Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-11, 08:32   #721
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Känns som Jorma kan klämma dom sista 5 segrarna de närmsta dagarna.
Heja Jorma 10 000
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 08:49   #722
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Sista V75 loppet ska väl avgöras innan kl 19. Därmed finns det tid till både lördagsmiddag och lördagsmys efter travet. Jag tror det positiva överväger och då speciellt på sommarhalvåret (för de 99 procent som numera följer travet på annan plats än på travbanan).

Med starttid redan 14.30 är kunskapsspelarna uppbundna från ca kl 12-17 om dom både ska följa den viktiga rapporteringen sista timmarna innan start och sen loppen live. Många behöver lördagen till annat än trav, t ex att städa, handla, köra med barnen på förmiddagsträning, ut i skogen och naturen mm. Speciellt på sommaren när det är fint väder känns 14.30 som en vansinnig starttid. När solen står som högst och vädret är som bäst på dagen är det många som inte vill sitta inomhus och kolla på trav.

För dom, och det är väl en stor del av spelarna, som följer V75 via TV4 är det ingen tidsmässig ändring. Vinnare V75 kommer gå 18-19 precis som innan.

Det är väl ingen som inte lämnar in V75 bongen hos ombudet eller via sitt atg konto bara för att avd 1 går 16.20 istället för 14.30. Det är väl mer troligt att fler av dom som är upptagna dagtid på lördagarna nu också hinner spela V75.
En skillnad jag kan se är om man lämnar in via ombud. Jag har själv 5 ombud inom 600m gångavstånd, ingen av dem har öppet efter 15:00! Det är ett aber eftersom de tappar kunder och framför allt är det trist för de som ändå lämnar hos dessa ombud att behöva lämna in långt innan skoinfo och senaste info är tillgänglig.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+55)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 08:57   #723
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
En skillnad jag kan se är om man lämnar in via ombud. Jag har själv 5 ombud inom 600m gångavstånd, ingen av dem har öppet efter 15:00! Det är ett aber eftersom de tappar kunder och framför allt är det trist för de som ändå lämnar hos dessa ombud att behöva lämna in långt innan skoinfo och senaste info är tillgänglig.
MYCKET bra inlägg! Den aspekten tror jag inte tagits upp i Twitter-opinionen ännu.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 09:13   #724
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
En skillnad jag kan se är om man lämnar in via ombud. Jag har själv 5 ombud inom 600m gångavstånd, ingen av dem har öppet efter 15:00! Det är ett aber eftersom de tappar kunder och framför allt är det trist för de som ändå lämnar hos dessa ombud att behöva lämna in långt innan skoinfo och senaste info är tillgänglig.
Dom som lämnar in via ombud är oftast pensionärer som saknar Internet, dessa personerna sitter "knappast" & letar skoinfo, byte till jänkarvagn & övrig sista-minuten-info.

Med dagens teknikutveckling & behov av Internet för dagligt bruk så kommer dagens Internetanvändare ta med sig detta bruket upp i åldrarna, även som pensionär.

Ombudsspel kommer att fasas ut då "alla" har tillgång till spel via PC, smartphone, padda var man än befinner sig & oavsett tid på dygnet.

Redan idag har många spelombud fått slå igen butiken då spelkunderna istället har gått över till spelande via Internet.

För övrigt så är många pensionärer vanemänniskor med strikta tider/rutiner att följa varje dag & lär ändå lämna in sin V75:a mm innan kl. 14
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 09:55   #725
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Dom som lämnar in via ombud är oftast pensionärer som saknar Internet, dessa personerna sitter "knappast" & letar skoinfo, byte till jänkarvagn & övrig sista-minuten-info.

Med dagens teknikutveckling & behov av Internet för dagligt bruk så kommer dagens Internetanvändare ta med sig detta bruket upp i åldrarna, även som pensionär.

Ombudsspel kommer att fasas ut då "alla" har tillgång till spel via PC, smartphone, padda var man än befinner sig & oavsett tid på dygnet.

Redan idag har många spelombud fått slå igen butiken då spelkunderna istället har gått över till spelande via Internet.

För övrigt så är många pensionärer vanemänniskor med strikta tider/rutiner att följa varje dag & lär ändå lämna in sin V75:a mm innan kl. 14
Det där var ganska fördomsfullt. Tro det eller ej, men det finns människor som gärna träffas hos ombuden och pratar lite strunt och lite häst innan de får ihop systemet. Här finns också en omfattande andelsförsäljning som nu kommer få det tufft att hänga med. För naturligtvis kommer många andelsköpare fortfarande att komma in vid samma tid och man måste ha något färdigt till dem. Jag tror t.ex. att man kommer missa många strykningar.

Många ombud kommer förlänga öppettiderna, andra får lägga om schemat för att ha tillräcklig bemanning fram till spelstopp. Jag har svårt att se något positivt komma ur det här för ombuden.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 09:56   #726
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Dom som lämnar in via ombud är oftast pensionärer som saknar Internet, dessa personerna sitter "knappast" & letar skoinfo, byte till jänkarvagn & övrig sista-minuten-info.



Med dagens teknikutveckling & behov av Internet för dagligt bruk så kommer dagens Internetanvändare ta med sig detta bruket upp i åldrarna, även som pensionär.



Ombudsspel kommer att fasas ut då "alla" har tillgång till spel via PC, smartphone, padda var man än befinner sig & oavsett tid på dygnet.



Redan idag har många spelombud fått slå igen butiken då spelkunderna istället har gått över till spelande via Internet.



För övrigt så är många pensionärer vanemänniskor med strikta tider/rutiner att följa varje dag & lär ändå lämna in sin V75:a mm innan kl. 14

Flera stora andelsspel som normalt sett lämnats in sista halvtimmen kommer tas bort i en närliggande butik. De är inte sugna på att ha öppet för länge på lördagarna och inte heller på att lämna in innan all info är tillgänglig.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 10:32   #727
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Tror många ombud bara kan sälja atg för 10 laxar mellan 14-1630.
Det tjänar du 450 kr på, då skulle jag stänga direkt.
Ren j-a förlust

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Flera stora andelsspel som normalt sett lämnats in sista halvtimmen kommer tas bort i en närliggande butik. De är inte sugna på att ha öppet för länge på lördagarna och inte heller på att lämna in innan all info är tillgänglig.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 10:53   #728
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

ATG ( eller kanske Kanal75? ) kör alltså en presskonferens nu om "Nya V75".

Döm om min förvåning när jag förstår att den INTE sänds i ATG-live!!!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 12:10   #729
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Tror många ombud bara kan sälja atg för 10 laxar mellan 14-1630.
Det tjänar du 450 kr på, då skulle jag stänga direkt.
Ren j-a förlust
Tyvärr har många ombud inget annat val än att hålla öppet med sig själv som personal. Med lite tur får man sälja några Aftonbladet med bilaga och ett par snusdosor också.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 12:14   #730
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Tyvärr har många ombud inget annat val än att hålla öppet med sig själv som personal. Med lite tur får man sälja några Aftonbladet med bilaga och ett par snusdosor också.
Bara inse att man vill låta ombuden gå i graven, likaså banpubliken = inte viktiga längre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10), ExtremtRik (+3)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 12:31   #731
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Bara inse att man vill låta ombuden gå i graven, likaså banpubliken = inte viktiga längre.
För att om tio år bara köra virtuella hästar
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3), SO (+3), ExtremtRik (+5)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-11, 18:55   #732
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
http://trav.spelboken.se/

kör jag, funkar bra för mig mail om ngn startar under dagen och kan klicka på hästnamnet och komma t startlista OCH det är rätt startlista, den i classicATG ,
Tack Incitatus, tack vare sitt inlägg hamnade jag på Lischla Dunder och gjorde ett system

Registrerat spel

Datum: Tisdag 2015-08-11
Bana: Lindesberg, omg. 11
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 2, 4, 5, 6, 8 (3, 7)
2 1, 3, 4, 5, 6, 10 (8, 2)
3 5 Lischla Dunder (13, 1)
4 5, 7, 10, 11, 14 (4, 8)

Vadet gäller startnummer

180 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 360,00 kr

Kvittonummer: A946 5541 04C9 8058

Utbetalt: 33 324,00 kr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 10:23   #733
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 764
Sharp$: 37648
Standard

Den nya tv-grafiken ser grym ut. Det gäller dock att tekniken funkar i loppen. Sånt här gillas.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 10:26   #734
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Den nya tv-grafiken ser grym ut. Det gäller dock att tekniken funkar i loppen. Sånt här gillas.
För er andra som har missat hur nya tv-grafiken ser ut: http://www.mynewsdesk.com/se/atg/vid...5-direkt-19565
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 16:05   #735
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Förslag på storlopp under vinter/vår;


AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td