Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-11-29, 12:23   #181
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Bra resultat Basket.

Först ska jag säga att jag är novis på sportsbetting.


Snyggt som f*n och även om den tråkige (jordnära?) skulle skylla på varians så tror jag på din förmåga.


Du har grym koll på när olika lag plockar poäng etc, och vad jag förstår uppbackat av kalla siffror.


En tanke jag har om analytiker i allmänhet är att om man släpper in intuitionen en smula kunde man öka träffsäkerheten vad gäller att plocka ut vinnaren. Självklart får man dubbelchecka mot tillgänglig statistik, men min tanke är att där förmågan/statistiken slutar tar intuitionen vid (som det kända talesättet) ?

Klart att det säkert finns en del regler om vilka spelsätt (lag) som är framgångsrika mot andra , men faktorerna är så många, plus att det ibland kommer in andra faktorer, ren matchning av laget etc och stör kalkylerna.


ps finns det för övrigt någon intressant tråd om modeller för sportsbettare ?
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-29 klockan 12:41.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 00:18   #182
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Bra resultat Basket.

Först ska jag säga att jag är novis på sportsbetting.


Snyggt som f*n och även om den tråkige (jordnära?) skulle skylla på varians så tror jag på din förmåga.


Du har grym koll på när olika lag plockar poäng etc, och vad jag förstår uppbackat av kalla siffror.


En tanke jag har om analytiker i allmänhet är att om man släpper in intuitionen en smula kunde man öka träffsäkerheten vad gäller att plocka ut vinnaren. Självklart får man dubbelchecka mot tillgänglig statistik, men min tanke är att där förmågan/statistiken slutar tar intuitionen vid (som det kända talesättet) ?

Klart att det säkert finns en del regler om vilka spelsätt (lag) som är framgångsrika mot andra , men faktorerna är så många, plus att det ibland kommer in andra faktorer, ren matchning av laget etc och stör kalkylerna.



ps finns det för övrigt någon intressant tråd om modeller för sportsbettare ?
Doyle Brunson, mycket känd och framgångsrik pokerspelare under många år, har givit ut två böcker, Supersystem 1&2. Där har han, i kortare drag kommit in på spelares intuitioner och att dessa var värda att lita på. Visserligen ställer jag mig tveksam till att det fanns någon ordentlig grund för hans påstående annat än erfarenheten han själv är i besittning av. Han har ju dock cashat en hel del såväl lyckats leva på spel, så helt tomma är väl orden icket.

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2013-11-30 klockan 00:20.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 19:33   #183
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Bra resultat Basket.

Först ska jag säga att jag är novis på sportsbetting.


Snyggt som f*n och även om den tråkige (jordnära?) skulle skylla på varians så tror jag på din förmåga.


Du har grym koll på när olika lag plockar poäng etc, och vad jag förstår uppbackat av kalla siffror.


En tanke jag har om analytiker i allmänhet är att om man släpper in intuitionen en smula kunde man öka träffsäkerheten vad gäller att plocka ut vinnaren. Självklart får man dubbelchecka mot tillgänglig statistik, men min tanke är att där förmågan/statistiken slutar tar intuitionen vid (som det kända talesättet) ?

Klart att det säkert finns en del regler om vilka spelsätt (lag) som är framgångsrika mot andra , men faktorerna är så många, plus att det ibland kommer in andra faktorer, ren matchning av laget etc och stör kalkylerna.


ps finns det för övrigt någon intressant tråd om modeller för sportsbettare ?
Tack clarund.

Jag tror det är viktigt att komma ihåg att ingen analys av en match är objektiv. Alla använder statistik i sitt cappande till någon utsträckning men hur man väger denna är individuellt. Jag skulle säga att jag antagligen förlitar mig mer på statistik än den genomsnittliga användaren på Sharps.se men det betyder nödvändigtvis inte att jag bara använder statistik.

Jag tror dock att det är svårt att definera intuition på ett sätt som inte bygger på redan innehavd kunskap. Handlar det om något annat tror jag det är 50/50 chans och ju fler gånger man använder det ju närmare kommer du 0 i fördel.

Fördelen för de som spelat länge är att de har provat vad som funkar och inte funkar. Det kostar (bokstavligen) att lära sig.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+5), NiLu (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-30, 19:37   #184
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Statistik is the shit, kommer man otroligt långt på tycker jag.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 22:15   #185
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Heja maddmax du är bäst!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 01:51   #186
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag ursäktar mig själv för mycket frånvaro den senaste dagarna (vilket tyvärr har kolliderat med dåliga resultat). Jag försvarar mitt examensarbete på torsdag vilket har tagit upp enorm tid, särskilt i kombination med andra åtagande. Jag vill dock understryka att jag lägger ner minst lika mycket tid på valen av spel som tidigare. Mina egna insatser är högre än de varit på länge och jag skulle aldrig vara oansvarig nog att lägga upp spel i spreadsheetet som jag inte har analyserat fullt ut.

Från söndag är jag på konferens i San Francisco så det kommer bli än mer tidsskillnad men jag linorna släpps ju som vanligt så. BOL flickor och pojkar!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 06:00   #187
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Finns inget att be om ursäkt för...

Stats: 40 - 23 - 2
ROI: 122.15%
Vinst%: 63.49%
M odds: 1.94
Netto: 14.40



Lycka till på torsdag! Sen får det bli den där segerburgaren
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-04, 07:48   #188
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med KP, du är grym! Vi hejar på dig!
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-05, 20:13   #189
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard


Jahapp, allt gick som planerat idag även om det inte är bland de behagligaste upplevelserna jag genomgått. But I passed!

Jag hoppas Brooklyn och Knicks kan fira mig med lite offensiv basket ikväll, tror verkligen på över 47.5 poäng i 1Q. Kort omgång annars men bör ha mer tid nu att hänga kring Sharps.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Arre08 (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 01:19   #190
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

BOOOM!

Fint att se att det var bra tempo i 1Q (53 p) trots mycket missar av Brooklyn i början. Känns ännu bättre att de var lugnare i 2Q (41 p). Dessutom vann KP en ny bil på spelet och jag ett begagnat reservhjul. That's the name of the game!

På schemat imorgon har vi 10 matcher, återkommer vid vanlig tid med leans. BOL!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-06, 06:42   #191
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du e ju kung maddmax!

Men generös som jag är så bjuder jag dig på käk Wendys?

http://www.youtube.com/watch?v=ugIDfvUpcwY
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 04:26   #192
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Så skabbigt KP. Nästan så jag inte vill äta bacon igen. Nästan.. Jag kanske kan hitta något här:
America's Most Expensive Burgers

Hursomhelst, KP har lovat mig att betala en burgare var jag vill. Jag skall till San Francisco nästa vecka och hoppas ni kan hjälpa mig att suga ut den jäveln. Mitt hetaste tips just nu är:
http://www.burger-bar.com/sf_main.php (kolla under menyn och "Remixed Rossini Burger")

Hittar ni något dyrare, eller mer extravagant, skriv i tråden. Bilder utlovas!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."

Senast redigerad av maddmax den 2013-12-07 klockan 06:05.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 08:01   #193
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Kör bara kör!
Lägg upp notan här sen och pma din MB/neteller adress så för jag över summan
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-07, 19:14   #194
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tre spel i NBA inför kvällen, där vi har relativt stora skillnader mellan odds och min cappning. Gillar verkligen samtliga tre men vi får väl se vad som händer.

2013-12-08 01:35NBACleveland Cavaliers vs Los Angeles Clippers ÖVER Ö 48.5 1Q 1 1.909

2013-12-08 02:05NBAChicago Bulls vs Detroit Pistons +0.5 1Q 1 1.971

2013-12-08 03:05NBAUtah Jazz vs Sacramento Kings ÖVER Ö 48.5 1Q 1 1.943

Minst 2-1? Lycka till, oavsett om ni ryggar eller inte.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lodmajster (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-09, 06:24   #195
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I SF just nu, spelen kommer fortsätta komma men oregelbundet denna veckan. Sex raka dagar med + i 1Q NBAn och hoppas det fortsätter. Både Celtics och Raptors var i stor ledning efter 12 minuter idag (trots att vi hade dom till +1.5) men Knicks 11 poäng var löjligt. Den var värd att gå över. Men man ska inte klaga.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td