Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-10, 14:05   #61
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50098
Standard

Daniel Berglund V75 Bergsåker lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 14:10   #62
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50098
Standard

Jens Sjödèn V75 Bergsåker lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 14:45   #63
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 441
Sharp$: 1256
Standard

Var nere hälsa på mina hästar på Hajom. Prata då lite om Lördag, Indra Secret var allt bara bra med, förra gången blev det bara fel. Men både Giny och Au Pair Girl är i bra form, men fördel Au Pair Girl med startsnabb kusk. Sedan är både Springback och Ivory di Quattro bra i ordning och ska kunna blanda sig i segerstriden med lite tur. Sedans när vi prata lite gamla minnen om tiden i Töva så nämnde han Knifetown Lover huxflux med ett snett leende så den ska jag ta med på mina bongar iaf.

Summa summarum som jag uppfatta det Indra Secret är en toppchans men galopp eller liknande så är Au Pair Girl med långt fram och även Giny. Både Springback och Ivory di Quattro är med om man tar två tre streck. Knifetown Lover är med extremt långt fram även om det ej är Roberts häst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+7), mackpeter (+5), MattiasB75 (+10), Staketkusken (+1)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 15:48   #64
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Där finns det en häst att slå Jag ska köra loppet en gång till i badkaret innan lördagen blir lite överraskad över att du inte har med 11 Jardar SO på sex streck med en av Djusepojkarna i jollen

Det måste väl var 2020 värsta kuskförstärkning hittills inget ont sagt om ordinarie kusk hm och nog för att det inte är en sprinter men helt klart värt ett streck med Mats E Djuse Har Arne Nilsen kört 23.9 med han på Leangen på kort så gör nog Mats E det också....

Jag tror inte jag har fel i så många kallblodslopp i mina analyser när alla skrek Lome Brage garderade jag när alla sågade Steinfaks spikade jag det är så jag vunnit en hel del pengar på Norrlandsbanorna där kan det hända vad som helst och det är inte lett för dom söderut nu referar jag till Tillsammansbolagen att ha vinnarna på Norrlandsbanorna även om det är V75

Sen är det som med allting annat man måste även ha en gnutta tur för att få in en riktig sudd på streckspelen men det underlättar om man har koll på läget...
Nja, det där var väl lite våldsamt. Det enda jag sagt är att jag har Guldtopp på TRE hästar (Djuse och lopparkivet 14 dec) Så du vet nog inte vilka ytterligare tre jag ev skulle ta med. 2-6-15 är väl utgångsstrecken för mig.

Jag har tittat på Jardars enda sverigestart senaste halvåret och det var på OVIKEN i somras.3 hästar från startfållan och Jardar hamnade i tredje inner (!) gick visserligen ut i dödens sista varvet men det var iskallt redan i sista kurvan och Jardar stapplade in på en 7;e plats och fick stryk av hästar som många här aldrig hört talas om. JUNIGOGGEN vann med 20 meter ( med Mats Djuse !!!)

Arne Nilsen har jag sett många ggr på Bergsåker och han "skulle man alltid passa" hette det då. Inte alls nån dålig kusk. Nån värsta kuskförstärkning är Mats Djuse alltså inte. Hästen gick 27.5 på Oviken och i sin senaste på Leangen start OCKSÅ 27.5. Skulle vara roligare att spika Guldtopp med den andra Djusepojken Sätt in Don Viking i detta V75 lopp och se hur man blir streckad. Guldtopp gjorde köttfärs av Don Viking den 14 dec.,AMEN
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5), HuBBaBuBBa (+5), yxbackarteddy (+1)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 18:46   #65
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
...Guldtopp gjorde köttfärs av Don Viking den 14 dec.,AMEN
Köttfärs var en hård kryddning. Han speedade bättre, så mycket kan man säga. Om båda gått fritt hela sista halvvarvet hade det nog kunnat se väldigt annorlunda ut. Men speed är viktigt i kortlopp såklart.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 18:48   #66
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Nja, det där var väl lite våldsamt. Det enda jag sagt är att jag har Guldtopp på TRE hästar (Djuse och lopparkivet 14 dec) Så du vet nog inte vilka ytterligare tre jag ev skulle ta med. 2-6-15 är väl utgångsstrecken för mig.

Jag har tittat på Jardars enda sverigestart senaste halvåret och det var på OVIKEN i somras.3 hästar från startfållan och Jardar hamnade i tredje inner (!) gick visserligen ut i dödens sista varvet men det var iskallt redan i sista kurvan och Jardar stapplade in på en 7;e plats och fick stryk av hästar som många här aldrig hört talas om. JUNIGOGGEN vann med 20 meter ( med Mats Djuse !!!)

Arne Nilsen har jag sett många ggr på Bergsåker och han "skulle man alltid passa" hette det då. Inte alls nån dålig kusk. Nån värsta kuskförstärkning är Mats Djuse alltså inte. Hästen gick 27.5 på Oviken och i sin senaste på Leangen start OCKSÅ 27.5. Skulle vara roligare att spika Guldtopp med den andra Djusepojken Sätt in Don Viking i detta V75 lopp och se hur man blir streckad. Guldtopp gjorde köttfärs av Don Viking den 14 dec.,AMEN
Magnus A Djuse är väl lite av din favoritkusk oxå fixade ju biffen på v75 åt dig
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 18:58   #67
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 39
Sharp$: 120
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
-Varför skulle du gå och hoppa över den där för? Den vann ju...

abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 19:19   #68
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Köttfärs var en hård kryddning. Han speedade bättre, så mycket kan man säga. Om båda gått fritt hela sista halvvarvet hade det nog kunnat se väldigt annorlunda ut. Men speed är viktigt i kortlopp såklart.
visst visst, en av mina kompisar pratar sånt där ibland och det har tydligen fastnat. Ove tappade minst 20 meter från början, trots lika start, kan man väl säga, men hade turen att kunna avancera invändigt ett tag. Hittar inget att "ta på" i kallisloppet, Kanske Guli Rubin, nu bortglömd, tar det till slut. Verkar ha kanonform. ??!!
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 19:24   #69
 
Trazans avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 63
Sharp$: 2550
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ska ta en extra kik på den, men tror jag har hygglig koll på den sen innan. Minns den som ett trögt ök som borde vara väldigt missgynnad av distansen. Och jag gillar inte hästar som går från Leangen (speciellt om det inte ens vinner där) till V75.

Djus-hajpen har spillts ut orättvist mycket på brorsorna tycker jag. Många som hyllar Mats men jag tycker han har ganska långt upp till Magnus. Men såklart en jäkla skillnad från tränarn Arne. Minst 40 pannor viktfördel till att börja med.
Jag gissar att du kanske inte följer vardagstravet i Norrland stenhårt? Den allmänna uppfattningen bland mig och de travintresserade som jag känner här uppe är att båda bröderna är mycket vassa och ungefär jämngoda. Jag vet många som håller Mats som strået vassare till och med. Magnus har ett härligt stuk i jänkarvagnen och känns väldigt modern i körstilen medan Mats kanske mer påminner om den äldre generations kuskar och har ett väldigt brett register som kusk.

Kanske lite off-topic men kände att jag inte kunde lämna ditt påstående oemotsagt. Sen är det ju som bekant så att smaken är som baken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+40)
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 19:35   #70
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Jag gissar att du kanske inte följer vardagstravet i Norrland stenhårt? Den allmänna uppfattningen bland mig och de travintresserade som jag känner här uppe är att båda bröderna är mycket vassa och ungefär jämngoda. Jag vet många som håller Mats som strået vassare till och med. Magnus har ett härligt stuk i jänkarvagnen och känns väldigt modern i körstilen medan Mats kanske mer påminner om den äldre generations kuskar och har ett väldigt brett register som kusk.

Kanske lite off-topic men kände att jag inte kunde lämna ditt påstående oemotsagt. Sen är det ju som bekant så att smaken är som baken.
Jag kan tycka att Mats är bättre. Men det är som du säger olika körstil.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 20:02   #71
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja, lite kan man kanske "luras" av att Magnus har en mer spektakulär körstil. Men han kör ju inte häftig finish varje gång utan är komplett. Kan inte minnas att jag sett Mats jobba in en till synes slagen häst på upploppet på ren vilja så som Magnus ofta gör (i lite Jepson-stil). Han är väl lite mer Örjan-stil och blir fast ofta. Ska kika på Mats lite närmare framöve r och göra en fräsch värdering.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 20:07   #72
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
visst visst, en av mina kompisar pratar sånt där ibland och det har tydligen fastnat. Ove tappade minst 20 meter från början, trots lika start, kan man väl säga, men hade turen att kunna avancera invändigt ett tag. Hittar inget att "ta på" i kallisloppet, Kanske Guli Rubin, nu bortglömd, tar det till slut. Verkar ha kanonform. ??!!
Jag tänker ju nästan att man inte behöver vara hästkunnig för att välja strecketta i kallblodsloppet, bara läsa propp och namn på människorna runtomkring. Hvalstad Odin står på start, körs av Örre och manageras av Tjomsland. Två raka från tillägg på dagens distans. Sen pisk av bra hästar i två lopp och blek sen i finalen. Dunkel form med uppehållet och allt, men allt annat är ju plus på det där ekipaget.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 20:37   #73
 
Trazans avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 63
Sharp$: 2550
Standard

Avd 1: Doctor Doxey Zenz har såklart imponerat stort de två senaste loppen och ska vara favorit. Stöter dock på hårdare motstånd nu och frågan är om han är lika kaxig när det är tre varv och när han inte får springa lika ensamt som de två senaste loppen. Kuskskillnaden mellan Mattias Andersson och Örjan Kihlström är ju dessutom så stor så att det knappt ens går att försöka uppskatta. Jag blir inte förvånad om Hawk Cliff (som varit mycket bra efter comebacken) glider förbi över det långa upploppet. Det vankas eventuellt intressanta ändringar på Pacific Face men att först knäcka Doctor Doxey Zenz från dödens och sedan stå emot Hawk Cliff känns som en knepig uppgift. Ett eventuellt tredjestreck kanske istället går till Importedfromdetroit som verkar hittat en fin vinterform igen.

Rank: 4 - 6 - 8 - 2 - 1

Avd 2: Knepigt lopp, finns frågetecken för samtliga som är hårt betrodda. Ängsborken har högst kapacitet i loppet men har uppenbarligen ett besvärligt läge. Varken Hvalstad Odin och Odens Prinsessa har startat på ett tag och formen känns en aning diffus på bägge. Guldtopp var jag inte riktigt nöjd med intrycket på sista 100 senast. En skräll skulle kunna ligga på lut och Guli Rubin är högst tänkbar. Förstahästen för mig är ändå Hvalstad Odin. Spår tre är rätt bra och kommer han bara före Odens Prinsessa bör Örjan kunna köra sig till ledning ut på första långsidan. Kommer han dit och är i närheten av formen han visade tidigare i höstas kommer han bli svår att nå. Han har gått ett 25-jobb inför detta och det kan också noteras att han öppnade första 1500 m på 23,5 på Umåker den 8/11.

Rank: 3 - 15 - 12 - 2 - 6

Avd 3: Det ska bli väldigt spännande att se hur strecken rör sig imorgon. Jag har hela veckan haft feeling för att dubbla med Elian Web. Det är dock oväntat många som tänker så och jag tycker jag fått mig till det från många håll. 83% kontra 10% just nu. Det tycker jag fortfarande är alltför stor skillnad och att det därmed finns värde i Elian Web fortfarande. Misstänker dock att vi vid spelstopp snarare landar på 76-17 eller nåt liknande och då kanske jag får omvärdera min ursprungliga plan. Propulsion ska givetvis vara klar favorit här.

Rank: 10 - 5 - 4 - 7 - 11

Avd 4: Svårt att gå emot Rocky Tilly som tipsetta. Har höjt sig på slutet och spets och slut är det troligaste scenariot här. Vissa frågetecken finns ändå med en viss Adielsson från springspår och kanske att Rocky Tilly ändå borde vunnit sist? Finns dessutom flera vassa motbud här. Tänker främst på stallkamraten Remarkable Feet som gjorde ett mycket gott intryck senast, Grainfield Aiden som gjort två riktigt bra insatser i rad och Knifetown Lover som är en bra häst som det låter väldigt bra kring.

Rank: 1 - 8 - 10 - 9 - 2

Avd 5: Tycker Staro Mojito och Huddlestone höjer sig en aning över resten med tanke på de senaste insatserna. Det är dock ett ganska jämndåligt lopp och en skräll kan mycket väl ligga på lut här.

Rank: 3 - 6 - 9 - 5 - 12

Avd 6: Jag tycker Indra’s Secret ska vara favorit men läget är besvärligt och det lär nog bli en jobbig resa härifrån. Abrystir är en bra häst i bra form och är dessutom kraftigt kuskförstärkt så det är första motbudet. I och med att favoriten drar på sig mycket streck är det dock många tänkbara skrällar som blir väl lite spelade här.

Rank: 8 - 6 - 3 - 5 - 10

Avd 7: Arch Lane är såklart lätt att hamna på här med tanke på intrycket senast och som jag ser det är risken stor att han kommer bli överspelad i morgon. Han står hårt inne i loppet och man vet aldrig hur formen utvecklas efter ett lopp efter en lång frånvaro. Vidare så finns det återigen en viss Adielsson från springspår här och blir Arch Lane av med ledningen är han i stor fara. Jag lyfter upp Odds Indicator som förstahäst. Han har gjort fina insatser hela tiden och var mycket bra sist. I mitt badkar får han överta ledningen från Jeppas Qurt och då tror jag de andra får väldigt svårt att nå honom.

Rank: 7 - 1 - 5 - 11 - 3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7), SO (+12)
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 20:40   #74
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Gjorde min 1:a mångbong x201 ggr inlämnad
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-10, 20:49   #75
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Bör man inte ranka Erik som tvåa då om han nu får rygg ledaren... om han spetsar och släpper till Örjan. Kan bli tredje in för Emila då? Erik från spår 6 i volt vet vi ju hur det slutar om det inte blir för många omstarter. Vann på Valla med Mats E Djuse på distansen på en bra tid och nu kuskplus deluxe och eventuellt rygg ledaren. Sen måste man väl ha med 5an av bara farten. Sitter man med alla rätt inför sista med spik på E.L så skulle inte jag känna mig trygg för 5 öre

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-10 klockan 20:52.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td