Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-07, 15:36   #1
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Skidskytte 8/12, jaktstarter


K Mäkäräinen till 4.00 hos Bet365 som segrare i jaktstarten måste ses som bra. hade alla haft samma förutsättningar menar jag att Mäkäräinen har ca 25% chans att vinna. Nu får hon dessutom ett litet försprång på T Berger och startar direkt efter Domracheva och kan ta rygg ett tag till hon försöker köra ifrån. Kan bli väldigt intressant och då många övriga namn som är en tänkbar segrare startar klart efter ökar ju givetvis Mäkäräinens chanser.

Vi slipper tvivla på hennes skytte, utan Östersund var en miss helt enkelt. Och hade hon inte fått problem med sitt sikte i dag hade hon vunnit med över 20 sekunder så skidformen finns där och skytte är stabilt nog för detta odds.


Birnbacher till 2.70 mot Fourcade känns också rätt intressant. Birnbacher är en bra åkare som kör bättre när han har hjälp av andra enligt mitt tycke. Så jag tror antalet bom avgör tävlingen och Birnbacher är tillräckligt säker för att ha värde när han har 40% chans att komma före Fourcade. Jag ska suga på den ett tag då jag måste räkna lite mer på denna!

Bara att trycka på Birnbacher till 2.70 hos Unibet. Bet365 ligger på 1.70 på Fourcade, så ni som vill garantera vinst kan ju spela safe.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Juret (+5)

Senast redigerad av Maverick den 2012-12-07 klockan 16:30.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 16:57   #2
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Sällan skådat arbläge. Spelade precis 4000kr på Birnbacher vs Fourcade på Unibet till 2.70!!!!!!! Totalt om vinst 10.800

Spelar Fourcade mot Birnbacher på Bet365 till 1.76 Insats 5300 kr.

Jämt upp om Forcade vinner , 1500 om Birn vinner.

Fick igenom båda spelen utan problem, lite skumt faktiskt. However, jag testar en runda ill får vi se

Tack för bra arbtips mav!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 16:58   #3
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Någon som kan bekräfta några "minnen" jag har av träffprocent i ståskjutningen. Mäkäräinen hade typ näst bäst efter en viss Helena Ekholm för 2-3 år sedan över en hel säsong? Funderar på livespela Mäkäräinen om hon har chansen efter de två liggande skjutningarna.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 17:00   #4
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Pinnen har 1.73 på Fourcade
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 17:15   #5
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Pinnen har 1.73 på Fourcade
Bet365 har 1.76, skrev fel tidigare då jag skrev 1.70 men 1.76 är ju ännu bättre
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 17:18   #6
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Någon som kan bekräfta några "minnen" jag har av träffprocent i ståskjutningen. Mäkäräinen hade typ näst bäst efter en viss Helena Ekholm för 2-3 år sedan över en hel säsong? Funderar på livespela Mäkäräinen om hon har chansen efter de två liggande skjutningarna.
Mäkäräinen har följande procent i ståskyttet senaste säsonger!

81% 82% 78% 79% 77% 76% 73%

Första siffran är 11/12 och sen går det ner till 05/06.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2)
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 17:42   #7
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

L Bailey till 1.952 hos Pinnen mot F Graf känns som bra odds.

Dels ifall vi tittar på den totala poängen både i sprint och jaktstart förra säsongen. Vidare gjorde Bailey en bättre jaktstart än Graf i Östersund för en vecka sen. Ännu känns F Graf lite för grön och jag tycker rutinen ska avgöra i en jaktstart.

Bailey startar åtta sekunder bakom Graf och det är inte så mycket, vidare hade Bailey en bom i dag jämfört med Graf som sköt felfritt.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 18:42   #8
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

att blanda in "rutinen" i ett jaktstartslopp i ett världscup-lopp ser jag inte som någon faktor åt det ena eller andra hållet... sedan kan man vända på det, baily hade en bom idag, vilket gör han till en "sämre" skytt och kommer tappa på vallen.

lägger ingen värdering i din rek, ville bara belysa att den går att vrida helt åt andra hållet om man vill det. Kan säkert vara fint värde i ditt spel, jag tycker dock det är sjukt svårt att värdera en h2h mot två jämlika åkare.

Senast redigerad av mape den 2012-12-07 klockan 18:46.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 19:06   #9
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
att blanda in "rutinen" i ett jaktstartslopp i ett världscup-lopp ser jag inte som någon faktor åt det ena eller andra hållet... sedan kan man vända på det, baily hade en bom idag, vilket gör han till en "sämre" skytt och kommer tappa på vallen.

lägger ingen värdering i din rek, ville bara belysa att den går att vrida helt åt andra hållet om man vill det. Kan säkert vara fint värde i ditt spel, jag tycker dock det är sjukt svårt att värdera en h2h mot två jämlika åkare.
Graf sköt 80% förra säsongen medan Bailey sköt 82% så av den statistien är Bailey en bättre skytt totalt. Sen anser jag du har grovt fel att inte rutin betyder något i jaktstartslopp. Den betyder mycket, precis som sista fem skotten betyder i det individuella. De som är rutinerade klarar pressen bättre på vallen i dessa lägen vill jag påstå.

Jag kan hålla med i att det går att lägga in fördelar för ens sida i alla rekar i stort sett. Jag förlitar mig dock på min rutin i att ha skidskytte som bästa sport vad gäller betting.

Klart det är svårt att ranka två relativt jämna åkare inom skidskytte och det är mycket marginaler som måste gå rätt. Handlar lite om form och hur de brukar åka upp sig från sprint till jaktstart och liknande. All denna info sammanlagt så är det fördel Bailey och oddset är det värde i.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 19:38   #10
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

mm kollade upp att det skiljde 2% i skyttet totalt ifjol, så där har du rätt. men kring rutinen tycker jag inte det alls är lika självklart som du. Jag kan vända det igen, och säga att ungdomlig entuasiam avgör för den yngre åkaren. att kunna räkna in "rutinen" i detta, skulle jag isåfall vilka ha en 3-4 lopp för varje åkare där man tydligt kan se tendeser att den ena eller andra av dem har svårt i en ev. sista avgörande skjutning. men en bra diskussion
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 19:52   #11
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Vi kan titta på de senaste 10 individuella loppen (distansen) och se hur de yngre och mindre rutinerade åkarna har presterat när de varit med i täten. Nu har jag inga siffror men mitt minne (som kan vara subjektivt) säger att de skjuter klart sämre på de sista fem än vad de snittar normalt i stående.

Jag tror mig också veta att när de ligger sida vid sida så är det fördel de mer rutinerade. Det som eventuellt gör att det spelar mindre roll nu är att båda gjorde rätt dåliga sprintar
och har du inte chans på topp 5-10 så spelar ju nerverna mindre roll. Sen är det ju individuellt vilka som klarar press sämre, här har jag i stort sett ingen koll alls dessvärre.

Ja, diskussioner är alltid bra för att utvecklas för ibland är man snett på det även i det förväntade värdet. Men jag har fina siffror flera år i rad på just skidskytte. Men det finns ju inga garantier för att det jag tror på går in för det. Men jag lägger ner mycket tid på skidskytte och missar aldrig ett lopp i stort sett (förutom förra säsongen då hela mitt liv gjorde att jag inte hade tillgång till skidskyttet typ).

nu säger jag ju inte att det är 70-30 till Bailey men det är minst 53-47 enligt mig och då har vi värde där. Även vid 52% är det värde. Ja, oavsett om det blir grönt eller rött i morgon så kan ingen av oss säga att vi hade rätt i våra analyser :S Men bailey fixar degen. En kille som jobbar lite i skymundan. Graf har dock haft en tredjeplats i år (tror jag det var) vilket gör att han rankas högre än han borde enligt mig.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 20:07   #12
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Bra diskussion. Av egen erfarenhet (dock ej från skidskytte), använd hård fakta i första hand (d.v.s. åktider, träff-% m.m.). De går att kvantifiera och ställa mot varandra. Mjuk fakta såsom rutin, psyke eller bortaspöken är betydligt svårare att sätta värde på. Jag skulle aldrig basera värderingar på mjuk fakta utan att för dens skull säga att det är oväsentligt; jag skulle avstå om det finns kraftfull mjuk fakta som eventuellt skulle kunna kasta om värderingen.

En sista tanke, de mjuka värdena har ju också gett upphov till de hårda. Darrar någon ofta i sista stå så har det ju inverkat på träffprocenten.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 20:18   #13
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

kan lägga till lite hårdfakta så som Juret snackar om.

Förra säsongen placerade sig Bailey i totalcupen på fjortonde plats. Florian på 21e.

14 BAILEY Lowell USA 553
21 GRAF Florian GER 428

Tittar vi vidare på sprint och jaktstart ser vi följande.
Sprint

11 BAILEY Lowell USA 228
22 GRAF Florian GER 158

Detta betyder att Bailey oftast fått ut före Graf när jaktstarten början dock. tror det var en tävling Graf inte ställde upp i så vi får korrigera siffrorna lite. Hur blev det slutligen i jaktstarten då? Kom ihåg att en seger ger 60 poäng oavsett gren. Dock är jag kass på den fallande skalan. Borde jag kanske plugga in också.

11 BAILEY Lowell USA 185
22 GRAF Florian GER 127

Det skiljer mindre poäng mellan dessa än över sprint men placeringsmässigt ökar det en.

Det finns många faktorer att väga in men jag skulle vilja påstå att Bailey har runt 55-45 i egen favör. Det betyder värde på 1.82 och bättre. Men tänk på att på 20 tävlingar med samma förutsättningar som nu placerar sig Bailey före i 11 och Graf i 9, dvs små marginaler...
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 20:30   #14
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

juret, bra tankar... maverick, jo jag har också rätt fina siffror från flera år på skidskytte, men lirar nästan enbart spel top3 eller vinnare. För mig är det alldeles för svårt att värde många av h2h spelen. ibland kan man se en tydlig tendes i form, antingen uppåt eller nedåt, där bolagen inte hunnit med, men annats låter jag nästa alltid de vara. Satt med boeuf helgen i östersund tex till otroligt höga odds, nu blev han tvåa dock.

mycket bra sammanställning av bailey/graf nu förövrig, snart fått mig att lira också
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 21:02   #15
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Jag är helt tvärtemot. Oftast finns där inte värde i vinnarspel tycker jag då favoriterna alltid har för lågt odds och sen blir det svårt att värdera efter det ofta. Årets vinnare har börjat uselt men fegade ur den här helgen så missar Birnbacher som jag spelat två gånger tidigare samt så har Mäkäräinen världens otur i stående i dag annars vinner hon

Men H2H känns det nästan omöjligt för mig att gå minus på. Men jag ska inte brösta mig för jag vet att det kan svänga fort. Haft en bra inledning på helgen iaf, men damernas förra helgen drog ner mig mycket.

För två säsonger sen räddar Zaitseva vinnarspelen då hon vinner till 45 i odds. Annars hade jag backat på vinnarspelen fett det året. Jag spelar mest vinnarspelen för att kunna få en rejäl jävla boost när jag träffar rätt. Hade jag bara kunnat spela seriöst förra säsongen hade jag satt Lindström till nästan 100 i odds.

Som sagt tycker jag det finns enormt med värde i H2H då oddssättarna inte har någon som helst koll. Jag har hittat odds över 2.00 som jag själv värderar till 1.50-1.60 typ. Peiffer mot Ferry var en av de jag tänkte på i sprint för två säsonger sen. Och det bevisas igen av att Unibet har 2.70 i odds på Birnbacher mot Fourcade medan du finner Fourcade till 1.76 på Bet365.

Oftast är det Expekt som är ute och cyklar när det gäller oddsen på H2H i skidskytte. Men det händer även på andra bolag. Dock är deras marginaler så stora så även om de är helt fel i oddsen uteblir värdet. Pinnacle har dock väldigt liten marginal, men de är oftast bättre ute än övriga även om edt finns värde där också.

otroligt höga odds på Boeuf? Över 40 borde du väl inte kunnat kamma in på honom eller? han är ju en säker skytt, speciellt i liggande och är inte så jävla långsam i spåren! Leguellec däremot gav nog jävligt bra då han bara haft en hyfsad säng, nämligen när vANCOUVER, HANS HEMMAPLAN, HADE os :d Sorry för min caps lock.

Bailey är ett bra spel i långa loppet som det ser ut nu. Vi kan även lägga till att Graf startar med Svendsen, ska han hänga på i det tempot eller inte? Risken finns att han skjuter fler bom på vallen då. Skruvar Svendsen upp tempot eller ite? Gör han det inte är Bailey i rygg direkt. Skruvar han upp det måste Graf ta ett beslut, följa eller skapa ny grupp, även där är de åtta sekunderna uppätna anser jag!

Sen kan en av de ha en toppendag och köra runt 30 sekunder snabbare som max än den andre, och har en oflyt i skyttet hamnar det på fem bom, så mycket som spelar in men slår vi tärningen så är 1.952 ett bra odds och det hoppas jag visar sig i en oddssänkning. Väldigt få gånger mina spel får högre odds även om det händer. Gregorin för en vecka sen mot Palka t ex, då kliar jag mig i huvudet och tänker, va fan hände nu

Tack för komplimangen!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 21:23   #16
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Expekt har släppt sina odds nu och jag anser att de är helt ute och cyklar på fyra av dessa!

B Ferry har visserligen inte visat något speciellt den här säsongen men han brukar växa när det är jaktstart! Vinsten i OS senast till 50 i odds sitter fortfarande på näthinnan! 500 kronor skulle satsas men min kamrat fegade ur Så kan det gå. Men att få över dubbla pengarna tillbaka när Ferry sköt en bom i dag och likväl startar exakt samtidigt som Graf som hade felfritt skytte, då måste det spelas! Det måste vända för Ferry snart för han har underpresterat ordentligt!
2012-12-08 12:45World Cup 2B Ferry vs F Graf 1 H2H 5 2.020


Svendsen startar knappt 20 sekunder bakom Shipulin men är klart snabbare i spåret. Svendsen hade två bom extra mot Shipulin i dag och hade alltså startat före med enbart en bom extra. Så mycket sämre skjuter inte Svendsen att vi inte hittar värde på norrmannen här. Visst, han drar en jäkla massa bom totalt, utspridda dock. Men kom ihåg att senaste säsongerna skjuter han klart över 80% totalt. Shipulin snäppet bättre men klart långsammare. Nej, här blundar vi inte för över 2.00 i odds! Vad händer?
2012-12-08 12:45World Cup 2E H Svendsen vs A Shipulin 1 H2H 4 2.080


Fak startar 13 sekunder före Ustyugov men det betyder inte så mycketdå Fak får köra ensam medan Ustyugov har sällskap. Dock hade Fak en mer bom i dag men var likväl snabbare. Känns som bättre form på slovaken och när vi får odds på nästan dubbla pengarna är det bara att tacka! Startar före, körde snabbare i dag och är normalt en stabil skytt, 84% förra säsongen, ja varför ska vi inte spela då?
2012-12-08 12:45World Cup 2E Ustyugov vs J Fak 2 H2H 4 1.980


Garanichev trodde jag rätt mycket på i dag men han slarvar bort två bom i liggande(!) men är inte ens en straffrunda efter Graf trots felfritt skytte på tysken. Senaste säsongen sköt Garanichev bättre än Graf och med tanke på att han var snabbare i spåret i dag så blir det åter spel på en ryss, som är formstark. Inte gör han två usla tävlingar i rad, nej hämta hem pengarna till 2.08 i odds!
2012-12-08 12:45World Cup 2A Peiffer vs E Garanichev 2 H2H 7 2.080

Senast redigerad av Maverick den 2012-12-08 klockan 13:40.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 22:06   #17
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 17
Sharp$: 146
Standard

Vart kan man få reda på startordning inför jaktstarter och statistik när det gäller skidskytte?

Har tittat en del på både längd och skidskytte men precis börjat betta så uppskattar hjälp

/Samuel
Samme212 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 22:07   #18
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

http://biathlonworld.com/en

Där har du 90% av alla information som är av betydelse typ.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 22:14   #19
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

det var 100x på boeuf på distansen, och han hade bra fart där, ledde efter två skutningar, och tappade under minuten på Fourcade på 2 mil, så där tycker jag farten räcker gott. Vet inte exakt odds på sprinten när han blev tvåa...

sedan lirar jag inte vinnerspel på varje tävling, då det inte alltid finns intressanta spel, men helt klart så ändras åkformen rätt ordentligt på åkarna, och det gör att det går att hitta grymma odds. Makoveev tog jag ifjol till 40x, efter att ha varit top10 två tävlingar irad.

tyvärr är alla mina konton på expekt körda, så kan inte lira där
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 22:25   #20
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 17
Sharp$: 146
Standard

Tackar så mycket!
Samme212 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 22:26   #21
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
det var 100x på boeuf på distansen, och han hade bra fart där, ledde efter två skutningar, och tappade under minuten på Fourcade på 2 mil, så där tycker jag farten räcker gott. Vet inte exakt odds på sprinten när han blev tvåa...

sedan lirar jag inte vinnerspel på varje tävling, då det inte alltid finns intressanta spel, men helt klart så ändras åkformen rätt ordentligt på åkarna, och det gör att det går att hitta grymma odds. Makoveev tog jag ifjol till 40x, efter att ha varit top10 två tävlingar irad.

tyvärr är alla mina konton på expekt körda, så kan inte lira där
Spelar inte så stor roll ifall du enbart lirar vinnarspel då Expekt ligger klart under alla andra där men på H2H känns det som en apa pekat bara!

Jo, hade Boeuf skjutit fullt på distansen hade han tagit det. Själv hade jag Eder där och han sköt också bra. Dock hade han varit runt 20 sek efter vid fullt.

Jo, det klirrar fint ifall du hittar en 50+oddsare inom skidskyttet en säsong. De kör ju nio tävlingar och har tre grenar varje gång. Det gör 27 tävlingar en man men några är stafetter så dessa kan vi dra av. Så strax under 50 tävlingar på en säsong och det räcker att vinna en så räddar det hela säsongen. Dock var ju Neuner överlägsen på damerna och efter henne nu har jag svårt att se någon annan än Berger, Domracheva och Mäkäräinen. Men det finns alltid skrälläge för Zaitseva och några få till. Själv hoppas jag kunna träffa Soukaleva i rätt tävling t ex.

Herrarna skiftar lite mer i toppen och enklare att hitta värde med andra ord. Frågan är när Volkov slår igenom.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 22:29   #22
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Så ser vi Bailey i 1.83 på Pinnen bara efter att ha haft 1.95. *nickar och applåderar*

Hängde du på mape eller?
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 22:38   #23
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

japp, så resonerar jag också, och rent statisktikt hittar jag fler än en vinnare varje säsong, och tänker fortsätta med det japp damerna får man vänta till tävlignar där berger/domdracheva börjar tappa form, alternativt tuffa förhållanden. sen är det rätt stor skillnad i deras åkning vart tävlingarna går också.

solemdal till minst 33x var intressant idag, men valde att avvakta några tävlingar till på damerna. Pinter 36x funderar jag på tills imorogn, hängde bra med i åkningen idag, 16 sek efter och startar som femma, och kommer kunna lägga sig efter Bergman och USTYUGOV imorgon till första skjutningen. Bergman kommer dra där, med hans form.

edit: 8x på pallen är nog bättre kanske...

edit: bet365 har blvit snåla på vinnarspelen nu, fick bara in 100kr

edit: hehe nä, men tack för reken ändå, ska hålla mina tummar

Senast redigerad av mape den 2012-12-07 klockan 22:45.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 23:00   #24
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
japp, så resonerar jag också, och rent statisktikt hittar jag fler än en vinnare varje säsong, och tänker fortsätta med det japp damerna får man vänta till tävlignar där berger/domdracheva börjar tappa form, alternativt tuffa förhållanden. sen är det rätt stor skillnad i deras åkning vart tävlingarna går också.

solemdal till minst 33x var intressant idag, men valde att avvakta några tävlingar till på damerna. Pinter 36x funderar jag på tills imorogn, hängde bra med i åkningen idag, 16 sek efter, och kommer kunna lägga sig efter Bergman och USTYUGOV imorgon till första skjutningen. Bergman kommer dra där, med hans form.

edit: 8x på pallen är nog bättre kanske...

edit: bet365 har blvit snåla på vinnarspelen nu, fick bara in 100kr

edit: hehe nä, men tack för reken ändå, ska hålla mina tummar
Jag skulle vilja påstå att Domracheva är den starkare av dessa generellt vad gäller åkningen och tittar vi sen även på Mäkäräinen så är hon ännu ett snäpp vassare.

Men självklart ska man kolla in formen på dessa, dock svänger det snabbt ibland.

Jo, självklart ska man hitta mer än en vinnare men det hela beror ju på ifall du lirar 50+ eller även favoriter. T ex tror jag ju att Mäkäräinen till 4.00 i morgon är sjukt bra. Spelbolagen väger in hennes tävlingar i Östersund men här hade hon bara en dålig vecka, och i jaktstarten som jag skrev innan chansar hon enbart på fem träff och skjuter därmed hela fyra bom. Hela hösten har hon skjutit bra och tränat bra enligt tränaren, och väger man in allt samt att hon gjorde en sjukt bra tävling i sprinten är 4.00 alldeles för bra. Funderar t o m att gå in med full insats även om jag har svårt att göra det när det gäller vinnarspel.

Solmedal är helt ok men väldigt sällan hon skjuter fullt. Har det ens hänt? Ja, antagligen men svårt memorera allt. Gössner visar dock ännu bättre åkform och ska det bara skjutas 10 skott ska man verkligen värdera oddsen för en dag kommer hon skjuta noll och ta hem det, men då behöver vi odds!

Pinter har verkligen visat bra form och placerat sig i toppen flera tävlingar,men han åker för sakta även om han skjuter fullt enligt mig. Men visst, topp tre ska han väl nå ibland. Ska man lira vinnare är det över 100x som krävs anser jag precis som med Volkov och några andra! Men det krävs enormt mycket för att Pinter ska vinna en jaktstart faktiskt. Så även om allt annat ser bra ut skulle jag höja fyra varningars fingrar!

8x på pallen är klart bättre värde dock orkar jag inte räkna ut specifikt värde på pallen men det är bättre än vinnarspel!

Va? Skojar du? 100 spänn på ett vinnarspel bara? Ja, de usla bolagen som ger "noll" marginal är usla på insatser också! Tradigt som fan! Dock brukar man hitta bäst odds på Betfair när det gäller topp3/Vinnare!

hehe, så du missade Bailey :P jaja, gott åt dig *skrattar* Ja, alltså skrattade men komiskt än annat
Jag vet hur svårt det kan vara men tror att om tio spel rör sig är det max en av fem som rör sig "negativt"! Skulle kunna chansa på en av tio tom!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 23:19   #25
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ja, jag ser väldigt sällen något värde i "favoriter" i skidskytte, utan letar alltid efter odds jag tycker ligger helt snett, mot åkare jag ser en positiv formkurva mot.

Håller med, tror inte alls berger kommer hålla sin fart i spåret så många mer tävlingar, iaf inte om man tittar hur hon presterat tidigare år... Mäkäräinen är det otroligt hur bolagen konstant undervärderar hon. fick 4x på att hon skulle bli topp3 i världscupen ifjol, när hon vann den året innan. mycket märkligt enligt mig...

jovisst håller med om solemdal, gäller att vara med den dagen hon kan lyckas, för det kommer närmare och närmare. Vad gäller gössner undrar jag om det kommer hände nångong? hehe så kass på vallen...

Förstår inte varför du säger att pinter åker för långsamt? tredje bästa åktid idag? i min värld kan det aldrig vara för "långsamt" men där ser vi kanske på det på olika sätt.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 23:26   #26
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Vet inte om jag missat denna eller om det varit annat innan, men Makoveev mot Lindström till 2.05 känns som en julklapp från tomten! Spelet finns hos Pinnen!

Båda sköt fullt i dag och då är Makoveev tio sekunder före i resultatlistan!

Makoveev höjde sig avsevärt i det liggande skyttet inför den här säsongen! Dock utan Pichlers hjälp, som enbart tränar damerna i Ryssland.

De skiljer knapp fördel till Lindström på både liggande och stående! Makoveev var dock klart före Lindstöm i poängen förra säsongen. Så ifall de nu anser något om säsongens tävlingar så är det Makoveev som har en fördel. Jag nöjer mig med slantsingling här. Dock har Makoveev en sämre statistik än vad Lindström har, dock är mer än dubbla oddset värde!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 23:42   #27
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
ja, jag ser väldigt sällen något värde i "favoriter" i skidskytte, utan letar alltid efter odds jag tycker ligger helt snett, mot åkare jag ser en positiv formkurva mot.

Håller med, tror inte alls berger kommer hålla sin fart i spåret så många mer tävlingar, iaf inte om man tittar hur hon presterat tidigare år... Mäkäräinen är det otroligt hur bolagen konstant undervärderar hon. fick 4x på att hon skulle bli topp3 i världscupen ifjol, när hon vann den året innan. mycket märkligt enligt mig...

jovisst håller med om solemdal, gäller att vara med den dagen hon kan lyckas, för det kommer närmare och närmare. Vad gäller gössner undrar jag om det kommer hände nångong? hehe så kass på vallen...

Förstår inte varför du säger att pinter åker för långsamt? tredje bästa åktid idag? i min värld kan det aldrig vara för "långsamt" men där ser vi kanske på det på olika sätt.
Förra året var det Neuner i en klass för sig och efter det Domacheva måste jag säga men visst, 4.00 på Mäkäräinen topp 3 låter helt sjukt. Nu lyckades hon dock inte med det men självklart finns det bra värde där.

Som vinnarspel vill jag faktiskt ranka Gössner före Solemdal, just pga åkfarten i spåret. Åtminstone ifall vi tittar på dagens tävling! Tror båda kommer ge bra odds i framtiden och även om Solemdal är snäppet bättre skytt anser jag att Gössner har oddsen till sin fördel!

Pinter gör det bra, utan tvekan, men samtidigt känns det som han inte enbart kan vinna på felfritt skytte och en bra åktid! Jag har studerat honom extra i år och han är verkligen en överraskning, även om jag håller Lessner (i jämförelse) högt, men förstnämnde skjuter bättre. Därför får han bättre placeringar för stunden också, men om några tävlingar tror jag Lesser passerat faktiskt.

Men åter till vinnarspelet! Ska Pinter vinna krävs det massa bom på övriga samtidigt som en del åker sämre än normalt. Pinter är absolut ett topp tre namn men i en jaktstart faller hans chanser enligt mig. Skjuter sämre och sämre i stående.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 23:48   #28
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Garnichev har jag hamnat snett på enligt kollektivet då jag spelade till så lågt som 2.08,men nu kan lag lova att till 2.52 finns det värde utan dess like. Vet inte vad som hänt men åter sker detta i ett fall av fem max!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 23:54   #29
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Ferry gjorde det klart bättre än Volkov i dag och ryssen brukar kunna prestera bättre än slumpen avgör. Men nu är lägena halvt tråkiga. 13 sekunder efter samt en bom på Ferry. Men just här väger jag in usel form på Ferry samtidigt som Volkov ger sjukt höga odds. Killen kommer slå till en dag och sen är han en av topp 10. Men summa summarum kan jag inte blunda till 2.93 i odds! Det är för högt, speciellt som Ferry inte visat speciellt mycket!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 00:30   #30
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Har lagt ytterligare något spel! Ni får själva kika igenom dessa och läsa mina kommentarer i råden för max utdelning! Tyvärr är jag helt fel på oddsen mellan Peiffer och Garnichev! Oddsen just nu måste det vara väldigt bra värde i enligt mig!

Vill ni snacka mer skidskytte skriv i den här tråden eller övriga trådar angående skidskytte1!n Vill du hellre maila gör det till anonym@**********! Så snackar jag gärna Skidskytte med dig

Men kolla mina odds då ska du finna bra värde i de flesta! Dock hamnar jag helt jävla fel på vissa spel :S Ni får hantera dessa oddsen som ni vill fastän ja är fel i oddslinan!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 09:53   #31
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Riktikt kul läsa ert skidskyttetugg( mape och maverick). Mkt utvecklande för oss som inte kan så mkt om sporten men finner den underhållande och framför allt spelmässigt intressant.

Jag noterar att du Maverick lägger väldigt många spel per tävling, mellan 5 och 10. Vilka är det huvudsakliga skälen till dessa? Spelar du samtliga spel där du tycker dig ha ev? oavsett antal?

kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 10:39   #32
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Jag försöker lägga alla spel där jag finner ev+, dock ska jag säga att jag ibland inte vågar detta och begränsar mina spel. För jag vet att ibland studsar inte bollar när man släpper dem inom betting och då blir det åtta röda H2H spel i sträck. Även fastän jag vet att detta händer så är det en psykologiskt jobbig sak att hantera. Jag kan börja tvivla på min förmåga och fastän jag haft vinnande spel över flera säsonger så kan tankar som "jag har väl bara haft en jävla tur" dyka upp och av denna anledning försöker jag begränsa mina spel.

Det kan även märkas att mina insatser sjunker lite efter någon/några jobbiga dagar. Jag kan som sagt bli feg i mitt spelande, men normalfallet är att spela allt som jag anser vara vinstgivande i längden.

Så när jag inte gör det handlar det enbart om mitt eget psyke. Men tittar du tillbaka på jaktstarterna förra veckan så ser du att jag enbart hade tre spel per kön. Där hittade jag inte värde i fler spel.

Dock brukar det vara svårt att hitta värde i jaktstarter - och ändå har jag dunkat ut ett antal spel till i dag på herrarnas. Vissa av dessa kom sent i natt efter lite för mycket sprit. Så måste gå igenom dessa och se att de verkligen är bra spel - även i dag. Normalt spelar inte spriten någon roll men ibland kan det bli lite av "det är ju min favoritsport".

Hoppas du fick svar på din fråga
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 10:47   #33
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Som sagt, mina spel efter midnatt ska ni vara mer skeptiska mot. Ser även att jag hamnat snett oddsmässigt på två av spelen där oddsen gått upp. Men jag verkar ändå ha analyserat spelen till viss del men allt efter 00.00 så var nog promillehalten lite för hög! Så får gå igenom lite vad jag skrivit och spelat nu

Man kan bli lite för glad i hatten ibland känns det som
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 10:53   #34
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Två odds har ändrat sig åt helt fel håll ser jag som sagt men övriga ( i stort sett samtliga) har ändrat sig ner från att spelen blev lagda. Så helt skruvad av spriten var jag då inte Känns helt ok m a o, fastän skallen är lite seg just nu.

Var ju inte ens två odds som ändrat sig, hade lagt spelet mellan Peiffer och Garnichev på Expekt till 2.08 men ser att det finns till 2.30+ hos Pinnen. Fortfarande lite bakfull men spelen har värde.

Senast redigerad av Maverick den 2012-12-08 klockan 11:07.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 12:26   #35
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Smått komiskt att alla fem spel lagda efter midnatt missade :( 4-7 och en dålig tävling. bara kavla upp ärmarna och ta nya tag!

Kändes som många spel gick åt skogen i sista stående.

Får analysera lite senare, måste äta och fixa lite innan damernas skidskytte börjar. Blir nog enbart ett vinnarspel där, tveksam ifall jag hinner gå igenom H2H.

Lägg inte spel eftermidnatt full som en kaja
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 13:41   #36
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vilken usel sida skidskytteförbundet har. Ska man behöva kolla resultatlistor från tidigare tävlingar för att kunna se tidsmarginalen i jaktstarten?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 13:42   #37
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niteowl Visa inlägg
Vilken usel sida skidskytteförbundet har. Ska man behöva kolla resultatlistor från tidigare tävlingar för att kunna se tidsmarginalen i jaktstarten?
http://ibu.blob.core.windows.net/doc...T_C51C_1.0.pdf
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 13:49   #38
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fint men jag hittade sedan inne på livesidan. Men i startlistan stod det inte med på biathlonworld.com.
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 13:50   #39
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niteowl Visa inlägg
Fint men jag hittade sedan inne på livesidan. Men i startlistan stod det inte med på biathlonworld.com.
Nej, den listan där säger bara vilket nummer de startar som, men det finns mycket info ifall du bläddrar i listan ovanför, både före och efter loppen
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 14:37   #40
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Illa att Mäkäräinen kan skjuta så uselt i stående i dag. Annars hade dagen ändå slutat fint. H2H gick grönt på damernas jaktstart iaf, 2/3. Men kul för Solemdal, men jag valde Gössner till 45 istället för Solemdal till 25 :( Känns som jag skjuter för mycket kant ut just nu.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 14:39   #41
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ja, pinter var inte ens nära, lajvade in fak fin till 7x inför sista skjutningen, då motiveringen var att han var den starkaste, rätt klart enligt mig, åkaren, och det visade sig på sista varvet. fint netto till slut

edit: inte varit hemma, ser nu att solemdal tog sin första seger, lite komiskt när det var hon jag nämnde igår...

Senast redigerad av mape den 2012-12-08 klockan 14:57.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 15:01   #42
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
ja, pinter var inte ens nära, lajvade in fak fin till 7x inför sista skjutningen, då motiveringen var att han var den starkaste, rätt klart enligt mig, åkaren, och det visade sig på sista varvet. fint netto till slut

edit: inte varit hemma, ser nu att solemdal tog sin första seger, lite komiskt när det var hon jag nämnde igår...
Japp, dryga 20 i odds fick man på henne. Synd du avvaktar några tävlingar till på damernas, annars hade du kanske fiskat hem henne!

Snyggt med Fak, jo håller med att han såg stark ut i dag på alla tänkbara vis!

Senast redigerad av Maverick den 2012-12-08 klockan 15:02.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td