Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-30, 22:14   #346
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2441
Standard

Icke att förglömma, det har hänt med andra spelorganisationer också.
PMU i Frankrike diskade en Prix d´Amerique vinnare i efterhand för otillåten medicinering och Jocose(Hultman)diskad etta som vinnare av Europaderbyt. Knappt avstängning. Inget spel tillbaks på dom. Samma i Norge där Souloy vann flera lopp(Oslo Grand Prix) med otillåten medicinering och blev trea i Elitloppet med kobolt. Han fick emellertid tio års avstängning!

Vad jag vet fanns inga stämningar mot spelbolagen i något land när man ändrade tågordningen. ATG är inte ensamma.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-31, 06:18   #347
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja den där diskussionen kan vi gärna bara stänga.

Sen är Melander rätt ute, "Elitloppet förstört för all framtid" är verkligen att ta i. Tidigare vinnare som varit fullt medvetet dopade har väl varit lika illa eller värre än det här kan jag tycka. Och Propulsions karriär är ju så mycket mer än segern i Elitloppet.

För mig har det årliga Elitloppsbesöket varit något som helt enkelt inte är förhandlingsbart. Inte längre dock. Och inte enbart pga Proppen-gate. Men för mig är Elitloppet absolut och definitivt förstört för all framtid.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-31, 18:42   #348
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Antar att detta är den officiella "Propulsion-gate" tråden … ?
Titeln är lite förvirrande … :-)

Nyfiken på vad ni tror händer härnäst … ?
Utgår från stall Zet får och betalar faktura i december … (kan ha fel)
Men sedan stämmer dom ST för deras ”slarv” eller kommer dom kräva säljaren på pengar
… eller ruskar dom bara på axlarna och går vidare …? eller annat?

Hela nervsnitts ”grejen” … är svår greppbar tycker jag …

::
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 08:00   #349
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Lite mera Propulsion snack.
Robert Bergh ger sin syn på fallet i dagens spelbilaga GT/Expressen. Han skräder inte på orden och jag håller med.
Ett jäkla daltande och bakom ryggen stöttning av stall Zet och företrädaren Rede’n.
Självklart måste lagen ha sin gång. Bestämmelserna är ju solklara trots att det kan finnas förmildrande omständigheter i fallet som typ ST klantiga hantering.
Avstängning och hårda böter.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 13:29   #350
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Antar att detta är den officiella "Propulsion-gate" tråden … ?
Titeln är lite förvirrande … :-)

Nyfiken på vad ni tror händer härnäst … ?
Utgår från stall Zet får och betalar faktura i december … (kan ha fel)
Men sedan stämmer dom ST för deras ”slarv” eller kommer dom kräva säljaren på pengar
… eller ruskar dom bara på axlarna och går vidare …? eller annat?

Hela nervsnitts ”grejen” … är svår greppbar tycker jag …

::
Jag tror att trådskaparen från början tyckte att det va stallkörning i finalen , resten är så att säga historia !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 13:58   #351
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 41
Sharp$: 564
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Lite mera Propulsion snack.
Robert Bergh ger sin syn på fallet i dagens spelbilaga GT/Expressen. Han skräder inte på orden och jag håller med.
Ett jäkla daltande och bakom ryggen stöttning av stall Zet och företrädaren Rede’n.
Självklart måste lagen ha sin gång. Bestämmelserna är ju solklara trots att det kan finnas förmildrande omständigheter i fallet som typ ST klantiga hantering.
Avstängning och hårda böter.
Instämmer. Säga vad man vill om Bergh. Men här har han definitivt rätt. En stor del av problematiken kring det här ärendet och utredningen ligger ju i att det är så många som gillar Daniel Redén och att han varit en sådan stark frontfigur för travsporten. Missförstå mig inte. Jag uppskattar också Redén och framförallt hans hästar. Men han måste ändå behandlas på samma sätt av ST och regelverket som vem som helst.

Det som istället sker är att många tycker synd om honom och att hela ärendet är mer eller mindre en oturlig händelse. ST vet ju naturligtvis om detta och förstår vilket ramaskri det skulle bli om man stängde av Redén i flera år. Oavsett om detta är enligt regelverket eller inte. Och där står vi nu. Det återstår att se vad ansvarsnämnden kommer fram till för påföljder, men om man vill göra ett försök att reparera sitt helt förbrukade förtroende måste man (som jag skrivit tidigare) ta ett korrekt beslut, inte ett snällt. Tillåt mig tvivla på att det kommer ske.

Länk till Robert Berghs krönika: https://www.expressen.se/sport/trav/...t-fran-munnen/
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-24, 14:34   #352
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Hmm...


https://sulkysport.se/ingen-pafoljd-for-reden/


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-24, 14:37   #353
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Saxat från artikeln ovan:

STAD anser att det inte är visat att Daniel Redén förfarit oaktsamt och skriver i domen:

”Det så kallade strikta ansvaret är konstruerat på ett sådant sätt att det i första hand är tränaren som ytterst är ansvrig. Tränaren har en strikt ansvar för att regelsystemet efterlevs och att även underställa till tränaren kan reglerna och efterlever dem. Enligt nämndes uppfattning är det strikta ansvaret absolut. Daniel Redén kan därmed inte undgå ansvar för gärningarna…”
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gotland den 2021-09-24 klockan 14:38. Anledning: kursivering
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-24, 15:29   #354
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Som sagt, -Tänk om det varit Gocciadoro(eller någon annan)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-24, 15:49   #355
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Fakturan för prispengar kvarstår dock, men drabbar väl ingen fattig... Dock är det lite knepigt att som mikaels säger, alla är nog inte lika inför lagen.

https://www.travsport.se/arkiv/nyhet...lsion-arendet/

https://www.travsport.se/siteassets/...-09-24.pdf?342

Senast redigerad av travanalys den 2021-09-24 klockan 15:52.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-24, 21:41   #356
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2441
Standard

Om Fabrice Souloy fick tio års avstängning för tredjeplatsen i Elitloppet, där man konstaterade doping(inget annat i Sverige på honom)så undrar man hur man helt kan fria Redén för ett kanske allvarligare fall av manipulation av en häst med Elitlopps seger! Och andra segrar runt om i Europa. Äpplen och päron.

Souloy är väl, trots att han är otäck, resultatet av ett mobbing beteende som många utländska kuskar och tränare drabbats av i Sverige.

Som jag tidigare skrev, Jocose, tränad av Hultman, dopad i Europa Derbyt i Frankrike och fråntagen segern, men välkommen tillbaks att vinna Prix d´Amerique några år senare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
gnoffa (+20), sigh (+5)
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td