Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-03, 13:15   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61669
Standard

V75 Axevalla 9 april

Startspåren inte lottade när jag skriver detta. Gulddivisionen innehåller flera topphästar. Då formen är dunkel på dom alla med 0-2 starter i kroppen blir det inte lätt att bena ut.

Klass 2

West Coast moralisk vinnare senast i ett dåligt lopp på Romme. Barfota runt om och skygglappar gav enorm effekt. Nu är distansen ett stort plus troligen. Det är dock ett mycket bättre klass 2 försök än det den var ute i senast vad jag kan se och det brukar varje vecka komma en hel del intressanta utrustningsändringar i lägsta klassen.

Klass 1

Här blir spårlottningen viktig då det är kort distans. Det ser spontant väldigt svårlöst ut. Top Notch Lady Ås har nu två starter i kroppen. Gick enligt skoinfon barota runt om ffg i onsdags trots att Walmann kort innan start i liven meddelade max barfota fram. Håll koll på hur det var. Distansen nu troligen ett plus.

Brons

Mycket fint lopp över lång distans och ser även detta väldigt svårlöst ut. Höga startpoäng har norska gästen Global Republic. Den har jag inte koll på. Roses Glory kanske man ska ranka först men som sagt ser det väldigt öppet ut. Nästan bara kanoner med.

Silver

Inte lättlöst här heller. Georgie Mae såg väldigt fin ut igår på barfotabalans. Fast med rubbet sparat. Nu plusdistans.

Guld

Vimlar av megastjärnor här där formen är något dunkel. B.B.S Sugarlight, El Mago Pellini, Global Money, Papagayo E och Sauveur är samtliga hästar som man gärna ser i olympiatravet. Någon av dom vinner nog men man får ingen spelmässig fördel precis på att betala för alla på sin V75a.

Diamantstoet

Vidöppet när man ser anmälningslistan. Drar till med Going Popp som fick en perfekt genomkörare i Kalmar. Hade vunnit lätt med tidigare lucka. Att CE valde rygg ledaren beror nog på att detta loppet är viktigare.

Lärlingsloppet

Ser också vidöppet ut. Kanske Goods of Norway blir favorit. Om jag minns rätt var det stort skrik på den i Norge senast. Jens Laursen uppsatt som kuskönskemål. Lärlingsloppen dock inte lätta att räkna på.

Sammanfattningsvis ser det ut som en mycket svårlöst V75 omgång. Den sportsliga klassen hög.

Lycka till nu med V75an på Axevalla..............
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 10:59   #2

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Global Republic vann plättlätt när V75 gick på Bjerke i november. Men då var det spets och slut över kort distans. Det är en riktig häst, men gör väl första starten över lång distans?
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 11:09   #3

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5957
Standard

Någon som vågar sig på att ranka dom topp fyra med bästa stallformen? Untersteiner är en av dom? Hans-Owe bubblare?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 11:24   #4

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Någon som vågar sig på att ranka dom topp fyra med bästa stallformen? Untersteiner är en av dom? Hans-Owe bubblare?
Kolla här: https://www.travsport.se/topplistor?...t=race.toplist
Gammal 2016-04-04, 13:13   #5

korpos avatar

Sharp$: 5957
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Tack. Tänkte på dagsformen senaste veckan, veckorna. Sådant som bara lirarna har koll på
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 13:26   #6

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Tack. Tänkte på dagsformen senaste veckan, veckorna. Sådant som bara lirarna har koll på
Infon finns där, bara att klicka på tränaren och kolla.
Gammal 2016-04-05, 12:27   #7

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Kvalet till Olympiatravet har lockat ett högklassigt fält. Helt annat än vinterns avdankade seniorhästar med gamlingar och miljonärskor, som borde gått till avel eller blivit ridhästar för längesen.
BBS Sugarlight preparerades senast och såg då läcker ut. Får tidigt överta ledningen och skall slås därifrån. Vem ska trycka? Venkatesh bra som tvåa efter Nuncio i årsdebuten. Papagayo E överlägsen BBS Sugarlight i VM. Nu passande distans på Axevallas långa upplopp. Hur bra är och blir Närkes hopp Saveur? Berghälskare och skåningar har sina idoler att strecka.
Våren är här!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-05, 14:28   #8

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18330
Standard

Avd 3 Silverdivisionen.

Hoppas hoppas att 5 Fire To The Rain fortsätter vara (stor) favorit när det närmar sig Lördag.
Direkt in i silver efter att "bara" ha gått årgångslopp och inte ens där imponerat. Enormt avslag för mig och skulle inte hamna ens på topp 7!
Luktar lite körning och vem gynnas av det? Skulle säga Bergshults Leffe om han kommer till från 7e och inte blir hängande. Men min första röst lägger jag på Pebbe Simoni. Kan bli spik där känns det som!

För övrigt tror jag att BBS är klar i guld!

Nu är det dags för Bartender In att vinna men tufft att spika från spår 11 i en bra brons division.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 08:09   #9

Standard

Dåligt påläst pga tidsbrist men två hästar som det är sådan info på att det kan bli lite skrik och sjunkande odds i morgon som inte Bet365s bookmakers tagit hänsyn till

V75-4: Enge Lincoln: barfota runt om och jänkarvagn för första gången. 17 ggr hos B365 mot 7,5 hos Unibet

V75-5: Juni Roadrunner. Barfota runt om ffg. 40 ggr hos B365.

Men det är den första som kanske är intressant att lägga ett litet spel på känns det som. Vinnaroddset hos statliga spelmonopolet lär hamna närmare Unibets när spelarna väger in barfota och bike ffg.
Gammal 2016-04-08, 09:41   #10

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Infon finns där, bara att klicka på tränaren och kolla.
Skulle inte vilja påstå att den listan berättar speciellt mycket, om man letar skrällar inför helgen då hästarna kan ha sett smällfina ut och kommit 5-6 som fastlåsta / haft dåliga lägen och spurtat fint. Hästar med idel låga placeringar brukar inte hamna långt upp i stecklistan när strecksson har lagt sina slantar.

Hur som, tokform kan dölja sig bakom dåliga placeringar. Framförallt i mindre stall med färre starter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 11:15   #11

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Silver:

5 Fire To The Rain har knappt startat senaste åren. Ändå 50%!!?? Dags att blåsa för stora flertalet?
Jag tycker själv hästen gjorde det storstilat i årsdebuten, men att vinna silver är sällan enkelt. Bred gardering förespråkas.

Brons:

Spik 1 Picasso Sama (30%). Spets och slut utan prut!

Klass I:

Adrian kör många förhandsbetrodda. Känslan är att 12 Target Kronos (5%) håller hög klass i det här sällskapet.
4 Bonjour Shangri La (19%) spurtar vasst för jämnan. Jag gillar sådana hästar.
11 Gucci Degato (5%) gör framsteg för tillfället och nu ska det köras med mer racerutstyrsel. Given att ha med på Peter då.
Walmann låter uppåt på 7 Top Notch Lady Ås (9%) på ett vis han sällan gör. Streckas.
Jag unnar mig en duo Love You:are också.
6 Love Ain´t Easy (1%) körs till spets och stannar där?
8 Peridot (1%) vann på bra tid senast och Hans-Owe sade att hästen har lyft sig betänkligt. Över ett upplopp kan den bli tung att stå emot?
6 streck, där jag håller mig ifrån de två mest spelade. De tror jag inte mer på i någon större utsträckning.
Båda Love You:arna är glada 1%:are, som kommer ifrån tilltalande insatser i sina senaste starter.

dado (+5)

Senast redigerad av Fidus den 2016-04-08 klockan 11:16.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 12:47   #12

Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Silver:

5 Fire To The Rain har knappt startat senaste åren. Ändå 50%!!?? Dags att blåsa för stora flertalet?
Jag tycker själv hästen gjorde det storstilat i årsdebuten, men att vinna silver är sällan enkelt. Bred gardering förespråkas.

Brons:

Spik 1 Picasso Sama (30%). Spets och slut utan prut!

Klass I:

Adrian kör många förhandsbetrodda. Känslan är att 12 Target Kronos (5%) håller hög klass i det här sällskapet.
4 Bonjour Shangri La (19%) spurtar vasst för jämnan. Jag gillar sådana hästar.
11 Gucci Degato (5%) gör framsteg för tillfället och nu ska det köras med mer racerutstyrsel. Given att ha med på Peter då.
Walmann låter uppåt på 7 Top Notch Lady Ås (9%) på ett vis han sällan gör. Streckas.
Jag unnar mig en duo Love You:are också.
6 Love Ain´t Easy (1%) körs till spets och stannar där?
8 Peridot (1%) vann på bra tid senast och Hans-Owe sade att hästen har lyft sig betänkligt. Över ett upplopp kan den bli tung att stå emot?
6 streck, där jag håller mig ifrån de två mest spelade. De tror jag inte mer på i någon större utsträckning.
Båda Love You:arna är glada 1%:are, som kommer ifrån tilltalande insatser i sina senaste starter.

ska vi ta Hertig Shim det här gången??? Vad tycker du ?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 13:43   #13

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
ska vi ta Hertig Shim det här gången??? Vad tycker du ?
Japp! Det är ju ett av mina större garderingslopp. Därför givet att ha med hästen en gång till på V75. Kusen visade ju fortsatt form senast.
Då är det knappast läge att släppa hästen redan nu. Vem vill stå kvar på perrongen när tåget går?
Det ska inte gå att vinna härifrån mot bra hästar egentligen.

Gammal 2016-04-08, 16:11   #14

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Ja det är alltid spännande med 1%:are om man bortser från kusken. Själv har jag aldrig förstått varför man ska ägna sig åt kapitalförstörelse genom att spela kuskar som aldrig vinner.
hugotheboss (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 16:31   #15

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Skulle inte bli det minsta förvånad om det skräller till i guld och det skulle mycket väl kunna bli Venkatesh som sitter där i morgon.Kan ju få loppet kört i halsen och Örjan kanske vinner med lite tur.
Gammal 2016-04-08, 17:06   #16

capones avatar

Sharp$: 13389
Standard

Vilket getingbo V75-4 är

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 17:29   #17

Sharp$: 1641
Standard

Enge Lincoln är hyperintressant där i mitt tycke. Barfota för första gången, 5/1640, och jänkarvagn på. Kommer säkert öka några procent, men i nuläget en chansspik till 8%. Har varit första tanken sen jag kikade listorna i söndags, och ska nu bara ha modet att hålla fast. Gissar dock att Sjöd"en kommer att skrika om den.

Hoppas att Love Aint Easy börjar dra streck istället då det ser ut som det kan bli drag på den. Loppet kan bli så rackarns dyrt om man börjar att gardera.
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 18:06   #18

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1150
Standard

Gjorde en egen bedömning av vinstchanser på känsla utan att ha kollat strecklistan något förens nu. Mina mest spelvärda blev:

Nosy Face 14% (20%)
New Revolution 4% (14%)
Going Diablo 14% (23%)
Rocky Winner 2% (10%)
Melker 2% (10%).

(Min chansbedömning)

Mest överstreckade?
Fire to the rain 49% (30%)
Sounds Good 41% (23%)
Stronghold 35% (20%)
BBS Sugarlight 44% (30%)
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 18:16   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Metatrone Visa inlägg
Enge Lincoln är hyperintressant där i mitt tycke. Barfota för första gången, 5/1640, och jänkarvagn på. Kommer säkert öka några procent, men i nuläget en chansspik till 8%. Har varit första tanken sen jag kikade listorna i söndags, och ska nu bara ha modet att hålla fast. Gissar dock att Sjöd"en kommer att skrika om den.

Hoppas att Love Aint Easy börjar dra streck istället då det ser ut som det kan bli drag på den. Loppet kan bli så rackarns dyrt om man börjar att gardera.
Enge Lincoln har gått ner från 8 till 5 streckprocent nu. Trots att Norman pratar upp den. Hästen är en sprinter, går bfro och jänkarvagn. Skälet till att han inte streckas är att han inte är startsnabb. Tillman måste söka sig ner från femtespåret och riskerar att bli över i tredjespår. Där är han chanslös. Men kommer han ner i andra eller tredje gynnas han av Axevallas långa upplopp.
Lycka till med din spik.
Själv sliter jag med denna avdelning och har just nu med 1,2,3,5 och 7.
Gammal 2016-04-08, 18:34   #20

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

angel rain är bara bäst.
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 18:50   #21

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Häng på min v75-tävling som börjar igen imorrn vetja! Väldigt kul och liknande VM-tävlingen! Jag har dock rätt få bekanta som pysslar med trav så anmälningslistan är lite tunn och jag vill gärna ha in några fler för att öka såväl prestige som prispott. All info finns på v75tavling.forum24.se

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 18:51   #22

Manprinsens avatar

Standard

Synd att det inte är nån kusk bakom Enge Lincoln då. Ni kan spara era pengar pojkar och spika Peter Untersteiner.
Gammal 2016-04-08, 19:49   #23

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2602
Standard

Global Money i avd 6 streckvärd, barfota och med en smygare, chansspik.
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 22:59   #24
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Jag tror att det blir svårt i morgon...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 23:15   #25

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Synd att det inte är nån kusk bakom Enge Lincoln då. Ni kan spara era pengar pojkar och spika Peter Untersteiner.
Jäklar vad du ska hacka ner på alla möjliga kuskar, är väl snart bara Björn och Örjan kvar för din del i den takten du skriver av kuskar.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 23:28   #26

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jäklar vad du ska hacka ner på alla möjliga kuskar, är väl snart bara Björn och Örjan kvar för din del i den takten du skriver av kuskar.
Ju mer jag läser loppet så får jag feeling för Top Notch. Startsnabb och lär vara den första framme att fråga om ledningen. Jag tror de släpper och sedan kan jag casha ut vinsten och bocka för V5-spiken.

Örjan sitter och leker där framme vid senaste vinsten. Walmann använder stora ord inför omgången. Jänkarvagn. Hästen är 9%.

Där har du ett måstestreck!

Gammal 2016-04-09, 00:04   #27

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Lite så är det faktiskt, men statistiken ljuger inte. Många hästar som är kapabla men där man vet att kusken är det största abret.

Kryllar ju annars av spelvärda hästar denna omgång med toppkuskar. Känns troligare att nån av dom vinner än att Stefan Persson ska lyckas kajka fram nån från spår 8?
Gammal 2016-04-09, 00:05   #28

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ju mer jag läser loppet så får jag feeling för Top Notch. Startsnabb och lär vara den första framme att fråga om ledningen. Jag tror de släpper och sedan kan jag casha ut vinsten och bocka för V5-spiken.

Örjan sitter och leker där framme vid senaste vinsten. Walmann använder stora ord inför omgången. Jänkarvagn. Hästen är 9%.

Tror du verkligen det, ledningen alltså? Många snabba invändigt som vill kriga om positionen. Tror nog alla invändigt vill köra i ledningen, men håller med om hästen.
Gammal 2016-04-09, 00:16   #29

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Lite så är det faktiskt, men statistiken ljuger inte. Många hästar som är kapabla men där man vet att kusken är det största abret.

Kryllar ju annars av spelvärda hästar denna omgång med toppkuskar. Känns troligare att nån av dom vinner än att Stefan Persson ska lyckas kajka fram nån från spår 8?
Trots allt hästen som ska göra jobbet brukar jag säga till farsan som spelar mycket kusk. Kuskfaktorn är klart viktig men också viktigt att tänka på att många kuskar är överspelade på namnet. Gäller att hitta kuskar som underspelade i förhållande till sin kapacitet. Christoffer Eriksson, Carl Johan Jepson, Oskar J Andersson och så vidare.
Gammal 2016-04-09, 00:35   #30

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Bergshults Leffe har varit ett skrik varje lördag det senaste, nu äntligen med en riktig kusk igen och då är den inte ens uppe i en procent?
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 00:39   #31

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Trots allt hästen som ska göra jobbet brukar jag säga till farsan som spelar mycket kusk. Kuskfaktorn är klart viktig men också viktigt att tänka på att många kuskar är överspelade på namnet. Gäller att hitta kuskar som underspelade i förhållande till sin kapacitet. Christoffer Eriksson, Carl Johan Jepson, Oskar J Andersson och så vidare.
Därför det är extra fantastiskt att vi får lira Johnny och Örjan till nära singelprocent i första. Tror nämligen nån av dom vinner, Björns däremot är riktigt överspelad.

Sen tar jag gärna Global Money i guld till nuvarande procent. Kommer få en fin resa och förhoppningsvis lucka till slut.
Gammal 2016-04-09, 00:41   #32

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Bergshults Leffe har varit ett skrik varje lördag det senaste, nu äntligen med en riktig kusk igen och då är den inte ens uppe i en procent?
2 raka galopper, nu behandlad för nån åkomma tydligen. Känns inte så het denna gång, oavsett vem som kör. 10 år gammal och den lidnerska knäppen är sannolikt över?
Gammal 2016-04-09, 00:54   #33

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Därför det är extra fantastiskt att vi får lira Johnny och Örjan till nära singelprocent i första. Tror nämligen nån av dom vinner, Björns däremot är riktigt överspelad.

Sen tar jag gärna Global Money i guld till nuvarande procent. Kommer få en fin resa och förhoppningsvis lucka till slut.
Enig angående Global Money, man ska inte fästa sig helt vid de tre storstjärnorna. Fortfarande lite att man köper grisen i säcken så här tidigt på säsongen när det gäller dem. Jag är ändå lite inne på B.B.S. Sugarlight trots nämnda förutsättningar och sågningar i princip allt förhandssnack. Tror vinstchansen i alla fall är i paritet med streckprocenten för tillfället (runt 40 %). Förstår inte riktigt varför alla vill skriva ner honom så mycket, såg klart bättre ut senast och vägen till ledningen ser öppen ut. Solklart rätt favorit i min mening åtminstone!
Gammal 2016-04-09, 00:58   #34

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Jag tycker annars omgången känns riktigt intressant efter ett par timmars pluggande. Next To None Sib och Valeur känns som två riktigt bra spikar i respektive avdelning. Den förstnämnda har dock möjligheten att bli en "snackhäst", om den inte redan är det, och kommer nog öka rejält i procent. Säkerligen över 30-strecket. Tycker upp till 40 % och lite till känns rimligt som spikalternativ. God spetschans, jänkarvagn, dåliga lägen och minus på konkurrenter och laddat från tränarhåll. Valeur under 40-strecket är extremt tacksamt, borde ha toppchans i ett bronsgäng på lång distans och med Örjan i sulkyn (en sån häst tar jag gärna Örjan på).

Finns en del skrällar att välja mellan också, lyfter upp Melody Marke och Roses Glory. Melody Marke är rätt grundkapabel och gick starkt utvändigt ledaren i årsdebuten senast. Skor på eventuellt minus, men det kan man köpa till 0,83 %. Gillar avdelning 5 i övrigt, tycker insatsfördelningen är skev och många är spelvärda. Going Popp avslutade vasst i årsdebuten senast, just nu 1,62 %. Tänker måla på rejält i spårtrappaloppen när många tar billiga lösningar. Roses Glory hamnar utanför på streckspelet då Valeur spikas men ändå anmärkningsvärt med 2,47 %. Frågetecken för distansen och kanske liten besvikelse senast men stona blandar och ger ibland och för inte så länge sedan var hon betrodd favorit i ett hyfsat bronsgäng.
Gammal 2016-04-09, 02:02   #35

Sharp$: 405
Standard

Citat:

Jag ska absolut ha med 7 Top Notch Lady Ås.

Kanske kanske 5 Enge Lincoln också. Men nu läser jag i Guiden vad tränaren säger och låter inte riktigt bra i mitt tycke. Säger att han inte hade det rätta trycket senast och fick mjölksyra till slut. Men han tror: "Den genomköraren lär ha gjort honom gott och han är nog förbättrad till den här starten."

2 Sweet'n Sour Akema är i alla fall mitt förstastreck. Nu läser jag vad Claes Svensson säger om honom. Han fick tydligen också mjölksyra i förra loppet och pga detta ska han också vara förbättrad. Är Svenssons bästa chans i omgången enligt honom.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 04:33   #36

Standard

Citat:

Aldrig sett så mycket info i samma lopp när det gäller avd4.Men undrar ändå om det inte är bäst info på 11.Gucci Degato då Peter är mycket nöjd med hästens form.Till 5 % och det långa upploppet så kan man gå loss med en rolig chansspik här då loppet känns krävande på att ta många streck.
Gammal 2016-04-09, 08:27   #37

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1802
Standard

Helt uträknat i första avdelningen. Det är bara att titta på Örjans styrning med Ottens Casher i senaste loppet där hästen hade gått upp i klass om han var 1:a eller 2:a. Örjan drar rejält i hästen och backar direkt från start, efter ngn hundring så uppstår det lite möjligheter att kunna komma ner i ganska fin position men Örjan drar sig ner till sista häst invändigt, detta med en häst som står i 3 ggr. Sen kör han ingenting förutom att hästen får gå ut i tredje in på upploppet men då är han redan safe för att inte kunna vara 1:a eller 2:a. SPIK på allt idag!
Champinj0nen (+1)
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 09:17   #38

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

I mina ögon så måste Valeur i sista vara omgångens spik med tanke på hur han såg ut innan galoppen. Nu Örjan istället för Petet G
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 09:32   #39

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Betaltjänsterna kör som med Spring Erom förra veckan, alla spikar Next To None Sib.
En elvaåring sist nu en nioåring.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 09:39   #40

Sharp$: 1641
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Betaltjänsterna kör som med Spring Erom förra veckan, alla spikar Next To None Sib.
En elvaåring sist nu en nioåring.
Mmm...Untersteiner låter ju även sugen på att köra i spets med T.L.(som har det lite svårt på rikstoton). Svar och lite körning så kan NTNS hamna skevt på det. Har börjat snegla lite mot Tack Wee (som varit riktigt bra på slutet), som jag inbillar mig kan leverera en bra avslutning över upploppet med lite klaff på bitarna.
Björnland (+5)
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 09:51   #41

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Enig angående Global Money, man ska inte fästa sig helt vid de tre storstjärnorna. Fortfarande lite att man köper grisen i säcken så här tidigt på säsongen när det gäller dem. Jag är ändå lite inne på B.B.S. Sugarlight trots nämnda förutsättningar och sågningar i princip allt förhandssnack. Tror vinstchansen i alla fall är i paritet med streckprocenten för tillfället (runt 40 %). Förstår inte riktigt varför alla vill skriva ner honom så mycket, såg klart bättre ut senast och vägen till ledningen ser öppen ut. Solklart rätt favorit i min mening åtminstone!
Det låter påställt runt 3 Arazi Boko när det gäller spets. I trav är allt möjligt. De satsar på att nå/kvala in till Olympiatravet.

Jag vill minnas att den är riktigt snabb ut. Det gäller att först ta sig förbi Robban, men sedan kanske loppet har en annan ledare än du funderat på?
Det går att nå maxplacering genom att elda på i spets likväl som att köra spårsnålt.

Kul om de vågar sikta högt och kör för det. Heja Arazi Boko!

På min kupong får han inte plats. Det blir för dyrt. Att missa ledaren till under 1% kan också visa sig "bli för dyrt".

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Jag ska absolut ha med 7 Top Notch Lady Ås.

Kanske kanske 5 Enge Lincoln också. Men nu läser jag i Guiden vad tränaren säger och låter inte riktigt bra i mitt tycke. Säger att han inte hade det rätta trycket senast och fick mjölksyra till slut. Men han tror: "Den genomköraren lär ha gjort honom gott och han är nog förbättrad till den här starten."

2 Sweet'n Sour Akema är i alla fall mitt förstastreck. Nu läser jag vad Claes Svensson säger om honom. Han fick tydligen också mjölksyra i förra loppet och pga detta ska han också vara förbättrad. Är Svenssons bästa chans i omgången enligt honom.
Jag förstår att du gillar 2:an. Jag väljer bort då hästen tappade stilen vid målgång senast. Bra spår ger fina förutsättningar.
Gammal 2016-04-09, 10:17   #42

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Det låter påställt runt 3 Arazi Boko när det gäller spets. I trav är allt möjligt. De satsar på att nå/kvala in till Olympiatravet.

Jag vill minnas att den är riktigt snabb ut. Det gäller att först ta sig förbi Robban, men sedan kanske loppet har en annan ledare än du funderat på?
Det går att nå maxplacering genom att elda på i spets likväl som att köra spårsnålt.

Kul om de vågar sikta högt och kör för det. Heja Arazi Boko!

På min kupong får han inte plats. Det blir för dyrt. Att missa ledaren till under 1% kan också visa sig "bli för dyrt".
Jag hade med honom senast på Kalmar till låg procent, faktiskt. Det var nog ett felbeslut och imorgon står jag över trots bättre läge. Jag tror absolut inte Stoffe kör i ledningen, men allt är möjligt i trav som du säger. Tar dock hellre Arazi Boko till spets initialt än Global Money utifrån ett B.B.S. Sugarlight-perspektiv.

3 Arazi Boko (Christoffer Eriksson) var fin i comebacken, men kom aldrig riktigt in i matchen. Han behöver nog den här genomköraren också. Ett bra utgångsläge och han är väldigt snabb från början. Kommer få vettig position. B.B.S.Sugarlight är en bra rygg här, säger Christoffer.
Fidus (+5)
Gammal 2016-04-09, 10:34   #43

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 241
Standard

Sammanställning av tipsters:

5* 3-3 Next To Non Sib
4* 1-12 Stronghold, 2-6 Sounds Good, 5-12 Angel Rain, 6-10Papagayo E
3* 6-3 Valeur
larockma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 10:44   #44

Sharp$: 522
Standard

Bergh

"1 Global Money (Robert Bergh) var bra på Halmstad i årsdebuten. Fick det lopp som han skulle ha och bör gå framåt nu med det loppet i kroppen. Perfekt utgångsläge och kan öppna rätt så bra. Kan välja mellan att köra i ledningen eller att få rygg på någon bra. Med tanke på utgångsläget ska han vara med i segerstriden, säger Preben Sövik."

Är inte denna typisk Bergh att man tror att han ska gå rygg och så leder han runt om?
Spets slut - hämta ut.

Dock tror jag mycket på Picasso Sama och tror inte Bergh vinner två sista på v7 idag vilket gör mitt val lite svårare.
Tycker scampi var heroisk senast och Stig H låter lite väl optimistisk med att han kan vara med där framme, Stig är lika försynt i sina intervjuer som vanligt
pistje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 11:15   #45

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

Citat:
Mmm...Untersteiner låter ju även sugen på att köra i spets med T.L.(som har det lite svårt på rikstoton). Svar och lite körning så kan NTNS hamna skevt på det. Har börjat snegla lite mot Tack Wee (som varit riktigt bra på slutet), som jag inbillar mig kan leverera en bra avslutning över upploppet med lite klaff på bitarna.
Vid "normala" förhållanden i V75-3, vem tar spets av Trust Launcher och Next to None Sib?
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 11:28   #46

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Ntns
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 11:30   #47

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pistje Visa inlägg
"1 Global Money (Robert Bergh) var bra på Halmstad i årsdebuten. Fick det lopp som han skulle ha och bör gå framåt nu med det loppet i kroppen. Perfekt utgångsläge och kan öppna rätt så bra. Kan välja mellan att köra i ledningen eller att få rygg på någon bra. Med tanke på utgångsläget ska han vara med i segerstriden, säger Preben Sövik."

Är inte denna typisk Bergh att man tror att han ska gå rygg och så leder han runt om?
Spets slut - hämta ut.

Dock tror jag mycket på Picasso Sama och tror inte Bergh vinner två sista på v7 idag vilket gör mitt val lite svårare.
Tycker scampi var heroisk senast och Stig H låter lite väl optimistisk med att han kan vara med där framme, Stig är lika försynt i sina intervjuer som vanligt
Självklart så ljuger och förskönar och döljer bergh grejjer. Många som han tipsat har tjänat stora pengar , även han själv på sina hästar. Mkt skryt i sundsvall på casino cosmo iaf. För ett par år sen
Gammal 2016-04-09, 11:32   #48

Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
Vid "normala" förhållanden i V75-3, vem tar spets av Trust Launcher och Next to None Sib?
Next to None Sib

newbranch (+1)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 11:32   #49

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Citat:
Next to none sib tar "alltid" ledningen med öppet spår, men även Trust är väldigt snabb. Glöm inte heller att Final Oak är otroligt snabb från start om han laddas. Kan bli överpace här..
newbranch (+1)

Senast redigerad av Spojs den 2016-04-09 klockan 11:35.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 12:16   #50

Standard

Final oak vill ha rygg.bara för ntns att fräsa på och ta över när Peter ger sig.
Gammal 2016-04-09, 12:37   #51

newbranchs avatar

Standard

Hoppas att detta kan vara till ngn nytta.
Lopp 1.
4 Barfota fram.
10 Obesegr på Ax. Eft 2 start. 5/6 med Stefan
8 Utan bakskor.
Lopp 2.
6 5/8 i spets. Nu bike
7 Norskt huvudlag
13 Bro
Lopp 3.
5 Helstängt
11 5/12 på distansen.
4 Bike
Lopp 4.
2 4/5 fr. spets
11 Barf fram, bike
5 Barf/bike
1 Bike
7 Bike
3 Bike
Lopp 5.
6 Skor runt om
3 Bro för första gången
7 Bro, bike
Lopp 6.
7 Barf bak.
3 Bike
1 Bro.
10 Bro, norskt huvudlag
4 Helstängt
Lopp 7.
2 2/3 i spets. Barf fram
10 7/10 på distansen
1 3/4 på dist.
Gammal 2016-04-09, 12:39   #52

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3760
Standard

hej en fråga gärna snabb svar ska man spika bergen i femte eller funderar istället att spika björn nr 10
jeanpier007 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 12:45   #53

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeanpier007 Visa inlägg
hej en fråga gärna snabb svar ska man spika bergen i femte eller funderar istället att spika björn nr 10
Nej det ska man inte. Helt förryckt att ett årsdebuterande sto med lite rutin från spår 12 i fullt fält är favorit. Jag fattar inget faktiskt...

Emeffeff (+3)
Gammal 2016-04-09, 12:49   #54

Sharp$: 3760
Standard

ok med vem ska man gardera istället tack?
jeanpier007 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 12:58   #55

Sharp$: 1014
Standard

Sticker snart iväg på bröllop och efterföljande fest, så jag har inte tid att följa travet live idag, ni får hålla koll åt mig !

V75
Inlämnat: 2016-04-09, 12:51
Axevalla
Lördag 2016-04-09
Start: 16:20
Kostnad: 462,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 6, 10, 11, 12
2: 6 Sounds Good
3: 1, 11
4: 1, 4, 8, 9, 10, 11, 12
5: 1, 2, 10, 12, 13
6: 5, 7
7: 1 Picasso Sama
BOOST nr: 717

6x1x2x7x5x2x1 = 840 rader.
840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr.
BOOST: 42,00 kr
Totalt: 462,00 kr.

Lycka till allihop !
Grant (+1)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 13:00   #56

Stekels avatar

Standard

Citat:
Är ärligt talat lite dåligt påläst i loppet, men kan konstatera att det har en skrällprofil med orutinerade ston som alla är hyggliga men utan att vara några kanoner. Skulle jag ta en så vore det favoriten 1, även om den också bara är 4 år och faktiskt har minst antal starter innanför västen av alla. Kombinationen kusk/tränare är bland de allra bästa i loppet och hästen var fin i comebacken den här säsongen och är väldigt trolig spetsvinnare. Kan bli ett mycket tråkigt lopp det här som så många andra stolopp med en betrodd häst i spets.

Vid gardering skulle jag nog ta med precis allihopa faktiskt. Alla de där 0 och 1-procentarna stämmer väldigt illa med hur jämnt det är bakom de bästa i sådana här lopp. Alla utom Berghs och Untersteiners (seg ut) är spelvärda i det här loppet som jag ser det.

Ska jag lyfta fram några så är det 4,5,7 som har hyggliga spår för att hamna bra till och helt enkelt är bra "ekipage" med form.

Gammal 2016-04-09, 13:02   #57

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4115

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Björn Goop är ett bud. Visserligen också ett sto, men det är
ju alla i loppet! Har vunnit tre av fyra med Goop i sulkyn.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 13:15   #58

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Jag rekommenderar också bred gardering. För tillfället finns 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10 och 12 med för min del, utan inbördes ranking. Melody Marke, Going Popp och Gypsy Brodda roliga streck till låg procent.
Gammal 2016-04-09, 13:20   #59

Fiduss avatar

Standard

3 Sugarboy Petoj är favorit. Är det ens en V75-häst?
Det ska bli ytterst intressant att följa.
Duger den inte i toppform och med Björn ifrån bra läge, så händer det aldrig.
Det får bli "veckans sågning".

Bergshult Leffe, Scampi, 35,4 miljoner... Hur svårt kan det va?
Genialt, som Hans G uttrycker det.

Hans G på vinnarresa 18/12 på ATGplay.se
Kul tv-inslag.

Gammal 2016-04-09, 13:21   #60

Standard

Vilka spikar väljer man idag? I V75-3 tar jag 3 Next To None Sib, som är streckad till 28 % mot favoriten 40 %. Mycket avgörs i starten i detta sprinterlopp. De tre första är startsnabba. 1 är nog inte kapabel att vinna och släpper tidigt för att få en plats. 2 skall försöka leda men brukar vara blek sista biten. Björn laddar med 3 och trycker sig till spets. Han var imponerande utan skor för pappa Goop senast. Jag spikar.
Nästa spik blir 12 Angel Rain i V75-5. Den har utvecklats på Berghs nya gård och gjorde ett fantomjobb under veckan. 1 M.T. Klara leder länge med 2 Going Diablo i rygg. 12 visar vem som är bäst på Axevallas långa upplopp. Andrafavorit trots jätteskrik.
Mitt bolagssystem.

1) 4,5,6,9,10,11,12 r2-8 (hoppas på skräll. Skit om favoriten 12 vinner, när man har sju streck. Tycker det låter tveksamt på 2 och lämnar den utanför. 10 radar upp segrar)
2) 6,8,13 r12-10 (svårt lopp med 6 som bästa häst. Den tar dock inte ledningen. Han har slagit både Usain Henna och Michelangelo Ås, som dock galopperade. 8 ser allt bättre ut och blir min skräll. 12 är hårt betrod, men ställer och far i loppen både när den vann på Åby och senast på Momarken. Lämnas därför utanför min kupong. Se upp för välkörande Per med 13)
3) 3 r5-2
4) 1,2,3,4,11,12 r5-7 (här skräller det)
5) 12 r1-2
6) 1,4,5,7,10 r2-3 (streckar alla med chans. Favoriten 4 får inte ledningen till skänks som när han var på väg uppåt förra året)
7) 1,3,5,10,11 r6-12 (1 leder och ska slås därifrån. 3 uppåt med Örjan. 5 är Stig H påfallande optimistisk med. 11 formstark tuffing. 10 bortglömd nu med Takter)

Kostar 1575:-.
Gammal 2016-04-09, 13:45   #61

Standard

Citat:
Jag spikar 12 Angel Rain idag eftersom hon är en stjärna i vardande. Peter Untersteiner var inte glad, när hon flyttades till Berghs stall. I somras var hon först i mål i finalen av Diamantstoet med 350' i förstapris - men hoppade över mållinjen. Var sedan strax efter en sådan häst som Tunika.
Var inte rädd för att hon inte har startat på ett halvår. Hästen har byggts upp på Berghs enorma träningsanläggning. I det sista jobbet i veckan lyste hon av klass. Bra spik.
Gammal 2016-04-09, 13:55   #62

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vilka spikar väljer man idag?
Nästa spik blir 12 Angel Rain i V75-5. Den har utvecklats på Berghs nya gård och gjorde ett fantomjobb under veckan.
Trevligt system med bra motiveringar.

Om Angel Rain har utvecklats så ska det med råge vara veckans mest klara vinnare, tänker jag.
Jag har undrat bra länge när den ska starta igen. Nu kommer den ut i annan regi, men med likvärdig tränare trots allt. Att ersätta Peters träning kan knappast vara en enkel sak på en häst som gjort flera toppinsatser.

Jag ser fram emot dagens start.

Det blir två Berghspikar för min del idag.

Gammal 2016-04-09, 13:58   #63

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nej det ska man inte. Helt förryckt att ett årsdebuterande sto med lite rutin från spår 12 i fullt fält är favorit. Jag fattar inget faktiskt...
Den är ju inte alls favorit.
Gammal 2016-04-09, 14:05   #64

Sharp$: 592
Standard

Citat:
Den är ju inte alls favorit.
Den är snart favorit.
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 14:14   #65

Stekels avatar

Standard

1
Stronghold vilket skämt som storfavorit? Jag gillar Nosy Face som ser ut som en riktigt fin häst, behövde inte förta sig för att vinna senast på ett överlägset sätt. Merles Simoni högt spelad tredjehandare senast på V75, nu 2%!? Skolöst dessutom!

2
Ännu en favorit från stall Kolgjini, men den här lite mer motiverad. Här ser förutsättningarna nämligen lite lämpligare ut med bra spår bakom bilen. Men han är väl stor och det finns intressanta hästar bakom.

3
Spets och slut för Björn? För jag kan bara inte köpa den klara favoriten trots hyggligt spår. Bara 5 år. Enbart 10 starter. Låg spetschans. Sprint. Finns för många minus för att det ska kunna vara motiverat. Häst/kusk/stall i form är såklart plus, men det räcker inte för mig. En ospelad Blue Martini Ås med ryckta skor är däremot riktigt intressant! En häst som stångats med riktigt bra ston länge nu och får utrustningsplus samtidigt som kuskpluset är stort jämfört med Haugstad.

4
De med bra spår är ganska bra och bör hålla undan. Hans G brukar det häxa för när det drar ihop sig för större uppgifter och jag räknar med att det blir maskin igen. Enge Lincoln intressantast med utrustningsändringarna. Kanske forceras till spets och går undan lätt?

5
Spets och slut för Reijos eller ångvältsseger för Love You-hästen som verkar gå skolöst. Ser säkert ut! Men de är orutinerade och då ska man gärna ha lite hängslen.

6
Lite överraskande att BBS är såpass stor favorit, men trots det säger jag att han är bra. Släppt till spets eller en vass insats från dödens idag borde räcka långt. Senast var det bra spurt, i princip omöjligt att ta de längder som krävs i ett lopp som körs på det viset. Men det finns väl en viss chans för Bergh att hålla upp spets också och det är barfota där. Streckvärd! Jag låser på två! Papagayo har bakspår och blir ju automatiskt lite överskattad efter att ha vunnit VM efter smörresa. Nej.

7
Picasso Sama spets och slut. Bergh tror det är bästa chansen för dagen och jag tror honom faktiskt den här gången! Har tyckt hästen sett lite för seg ut för att klättra i klasserna, men senast gick jag hårt på honom och det visade sig rätt. Trög fortsatt, men tillräckligt bra för att hålla undan trots det. Det blir väl vanliga snabbstarten och ett varv lunk med uppdragen spurt sista halvvarvet. Inte ens favorit och given spik!

2,(4),5,6,8,9,(10),11,12
1,3,6,8,10,12,13
1,2,(3),4,5,(6),8,9,11
2,3,4,5
(1),4,5,7,9,10,(12)
1,4
1
Minst två (utgångar) = 4704 rader

Gammal 2016-04-09, 14:18   #66

2018

Standard

Citat:
3
Spets och slut för Björn? För jag kan bara inte köpa den klara favoriten trots hyggligt spår. Bara 5 år. Enbart 10 starter. Låg spetschans. Sprint. Finns för många minus för att det ska kunna vara motiverat. Häst/kusk/stall i form är såklart plus, men det räcker inte för mig. En ospelad Blue Martini Ås med ryckta skor är däremot riktigt intressant! En häst som stångats med riktigt bra ston länge nu och får utrustningsplus samtidigt som kuskpluset är stort jämfört med Haugstad.
Noll spetschans första 500.
Gammal 2016-04-09, 14:20   #67

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spikpaddy Visa inlägg
Den är snart favorit.
Det vinner du inga pengar på.

En häst du tror är klart bäst är alltid en spelvärd spik i mina ögon, så länge den ej är favorit. Knapp favorit under 30% känns helt okej det också, minst sagt.

I lägre klass bryr jag mig mindre om startspår, kön eller lång vila. En klasshäst kan jag kosta på mig att spika ändå. Det ska vara bra chans. Mer går inte att begära runt en spik.

Det är bra chans på 1:an också. Jag väljer alltid efter häst. Det är mitt sätt att spela. Om ett år kanske jag tycker 1:an är den bästa hästen, men inte idag.

Bra hästar spikas innan de blir tunga favoriter. Det är del av min spelstrategi.

Gammal 2016-04-09, 14:22   #68

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Noll spetschans första 500.
Nja, det kan ju hända att någon får spets någorlunda enkelt trots att allt talar emot och sedan släpper direkt till en favorit som pressats så gott det går att snabbstarta. Eller att några hoppar. 3% chans kanske

Gammal 2016-04-09, 14:53   #69

Sharp$: 1397
Standard

Ang. V4:an
Plötsligt dyker det upp en manlig fransman och visar hur man disponerar ett lopp och sätter in stöten perfekt...2:a segern totalt så hyfsad start i Sverige..(2: Peter Jarven..) Tolka inte detta som "Manschauvinism" Men standarden på Monteryttarna(nästan alla unga "flickor" är usel..)
L

Senast redigerad av Lazze den 2016-04-09 klockan 15:01.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 15:00   #70

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Ang. V4:an
Plötsligt dyker det upp en manlig fransman och visar hur man disponerar ett lopp och sätter in stöten perfekt...2:a segern totalt så hyfsad start i Sverige..
Vunnit 128 montélopp i Frankrike säger en del, är väl vad flickorna ridit lopp ihop
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 15:03   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Vunnit 128 montélopp i Frankrike säger en del, är väl vad flickorna ridit lopp ihop
Å fan ,killen är ju inte gammal direkt..
Gammal 2016-04-09, 15:12   #72

Helges avatar

Standard

Citat:
Å fan ,killen är ju inte gammal direkt..
Sorry, 127 var det i Frankrike.

Gammal 2016-04-09, 15:15   #73

Standard

Wow..Bra för LD/V4:an men ...2 spikar nu..tunt..
Spoiler:
V4
Inlämnat: 2016-04-09, 14:17
Axevalla
Lördag 2016-04-09
Start: 14:45
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 7, 9
2: 1, 2, 4, 5, 7
3: 9 Nobel Southwind
4: 6 High Flying

5x5x1x1 = 25 rader.
25 x 1 x 2,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: BNL DHZ XXXXX
LD
Inlämnat: 2016-04-09, 15:05
Axevalla
Lördag 2016-04-09
Start: 15:08
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5
2: 9 Nobel Southwind

2 x 10,00 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: BSD LHT XXXX

108 ggr på LD=bra spelpengar iaf..
4158:- värde=bra ..men önskar verkligen att jag köttat in lite på V4:an nu...
L
rrylander (+1)

Senast redigerad av Lazze den 2016-04-09 klockan 15:17.
Gammal 2016-04-09, 15:16   #74

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Montesporten i Sverige är som om FC Nörd spelade på Friends och tog inträde.
Gammal 2016-04-09, 15:23   #75

Standard

Citat:
Montesporten i Sverige är som om FC Nörd spelade på Friends och tog inträde.
..Positivt om lite proffsryttare från grodlandet kommer hit och visar hur det skall gå till.Jag skulle vilja se Galopp jockeys rida monte..Nu verkar det som vilken "stalltjej" som kan rida får sitta upp..även de mest rutinerade (med svenska mått mätt)kör många gånger helt huvudlöst med ingen koll på tempo eller taktik..
L
putte64 (+100)
Gammal 2016-04-09, 15:32   #76

Standard

Håll i Peter!!!!Hela vägen nu..
Gammal 2016-04-09, 15:35   #77

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2709
Standard

Citat:
Hoppas att detta kan vara till ngn nytta.
Lopp 1.
4 Barfota fram.
10 Obesegr på Ax. Eft 2 start. 5/6 med Stefan
8 Utan bakskor.
Lopp 2.
6 5/8 i spets. Nu bike
7 Norskt huvudlag
13 Bro
Lopp 3.
5 Helstängt
11 5/12 på distansen.
4 Bike
Lopp 4.
2 4/5 fr. spets
11 Barf fram, bike
5 Barf/bike
1 Bike
7 Bike
3 Bike
Lopp 5.
6 Skor runt om
3 Bro för första gången
7 Bro, bike
Lopp 6.
7 Barf bak.
3 Bike
1 Bro.
10 Bro, norskt huvudlag
4 Helstängt
Lopp 7.
2 2/3 i spets. Barf fram
10 7/10 på distansen
1 3/4 på dist.
Först vill jag tacka för all fin info du sammanställt,
jätte bra jobb och initiativ.

Skulle du nästa gång hålla isär avdelningar och
lopp, skulle jag bli ännu gladare.

Lätt annars att infon gäller de 7 första loppen
för dagen och inte V75ans 7 avdelningar.

Det kan bli begreppsförvirring när du refererar till
lopp då det är avdelningar du åsyftar.

Läs inte detta som gnäll, utan ett tacksamt påpekande.

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 15:36   #78

Standard

Yeeeeeees!!!!! Ld inne V4.an kvar med ännu en spik..spets o slut där med får man hoppas...dagen räddad med + iaf,kul
L
Gammal 2016-04-09, 15:38   #79

Sharp$: 2261
Standard

Det är en intressant 75:a, hästar jag måste ha med

avd 1 a-häst 5
avd 2 DB
avs 3 Pebbe
avd 4 target a-häst
avd 5 Going p'
avd 6 GM
avd 7 BI

Mer Björnebryg på g
Wolfman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 15:40   #80

Grants avatar

Sharp$: 6099
Smile

Citat:
2,(4),5,6,8,9,(10),11,12
1,3,6,8,10,12,13
1,2,(3),4,5,(6),8,9,11
2,3,4,5
(1),4,5,7,9,10,(12)
1,4
1
2-1-1-2-1-1-1?

Jag är tveksam men annars är nakna förhandare alltid mer än full respekt.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-04-09 klockan 15:57.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 15:42   #81

Sharp$: 1802
Standard

Citat:
3 Sugarboy Petoj är favorit. Är det ens en V75-häst?
Det ska bli ytterst intressant att följa.
Duger den inte i toppform och med Björn ifrån bra läge, så händer det aldrig.
Det får bli "veckans sågning".

Bergshult Leffe, Scampi, 35,4 miljoner... Hur svårt kan det va?
Genialt, som Hans G uttrycker det.

Hans G på vinnarresa 18/12 på ATGplay.se
Kul tv-inslag.

Spik idag på din sågning. Sett riktigt bra ut de senaste två starterna. Lillebror till BBS Sugarlight dessutom och blommar sent. Bra läge, toppkusk och maxbalans och bike. Veckans näst mest spelvärda spik efter Ottens Cashier.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 15:55   #82

Standard

MIMMI ,Hela vägen för 17 LAX...
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! på ett jävla 50:- sys med 2Xspik...kul med stolpe in...

Senast redigerad av Lazze den 2016-04-09 klockan 15:58.
Gammal 2016-04-09, 15:55   #83

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
2-1-1-2-1-1-1?

Jag är tveksam men annars är nakna förhandlare alltid mer än full respekt.

Mvh Uffe
Hur du visste att jag satt här näck tänker jag inte ens fråga om.

Gammal 2016-04-09, 15:56   #84

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6931
Standard

Citat:
Håll i Peter!!!!Hela vägen nu..
Ser bra ut än så länge, efter 1ooom. GRATTIS!!!!!
Lazze (+50)
hanscrispi är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 16:01   #85

Grants avatar

Wink

Citat:
Hur du visste att jag satt här näck tänker jag inte ens fråga om.
Den nakna förhandlaren?

Mvh Uffe
Gammal 2016-04-09, 16:01   #86

newbranchs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Först vill jag tacka för all fin info du sammanställt,
jätte bra jobb och initiativ.

Skulle du nästa gång hålla isär avdelningar och
lopp, skulle jag bli ännu gladare.

Lätt annars att infon gäller de 7 första loppen
för dagen och inte V75ans 7 avdelningar.

Det kan bli begreppsförvirring när du refererar till
lopp då det är avdelningar du åsyftar.

Läs inte detta som gnäll, utan ett tacksamt påpekande.

Jajjan
Tjena, helt rätt av dig angående loppen. Skulle naturligtvis ha skrivit V75-lopp nr. Tappade huvudet där!
Gammal 2016-04-09, 16:04   #87

Stekels avatar

Standard

Citat:
2,(4),5,6,8,9,(10),11,12
1,3,6,8,10,12,13
1,2,(3),4,5,(6),8,9,11
2,3,4,5
(1),4,5,7,9,10,(12)
1,4
1
Kastar om en hel del och går faktiskt rätt ut på Berghs Love You:are trots spår och frånvaro. Vinna eller försvinna borde det kunna vara där och 30% är hyggligt då!

2,(4),(5),8,9,10,11,12
1,3,(6),8,10,12,13
1,2,(3),4,5,(6),7,8,9,11
2,(3),5
12
1,4,10
(1),5,11
Minst två (utgångar) = 5616 rader

Gammal 2016-04-09, 16:08   #88
Banned

Standard

Citat:
1
Stronghold vilket skämt som storfavorit? Merles Simoni högt spelad tredjehandare senast på V75, nu 2%!? Skolöst dessutom!
Det får bli en tvilling med den som utgång.

4 mot 2,5,9,11,12 - 100 spänn per komb.
Gammal 2016-04-09, 16:10   #89

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Det som länge var helgardering i första blev spik på 10 trots kusken. Kompletteras med spik på Berghs i femte. I övrigt Hollywood Maker, Tack Wee, NTNS, Target Kronos, BBS och Picasso som A.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 16:17   #90

JimmyJazzs avatar

Sharp$: 1580
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Det som länge var helgardering i första blev spik på 10 trots kusken. Kompletteras med spik på Berghs i femte. I övrigt Hollywood Maker, Tack Wee, NTNS, Target Kronos, BBS och Picasso som A.
Risk för strykning på 10 i första dock.
JimmyJazz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 16:21   #91

Standard

V75:an
Blev större sys än planerat tack vare 18000:- på V4:an
Spoiler:
V75
Inlämnat: 2016-04-09, 16:17
Axevalla
Lördag 2016-04-09
Kostnad: 2 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12
2: 1, 3, 6, 8, 10, 12, 13
3: 3, 6, 8, 9, 10
4: 5 Enge Lincoln
5: 1, 2, 12
6: 7 Sauveur
7: 1, 3, 5, 8, 11

8x7x5x1x3x1x5 = 4200 rader.
4200 x 1 x 0,50 kr = 2 100,00 kr.
Totalt: 2 100,00 kr.
Rättningskod: DVD GHZXXXXXXXXX

Lycka Till!!
Mvh ,
L

Wow ,kanske min dag idag ...3.5% Tackar..

Senast redigerad av Lazze den 2016-04-09 klockan 16:25.
Gammal 2016-04-09, 16:25   #92

Manprinsens avatar

Standard

Fan vad dålig Ottens Casher var, inte en suck på upploppet.
Gammal 2016-04-09, 16:25   #93

Sharp$: 635
Standard

Är så jävla trött på dessa 1cm målförluster.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 16:26   #94

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3431
Standard

Har ziggenaren kommit i mål än? Idiot
Gammal 2016-04-09, 16:26   #95

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Ottens Casher..... Vilken bluff!! Skyldig vinna!
Gammal 2016-04-09, 16:26   #96

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Ottens Casher..... Vilken bluff!! Skyldig vinna!
Totalt värdelös, fick det så jävla serverat av Örjan dessutom...
Gammal 2016-04-09, 16:29   #97

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Äckligt att folk får in den på turordningen...
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 16:29   #98

doobs avatar

Standard

Citat:
V75:an
Blev större sys än planerat tack vare 18000:- på V4:an
Spoiler:
V75
Inlämnat: 2016-04-09, 16:17
Axevalla
Lördag 2016-04-09
Kostnad: 2 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12
2: 1, 3, 6, 8, 10, 12, 13
3: 3, 6, 8, 9, 10
4: 5 Enge Lincoln
5: 1, 2, 12
6: 7 Sauveur
7: 1, 3, 5, 8, 11

8x7x5x1x3x1x5 = 4200 rader.
4200 x 1 x 0,50 kr = 2 100,00 kr.
Totalt: 2 100,00 kr.
Rättningskod: DVD GHZXXXXXXXXX

Lycka Till!!
Mvh ,
L

Wow ,kanske min dag idag ...3.5% Tackar..
Otur med turordningen........
Gammal 2016-04-09, 16:29   #99

Standard

värde: 85 kr på en 4% känns rätt lite.
Gammal 2016-04-09, 16:30   #100

Sprites avatar

Sharp$: 8427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Äckligt att folk får in den på turordningen...
Bara tomtar som inte sätter ut egna reserver. De åker i de kommande avdelningarna istället ska du se
Gammal 2016-04-09, 16:30   #101

2018

Standard

Skoj att 10:an blev struken. Nu kan det bli två sjuor om resten spelar ut sig väl!
Gammal 2016-04-09, 16:32   #102

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Bara tomtar som inte sätter ut egna reserver. De åker i de kommande avdelningarna istället ska du se
Haha, jag hade helgarderat loppet och satt 10 som reserv. Nu blev det likförbanna 8 som gick in som extra kuse efter strykningen på denna.
Gammal 2016-04-09, 16:33   #103

Standard

Citat:
Otur med turordningen........
sant..
Tar 3,8 eller 10 i nästa för riktig rens..
1-3-8-10 X 25:- TV i nästa..+ 13 u mot samma X10:-
**usel provstart på favoriten**tack
L

Senast redigerad av Lazze den 2016-04-09 klockan 16:41.
Gammal 2016-04-09, 16:34   #104

Standard

Ja typiskt när man får in en 3,5% så kukar det sig med turordningen,
Gammal 2016-04-09, 16:34   #105

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 4082
Standard

85kr i värde, men tror det beror på att 10 blev struken och 8 efter den på turordningn(2.a). Så många fick väl in den pga strykningen.
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 16:34   #106

Helges avatar

Standard

Ojoj Call Me Keeper så överlägsen seger, joggandes ☺
Gammal 2016-04-09, 16:38   #107

Reg.datum: mar 2016
Sharp$: 88
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Vägrar sätta ut reserver, eller "om jag hade råd" streck.
Nu hade jag inte den minsta tur med den turordningen, hade rankat 8an topp 4 så den va med.

/Surtomten
Surtomten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 16:39   #108

Helges avatar

Standard

Citat:
1.10.6/2100 starka papper.

Gammal 2016-04-09, 16:41   #109
Banned

Standard

Ytterligare en dålig Ludde-favorit?
Gammal 2016-04-09, 16:41   #110

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ja, skoj! Your Highness sedan.
Mycket kul att se dessa möta hästarna här hemma igen.
Det sker väl snart?
Gammal 2016-04-09, 16:44   #111

doobs avatar

Standard

Adrian Kolgjini!!!! L A L L A R E ! ! !
Gammal 2016-04-09, 16:46   #112

Standard

Yes!! Tv + bra rens/V75!
Otroligt ,sätter allt just nu-1-10X 25:- X90ggr schysst odds..

Senast redigerad av Lazze den 2016-04-09 klockan 16:49.
Gammal 2016-04-09, 16:48   #113
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Adrian Kolgjini!!!! L A L L A R E ! ! !
Niklas Benzon, Jens Laursen m fl. Undrar om inte de borde se över sitt karriärsval.....det finns väl omskolningskurser fortfarande på AMS? Varför inte svetsare? Så kan de jobba på en statsministerkarriär istället...
Gammal 2016-04-09, 16:49   #114

Helges avatar

Standard

Citat:
Det sker väl snart?
Ja YH var finfin med. Vet ej hur det ser ut för deras framtid.

Kul se Daniel i publiken under loppet och hans hejande där

Senast redigerad av Helge den 2016-04-09 klockan 16:51.
Gammal 2016-04-09, 16:52   #115

Standard

TV på 8 hertig Sim nu...(nu snackar vi korsdrag om vinst..0.5%..)Dagens mest underspelade häst ,krossade Ochongo face för några starter sen,fastlåst 3 starter i rad..dödens är ledigt..)
L
Gammal 2016-04-09, 16:55   #116

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

ja men korken i flaskan för att förfina en tappad häst på 7 streck. fan också. det är en så dag idag :(
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 16:57   #117
Banned

Standard

Det får bli ett till tvillingspel, utgång på 4 Pebbe Simoni - helt bortglömd.

4 mot 1,3,9,10 - 200kr runt om.
Gammal 2016-04-09, 16:57   #118

Manprinsens avatar

Standard

Tror det sups för mycket bland kuskarna. Bara lallarna som höll sig nyktra igår.
Gammal 2016-04-09, 16:57   #119

Helges avatar

Standard

Citat:
Det sker väl snart?
Fidus (+5)
Gammal 2016-04-09, 16:58   #120
Banned

Standard

Citat:
Ja YH var finfin med. Vet ej hur det ser ut för deras framtid.

Kul se Daniel i publiken under loppet och hans hejande där
Synd att inte Nirvard inte kan köra den i elitloppet då...
Gammal 2016-04-09, 17:01   #121

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Synd att inte Nirvard inte kan köra den i elitloppet då...
Som sagt tidigare, Redén fyller ett elitloppsförsök själv med sina hästar
Gammal 2016-04-09, 17:06   #122

Manprinsens avatar

Standard

Stackars häst, han vill ju inte tävla idag.
Gammal 2016-04-09, 17:09   #123

Helges avatar

Standard

Å där ändrade Bergh till skor på Angel Rain.
Gammal 2016-04-09, 17:10   #124

Manprinsens avatar

Standard

Björn helt överlägsen, Stefan Persson hamnade punschigt till som väntat.
Gammal 2016-04-09, 17:12   #125
Banned

Standard

Att nån överhuvudtaget spekulerar i att Peter Untersteiner ska kunna försvara spets med Björn Goop utanför....dumstrut på!
Gammal 2016-04-09, 17:13   #126

Standard

Nu 7% spik på 5 Enge Lincoln=chansspik men kör på känsla(Finns inget bättre än att hänga in en spik till under 10%....) sitter den =jävla potential för systemet..
Tv V75:4 = 5-1,2,6 X 50:- +5-6 X 100:-
L

Senast redigerad av Lazze den 2016-04-09 klockan 17:16.
Gammal 2016-04-09, 17:13   #127

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Att nån överhuvudtaget spekulerar i att Peter Untersteiner ska kunna försvara spets med Björn Goop utanför....dumstrut på!
Chrille Eriksson var 100 på att Trust Launcher skulle spetsa. Minus till en så pass rutinerad spelare.
Gammal 2016-04-09, 17:15   #128
Banned

Standard

Citat:
Nu 7% spik på 5 Enge Lincoln=chansspik men kör på känsla(Finns inget bättre än att hänga in en spik till under 10%....) sitter den =jävla potential för systemet..
L
Med Olyckan i vagnen? Helt oduglig att köra från start, kommer att hamna sist utvändigt...
Gammal 2016-04-09, 17:19   #129

Standard

Citat:
Å där ändrade Bergh till skor på Angel Rain.
Bergh sa igår i atg.se, att han skulle anmäla utan skor men sannolikt kör med skor ro. Att han ville ha det öppet till efter värmningen. Det sa han även i intervjun vid 14-tiden.
Den här gången har Bergh varit öppen.
Angel Rain är så bra, att hon vinner detta lopp ändå.
Gammal 2016-04-09, 17:21   #130

Helges avatar

Standard

Citat:
Bergh sa igår i atg.se, att han skulle anmäla utan skor men sannolikt kör med skor ro. Att han ville ha det öppet till efter värmningen. Det sa han även i intervjun vid 14-tiden.
Den här gången har Bergh varit öppen.
Angel Rain är så bra, att hon vinner detta lopp ändå.
Spelar ingen roll han missbrukar systemet konstant.
Emeffeff (+3), abstruse (+5)
Gammal 2016-04-09, 17:22   #131

Standard

Citat:
Med Olyckan i vagnen? Helt oduglig att köra från start, kommer att hamna sist utvändigt...
Håller delvis med ,men även om hjärnan har invändnigar säger hjärtat Ja!
(Jennifer kan suga en golfboll genom en trädgårdsslang har jag hört ,hörsägen/myt)
L
Kör Jen!!!
Och Goop kör över Tillman...

Senast redigerad av Lazze den 2016-04-09 klockan 17:30.
Gammal 2016-04-09, 17:26   #132
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Nej, inte i detta fall.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 17:28   #133

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Nej, inte i detta fall.
en kommentar som bara kan dyka upp på Sharps... hahaha
Gammal 2016-04-09, 17:28   #134

Standard

Citat:
Men följer reglerna.
Sedan kan man diskutera om reglerna skall ändras.
Det väcker också frågan om man ska följa lagens regler eller etiska/moraliska regler.
Gammal 2016-04-09, 17:29   #135

Fiduss avatar

Standard

Skor bak på Top Notch. Ja, ja, vi får se hur det går?

Spik V5, avstår övriga spel där nu.
Känslan är att ledaren kommer att agera bromskloss till slut...

Örjan...Du skulle ju gasa ifrån start. Skyll dig själv att du hamnade åt kråkorna!

Senast redigerad av Fidus den 2016-04-09 klockan 17:34.
Gammal 2016-04-09, 17:32   #136
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
en kommentar som bara kan dyka upp på Sharps... hahaha
Måste ju rätta dej fröken när du ger felaktig information till övriga medlemmar.
Gammal 2016-04-09, 17:34   #137

Manprinsens avatar

Standard

Bra styrning av Hasse G
mackpeter (+3)
Gammal 2016-04-09, 17:34   #138
Banned

Standard

Citat:
Håller delvis med ,men även om hjärnan har invändnigar säger hjärtat Ja!
(Jennifer kan suga en golfboll genom en trädgårdsslang har jag hört ,hörsägen/myt)
L
Kör Jen!!!
Ja, då kanske hon borde ägna sig åt det, istället. Suga alltså.

Istället för att ställa till det i V75...
Gammal 2016-04-09, 17:35   #139

Helges avatar

Standard

Citat:
Måste ju rätta dej fröken när du ger felaktig information till övriga medlemmar.

Med vänlig hälsning Code Of Conduct
Emeffeff (+10)
Gammal 2016-04-09, 17:35   #140
Banned

Standard

Citat:
Bra styrning av Hasse G
Que? Han gjorde väl inte ett skit i sulkyn? Hamnade i vinnarhålet för att han inte kunde få fart på hästen från start...
Gammal 2016-04-09, 17:37   #141

Helges avatar

Standard

Citat:
Å här har du statistik på vilka tränare som missbrukar detta mest, bara titta så ser du

https://spelatrav.se/index.php/statshoe
Gammal 2016-04-09, 17:37   #142
Banned

Standard

Citat:

"Skit på er travspelare"?

Med vänlig hälsning Code Of Conduct
Det gäller att bita hårt i handen som föder en.....
Helge (+3)
Gammal 2016-04-09, 17:38   #143

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Que? Han gjorde väl inte ett skit i sulkyn? Hamnade i vinnarhålet för att han inte kunde få fart på hästen från start...
Tog det safe från start precis som aviserat och gjorde inga misstag. Vad mer kan vi begära?
Gammal 2016-04-09, 17:40   #144
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Å här har du statistik på vilka tränare som missbrukar detta mest, bara titta så ser du

https://spelatrav.se/index.php/statshoe
Alla tycker vi olika. För mej missbrukar man inte ngt system om man tidigt anger HUR man kommer anmäla för att sedan köra I loppet.

Så länge man följer det reglemente som finns uppsatt, vilket han gör till fullo.
Gammal 2016-04-09, 17:42   #145

Helges avatar

Standard

Citat:
Alla tycker vi olika. För mej missbrukar man inte ngt system om man tidigt anger HUR man kommer anmäla för att sedan köra I loppet.

Så länge man följer det reglemente som finns uppsatt, vilket han gör till fullo.
Bara på Sharps....igen.

Gammal 2016-04-09, 17:43   #146

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Vafan, jag kan väl inte använda hela min dag till att specialbevaka alla kuskar för att lista ut allt skit de tänker hitta på.
Se till att den här möjligheten försvinner NU !!!

Citat:

putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 17:46   #147

Helges avatar

Standard

Citat:

Ja då har du inte läst det senaste han sa om detta, från Spelvärdes senaste nytt.

Rena gissningslekar.

Ska inte få gå till så här och nu pratar jag allmänt om detta jävla fenomen.
Gammal 2016-04-09, 17:46   #148
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Vafan, jag kan väl inte använda hela min dag till att specialbevaka alla kuskar för att lista ut allt skit de tänker hitta på.
Se till att den här möjligheten försvinner NU !!!
Det är väl dock knappast upp till herr Bergh.
Gammal 2016-04-09, 17:47   #149

Standard

Tv V75:5 = 1-2 X100:- känns klar ..kanske laddar in 100 till...10 ggr nu
150:- till så 250:- rak Tv..
Lycka Till!
L

Senast redigerad av Lazze den 2016-04-09 klockan 17:48.
Gammal 2016-04-09, 17:47   #150

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Men följer reglerna.
Sedan kan man diskutera om reglerna skall ändras.
Det väcker också frågan om man ska följa lagens regler eller etiska/moraliska regler.
Menar du att Robert Bergh följer regler? Han har ju startat ett antal hästar barfota som varit anmälda med skor, Nahar och Why Not Sensation bland annat. Jag tar aldrig information som han lämnar på allvar.
Gammal 2016-04-09, 17:48   #151
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ja då har du inte läst det senaste han sa om detta, från Spelvärdes senaste nytt.

Rena gissningslekar.

Ska inte få gå till så här och nu pratar jag allmänt om detta jävla fenomen.
Helt korrekt, jag läser inte betaltjänster. Jag tar till mig av informationen kuskarna ger muntligen.

Se tidigare inlägg för info när han lämnade det.
Gammal 2016-04-09, 17:49   #152

Manprinsens avatar

Standard

Vad är anledningen till att man kör med skor om man anmält barfota? Kollar nu på hur jävla fin Axevallas bana ser ut så det kan knappast vara pga yttre förhållanden?
Gammal 2016-04-09, 17:50   #153

Helges avatar

Standard

Citat:
Helt korrekt, jag läser inte betaltjänster. Jag tar till mig av informationen kuskarna ger muntligen.

Se tidigare inlägg för info när han lämnade det.
ATT du lyssnar på vad Bergh säger är otroligt kul bara det.
Gammal 2016-04-09, 17:53   #154

Manprinsens avatar

Standard

Kung Johnny profiterade på körningen. Synd när man hade spikat Robban.
mackpeter (+2)
Gammal 2016-04-09, 17:57   #155

Helges avatar

Standard

Bergh hade nog behövt skoeffektrycket för att vinna idag.
Gammal 2016-04-09, 17:57   #156
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
ATT du lyssnar på vad Bergh säger är otroligt kul bara det.
Haha. Ja även där är folk olika förstår du kvinna.
Gammal 2016-04-09, 18:00   #157

Helges avatar

Standard

Bra Nybrink! Dålig respekt mot spelarna. Mer om detta i "sista sväng" imorgon, ska lyssnas på.
Gammal 2016-04-09, 18:01   #158

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Det känns ruggigt surt att inte vara kvar på V75, satt och valde mellan Whisky Akema och Top Yllit efter strykningen och valde den förstnämnda för att TY var först i turordningen. Grymt sätt att åka på om man får 6 rätt.

Fint värde på V5 iallafall, möjlig tröstpeng där...
Gammal 2016-04-09, 18:02   #159

Grants avatar

Smile

Citat:
Bra Nybrink! Dålig respekt mot spelarna. Mer om detta i "sista sväng" imorgon, ska lyssnas på.
Alternativt dåliga regler.

Mvh Uffe
Gammal 2016-04-09, 18:07   #160

Helges avatar

Standard

Citat:

Mvh Uffe
Ja reglerna haltar men många tränare sköter detta bra iaf. Bara vissa som inte gör det.

Senast redigerad av Helge den 2016-04-09 klockan 18:08.
Gammal 2016-04-09, 18:07   #161

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Bergh hade nog behövt skoeffektrycket för att vinna idag.
Tror inte det hade gjort någon större skillnad om loppet körts på samma sätt. Hästen var heroisk även med skor.
Gammal 2016-04-09, 18:08   #162

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3583
Standard

DD 4-1 eller vad säger ni?
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 18:09   #163

doobs avatar

Standard

5*3 kvar på V5 och rak DD 10-1!

Även fem andelar på V3 om DD sitter....

Kan bli bra!
Gammal 2016-04-09, 18:10   #164

Standard

DD -nöjd med dagen minst sagt ,sista spelet =
Spoiler:
DD
Inlämnat: 2016-04-09, 17:56
Axevalla
Lördag 2016-04-09
Start: 18:20
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7
2: 5 Scampi

2 x 50,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: GTC CHR xxxxxx
DD
Inlämnat: 2016-04-09, 17:55
Axevalla
Lördag 2016-04-09
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Sauveur
2: 5 Scampi

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: JTF MHN xxxxx
DD
Inlämnat: 2016-04-09, 17:54
Axevalla
Lördag 2016-04-09
Kostnad: 250,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Sauveur
2: 1, 3, 5, 8, 11

5 x 50,00 kr = 250,00 kr.
Totalt: 250,00 kr.
Rättningskod: JTG KHN xxxx
Blir väl nån Tv också..
TVILLING
Inlämnat: 2016-04-09, 18:11
Axevalla Lopp 10
Lördag 2016-04-09
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 3, 9
Utgångshästar
7 Sauveur

3 x 50,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Rättningskod: KPD LHR xxx
+ några till...

Ha en bra Lördag!
L

Senast redigerad av Lazze den 2016-04-09 klockan 18:20.
Gammal 2016-04-09, 18:13   #165

Fiduss avatar

Standard

Citat:

Mvh Uffe
Jag tror du är rätt på det Grant!

Vad tror du om dd:n

5-1,4,5,8? Totalt 20:-.
Skoryck på Venkatesh! Vrålspurt att vänta?
Bra eventuell återbetalning på liten insats. Smakar väl fågel?

Har du nåt motspel att komma med?

Gammal 2016-04-09, 18:19   #166

Sharp$: 635
Standard

Efter en skit dag, avslutar jag det med 10-8 på DD.
Edit: Körde en 10,5-5 också.

Senast redigerad av zabatsu den 2016-04-09 klockan 18:23.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 18:21   #167

Standard

Sista chansen att få bra odds på 7 Saveur....krossar allt..
L
Gammal 2016-04-09, 18:26   #168
Banned

Standard

Men är inte både BBS och Papagayo klara redan?
Gammal 2016-04-09, 18:30   #169

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Det känns ruggigt surt att inte vara kvar på V75, satt och valde mellan Whisky Akema och Top Yllit efter strykningen och valde den förstnämnda för att TY var först i turordningen. Grymt sätt att åka på om man får 6 rätt.

Fint värde på V5 iallafall, möjlig tröstpeng där...
Snyggt travanalytikern!
Helt ensam på plan BBS.

Vad har du att hoppas på i sista?
Gammal 2016-04-09, 18:31   #170

Grants avatar

Smile

Citat:
Jag tror du är rätt på det Grant!

Vad tror du om dd:n

5-1,4,5,8? Totalt 20:-.
Skoryck på Venkatesh! Vrålspurt att vänta?
Bra eventuell återbetalning på liten insats. Smakar väl fågel?

Har du nåt motspel att komma med?
Spelade bara 11 BI men lite långsökt på distansen.

Mvh Uffe
Fidus (+1)
Gammal 2016-04-09, 18:33   #171
Banned

Standard

F-n, det gick så jävla fort att ingen ens hann fram för att "lägga tryck" på ledaren...här var spelarkollektivet helt fel ute....borde ha varit 60%-are på strecken...
AMHC (+1)
Gammal 2016-04-09, 18:40   #172

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Skulle inte bli det minsta förvånad om det skräller till i guld och det skulle mycket väl kunna bli Venkatesh som sitter där i morgon.Kan ju få loppet kört i halsen och Örjan kanske vinner med lite tur.
Att medelmåttan Venkatesh skulle slå världsstjärnor som BBS och Papagayo E måste väl ändå vara veckans största skämt.......
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 18:40   #173

Sharp$: 852

Bäst på häst!
Stats: 1 - 1 - 0
ROI: 85.71%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

5 Sharps till den som trodde att Papegojan skulle slå B.B.S. Sugarlight från dödens...

paulorozzi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 18:46   #174

Bäst på häst!

Standard

Hur sjuk var Valeur idag?!

Senast redigerad av paulorozzi den 2016-04-09 klockan 18:49.
Gammal 2016-04-09, 18:50   #175

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av paulorozzi Visa inlägg
Hur sjuk var Valeur idag?!
Otillräcklig kallas det för.
Love You:are går bäst på rulle.
paulorozzi (+5)
Gammal 2016-04-09, 18:52   #176

Bäst på häst!

Standard

Citat:
Otillräcklig kallas det för.
Love You:are går bäst på rulle.
OK, skall ta med mig det till framtiden. Tack!
Gammal 2016-04-09, 18:59   #177

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av paulorozzi Visa inlägg
OK, skall ta med mig det till framtiden. Tack!
He, he...Jag har varit fel på allt idag själv.

Trav är trav.
Satsade en 50-lapp på franska V4 och fick hem två V4:or. Garderade i rätt lopp.
På svenskt trav ingenting in fast mycket mera satsat.

Kommer undan bra alltså. Nya tag en annan dag.

Gammal 2016-04-09, 20:48   #178

Standard

Hade tyvärr inte möjlighet att följa travet idag pga andra åtaganden. Sett loppen precis. Var mest nyfiken på Enge Lincoln första barfota och första med bike. Diskad men det var varken hästens eller luskens fel. Björn Gopp fick 2000 i böter för att grovt ha stört medtävlare men det har ju inte varken ägarna till hästen eller dom som spelat den någon nytta av. Inte uppmärksammat i denna slinga vad jag kam se även om jag inte läst allt.

Annars som väntat en väldigt svår omgång som inte var något att gå in på för småspelarna .

Nästa lördag Jägersro och då ska jag läsa på om det ser intressant ut i listorna i morgon.
Gammal 2016-04-09, 20:55   #179

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Snyggt travanalytikern!
Helt ensam på plan BBS.

Vad har du att hoppas på i sista?
Satt kvar med Valeur, tror dock definitivt den var sjuk eller nedsatt. Trött halvvarvet kvar och 70 meter efter i mål. Nästan glad att den inte vann ändå med tanke på omständigheterna.
Gammal 2016-04-09, 21:00   #180

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Omtag till Charlottenlund imorgon, fina tävlingar! Ser fram emot listor till Jägers nästa lördag dessutom, hur ska man hantera Mosaique Face?
Gammal 2016-04-09, 21:11   #181

Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Omtag till Charlottenlund imorgon, fina tävlingar! Ser fram emot listor till Jägers nästa lördag dessutom, hur ska man hantera Mosaique Face?
Dubbel jp på Romme med 4x15hästarslopp o du kikar mot Danmark?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 22:51   #182

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Dubbel jp på Romme med 4x15hästarslopp o du kikar mot Danmark?
Mina chanser på Romme med fyra femtonshästars och dubbla kallblodslopp är nog sämre än Harry Boys. Får dock gärna bli så att ingen annan löser det heller så potten kan knalla vidare till Mantorp, då börjar det närma sig mina breddgrader. Hoppas det är dags för lördagsjackpot snart!
Gammal 2016-04-10, 00:11   #183

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Annars som väntat en väldigt svår omgång som inte var något att gå in på för småspelarna .
Annars som väntat en väldigt svår omgång som inte var något att gå in på för
den som inte har 7 rätt. Jag håller med dej Olle, varför spelar folk när dom har
mest fel.

Mvh Uffe
Gammal 2016-04-10, 07:41   #184

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Att medelmåttan Venkatesh skulle slå världsstjärnor som BBS och Papagayo E måste väl ändå vara veckans största skämt.......
Alltid lätt att snacka när dom gått i mål efterhandarsnack är inget jag gillar finns många sådan här inne.
Gammal 2016-04-10, 07:57   #185

Standard

Citat:
Tror inte det hade gjort någon större skillnad om loppet körts på samma sätt. Hästen var heroisk även med skor.
Lyssnar man på bergh i v75 mixen i fredags så förstår jag inte varför folk gnäller.
Gammal 2016-04-10, 08:07   #186

Standard

Citat:
Dåligt påläst pga tidsbrist men två hästar som det är sådan info på att det kan bli lite skrik och sjunkande odds i morgon som inte Bet365s bookmakers tagit hänsyn till

V75-4: Enge Lincoln: barfota runt om och jänkarvagn för första gången. 17 ggr hos B365 mot 7,5 hos Unibet

V75-5: Juni Roadrunner. Barfota runt om ffg. 40 ggr hos B365.

Men det är den första som kanske är intressant att lägga ett litet spel på känns det som. Vinnaroddset hos statliga spelmonopolet lär hamna närmare Unibets när spelarna väger in barfota och bike ffg.
Kändes som travspelarna blev lurade inte av dig Olle utan av Witasp hoppas ni inte satsade för mycket på Kajsa Frick den här dagen.
Gammal 2016-04-10, 08:08   #187

Standard

Vi säger stort grattis till skoinfo.se som ännu en gång har fullträff med sinna system och är riktigt vassa just nu med sinna tips.
Gammal 2016-04-10, 09:10   #188

Standard

Citat:
Kändes som travspelarna blev lurade inte av dig Olle utan av Witasp hoppas ni inte satsade för mycket på Kajsa Frick den här dagen.
Dom lurade ingen. Framgick i fredags att barfotatestet i veckan inte varit lyckat och att det därför inte skulle ryckas några skor.

Värre med Robert Berghs sätt att förvilla spelarna. Han var i farten igår igen läste jag.
Gammal 2016-04-10, 12:58   #189

Grants avatar

Smile

V75 Lördag

Raden: 8-1-3-1-6-4-11 = långskottet = 1 Tumble Dryer i 2:a.
Raden: JeL-MHN-BjG-HGE-JoT-PeU-JoU.
Kuskarna är dåliga, 1 (en) seger som bäst, byt ut samtliga mot
duktiga vinnarskallar.

En (1) helröd i 5:e = 7 Dark C 2,32% och 18,18 ggr.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-04-10 klockan 12:59.
Gammal 2016-04-10, 13:43   #190

Helges avatar

Standard

Citat:
Dom lurade ingen. Framgick i fredags att barfotatestet i veckan inte varit lyckat och att det därför inte skulle ryckas några skor.

Värre med Robert Berghs sätt att förvilla spelarna. Han var i farten igår igen läste jag.
Får se vad som sker i framtiden kring detta.

Migge (+3), olle (+10)
Gammal 2016-04-10, 14:23   #191
Banned

Standard

Citat:
Alltid lätt att snacka när dom gått i mål efterhandarsnack är inget jag gillar finns många sådan här inne.
Säger Mr Efterhandaren himself...

Resten av oss på forumet skulle vara tacksamma om du skippade alla papegojinlägg, särskilt de du skriver efter att ha rökt på, med särskrivningar men utan skiljetecken.
Gammal 2016-04-10, 14:34   #192

Standard

Citat:
Får se vad som sker i framtiden kring detta.

Lyssna du noga så var det ganska klart att han skulle köra med skor.😄
Gammal 2016-04-10, 15:18   #193

Standard

Citat:
Lyssna du noga så var det ganska klart att han skulle köra med skor.��
Du förstår uppenbarligen inte detta heller...........

Det finns olika typer av spelare. Det finns dom som struntar i skoinfo och annat. Dom som mer ser spel på hästar som ett nummerspel. Sen finns det dom som läser på lite men inte heller bryr sig så mycket om sådant som ändrad utrustning på hästarna. Sedan finns den kanske viktigaste kundgruppen. Den som spelar på trav just för att det är ett kunskapsspel där det finns väldigt mycket att analysera. Den gruppen är stor och det är spelare som tycker korrekt utrustningsinfo är oerhört viktigt.

Bergh var inte tydlig till spelarna igår heller. Han hade sagt till betaltjänsten spelvärde (inte sett deras material, bara efterhandsanalysen idag) att det högst troligt skulle bli barfota runt om igår. I sin expressenkrönika skrev han däremot skor. Han anmälde hästen barfota runt om och det var vad som gällde till långt efter att V75 dragit igång.

Dom som har koll vet att Bergh inte sällan säger skor på sina hästar i tidig info men sen alltid anmäler barfota. Ibland blir det sedan så och ibland inte. Det är verkligen att totalt pissa på den grupp spelare som vill lämna in sina spel på korrekt utrustningsinformation. Man ska inte behöva tillhöra Berghs inre krets för att verkligen få reda på vad som gäller. Igår handlade det om en Love You avkomma (hästar som ofta blir enormt mycket bättre barfota) som gjorde första starten för honom. Att då få reda på om det blir skor eller barfota kan ha varit direkt avgörande för väldigt många som sista timmen satt och finslipade sina system och kanske valde mellan att spika den, att ha den som a häst eller bara ha den som en av flera hästar. Det är då man ska ställa sig frågan om det är ok att Robert Bergh ständigt håller på så här ? Enligt regelboken är det ok att tänka typ "jag anmäler alla hästar barfota runt om, det är ju tillåtet och väldigt lätt att innan defileringen skicka in någon till inskrivningen och ändra". Men är det ok mot dom som finansierar hans verksamhet , dvs spelarna ? Han pratar ju sig varm för att man inte ska skita ner travsporten. Borde han då inte som landets väl just nu största tränare istället tänkt ungefär så här precis som de flesta tränare gör "Idag kommer det omsättas över 80 mkr bara på V75 spelet, en stor del av de miljonerna från trogna spelare som lägger massor av tid fram till spelstopp på att analysera loppen och informationen, det är därför väldigt viktigt att jag ger alla dessa spelare korrekt utrustningsinformation om mina hästar innan spelstopp" ?
Gammal 2016-04-11, 18:23   #194

Standard

Kan förstå att folk är arga bra med regler.

Om en häst ska gå med skor eller barfota är viktig- och ibland helt avgörande information för en travspelare.

Som reglerna är nu så kan tränarna anmäla sin häst barfota, men hen kan därefter välja att slå på skor på sin häst ända fram till start.

I helgen kom ett exempel på det när Robert Bergh anmälde sitt nyförvärv, tillika ”skrikhäst” Angel Rain barfota, men ändrade till skor efter spelstopp för V75.

Sociala medier svämmade över av kritik mot Bergh, som enligt belackarna ”lurade” spelarna.

I programmet ”Sista sväng” på atgplay.se togs problemet upp av experterna Kristian Huselius och David Neves.

”Då kanske V75 är fel lopp...”

De påpekar att Bergh inte gjorde något fel i helgen, då han bara följer nuvarande reglemente, men de kräver en ändring från förbundet Svensk Travsport.

– Det är väldigt frustrerande. Man känner folk och folk blir upprörda. Det omsätts otroligt mycket pengar från intresserade spelare i svenskt trav och när dom har lämnat in ett system på V75 och det är spännande med en häst som körs barfota för första gången, är anmäld så och man känner att de ska få den där kicken och man betalar extra för den hästen på systemet. Det kan till och med vara så att man lägger till lite extra pengar för att en häst går barfota. Och sen då, när det är dags för start, då ser man att det är skor runt om. Då är det inte lika roligt och prestationen kanske inte blir som man har förväntat sig, säger Kristian Huselius.

David Neves, som jobbade i ATG Live under lördagen, hade en diskussion med ex-kusken Lennart Forsgren om problemet.

Forsgren menade då på att ”man måste få chansen att känna på sin häst barfota”.

– Jag fattar resonemanget. Men då kommer följdfrågan; hur kan dom lösa det i Frankrike då? Där måste man, två eller tre dagar innan, beroende på vilken bana det är, bestämma vilken balans man ska gå med. Och går man inte med aktuell balans, ja då får man stryka hästen. Jag kan inte förstå varför det, på dom stora streckspelen skulle vara ett problem. En häst som du vill känna på, testa balanser på, då kanske V75 är fel lopp och gå? säger Neves.

Möte under måndagen

Han fortsätter:

– För vi vill ju tillsammans att det här ska funka. Man vill ju orka fortsätta spela på trav för att det är så roligt informationsspel. Men när det blir så här, så blir man lite åsidosatt, man blir lite matt, det är ingen katastrof för mig, jag ligger inte sömnlös över det här, men det känns som att det råder viss nonchalans från ST; det händer ingenting.

ST:s riksdomare, Staffan Falk, medverkade via telefon i programmet:

– Jag håller med dig, men det krävs ju att någon tar tag i det så att säga, att någon säger ifrån. Tycker man att det är ett stort problem, då får man ju ändra reglerna. Det kan ju inte vara värre än så.

Profilerna menar att balansen borde vara bestämd 30 minuter före spelstopp på de stora streckspelen V75 och V86.

– Jag håller med. Jag är inte emot det förslaget, det är bra. Jag kan inte se några större problem att ändra det, säger Falk.

Under måndagen kommer förbundet att ha ett möte om bland annat det här.

– Vi får diskutera det i morgon, säger Falk.

Neves:

– Punkt ett på mötet i morgon.

 Trav365 kommer söka Svensk Travsport efter mötet.

Källa/trav365
Gammal 2016-04-11, 18:25   #195

Standard

Så vi säger det igen Olle Bergh gjorde inget fel.
Gammal 2016-04-11, 18:38   #196

Sharp$: 1396
Standard

Citat:
Så vi säger det igen Olle Bergh gjorde inget fel.
Jodå. Om du läser travtränarnas egen "Vårt sätt" så står det tydligt i punkt 5 att deras "moraliska kompass" ska vara striktare än reglementet.

Dvs att man ska följa tanken bakom reglerna och aldrig medvetet trampa i gråzoner.

Det är t ex en j-a skillnad på ett regelbrott i stridens hetta i ett lopp och det här som trots att det inte är ett direkt brott mot reglerna är ett rent sabotage mot hela tanken med att ha sko-info.

Med medvetna "sena ändringar" så måste man ju ändå hänga med precis överallt och försöka tolka vad tränaren "egentligen tänker göra". En officiell sko-info blir ibland des-info ( utan att man vet när ) och hela poängen med den faller.
Gammal 2016-04-11, 19:09   #197

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jodå. Om du läser travtränarnas egen "Vårt sätt" så står det tydligt i punkt 5 att deras "moraliska kompass" ska vara striktare än reglementet.

Dvs att man ska följa tanken bakom reglerna och aldrig medvetet trampa i gråzoner.

Det är t ex en j-a skillnad på ett regelbrott i stridens hetta i ett lopp och det här som trots att det inte är ett direkt brott mot reglerna är ett rent sabotage mot hela tanken med att ha sko-info.

Med medvetna "sena ändringar" så måste man ju ändå hänga med precis överallt och försöka tolka vad tränaren "egentligen tänker göra". En officiell sko-info blir ibland des-info ( utan att man vet när ) och hela poängen med den faller.
Vi får hoppas att det blir regler finns en Solvalla tränare som gör samma som som bergh som jag har åkt dit på några gånger utan att gnälla.
Gammal 2016-04-11, 20:14   #198

Sharp$: 1396
Standard

Citat:
Vi får hoppas att det blir regler finns en Solvalla tränare som gör samma som som bergh som jag har åkt dit på några gånger utan att gnälla.
RW+TN är de Solvalla-tränare som ändrar sent flitigast.

Utan att gnälla? Varför ska man inte gnälla när det finns tränare som medvetet saboterar hela tanken bakom sko-info?

td