Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-09, 17:55   #406
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Tycker precis som du att H2H är det mest intressanta. Ganska bra tak hos Pinnacle om man är ensam. Har börjat pula med en enkel modell i MATLAB med en 6-7 variabler för att få fram procent i matchups, vi får se om jag kan använda dessa som underlag för mer kvalitativ analys. Du får höra av dig om du vill vara med på ett hörn.

3-1-1 i Cadillac Championship hittills. Får se om vi kan få fram något spel imorgon inför sista rundan.
H2H är absolut mest intressant!

Får man fråga vad det är för variabler som du använder för att beräkna procenten. Förstår om du inte vill beskriva, men känner du för det så kanske lite löst förklarat bara?
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-09, 23:26   #407
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Det låter mycket intressant!
Jag läser ofta previews från olika punters, väldigt smidigt att glida in på tre olika sidor för att bilda sig en uppfattning av banan istället för att leta runt själv. Efter det väljer jag vad som kommer vara nycklarna för att lyckas i turneringen och sedan går jag in på form och course form som enligt mig är den viktigaste biten.
Även om pinnen kan sticka ut på vissa matchups håller jag med dig att det är ett bra tak om man är själv.

Angående WGC Cadillac; snacka om att rekonstruktionen av banan har varit galen! Har aldrig sett en sån här leaderboard förut.
Gillar Luiten mot DeLaet till 2.30 på pinnacle!
Ja, andras previews kan nog vara mycket matnyttigt. Får försöka komma ihåg det framöver. En hel radda med stora tävlingar nu så jag ska försöka hålla igång det, och det lär bli en del spel nu i Valspar C'ship.
Går det bra är ju motivationen högre.

Ja, det var en ganska annorlunda tävling får man väl säga. Personligen tycker jag andra rundan gjorde det hela mer intressant, dåligt väder kan verkligen få marknaden att svänga. Många spelare som antagligen undervärderades av bookies efter att ha gjort 76-78-rundor andra dagen.

Hoppas du tog Luiten, den satt ju fint! Fick in både Woodland och Sterne idag så det blev 5-1-1 denna helgen. Alltid något ljus i tunneln!
Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
H2H är absolut mest intressant!

Får man fråga vad det är för variabler som du använder för att beräkna procenten. Förstår om du inte vill beskriva, men känner du för det så kanske lite löst förklarat bara?
Det handlar om form, ranking, resultat på liknande bantyp (längd och bredd) som grund men detta räcker inte för att få edge. Jag har ett par mer avancerade (som kanske är helt åt helvete ) som jag använder nu. När det gäller andra, tredje och fjärde rundorna så läggs ju förstås betydligt mer vikt vid föregående rundor (GIR o dylikt).

Just med golfen är det definitivt ett "work-in-progress" men vi får se. Något måste man spela bort pengarna på.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-10, 00:10   #408
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Ja, det var det jävligaste. Nu är jag ju ingen fena på baseball men är det inte jäkligt ovanligt med såna tapp under regular season som vi sett senaste veckan? 5 eller 4 poängs ledningar som tappas i en eller två sista innings
Sällsynt kanske, men det händer. Därför jag nästan uteslutande spelar 1st 5 när det gäller sides. Totaler tycker jag dock är lättare med FT eftersom enskilda misstag spelar mindre roll där.

Aja, bara ett par veckor kvar nu iallafall.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-11, 08:45   #409
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jaha, nu har det 1000:e spelet i dagboken/sheetet avgjorts. Jag fick tillgång till kontona igen i slutet av Augusti och det har gått lite fortare än planerat får jag nog säga. Visst hade det varit bra att låta bli vissa objekt så här i efterhand. Är dock ändå nöjd med flera marknader:

+ Mitt bröd, basebollen, gick bra under Augusti och September. Om än endast <300 spel.
+ Jag överlevde vintern (som brukar vara hemsk) och har äntligen kunnat lägga tid på en gammal NBA-idé som hittills verkar fungera.
+ Cricketen har studsat rätt väg. Jag har nästan blivit nykär även om många nollor har försvunnit i onödiga livespel privat.

Visst har det funnits en del dåligt också:

- Man lär sig aldrig vissa saker. Att jag lovat mig själv att collegesport och Spring Training är djävulens påfund har inte hjälpt då det blivit många units i sjön.
- NFL har inte alls gått som jag hoppats. Kanske för stor marknad. Det blev en fin streak mot slutet dock och jag har inte gett upp.

Det känns lite konstigt att säga det när jag är mitt i en grop men jag har tillförsikt inför våren och sommaren. Oavsett hur många som läggs upp i sheetet så är jag övertygad om att det kommer tusen spel till innan MLB-lagen har spelat sin 162:a match i år.

Tack till alla som skriver i tråden och lycka till framöver!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+10), faremisch (+5), loneranger (+5), forbannat (+10), grymmer (+10), smak (+5), Rejs (+10), Oddsarn (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-11, 16:50   #410
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4317
Standard

Tack för spelen du ger oss även att man få sålla även dig och en bra natt!

__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-12, 00:25   #411
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Tack för spelen du ger oss även att man få sålla även dig och en bra natt!

Vad sa jag om Spring Training?
Ännu ett spel som hade gått in 1st 5, tappar 5-1 ledning.

Aja, dags att gräva gropen djupare eller få in en högoddsare. All or nothing. Rek på T20-VM ligger uppe nu.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-12, 11:10   #412
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Heeeeej igen!

Kommer du bara lira på rundorna i golfen eller blir det pre-tourney matchups också?

Gillar verkligen Manassero mot Colsaerts till 2.03 i odds. Vet inte vad pinnen går efter för stats i de här oddssättningarna men de siffrorna jag kan hitta med form, banform och OWGR inräknat är Manassero relativt långt före. Definitivt fel favorit enligt mig.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-12, 15:02   #413
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Heeeeej igen!

Kommer du bara lira på rundorna i golfen eller blir det pre-tourney matchups också?

Gillar verkligen Manassero mot Colsaerts till 2.03 i odds. Vet inte vad pinnen går efter för stats i de här oddssättningarna men de siffrorna jag kan hitta med form, banform och OWGR inräknat är Manassero relativt långt före. Definitivt fel favorit enligt mig.
Tjenixen.

Jag avvaktar med att lägga spel. Just nu är jag mest sugen på rundorna och jag ser att de har börjat lägga upp odds för ET-turneringen nu så.. Förhoppningsvis är PGA uppe om några timmar och då blir det kanske nåt ikväll.

Jag håller med dig när det gäller Manassero. Kan tänka mig att de går på att han inte dragit in några FedEx-poäng ännu och helt missar hans fina insats i Honda. Definitivt ett spel som passar tournament bättre än runda.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 15:47   #414
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Blev hela fyra golfspel idag. Europatouren gick 1-1 efter att Dyson gjort två double bogeys på de tre första hålen. Lite synd, han tog igen fem slag på de sista nio mot Waring och hade det varit en 19-hålsrunda kanske vi fått en push. Om samma spel finns imorgon blir det nog repris.

Två spel kvar i PGA, ett har dock börjat. Villegas känns inte alls stabil och tyckte att Harman borde varit större favorit. Efter nio hål är Villegas fem slag efter och Harman bör inte tappa detta. Sista spelet är Appleby mot Thompson (fortfarande 90+ minuter till start och oddset är oförändrat). Korrekt odds 1.79-1.80 i mina ögon.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 16:29   #415
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Om Selina Gasparin inte skjuter bort sig som förra veckan så lever den där headen farligt eftersom att hon är klart snabbare i spåret än Eckhoff, den kan även missa om Gasparin skjuter en bom mer än Eckhoff. Att Eckhoff skall vara favorit är ju sant men jag vet inte riktigt om 1.752 är taget trots att jag tror hårt på Eckhoff. Gasparin har ju faktiskt vunnit två sprintar denna säsong..

Själv har jag Eckhoff mot Soukalova till 3.15 och mot Vilukhina till 1.90 samt S.Gasparin som vinnare till 34x och plats 8x.

EDIT:
Två bom för Gasparin, så grattis.

Senast redigerad av Slurf den 2014-03-13 klockan 17:08.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 17:34   #416
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Eckhoff åkte relativt jämnt mot Gasparin i Pokljuka och Gasparins skytte har verkligen inte varit bra efter årskiftet (med några undantag). Idag var Eckhoff snabbare även i spåret så det gick ju bra till slut ändå.

Spelar endast på Pinnacle för tillfället annars hade jag nog också tyckt 3.15 mot Soukalova varit bra.

---

För de som har ryggat WC-spelet på Västindien så spelar man sin sista match innan turneringen mot England om 30 minuter. Jag hoppas att man tar det lugnt och ställer över några spelare men kan bli kul att kolla på oavsett. Skysport-streams finns hos wiziwig.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 17:44   #417
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Eckhoff åkte relativt jämnt mot Gasparin i Pokljuka och Gasparins skytte har verkligen inte varit bra efter årskiftet (med några undantag). Idag var Eckhoff snabbare även i spåret så det gick ju bra till slut ändå.

Spelar endast på Pinnacle för tillfället annars hade jag nog också tyckt 3.15 mot Soukalova varit bra.

---

För de som har ryggat WC-spelet på Västindien så spelar man sin sista match innan turneringen mot England om 30 minuter. Jag hoppas att man tar det lugnt och ställer över några spelare men kan bli kul att kolla på oavsett. Skysport-streams finns hos wiziwig.
Jo, med facit i hand så var ditt spel riktigt bra, Gasparin åkte väl 15-20 sek snabbare på sprinten förra gången men var usel idag.

Headen mot Soukalova hade nog suttit om Eckhoff inte gått två bom i sista, de var riktigt jämna i spåret och Eckhoff hade säkert pressat ut lite extra om hon haft en chans till en riktigt bra placering. Soukalova var ju sjuk förra veckan så hon kunde ha åkt ännu sämre än vad hon gjorde idag dessutom.

Skaffa konto på Marathon? Det är rätt så jobbigt att tvingas lägga spel några gånger tack vare limiterna och räkna ut slutoddset efter sänkningar men de har ett mycket intressantare utbud än pinnen. Fick 1.90 på Shipulin mot Ustyugov tidigare idag, de är helt tokiga ibland.

Senast redigerad av Slurf den 2014-03-13 klockan 17:47.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 22:43   #418
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Jo, med facit i hand så var ditt spel riktigt bra, Gasparin åkte väl 15-20 sek snabbare på sprinten förra gången men var usel idag.

Headen mot Soukalova hade nog suttit om Eckhoff inte gått två bom i sista, de var riktigt jämna i spåret och Eckhoff hade säkert pressat ut lite extra om hon haft en chans till en riktigt bra placering. Soukalova var ju sjuk förra veckan så hon kunde ha åkt ännu sämre än vad hon gjorde idag dessutom.

Skaffa konto på Marathon? Det är rätt så jobbigt att tvingas lägga spel några gånger tack vare limiterna och räkna ut slutoddset efter sänkningar men de har ett mycket intressantare utbud än pinnen. Fick 1.90 på Shipulin mot Ustyugov tidigare idag, de är helt tokiga ibland.
Jo, Eckhoff hade haft en bra chans utan missarna, inget snack om saken. Men sprint är ju som det är.

Orkar inte lägga ned tid på Marathon, jag är ganska lat och de senaste kontona jag haft på andra limit-bookies har inte varit värda mödan. Skidskytte är hur kul som helst med det känns tufft att få igenom tillräckligt med pengar för att vara värt tiden (även på Pinnacle). Säsongen är ju snart slut dessutom. Men något mer intressant spel lär ju finnas släppas hos Pinnen.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 23:11   #419
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Heeeeej igen!

Kommer du bara lira på rundorna i golfen eller blir det pre-tourney matchups också?

Gillar verkligen Manassero mot Colsaerts till 2.03 i odds. Vet inte vad pinnen går efter för stats i de här oddssättningarna men de siffrorna jag kan hitta med form, banform och OWGR inräknat är Manassero relativt långt före. Definitivt fel favorit enligt mig.
Du valde två spelare med bra inledningar iallafall. Lär bli en fyra-dagarsaffär.

Appleby höll undan (var fem slags ledning ett tag men Thompson spelade upp sig mot slutet) och 2-0 (3-1) är ett faktum. Kommer nog något spel imorgon när 2ND ROUND-odds kommer upp på Pinnacle.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 23:44   #420
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1950

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Jo, Eckhoff hade haft en bra chans utan missarna, inget snack om saken. Men sprint är ju som det är.

Orkar inte lägga ned tid på Marathon, jag är ganska lat och de senaste kontona jag haft på andra limit-bookies har inte varit värda mödan. Skidskytte är hur kul som helst med det känns tufft att få igenom tillräckligt med pengar för att vara värt tiden (även på Pinnacle). Säsongen är ju snart slut dessutom. Men något mer intressant spel lär ju finnas släppas hos Pinnen.
Japp, jag föredrar jaktstart eller mass-start när det gäller spel.

Fick 2.18 på J.T. Böe mot Volkov på mass-starten förra veckan och det satt ju hur enkelt som helst och jag hade honom mot T.Böe idag till 2.10, men T.Böe startade inte vilket ju var lite surt. Jag är sugen på att gå emot honom nästa sprint dock, han lär vara hårt betrodd och 81.7% skytte på sprinten är klart sämre än t ex Peiffers 86.3% och han är ju dessutom slagen om de skjuter lika bra.

Rastorgujevs hade jag topp7 till 4.50 idag och det var ju nära, han har varit bland de absolut snabbaste i spåret och idag gick han äntligen fullt men de andra herrarna sköt så pass bra att det ändå inte räckte till mer än en 11e plats.

Ja, om du gnäller på Pinnens limiter så lär du ju inte vara så pigg på att sitta och mata in 88.50 (SEK), vänta typ 10-15min och sedan köra igen. Det enda positiva är att det inte alltid är samma autosänkningar som på Pinnen.

Instämmer förövrigt fullt i vad ni avhandlade tidigare i tråden. Har en fulltständigt fantastisk ROI på h2h-spelen på skidskyttet i oddsintervallet 1.6-2.4, men en fullständigt katastrofal ROI på V/P- och h2h-spel med högre odds, även om den skulle ha varit lika hög så är ju omsättningen lidande.

Senast redigerad av Slurf den 2014-03-13 klockan 23:57.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td