|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Jägersro
Dunderintressant omgång, främst spelmässigt men även några sportsliga höjdpunkter.
Ett riktigt getingbo och min känsla är att det blir rejält hög utdelning på Lördag. Jag kommer att köra ett V75 Tillsammans-system förresten, hör av er vid intresse, 10 andelar á 250 kr. Nu rullar vi! |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har kollat lite på travet i helgen ffg på en månad och det var verkligen inget man fick rysningar av direkt sett till sporten.
V75 omgångens överlägset mest intressanta häst är väl Kolgjinis megastjärna Dream With Me NL som på lördag gör första starten på nästan ett år. Senast den startade vann den det prestigefyllda 5 årsloppet långfredagen på Färjestad på 10,1 (med skor). Årsdebuten i fjor vann den enkelt mot rätt bra motstånd. Spelandet för min del får dock vänta någon månad ytterligare. I mars börjar det hända saker igen både vad gäller den sportsliga kvaliten och inte minst utrustningsmässigt när barfotaförbudet upphör. Då gäller det att vara med på noterna. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Avd1: Brons 2640 volt
1 häst höjer sig över mängden, den är ute på optimal distans och har sett ut att ha sparade krafter vid vinsterna. Den är trög ut och riskerar stängas in , nr 8 kan komma upp i rygg och vid bra avgång ligga i rygg, 9an kan öppna bra och täppa till efter Abaz. Trots detta, Volt, brukar hästar hitta ut, att örjan sitter i sulkyn gör inte saken sämre, ett spikförslag. Nr6 Nelle atticus har absolut toppform, kommer hamna långt bak, är kapabel, inte het, kul outsider om singelstreckare. Nr7 Eagle shot, är i egenskap av läget min spetskandidat, 5 6 kommer öppna långsamt vilket gör att han kan skära ner tidigt, naturligt motbud till panoramic. 1. Spikförslag, kan fastna. 2. Ser ut att ha massor i kroppen, men får inte ut det, vann senast iofs, helt ok ut. 3. rygg ledaren, trivs på distansen, nja saknar snabbhet. 4. Galopp senast, kan hitta fin position, rysare, 2 lopp i kroppen. 5. Missgynnad av spår 5, trög dom första stegen, nej. 6. Hamnar dåligt på det här, kapabel outsider med drag hjälp. 7. S o S ? utmanar favoriten 8. Härdad har styrka kommer vinna ngngång, men måste få det perfekta tempot 9. Stökig stil , fin senast, står över. 10. Har lite styrka, rundar inte här. 11. Fin häst där framme, behöver klaff. 1-7-4-6-11-2-8-10-3-9-5 |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Det gäller att hitta spik eller bra utgångar i de öppna stoloppen. Finns en del skrällpotential i övriga lopp också, men det är i stoloppen folk kommer sprida strecken på allvar. Ett lopp är trots voltstart ändå är det minst skrällbenägna och det är första. Ska stå mellan Panoramic och Eagle Shot som både är bäst och dragit vinst i spårtombolan.
|
|
|
|
#7 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1616Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Håller inte med om första! Finns många som kan överraska!
Både Mr Arkansas rose som jag känner ägaren till kommer vara bättre än sist och ev ngn liten ändring på den, 6an men en bra start kan va med och kriga om de! Spår 1 för bästa hästen men man får inte glömma att för några månader sen va han en medelmåtta på Solvalla!! Eagle shot i ledning tror ja ibte lägger! Tor mento gjorde ett bra lopp när han blev knappt slagen av alkalaizer! Gillar jägers! Adrian kommer ladda och chansa allt från start och kmr den till ledning så vettifan om han släpper... Vinner dock inte då den är på helt fel distans
|
|
|
#8 |
|
...mmm... funderar på 6an där har inte visat ngn startsnabbhet i volt tidigare, men om det är så att han kan hitta en fin position härifrån som jag läser tränaren tror...då blir den o räkna med tidigt tidigt.
det är ju springspår.....kommer med lite mer fart då...... får fundera på det däran lite.... inne på att den behöver backas ja. .................................................. .................................................. .................... Senast redigerad av biddybye den 2016-02-02 klockan 01:19. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Avd2:
Vid första tanke, tänkte jag SoS på nr 2 Digital Control, möjligen att Örjans uppsittning skulle kunna avsluta mycket vasst och utmana. Sen ställde jag mig frågan, vad gör Bergh när Adrian kommer flygandes? Om han då skulle släppa eller rent av sätta sig i 2a ytter istället. 1. Får en fin resa, tar en bra slant 2. Räknas 3. Stark, kan få en fin resa, gynnas av hårt tempo 4. Har avslutat vasst, örjan räknas 5. Sätter tempo/sitter i spets, mycket spännande start, vinna eller försvinna i inledningen. 6. Nej 7. dödens? 8. Kapabel rackare, startsnabb precis som 7an, utgångsläget. 9. rygg 1an, stjäl en peng? 10. jämn 11. Kan komma in i matchen, positionen avgör 12. Form, bortlottad. 5-2-4-3-11-7-8-1-12-10-9-6 |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
V75 JägersroCitat:
Neptunus Face? Är du seriös? Den duger inte en vanlig tisdag. Att Bergh skulle släppa måste ju vara tidernas konspirationsteori dessutom. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
6 an anser ha vara en typisk skräll. Totalt chanslös i vanliga fall men har aldrig varit bättre form. Så att helt bara skita i hade jag sett upp med!
|
|
|
#12 |
|
Jag är seriös AndyMart
Tycker den har sett tapper ut trots att den tidigt har forcerats hårt, den är snabb ut, nu helstängt huvudlag, jag tycker det hade varit mycket intressant o få se den i spets. Tidernas konspirationsteori, man har ju varit med om värre men, man får lyfta på hatten Senast redigerad av biddybye den 2016-02-03 klockan 18:26. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Den kommer spikas av många, så där är många som kommer hålla tummarna för dig!
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Avd 1: 7 Eagle Shot struken och nu tror jag att 1 Panoramic är en vettig spik
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Hmmm, Eagle Shot var ju den "givna" spetshästen efter 300m. Nu får man tänka om i analysen. Kan Abaz America spetsa från andra, så fin som den va senast kanske den körs i spets & Panoramic får göra jobbet... |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Har dock långt ifrån någon "klaring" i detta lopp men se upp med 10,11 som flyger lågt. För övrigt så har jag svårt att se Panoramic och Edward Ale torska. Tror bägge sitter i ledningen efter 500m. Tråkigt men sant.. 1,6,10 trio i första! Rico Leejs och Augustus F -där har ni (förhoppningsvis) en eller två rensare. |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Blir inte riktigt klok över spetsstriden i Avd.3 Guld..
Kan verkligen Edward Ale ta ledningen på egen hand utan hjälp från t.ex Harry Haytrow som sen släpper? Eller är det så enkelt att Allaballan spetsar och sen kör där så länge det bara går? Då borde väl även bakspårshästarna 9,11,12 komma in i matchen.. Nån som har några bra tankar/info så vore jag tacksam.. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Står mellan alabala och call me hanover. Båda köra i spets. Tror Ale har en svår uppgift!
|
|
|
#22 |
|
Whats you limit är väl omgångens drag? 6%...väldigt lite.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Omgångens drag för mej är 1 Pellegrino i avd 7. Bra chans till spets. Spår 1, spets, 1640a på Jägersro och totalt ostreckad.
|
|
|
|
|
#24 |
|
Har en "nästagångare" att bjuda på! Min förra vann till otroliga 18.67 (Alfa Star S) och jag såg mailet för sent för att hinna spela. Det är de gångerna man aldrig tror man kommer hitta en likadan vinnare i gen - men de kommer igen, hela tiden (nåja).
Morgondagen "nästagångare" finns i första avdelningen och flög fram senast efter sen lucka. Skitläge med tanke på speedwaybanan Jägersro. Den jag tänker på är Mr Arkansas Rose. Såg kanonfin ut efter sen lucka senast och hade full spänst över mål med massor av krafter kvar, till synes... Håll till godo - en 4% i nuläget. Peter Ingves har riktigt bra form nu också...
|
|
|
|
|
#26 |
|
Förstår inte hur det i V75 i Sverige år 2016 kan vara tillåtet att en häst direkt kommer ut på V75 efter att ha vilat i 10 månader... eller för den andra delen kommer från endast starter i andra länder under det senaste halvåret.. Riktigt rättvist och sjysst mot oss spelare!
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3) |
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
V75-7
I detta sprinterlopp blir det full gasning mellan 1,2,3 och 4 från start. 4 är en kanon. Han är kastrerad och har inte varit ute på 10 månader. Skall till Frankrike. Här blir det många streck. 1,2,3,4,5 och 7. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tor Mento i v75:1 imorgon får bli draget Thomas låter hel nöjd och tror på hästen och står på tur för en fullträff.
mackpeter (+2) |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
Uhrberg landade på svaga 8% segrar under förra året, i år hittills 7%. Vad jag kan se så lyckades han sätta dit fyra V74 segrare på hela förra året, i år ingen hittills.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kasse (+2) |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Tyvärr blir det väl så att Panoramic med Örjan leder från start till mål. De har vunnit tre av hästens fem senaste starter. Alla vinster i V75. Där finns form och en kusk med erfarenhet och form som slår allt. Om Panoramic skall garderas får man strecka 1.2, 6,8 och 10. Men det är snullet att ha fem streck, när favoriten vinner. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Om du inte har problem med det så gillar du att lira Lotto lika mycket som V75 Shooter!
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
mackpeter (+2) |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
V75 7. gEorgia Mae må vara bra men noterar att det är ett sto mot hingstar och valacker. Tycker Augustus F är ett kul skrällbud liksom Handsome Knight. Takter och jägers.....
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Hur löser man avd. 5?! Getingbo... 1-7 kan alla vinna är känslan..
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
v75:4 hittar ja ett fräckt lås i 12, 13 då ja tror dom kommer köra som vildar där framme. play it diablo surras det en del om bra form mött bättre hästar på sistone och Fuxa Håleryd är bra om formen finns vilket den borde göra nu med 2 lopp i kroppen efter ett kortare uppehåll.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Det var inget påhopp utan han sa att han inte hade några problem med att hästar som varit borta i 6mån/10mån kom ut direkt i V75 och det är ju = lotto för oss spelare.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Takter missar V75
Travronden. Jägersro. Johnny Takter står över lördagens V75-tävlingar på hemmabanan Jägersro. av: Claes Freidenvall Kategori: nyheter/Sport Publicerad: idag 21:20 – Tyvärr har jag fått någon form av influensa och äter penicillin. Läkarens rekommendation var att ta det lugnt till måndag, säger Johnny Takter. Nio hästar skulle Johnny Takter kört imorgon på Jägersro och det betyder att det blir nya kuskar på Be Sweet, Vivo Per Lei, Usain Colt, Barracuda River, Cindy Photo, Diotima F, Hope And Love, Handsome Knight och Made In Italy. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Björn drar på pimpelfiske istället i morgon.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Jag tänker precis likadant, finns inte vinst i det här sällskapet! Näst senast lirade jag honom till 5ggr när det stod spets i programmet och han mötte nästan ingenting. Den här gången är nästan varenda häst lika bra eller bättre, härdade på ett sätt som den här V64-hästen inte kan stava till. Jag tror inte ens gasglade Kim kommer ge sig den på att svara ledningen utan kör förnuftigt för bästa placering. Vinner inte ens med perfekt resa (direktsläpp och lucka i utgång av sista sväng) påstår jag. Tar 5,6,9,10 till samma eller lägre procent alla dagar i veckan!
|
|
|
|
#49 |
|
11% på Flemming i sista känns högt, visst det kan bli lite körning här men hur i helvete ska den hinna fram på det korta upploppet och korta distansen? Känns märkligt att man ens plockar ut den på 1640 när det känns som den utvecklats till en stayer. Har feeling för att det blir en omöjlig uppgift och rankas ner klart.
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
Hur jag än vrider och vänder på loppet kommer Luddes fram som en spelvärd favoritspik. "Bara" 34% liksom. Om han gjort ett lopp inför och kommit in etta-tvåa i något vardagstrav vore han 60%-are. Det finns ju en osäkerhetsfaktor i att han varit ifrån så länge såklart, men så länge han är okej tränad ska det inte spela så stor roll över sprint. Och uppehåll kan till och med vara positivt, är han riktigt löpsugen och blir het springer han väl så fort att de andra ändå inte kommer kunna ta honom i nerförsbacken på Jägers om han börjar dra efter andan till slut. Det här blev inte spelat som jag trodde och då anpassar jag mig därefter. Minst utgång, kanske spik! Ska bli intressant att höra om Örjans taktiska upplägg om man får ut något av honom. Men det känns som att han viker sig mot Adrian. Re Doc sitter emellan och de lär nog ta en lugn avgång och söka position från det där spåret. Och Kim tror jag släpper till den som kommer först av 3,4 men ingen annan.
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Min spik imorgon är uträknad och klar! Helt klart ett kanonvärde!!
Hästen jag talar om startar i guld! 12 Dreams Take Time 11% men lär gå upp! Varför undrar ni säkert då? Jag inser att även jag höll på att missa skogen för att träden är i vägen... Kollektivet spekulerar i vem som tar spets och "alla" är överens om att 1 Allaballakaitoz lär laddas, utifrån kommer 3 Call Me Hanover som också är intresserad av spets... Det alla försöker lista ut är huruvida 5 Harry Haythrow kan lugga 1 och 3 på spets för att sedan eventuellt släppa till ännu en laddande 6 Edward Ale.... Luktar det överpace någon?? De flesta spekulerar även i att 1 Allaballakaitoz troligtvis kan lyckas hålla upp men det kan till och med vilken alkis som helst räkna ut att det inte görs via en 13-öppning.... Näää här lär det gå undan värre oavsett... Från bakspår finns morgondagens mest övervärderade häst och det är 9 J T'amie Express som har vissa förespråkare från rygg ledare!!? GLÖM det! Det finns inte "guld" någonstans i/på/över/runt den kusen....SHIT vad dålig den va sist!! Och inte fan kommer någon lucka där inte i mitt scenario... Återstår 11 Nahar och min spik! Peter Unstersteiner HYLLAR Dreams Take Times träningsrundor och både styrka och hårdhet är väl dokumenterad.... Vissa betaltjänster ger Dreams Take Time en möjlighet om rygg på Nahar under slutrundan och räknar bort mitt scenario TOTALT! Mitt scenario är vrålöppning på klart under 1.10 där 1 Allaballakaitoz med nöd och näppe håller spets.... Precis när krutröken lagt sig styr Pappa Untersteiner på och sveper fältet i ett nafs och då stallkamraten med försiktig OCH klok Örjan Kihlström i sulkyn upptäcker Dreams Take Time så vinkas den fram till spets och glider dit varvet från mål och sedan brisar den bara undan... Den som utmanar är främst toppformade och smygande 4 Nok En Fräkkert som kanske håller undan för 11 Nahar som flyger fram från kön men.....för sent.... Packet stapplar i mål på behörigt avstånd där dom som mot förmodan har krafter kvar fastnar bakom spetsduelanterna (som är många...) Dagens bästa spik och tvillingen bjuder jag på..... 12 mot 4 och 11! Folk är fulla och nyktra doob tar betalt!!
SO (+5), Bridgeman (+5), hugotheboss (+5), mijo14 (+5), asgaya3141 (+5), Helgesson (+5) Senast redigerad av doob den 2016-02-06 klockan 00:30. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
V75-3
Det här loppet har doob kört kreativt i sitt badkar. Men drar fel slutsats. 1 tar ledningen. Andra utmanar och genomför på upploppet en kollektiv död. 8 Obi Wan dog senast redan 700 m kvar och öppnade för 11 Nahar, som då fick lucka från fjärde inner och vann (över min vinnare Spring Erom). Nahar är inkvalad till final nästa vecka och är sanslöst överstreckad med 22 % denna gång - helt chanslös. Favoriten 6 Edward Ale är en häst för Elitloppet. Han har stoppats av skador. Puro har satt honom i fin form efter lång vila och kommer från två vinster. Edward är bäst bakifrån. Dagens bästa spik med 38 %. Stenklar. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
v75-3
Edward såg totalt slutkörd ut senast mot ett lättare gäng än det här, jag tror att Robert kommer att vara offensiv bakom Nahar, förmodligen blir det bra bana på Jägers, Nahar är ju väldigt bankänslig så varför vänta till finalerna och kanske betydligt sämre bana. jag tror han är stenklar, jag spikar. |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Kul att tre personer tycker tre olika hästar är stenklara i guld
![]() Själv har jag precis samma tankar som doob. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Vivi Per Lei, behövs den?
|
|
|
|
#60 |
v4 någon som har ranken till dagens v4 från TT
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Vem/villa kör ist för Takter?
I vanlig ordning svårt få ihop det. Men lite tankar: 1: Tror det blir spik på favoriten. Allt talar eg för och svårt hitta spikar i övrigt. 2: gillar inte Bergh men den är väl förstastreck. Har dock en känsla för Örjan här. 1,3 räknas med spännande utrustningsändringar. 12 är skrällen men tveksamt om den ryms inom ramen. 3: Spik DTT. Ser fler scenarier där den vinner än inte. Mest rädd för äckel-Bergh som baissar. Och lastar? 4: hopplöst lopp. Varit inne på fördel tillägg och såg att sjödén skrev samma sak. Tar alla där och vill inte spricka på ostreckade 11 som är etta i turordningen. Kompletterar med favoriten där fram. 5: lutar åt lås på 3,4,5. Märkligt nog skrev statistik-Jens inte som han brukar om att det är fördel de äldre i klassII. Fast de yngre är mest streckade. 6: tycker Björn låter lurig på 6 och den har blivit förstahäst för mig. Favoriten streckad därefter liksom 8,9. 7: Massa roliga skrällbud och lockande storgardera. Men samtidigt kanske inte rationellt när bästa hästarna har fått bästa spåren. Vill dock ha med 12 som ostreckade. Rank: 3,5,4,2 |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Atg har inte ändrat Takters styrningar än, har han frisknat till eller hur när spel stopp får ändringen göras ?
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Känns meningslöst att ranka loppen med Takters styrningar innan man vet vem som kör i stället.
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Söderkvist kör väl med all sannolikhet Diotima F. och Ola Samuelsson tror jag sätter upp sig själv. Lars I Nilsson svårare att gissa, tror inte Ludde är på plats som nog hade kört annars, kanske Sebastian M Nilsson får chansen på alla. Bara gissningar, håller med att det är riktigt dåligt att ingen info har kommit.
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
Rico leejs kan va en chans spik idag
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Har också haft en ruggig feeling för 12 Dreams take time hela veckan.
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Hej grabbar!
Är lite dåligt påläst. Hoppas på ett par riktigt bra vinnarspel. Vem utav er är det som svarar? http://www.bilddump.se/bilder/201602...6.71.79.35.JPG Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trav365 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Stefan Söderkvist kör 1 Diotima F i avd 5.
|
|
|
|
#72 |
|
Peter Ingves kör Usain Colt i avd 2 och Handsome Knight i avd 7. Christoffer Eriksson kör Barracuda River i avd 3
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
Då liksom sist såg den ut som en retad tiger bakom hästar men vid fritt agerar den som den snabbloppare på orten den är! Den har som bäst vunnit på 13,6 över 2140. Ska den sänka en sekund helt plötsligt? Nej jag förstår inte.... Om du är delägare i hästen eller på annat vis har engagemang i den (tolkar nästan det på din reaktion) får du ursäkta men jag tycker den är kraftigt överskattad tack vare unghästframgångarna...
Emeffeff (+3) Senast redigerad av doob den 2016-02-06 klockan 11:39. |
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
Tjena, Dammsugit och skurat golven, nu är det bara att invänta dagens äventyr, bästa spiken (enligt mig) V75-6 Nummer 1. Countrygirl Ås ,hade för ett antal år sedan andelshäst hos Claes (Garlic Broline) känns precis nu som då spets och slut.
spik nummer 2, Nahar V75-3 . Robert får ställa på och köra i tid. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Ytterligare ändringar från Takter: Avd 1 nr 11 Vivo Per Lei och Avd 2 nr 14 Cindy Photo körs av Robert Bergh. Slutligen Avd 6 nr 5 Hope and Love av Stefan Söderkvist
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
doob´s miljondrag:
Avd.1) 2 Abaz America - räknar "alla" får startgalopp! Jag är inte lika säker! Jäkla hauss på den sist och om felfri kan det braka iväg till spets och då kan till och med Adrian bomba runt den här på Jägersros speedwayoval! 7% är bra! 10 Mr Arkansas Rose - kördes bort å det grövsta sist. Fullkomligt flög fram! Om senilsnöret Ingves bara drar i högertömmen i tid är den här med dom på fotot! 4% ett skämt! Avd.2 1 Montana Crown - har läge och toppform och testas med urryckare för första gången! Stallet hoppas på rygg ledaren och 6% är alldeles för lite! Avd.4 Här finns mycket smaskens! 1 Raingirl - är ingen stjärna men bricka ett och spets/släpp, bike för första gången, Örjan upp och dokumenterad toppform gör att till och med den här kan ramla undan om lucka! 3% med nämnda faktorer gör hästen till mitt hetaste skrälldrag i omgången! 9 Optimistic Face - vann i comebacken. Stark och rejäl häst med för loppet mycket bra kapacitet! 6% är bra! 10 Tooca - är TOKDRAGET!! 0%!! Folk är fulla! Hålls högt av Uhrberg. Ingen rolig rad, många "g" men längre till höger i kolumnen visar på kapaciteten! Lirad varje gång! Längst ned i raden en vinst på bra tid! SE UPP!! Det här kan vara dagens KÄFTSMÄLL! 12 Play It Diablo - blir lite snackis! André tror på bra chans och hästen går mycket bra bakifrån! Har några imponerande insatser från kön! Lär komma fort längst ut om lite draghjälp idag! 8% helt ok! Se upp! Avd.5 4 Enjoy Chocolate - kanonspår, startsnabb häst, hög kapacitet och hyffsad form! Kan välja flera loppscenarion! 7% är för lite... Avd.6 2 Rumba Jet - har lirat den här kanonen i samtliga tre starter efter ankomst från Italien! Speedig topphäst som lär ta för sig under året! Har körts passivt hittills och suttit fast. Nu har man laddat till den här starten och från bra läge blir det ny smygare och speeden kan bita bra!! 3% är ofattbart bra! En av dagens bästa drag!! 3 Kirin De Zeun - har kapacitet och tider i kroppen. Idag även läge!! Stall Bergh/media har inte skramlat så mycket om den här i veckan och allt strålkastarsken finns på 1 Countrygirl Ås! Spikas och snackas och känns lite allmänt som omgångens mest anlitade singelstreck... Passar blåsar-Bergh perfekt! Han har någon några kronor på DD´n på den här idag.... 5%! 6 Caviar Sisu - anlitas av vissa tjänster som spik idag... Kan flyga till spets men spik? Ja ja... Hur som helst platsar den här på 7%! Laddning här mot ettan passar mina andra drag perfekt!! 2 och 3 hoppas jag får profitera på körningen.... Avd.7 Vidöppet lopp som jag tror att man kan chansspika sig ur... 5 Augustus F. - är lite uppanmäld men formen är kanon och läget bra! Bara bomba framåt. Om toppform tål hästen det och 6% är alldeles för lite!!
Twitter: @sharpsdoob Senast redigerad av doob den 2016-02-06 klockan 12:06. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Valde två spikar bland Panoramic, Digital Control, Edward Ale, Ellix Rhyme, Bacio, Countrygirl Ås och Dream With Me. Det blev Panoramic med hjärnan och Edward Ale med hjärtat.
Så här blev bolagssystemet idag. 1) 1 r8-11 (rätt spår, distans och kusk. Har vunnit tre av fem senaste starterna. På V75) 2) 1,2,3,4,7,11,12 r8-5 (Bergh skriker optimism. Min vinnare är 11) 3) 6 r1-12 (här spikar jag med hjärtat. 6 har kapacitet för Elitloppet men har stoppats av skador. Min favorittränare Puro har gett hästen all tid för att komma tillbaka. Håller tummarna) 4) 2,3,6,9,12 r4-13 (Johan tror på vinst med 2. Ursvårt lopp. Garderas) 5) 1,3,6 r7-4 (slutlallat med 6. Formen uppåt och bra kusk. Jag tror 3 tar ledningen och kan leda in i mål. 1 formstark, idag med Stefan Söderkvist) 6) 1,3,4,6,8 r9-7 (1 kan vara SoS. Björn hissar sin egen 6 i Björnkollen. Därför blev detta ett garderingslopp. 8 värst emot favoriten) 7) 1,2,3,4,5,7 r9-10 (favoriten 4 återkommer efter kastration och 10 månaders tävlingsvila. Är i grunden en kanonhäst, som matchas mot Frankrike. Men jag vill inte åka ut i sista.) Kostar 1575:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
V75 Jägersro 6/2
1: A 1 B 11-6-2-8 C 4-10-9 D 5-3 2: A 2 B 3-7-1-4-11 C 12-8-5-10 D 6-9 3: B 1-12-11-6-9 C 8-3-4-5-2-10 D 7 4: B 9-2-12-6-4 C 13-7-3-14-1-10-11-5-8 5: A 1 B 6-3-7-4-2 C 5-10-8-9 D 11-12 6: A 1 B 8-9-6 C 4-2-7-3-12 D 5-11-10 7: A 4 B 3-5-7-2-9 C 1-10-6-11-12 D 8 Dagens spik förslag: Digital Control V75-2 Countrygirl Ås V75-6 Chans spiken: Diotima F V75-5 U hästar: Panoramic V75-1 Allaballakaitoz V75-3 Miss Prelong & Optimistic Face V75-4 Dream With Me NL V75-7 Streckvärda: (= under 10%) 1: 6 2: 1-7 3: 9 4: 9-12-6-4 5: 4-2 6: 9-6 7: 5-9 edit 16,19 V75 JÄGERSRO 2016-02-06 Totalt: 2586 rader 24 kuponger RAM 1 : A: 1-11-6 2 : A: 2 spik 3 : B: 6-11-1-12 C: 9-8-4 4 : B: 2-3-6-12 C: 7-9-4-13 5 : B: 6-1u-7-3 C: 4-2-5 6 : B: 1-8u-9-6 C: 4-3-2-7 7 : B: 4-3-2-7 C: 5-9 100 % chans på 7 rätt Minst av dessa: A: 2 B: 1 eller 4 C: 1 eller 4 U: 1 - minst en 1a rank avd 3-7 Senast redigerad av larockma den 2016-02-06 klockan 16:21. |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Jetset storfavorit senast på åby såg väl sådär ut tyckte jag.Är inne på att Peter.U tog loppet för att ha den vassare idag så den blir nog svårslagen om den får den där fina speeden att funka över upploppet.
Min vinnare Jetset
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Tar det heller inte för helt omöjligt att Untersteiner försöker leta lucka direkt efter start för att köra sig till spets direkt i en andravåg.... 9 hänger på 1:ans rygg, 10 drar i vänstertömmen direkt för att få plankkänning och om Untersteiner är på hugget slinker han ner före Nahar mitt i byken bakom 5 eller 6 och då sitter 12 i spets redan efter 700 meter!
|
|
|
|
#81 |
|
Sällan det vinns från bakspår i guld, och ännu mer sällan på Jägersro.
Örjan spårar runt om? |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Vilken läkare skulle ens fundera på att skriva ut penicillin mot influensa? Det måste ligga ett missförstånd eller något annat bakom. Oavsett det skumma resonemanget är det trist för flera av hans styrningar. Kanske kan man lämna dem utanför nu så ramen blir mindre?
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
![]() ??
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
Migge (+1) |
||
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
Vi har ju ett ANTAL kända kuskar som haft diverse problem förut?
|
|
|
|
#86 |
reve dámour
är där någon av er som har koll på de starterna som reve dámour har i listan?
läste att han avslutat riktigt fort någon gång innan när han startat i Sverige, har lite feeling för att det blir högt tempo i detta loppet och han kanske kan profitera till seger här. Måste dock tillägga att jag inte sett några lopp med denna. men han känns ju lite felstreckad tycker jag |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
Men givetvis sa Takter bara fel så det är en ickefråga. MVH TryckfelsNisse
|
||
|
|
|
|
|
#88 |
|
Hästen i loppet, 5 Augustus F., blir totalt bortglömd...Beror väl på att han går upp i klass. men denna tid på säsongen har större under skett än att Stefan S. får besöka vinnarcirkeln.
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Omgångens mest streckvärda häst hittar vi i avd.2, Neptunus face! Adrian på Jägersro, spår 5 och tvåa i de två senaste loppen. Även tider som matchar de hårdare streckade. Dags nu! 2% är löjligt lite!
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
hej doob tänkte fråga hur bygger du din system tänkte rygga tack
|
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Banned
|
Citat:
znipstern (+1) |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
1) 1 2 6 10 2) 1 2 3 4 3) 12 Dreams Take Time 4) 1 4 6 9 10 12 5) 3 4 6 7 6) 1 2 3 6 9 7) 3 5 Ryggas på egen risk...
|
|
|
|
#95 |
|
V4 på Jägers och jag skall tillägga att jag INTE hade spikat nr.1! Jag lever!
Men herregud hur är det ställt med spelsäkerheten särskilt när montén är inblandad... Förra veckan skrattar ryttarinnan åt sin storfavorits uppträdande innan start - "omöjlig styra". Ändå startar man som 80%are... Idag på V4 är nr.1 favorit, andrahandaren stryks och 1:an ännu större favorit då den var först i turordning... Tappar 40 meter direkt vid start och kommer aldrig ikapp. Måste ha varit kraftigt sjuk från start eller något annat fel!? VARFÖR STARTAR MAN? SPELARNA LURAS KAPITALT!!! SKANDAL!!!
|
|
|
|
|
#96 |
|
Jag tog med Salsan för att Matteus lät så uppåt. Sällan deras skrik vinner men denna gång var det befogat.
|
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
Samma här, men inte för att live-folket skrek ut den utan på vad de citerade från tränaren. Sällan man hör ett sådant klartecken på en lågt betrodd, och även om Dahlén inte direkt är känd som någon pessimist hördes det att det var något speciellt. Superkraftfoder?
|
|
|
|
#99 |
|
Det var synd att inte åttan nådde fram i V4-1. Nu spik på Neuland.
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
Travskolan gästspelar?
V75-1*2640voltstart och startspåren är överrepresenterade som vinnare.
(1-3-6-7-8-10) 2 är lite bubblare senaste åren. Vinnare? 1 Panoramic även om distansen skapar lite frågetecken men på kusk då. 6 NELLE ATTICUS JAKE ensam på spring? V75-2*2140autostart vinns oftast av 2-6. 1,2 och 3 på streck är 2,3 och 4. Klart? 2 DIGITAL CONTROL godkänd favorit. V75-3* Se ovan men Guld men rätt favorit 6 Edward Ale. Sällan skräli i Guld 6-11-1-12? räcker trots statistiktveksamheter? V75-4*2140voltstart statistiskt sett vinner startspår 1-3-6-7-8-10. Just detta lopp? 2-3-7-11-13? V75-5* Se avd 2 och 3. Men här blandas sto med H och V min vinnare alt. förstarank blir 3 RICO LEEJS. V75-6* Se avd 2,3 och 5. Stolopp men får ändå ner till 6 CAVIAR SISU för att hitta ett logiskt streck. V75-7*1640autostart vinns av spår 2-7 och därmed blir det trevligaste strecket 7 Rapide Du Pommeau men distansen är nog fel. Några KomIhåg 1. Ett ekipage som vinner ofta vinner oftare än ett ekipage som aldrig vinner. 2. En häst som galopperar ofta galopperar ofta. 3. Raden blir "aldrig" - X-X-X-X-X-X-X tex 1-1-1-1-1-1-1- eller 1-1-1-1-1-1-1 men om det skulle bli så får man vara beredd på att kliva av. Mvh Uffe Senast redigerad av Grant den 2016-02-06 klockan 15:05. |
|
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#102 |
|
Om Ingves verkligen satsar på att ta ledningen kanske Örjan släpper, det kan kosta att ta emot favoriten. ÖK är inte heller den som är rädd att bli fast...
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Citat:
Stekel (+10) |
||
|
|
|
|
|
#106 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Ja det har nog ingen undgått! Men när "chefen" kommer dundrandes släpper man till stallkamraten 12 Dreams Take Time....
KÖR PETER UNTERSTEINER!! KÖR!! DU ÄR KLAAAAAAAAR!
|
|
|
|
#108 |
|
Skulle Allaballa däremot bomma spets så kliver iaf jag av, för då vinner Edward som jag läst loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Omstart på riksspel pga "teknikfel".... AMATÖRLAND!!!!
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Citat:
När visade den nåt som duger mot dessa djur? Hade väl mer av en lidnersk knäpp förra året då den brakade runt på Jägersro? och vann. Möjliga vinnare 6,11,12 eller 3 övriga gör sig icke besvär.
|
||
|
|
|
|
|
#113 |
|
Nästan 2 miljoner i omsättning på enbart V4....
Lopp 1 sjuk favorit som inte borde ha startat! Lopp 2 omstart för att någon funktionär inte är kompetent nog.... Bara i Sverige....
|
|
|
|
#114 |
Det bästa landet |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#116 |
En helt annan tanke
Kör de flesta teorisystem idag?
Inte många inlimmade system i därför avsedd tråd. (2-3) Mvh Uffe |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Satt Veijo och sov när Peter kom?
|
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#119 |
|
2 Tumble Dryer i tredje V4 är dagens klaraste!
Jag lirar 1.000 Vinnare Tvilling 2 - 4 5 7 8 10 x 100 kr Flex x 500 kr 1: 2 2: 4 5 7 8 10 3: ALLA
|
|
|
|
#120 |
|
Stor humor att Vivo är mer lirad än Jake i första. Den ena sitter ensam på spring med bästa kusken den någonsin haft och den andra bakspår och troligt kuskminus. Spetshästen och bästa hästen är bör vara ett 80%-igt lås i det här loppet.
|
|
|
|
#121 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Låter som för mycket krångel med Allaballa från spår 1. Bra intervju med Johan som kört hästarna.
Edward Ale spikbud efter det där. |
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Banned
|
Jag kör motsvarnade på Untersteiner...
doob (+10) |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Vinnarspel på 4 Devs Delilah
UTG 4 mot 5,6 |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Helvete Peter Untersteiner vilken form han har på grejerna idag...
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Hästarna i ledningen viker ner sig, hmm!
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Förbannade SS.. Kör fast hjulet i ingves o torskar troligen loppet där... Fyfan vad värdelös start på dagen.
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Jag tror inte på den alls, borde inte räcka mot de tre bästa i fältet oavsett vad.
znipstern (+1) |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Gör dig själv en tjänst och dra inga växlar på det där. Första loppet vanns lekande lätt av ledaren trots tufft tempo, i andra satt en strulhäst i ledningen som uppenbarligen inte var på topp, i tredje nu uppfattade jag faktiskt inte tiderna men det gick ju knappast långsamt och ingen överraskning att ledaren gav sig efter småpress hela vägen. Det är vanlig Jägerslunk med extraplus på ledarna idag.
|
|
|
|
#133 |
|
Kan man inte vara en god förebild kan man alltid vara ett varnande exempel ska någon ha sagt. Uppmanar ingen att rygga men tycker när jag snikar på all er kunskap kan jag väl ändå skriva hur man inte ska spela. eller hur man spelar på trav istället för Lotto
V75 Inlämnat: 2016-02-06, 15:26 Jägersro Lördag 2016-02-06 Start: 16:20 Kostnad: 270,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 10 2: 2 Digital Control 3: 1, 6, 12 4: 2, 3, 12, 13 5: 6 Bacio 6: 1, 4, 8 7: 3, 5, 9, 10, 11 3x1x3x4x1x3x5 = 540 rader. |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Jake förstahäst om man spikar? Har bytt mellan den och Örjan hela dagen, men spets på Jägers är typ 70% vunnet.
|
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#136 |
|
Lirade du EXAKT som mig med 10 som etta?
Då gjorde du KAKA i så fall.... Grattis! 82 ggr tvilling och 1600 ggr Flex! Långt över 30 lax alltså??
|
|
|
|
#137 | |
|
Citat:
Jag ska plocka bort en i varje lopp i avd 4-5. Frågan är vilka? Optimistic Face och Diotima F sämsta värdena (jag tror egentligen favoriterna i båda loppen är sämsta värdena men de kommer jag inte plocka bort ändå). 1,2,3,4,6,7,9,11,12,13,14 1,2,3,4,6,7
|
|
|
|
#138 |
|
Peter Untersteiner har meddelat ägarna till Jetset att vara nära vinnarcirkeln. Ett gott tecken.
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Citat:
Dom här loppet brukar i regel ha fördel på kusken. |
||
|
|
|
|
|
#141 |
|
1u-6
2 6-12u 2-3-4-6u-7-9-12u-13 1u-2-3u-5-6-8 1u-2-3-6u-8-9 1-2-3-4u-5u-7-9 Minst 3u Senast redigerad av haxx den 2016-02-06 klockan 16:06. |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
kan man spik örjan i förtsa eller vad tycker ni hjälp tack innan jag ska lämna systemet
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Banned
|
6 Edward Ale är fortfarande favorit i Guld - nästan streckad dubbelt så mycket som 11 Nahar och mer än dubbelt så mycket streckad som 1 Allaballakaitoz och 12 Dream Takes Time...men hallå, spelarkollektivet!
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Många här tror, att 6 Nelle Atticus Jake tar ledningen från ensamt springspår i första. Det tror inte Stefan Söderkvist.
Tyvärr är nog storfavoriten 1 Panoramic stenklar vinnare här. |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Kommer den till spets så är det nog inte helt galet. Låter ju lite sisådär med Allaballa från spår 1?
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
vill ha en spik på tredje avd tack snabb svar gärna
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
som vanligt när man förlitar sig på Örjan blir de fiasko. Panoramic på Jägers... Känns inte bra alls, fan va korkat av mig o spika...
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Nu jävlar Söderkvist, kom igen för helvete!!!
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Dagens försök efter sedvanligt pusslande:
1: 1 2: A 2,4 B 1,3,12 3: 12 4: A 12 B: 1,2,11,13,14 5: A 3 B 4,5,6 6: A 1 B 6 7: A 3,4,5 B 2,6,11,12 Minst en A i lopp 5/6 och minst 2 A i 2,4,7 12 i andra ramlade med utan att jag riktigt visste det. Och i sjätte fegade jag ur och bytte plats på 1 och 6 i sista sekunden. 9 i sista åkte bort på kuskbytet. |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Booooooooooom!!
4% och streckad på fyra häst.... Rekad och klar!
|
|
|
|
#156 |
|
Varför kör inte Stefan mer resolut från start?
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Örjan hade rubbet kvar, men de lyckades tyvärr hålla honom fast ordentligt. Inget snack om vem som vunnit annars.
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Skön start!!!
Ändrade mig i sista stund från spik på nelle till gardering! ![]() Synd för Adrian att Bergh måste trycka till... |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Tack Fulsprit för den!
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Kolgjinis är då världsmästare på att köra i spets med hästar som inte duger för att sedan falla tillbaka på upploppet. Men det kanske känns som en seger ändå?
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Gött mos! Den satt fint - tyvärr "bara" vinnare då jag inte hann spela V75... Vilket odds!
|
|
|
|
|
#163 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Kuriosa: Vinnaroddset på Mr Arkansa Rose var på pricken det för tvillingen med Panoramic - 15.91...
|
|
|
|
#165 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Precis! Hoppas du lyckades läsa loppet rätt. (Y)
|
|
|
|
#167 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Lärlingen Robert Bergh....
Vet inte vad du gör med dina hästar när ingen ser men galoppfrekvensen är makalös. |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Bra! Äntligen fick Hank vinna.
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
11%!!!
Härligt!!
|
|
|
|
#172 |
|
"Grrreppet har-mannen" är bra mycket bättre än "Mr Hunnnnnnnnnnnndra meter kvar till start-gubben" de hade innan!
|
|
|
|
#173 |
|
Gillar inte att Bergh har för vana att starta trasiga hästar. Camilo Boko och nu den här...
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Nu ska det bli spännande att jobba in både min tes och spik för dagen....
Kööööör Untersteiner!!!
|
|
|
|
#178 |
|
Nu blir det platslir på Call Me Hanover - Har följt denna i Norge på sistone och har fått en nytändning. Ung, lovande kusk som sällan gör något fel. Stark och speedig. Tror inte den slår Ingves kuse här, men fint platsodds på runt 4 ggr...
|
|
|
|
#179 |
|
Fasiken också - hoppade han verkligen 100 meter?
|
|
|
|
#180 |
|
Hoppas Johan tar hem det här nu, får perfekt lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
JAAAAAAAAAA!!!
Dödens gick oxå bra!!!
|
|
|
|
#182 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Märkligt beslut av Ingves att inte fortsätta köra för att få överta av Uhrberg.
|
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Citat:
Snyyyygt! Pulsen stiger hos doobs!
|
|
|
|
#187 |
|
Obi Wan, nästagångare...
|
|
|
|
#189 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Väntat! Gubben är lika senil som HOS....
|
|
|
|
#191 |
|
Inga spetsvinnare på V75 hittills.
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Doob: Grymt =). Hur ser hela systemet ut idag då?
Så ska jag hoppas på att du tar en stor vinst nu :P. Mvh |
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Lirar lite vinnare på Fuxa Håleryd i ett öppet lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Banned
|
Nästan 70% av kvarvarande bongar försvann....på dagens sämsta favorit. Tack för kaffet...!
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Hade han kommit lite tidigare hade det väl gått att släppa, men nu skulle det sett väl fult ut. Och lugn dödens är bra så länge man har bästa hästen. Snygg spik! Själv kunde jag inte gå ifrån att ta med spetshästen också, det händer ju att Peter får för sig att sitta kvar i kön ibland. Hoppas han är lika bra på bettet i sjätte med Jetset!
|
|
|
|
#198 |
|
Dooooooobbbbbb!!!!!
|
|
|
|
#199 |
|
Kul att du vann Marc, men vart har du Luletröjan!?!?!
|
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Banned
|
Rätt tydligt vem som är bästa kusken i familjen Lugauer...
Stekel (+5) |
|
|
|
|
|
#201 |
|
Puls.....
|
|
|
|
|
#202 |
|
Hehe, Marc Elias låter precis som far sin...
|
|
|
|
#203 | |
|
Citat:
Det kan hänga på sista loppet mellan oss. V75 Inlämnat: 2016-02-06, 16:18 Jägersro Lördag 2016-02-06 Start: 16:20 Kostnad: 540,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 6, 8, 10, 11 2: 1, 2, 3, 4, 7 3: 12 Dreams Take Time 4: 6 Miss Prelong 5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 6: 1, 6, 8, 9 7: 4 Dream With Me N.L. 6x5x1x1x9x4x1 = 1080 rader. 1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr. Totalt: 540,00 kr ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Citat:
Snygga spikar - lycka till, du med!
|
|
|
|
#205 |
|
Här spelas Diotima F. SS är suverän och får ALLTID snurr på ston. Bra läge och form. Sööörrr!!!
|
|
|
|
#206 |
|
Slänger in en rak DD: 6-4 och kopplar ner för dagen. Lycka till med liren!
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Skall nöja mig med nästagångare framöver, hehe...
|
|
|
|
#208 |
|
7%........
|
|
|
|
#209 |
|
Härligt! Förbannade Chrille för att han inte gick där, det såg ut som dåliga odds för att få fritt efter det men det gick hem! Lycka till mot slutet grabbar, själv sitter jag med detta kvar på V5 som kan bli bra när man hoppade Arkansas på V7.
1,2,6,8,9 2,3,4,5,6,9,10
|
|
|
|
#210 |
|
Diska Christoffer????????
Ahsoka 2% |
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Spännande, spännande, grabbar!
|
|
|
|
#213 |
|
Luktar att 9 Handsome Knight eller 12 Chatain hade varit sköna garderingar i sista.
Får bli DD med dem. |
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Banned
|
Nån som "på riktigt" tror på överpace i sista? Kan man verkligen komma ut efter 10 månader och bara städa av det här gänget?
Jag har under 1.09 sista 500 på 3 Georgia Mae näst senast, borde räcka här, men jag blev lite tveksam när Takter valde 9 Handsome Knight som första styrning. Men nu har han ju fått dryp...influensa... Svårt det här... |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Är ni skitnödiga, grabbar - till och med jag är lite lös i magen å era vägnar, hehe... 79 000...
|
|
|
|
#216 |
|
Doob har ju skönare låg procentare kvar.
Classe får gärna loosa om någon av mina vinner
|
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Blir lir på Reve D amour nu. Måste ha bra chans i detta ihåliga lopp... Spets måste vara guld värt här - inga ston här som orkar göra något själv. Starkast är väl Whats Your Limit!
|
|
|
|
#218 |
|
Otroligt! En nästagångare vinner och tre andra under tävlingarna galopperar...! suck!
|
|
|
|
#219 |
|
Yeehaaa
Tufft Att lill Ludde Jr ska ta en trippel |
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Untersteiner ??? Runda sopörjan snabbare...köra bort vinster sådär...borde tänka på spelarna lite mer. Laddade jävlart i get för position. Backar sist direkt.
Fett jävla minus |
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Banned
|
Dubbelslag på 9 så kommer det här att bli riktigt roligt....
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Grym utveckling på Beverly sen hon flyttade ner till Skåne. Gick inte ett skit här uppe.
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
V4-1
Startförbud: 1 HARPOS ROCKLAND (startförbud 160206-160216 (dålig prestation)) 6 KAMANDA (startförbud 160206-160216 (orent trav)) 9 GARCON L.L. (startförbud 160206- (vaccinationskontroll erfordras)) Bestraffningar: Dahlqvist Michaela G, 1500 kr, ej hästpass/felaktig vaccinationsuppgift. Lopp 1: Harpos Rocklands tränare hördes ang. hästens prestation (utgick felfri). Förklarade att hästen varit matt veckan efter förra starten, men känts bättre senaste veckan. Hästen hade väldigt hög puls efter loppet. Förklaringen godkänd V4-3 Startförbud:6 OLYMPIC DANSEUR (startförbud 160206-160216 (orent trav)) 9 BORUPS JELZIN (startförbud 160206-160216 (dålig prestation)) 9 BORUPS JELZIN (startförbud 160206- (kval, otillr.prest.)) V75-1 Bestraffningar:Andersen Kasper K, avstängning 160220-160226, för att ha tagit fel spår i starten. V75-2 Startförbud:2 DIGITAL CONTROL (startförbud 160206-160216 (dålig prestation)) V75-4 Startförbud:9 OPTIMISTIC FACE (startförbud 160206-160216 (dålig prestation)) Bestraffningar:Elias Marc, 1000 kr, för felaktig tävlingsdräkt. Zukanovic Admir, 1000 kr, för felaktig tävlingsdräkt. |
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Håller på 2 eller 7 då det är morsans DD :P
|
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#226 |
|
Tävla inte med den då...herregud
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Lycka till nu grabbar som fortfarande är med, blir en jäkla bra (hemlig) summa att kassera in om det går vägen!
|
|
|
|
#228 |
|
Äh, skit på dig PK-Nisse! Du hade säkerligen inte reagerat om jag skrivit att de har ett sopigt VITT försvar. Eller, WT-försvar, eller hur. Men, okey - off topic, så vi lägger ner...
|
|
|
|
|
#229 |
|
STORT lycka till nu grabbar, eller tjejer - vad vet jag... STORA penningar på gång i vilket fall som jag hoppas tillfaller Sharps-maffian!
|
|
|
|
#230 |
|
Nervös doob?
))) hoppas på 5an
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Banned
|
Betingad reflex. Trots att hans märr har tjänat dubbelt så mycket pengar som "ledarinnan", trots flera V75-vinster och vinster i Diamantstoet - vad gör han? Sitter och metar i kön. Inte för att jag är ledsen, jag har haft en bra lördag och är rätt säker på att få in DD. Men tråkigt för de som spelar på PU utan att vara medveten om hur ängslig körstil han har.
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Yep. Ett rätt gjorde han idag ,med DTT
Lite mera GSG gåre så gåre så hade han vunnit ännu mera. Spelar ingen roll om han knäcker nån häst här å var, han får ju in nya |
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#234 |
|
Du är inte värd att bry sig om!
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Vi har alltså flera i tråden som är kvar. Doob på 5an och du har många miljoner?
![]() Själv eller flera andelar? :-) Senast redigerad av Espo den 2016-02-06 klockan 18:41. |
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Jaru Doob de e bara å plöja ner i Marianne Records, kan ju sajjna Carola igen
eller någon annan härlig melodifestivalare
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Precis. Örjans häst hade ju brännt allt. Sen smyger han ner framför när hästen framför galopperar, borde galopperat vidare och dragit i högertömmen så Örjan fått backa sist, då hade det blivit rygg på 9?
Senast redigerad av shjuve9le den 2016-02-06 klockan 18:40. |
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Varför inte Augustus F - sto och SS1 Doob?!
|
|
|
|
#239 |
|
Booooooooooom!!!!!!!
|
|
|
|
|
#242 |
|
|
|
|
|
#243 |
|
DDDDDOOOOOOOBBBBBBBB!!!!!! STORT grattis!
|
|
|
|
#244 |
|
Ojoj Grattis Doob halvmille iaf
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Grattis som fan! Synd att Örjan är för bra, annars hade ju Söderkvist tagit det men det lär väl bli någon kvartsmiljon ändå!
|
|
|
|
#247 |
|
Fan att inte få va meee GUNGA
Grattis Doob hoppas du lämnat in Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
1.484.179 kr enligt den beräknade utdelningen via Jokersystemet...
|
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Citat:
Mer väl? Var ju värt över 200 000 inför sista och en 25% nu. Borde väl ge 5-600000?
|
|
|
|
#251 | |
|
Banned
|
Citat:
Trots att han sitter upp bakom fältets enda märr så har han inga problem att köra upp till dödens - och reglerar fältet därifrån. Magiskt! Och nästan 25 ggr på DD...! |
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Grattis Doob! Amatörlandet ger deg trots allt ;-)
Lazlo (+100) |
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Grymt Doob!
|
|
|
|
#254 | |
|
Citat:
Nja, låter mycket!
|
|
|
|
#257 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Grattis!
Största vinsten någon dragit in här på postat system på länge? |
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Grattis
|
|
|
|
#266 |
|
Utdelning 7 rätt
641 758 kr Utdelning 6 rätt 4 204 kr Utdelning 5 rätt 362 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
Är INTE avundsjuk för fem öre!!! Buhuhuhu!
![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
#268 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
Hade garderat i 1:a men hade honom med i sista blev ädå inte mer än 5rätt,men förtjänst på lappen
|
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Citat:
Skit att Jr galopperade i starten. Blev en urslig tröstpeng på 11,500- Skit igen ![]()
Fulsprit (+5) |
||
|
|
|
|
|
#273 |
|
Det tråkiga med trav är att alla bitar måste falla på plats. Man är så ofta så nära stora pengar, men man kan få vänta år på att verkligen få sätta pricken över i:et. Nya tag med lite extra spelpengar.
|
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
Sjukt snyggt Doob. (Hoppas verkligen du lämna in utan ändringar).
|
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Kungs Frukt är helt sanslösa...
|
|
|
|
|
|
|
#281 |
|
Surt om så är fallet. Om nån ryggade systemet han la ut här så hoppas jag att vederbörande ger doob en ordentlig belöning... Hade jag gjort iaf.
|
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
Spelar man för 19.440:- på en kupong så kanske det inte är så märkvärdigt trots allt?!
![]() https://sv-se.facebook.com/Kungsfruk...6854233439514/ |
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Hittar varken den redovisade här eller den på Twitter om kostnaden var 960:- och 1920:-.
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Citat:
Då förlorar man lite hoppet och känner sig aaaningen lurad... Svagt, doobie, om du inte säger till INNAN (om det nu är så) att du inte lämnat in - alla kan göra större system, och vinna, om man inte lämnat in... Hur var det doob?
|
|
|
|
#288 |
|
Pinsamt om det inte är inlämnat.......klockrent system var det ju och hoppas verkligen att det var inlämnat
|
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Det var ett snyggt system oavsett, men för dom flesta av oss är det rätt mycket pengar att lira för dryga 2 lax. Hade inte vågat riska att sitta med en så dyr torskbong.
Tyvärr är det väl den prislappen man måste räkna med om man ska kunna ta hem så här stora pengar... |
|
|
|
|
|
|
#290 | |
|
Citat:
Men finns rätt många ombud som lirar liknande system och sällan är rätt på det ändå.
|
||
|
|
|
|
|
#291 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Citat:
Ja, det är en sak, men att låtsas som om man är med om man inte är det, är bara så, lamt... Suck! Skall sluta heja fram folks bongar, innan man sett resultatlistorna. Doobs tystnad talar väl för sig självt, tyvärr...
|
|
|
|
#293 |
|
Tack alla!!
Blev en mycket bra dag! Det system jag postade på Twitter var ett bolagssytem som jag tvingades banta ner från det postade systemet tidigare har idag. Riksröv missa det! Hoppas verkligen den som bad om det och skulle rygga lämnade in! Var INTE ensam på system med sju rätt idag men nöjd ändå! Blev riktigt bra!
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Citat:
Stort grattis! Vilket var ditt då i vinstlistan?
|
|
|
|
#295 |
|
Var med på ett av dom..... Räcker så!
Verkligen ledsen att jag var otydlig!
|
|
|
|
#296 |
|
Vem bryr sig helt ärligt? Han gav oss samtliga ideer på förhand och var helt outstanding i sina tips. Det är det jag ser upp till, sen hur systemet bantades ner eller fylldes på är mindre intressant.
Hatten av, Doob! Dreams Take Time var solklar, där spikade jag spetshästen Allaballakaitoz trots dina varningar. Lycka till imorgon på Grand Slam allesammans! |
|
|
|
|
|
|
#297 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#298 |
|
Riktigt snyggt analyserat Doob, hatten av! Och cred för att du redogör för dina tankar här.
Var helt överens om dig på DTT men tyvärr la jag inte pusslet i övrigt rätt. För övrigt fantastisk styrning av Örjan i sista, Augustus vinner ju lätt om ngn annan sitter bakom Georgia. Dagens nätagångare: Ahsoka T Dream? |
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#300 | |
|
Citat:
Bra jobbat! Vad hade det blivit om SS styrning hunnit fram? Örjan omutlig och när han tittade utåt i sista kurvan så förstod man att det var klart - hur kände du det, doob?
|
|
|
|
#301 |
|
Ja tyvärr ändrade jag ju till sist men på större system byggdes det på och satt men om den var vi flera.... Bra dag ändå!!
|
|
|
|
#302 | |
|
Citat:
Förvånad att det inte var mer! Skönt!!
|
|
|
|
|
#303 |
|
Glömde ju en intressant reflektion. I Klass II brukar statistik-Jens berätta att 4-åringarna blir överspelade och sällan vinner, särskilt tidigt på året. I dag var 3 av de 4 mest spelade 4 år. Resultat? Bästa 4-åring på femte plats. Och det var inte en av de betrodda.
Vidhåller att Jens statistik är viktig att ha med sig. Man måste bara inse att det intw betyder att han är en bra tippare.. |
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
1.016.000 kr
Förvånad att det inte var mer! Skönt!! __________________ Twitter: @sharpsdoob Den med 2 spikar. 39 sexor atg.se Stockholm?
|
|
|
|
#305 | |
|
Citat:
Kolla in den hästen över upploppet....
|
|
|
|
#306 |
|
Tack Fulsprit för 10 Mr Arkansas Rose AVD 1! Utan den infon ingen 7:a idag!
Resten skötte SV åt mig! Ni kan se min vinstbong på framsidan: http://www.storavinster.se/ Bli medlemmar! Bästa ranken till bästa priset, ni kommer inte ångra er! Rank 1-6 på V75 brukar hålla typ 90% av loppen. Respekt till Doob också, tar alltid till mig dina tips och har gjort fina vinster av dem! |
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#308 | |
|
Citat:
Jag var ensam på mitt system. Så det är väl fru och barn som får några "loppor", men det är väl de värda? Men det var flera på sidan som fick in sjuan tack vare den fina ranken! Senast redigerad av The_Helgon den 2016-02-07 klockan 11:24. |
||
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Citat:
![]() Själv tycker jag inte att Storavinsters rank har varit så mycket bättre än flera andra över tid, men statistiken de plockar fram är hjälpsam ibland när man inte är väldigt påläst på alla hästar.
|
|
|
|
#310 | |
|
Citat:
Ingen slår väl strecklistan i rank på ett år. Men jag vill påstå att ingen slår Stora vinster i rank de omgångar när det betalar bra på V75! Att ha 4 av 7 som förstarankade igår är väl världsklass? |
||
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#312 | |
|
Citat:
förklarat för oss om hur loppet skulle bli kört och vem som skulle vinna! |
||
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Citat:
Har bara väldigt dåligt samvete för att jag "lurade" er igår! Ber så hemskt mycket om ursäkt! Jag redogjorde för Dreams Take Time som spik och därefter la jag ut mina skrälltankar! Alla såklart med i mitt resonemang. Då klev signaturen "jeanpier007" in och undrade hur jag tänkt lira för han skulle rygga mig... Då skrev jag följande... "Just nu ser det ut såhär.... 1) 1 2 6 10 2) 1 2 3 4 3) 12 Dreams Take Time 4) 1 4 6 9 10 12 5) 3 4 6 7 6) 1 2 3 6 9 7) 3 5" Det var min grundtanke men det bolag jag tippar för skall helst landa på exakt radantal för att varje andel skall kosta 100 kr. Då tvingades jag banta bort hästar i fjärde avdelningen och det hör inte hit men tyvärr blev min absolut sista korrigering att ta bort vinnaren nr.6 och ersatte den med nr.9... Fatalt misstag. Det systemet la jag ut med en kommentar efter första avdelningen på Twitter! Systemet ovan byggdes å andra sidan ut men då är vi några som går ihop och delar. Var inte jag som lämnade in den här gången! Hur det systemet såg ut och var det lämnades in nämner jag inte av respekt för dom andra. Men min grund och mina tankar låg till grund för det systemet. När ungefär halva omgången var genomförd började telefonen gå varm. Samtal och SMS och i samma veva fick vi besök här hemma så Sharps blev inte prioriterat. Jag hade intressen i flera system med potential och kommenterade därför kort bara glädje över skräll på skräll som kom och när sista avdelningen var i mål kommenterade jag bara "booooooom". Förstår att jag vilseledde och folk trodde jag lämnat in mitt förslag ovan... Gick in alldeles för sent efter diverse firande å ena systemet och vanligt torsktugg gällande bolaget och såg besvikna kommentarer efter Helges sedvanliga "avslöjande" att mitt redovisade system inte var med... Förlåt om någon känner sig lurad och köper att få lite "trollstämpel" - det förtjänar jag. Ingen avsikt luras och den här gången blev det fel! Jag ligger plus på travet men så ni alla vet i framtiden....! Mina absolut egna system överstiger sällan 500 kr! Det kan tyckas märkligt men ofta lirar jag streckspel så (har en tendens att oftast halka fel oavsett. Är jag rätt på det så är jag!). Streckspel över 500 kr delar jag nästan alltid med andra eller så är det ett bolag som jag tippar! Däremot kan jag satsa mer på vinnarspel/tvilling/flex och det är en strategi som jag tjänar mest på. Kanske borde jag avstå kringspelen helt för att ladda mer och fokusera på streckspelen men jag tycker att jag har hittat rätt form för mitt spelande. Att jag sedan uttrycker mig hårt, kantigt, gnälligt och stöddigt ibland är bara för att provocera och sticka ut lite! Bara gilla läget... Ska eventuellt delge lite tankar om dagens V64 om jag orkar/hinner! Det var doob´s ursäkt och avbön! Håll igång alla Sharpsare och lycka till idag!
Helge (+10), jboy (+10), basiak (+34), asgaya3141 (+10), mackpeter (+20), Fulsprit (+1), Bluesmith66 (+10), jomtien (+10) Senast redigerad av doob den 2016-02-07 klockan 13:24. |
||
|
|
|
|
|
#314 |
|
Nej doob, något troll har du aldrig varit och kommer aldrig bli!
Snygga tips som vanligt och alltid läsvärt (förutom när du gnäller som värst :P ) Fortsätt så!
|
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Citat:
doob (+10) |
||
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#317 |
|
Den stora frågan är ju om "jeanpier007" ryggade systemet? Inte fy skam med 750 lakan tillbaka på ett system som man hittar på Sharps... Jäkligt snyggt tippat i övrigt Doob!
![]() (Konstaterar att du fick rätt ang. Je T'Aime Express också, helt chanslös trots klaff) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10) |
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Jägersro omg. 7 ATG Tillsammans
Lördag 2016-02-06 2016-02-06 15:06 HÄSTAR RES 1 10 MR ARKANSAS ROSE 6, 1 2 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 12 11, 10 3 12 DREAMS TAKE TIME 4, 1 4 2, 4, 12, 13 5, 6 5 3, 5, 7, 8, 9 10, 4 6 1, 2, 8, 9 6, 4 7 3, 4, 5, 6 2, 7 2880 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 1 440,00 kr Bolags spelet... Såg bra ut till en början....
|
|
|
|
#319 |
|
Det utmärkta med dina inlägg - doob - är att du motiverar dina åsikter - ofta med mustiga kommentarer och glimten i ögat. Att ditt jättedrag Dreams Take Time med pappa Untersteiner sedan kör loppet som du förutspått - gör ditt inlägg ännu mer respektfullt.
![]() Snygg reaktion i efterhand att rakryggat berätta hur du spelat. Du skall ha all ära av att i god tid före spelstopp redogjort för dagens V75-tankar. Inte minst med tanke på att vi alla förstår att du har stora intressen vad gäller invandrare, Melodifestivalen och annat. Tack för att du ger dig tid att delge oss dina tankar om V75. De är föredöme för oss andra här på Sharps. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Citat:
Tack för värmande ord!
|
|
|
|
#321 | |
|
Citat:
Ja, för Edward Ale var ju "bara" tvåa...
|
|
|
|
#322 | |
|
Citat:
Vad MENAs med detta?
|
|
|
|
#323 |
|
Flyktingförläggningar + kolla bilden och staden
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Jaja, ni menar hans alias, Bert! hehe, det var underfyndigt!
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|