Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-09-07, 05:06   #61
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Efter gårdagens mindre lyckade resultat blev det bra utdelning under kvällen, 4-0. Blue Jays vann även efter 9 (om än mycket tightare) så jag får bannemig ta en whisky innan jag går och lägger mig.

Har fyra spel i Japan som börjar snart, det blev två 1st 5 spel som tillägg till de tidigare två. Ligger även två college-football spel, har något lean så det kanske blir ett till innan kvällen imorgon.

BOL!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+4)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-07, 06:22   #62
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Efter en stunds genomgång blev det tillslut ett sista spel:

2013-09-07 18:00NCAAFTemple vs Houston UNDER U 67 FT+OT 1 1.943

Kortfattat: QB:n i Temple Connor Reilly har haft problem med foten men startar imorgon. Han springer ganska bra och tror Temple kommer äta upp en del av klockan. Om Reilly vilas under perioder av matchen tror jag det blir än mer fokus på marken. Houston är kända för offensiva matcher men laget ser inte likadant ut som det har gjort tidigare. Visst kommer det komma bra med poäng imorgon men jag tror de kan få svårt att snitta varsin TD per quater plus 10 poäng till.
---
Nej, nu får det vara nog med spel fram till morgonbitti. Har inte ens hunnit titta på MLB-matcherna och SPs men det ska nog hinnas med. GODNATT!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-07, 17:45   #63
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det blev två spel i MLB (ett börjar om 20 minuter men har varit i spreadsheetet i ett par timmar):

2013-09-07 19:05MLBCincinnati Reds vs LA Dodgers ML 1ST5 1 2.030

2013-09-08 02:40MLBSan Diego Padres vs Colorado Rockies ÖVER Ö 7 FT+OT 1 1.870

Lägger även till ett sista college football. Tycker om Indianas chanser att knäcka Navy som såg riktigt trötta ut förra veckan och startar dessutom en halvskadad QB. Indiana var bra och vann stort. Det lär bli en offensiv match och då är 13 poäng inte oöverkomligt:

2013-09-07 22:00NCAAFIndiana vs Navy -12.5 FT+OT 1 1.962
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-07, 19:00   #64
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har gått igenom söndagens omgång i Japan, hittat tre utstick som finns i spreadsheetet nu.

Känns lite konstigt att ha 10 spel levande, men det blir ju omsättning om inte annat.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-07, 19:44   #65
rQx
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 576


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En fråga, varför kör du 1st5 på Dodgers? Kul att veta hur du tänker
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
rQx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-07, 20:38   #66
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rQx Visa inlägg
En fråga, varför kör du 1st5 på Dodgers? Kul att veta hur du tänker
Ja, det är alltid bra att få ned sin tankar på papper. Jag välkomnar sådana frågor.

Mitt resonemang kring matchen var följande:

- Starting pitchers:
Greinke och Latos har båda jättefina siffror, både för säsong och de senaste 3 starterna. Två ace för respektive lag, av goda skäl. Man hade kunnat gå in djupare på viss statistik (hemmastarter talar för Latos, men hans facit i sin karriär mot Dodgers och vissa spelare talar emot) men dessa faktorer är för små för att ha en reell inverkan på min värdering. De HAR med största sannolikhet en inverkan på matchens utgång men felmarginalen i relation till inverkans storlek är för stor för att det positivt för cappandet. Jag tar heller inte med Latos "skada" på batting practicen i förra veckan. Därför ser jag detta som en 50% chans för Dodgers vinst (med ML inräknad) på förhand. D v s, endast värde i odds över 2.00.

- Relief pitching:
Om jag är intresserad av ett lag efter att kollat SPs, blir nästa sak att kolla upp bullpen. Tillför detta inte värde är det stor risk att jag kör 1st 5 eftersom det annars minskar värdet på den totala matchbilden. I detta fallet har Dodgers bullpen sett betydligt sämre ut, både de senaste 5 och 10 matcherna. Det blir alltså 1st 5 här.

- Lagens offensiv och form:
Vi vet alla hur bra Dodgers är för tillfället med 53 vunna matcher de senaste 68. Dessa siffror är minst lika bra på bortaplan. Jag kollar på BA de senaste 5, respektive 10 matcherna, samt möten lagen emellan denna säsong. Dodgers har vunnit 7 av 10 matcher, trots förlusten igår, och har träffat bollen bättre de senaste fem (43 punkters marginal). Jag rankar även Dodgers offensiv högre i grunden. Här är min värdering 54-55% (odds på 1.85+).

- Uppställning / nya/kortsiktiga skador:
Endast ett namn spelar roll här och det är Brandon Phillips. I vanliga fall brukar jag inte lägga för mycket vikt vid individuella spelare men detta ändras när matchen har två mycket bra pitchers. Fem innings för dessa två kan betyda få chanser för offensiven och då betyder fart enormt mycket. Phillips slår inte bara bra utan är även ett hot på baserna. I detta fallet är min värdering 1.5-2% tapp för Reds efter den totala procentsatsen är uträknad.

Sammanfattning:
Jag väger SP till 40% och övrigt till 60%. I denna match får vi en procent på Dodgers till 52.4-53% + 1.5-2% för Phillips = 53.9-55% chans för Dodgers-vinst, och ett korrekt odds på 1.855 (53.9%). Jag spelade 2.03 vilket är 10 punkter mer än min lägstagräns (vilket är korrekt odds + 7 punkter i vanliga fall).
---

Jag har tidigare använt en mer nyanserad vägning men tror att felmarginalerna spökar och man lägger onödigt mycket vikt på vissa saker som är mycket svåra att bedöma.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
limeburn (+5), rQx (+5), henke111 (+1), Rejs (+2), boored (+50)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-08, 08:41   #67
rQx
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 576


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för en fin tankekedja! Jag spelade själv på Dodgers rakt av, dels för att jag har svårt att släppa känslorna (Milwaukee fan , älskar Greinke), så här i efterhand så ser man vilka fel man gjorde. Har aldrig spelat 1st5 men det är kanske något man borde börja med, jag brukar ta in relief pitching i min värdering (även fast min värdering inte är lika noggrann som din) så jag får ta en funderare framöver på fler alternativ än SU och RL
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
rQx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 22:01   #68
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rQx Visa inlägg
Tack för en fin tankekedja! Jag spelade själv på Dodgers rakt av, dels för att jag har svårt att släppa känslorna (Milwaukee fan , älskar Greinke), så här i efterhand så ser man vilka fel man gjorde. Har aldrig spelat 1st5 men det är kanske något man borde börja med, jag brukar ta in relief pitching i min värdering (även fast min värdering inte är lika noggrann som din) så jag får ta en funderare framöver på fler alternativ än SU och RL
Kul att det uppskattas. Jag har definitivt gått mer och mer mot 1st 5, nästan tre fjärdedelar av mina sidspel (d v s när man väljer ett av lagen) i MLB har varit 1st 5 den här säsongen. Nackdelen är förstås att oddsen släpps senare. I Japan (där odds inte släpps förräns 4-5 timmar innan matchstart) är det bara en tredjedel.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-09, 22:27   #69
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En dålig helg bakom mig, men trots det +2 units sedan fredag. Lördagen var ljuset med fina resultat i NCAAF.

Tar nya tag och har spelat två spel inför kvällen/natten i MLB, och även tre O/U inför morgondagens Pro Yakyu.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-11, 22:21   #70
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ingen superkul läsning om man ser till spreadsheetets senaste vecka. Ett steg fram, ett steg bak. Trots vad jag tyckt vara "stolpe ut" på vissa spel så är jag ändå glad att det inte blivit ett större tapp. Man får jobba på säsongen ut, förhoppningsvis fortsätter de gröna siffrorna att infinna sig.

BOL!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1), faremisch (+2)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 02:16   #71
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Japan gick minimalt plus imorse (1-1-1) och hade tur att Yokohama fick in en run direkt (där det blev push). Har en del spel igång i USA just nu (LA Angels gick in) och det ligger en ny rek ute inför lördagens NCAA-spel.

Imorgon är det en kort omgång i Japan, gillar dock under i Rakutens match. Bortalaget kommer nog inte ha mycket att säga till om men under känns tryggare än RL på Golden Eagles ifall det skulle bli snålt åt båda hållen.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-13, 20:00   #72
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har sugit på Alabama-A&M karamellen ett tag. Är alltid lite obehagligt att spela på stormatcher men kunde inte låta bli efter att ha studerat O/U ett tag. Kommer vara en sjuk stämning så om ni inte har något bättre för er på lördagkväll, se till att kika!

Just det ja, reken ligger ute.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 15:45   #73
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lördag lördag lördag. Äntligen här. Jag vet att jag låter äckligt lik RoK-boysen när jag säger att vi har en fin påse godis framför oss, men vad gör det när det finns värde i allt?

Åtta spel skall avgöras innan det är läggdags:
2013-09-14 18:00NCAAFEast Carolina vs Virginia Tech -7.5 FT+OT 1 1.926

2013-09-14 18:00NCAAFArmy vs Stanford UNDER U 51 FT+OT 1 1.943

2013-09-14 19:05MLBTexas Rangers vs Oakland Athletics ML 1ST5 1 2.430

2013-09-14 21:30NCAAFTexas A&M vs Alabama UNDER U 60 FT+OT 1 1.935

2013-09-14 21:30NCAAFDuke vs Georgia Tech -5 HT 1 1.980

2013-09-14 22:05MLBToronto Blue Jays vs Baltimore Orioles UNDER U 9 FT+OT 1 1.885

2013-09-14 22:10MLBNY Mets vs Miami Marlins ML 1ST5 1 1.926

2013-09-15 02:00NCAAFOhio vs Marshall UNDER U 69 FT+OT 1 1.962


Japan-oddsen släpps om ett par timmar, och sedan är det även dags att gå igenom NFL-omgången. Det ska bli skönt med lite vila på måndag.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 18:44   #74
 
hetsarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 382
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Vad hände med totalen i Bama vs A&M? Uppe i 64 nu
__________________
"Are you gonna bust somebody in their mouth!?"
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-14, 19:38   #75
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hetsarn Visa inlägg
Vad hände med totalen i Bama vs A&M? Uppe i 64 nu
Ingen aning. Grupp av sharps känns väl mest troligt..
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td