommarlopp för 5åringar istället? finns ju bara jubileumspokalen annars!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 20:36   #740
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Det finns tyvärr skribenter här på Sharps som vill se samma hästar vecka ut och vecka in och dessutom i stort sett på samma banor. Ensidig diet som kommer att medföra att travet dör sakta men säkert.
Kan inte låta bli att citera Robert Bergh - Sveriges bäste tränare; läs och njut

Samma hästar, samma gamla kuskar och samma gamla tränare. Dag ut och dag in.
Så vill en del i människor att framtidens trav-Sverige ska se ut. De tycker att det är en bra idé eftersom det innebär att hästägarna ska slippa åka land och rike runt för att se sina hästar tävla och att travet på så sätt ska bli mer miljöanpassat och bära sig bättre rent ekonomiskt.

Jag vet inte hur genomtänkt förslaget är. Däremot så är jag helt övertygad om att det inte är bra. Jag upplever att hästägare vill ha det precis tvärtom.

Själva grejen med att äga häst är ju att man är ett gäng som åker iväg tillsammans för att umgås och se sin häst tävla. Ena veckan är det V65, nästa V75 och sen kanske det blir ett årgångslopp om man har riktig tur.

Det blir nog lite tråkigt att åka på samma bana vecka ut och vecka in. Som hästägare vill man ju uppleva mer än så och jag är tveksam till att det skulle ha någon större påverkan på naturen om tvingade alla hästägare att hålla sig hemma.

Travsporten gör dessutom så otroligt mycket för naturen att jag tycker att själva miljöaspekten i det hela borde vara en ickefråga.

Det finns väl betydligt större bovar att rikta in sig på i så fall?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 20:52   #741
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Sommarlopp för 5åringar istället? finns ju bara jubileumspokalen annars!

Ja, kör 1640 m auto, 10 hästar, 5-åringar på sommarbana med nån mille i prissumma. Har vi inte sett nog av de skitloppen?

Långlopp med volt under tidig vår är mycket mer intressant för mig iallafall.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 20:54   #742
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Förutom snålskalan så tror jag ingen vill plocka ut fyraåringar (som har en hel del spännande lopp under året ändå, och troligen har en rätt lång treåringssäsong bakom sig) så tidigt på säsongen för att möta Derbyvinnare och andra hårdingar.



Om du får 500 anmälda är det 1,5Mkr i insatser, och det är nästan precis på öret vad försöksloppen är underfinansierade. Således skall Jägersro plocka fram prissumman till finalen någonstans ifrån...



Jag tror inte alls på detta.

Varför skulle endast 500 hästar anmälas till ett sådant här lopp? Två åldrar, både svenska och utländska är godkända och dessutom bra förutsättningar för båda kullarna.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 04:23   #743
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Sommarlopp för 5åringar istället? finns ju bara jubileumspokalen annars!
Det finns massor med femåringslopp som har rimliga prispengar. Jag gillar inte de många femåringsloppen, det måste vara dags för dem att möta äldre hästar om de skall bli något.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 04:31   #744
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Varför skulle endast 500 hästar anmälas till ett sådant här lopp? Två åldrar, både svenska och utländska är godkända och dessutom bra förutsättningar för båda kullarna.
Det blir inte så många när det är så sen anmälan, ett lopp som ingen efterfrågat vid en tidpunkt då ingen vill ha sin häst i form. En del tycker ju att pokalloppen kommer tidigt. Jag har inte hört så många hästägare säga att de vill ha fler insatslopp för att köra om sina egna pengar.

Vad som däremot behövs är lopp med hyfsade prispengar för dem i skiktet under de bästa. Det vore ett bra sätt att få fler unghästar att gå ihop.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 07:21   #745
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Tror inte vi har plats för så många fler stora lopp för unga hästar, antalet hästar är för få i vart fall för att få intressanta lopp och sträcka ut säsongen, för 4åringar är den fr April tom November.

Förra årets 3åringskull har inte utvecklats, inte många av förra årets kriteriedeltagare kommer att vara med i Derby-derbysto, om de saknade rätta klassen eller är utbrända vet jag inte.

Har ni sett dessa hästar i vinnarcirkeln senaste tiden ?


Såhär såg strecklistan ut i förra årets Oaks

SOUCHONG
SECRET SERVICE
FACE'EM
BORNTOBESOMEBODY
DIFFERENCEADAYMADE
FLORIDA QUEEN
EVASION BOKO
OKLAHOMA BROLINE
SOMERSAULT SALLY
OP'S FIRST GIRL
MY SIGN BRIZARD
OLYMPIA GOLD

såhär såg strecklistan ut på förra årets Kiterie
AL DENTE
DIGITAL FRAME
GROSS WEIGHT
STAY ALERT
PSYCHO
BUDDHA
CONLIGHT ÅS
WINGAIT HOLGER
GLOBAL REVOLVER
JE T'AIME EXPRESS
DUPONT
FROM DUST TO DAWN
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 13:39   #746
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det blir inte så många när det är så sen anmälan, ett lopp som ingen efterfrågat vid en tidpunkt då ingen vill ha sin häst i form. En del tycker ju att pokalloppen kommer tidigt. Jag har inte hört så många hästägare säga att de vill ha fler insatslopp för att köra om sina egna pengar.

Vad som däremot behövs är lopp med hyfsade prispengar för dem i skiktet under de bästa. Det vore ett bra sätt att få fler unghästar att gå ihop.
Hade hellre haft det som ett vanligt lopp utan insatser, men sådant verkar ST utesluta helt.

Håller med, lopp med 100 K i förstapris låst vid max 300.000 eller liknande hade behövts.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 18:50   #747
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Hade hellre haft det som ett vanligt lopp utan insatser, men sådant verkar ST utesluta helt.

Håller med, lopp med 100 K i förstapris låst vid max 300.000 eller liknande hade behövts.
Finns ett varje lördag, lördagsloppet. Nu snackat vi storlopp, håller med om långlopp och volt men de givna förslaget tycker jag inte om!

Senast redigerad av alle den 2015-08-13 klockan 18:52.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 10:40   #748
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1826
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Tror inte vi har plats för så många fler stora lopp för unga hästar, antalet hästar är för få i vart fall för att få intressanta lopp och sträcka ut säsongen, för 4åringar är den fr April tom November.

Förra årets 3åringskull har inte utvecklats, inte många av förra årets kriteriedeltagare kommer att vara med i Derby-derbysto, om de saknade rätta klassen eller är utbrända vet jag inte.

Har ni sett dessa hästar i vinnarcirkeln senaste tiden ?


Såhär såg strecklistan ut i förra årets Oaks

SOUCHONG
SECRET SERVICE
FACE'EM
BORNTOBESOMEBODY
DIFFERENCEADAYMADE
FLORIDA QUEEN
EVASION BOKO
OKLAHOMA BROLINE
SOMERSAULT SALLY
OP'S FIRST GIRL
MY SIGN BRIZARD
OLYMPIA GOLD
Somersault Sally vann på Bollnäs igår kväll med 4 längder på nya banrekordet 1.13,0a/2140m

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 11:10   #749
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Har ni sett dessa hästar i vinnarcirkeln senaste tiden ?


AL DENTE
DIGITAL FRAME
GROSS WEIGHT
STAY ALERT
PSYCHO
BUDDHA
CONLIGHT ÅS
WINGAIT HOLGER
GLOBAL REVOLVER
JE T'AIME EXPRESS
DUPONT
FROM DUST TO DAWN
Al Dente har vunnit tre gånger i år.
Digital Frame har inte startat i år.
Gross Weight har gjort flera bra prestationer bland de främsta när den inte galopperat.
Stay Alert har vunnit tre gånger i år, varav två gånger på rikstoton.
Psycho har inte startat i år.
Buddha har det inte gått något vidare för i år.
Conlight Ås har vunnit en gång i år.
Wingait Holger har inte startat i år.
Global Revolver har vunnit två gånger i år.
Je T'aime Express har startar fyra gånger, två andraplatser.
Dupont har det inte gått något vidare för i år.
From Dust To Dawn har vunnit två gånger i år, segrade senast i tisdags.

3 hästar har inte startat i år.

9 hästar har startat, 11 segrar, 10 andraplatser. Betänk att det har varit riktigt tuffa motstånd också. Nuncio m.fl. i fyraåringsloppen och tungviktare på rikstoton.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-15, 12:16   #750
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Jo, några av kriteriedeltagarna 2014 har väl gått hyggligt i år, men jag tror många ägare / tränare hade högre förhoppningar på 4-årssäsongen.

Pokalloppen på ÅBy och Sprintermästaren dominerades av hästar med prefixet US efter.


Jag är tror inte det behövs fler 3åringslopp och att det blir svårt förlänga säsongen.


Lopp blir det säkert, men blir dom så klassiga som vi vill ha dom
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td