Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-05, 09:09   #121
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Hur blir banan från kl 16 idag?
Skor? Brodd? Barfota?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 09:15   #122
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Hur blir banan från kl 16 idag?
Skor? Brodd? Barfota?
En del kommer nog testa barfota fram men måste säkert ha fäste bak.Skulle någon dra av skorna runt om skulle det va en överraskning för mig.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 10:00   #123
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

För att inte bli anklagad för efterhandare om jag mot förmodan hittar rätt rad: Har lagt till Simbs Rebir på systemet som B-häst. Har en underlig känsla för Örjan där som lite streckad.
Ibland är det bra när ATG.se strular..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 10:12   #124
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 209
Sharp$: 2371
Standard

Klippt från Norran

Sambucus P.R slog till och tog årets första V75-triumf till Skelleftetravet, då han vann i sin V75-debut i Gävle den 16 januari trots att han fick trava utvändigt om ledaren sista 1200 meterna av loppet.
Redo för start igen. Janne Hällgren fortsätter att starta på V75 med sin stjärna Sambucus P.R. Idag startar han i ett klass I-försök på Bergsåker.

Efter det startade Sambucus på Solvalla en 13 februari, men den dagen stoppades han av galopp dryga 300 meter från mål när han var på väg att attackera i tredjespår.

– Orsaken till galoppen var att han slog i vagn, då han krängde nedåt i banan. Hästen hade gott om krafter kvar i det läget, han var inte trött för fem öre efteråt, säger Janne Hällgren.
Ny utrustning

I årets två V75-starter har Sambucus tävlat med jänkarvagn och det kommer han att fortsätta med. Trots debaclet senast.

– Fast den här gången kommer han att gå med stänger och då ska han inte kunna slå i vagn.

Vid lördagens V75-omgång på Bergsåker startar Sambucus P.R i den sjätte V75-avdelningen från spår sex bakom startvingen.

Hästen hade gott om krafter kvar i det läget, han var inte trött för fem öre efteråt.

– Jag hade önskat mig ett spår lite längre ner i banan, men nu är det som det är. Kusken Leif Eriksson får ladda framåt och förhoppningsvis blir han inte hängande.
Vad vill du ha för lopp?

– Andra par utvändigt om jag får önska. Men hamnar han i dödens så fixar han det också.

Jämfört med förra meetinget på V75 har Sambucus gått upp till klass I.

– Fast jag tycker att motståndet i klass II-finalen på Solvalla var tuffare än det gäng han möter på Bergsåker.
Kan han vinna V75 en gång till?

– Det vet jag inte. Men de kommer inte att springa ifrån honom.

Janne kör sällan några hårdare jobb med sin häst.

– Mellan de här starterna har han fått lättare intervaller i 1,45-tempo. Han fick stå över ett par jobb i samband med att han behandlades, men han har knappast tappat något på det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 10:18   #125
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Så här blev mitt bolagssystem idag. Fegspikar dagens två största streckfavoriter.
I brist på egna fräscha idéer ser jag till min fasa, att jag i stort sett följt streckindex.

1) 1,2,4,11 r3-10 (hade först tänkt spika 4 men har lyssnat på räven Bergh, som säger att 1 är hans bästa vinstchans. 2 var bra senast, där Michelangelo vann. 11 Örjan!
2) 2,3,4,7,9,12 r5-6 (3 tar ledningen. 7 är stentuff. Tror dock på skräll i detta stolopp)
3) 4 r8-3 (hur är formen på Ed You? Spikar därför OTP)
4) 1,3,5,6,8,10,11,12 r9-7 (kan inget om kallblod)
5) 10 r9-4 (blåblodig finne uppfödd i Victory Tillys hagar vinner felfri)
6) 4,6,9,11 r3-1 (4 bäst - men kusken? Gardera)
7) 2,6,8,10 r3-4 (6 till spets leder länge. 2 slog Shogun och Panoramic senast. 8 kan bli en stjärna i år. 10 bäst men fel spår och distans)

Kostar 1536:-. Kanske kan ge 10' vid 7 rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+5), korpo (+1)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 10:50   #126
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Ett försök:

1)

11 Catch The Cash svarade bra på Örjan senast. Lika bra att följa upp en eventuell repris.
4 Hero Sjöhammar kan vara klasshästen i det här gänget.
6 Patricia Bishop spelar jag på Sandra. Hon kör bra och sätter dit många chanser. Fin häst, annat sällskap nu?
8 Janne Sisu. Grym upphämtning senast. Möter för bra. Spår för att slicka sargen hela vägen och lär kliva på med rejäla kliv in mot mål. Går det snabbt nog?

2)

7 Ladyofthelake är så fin för dagen. Stallet vann snyggt igår till förmån för min spelkassa.
Hästen kan nog ta dem ifrån dödens? Hästen är genomärlig. Jag spikar!

3)

Givet tvåhästarslås då skillnaden i procent är milsvid.
Det är inte noga med valet av spik på de stora spelen, egentligen. Det kan bli tillräckligt bra betalt ändå med omgångens största som singlar, stor skillnad mot att spela V4 vad det gäller det där.
Jag lockas av genvägen till bra utdelning och tar de båda jag känner är vinstaktuella. 4 OTP och 8 Ed You.

4)

Kallbloden känns iskallt att reda ut. Jag vill ju ha bort favoriten spelmässigt, men hästen är ju så fin och rejäl. 5 Talls Odin agerar som en maskin och jag gillar vad jag ser. 11 Storm Odd var vass till slut senast, ett streck för mig. 12 Junifaks är i stigande trend?
Två miljonhästar unnar jag mig i 3 Kattla Kiro och 15 Kringelandstellus till under 1%.

5)

10 Pascha Tilly är nog en sund spik.
Jag jagar 2 Reorder, som blir rejält kuskförstärkt. Ett måste för mig av den anledningen.
9 Bottnas Commandeur fick jag här på forumet, så den plockas med.
Jag försökte fälla 12 Antonio Tabac senast, men gillade hästen i loppet sedan. Utvecklats på slutet?

6)

4 Blue Star Champion är för bra för den här klassen så här års. Den känslan fick jag senast. Favorit, men det här blir enkelt! Mitt travöga förbjuder mig att inte testa gå fullt ut på hästen till rimliga 40%. Klarar Svante av höga V75-förväntningar i sulkyn?

7)

10 Scellino Luis var smått överlägsen senast. Spetshästen är väl alltid ett hot? Jag anar att Uffe når pik med 6 Mr Vox. Det får bli lås på dessa två. (Skrällkänslan hänger tung över detta race.)

En tjuga på Save Our Souls igår gav mig chansen ”spela gratis” nu. Att Ladyn skulle spikas sade därför sig själv, stallspel.
Går in med hopp om att ha mångdubblat insatsen fram till kvällen.


Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1), znipstern (+10)

Senast redigerad av Fidus den 2016-03-05 klockan 10:54.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 11:05   #127
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

KII


Avd 5
Från början tyckte jag att 10 Pascha Tilly var en strålande spik. Finfina föräldrar (Ready Cash och Tilly-sto) och vunnit 5 av 12. Och finfin tid. Men har tänkt om och tror inte jag ska ha med honom. I stället 8 Sembs Rebir och 9 Bottnas Commandeur. Beror inte på att jag tror de hästarna är bättre utan på att kuskarna är så svårslagna. Örjan och Johnny Takter alldeles framför stackars Jari Kinnunen! Kollade upp honom (Jari) så gott det gick för ej finsktalande och kom i alla fall fram till att han kör väldigt lite och har inte tjänat så värst många euro per år. Och så komma hit då i detta getingbo.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 11:08   #128
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Avd 5
Från början tyckte jag att 10 Pascha Tilly var en strålande spik. Finfina föräldrar (Ready Cash och Tilly-sto) och vunnit 5 av 12. Och finfin tid. Men har tänkt om och tror inte jag ska ha med honom. I stället 8 Sembs Rebir och 9 Bottnas Commandeur. Beror inte på att jag tror de hästarna är bättre utan på att kuskarna är så svårslagna. Örjan och Johnny Takter alldeles framför stackars Jari Kinnunen! Kollade upp honom (Jari) så gott det gick för ej finsktalande och kom i alla fall fram till att han kör väldigt lite och har inte tjänat så värst många euro per år. Och så komma hit då i detta getingbo.
Kolla in senaste loppet i arkivet före du bestämmer dig.
Jag tror det räcker med att dra i högertömmen varvet ifrån mål och sätta sig tillrätta! Hur svårt kan det va?

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+3)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 11:09   #129
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75

Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6, 10, 11
2: 7, 9
3: 4 On Track Piraten
4: 1 Åsakjappen
5: 2, 9, 10
6: 1, 4, 6, 9
7: 2, 3, 6, 7, 8, 10, 12

7x2x1x1x3x4x7 = 1176 rader.

Såhär blev dagens system. Jag ser det som mycket långsökt att Ed You tar sig förbi OTP (Johnny kör ju dessutom OTP, betyder definitivt mycket i spetskörningen) och då känner jag inte för att lägga halva systemet på Bergharns. En straffspark.

Åsakjappen får Örjan upp vilket är en fantastiskt kuskförstärkning. Han hittar rätt väg och sätter dit honom till slut. Talls Odin är bra men orutinerade kuskar mot tunga namn är jag försiktig med. De norska Storm Odd, Fiann och Mjölner Komet bör nog passas om man garderar.

Patricia Bishop tror jag på i första. Dålig bronsdivision och bra häst, ska nog kunna gå!

Ladyofthelake är förstahäst men måste dubbla med Julia Kaulitz som är bra, får Örjan upp och ska köras i bike!

Reorder får Erik upp, snacka om kuskförstärkning. Helt given, liksom min vinnare Bottnas Commandeur och favoriter Pascha Tilly som jag önskar all lycka sedan jag såg glädjen hos Jari Kinnunen vid vinsten på Solvalla!

Quality Questioned tror jag Örjan kan trolla till seger i sista, lite strul för Mr Vox så sitter han i spets.

Senast redigerad av AndyMart den 2016-03-05 klockan 11:22.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 11:33   #130
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Kolla in senaste loppet i arkivet före du bestämmer dig.
Jag tror det räcker med att dra i högertömmen varvet ifrån mål och sätta sig tillrätta! Hur svårt kan det va?

Okej, dåså! Nu ska han med men i alla fall en till, bestämmer sen vilken. Thänk you And Good Luck! (Oj blev plötsligt väldigt engelsk varför?)
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 11:48   #131
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Okej, dåså! Nu ska han med men i alla fall en till, bestämmer sen vilken. Thänk you And Good Luck! (Oj blev plötsligt väldigt engelsk varför?)
Alltså. Det ser bra ut för hästen. I arkivets samtliga vinster under senaste fem loppen, så har hästen gått undan för fulla segel till slut och lyssnat på kuskens uppmaningar, till synes redo att kämpa ännu mer. Allt gjort på tider de flesta här inte varit i närheten utav.

Vid sjätteplatsen gav hästen upp ifrån dödens.

Jag tycker hästen är ett måste att ta med i ett högst medelmåttigt V75-lopp.
Det är dock aldrig fel att spika emot en favorit. Jag tycker Pascha ska streckas.

Jag ska själv spela V5 med Pascha spik. Jag har ju ett billigt lås att bygga med också i guld. Det ger utrymme för många skrällidéer i avslutningen och rejält med streck i kallisloppet.

Gå på egen känsla och lycka till med att fälla favoriter idag!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+12)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 11:54   #132
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Alltså. Det ser bra ut för hästen. I arkivets samtliga vinster under senaste fem loppen, så har hästen gått undan för fulla segel till slut och lyssnat på kuskens uppmaningar, till synes redo att kämpa ännu mer. Allt gjort på tider de flesta här inte varit i närheten utav.

Vid sjätteplatsen gav hästen upp ifrån dödens.

Jag tycker hästen är ett måste att ta med i ett högst medelmåttigt V75-lopp.
Det är dock aldrig fel att spika emot en favorit. Jag tycker Pascha ska streckas.

Jag ska själv spela V5 med Pascha spik. Jag har ju ett billigt lås att bygga med också i guld. Det ger utrymme för många skrällidéer i avslutningen och rejält med streck i kallisloppet.

Gå på egen känsla och lycka till med att fälla favoriter idag!

Tack så mycket för tipset och för din vänliga förklaring! Lycka till!!!
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 12:09   #133
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Kommer lite oförberedd till dagens omgång. Skulle gärna ha lagt mer tid i arkivet än vad jag har haft möjlighet till.

Har ingen riktig bedövare men det ser ut att kunna bli bra pengar ändå - om man spikar rätt.

V75:4 - 10 Mjölner Komet
Vi börjar i kallisloppet. 11 Storm Odd borde väl vara stenklar här. Gick nedåt 1.22-1.23 i 700 meter senast - efter galopp, Tills man tittar på vem som kör. Mr Oduglig igen. Ska nog till en himla massa tur för att Garberg ska vara med på fotot idag. Nö, tror att jag ska spika kometen istället. Det här är väl ett "riktigt" kallblod iaf? Att vänta på att JOP eller AW ska få till det på rikstoton kan ge vem som helst gråa hår. 13% funkar alla dar i veckan.

V75:7 - 6 Mr Vox
Inga kommentarer, spets och slut, hämta ut.

V75:& - 1 Roger America
När Sjöström vinner på V75 måste det vara en överjävlig häst. Lite som Haugstad. Total Disaster. Jag har 1.10 i 700 meter när han vinner näst senast. Måste duga långt här.


Kanske all-in på en rak dubbel? 50 ggr pengarna i dagsläget...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 12:13   #134
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5111
Standard

Vet någon varför Örjan kör Quality Questioned i sista istället för Windy Ways,
Man får viss skrällfeeling.
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 12:16   #135
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Dubbelrött på Digital Archive och Ed You... Nu börjar cirkus Bergh igen.
Nån som i ärlighetens namn tror att hästarna kommer starta med den balansen?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+10)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td