|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Bergsåker 30/1
Spännande värre- Det blir ju vinterns höjdpunkt (för mig och bolaget mitt).
Har skummat listorna och de två som sticker ut är väl ED YOU och TEKNO ODIN till att börja med..... Hoppas på bra bana så att det blir justa tävlingar. Det har ju inte varit så på slutet om man så säger |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ed You från bakspår med flera fullt dugliga där framme.
Tekno Odin långt från storformen över korta häcken med massor av hästar att runda. Windy Ways med Linderoth istället för Örjan och från ett vanskligt åttondespår vilket gör att hon riskerar att bli fast. Tror vi kan få några tunga favoritfall och bra utdelning på Lördag. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Nu tar vi betalt på So Gå Idefix.
|
|
|
#4 |
|
2 Linslusen A.U 1640A och U Ohlsson på Bergsåker känns taget...
|
|
|
|
#5 |
|
Extremt tidiga tankar:
1: Nu borde det väl vara dags för Usain Swing? 2: Solklar gardering av Tekno Odin som väl inte är i form. Ser att Kringelandtellus dyker upp igen, den är given liksom Valle Jerven. 3: Rätt kul lopp om än få startande. Ed You grym senast men knappast spik från bakspår. Kanske dags för On Hold nu? 4: Som vanligt svårt i fjärde loppet. Men Storm Cloud ploppade upp, varit bra länge. Catch the Cash är väl bästa hästen om de bara kör i tid. Vet dock inte hur den var senast. Sedan är Whitma given, mkt sparat senast och bästa kusken. Lär väl dock bli skrik på den. 5: Svårt lopp där väl 3 blir favorit. Håller dock med Putte om att 2 är intressant. Östman var rätt het på Umeå idag. 6: Många roliga. 2 var hon lyrisk på inför igår men fick inget med sig. 7 från springspår men vet inte om den kan öppna. 11 ruggig senast men Jansson är ingen favorit. 7: Linslusen blir väl favorit nu när det är rätt distans. Men absolut ingen spik för mig. 6 och 7 måste med liksom 1. Kanske 12 kan skrälla (trots Jansson) nu när den fick sparat senast. 5 är en favorit som dock sällan räcker hela vägen. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Vädret intressant. Varmare under veckan. Ser fram emot lördag. Gillar era positiva inlägg.
Men Guld är uselt. Endast nio hästar anmälda. 4 kommer knappt med i ett P21 lopp. Amatörkörda 6 är en skam för högsta divisionen. Loppet ser vikt ut för 9 Ed You. Eller låses med 7 och 9. Övriga göre sig icke besvär. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tror att Redens häst i Silver bara leker hem det här. Så bra är hon! Spår 8 är bara oddshöjande
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Narold Vox på 2140 var länge sedan, för kort ?? Ingen toppform heller, får svårt. Nä det är nog bara On Hold emot här. Men man kan gott gå på spik Ed You. |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
On Hold känns ju klart intressant i Guld. Det ser ut att kunna bli bra pengar på lördag.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Love Line har haft en downperiod ett tag men visade senast från kön att han är på rätt väg. Från detta läge och mot detta motstånd måste det vara god chans. Kan man hoppas att han blir lite bortglömd, under 15% ?
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Avd1 Silverdivision 2140 volt
2 hästar höjer sig över övriga. Nr 8 Windy Ways, ett fint sto som som nu ska ut i mot hingstar o valacker. Denne gjorde så i förra starten, som var det första loppet efter vila, såg fin ut. Nu har hon fått spår 8 volt, och startsnabb är hon inte. Kommer troligen hamna långt ner. Nr4 Raz Mackenzie är en annan tung pjäs som man undrar var denne hamnar, risken att bli hängandes finns, och då tror jag denne backas. Hästen var smällfin i comebacken senast, och måste räknas tidigt trots detta. Ja 9år icke favorit och valack med 800 000 på kontot står inte högt i kurs i Jens Sjödéns statistikbibel. Wariner kommer troligen spetsa. Hästen har gått bra, kanske saknar lite snabbhet men näst senast stack hann undan fint i ett lättare sällskap, om än att loppet gick i relativt lågt tempo. Kanske kan faktumet att hästen har gjort näst minst starter i fältet, lura statistiken. Västerbo paymyday har fart, är entaktad, skulle kanske hinna fram och ställa en fråga till Djuse. Givemeheaven sisu är svårbedömd för mig. Han kan nog öppna rätt bra, och kanske kan 6 års säsongen bli bättre än den tidigare, kördes lugnt i förra starten, rysare. 1. Har ganska fin form, har avslutat fint, rygg ledaren, väl hårt emot? står hårt inne, rysare. 2. God form, får stå åt sidan 3. jämn häst, gör alltid sitt, omsprungen på upploppet? 4. Räknas 5. Svårräknad häst 6. Öppnar fint, spets o släpp i bästa fall, peng som bäst 7. Sitter i spets, testas säkert där, därifrån ska han slås. 8. Riskerar fastna, P Linderoth upp , bra ersättare. 9. Nja 10. Visar fin form, rundar inte här. 11. Går bra hela tiden, hamnar långt bak, om överpace 12. Startsnabb, kan han överraska om han hittar igenom, och om han träffar i starten? lång sökt. 4-7-8-1-5-3-11-12-10-9-2-6 Kanske ska tydliggöra att jag är en hobbyspelare som tycker det är roligt med trav, sätter inte mig själv på en pedestal. Det är inte värre än att jag kan lyssna på andra och ta in. Kul och leka med scenarion. Lycka till Senast redigerad av biddybye den 2016-01-25 klockan 15:36. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Om start springer 24, hur fort måste Tekno springa då för att hinna förbi?
|
|
|
|
#16 |
|
Sharp$: 1616Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Jag brukar räkna 0.8 per volt.
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Då har du inte tagit hänsyn till om man går i andra spår eller värre. Eller om man inte hela tiden tar bästa vägen när det går. Så troligtvis måste han gå fortare än så för att hinna ikapp..
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Jag avskyr det där med att man räknar på tider. Det är ganska ointressant. Under vilka förhållanden har tex rekorden satts? Plus många andra faktorer. Speciellt när det gäller kallblod är tiderna ganska ointressanta. Kallblod tar sig ofta en galopp när det går för fort, inte på samma sätt som många varmblod. Där kommer mjölksyra mera in i bilden. Jag har varit med flera ggr i kallblodslopp, av mellanklassen om man så säger, att upp till 50% av fältet rekordsänker 2-3 sekunder, dvs hästar som har 27-28 i rekord går ner på 25 tider PLÖTSLIGT. Finns andra faktorer som är väsentligare än hästens rekord.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Är det någon som e intresserad av att starta ett tillsammans bolag.
7 st, alla tar en varsin avdelning. Den som tog avd 1 , första spelrundan tar avd2 nästa vecka osv. Man ger en rank, och ett förslag för hur många streck som behövs, en utvald spelledare, fogar samman systemet. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Tredje spår blir ytterliggare ca 15 m, då blir tiden för TO 20,7 för att vinna. Men detta är ju bara teoritiska beräkningar. Hästarna springer aldrig i full fart hela loppet, precis som löpare i längre lopp, så är rekordtider är helt intetsägande. Dessutom kan man aldrig jämföra tider mellan olika banor. Hade en poolare som länge tog ut sina V75-system efter hästarnas rekordtider då han ansåg detta vara bästa måttet på en hästs kapacitet. Hans system gick aldrig in... / TT |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
![]() Vem ska bestämma vilka hästar som ska spikas, t ex ? / TT Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Först o främst är det väldigt sorgligt att behöva ha regler för ALLT, det genomsyrar väldigt mycket i samhället i stort, men jag vet precis som du säger, att det lätt blir bråk.
Man utser en lagledare, han bestämmer punkt - det är min åsikt Man kan ju oxå ha röstningsvarianter om man vill vara mer demokratisk. Insatsen ska inte vara större än att du kan leva med förlusten, det ska vara kul, det är nog A O för att delta. För mig är det en extremt kittlande tanke att kunna sitta en hel vecka och fokusera på EN avdelning och lita blint i övrigt. Det borde skapa enorma fördelar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+6) Senast redigerad av biddybye den 2016-01-27 klockan 23:17. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banned
|
Citat:
Om ledaren på start går 1.24 så vinner den på 40-fållan om hen går 1.21,9. Typ. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Sharp$: 8426Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Men hästen tar väldigt stor hänsyn till det
![]()
|
|
|
#26 |
|
Jag är lite försiktig med att räkna på tider, men just när det gäller kallblod så är det värt att räkna.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
De noterade kilometertiderna tar ingen hänsyn till hur långt varje enskild häst springer, men den faktiska kilometertiden påverkas såklart av det. Distansen som kilometertiden räknas på är ju mätt från innerspår från start till mål. Om man tar Nuncio i Elitloppet till exempel så noterades han på runt 1,10, men om distansen hade justerats till hur långt han faktiskt sprang (tredjespår hela loppet) så hade kilometertiden nog snarare stannat på 1,09. Men det blir omöjligt att hålla på att göra såna beräkningar i längden och är väl inte önskvärt heller för den delen.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Tidiga tankar!
1) 8.Windy Ways var grym i comebacken, ännu bättre nu!? Spikbud Det som kan häxa är om 3. V-bo Paymyday får spets och stjäl loppet därifrån. 2) Smålurigt där Tjomslands trio (1,2,15) får sällskap av 5. Trygfaks som är en bra norsk sprinter som nu får spöhjälp + startsnabba 11. Cali Maks med fint läge och Jorma! 5 streck räcker långt! 3) 1.Traveling Man tar spets och ska köras där. 7.On Hold kommer tidigt fram för att få överta. Lite smågnabb om spetsen gör att vi spikar 9.Ed You som susar förbi på upploppet! 4) Svårt och jag är inte påläst ännu - Kan 1. Xpecttheunxpected leda runt om? 5) Fint 3-hästarslås! 3.Scarlet Ribb eller 5.Fonce de Leon tar spets. 6.Benji Dana är en tuffing i form som kan ta ner dessa två till slut om de kör för länge mot varandra . Streck för 3-5-6 räcker! 6) Spik på 7.Digital Archive som får på sig ett helstängt nu och kommer att köras till spets! 7) Smålurigt! Oskar J tänker försöka hålla ut 2.Linslusen A.U med sin 1.Vison Fromento och kan lyckas med det. 7.Premier Kronos kan vinna denna gång istället (lite bortglömd nu?) och 5.Love Lini kan spurta ner allt till slut. Fyra streck räcker långt -> 1-2-5-7 . Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
1 Andover Tommy tappar inte spets i femte. Kan på detta vara en bra chansspik, men jag har stor respekt för 6 Benji Dana som är bäst i gänget. Senast redigerad av AndyMart den 2016-01-28 klockan 18:50. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Spikar Catch the Cash, skrik i starten senast när den gick på V75 (loppet Masai Southwind vann), Blek & svek senast när Kaj avancerade och körde fram i dödens som favorit på lunchomgång (oddshöjande)
Wäjersten (bra ekipage) + bike ffg håller jag denna som prisvärd chansspik (15-16% i skrivande stund) |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
SO - du som till skillnad från mig kan kallblod - vem når mållinjen först i V75-2?
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
V75-1
Dunderfavoriten 8 har hoppat bort tre av sina fem senaste starter senaste halvåret och vunnit två. Nu spår åtta. Måste garderas. 2 vinner ofta i enklare sällskap. Vad säger ni som känner den? 3 måstestreck. 11 familjehäst, som kunde vunnit senast, loppet före, loppet före.......om kusken fokuserat på att vinna. Stenhårt härdad i V75. Måste streckas om ni ska få sju rätt denna gång. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Nu är Windy Ways kapacitetsmässigt bäst i fältet ändå. Men det är trots allt fruktansvärt sällan ston segrar i silverdebuter och det sammantaget med riktigt dåligt spår och hög galopprocent gör valet enkelt att gardera. Senast redigerad av oggeb den 2016-01-29 klockan 08:06. |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Jag har inte räknat alla kallbllodslopp jag har sett sedan jag började med trav 1981 och jag förstår inte varför det skulle vara avgörande för "vem som vet bäst", men just när det gäller kallblod så skiljer det ofta rätt mycket mellan vilka tider de går och jag vet inte hur många gånger jag hittat spikar i kallblodsloppen genom att jämföra. De springer inte lika fort som varmbloden, där loppen ofta avgörs av taktik på ett annat sätt; om någon tillåts maska i ledningen, om det blir tokkörning etc. Så är det inte i samma utsträckning bland kallbloden. Står de på benen så är det ofta som man kan urskilja vinnaren när tidsskillnaden är tillräckligt stor. Eller se vilka man ska gardera med. Min inställning bygger på mina egna erfarenheter. Om du har en annan uppfattning så är det helt okej för min del, men det är bara just en annan uppfattning.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Intressant diskussion om kallblod för mej som har noll koll. Jag väljer att spika mej ur dilemmat och tror och hoppas att 15 Tekno Odin vinner. Tittar jag bara på tider så är annars både 3 Gärdsjö Viking och 7 Torpa Glad kul, fin streckprocent på båda.
|
|
|
|
#39 |
Gärdsjö Viking
Kolla senaste loppet han gjorde. Inte lätt att vara anatörkusk ibland men nu kan Lisell bara gasa hela vägen och han har inför en nylig start sagt att hästen efter många år nu är tillbaka i det skick som när han vann Dubbelcupslopp för många år sedan. Viking är draget i morgon!
Senast redigerad av Kusken1 den 2016-01-29 klockan 12:45. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Lyssnade på Bergh i V65- sändningen, angående hans chanser på lördag. Låter som om han är måttligt intresserad av att tävla i guld med Ed You..."inte det viktigaste loppet i år" osv...man blir mörkrädd! I ett trehästaslopp och som 55%are. Tycker han är en otäck fan....
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
On Hold borde vara favorit i loppet. Loppet Ed You gjorde sist sa inte ett smack med tanke på att han fick sitta helt ifred i ledningen och styra loppet som han ville. Med omvända spår, OTP och Ed You, hade han inte haft en chans i helvetet förra loppet och hade med all sannolikhet placerats sämre än vad OTP gjorde i samma lopp. Sammantaget så är Ed You ett dåligt spelobjekt så länge han är favorit, och det lär han vara 16:20 lördag eftermiddag. Kan nog slinka med på systemet som en B eller C-häst på sin höjd om jag fegar ur och inte spikar On Hold. |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Förövrigt är det väl vansinnigt att ett 5-årigt kallblod är favorit när världseliten är med och tävlar i samma lopp..? Man kan bara hoppas att folk fortsätter hålla flaskan hårt och att streckprocenten håller i sig. Men det är nog att hoppas på för mycket. Oavsett så borde Tekno Odin vara favorit då det är sån extrem klasskillnad mellan hästarna. 25% är troligtvis första och sista gången man får se på Tekno Odin när han inte möter Lannem Silje och Månprinsen.
Kan någon upplysa mig om varför Sjö Odin är favorit? Förutom det faktum att han kommer gå i spets. Har han visat någonting jag har missat som gör honom till en mer trolig vinnare än Tekno Odin? Valle Jerven tredjehandare? Tog folk verkligen till sig det förra loppet så mycket? Schas! Femte strecket om man väljer att strecka så många! Senast redigerad av oggeb den 2016-01-29 klockan 17:44. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Jag minns V75 loppet den 31/10 hör på Bergsåker. Oj vilket snack det var innan detta V75 lopp. Tekno Odin stod 2180 (med Ulf Ohlsson) och skulle ta många meter. Skulle han verkligen hinna fram? Sprang i andra (och tredje spår) i hela loppet och vann totalt OKÖRD på 21.5 med kanske 25-30 meter- Dom från start den gången var väl inte mycket sämre än morgondagens. Och dom hamnade 40-50 efter vid målgången. Grovt räknat. 24.4 över 27oo senast är väl inge dåliga papper efter vila. Var ungefär lika med Månprinsen sas det. Kanske jag hellre hade sett Uffe på tekno Odin, med Öystein är inte mycket sämre egentligen. Tror alltså Tekno Odin vinner, men funderar på att ta båda på bolagssystemet, om inte det dyker upp annan intressant info. Nog svamlat! |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
Kommer ihåg en inflammerad debatt på en annan travsajt gällande Danneros årliga lopp när sportchefen fördelar hästarna på olika distanser, vad han inte visste att man satte upp Sören Eriksson på en som rekordsänkte många sekunder. I sånt lopp är det ju så att man vet om att hästen kommer med i loppet och kan köra preparé sista starterna innan och pröva olika nya ideér. Hästar är i grund och botten flockdjur och det finns en stor del av travhästarna som INTE går i botten. Som jag beskrev en gång tidigare så rekordsänkte halva fältet (2-3 sekunder) i ett kortlopp på Bergsåker i och med att Åke Sundberg körde mot ledaren och det blev en jäkla fart i loppet. Kör man lite för fort så rullar nordsvenska ganska snart över i galopp i motsats till varmbloden. Viktigare är att titta på tilläggsgränserna och hur mycket pengar hästarna tjänat, ibland är det så illa att hästen inte tål mer än ett 3;e pris då det finns annat lopp som lockar närmaste framtiden osv osv osv Senast redigerad av SO den 2016-01-29 klockan 18:11. Anledning: till'ägg |
||
|
|
|
|
|
#47 |
SETT FÖR MÅNGA LOPP?
Hej
Jag tycker att det räcker med att se 50 lopp för att förstå att Shooter har kloka funderingar. Alla får tro som de vill tycker jag och framför allt tippa på ett framgångsrikt sätt. Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
Kallblodsloppet Bergsåker
Detta lopp går visseligen utanför v-75 men ändå av intresse? Va på myren träffa Linda s hennes Alfa star s ska ut i v-4,,,,,3 står 20 tillägg van vid det jag varnade för att hästen skulle göra ett bra lopp sist på Bergsåker v-75 23/12 toppspurtade då till sej ett 3dje pris med mersmak var sedan ut på Gävle 7/1 blev 4 i ett skralt gäng, träffa Tomas P som körde den dagen han sa att dom fick häst i "knät" blev lätt påkörda sen pressades inte hästen efter den tacklingen tränar starkt håller formen kommer att göra ett bra lopp i möran. till 3%
Ja just det är ju kallblod jag brukar skriva om hmhmhm Tekno odin 40 efter på kort distans ska nån vinna över Tekno är det nån som står start? Känns det som? men laddar Öystein framåt direkt och utan problem når dom därframme efter runt 8-1100 körda då får vi se på utklassning men jag ska gardera på nån bong för det får inte strula mycket då blir det tuffa tillägg att ta in för Tekno,, Har ju bollat runt frågan lite bland travfolk jag är tjenis med och strulfri resa vinst vid strul kan han torska risken är dock stor att han är först över linjen kör bort en förstaplats så det är säkert påställt te denna start och man ska INTE titta sej blind på tider när det gäller kallblod det ska man ha med sej när man studerar en kallblodsstartlista hoppas nån blev klokare ha gott god tur |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
och det var just Tekno Odin! |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Tekno Odin ska ju alltid alla gadda, Fungerar ´mycket bättre i Sverige med spö nu för tiden. springer en 22 tid i sömnen på kort. minns i höstas på åkern när han skulle gaddas av många, då var det lekstuga, bara tacka o ta emot att han är så pass lite streckad imorgon.
Ha det gott |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Halvt OT, men ... Vilka bolag har h2h nu för tiden? bet365 och?
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Unibet & Betsson har H2H samt H3H
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
Det är enligt min teori, varför.... |
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
Banned
|
....
Senast redigerad av Stankarn den 2016-01-29 klockan 20:15. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Avd 4 : Ett närmast omöjligt lopp att tippa denna vecka är detta lärlingslopp, vill dock varna för en kusk, i stället för en häst. Sandra Eriksson kör nummer 7 Offshore Star som inte är så tokig, har gått riktigt bra i monté på slutet och med sveriges bästa lärling(enl.mig, champion på Skellefteå), kan det gå vägen. Hästen är startsnabb och inte alls omöjligt att hästen sitter i ledningen direkt, har dessutom bra statistik på lång distans har tagit 3 av sina 5 segrar på lång distans. Streckad på endast 1% , som Hans G skulle säga korsdrag i kuponghögen, och det på en trolig.
Avd 6: Veckans chansspik är Collins som vann V75 näst senast på Bergsåker, startade därefter på Solvalla i finalerna och fick inte rätta fästet där. I mina ögon är det bästa hästen i loppet och en vettig chansspik, då värsta motbuden har tråkiga lägen. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Banned
|
....
Senast redigerad av Stankarn den 2016-01-29 klockan 20:16. |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Spojs den 2016-01-29 klockan 20:43. |
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
<de gånger tekno torskat så har det oftast varit mot Super Silje Lome Brage o nån i övriga eliten, sådana finns inte med här 26% o inte favorit i nuläget.
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Som den bästa tjänsten skriver "går för äkta hattrick".
|
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Det håller jag med om, absolut. Både Timo och Björken är i min värld, mycket duktiga. De andra i gänget känner jag inte till, var själv en stor fan till den bortgångne Dajmen, och Affe som i mina ögon alltid har varit kungen.
Håller absolut Tim0 högst av de som jobbar där. Men för det mesta är det JAG, som är BÄST, alltid strax före inlämning har jag det hela klart för mig, ja, när jag tänker på det så är jag, bäst just då. Sen börjar loppen, och då, blir det oftast fel... tyvärr. Nåja, man hade väl inte spelat i snart 40 år om det bara gått dåligt. Toppvinsterna har legat runt 300k, har tagit flera sådana och många strax under det, under dessa år. Men den stora väntar jag fortfarande på. Men vänta bara, på lördag tar jag den...... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
Jag spikar Windy Ways och Tekno. Funderar även på att chansspika Traveling Man. Tror den håller spets och därifrån vet alla vad den kan. JA, jag vet skor på ett stort minus men trots allt är de nöjda med balansen de körde senast. Däremot var det en sulky som inte passade och hästen slog sig i starten pga det. Nu tillbaka till tidigare vagnen om de får låna en av Per. SÅ sölig ut som den var sist, är den inte riktigt även om den tappat startsnabbhet med ålder och än mer med skor. Jag tror det kan gå vägen med sos nu om de får rätt vagn så han slipper slå sig. Borde gått framåt med senaste loppet och möter inte några överdjur.
|
||
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
Ställningen för Traveling Man är just det, spelvärde om det går vägen med spets och slut. Den är streckad på 17 % nu, tror On Hold (17%) knallar om rejält imorgon. Lycka till!
|
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
...
Senast redigerad av biddybye den 2016-01-29 klockan 22:05. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Citat:
Helt plötsligt blev det svåranalyserat. Statistiskt har TM och FCG spetsat 31% av sina starter med öppet spår, TM har gjort 67 starter o FCG 55 med öppet spår. Spets är inte allt, men mycket viktigt i guld. Jag garderar, minst 4 hästar FCG är en av dem. |
||
|
|
|
|
|
#72 |
|
Nej det kan inte vara en indikation på att han förlorar imorgon. Man måste se till vad han har mött och vad han möter imorgon. Han möter skit imorgon och i vanliga fall möter han eliten. Bara att spika och gå vidare. Under 50% är han spikbar och över detta så måste han garderas
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
Nån som har Spelvärde eller Ögat? :-)
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Nu är det läge att citera Doob....
Tekno Odin 26%.... är folk fulla... världseliten mot vardagshästar.Ed You 55%..... onej! lås på 7 On Hold och 1 Traveling Man Amiral Du Pommea 6%???? mysig spik...."Är folk fulla???" |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
Jag tycker On hold är hästen i loppet. Jäkla löpskalle på den och hur stark som helst. Jag tror den pressar Travelling Man sönder o samman om Jakobsson låter honom gå ordenligt.
|
||
|
|
|
|
|
#78 |
|
Siktar på två spikar. Väljer just nu mellan Tekno Odin, Ed You och Digital Archive. Lutar åt de två första.
Har även övervägt Windy Ways och Linslusen. Men har bestämt att gardera dem. Vad tycker ni? |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
ed you känns ju i alla fall i min bok tämligen kall till 55% när Bergh uttalar sig som han gör o hästen dessutom har ett bakspår.
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Banned
|
Citat:
Eller kommer någon annan att offra sig? Jag tror att FC MJ får vara väldigt glada för en tredjeplats, fullständigt utlämnad till vad andra kuskar hittar på... |
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Stänkarn håller stilen, alltid, år efter år.
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Lindgrens plan med 3 FCG är rygg på 1 Travelling Man. Om Bergh hakar på den ryggen med 9 Ed You, så försöker Erik ladda för att släppa alternativt få rygg Travelling Man. Därför är det inte klart hur hårt Erik laddar från start i morgon. Största anledningen att spika Ed You är väl att Bergh låter ointresserad samtidigt som han låter helnöjd med 7 Digital Archive i avd 6. Jag tror på 7 On Hold och spikar.
|
|
|
|
#84 |
|
Ingen Björn, Örjan eller Erik med. Vilken bajsomgång.
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Kallblodslopp är bland det lättaste och roligaste att tippa när dom får vara med.
|
|
|
|
#86 |
|
Tänkte länge stå över spel till Bergsåker, första känslan
var jackpot och favoritomgång, med ett vinsttak som på Axevalla senast. När det sedan visade sig att Windy Ways och Ed You (klassen bättre än motståndet) dragit skitspår så finns en liten strimma av hopp, för vält. Tekno Odin som är klasser bättre än motståndet, grymt gynnnad av körspö, lär växa till favorit på totomaten inför start till avd 2. Ofattbart att ekipaget är andrahandare på insatsfördelningen. Då de mer kunniga spelarna lämnat in strax före spelstopp har skillnaden i procent minskat betydligt, allt annat vore en sensation. Personligen tror jag alla dessa tre vinner, men hoppet om vält står till 40 m tillägg/kallblod/kort distans/tveksam insats senast ( Tekno Odin ). Sto/spåret/Silverdivisionen när det gäller Daniels järnmärr. Ed You som lär vara ännu bättre efter ett lopp i kroppen, som höll undan för OTP efter 5 månaders bortovaro/drog ett surspår. Dessa små halmstrån av hopp om vält, gör att jag dristar mig till att göra ett system, även om all logik säger att dessa 3 nämda hästar vinner de 3 första avdelningarna lätt. Bolaget har migrerat till Frankrike under helgen och lägger spelet i de franska poolerna. Bergsåker får inte en krona, då det luktar fränt av jackpot. Jag som är den enda som blir kvar i Sverige, lirar för vält och kommer jaga spikar där kollektivet garderar, då jag är fullständigt ointresserad av skitutdelningar under 6 siffror. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Det enda som känns säkert när det gäller dessa
tre omfångsrika herrar; är att siktar mot samma utgång som Dajmen. Låt oss hoppas att de lyckas kränga stalltips, så att det får ihop till sina spelpengar, fram till dess. Sällan har jag väl sett några missköta sin hälsa som dessa herrar, dock i gott sällskap med Ögat. Rör på er för h....! Vem hade inte unnat Anders att få njuta segerns sötma, mer än några futtiga timmar, efter ett livs- långt travtippande. Så j... sorgligt och onödigt. |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
Spiken64 (+20) |
||
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#91 |
|
Jag vet vad Olle hade sagt med jänkarvagn för första gången (Spika)
|
|
|
|
#92 |
|
Risken är ju att dom kör loppet i halsen på bergharn så är loppet över när det är 100 kvar.
|
|
|
|
#93 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
![]() Skulle gärna vilja veta varför medlemmar som: Stekel, Viroid med flera helt slutat att göra inlägg. Är det sporten i sig genom ST/ATGs ”uppträdande” och därmed ett intresse som falnat eller är det språket här inne? Några blir ju ”idiotförklarade” bara för ett inlägg. I vilket fall saknar jag era skarpa svar o läsvärda analyser. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+1) |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Tycker det finns potential i omgången i dag.
Avd 1. Windy Ways överlägset bästa hästen men här är risken stor att Per klantar till det,alternativt ger hästen ett snällt lopp på innerspår.Nummer 4 Raz Mack duger gott om han fungerar, likaså Long Night som inte jag tänker spricka på. Avd 2. Om Öystein vill så vinner han med Tekno Odin, men man kan ju aldrig vara säker på hur dom tänker , så mycket pengar som möjligt in till stallet i första hand , vem som vinner är nog av mindre betydelse utav hans 4 , jag chansar och spikar Tekno Odin. Avd 3. Förmodligen sitter Traveling Man i ledning och On Hold i dödens , dåligt tempo men Robert kan nog vinna med Ed You i alla fall, jag tar alla tre,med utgång på T M. Avd 4. Fruktansvärt öppet lopp , jag spelar utgång med Withma , bästa kusken tycker jag, där bakom så många man har råd med. Avd 5. Svårt lopp även detta , Jag nöjer mig med 5 och 6. Avd 6. Var länge inne på att spika Digital Archive ,då jag tror han trycker sig till tät efter ett tag ,men vill ha med Victor A.U också, förmodligen bästa hästen. Avd 7. Kanske blir lite körning första hundra metrarna, men dom lugnar sig snart med Linslusen i spets, hade Båth visat bättre stallform hade jag spikat, nu vill jag ha med 1 och 6 också. Känns bra nu före inlämning , efteråt sitter man väl där med 4 rätt och tänker om jag ändå hade gjort så i stället. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Spik nämde jag aldrig men får loppet tack vare körningen och det hårda tempot som On Hold håller uppe i dödens.Inte krävs det en Örjan styrning för att måtta in Ed You här när han smyger där bakom?
|
|
|
|
#98 |
|
Ser inte samma sak som dig när On Hold är med som får göra grovjobbet igen.
|
|
|
|
#99 |
|
Är du övertygad om att loppet blir kört så, så är ju Ed You en spik. Jag är inte säker på att det blir så.
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Allt låter så lätt när man säger det men jag kan ha fel jag med.
|
|
|
|
#101 |
|
Om Lindegren får för sig att han ska ladda denna gången så tror jag att han tar en längd på Traveling Man som senast inte alls visade upp den startsnabbheten som krävs. Skulle Francais du gull komma till spets är loppet över..
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Det roligaste med att "tippa" trav är att man inte är riktigt nöjd förr än man övertygat andra om att de har fel.
Jag kör två system med fyra olika spikar, ett med 15 Tekno Odin 7 On Hold och ett tv-system med en rak dubbel: 11 Victor A.U (spelvärde i den här) 6 Ski to the Max (gynnas av banan idag) Lycka till idag
|
|
|
|
#103 |
|
På detta bolagssystem är det viktigare att få sju rätt än mycket pengar.
Avdelning IV och V är svårlösta. Kollektivet garderar hårt där varför skrällar inte drar så mycket. Bland spikförslagen Windy Ways, Tekno Odin, Ed You, Digital Archive och Linslusen har jag fastnat för två. Hoppas man får med någon skräll i de andra. 1) 2,3,7,8,11 r4-9 (bästa hästen 8 har bakspår vid sargen med Bergh utanför. Risk att favoriten blir fast. Dags för 11 idag efter senaste starternas snäll/bortkörningar. Nu 7 %.) 2)15 r1-2 (Om det inte blir tung bana vinner 15. Annars garderas med 1,2,3,10,12) 3)9 r7-1 (9 höll undan för OTP senast efter vila. Ännu bättre med det loppet i kroppen) 4)1,5,8,11,12,13,15 r3-6 (jag tror att 15 vinner. Huselius och andra tror på 6 - inte jag) 5)1,4,5,6,7,10,11 r3-2 (Oskar låter konfident på 5. Jag fattar inte att 3 är så hårt streckad för att den vunnit på 17-tider. 11 kuskförstärkt) 6)7,9,11 r3-6 (6 tar ledningen och låter 7 få kämpa sig ledningen. Öppnar för 9 och 11) 7)1,2,6,7 r5-10 (sprinterdistans talar för startrusning mellan 1,2 och 4. Det sätter sig i benen på favoriten, som svikit på slutet. Gardera så mycket plånboken tillåter) Kostar 1470:-. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Å andra sidan har han varit väldigt tydlig med att han vill ha rygglopp, för min del får han gärna spetsa o släppa till On Hold.
|
|
|
|
#105 | |
|
Citat:
Jag har för mig jag läste i veckan att de skulle ligga lågt och glida med här? Minns ej var dock... så någon annan får gärna dementera eller bekräfta.
|
|
|
|
#106 | ||
|
Citat:
Citat:
On Hold i ledningen smärtfritt = loppet är över. Det alternativa scenariot är ju att han trycker till Traveling Man så pass att luckan uppstår. Det kan ta ett tag, vilket öppnar upp för att TM vill släppa till On Hold. För det är inte roligt att ha honom i dödens. Senast redigerad av oggeb den 2016-01-30 klockan 11:33. |
|||
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#108 | |
ParadoxCitat:
Oddset hamnar tillslut på 1.00 Mvh Uffe |
||
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Citat:
Skulle Huselius, Varulv och andra proffsspelare sluta avslöja sina tips i media? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zabatsu (+5) |
||
|
|
|
|
|
#110 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
ParadoxCitat:
Tänk betaltjänsterna, dom håller på för att dom har fel. Mvh Uffe |
||
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banned
|
Citat:
Så hur kör du? Kryper först ner i rygg på ledaren, låter den sen trolla bort ett varv efter 1.15 mitt i loppet. För att du vill ha en ren speeduppgörelse? Jag tycker att det var lite fegt att inte ge Food Money en tryckare till, redan varvet kvar. Men det är ju min åsikt. Det finns säkert andra som tycker att han kör som en gud. |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Citat:
Spiken64 (+20) |
||
|
|
|
|
|
#114 | |
ParadoxCitat:
Mvh Uffe Senast redigerad av Grant den 2016-01-30 klockan 13:30. |
||
|
|
|
|
|
#115 |
|
https://pinracer.se/systems/d5-fs9qi...hq-2jql/shared
https://pinracer.se/systems/joqedzd-...ug-2k81/shared avd1. 8 Windy Ways vann sju lopp i fjol och var på väg att slå igenom på riktigt allvar. Tillbaka efter längre uppehåll senast på Solvalla och segern talar för snabba framgångar inom kort. Per Linderoth har läget att brottas med men normalt rundar hon dem. Roliga draget är 4 Raz Mackenzie som har tidigare visa att han duger på rikstoton. Nu med lopp i kroppen. Kan bjuda favoriten på en match! 3 Västerbo PayMyDay uppträder humörbetonat. Startsnabb och växer en klass med tätkänning. 4 av 7. 9 Long Night Debut i ny regi. Har hårdheten efter matchning i V75. 2 Leo On line Pånyttfödd och gjorde sitt bästa lopp på länge senast.11 Usain Swing såg fin ut som trea senast i V75 och håller fortsatt fin form. 1 Cherrie Sund Sylvass spurt senast och trivs med årstiden. Dammsugare!! avd2. 15 Tekno Odin brukar göra rent hus när han tävlar i Sverige och på rikstoton. Han har varit hemma i Norge men inte lyckats i de fyra senaste loppen och senast kom han aldrig till från ett svårt läge. Gillar hög fart hela vägen och lämpligt motstånd. 5 av 6 segrar är tagna med körspö. 28% avd3. 1 Traveling Man radade upp vinster från ledningen i höstas men fick nöja sig med andrapriset senast i årsdebuten. Han skall vara vassare i form med lopp i kroppen och den här gången lutar mycket åt att han kommer till favoritpositionen i motsats till senast. Tippas. avd4. J.C.LADY PRINCESS Spurtvann vid senaste triumfen. Ny regi sedan en kort tid. Intressant på få procent.. 15 Melker vann från utvändigt ledaren näst senast men orkade inte riktigt från samma position senast. Han är tuff att stå emot på slutrundan. 13 Withma har en missvisande programrad men formen är mycket fin. Satt fast senast på Solvalla och är väldigt speedig med ryggar i det längsta. 11 Catch the Cash har varit framgångsrik i vinter men vi hade väntat mer av henne nu senast. avd5. 5 Ponce de Leon såg fin ut i årsdebuten senast men det blev inget lopp av värde efter invändig resa och lågt tempo. Han tävlar bäst från ledningen och har fina förutsättningar till spets i dag. Kort distans och lopp i kroppen är också plus.6 Benji Dana har sett fin ut på slutet och har flera vinster på Solvalla på ett övertygande sätt. 1 Andover Tommy har tänt till och både avlagt maiden och sedan följt upp med ny snygg vinst. Fick läget. 3 Scarlet Ribb har haft turen med sig och hunnit fram till vinst efter invändiga luckor i de två senaste loppen. avd6. 6 KIRIKOU Startsnabb och okomplicerad. Kan få loppet denna gång. 7 Digital Archive hade ett par billiga vinster innan V75-loppet senast. Godkänd form och skall tas med respekt. 11 Victor A.U. avgjorde med ett rykande upplopp för tre starter sedan och visade senast att dödens hela vägen inte bekom honom. Har ett svårt läge men har egenskaper för att vinna loppet. 3 Collins var fin vid V75-vinsten näst senast på hemmaplan men inte alls att känna igen senast på Solvalla. Tillbaka på hemmaplan och trivs med tätkänning. 9 Limoncelli har tävlat förbättrat på slutet och är under utveckling. Han är egentligen bättre på längre distans. avd7. 1 Vison Fromentro visade senast att han tävlat sig i form igen med lopp i kroppen. Han är snabb efter bilen och trivs i spets men det finns fler snabba utvändigt och startmomentet blir avgörande. Vettig uppgift från spets eller om han bara får chansen. 6 Ski to the Max kunde inte ta något från kön senast men hon har två segrar de gånger hon senast hade öppet spår och kort distans. Helrätt inne i klassen. 5 Love Lini har tävlat mot tuffa V75-hästar en längre tid. Fortsatt form och en outsider. God tur! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5) Senast redigerad av Klanke den 2016-01-30 klockan 13:13. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Guest
|
Varför skulle Ed You fastna i starten, när det är endast nio stycken startande i Guld. Han kan ju i princip ta spetshästens (Francais du Gull) rygg i starten och glida lätt med till spets och vinna med 50 meter. Kör som man Robert Bergh eller bli ihågkommen som en nolla!
|
|
|
|
#119 |
|
Tror inte Windy Ways lägger första V75-loppet idag. Ruskigt imponerad över hur lätt hon svepte fältet i comebacken senast när Réden låg lågt och det var skor på och allting. Mötte inget särskilt men gör det inte idag heller.
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
Paradox |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Systemet inlämnat, spik Tekno Odin, utgångar Traveling Man och Withma ,ölen inhandlad ,
festen kan börja. Lycka till med spelen. |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Banned
|
Citat:
Razzen kommer att stå och studsa första 10 sekunderna.... Västerbo PauMyDay skrynklade ihop sig fullständigt från spets, tror att han behöver en invändig smörlöpning för att överhuvudtaget vara med på målfotot här. Usain Swing? Märklig strategi på den kanten. Allt som oftast dåliga lägen och formidabla spurter men när man äntligen får ett bra läge, vad gör man då? Kör för en matlapp...! Hamnar sist invändigt här? Om favoriten till äventyrs kommer bort här så undrar jag om det inte öppnar för en riktig smällkaramell i V75:1. Roligast är 5 Givemeheaven Sisu, duktig tvåa bakom Venkatesh för ett par starter sedan. 2% här, har dock ingen aning om Klantio kan få iväg den från start. Varnades för 2 Leo Online i V75-mixen. Är böjd att hålla med. Vann från dödens senast, bra formindikation på utpräglad spetshäst. Snabb även i volt och kanske sitter i spets här? 3%. Kan Djuse skicka 7 Wariner till spets? Bergharn kör 9 Long Night. Skrällvann för några starter sedan och visade att han har en viss hårdhet, fortfarande. |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Lutar åt spik på Tekno men..Allt hänger på kuskinsatsen.Måste styra på så snabbt som möjligt.Ligger han kvar för länge i kön så är det nog kört över 1640 med "alla" som går på innan sista sväng spelar det ingen roll hur snabbt Tekno springer i 4-5 spår...Om gardering låser jag nog på 1,3,15 (Gärdsjö V 3%...)
GL , L Senast redigerad av Lazze den 2016-01-30 klockan 14:37. |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Utnämner Andover Tommy & Benji Dana till omgångens bästa lås. Spets över 1640 a kompletteras med fältets bästa häst. Passande kuskar på båda också!
|
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Banned
|
Citat:
Vad går man därframme, på en hyfsad Bergsåkersbana? 23-24? 15 Tekno Odin är ingen katapult från start men är väl ikapp fältet och sist utvändigt efter 300-400 meter? Sitter han kvar? Eller styr han på i spåren direkt, som han gjorde senast från samma läge? Dubbelt så många hästar nu. Inte lika enkelt att komma fram utvändigt ledaren. Eller - det kanske inte spelar nån roll, det är säkert ledigt i tredjespår.... Han var inte helt kass senast och gynnas av spö, men jag måste ta med 3 Gärdsjö Viking ändå. 3% och slår resten om han får en smyglöpning fram till upploppet. Bra tvilling? Står i drygt 20 ggr pengarna för närvarande. Senast redigerad av Stankarn den 2016-01-30 klockan 14:31. |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
V4-1, Monte
Startförbud: 5 ELLA HAMMERING (startförbud 160130-160209 (orent trav)) 9 AMSTERDAM (startförbud 160130-160209 (dålig prestation)) Bestraffningar: Osterling Susanne H, 1100 kr, för snäv körning/ridning. (Mot nr 4 2000m från mål). Efter 1 lopp: 2 startförbud / 1 x bot / 1.100 kr total bötessumma. |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
Tekno Odin sveper dom när som helst i loppet sedan är det att ta ställning till om den har form eller inte. Speeden är överlägsen dessa små sorkar....
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#131 |
|
Windy Ways ser ju mjuk och fin ut i bakvarv och On Hold fin och rejäl, också det i bakvarv.
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Banned
|
Citat:
Några på forumet tror att 7 On Hold ska få överta spets från 1 Traveling Man. På vilka meriter då? En "hyfsad" silverhäst som aldrig gått snabbare än en 12-tid över distansen? Som enbart vinner på V75 om han serveras värsta smyglöpningen? Med en kusk som visar uppenbara begränsningar när det gäller taktisk förmåga? Nä, det här vinner 1 Travel Man skitenkelt. Handikappades senast av sveriges starttrögaste kusk, Linderoth måste väl vara tre ggr snabbare än Haugstad från start? och därmed bättre än bra spetschans idag. Funderar på en rak tvilling med den som sitter i rygg, nästan 40 ggr pengarna i dagsläget. Senast redigerad av Stankarn den 2016-01-30 klockan 15:30. |
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Citat:
Well , Murphys Law finns ju , så nu vinner väl TM med halva upploppet.... |
||
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Citat:
Har du inte blandat ihop On Hold med någon annan? Mer rejäl häst får du leta efter! Stred som en tiger från dödens sist!
|
|
|
|
#135 | |
|
Banned
|
Citat:
Skrik? Tredjerankad och 18% är bra ingångsvärden för mig. Men lås du på On Hold och Narold Vox. För din info så kan jag informera om att Traveling Man har klätt av Narold Vox 2 av de senaste 3 starterna de mötts... |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Tack SO för Alfa 300vinnare satt fint.
blev orolig med galopperna före start.
Som ofta bäst när det gäller. Senast redigerad av Spiken64 den 2016-01-30 klockan 15:41. |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
V4
Eventuell utdelning inför sista avdelningen 1 Sundbo Rubin 61 690 kr 2 Harnsta Tula 27 514 kr 3 Stjärnvira 144 892 kr 4 Philippa 95 502 kr 5 Karlängs Lill 68 437 kr 6 Grabben * 7 Högda Kvikk 43 941 kr 8 Disa * 9 Lill Maria 13 871 kr 10 Liafuxen 46 375 kr 11 Karlängs Filip 144 892 kr 12 Nordby Viktor 11 705 kr 13 Sölvbergs Knekten 144 892 kr 14 Blisjur 30 126 kr 15 Bork Lasse 111 455 kr * = Över 200 000 kr / Utdelning på 3 rätt |
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#139 |
|
Någon mer som har problem med Atg nu? Jag kan inte lägga mina spel pågrund av "okänt tekniskt fel"... Suck!
|
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Citat:
Sedan gapar dom ut dåliga provstarter på både 12 och 15 och då ändrade jag... Jävla skit! Asförbannad!
|
|
|
|
#141 |
|
har jag me
|
|
|
|
#142 |
|
Nu dunkar jag på 10 Liafuxen IN ANGER!!!
Vinnare, Utgång på tvilling och etta på trion!! KOM IGEN NU!!!
|
|
|
|
#143 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Något fel med atg går inte att lämna in... Tur man kastade in bolaget innan i eftermiddags. Alltid något problem med detta jävla företag
Det går tyvärr inte att spela just nu, försök igen senare. Senast redigerad av Klanke den 2016-01-30 klockan 15:53. |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
V4-3
Startförbud: 4 DOMINATOR D.T. (startförbud 160130- (kval, otillr.prest.)) Bestraffningar: Melander Micael, 2000 kr, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. Melander Micael, 300 kr, för att ej ha haft fot i fotstöd. Norberg Jan, 1500 kr, för körning/ridning i halvspår. Efter 3 lopp: 3 startförbud / 4 x bot / 4.900 kr total bötessumma. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Går inte att sätta in pengar. De vill verkligen inte att man ska spela.
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Är det min dator,eller ATG som gör att det inte går att spela?
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Tycker de är lite väl negativa på Tekno Odin, bortser man från att det inte stämde såg han ju smällfin och tokladdad ut.
Sen måste det förstås stämma, minns att han hade problem på löst underlag på Momarken för några år sen, men att man värmer i tävlingsfart är ju bland annat för att kolla av balansen mot dagsförhållandena, en fix o så "vinner han med hundra" ![]() Sen är förstås Ulf Ohlsson en faktor i nordisloppen, särskilt med spår 1... |
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
förstår inte hur de kan ha så inkompetenta anställda vad gäller hemsidan på ett så stort företag
|
|
|
|
#152 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Får de inte igång skiten så får de fan fördröja starten.
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Det är ju helt åt helvete. Nu kan jag inte ens logga in på atg.
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Kör de spelstopp utifrån lokal tid hos de utländska monsterspelen?
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Nu hinner jag i vilket fall som helst inte lämna in mitt reducerade system, så jag får göra om och bara hoppas på att de fixar till det.
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
det är tekniskt fel.. inte spelstopp..... 16:20 är spelstopp
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
NY STARTTID V75 16.40 PGA PROBLEM HOS ATG
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Precis som väntat tomtegänget i TV ute o cyklar angående Tekno Odin, Oystein toknöjd !!
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
V4-4
Startförbud: 10 LIAFUXEN (startförbud 160130-160209 (dålig prestation)) Efter 4 lopp: 4 startförbud / 4 x bot / 4.900 kr total bötessumma. |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Tillsammans sidan funkar. Frågan är om starttiden skjuts upp där också. Självklart så vore det naturligt att det nya spelstoppen gäller där också?. Självklart finns det ingen info om uppskjutet spelstopp på tillsammans sidan.
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Ja, efter att jag loggat ut och sen loggat in igen, så kunde jag lägga mitt spel nu också.
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Jag lirade just en tvilling på Vincennes på atg.se.
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Nu får det fan vara nog. Undra vad dom ska skylla på idag? Det värsta är att 95% köper deras förklaringar. Vilket annat företag som helst som misskött sig som ATG gör, skulle vara helt ur spelet för länge sen. Har läst kommentarer där folk skriver att det kommer bli bättre osv. Då undrar jag när dom går och köper en bil, mobil eller en ryggbiff kräver ni inte då att det är bra kvalité när ni betalar?
För mig känns det som ATG pissar på oss spelare, hästägare. Skulle ej förvånna mig det minsta om dom avbryter sädningen sedan kl 19.00 på tv. |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Grattis ATG! Ny starttid framflyttad till 17.10
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Såja, nu har jag fått in systemen i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Citat:
21% on hold 18% på 11årig "silverhäst" =skrik.... Jag kan ha fel ,men detta är min åsikt. Lycka Till! Mvh , L |
||
|
|
|
|
|
#178 |
Efterhandare
Nu finns det ju tid för fler Sharpsare att köra förhandare i därför avsedd tråd.
Efterhandare är rätt mycket sandlåda med det passar väl med en spelares mentala ålder. Mvh Uffe |
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Banned
|
Citat:
Lazze (+10) |
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#181 |
Förhandare
Kör en direkt efter strecklistan pga tidsnöd...
V75 Inlämnat: 2016-01-30, 16:33 Bergsåker Lördag 2016-01-30 Start: 16:20 Kostnad: 3,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Västerbo PayMyDay 2: 1, 2 3: 7 On Hold 4: 1, 6, 7 5: 5 Ponce de Leon 6: 7 Digital Archive 7: 2 Linslusen A.U. 1x2x1x3x1x1x1 = 6 rader. 6 x 1 x 0,50 kr = 3,00 kr. Totalt: 3,00 kr. Rättningskod: Skraplött Mvh Uffe |
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Sprang till spelbutiken där det stod två förtvivlade ägare och svor över ATG. Jag lyckades dock få in ett system men det blev en lite väl dyr babian i stället för reducerat... Kommer hem och konstaterar att Scarlett Ribb inte kom med. Öh... panikfelskrivning.
ATG: made by wankers for wankers Senast redigerad av Wolfman den 2016-01-30 klockan 16:45. Anledning: fel |
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Lämnade in 16:19 via tillsammans sidan för att vara säker. Men 16:30 gick dom ut med samma info som på ATG.se om att det va 17:10 som gällde. 5 minuter senare la dom till att det fortfarande va 16:20 som gällde på tillsammans sidan. Dålig info som vanligt....
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
ATG...
Misstag 1=flyttad starttid till 16:20 (Är det någon atg butik som gör tummen upp? 2=Ej lyhörda när det gäller aktiva/spelare/ombud.. 3=oförmåga att erkänna fel då man i praktiken har monopol och kan hålla storebror staten i handen.. V75 forum så måste ju komma med nåt drag! =8 Tress Ribston V75:4 3% 9 Long Night i första till samma % Lycka Till! L |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Asså fan!!!! De helt sjukt... kör en v4, kommer till kassan. Ska betala... men hittar inte plånkan. Hon frågar dessutom om ID. Är 23 bast. Skäggigt värre. Ingen fara, det är lag. Jag förstår henne och går därifrån. Går ut. Ska ta vagnen, hittar plånkan... Orkar inte gå tillbaka o spela. V4an för 64kr går in och fan va jag bölar hahahahaha.... Det är inte sant?!
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Att inte få en framskjuten tid på tillsammans är SKANDAL i mina ögon , lär vara många bolag som drabbades för att få mer info och vänta med inlämning ...
|
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Citat:
Kollat= spikar 6 Benji D.(stå inte på händer när du läser tipsen..)he he L Senast redigerad av Lazze den 2016-01-30 klockan 16:50. |
||
|
|
|
|
|
#189 |
|
Fick höra att dom jobbar på lösa det och det kan bli ännu en ny starttid men SKANDAL kvarstår
|
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Herregud.. Traveling Man utan hakar... Hur ska han få fäste? Borde inte finnas på kartan att han får en bättre start än Francais Du Gull..
|
|
|
|
|
|
|
#192 | |
|
Citat:
Lider med dig ,förhoppningsvis har du + på karma till nästa gång! L |
||
|
|
|
|
|
#193 |
|
Åkte tyvärr i monteloppet men hälften vunnit på vinnarlir kontra v4a vinst.
|
|
|
|
#194 | |
|
Citat:
L |
||
|
|
|
|
|
#195 |
|
Dagens V75:a lopp för lopp........
(Rädd för Murphys så provar ett nytt upplägg...) Varje gång jag lägger ut systemet=går åt skogen.. Jag har i V75:1 3,4,8,9...återkommer lopp för lopp om jag är med.. Lycka Till! Mvh , L |
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
V75-1
3 - Västerbo PayMyDay 4 - Raz Mackenzie 8 - Windy Ways (US) 11 - Usain Swing V75-2 1 - Sjö Odin* (NO) 2 - Valle Jerven* (NO) 3 - Gärdsjö Viking 4 - Tomtegubben 10 - Kringelandtellus* (NO) 11 - Cali Maks 12 - Myr Faksen* (NO) 15 - Tekno Odin* (NO) V75-3 7 - On Hold (23,4 %) V75-4 1 - Xpecttheunexpected 3 - J.C.Lady Princess* 5 - Storm Cloud 6 - Amino Håleryd 8 - Treess Ribston 9 - Demo 11 - Catch the Cash 13 - Withma 15 - Melker V75-5 1 - Andover Tommy 3 - Scarlet Ribb 5 - Ponce de Leon 6 - Benji Dana V75-6 7 - Digital Archive V75-7 2 - Linslusen A.U. Senast redigerad av oggeb den 2016-01-30 klockan 17:05. |
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
Linderoth din förbannade sopa.
|
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Wariner var märkligt lite streckad. Bra så!
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Finfin inledning!!
Surt att man ändrade från 2 poäng till 3 på Wariner de sista man gjorde...men men |
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Snygg styrning ..hoppas på 4X6 nu..hoppas på 3 nu
V75:2 =1,3,15.. Synd på Raz ,med bättre start=stenklar ...nästa gång.. Senast redigerad av Lazze den 2016-01-30 klockan 17:16. |
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Banned
|
Härlig början. Inte alls kört som man hade hoppats på men vinsten blev ju solklar. Skulle inte förvåna mig om Chrille spikade....5% och 200 spänn som ingångsvärde? Grattis Djuse!
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
V75 Bergsåker 30/1
1 : B: 8-3-4 C: 11-7 2 : A: 15 Spik 3 : A: 9-7-1 4 : B: 15-5-13u-11-1 C: 3-6-14-8 5 : B: 5-3-6-1 C: 10-11-7 6 : B: 7-11u-9-3 C: 6-5 7 : B: 2-1u-6-5 C: 10-7-12 |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
V75-1
Startförbud: 6 B.B.S.MANDARINO (startförbud 160130-160209 (dålig prestation)) Alkotest har tagits på samtliga körsvenner/ryttare i alla lopp utan anmärkning Alkotest har tagits på samtliga tjänstgörande funktionärer utan anmärkning Efter 5 lopp: 5 startförbud / 4 x bot / 4.900 kr total bötessumma. |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Windy ways gjorde ett bra lopp.
Brassade ju förbi alla utom en för dagen bra Wariner som fick en optimal resa dessutom. |
|
|
|
|
|
#208 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Det är inte alls lika för alla, hästar är individer och berörs olika när sånt här händer.
Trodde faktiskt Redén skulle stryka sina, han skrev en arg tweet på twitter, så även andra tränare.
Senast redigerad av Helge den 2016-01-30 klockan 17:26. |
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Oavsett spik eller inte, så lär han ju fått en bra start på sitt/sina system antagligen. Riktigt snyggt av honom.
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Dagens bästa spik eller hur var det?
Fantastisk styrning men det är bara att tacka och boka!
|
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Det var inget fel på Windy, tyckte hon gjorde ett bra lopp. Linderoths styrning däremot lämnar en del att önska.
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Vidar går ut före Öysten och hindrar honom. Klantigt!
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Banned
|
Underbetyg till spelarkollektivet. 40 ggr pengarna på en häst som har 50% i vinnarprocent? 14 av 24 ifjol...? Med en "riktig" kallblodskusk i sulkyn?
Nä, här får vi nog ta fram skämskudden lite till mans.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
finkel (+5) |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Tack ögat. Och Andersfc
|
|
|
|
#217 | |
|
Citat:
Rent olagligt från ATG att inte sätta hästhälsan först! För hästarnas skull så borde loppen körts som vanligt.
Senast redigerad av Helge den 2016-01-30 klockan 17:37. Anledning: bild |
||
|
|
|
|
|
#218 |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Jaha, bara att börja plottra ner en v5a då!
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Öysten gör också en korrekt analys om att hans häst blev hindrad och tappade fart när han skulle ut i fjärde och runda stallkompisen. Hade vunnit utan problem om han inte blev tvungen att börja om och få upp farten igen.
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Det klara scenariot inträffade. Då får vi bara hålla tummarna för att On Hold är i bra slag idag. Detta ska han inte förlora.
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Det blev som jag trodde On Hold som tog hem det. Lite synd kanske att inte spika den.
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
On Hold!!!!!!
|
|
|
|
#226 |
|
Gött med spiken på On Hold, men känns ju så menlöst, när man rök på Tekno Odin... *suck*
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Offensiv och bra styrning av Magnus.
|
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Han var i tillräckligt bra slag för att manövrera ut Ed You i alla fall..
Oavsett så var det sannolikt redan från långt innan loppet att Traveling Man inte skulle hålla ledningen. Det har tagits upp av många personer innan på forumet. När Linderoth berättade att Redén plockat hakarna så fanns det inget annat att göra än att spika On Hold. Syntes på V5 spelet också.. Tyvärr.. |
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Nu lär man väl ryka i lärlingsloppet.. Annars blir det mumma.
Skräll på bara. |
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Withma gjorde det bra, men jag hade föredragit Melker som jag hade U på.
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Usch, spyr! Hade Alfa Star S. som nästagångare men missade detta mail då jag var på spelbutiken tidigt i morse... Vilket djävla överodds! Kolla starten näst senast... Surt - nu lär ju Love Lini som jag istället spelat knappast vinna, hehe...
|
|
|
|
#234 |
|
V75-4
Bestraffningar: Andersson Oskar J, 300 kr, för felaktig tävlingsdräkt. Kylin-Blom Oskar, 300 kr, för felaktig tävlingsdräkt. Efter 8 lopp: 5 startförbud / 6 x bot / 5.500 kr total bötessumma. |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Typiskt att sjuan ska vara het utanpå min U-häst. Har ju med vinnaren, men får inte in två U-hästar även om Bergh vinner nästa.
|
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Wow..
Missar första på 4 , andra på tre streck... sen 3 lopp med 2 hästar sitter..hoppas på 12X 5 or då.. V75 6:spik 9 Limoncelli V75:7: 1,2,5,10 DD: 9 -5;10 FAAAAN... Senast redigerad av Lazze den 2016-01-30 klockan 18:46. |
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Nybrink har fan form
fått in 3 bra spikar senaste 2 veckorna
Speedyearl (+5) |
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
V75-5
Bestraffningar: Jansson Torbjörn, 2000 kr, för dålig anslutning efter startbilen. Östman John, 1500 kr, för dålig anslutning efter startbilen. Efter 9 lopp: 5 startförbud / 8 x bot / 9.000 kr total bötessumma. |
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Dom här målfotona
![]() V75 Inlämnat: 2016-01-30, 16:34 Bergsåker Lördag 2016-01-30 Start: 16:20 Kostnad: 800,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 4, 7, 8, 11 2: 1, 2, 3, 12, 15 3: 7 On Hold 4: 1, 3, 5, 6, 8, 11, 13, 15 5: 6 Benji Dana 6: 3, 6, 9, 11 7: 1, 7
|
|
|
|
#240 |
|
Det var ju skönt att Bergh tog den. Vinner 2:an sista så blir det fem rätt i så fall.
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
V5
Eventuell utdelning inför sista avdelningen 1 Vison Fromentro 2 172 kr 2 Linslusen A.U. 825 kr 3 Paradiserunner 21 692 kr 4 Global Millionaire 33 374 kr 5 Love Lini 2 577 kr 6 Ski to the Max 2 224 kr 7 Premier Kronos 4 716 kr 8 Patricia Bishop 19 976 kr 9 Iponema 17 758 kr 10 Jeepster 3 183 kr 11 Navaronne 46 174 kr 12 Hero Sjöhammar 6 109 kr |
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Får väl jobba in inexe istället.
Ursprungligen postat av inexe Visa inlägg V75 Bergsåker Lördag 2016-01-30 Kostnad: 243,00 kr Avd 1: 2, 7, 8 2: 1, 12, 15 3: 1, 7, 9 4: 3, 11, 13 5: 11 Roger America 6: 7, 9, 11 7: 6, 12
|
|
|
|
#244 |
|
V75
Eventuell utdelning inför sista avdelningen 1 Vison Fromentro * 2 Linslusen A.U. * 3 Paradiserunner * 4 Global Millionaire * 5 Love Lini * 6 Ski to the Max * 7 Premier Kronos * 8 Patricia Bishop * 9 Iponema * 10 Jeepster * 11 Navaronne * 12 Hero Sjöhammar * * = Över 200 000 kr / Jackpot |
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Kan inte du sitta och räkna dina mynt för dig själv istället? Så jävla less att se dig skrika jippi varje gång en dålig favorit vinner.
glennoskar (+10) |
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Bedrövligt att han får manegen krattad av Ohlsson...som kör en häst som bara går i ledningen...de där var en favorit som inte skulle fått vinna.
asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Citat:
Om du är en så jävla dålig förlorare så kanske du ska byta forum. Det finns säkert något för grinpellar.
Senast redigerad av Shooter den 2016-01-30 klockan 18:56. |
||
|
|
|
|
|
#248 |
|
Nja, nu hade de ju sagt från början att de skulle släppa. Så det var bra att de höll sig till det och inte lurar spelarna genom att ändra sig.
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
dem snackar mycket om nr 10 det betyder han ska förlora
|
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Sades väl ifrån början att spets var att föredra(tidningsintervjuer)? Sen efter värmning samma sak, tävling var ordet..
|
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Då fick Linslusen sin V75-seger.
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
2 sista loppen där det skall skrälla vinner i stället 2 överspelade favoriter. Grattis ni som hade spikat dessa! =)
Är nog ett vinnande koncept i längden!
|
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Jag kanske fått fel uppfattning då eftersom jag fått för mig att det skulle köras i spets...verkade logiskt med eftersom den går bäst i ledningen.
oinkk (+1) |
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Utdelning 7 rätt
305 501 kr Utdelning 6 rätt 1 403 kr Utdelning 5 rätt 89 kr |
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Absolut, det kan jag försöka. Du lär dig trav och jag S(!)venska? Då jag sitter på telefon är jag inte fast benägen att formulera mig på rätt vis. Tror poängen gick hem trots allt.
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Jag läser på så mycket och lyssnar överallt, så jag kan inte på rak arm ta fram det ställe där han uttryckligen sa att han släpper om Bergh kommer tidigt. På TV strax före start sa de att han ändrat sig och nu ville köra i ledningen, men han höll sig till det han sagt tidigare trots allt. Lurigt.
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Man kan ju önska att poängen nått fram, men vis av erfarenhet så tror jag inte att du förstått. Ha en bra lördag!
|
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Med tanke på att favoriterna vann i avslutningen måste man säga att det blev bra utdelning!
|
|
|
|
|
|
|
#261 |
|
Fick ett bra tips i 3:e loppet,och satsade en tia,det gjorde att dagan gick c;a noll
|
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Såg du spelat på trav en längre tid, dock fortfarande med samma synsätt som en nybörjare. Har spelat ca två år och är <25 men kan fortfarande se otroliga brister i din "erfarenhet". Inte konstigt de mer kunniga användarna lämnat detta forum...
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
V75-7
Eriksson Sandra (Patricia Bishop) 2000 kr samt körförbud 160213-160217 för snäv körning/ridning som grovt stört medtävlare (Ekipage nr 12 1200m kvar). Efter 11 lopp: 5 startförbud / 9 x bot / 11.000 kr total bötessumma. |
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Du kanske mognar med åren. Börja att nöta in grunderna så kan det hända att du lär dig trav med tiden. För så korkade kommentar som du skriver tyder på att du inte har lärt något alls så här långt.
|
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
"Det viktiga är inte att vinna, det viktiga är att deltaga."
Hans Skraplött 2016 Mvh Uffe |
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
7 i sista gick otroligt fort över upploppet !tt hade spik på den senast fick rätt lopp nu tydligen! tydligen väldigt bortglömd denna gång !!
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
Vad var korkat i min kommentar? Grunderna alltså, att hitta och spika de mest överstreckade hästarna varje omgång? Är det så erfarenhet byggs? Ge mig gärna exempel istället, travguden.
|
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
Skulle nog lyfta sidan om tjafs,som inte har med trav att göra,togs upp i ett annat forum.Sharps kan säkert ordna detta
|
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
Fan vad jag hatälskar det här spelet.
Spikade On Hold Låste på Whitma och Catch the cash Låste på 2,7,11 i sjätte Fick med Wariner som C-häst Men vad hjälper det när: Spiken Tekno Odin drabbas av omvänd stallkörning och inte hinner fram Spiken Benji Dana förlorar på målfoto mot min andrarankade 11 A-rankade Premier Kronos förlorar på målfoto mot B-rankade sunkfavoriten 0 kr tillbaka. Det är väl iaf tur att Bet365 finns. |
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#271 |
V75 Bergsåker 30/1
Helt nya tider sedan Paribet m.fl. lämnat oss. Idag gav V75 dubbelt så mycket som det förväntade värdet på den raden.
Strappa med infon. |
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#274 | |
|
Citat:
Du brukar ha bra ideér och läser ALLTID vad du skriver. Hoppas kunna bjuda igen lite nån gång/SO |
||
|
|
|
|
|
#275 |
|
Tack Hammering.
Kollade arkivet efter ditt inlägg, 90 kr på LD satt fint. |
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Kul att bistå med bra info jag är ingen streckspelare av rang jag hankar mej fram på plats tvilling och vinnarlir plussa runt 14 tys på Alfa idag ska bli en säck morötter te stallet i veckan å
|
|
|
|
|
|
|
#277 |
|
Att vi svenska spelare har fått klart bättre villkor sedan 31/12. Dagens rad gav 300 k vilket var kraftigt överbetalt, och det hade inte hänt om Paribet m.fl. varit med i spelet fortfarande. Utdelningar, odds och så vidare har höjts rejält på slutet, trots samma svårighetsgrad. |
|
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Citat:
Det är bara de extremt svåra utfallen som blir lidande av den lägre omsättningen. Annars är det bara fördelar med att slippa dem för oss spelare. Och för travsporten är det ett mikroskopiskt intäktstapp så för dem kvittar det.
|
|
|
|
#279 |
|
Han gjorde det den lättaste vägen också.
|
|
|
|
#280 |
|
Starkt av vissa att se Roger America va tippsetta.
|
|
|
|
#281 |
|
Ber om ursäkt så här i efterhand. Missade Rede´ns böter totalt a´5.000 kr. Måste ha sagt/uttalat sig om någonting.
Bestraffningar: Redén Daniel, 5000 kr, för att ha brustit i sitt tränaransvar. |
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Citat:
Han körde med plastskor (observera att det INTE är plastade hovar) som tydligen gick sönder till stor del under loppet. |
||
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Citat:
Alla skor kan ju lossna såklart....men få metallskor "går sönder".
|
|
|
|
|