Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-22, 20:41   #796
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

Bedrövligt
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-22, 21:18   #797
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Jag rekommenderar verkligen inte någon att gå med i något Tillsammansbolag hos ATG. Det verkar som alla drabbas av fegisspik syndromet, när spelkassan börjar bli över 5000kr. Har nu testkört ett antal bolag under två månaders tid och som bäst har man fått några sexor med usel utdelning. Spara pengarna och lira egna system istället. Tror att jag gick back cirka 32.000kr under testperioden hos alla de här bolagen. Testet körde jag enbart för nöjes skull. Då vet ni.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+5), SO (+10)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-22, 23:26   #798
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

1 mille borde vara max
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 09:45   #799
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 668
Sharp$: 50086
Standard

Taktik


Ur Travnet:

"Örjan Kihlström körde en av sina patentstyrningar när han direkt styrde ner invändigt och fick fjärde invändigt i första sväng. Kihlström var länge fast men in på upploppet hade Örjan helt fritt med D´One ... "...och knappa 50 meter kvar var det hela klart.

Walmann hade även Magic Tonight till start under kvällen... var snabbast iväg när bilen släppte men Kihlström släppte direkt ifrån sig taktpinnen.
Från tredje invändigt sökte Örjan fritt mitt på upploppet men det fanns ingen lucka. Kihlström fullföljde då invändigt in i mål ."
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 11:31   #800
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Söndagarna brukar vara mest skräp numera, men i morgon, sönd 23 aug, tar atg ännu ett steg ner i bottenträsket när Övrevolls galoppbana i Norge blir svensk huvudbana för V64.

Skulle omsättningen bli 2,5-3 mkr från Sverige måste dom vara supernöjda.

Hur tänker dom egentligen när detta får ske i en tid när dom gör allt för att öka omsättningen ?
Man har dessutom tagit jackpotten från i fredags, 1.080.512kr och delar ut den idag på dessa norska galopptävlingar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), SO (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 11:42   #801
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 105
Sharp$: 3856
Standard

Någon har säkert koll på omsättningen för travet kontra galoppen vad gäller spelet?
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 14:12   #802
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Någon har säkert koll på omsättningen för travet kontra galoppen vad gäller spelet?
Omsättningen har jag koll på, men vad som är vad utav omsättningen har väl knappt ATG koll på. Jag har således ingen aning om hur stor andel av dagens omsättning som är svensk, eller som är norsk, dansk, finsk, amerikansk, belgisk etc. Inte ens när tävlingarna går i Sverige redovisas det, och därför är omsättningssiffrorna egentligen bara ett mått på potten man spelar om, inte hur det går för ATG i sin strävan att tjäna pengar åt travsportens aktiva.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 14:21   #803
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Man har dessutom tagit jackpotten från i fredags, 1.080.512kr och delar ut den idag på dessa norska galopptävlingar.
Helt åt helvete, milt uttryckt....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 14:25   #804
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 105
Sharp$: 3856
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Omsättningen har jag koll på, men vad som är vad utav omsättningen har väl knappt ATG koll på. Jag har således ingen aning om hur stor andel av dagens omsättning som är svensk, eller som är norsk, dansk, finsk, amerikansk, belgisk etc. Inte ens när tävlingarna går i Sverige redovisas det, och därför är omsättningssiffrorna egentligen bara ett mått på potten man spelar om, inte hur det går för ATG i sin strävan att tjäna pengar åt travsportens aktiva.
OK, tack för svar Viroid.
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 17:41   #805
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Intressant med positioneringssystemet. Det är tänkt att man utöver en förhöjd tittarupplevelser och inte minst förbättra tydligheten av hästarnas positioner i fältet.
Detta är inte gjort eller utvecklat för mig, då hade det sett annorlunda ut. Men frågan är om det är gjort för något annan eller helt enkelt ett uselt utfört hantverk?

De amerikanska man ser är oändligt mycket vassare, men de dög inte åt ST/ATG utan man ville göra något bättre? Eller helt enkelt se till att ytterligare kollegor/Vänner/Familj/Företag tjänade pengar på sporten? Jag lutar åt det sistnämda.

Dagens grafik är så otydligt, och felar så ofta, att inga som helst statistiska värden finns att hämta är min slutledning, rätta mig om jag har fel Viroid och Strappa mfl?

Att släppa något så ofullständigt utvecklat och med så tveksam design påvisar i min värld att Kejsaren ÄR naken. De så kallade tvpågarna är inget annat än ett gäng lallare som endast kommer mjölka sporten på pengar och förhindra modernisering av kvalitet och kvantitet.

// Hatten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+233), AndyMart (+2), AndyMart (+5), AndyMart (+5), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+12), AndyMart (+3), AndyMart (+3), AndyMart (+3), AndyMart (+3), AndyMart (+3), AndyMart (+3), AndyMart (+3), AndyMart (+2), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), AndyMart (+1), alle (+5), SO (+5)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 17:48   #806
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Intressant med positioneringssystemet. Det är tänkt att man utöver en förhöjd tittarupplevelser och inte minst förbättra tydligheten av hästarnas positioner i fältet.
Detta är inte gjort eller utvecklat för mig, då hade det sett annorlunda ut. Men frågan är om det är gjort för något annan eller helt enkelt ett uselt utfört hantverk?

De amerikanska man ser är oändligt mycket vassare, men de dög inte åt ST/ATG utan man ville göra något bättre? Eller helt enkelt se till att ytterligare kollegor/Vänner/Familj/Företag tjänade pengar på sporten? Jag lutar åt det sistnämda.

Dagens grafik är så otydligt, och felar så ofta, att inga som helst statistiska värden finns att hämta är min slutledning, rätta mig om jag har fel Viroid och Strappa mfl?

Att släppa något så ofullständigt utvecklat och med så tveksam design påvisar i min värld att Kejsaren ÄR naken. De så kallade tvpågarna är inget annat än ett gäng lallare som endast kommer mjölka sporten på pengar och förhindra modernisering av kvalitet och kvantitet.

// Hatten

Väldigt väl sammanfattat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 18:22   #807
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Om jag ser på kapplöpningar ser jag hellre på jänkardito.

Förutom positionssystemlalleriet orkar jag bara inte med saxbanor och en myriad av tipsters och nu oxå Peter Andersons märkliga emfas på något ord i varje mening till och med i loppreferat.

Jag orkar inte med skiten, sluta nu ATG !
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 18:32   #808
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Man kan inte koka soppa på en spik, man kan böja spiken till oigenkännlighet men det hjälper inte.

Det spelar inte någon roll, eller fel det blir bara kalkon, hur många dårar som slängs in i programmen, det blir bara sämre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 20:17   #809
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Intressant med positioneringssystemet. Det är tänkt att man utöver en förhöjd tittarupplevelser och inte minst förbättra tydligheten av hästarnas positioner i fältet.
Detta är inte gjort eller utvecklat för mig, då hade det sett annorlunda ut. Men frågan är om det är gjort för något annan eller helt enkelt ett uselt utfört hantverk?

De amerikanska man ser är oändligt mycket vassare, men de dög inte åt ST/ATG utan man ville göra något bättre? Eller helt enkelt se till att ytterligare kollegor/Vänner/Familj/Företag tjänade pengar på sporten? Jag lutar åt det sistnämda.

Dagens grafik är så otydligt, och felar så ofta, att inga som helst statistiska värden finns att hämta är min slutledning, rätta mig om jag har fel Viroid och Strappa mfl?

Att släppa något så ofullständigt utvecklat och med så tveksam design påvisar i min värld att Kejsaren ÄR naken. De så kallade tvpågarna är inget annat än ett gäng lallare som endast kommer mjölka sporten på pengar och förhindra modernisering av kvalitet och kvantitet.

// Hatten
1) Det är inte gjort för dig.

2) Det är omöjligen färdig-optimerat idag. "Trav"-fingertoppskänslan hos t ex den exekutiva producenten känns skrämmande usel. Det är förmodligen en av orsakerna till att det ser ut som det gör. Jag är lååååångt ifrån imponerad än så länge.

3) Det verkar som att transpondrar har lossnat vid fler än en tillfälle samt att man haft problem med enstaka fasta sändare. Obegripligt dåligt att inte den delen av tekniken sitter till 110% på ett splitternytt system.

4) Rådatat, den dag när data-insamlingen kommer upp till 99.99%, kommer att möjliggöra "data-mining" av aldrig tidigare skådat slag. Dvs, om inte man målar in sig i förenklingshörnet som vanligt. Om man ska ta de första två tävlingsdagarna med datainsamling som måttstock ser det dock inte så lovande ut alls.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-23, 20:31   #810
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
1) Det är inte gjort för dig.

2) Det är omöjligen färdig-optimerat idag. "Trav"-fingertoppskänslan hos t ex den exekutiva producenten känns skrämmande usel. Det är förmodligen en av orsakerna till att det ser ut som det gör. Jag är lååååångt ifrån imponerad än så länge.

3) Det verkar som att transpondrar har lossnat vid fler än en tillfälle samt att man haft problem med enstaka fasta sändare. Obegripligt dåligt att inte den delen av tekniken sitter till 110% på ett splitternytt system.

4) Rådatat, den dag när data-insamlingen kommer upp till 99.99%, kommer att möjliggöra "data-mining" av aldrig tidigare skådat slag. Dvs, om inte man målar in sig i förenklingshörnet som vanligt. Om man ska ta de första två tävlingsdagarna med datainsamling som måttstock ser det dock inte så lovande ut alls.
Jag hoppas att det hittills bara varit otur och intrimning, men det har ju på intet sätt blivit bättre för varje sändning som gått. Snarare tvärtom. Det gör att jag börjar tveka lite på att de här grejerna verkligen har så bra prestanda som man vill göra gällande.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td