Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-29, 20:26   #331
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja antingen var han väl inte kompetent nog och läste heller inte på för att förstå sig på det. Eller så ville han inte hitta något.

Att stallet inte tog reda på hur det låg till i den vevan känns extremt osannolikt. Och om de inte gjorde det så var det ett aktivt val för att kunna svära sig fria om det dök upp senare. Redén är en alldeles för ambitiös och nyfiken typ av människa för att bara skita i en sån sak. När han fick grönt ljus från självaste ST andades han väl ut och räknade det som utagerat. Men han är för nyfiken för att inte ta reda på det ändå. Utan att lämna spår efter sig då.

Dopad skulle jag inte kalla hästen, iallafall inte i den normala bemärkelsen. En korrigering de gjorde som råkar vara otillåten för tävling här. Kanske hade de lyckats på "laglig" väg om de jobbat på det. Får vi ju aldrig veta tyvärr.
Så är det nog att det är både en och två som vetat hur det varit ställt sedan i alla fall 2019. Som du säger nyfikenheten är nog stor hos många. (Även jag själv hade kollat dom vägar jag kunnat, om man blev anklagad för ngt sådant här)

Dopad är ju benämning både i reglementet och djurskyddslagen för denna operation. Kan inte säga med 100% säkerhet, men i alla fall med 99,9% säkerhet kan jag säga att om ej denna operationen genomfördes så skulle vi absolut inte haft ngt och skriva om idag.

Kanske hade det lyckas utan (men kronisk hälta har jag aldrig hört ngn få bort utan ingrepp) men vilket som hade den tiden som antagligen skulle behövs aldrig givits honom av ägarna i Usa. Dom förväntningar han hade på sig med den stamtavlan han hade, och det misslyckandet som karriären var före operationen Så var det nog bara operation eller kort och gott räknas som förbrukad där borta i Usa.(Ingen hade ju köpt honom till Europa på meriterna före operationen)
Bevisligen blev han ju bra efter operationen så ägarna passa på så fort några ettor trilla in och sälja honom fortast möjligt.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 21:08   #332
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Örjan Kihlström följde delar av dagens presskonferens om Propulsion
Citat:
– För mig är Propulsion fortfarande samma kung som han alltid varit.
Trodde kihlström var smartare än så, men jag har alltid sagt att han enbart vinner på andras misstag.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 21:11   #333
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 163
Sharp$: 1381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jaha. Så man borde ha anat att hästen var nervsnittad? Att han inte känner smärtor som andra, osnittade hästar, oavsett om det är träning eller tävling?

Tja, så kan man ju också tycka.

Men då borde man som spelare inte vara kritisk mot behandling med vare sig kobolt eller anabola. ”-För det syns ju på tidigare prestationer att den är helt okänslig för mjölksyra och smärtan när det börjar ta emot”.

Sure, ATG kanske kan föra in ytterligare ett attributfält i startlistan?

AK - arsenik
SD - snittad
BD - Erytropoetin (bloddopad)
GF - grisfösare

....

Så slipper vi gissa oss till vilka starthästar som kommer att klara av att springa både i tredje och fjärdespår ett helt lopp. För att ett par timmar gå ut och stöds av världseliten, från sämsta utgångsläget, helt oberörd.
Har varken sagt att man borde anat att hästen var nervsmittad eller att man inte ska vara kritisk mot diverse behandlingar.
Det jag säger är att nervsnittet var gjort långt före, och alltså inget som gjorde att Propulsion gjorde något han aldrig gjort innan. Du har massa tidigare tävlingar att gå på, både Elitlopp och andra, där han gjort omöjliga lopp och alltså något du tar med i beräkningarna vid spelet. Hade han aldrig varit i närheten av att göra liknande lopp innan hade det varit en annan femma. Då är det inget du kan räkna på.
Att hästägare, tränare m.m känner sig lurade är väldigt rimligt. Att spelare gör det, nä inte lika rimligt.
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 21:53   #334
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4687
Standard

Ändra Titeln för Elitloppet är förstört, möjligtvis för vissa här på Sharps. Koppla ner och tänk efter vi lever bara 1 gång. Ta en promenad i det bästa väder av alla. Elitloppet kommer igen oavsett//Sköt om er därute.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 22:52   #335
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jaha. Så man borde ha anat att hästen var nervsnittad? Att han inte känner smärtor som andra, osnittade hästar, oavsett om det är träning eller tävling?

Tja, så kan man ju också tycka.

Men då borde man som spelare inte vara kritisk mot behandling med vare sig kobolt eller anabola. ”-För det syns ju på tidigare prestationer att den är helt okänslig för mjölksyra och smärtan när det börjar ta emot”.

Sure, ATG kanske kan föra in ytterligare ett attributfält i startlistan?

AK - arsenik
SD - snittad
BD - Erytropoetin (bloddopad)
GF - grisfösare

....

Så slipper vi gissa oss till vilka starthästar som kommer att klara av att springa både i tredje och fjärdespår ett helt lopp. För att ett par timmar gå ut och stöds av världseliten, från sämsta utgångsläget, helt oberörd.
Tidernas bästa inlägg på sharps någonsin skrattar mig till söms nu HAHAHA
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 23:05   #336
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Riktigt trist historia detta. Sorgligast av allt tycker jag ändå det är alla grymma lopp Proppen gjort nu ställs i en helt annan dager. Samtidigt som en sådan som Readly Express i någon mån växer. Eller Cokstile för den delen.

För mig förefaller det helt obegripligt om inte retroaktiv vinst på gjorda vinnarspel görs. Det är ju lätt att bevisa och blir helt befängt om resultatlistan visar en sak o och ”utbetalt” en annan så att säga.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-30, 09:07   #337
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Riktigt trist historia detta. Sorgligast av allt tycker jag ändå det är alla grymma lopp Proppen gjort nu ställs i en helt annan dager. Samtidigt som en sådan som Readly Express i någon mån växer. Eller Cokstile för den delen.

För mig förefaller det helt obegripligt om inte retroaktiv vinst på gjorda vinnarspel görs. Det är ju lätt att bevisa och blir helt befängt om resultatlistan visar en sak o och ”utbetalt” en annan så att säga.
Och dom som fått utbetalt på "Proppen" ska bli återbetalningsskyldiga?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3), Migge (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-30, 09:24   #338
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Förr när man gick på trav fick man alltid höra efter hästarna gått i mål. "Då har vi preliminärt resultat lopp 7." Då utropades de tre första. En kvart senare fick man höra "Då har vi definitivt resultat lopp 7." Då utropades alla prisplacerade iordning.

definitivt = slutgiltligt

https://www.synonymer.se/sv-syn/definitivt
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-30, 09:55   #339
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Och dom som fått utbetalt på "Proppen" ska bli återbetalningsskyldiga?
Och jag som spelade 1000 vinnare och spikade Cokstile på allt blir glad och rik. Spelbevisen finns ju på mitt spelkonto hos atg.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-30, 12:49   #340
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Nja, kanske vore det rimligt eg men är ju knappast praktiskt genomförbart. Tycker nog ATG får leva med att de får betala dubbelt. För egen del så inser jag att vinnarspelet gjorde på SvS till 11 ggr. Lär väl inte få ngt utbetalt där dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Och dom som fått utbetalt på "Proppen" ska bli återbetalningsskyldiga?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-30, 16:42   #341
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Nja, kanske vore det rimligt eg men är ju knappast praktiskt genomförbart. Tycker nog ATG får leva med att de får betala dubbelt. För egen del så inser jag att vinnarspelet gjorde på SvS till 11 ggr. Lär väl inte få ngt utbetalt där dock.
Propulsion förekom i totalt 307 olika spelpotter som ATG stod som arrangör för, med en total omsättning på 2,9 miljarder. Till det skall läggas 12 franska starter som PMU hade ett flertal spel till och spel hos diverse frifräsande spelbolag. Det blir helt orimligt svårt att riva upp allt det, och orimligt dyrt att betala ut en gång till. Därför är det viktigt att travsporten verkligen sköter sig och gör sitt yttersta för att missförhållanden avslöjas innan resultaten fastslås.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-30, 17:03   #342
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Med facit i hand är ju hela Propulsion historian i min värld en helt märklig anekdot.
1) Om jag som rutinerad travstalls representat år 2015 köper en 4 årig start häst för 1,8 miljoner från luriga USA marknaden för import till Sverige kräver jag nog fram ”rena” papper på hästen från en opartisk källa som har koll på hästens status. Inte bara ropar in på auktion och chansar.
2) I detta fall finns det tydligt dokumenterade dokument där USA myndigheterna i efterhand informerar svenska travets ST nollor att hästen är nervsnittad.
3) 2019 väcks frågan och då utförs en mycket tveksam kontroll av hästen som bedöms ok.
4) Ofattbart att inte Myndighet, Ägare och Tränare tar tag i detta direkt och utreder fallet.
5) Som så ofta är det Media som väcker frågan trots att det bevisligen finns dokumentation och kunskap om snittningen från ett antal personer sedan lång tid tillbaka.
Maken till surdeg får man nog leta efter.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-10-30 klockan 17:36.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-30, 18:33   #343
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Med facit i hand är ju hela Propulsion historian i min värld en helt märklig anekdot.
1) Om jag som rutinerad travstalls representat år 2015 köper en 4 årig starthäst för 1,8 miljoner från luriga USA marknaden för import till Sverige kräver jag nog fram ”rena” papper på hästen från en opartisk källa som har koll på hästens status. Inte bara ropar in på auktion och chansar.
Just detta är rätt spännande. Vad står det i dokumenten från 2015? Grönt ljus?
Finns där inga dokument betyder det rött ljus. Många trötta huvuden
i denna soppa.

Mvh
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-30, 21:08   #344
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Riktigt trist historia detta. Sorgligast av allt tycker jag ändå det är alla grymma lopp Proppen gjort nu ställs i en helt annan dager. Samtidigt som en sådan som Readly Express i någon mån växer. Eller Cokstile för den delen.

För mig förefaller det helt obegripligt om inte retroaktiv vinst på gjorda vinnarspel görs. Det är ju lätt att bevisa och blir helt befängt om resultatlistan visar en sak o och ”utbetalt” en annan så att säga.

Om man läst vadhållningsbestämmelserna som man implicit godkänner när man deltar i ATGs totalisatorspel inser man snabbt att det är glasklart att eventuella framtida resultatkorrigering aldrig kommer att förändra totoresultatet.

Det är inte befängt på en prick. Det är helt självklart.

Det här är ju långt ifrån första gången tävlingsresultat har korrigerats men motsvarande toto-resultat står fast.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Altoc (+50)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-30, 21:59   #345
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om man läst vadhållningsbestämmelserna som man implicit godkänner när man deltar i ATGs totalisatorspel inser man snabbt att det är glasklart att eventuella framtida resultatkorrigering aldrig kommer att förändra totoresultatet.

Det är inte befängt på en prick. Det är helt självklart.

Det här är ju långt ifrån första gången tävlingsresultat har korrigerats men motsvarande toto-resultat står fast.
Ja den där diskussionen kan vi gärna bara stänga.

Sen är Melander rätt ute, "Elitloppet förstört för all framtid" är verkligen att ta i. Tidigare vinnare som varit fullt medvetet dopade har väl varit lika illa eller värre än det här kan jag tycka. Och Propulsions karriär är ju så mycket mer än segern i Elitloppet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td