|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Gävle 2015-05-23
Jackpot (som vanligt...), och väldigt fint guldlopp!
Motsvarande omgång år 2013 gav i alla fall strax under miljonen i utdelning. Bästa spikarna? Tänkbara skrällar? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kemas
Muchmoremuscles ? Tango lavec ? 5-6-7-8 1-2-5-6-11 Såhär på jobbet på toan
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
STORT JUBEL I VOMB, MOSAIQUE FACE spår 1 . Ludde kör så länge lampan lyser ( släcks 300 kvar )
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Frågan är om han har nytta av alla sina muskler från spår 5 i volt? Kemas måste väl va den sundaste spiken i alla fall...
|
|
|
|
#5 |
|
V75-1
Kemas Magic toppchans. Bara spåret emot. Den har varit ruskigt bra på slutet. En sådan kanon som Sauveur var chanslös att plocka ner honom sist. Om strul från innerspåret är väl Shadow Woodland värst emot. V75-2 Ser rätt knepigt ut. Söndagsvinnaren Amor Winner som nu äntligen fått ett bra spår. New Moon Face har farten men är väl 70 procents galopprisk. V75-3 Inga topphästar direkt i detta diamantstoförsök. Gävle är en riktig spetsbana så man får väl ta spetsfavoriten först. Vet inte i nuläget vem som är spetsfavorit. Najad Tilly imponerade senast på Solvalla när den vann trots galopp på ej optimal balans. Den blir nog farlig om det blir körning. Känns som ett garderingslopp. V75-4 Ser ut som ett sportsligt rätt dåligt klass 2 försök men också öppet. Spontant tycker man att bakspåren 10,11,12 ser mest intressanta ut men i Gävle ska man som sagt även ha med spetshästarna. V75-5 Ett spelvänligt kallblodslopp. Årets kuskplus på Lienpilen ? Annars känns de 4 på start, kanske inte tomtegubben, som intressanta. V75-6 Fantastiskt lopp. Mosaique Face mycket snabb ut och bör kunna leda runt om även om jag är osäker på hur snabb ut Berghs Creatine är. Hur gör Takter med Maven från spår 7 ? Tror inte man vill tömma den som redan klar för elitloppet veckan efter. Knows Nothing ruggigt förbättrad första barfota senast men Ludde nog inte intresserad att släppa till någon. V75-7 Fint silverlopp. Barfota runt om nu på Rocket Zet? Intressant i så fall. Annars är det nog Oliver Kronos och Mind Your Face som känns hetast. Summering: På förhand en spelvärd omgång och bra sport förutom några lopp. Goda förutsättningar för att slippa ännu en 5 rättsjackpot. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Roliga lopp! Snuskigt bra gulddivision
![]() 1-4-5 2-3-4-5 7 5 5-6-9-12-14-15 Alla 10 5 |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
För inte öppnar väl Kemas nog bra för att ta emot Shadoow? |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tror inte Harry kommer satsas fullt framåt med Haugstad i sulkyn! Däremot är ju både Knows nothing och även Standout snabba. Knows kanske bättre utifrån?!
Tror det är låga odds på Mosaique i spets iaf! Får hoppas den både ser och är klasser bättre än förra starten iaf då den såg bedrövlig ut! |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mr Vox verkar väldigt snabb ut när man kollar några lopp i arkivet. Skulle den ta sig förbi Kemas Magic i starten så släpper den sen och det är sannerligen ingen bra rygg från 3e inner.
Det blir något som det kommer spekuleras kring för Kemas Magic var inte speciellt vass från start varken näst senast på Jägers eller senast på Solvalla trots Takters Hulkenvagn (den gröna jänkarbiken). |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8444Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Får detaljstudera senare.
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Men med det spåret och snabba utanför tror jag han blir kvar invändigt. |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Hästen ser ju inte direkt osnabb ut och kanske kan Takter kräma ut lite extra nu när han måste från innerspåret. Rent spontant tycker jag att Mr Vox ska kunna ta en längd, men det är ju alltid lite svårare när man startar jämsides. Risken finns ju också att Mr Vox Solfjädrar ut de 2 snabba utanför om han inte tar sig förbi. Min gissning är dock att Mr Vox tar ledningen och att Shadow Woodland håller ut Star Advisor Joli och övertar. Liberty Face borde vara snabb nog att hålla ryggen bra nog för att Takter inte ska komma ut, men kanske chansar man på att Kemas Magic spetsar och väljer dennes rygg direkt istället? Jag tror inte det är uteslutet med Kemas Magic i ledningen ändå, toppkuskarna har ju lyckats spetsa med en hel del sega ök på senare tid (Don Incantatore)
|
|
|
|
#15 |
|
När man ändå sitter och kollar arkivet för avdelning 1 så kan jag inte låta bli att nämna skillnaden man ser mellan toppkusk (Robert Bergh) och ej toppkusk (Roger Nilsson) i senaste loppet för Raz MacKenzie.
Första detaljen att lägga märke till är när Bergh kör fram och övertar dödens från Raz MacKenzie just innan andra kurvan. Taktiskt sett så borde givetvis Nilsson ha svarat ut Bergh genom kurvan och låtit honom gå i tredje spår där innan han får ta dödens. Precis tvärtom är det i sista kurvan då Bergh bromsar och tvingar ut Nilsson i tredjespår då jag antar att han tror att Montdore är körd. Galoppen som kommer på Raz är bara en bonus för Bergh som enkelt spurtar ner ledaren med värsta konkurrenten borta.
|
|
|
|
#16 |
|
Ja, givetvis är risken stor för det. Tror definitivt att det blir 60+ på Takters.
|
|
|
|
#17 |
|
Hur får man upp lopparkivet för V75 Gävle?
Måste även säga att det finska lopparkivet är imponerande och betydligt enklare än ATGs... ATGs lopparkiv är under all kritik. Hade varit villig att betala minst det dubbla för ett vettigare lopparkiv. Senast redigerad av AMHC den 2015-05-17 klockan 22:29. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
En annan viktig sak för mig har blivit att snabbt kunna gå in i arkivet och kolla hur det sett ut tidigare när t ex Takter defilerar med sin gröna jänkarvagn eller Johan Untersteiner eller Kenneth Haugstad sitter i jänkarvagnar i provstarterna bakom hästar man inte har stenkoll på. Eller när en Stefan Melander häst som tidigare gått med öppet huvudlag defilerar med helstängt. Effekten blir inte sällan enorm när det sker för första gången och det är ju spelvärdesmässigt något man kan ta betalt på (när det inte uppmärksammats i atg live) till skillnad mot när det lyser dubbelrött i barfotainfon, dvs att en häst ska tävla barfota till skillnad från tidigare. Men trycket från spelarna om obligatoriskt rapportering av vagninfo och huvudlagsinfo blir allt större och kanske kommer och då behövs inte lopparkivet för det i alla fall. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+2) |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lopp 10. V75-6 V5-4 DD-1 Tvilling. Auto.
1609: 1 Mosaique Face - Kolgjini L 06060 09,5a 2 Knows Nothing* - Ohlsson U 10442 09,5a 3 Harry Haythrow - Haugstad K 13305 09,7a 4 Standout - Lennartsson P 6dd14 10,3a 5 Creatine - Bergh R kk330 09,1a 6 Papagayo E.* - Goop B 40211 11,0a 7 Maven* - Takter J 21262 09,2a 8 Panne de Moteur - Kihlström Ö 11123 08,9a 9 Beer Summit - Adielsson E 05501 09,9a 10 Rocky Winner - Kontio J 22632 10,5a Det överlägset mest intressanta guld-loppet i år, eller nästan på flera år. Nästan så att man är sugen att avstå spel och bara njuta av sporten. Senast redigerad av Hoffmeister den 2015-05-18 klockan 00:14. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nu är det läge att spika Creatine.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Om SMHI mot alla odds har rätt så blir det regn och 15-16 m/s på lördag...och det kan ju ställa till det "lite"...
|
|
|
|
#22 |
|
Hur är Mind Your Face bakifrån? Framspår och spetschans funkar ju bra för den vet jag, men det här läget?
|
|
|
|
#23 |
|
Banned
|
Någon som har koll hur M.T Insider är i volt?
Har ej kikat. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
De två snabbaste hästarna är normalt Olle Alséns duo 1 M.T.Insider och 4 Action Launcher. Kanske beroende på kusken så verkar de vara ojämnt startsnabba, men jag tror det är liten fördel på ledningen här för 1 M.T.Insider då jag tror spåret avgör att han är lite snabbare än stallkompisen. 1 M.T.Insider hade varit ett givet spetsbud om det rört sig om bilstart men han öppnade även riktigt bra i volten från spår 5 på Rättvik i mars där han kunde ta ledningen. Jag är lite osäker på Olle Alséns skicklighet i volten, men kanske gynnas han av att ha spår 1 och jag sätter honom som knapp spetsfavorit här. 4 Action Launcher fick man iväg ganska bra från spår 4 på Bergsåker i november och normalt är hästen mycket startsnabb bakom bilen. Hästen kunde även ta ledningen från spår 3 på Rättvik i början av oktober. Tobbe Jansson kan nog få iväg hästen bra, men från spår 4 blir det svårt att hinna före stallkompisen och hästarna på springspår. Värsta motbudet till min spetsfavorit tycker jag är 6 Adams Pace som dock inte har startat i voltstartslopp på nästan ett år. För exakt ett år sedan spetsade han enkelt från spår 6 efter en riktigt snabb start och gör han om den här samtidigt som 1 M.T.Insider inte prickar starten så bär det nog av till ledningen.
|
|
|
|
#25 | |
|
Banned
|
Citat:
Tror M.T.Insider blir farlig om den spetsar. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Sharp$: 8444Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Han har tävlat en gång från spår 1, men den starten finns tyvärr inte i lopparkivet.
Tycker han ser ojämnt startsnabb ut, ibland kliver han i väg bra och ibland är det lite trevande. Ser helt enkelt ut som han kan vara lite osäker från start emellanåt.
|
|
|
#27 |
|
Intressant info från stall Daniel Redén såg jag när jag läste tisdagsronden till morgonkaffet.
Trinity Zet avd 3: Barfota runt om för första gången någonsin (skor runt om i 16 starter) och dessutom ska man plocka bort en del skydd. Rocket Zet: Ska på lördag i avd 7 tävla barfota runt om vilket är ett gigantiskt plus på den hästen. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#29 |
|
Nu har även vi tippa släppt tränarintervjuerna till lördag.
Några intressanta noteringar: Shadow Woodland i avd 1 ska för första gången någonsin tävla barfota runt om. Hyperintressant och det kan göra att den t om blir favorit. I Love Champagne avd 3 nu barfota runt om = megaplus på den I kallblodsloppet (avslöjas även i rondenintervjun) ska W S Malte för första gången i livet och i sin 49e start tävla barfota runt om. Dessutom enormt kuskplus på den = hyperintressant Det pratas dessutom om barfota runt om ffg i sin 85e start för Lienpilen från samma stall och i samma lopp. Skrev i söndags redan att på den är det om möjligt ett ännu större kuskplus. Från en dålig amatörkusk som knappt kör lopp till en av världens absolut vassaste kuskar kan ju bara det ge enorm effekt och blir det dessutom skoryck så kanske Lienpilen åtminstone har platschans. Som om det inte vore nog pratas det dessutom i vi tippa intervjuerna om barfota fram för första gången i livet på Hulte Magnus. I guldloppet ska troligen Maven testas i en ny typ av vagn kallad Gorillavagn. Det är väl det allra senaste när det gäller amerikanska vagnar och denna gorillavagn ska precis ha anlänt från USA. Creatine ska ev Bergh köra barfota runt om nu. Då det är avd 6 gäller det som vanligt att hoppas att Bergh är tydlig i infon (vilket han tyvärr sällan är) för det är meningslöst att gå på vad som står i barfotainfon på atg.se vad gäller det stallet. Återkommer ev på fredag/lörd om det framkommer viktiga saker i den sena informationen. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Mosaique Face blir spiken. 6 %...
Senast redigerad av AMHC den 2015-05-19 klockan 16:21. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banned
|
Funderar på samma får se va procenten säger.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Hur har Ludde det med stallformen då?
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nån som har info varför mosaique face tackade nej till copenhagen cup efter Genrepet och veterinärbesöket?
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
http://www.jagersro.se/index.cfm/s/T...yheter/id/4149 |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
V75-1:
Tolkar det som att 1, 4 & 5 kommer gå för spets. Finns alltså risk för hårt tempo om ingen släpper. Kan vi ha en vinnare från bakspår istället som gynnats av det eventuellt hårda tempot? Är inne på att gardera rätt rejält eller låsa på de tre hästarna.. Hm..
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Jag överväger att chansspika Ohlsson, men får Takter fritt så är det bästa hästen. Man kanske inte ska glömma Goop här heller...
|
|
|
|
#38 |
|
Mr Vox är med all sannolikhet den troliga ledaren, som sedan släpper när Ohlsson kommer. Dessutom är det aviserat barfota runt om på 4:an. Jag spikar om inget oförutsett inträffar.
|
|
|
|
#39 |
|
Hur väljer man att köra Maven på lördag, med tanke på urblåsaren sist och det annalkande Elitloppet? Känns kall i min bok...
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Vad har dom sagt hos Hultmans - skall de försöka kvala in Panne de Moteur till Elitloppet?
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Man kan inte klaga på svårighetsgraden i Diamantstoet
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#45 |
|
[QUOTE=1William;431553]STORT JUBEL I VOMB, MOSAIQUE FACE spår 1 . Ludde kör så länge lampan lyser ( släcks 300 kvar )[/QUOT
GLP Sedan Slut på den drömmen om elitloppet. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Det ändras ju hela tiden så det är ingen idé att kolla i förväg😛
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
2 Danne Edel avd 4 ska gå med skor den här gången.
3 Aristocat Boko avd 7 bf runt om.
|
|
|
|
#49 |
|
Du missade "mot alla odds" , trist men inte för sent, för min del hade det gärna fått komma en snöstorm lördagförmiddag. Det är i stort sett det enda sättet att få utdelning på 5/6 rätt....
|
|
|
|
#50 |
|
Brukar bli rätt tråkiga lopp i Gävle. Utpräglad spetsbana så bakspårsvinnarna lär bli få.
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Det gör ju i alla fall Mosaique Face mer intressant om bara formen finns där!
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Jag är hyfsat övertygad om att Ludde tar spets om hästen är i form, Ohlsson lär ju också ladda från spår två och Haugstad är ju ett kapitel för sig. Så du tror att Bergh vinner, eller? Maven känns ju inte så het, mer nyfiken på Goops styrning. Ingen aning om hur den är på kort distans, men jäklar vad bra den va när Ohlsson vann senast på V75.
Även en blind höna...går in i väggen! Senast redigerad av hugotheboss den 2015-05-21 klockan 21:59. Anledning: Fel namn på kusk |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Har inte läst på ännu men känns inte loppet upplagt för Panne de Moteur? Kihlström lär väl ta det lugnt i början när alla andra laddar sen susar den förbi dem på slutet? Gjorde ju en stark årsdebut efter ett årslångt frånvaro. Lär ju gå framåt oerhört mycket (Kihlström körde inte heller slut på hästen senast).
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Jag tror ju att Örjan också kommer att ladda för Panne är ruggigt snabb ut, och att ligga kvar där bak är nog att skänka bort loppet. Vilket ju inte är helt främmande för Hultman/Kihlström...en bättre kusk på Harry så tror jag att den får ett drömlopp i hårt tempo....fast Haugstad brukar väl kunna vinna när han inte är favorit. Den enda man är säker på är Ludde och där vet man inget om hästen. På dubbeln ska jag köra alla mot 5 Oliver Kronos som jag tänker spika på V75.
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
Jävligt märkligt att Tango Lavec i skrivande stund är överlägset största favoriten. Visst lägsta klassen, lång distans, bra läge och ekipage skriker ju inte att det ska skrälla direkt men det är ju en häst som vunnit 3/12 bara? Tappade hakan när jag såg att inte Oliver Kronos var omgångens klart största. Förutom att den ÄR omgångens enskilt troligaste vinnare så ligger den i sista loppet så det är tacksamt för alla som kör "TV-system" att svälja den som spik. Mycket mycket märkligt... Shadow Woodland borde nog vara favoriten i första också som någon redan varit inne på. Bra chans att de kan få Kemas i säcken här, för den är ju inte speciellt vass bakom bilen även om den fått den där kuskstärkningen på slutet. Nej det blir nog utgång på spets och slut-Ohlsson där! Hes A Diffacolt helt ostreckad är intressant också, det är en häst jag blivit väldigt imponerad av vid många tillfällen nu! I ett ihåligt skitlopp är Prince Cobol rätt intressant trots läge och kusk. Mjölner Komet blir helt tappad idag trots att han var jättebra senast. Hade nog vunnit om inte en för dagen tokbra Titan Tabac kommit plötsligt flygande långt ut. Mjölneröd var inte med på noterna riktigt där. Falk har ju i ryggen att han numera borde kunna köra ganska mycket på gränsen och komma undan med det nu när det är klart att han ska bli domarbas (hur kan det där tillåtas??), men det är en ganska kall favorit. En svala gör ingen sommar och Staffan Falk bör i alla händelser få rätt svårt att vinna ett jämnt lopp från tillägg på V75!
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
Stall Kolgjini är tillbaka i samma form som innan Viking Kronos räddade dess ekonomi. Stallet har ca 200 starthästar. 10 vanliga tränare skulle bli överlyckliga av att få träna 20 hästar med deras stam. Det värsta är att Ludde säger, att hjärtflimmer inte påverkar hästens löpförmåga. Jag förstår att en del av er här på forumet tycker det är häftigt att säga till en fransk kusk - Fuck yourself. Och tycker det är kul att hans hästar körs in i mjölksyran. Men det är obegripligt att hylla honom som tränare. |
||
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Värt att tänka på är att Mjölner Komet i autostart är en helt annan häst än i volt. Jag har dock svårt att tro att kollektivet har koll på det...
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#64 |
|
Ni som tror att rocket zet kan hålla upp ledningen kan somna om, pratade med Pergenius i söndags i samband med intervjuerna inför omgången. Den är totalt chanslös att hålla upp innerspåret, skall dock gå barfota denna gång vilket är intressant.
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Banned
|
Citat:
Tirich (+1) |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Tror inte jag.
QQ är snabbast ut, men spåret !!! 50/50 tror jag, bättre än totalt chanslös i alla fall.
|
|
|
#67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#69 |
|
Frågan är hur pass mycket bättre Shadow Woodland blir på Bf balans, inte lätt att plocka ner den i dödens då för nr 1 om han nu kommer dit då 5 lär sitta på utsidan
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
vad tycker ni om följande ?
SPIKAR: 11 KICKI THE DANCER (V75-3) Bejublad hemmaserger & iordningställd !! 5 OLIVER KRONOS (V75-7) Bara bäst helt enkelt !! SKRÄLLAR: 8 KLÖVER ALL OVER (V75-2) Kan "glida" med på innerspår & få luckan + spurta ner de andra ? 11 CALI MAKS (V75-5) JOP:s häst & de brukar vara skapliga:-) |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Citat:
Kicki the dancer känns dock hyperintressant och borde vinna snart. rolig chansspik |
||
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
11 Kicki the dancer 3 Tiptoe 14 Flex Alltid kul att ha ett annorlunda mindre system också.
|
|
|
|
#73 |
|
Stig H gillar Daniels hästar med, spikar både Trinity och Rocket
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banned
|
Spik på Troels Andersson? Från vingelläge? Sure, Haugstad lyckades ju äntligen få till det förra helgen så man ska väl inte säga "aldrig i helvete". Men låt mig vara lite tveksam, iaf....
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Det ser ut att kunna bli rätt bra betalt den här veckan om man lyckas sätta den. Satte 7an förra Lördagen så chansen att jag gör det igen lär inte vara så stor. Sällan blixten slår ner 2 ggr på samma ställe på en vecka men gör ett litet försök. Har lite smygform. Hade 6 rätt i Onsdags också. Känns lite trist att bomma bla på fel Rede`n häst men men.
Jag tycker att det första bör vinnas av någon av de betrodda 1,4,5 Andra kan det bli att jag chansspikar mig ur och då hamnar lotten på Erik och Amor Winner.Blev en dubbling med 5an. Tredje måste bli en Rede`n etta men garderar, främst med Diamond of em men tar även med 12 och 13. 4e ser onekligen väldigt bra ut för favoriten men hoppas på skräll här. En som jag har gillat intrycket på är T Rex Laday. Tycker den är helt felspelad denna gång. Kryssar i 1,3,5,6,,8,12 Kallblodsloppet tror jag att Titanen vinner med hundra om han håller sig på benen så jag chansar på det och spikar. 6e kan bli en lång och fin solfjäder från start. Svårt att säga på rak arm vem jag tror mest på. Jag tar helt enkelt alla. Sista går jag på spets och slut för Rede`n. Summa summarum 1,4,5 2,5 7,10.12.13 1,3,5,6,8,12 9 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 1 Kör A-häst på Amor Winner och T rex. 1 måste vinna. 840rader. Billigt och bra. Eller bra vet jag ju inte men man kan ju alltid hoppas. Good Luck Boys and Girls Senast redigerad av draken den 2015-05-22 klockan 21:36. |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Ah, ja men som ett litet idiotsystem för en hundring känns det lite kul. Det är absolut inte spikar på mitt stora system, ingen av dem. Tycker bara det är kul att ha ngt idiotsystem också.
|
|
|
|
#77 |
|
Inte tagit ut systemet ännu, men kommer jag gardera i guld, så kommer jag ta med Rocky Winner. Mumma till den %, även om den givetvis inte vinner det här loppet allt för många ggr, men någon gång så...
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Man kanske borde sms:a och fråga :-)
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
Jag svarade egentligen på din fråga om Mosaique Face's form. Då blev jag så upphetsad, att jag drog in mina åsikter om Ludde. Har talat med vårdkunniga om hjärtflimmer och förstått att olika individer reagerar olika. Då tycker jag, att Mosaiquens resultatrad 06060 och två galopper på slutet är oroväckande. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2) |
||
|
|
|
|
|
#80 |
|
Är dåligt påläst men om man gör en spelvärdesanalys som det ser ut fred eftermiddag känns det inte fel att börja och sluta med en spik
Shadow Woodland i första på första barfota runt om och stallets kraftigt stigande form. Blir hets på skorycket i morgon så den blir nog tillslut favorit eller i alla fall delad favorit men man får ingen spelmässig fördel här genom att betala för två hästar. Rocket Zet är det ruggigt spelvärde på just nu i avd 7. Den är klasser bättre barfota runt om och är väl spetsfavorit. Är den lika bra som senast den tävlade barfota så blir den sannerligen inte lätt att plocka ner på spetsbanan Gävle. En spelvärd chansspik med 19 procent av insatserna mot 60 procent på Oliver Kronos. Avd 2 känns mycket knepigt. Avd 3 kan man chansspika den knappa favoriten på att Trinity Zet ska gå barfota runt om ffg och utan en del skydd den haft tidigare. Slår det rätt kan den vara klar. Nurmoshästen 72 procent av insatserna i avd 4. Är den verkligen så klar ? Inget jag skulle spika i alla fall med sådant mediokert spelvärde. Avd 5 garderar alla. Kallblod och en massa utrustningsändringar aviserade. Det är som vanligt när de sämre kallbloden är med på V75 att det nog kan sluta lite hur som helst. Dessa djur är inga pålitliga spelobjekt. Avd 6 är också svårt och hittar man en spik där får man grym potential på sitt system (precis om man hittar en spik i kallblodsloppet). Som vanligt snackar Bergh om barfota , och då kommer det anmälas så, men om det sen blir det vet spelarna först långt efter spelstopp på V75. Maven är en av favoriterna och den enda som är klar för elitloppet. Det skulle förvåna om man kör den i botten i morgon. Mosaique Face låter det väl sådär kring. Låter inte som elitloppet är superaktuellt. Men å andra sidan finns det spelvärde i den som 8 procentare så kanske dumt att chansa bort om man garderar. |
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Diamond of em borde väl bara vinna eller om inte Jansson sitter o sover?
|
|
|
|
#82 |
|
Har kollat Rocket Zet och den har ju gått barfota runt om ett antal gånger. Ingen av dessa har Redén lyckats vinna med hästen. Däremot vann Goop en gång. Kanske är det snarare Goop-effekten än barfotan som var grejen. Det brukar vara så med Redéns hästar. I onsdags körde han fem egna hästar och Goop körde två av hans hästar. Goop vann ett lopp och det var den enda segern stallet fick.
Senast redigerad av Shooter den 2015-05-22 klockan 16:53. |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Kan någon tala om för mig varför Tango Lavec står i 72%? Är det bristen på spikbud i omgången som gör att svensson spikar? 72% procent har knappt månprinsen när han tävlar mot semi eliten. Oliver Kronos ser jag också som rejält överspelad. Två månaders frånvaro och att det lyser dödens är knappast ett seger koncept. Trodde Rocket Zet skulle bli minst lika mycket spelad då jag läste bfro. Tackar vi för.
Kemas Magic kommer inte sitta fast och krossar SW oavsett hur loppet blir kört. Tror faktiskt till och med möjligheten finns att Kemas håller ut SW i starten, och då är loppet klart. Blir jämnt sådant jäkla hysteri när bästa hästen drar spår 1. Skulle stått i 75% med spår 3-5. Standout blir inte alls spelad denna gång. Stod i 8.2 från bakspår mot Nahar, pannan och Knows Nothing senast. Kul skrällbud med toppform. Avd 5 är svår. Kan bli en del fart från start. Lienpilen är intressant med Adielsson. Visste jag innan start att Pingo Ö.K tar spets vore det spik, nu är det osäkert. Vem fan vinner? |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
Tango Lavec är "allas" spik av den enkla anledningen att folk stirrar sig blinda på senaste tiden i Kungapokalkvalet. Bortser man från det loppet är den nog inte ens topp-3. Dessutom är det lång distans, 6:a då. Nä, jag garderar... Kemas Magic har aldrig förlorat i spets. Tror man att den tar sig till ledningen är det bara att spika. Lär nog inte heller bli förstastreck i loppet när SW ska gå barfota runt om... Kallblodsloppet är öppet men Hulte Magnus går ner i klass, första häst i loppet för mig. Sen tycker jag att W.S. Malte är intressant med Kihlström för första gången... Standout är intressant om den spetsar kanske. Men vidöppet lopp... I sista ska Aristocat Boko gå barfota runt om och med jänkarvagn. Besegrade ju Rocket Zet med jänkarvagnen i vintras tror jag, lägg till barfotabalansen så är den intressant som 2 %! Lycka till imorgon!
Senast redigerad av Chiron den 2015-05-22 klockan 17:27. |
||
|
|
|
|
|
#85 |
|
Banned
|
Lite fredagstankar.....
V75:1 Shadow woodland kändes väldigt klar senast och gav bra betalt. Körs förmodligen lika offensivt igen men får väl lite press första 500 av Svanstedt jr - advisorn är väl som bäst i ledningen? 500 m längre distans nu och jag vet inte om jag kanske fabulerar men visst såg han inte helt fräsch ut sista 100? Kemas Magic är ett typexempel på en Fredrik Persson-häst som börjar stapla segrar med riktig kusk. Tror att han ändå skulle ha svårt att ta ner både Shadow och Staro från position utvändigt ledaren så jag dissar lite. Vill gärna ha med Liberty Face, HID och nån till. Vispen? |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Ibland dyker det upp så korkade inlägg från "erfarna" skribenter, så man trillar av stolen.
jomenvisst, barfota har ingen roll alls.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Banned
|
V75:2
Lönlöst att överhuvudtaget analysera det här loppet. Herrar Alsén, Nyström och Haugstad kommer att köra det här loppet i halsen på Erik A. Rak tvilling, 2-8? |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Skriver återigen denna gång Rocket Zet går barfota. Kolla motståndet denne har förlorat mot, när Daniel kör. BBS Sugarlight, Royal Fighter och Magic Tonight, alla tre elitloppsaktuella iår. Kanske Raketen är nästa år också.
Han sprang 12.0 senast på medel brfo, 11,4 samma tid förra året. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) Senast redigerad av hammmmmar den 2015-05-22 klockan 17:26. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
Rocket är enormt förbättrad utan skor. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
||
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
Skål!
Helge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#91 |
|
Banned
|
V75:5
Var först inne på att gå all-in på 14 Flex. Fantastiskt bra när han fungerar och verkar inte vara nån nackdel när Tobbe svingar sig upp bakom. Tänkte att det nog räcker med ett slutvarv efter 1.22 för att runda packet....och kanske t o m får lite draghjälp av 15 Hulte Magnus? Sen tänker man "Gävle", "en massa lallare i vägen", "Jörgen från sprIngen" - och plötsligt är Björn Goop förstarankad..! Håller med Olle, den som har rätt spikdrag här sitter på degen..... |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Banned
|
V75:6
Tycker att det är "tveksamheter" på så gott som alla de mest betrodda. Hjärtflimmer, redan klar för elitloppet osv. Jag tycker att det ska bli spännande att se vad Björn kan uträtta med Papagayo (gick 11,5 över 2140 samma omgång som Oasis Bi gick 11,3 över 1640....), Standout och den enorma kuskförstärkningen bakom Harry H. Sen sitter man ändå till slut, när krutröken lagt sig och undrar hur f-n Erik Adielsson bar sig åt för att sätta den där 20-oddsaren.... |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Shadow Woodland på medeldistans känns tveksamt och kemas magic instängd.. vem vinner då? Tror kemas plockar ner shadow bara han kommer ut!
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
Lycka till! |
||
|
|
|
|
|
#95 |
|
Chiron, dina tankar om Avdelning 3?
|
|
|
|
#96 |
|
Har inte gått igenom loppet fullständigt men tycker inte att det kommer att skrälla här.
Diamond of'Em känns det som att den kan hamna på vingel. Känns som dödens för den. Trinity Zet från bakspår känns inte heller så säkert, 4 starter från bakspår och två galopper. Den ska gå barfota men hur effekten blir kan vi bara gissa. I Love Champagne är den första som är intressant trots det usla läget. Ska äntligen gå med optimal balans (barfota), är bra från de flesta positioner. Prima Eagle är också den väldigt intressant. Obesegrad i år och ska gå med helstängt huvudlag. Får den bestämma lite känns det som en bra chans. Najad Tilly gjorde ett starkt lopp senast när den vann efter galopp. Lite distansminus men blir det hårt tempo, vilket det kan bli om Berg, Takter och Jansson är med i en utdragen kamp om vem som ska vara i ledningen. Första Kontio och 1 av 1 seger på denna bana. Kicki the Dancer har stark form och lär gå med barfotabalans. Inte den bästa kusken men om det blir tempo har den alltid en stark avslutning som kan visa sig räcka till seger. 2 av 4 segrar på den banan. Lite frågande gällande stallformen bara... Raffinos har hög kapacitet men har inte fungerat. Walmann ska tydligen göra ändringar (vad det blir är oklart) och om de fungerar så är den väldigt spelvärd. Men denna är bara intressant som garderingsalternativ. Även tveksam gällande stallformen här också. Som sagt har jag inte gått igenom helt men om jag skulle chansspika någon så vore det främst 3 Prima Eagle, annars 13 I Love Champagne. Egna funderingar? Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
Men om hon är lika bra som de 2 första så borde hon ha hfsad chans om det kan bli ryggledaren! Rolig skräll! |
||
|
|
|
|
|
#98 |
|
Skrällfunderingar
1//Kemas Magic har inte vunnit får bricka 1 flera galopper,,Arn Hammering spikbud efter hård öppning av flera hästar 2// 7 Melker starkast till slut 3// 15 kapacitet för vinst 4//12 bjorn +bra vinnar % 5//14 flex kan var överlägsen eller komma sist 6//6 är en undantagshäst flera vill inte vinna 7//ingen ide varför inte 3an samma tider vinner ibland |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
Fulsprit (+1) |
||
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Han drömmer.
jag blir väldigt förvånad om han tar spets, har inte visat sig startsnabb tidigare.
|
|
|
#103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
fredrik tror iaf i aftonbladet intervjuerna att kemas håller spets.
Maven i ny vagn enkom hitkörd från USA, även om robban tror mkt på creatine bergharn uppåt på eagle där också, fått mer hårdhet i år säger han. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
hade varit roligt att se örjan ladda spittet med quality questioned i sista. Då kan det bli väldigt bra position till o med spets med lite flax
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Amor winner vinner även om han har snowjoggings, bara att hamra in. Är van bättre motstånd, plöjer från dödens.
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
är inne på detsamma. voltstart kan tydligen va ett problem men adielsson lär koncentrera sig på att få iväg den felfritt. han möter många sämre kuskar här också o det känns vettigt att lita på adielsson
roaben (+5) |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Milde skapare, min kära Lienpilen till start på V75!! Vet inte om det är gigantiskt kuskpluss. men det är Erik som kört rekordet med hästen (24.9m) och då var han inte i form. Det går inte att köra från början utan speeden måste sparas och helst från sista kurvan och in mot mål. Några ruggiga avslutningar har han visat 18/5 2012 då FLÖG han fram sista 1oo men torskade på foto mot Jerkefaks. 2 maj 2015 vann han till 16 ggr och gick då 25.2/2180 och var inte helt tömd i mål. Att både MINO och TITAN TABAC ska göra bort sig är väl inte realistiskt men hösten är rankad sist av många som inte har en susning om kapaciteten.
8 Lienpilen (V75-5) blev det inte bra för senast när han fick gå i tredjespår sista varvet och det är inte hans melodi. Han håller samma form som när han vann näst senast och Erik Adielsson har kört honom förut och har rekordet med honom - och då hade han ingen form. Han går inga jobb mellan starterna och vi ändrar inte på något i balans eller utrustning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ricBLo636 (+5) Senast redigerad av SO den 2015-05-22 klockan 22:47. Anledning: yillägg |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Det verkar bli skor på Hulte Magnus. På Björnkollen var det inte riktigt säkert sa Björn
Leif Jonsson 15 Hulte Magnus (V75-5) var vi besviken på senast eftersom han inte gick till slut som han alltid brukar göra. Han hade dock haft en luftvägsinfektion som var på retur så vi behövde aldrig behandla honom för det. Vi har tränat på som vanligt hemma och förra veckan blåste han lite mer än vanligt men i tisdagens intervaller var allt normalt igen. Jag hoppas vi får se gamla ”Magnus” igen men formen är ändå svårbedömd. Hade det varit samma form som i augusti-september tror jag att han kunnat kriga om segern men det blir nog tuffare nu med många att runda. Jag har funderat på att köra barfota för första gången men vi börjar få dåligt med poäng och jag törs inte chansa den här gången. |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2524Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Har följt Lienpilen under en längre tid sedan hästen vann på Romme och jag gjorde mig en slant på han. Vill minnas att han startade i ett till lopp efter det och var fortfarande inte berott. Speedade då förbi motståndet över upploppet.
Nu tror jag hästen inte har den fulla kapaciteten för att slå tippen här. Men på min lapp kommer den vara med då jag inte kan hålla den utanför Efter jag har sett vilken speed den kan ha. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Ja Pergenius säger det, men Redén säger något annat. Frågan vem som har bäst koll....
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Goop tror inte själv han kan ta en längd på Reden. Så vem ska ta ledningen ifrån Rocket Zet då?
|
|
|
|
#115 |
|
Dessa kan ni plocka bort i morgon:
5 Star Advisor Joli - När vann Anders på V75 sist? 5 Muchmoremuscles - Överstrecka speciellt med Kenneth i sulkyn! 8 Panne de Moteur - Vad har firma Hultman/Kihlström åstadkommit senaste tiden? Detta ska ni inte missa: 4 Shadow Woodland har större chans på ledning än 1 Kemas Magic. Riskerar heller inte att bli instängd. Vill man ta ställning är svaret givet. Vill man inte ta ställning tar man även men 9 Liberty Face. Ni minns väl krossen på V7 i vintras. Minst lika bra nu rapporterar Per! 6 Adams Pace kan vara en spik för den järve. Större chans att Ville träffar från 6e än att Olle lyckas från spår 1. 10 Trinity Zet kan vara en spelvärd spik. Många verkar vara gasglada där framme och lär bli överpace.... Ta ställning och spika 1 Rocket Zet. Visst kan Oliver vinna, men spelvärdet är ett skämt! |
|
|
|
|
|
|
#116 |
Regn? |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Citat:
Folk verkar tro på tidningarna i hans fall. Guiden, Expressen, Aftonbladet och Vi tippa har Tango som spik och Ronden har honom som förstahäst. Själv har jag inte tittat på det loppet alls så...? God tur!
|
||
|
|
|
|
|
#118 |
|
Kanske spikar i avd 6. Är ju många vinstkandidater men tror lite grann på 2 Knows Nothing. Spåret är bra. tiden är bra, Ulf Ohlsson som är jättevan med banan (har varit champion där flera ggr och ligger i topp där i år) är bra.
Orkar inte tro på Ludde f n. Hästen har ju haft hjärtflimmer nyligen, tycker inte jag låter lovande. 7 Maven verkar ju överansträngd, med jämt och kämpar men har ingen tur och dåligt spår igen. 8 Panne de Moteur har bara ett lopp i kroppen så han kan i alla fall inte vara överansträngd! Men ännu sämre spår. 6 Papagayo? Med Goop! Kanske
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Kallblodsloppet.
Tror i första hand på 6 Mino men vill helst inte spika här, plus att Flex med Torbjörn Jansson är ett måstestreck för undertecknad samt att 2 Tangen Haap verkar lite farlig. Blir nog dessa tre. God tur everybody
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Avd 6 Guldloppet.
Har ändrat mig om Knows Nothing. Bergh är en bättre tränare än Liljendahl så tar 5 Creatine i st f 2 Knows Nothing. Nej tar båda och struntar i 6 Papagayo. Tills vidare alltså, brukar ändra allt i sista minuten, brukar då få 2 rätt.
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Detta är vad som rör sig i KalleKluts skalle
![]() Avd1. Skall bli skoj att se Takter ladda Kemas från innern. Frågan är såklart vart han hamnar. Hursomhelst så tror jag inte att han blir instängd. Men kan han ta ner alt speeda förbi RLs häst? Njaaa.. Det vetti fan det. Tar ställning efter värmning! Spik blir det om det inte händer något oförutsett. Avd2. Köper inte favoriten här. Det lär bli tappstart om det inte slutar med galopp för Adielsson. Visserligen har han hårdheten men nu är det V75 det gäller. Tror inte att M.T Insider håller hela vägen om Alsén nu skulle få ledningen. Nej, här tror jag mkt på halvrensare i form 8,6,3 Klöver A O inbillar jag mig ha bästa chansen om han nu inte blir fast bakom en tröttnande M.T I Adams Pace bör ha en vettig chans om han skulle nå ledningen. Tror det är helstängt på dessa tre och Adielsson. 2,3,6,8 Avd3. Vill se en värmning här på T Janssons ekipage innan hammaren faller. Är nämligen jävligt inne på att han når (blir släppt) till ledningen. Och därifrån blir han svårslagen då jag saknar hästar som kan och vill göra jobbet. Erica är den jag tror tar ledningen initialt. Vid gaddning så är det i första hand Najad Tilly och P Lennartssons. Raffinos, Trinity Z och Kicki T D får bevisa mer för mig. Avd4. Här blir det frisk gardering mest tack vare rena förhoppningar. Jorma K har väl en klart vettig chans att leda loppet in på linjen efter 400m. Kan ändå inte låta bli då den blir alldeles "för stor" 3,5,6,8,10,12 med klara förhoppningar på Tiptoe och Bravo Navaronne. Avd5. Känslan säger 2,3 men detta känns otroligt öppet för min del även fast Mino har klart bästa kapaciteten enl mig. Flex är ett måste streck. Kommer bli extremt tufft att runda alla men får han lite hjälp så.. 2,3,4,6,7,8,14 känns som en bra start. Avd6. Här blir det en rövare i form av Creatine. Tycker det finns en hel del som talar "för" det. Spår 5, förmodad tokkörning mellan Skalman och Ludde, en satsande Bergh som vill se sin i Elitloppet mm. Är han duglig för nästa Söndag så ska han fasen vinna imorrn med dessa förutsättningar. Håller Maven som bästa hästen. Den lär ju dock inte köras i botten med tanke på Copenhagen Cup loppet. Panne tror jag inte fixar det från 8e spår. Rankar följande: 5,1,3,2,7,8 Avd7. Känns lite grand upplagt för Oliver K i spets efter 400m. Jag tror ju att Chip Dealer spetsar. Sen är frågan om Troels släpper eller kör i spets. Finns några olika scenarion men det känns mer eller mindre täckt på 1,2,5,8,10,11 Det blir garanterat bra deg på 7r! Har ju dock haft fel förr
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
T Rex laday kolla på sista loppet kan va intressant idag
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
V75-1: Spets: 1,2,4,5 snabba. 4 ShadowWoodland till tät?
A: 4-5-1-9 B: 11-7-2-3-10 4 ShadowW31%) kan leda runtom, nu bfro! Motbud 5 StarAdvisorJoli(12%,form+,s-snabb),1 KemasMagic(44%,hamnar?). Streckvärda 9 LibertyFace(4%,tempo+). Skräll 11 Duffman(1%,kanonform!,läge-), 7 He´sADiff(2%,BG!),3 Ipod(1%). V75-2: Spets: 1 MTInsider el 6 AdamsPace till tät? A 6-1-8-2-9-7 B 3-5-2-4 Tipset 6 AdamsPace(8%,spets?,form). Motbud 1 MTInsider(24%,form,läge+kusk-), 8 KlöverAllOver(9%,smygläge), 2 AmorWinner(21%,galopprisk i volt), 7 Melker(12%,form+,hamnar?). Se upp för 9 PrinceCobol(3%,kanonform!)! V75-3: Spets: 3,5,7 snabba. 5 Erica el 7 DiamondofEm tät? A: 7-10-5 B: 11-8-12-13-3-15-6 7 DiamondOfEm tipsetta,spets? 10 TrinityZet(25%,form) nu bfro ffg?. Se upp för 5 Erica(4%,tapper senast, nu Takter!). Streckvärda 12 NajadTilly(7%,stark,form!) och 8 Raffinos(6%,läge-form+). V75-4: Spets: 3 Tiptoe el 5 TangoLavec till tät? A 5-3-10-2 B 1-12-8-9-11-6 5 TangoLavec(71%) tipsetta, ö-streckad,klar vinstchans. Bakom 3 Tiptoe(3%,form+,fast senast), 10 DigitalCircle(3%,form+nu ErikA!), 2 DanneEdel(9%,stark,form?). Skräll 1 OchongoFace(1%,kanonavslut senast!). Glöm ej 12 BravoN(8%), 8 TRexLaday(1%) om fler! V75-5: Spets 2,3,4,5 snabba ut. 2 TangenHaap el 5 PingÖK till tät? A 2-14-6-9-3 B 5-12-15-4-10-7 Öppet! 2 TangenHapp(15%) tipsetta. Motbud 14 Flex(7%,kanonintryck i cb!), 6 Mino(21%,form), 9 TitanTabac(20%,form,ngt osäker), 3 Åsakjappen(4%,vid smyglopp,speedig!). V75-6: 1,3,5,8 snabba ut. 1 MosaiqueFace el 5 Creatine till tät? A 5 B 2-8-7-1-3-6-4 Kanonlopp! 5 Creatine(22%) tippas på kapacitet, läge, distans + startsnabb! Motbud 2 KnowsNothing(11%,förb.senast!), 8 PanneDM(22%,läge-form?), 7 Maven(20%,passivt nu?). V75-7: Spets: 1 RocketZet håller ut eller övertar tät? A 1 B 5-2-6-11-10-8 1 RocketZet(20%) tipsetta, form,chans från spets! Motbud 5 OliverKronos(58%,form?), 2 ChipDealer(4%,form,läge+), 6 ScreenHeight(2%,form+),11 MindYourFace(8%,finalklar,prepare?),10 SteinDaylight(2%,form,om tempo). |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Växlande med molnighet, med inslag av sol, lokala regnskurar kan förekomma, temperatur mellan 10-20 grader, blåsigt på sina håll, i götet dock bara regn och elände
![]() 5 års högskola och du kan utan vidare rapa ur dig en så träffsäker prognos
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Örjan är ju en försiktig general. Men är han noga påläst här så chansar han från början för att öka sina chanser. Är inte så många som kan öppna o då kan han komma utifrån o överflygla dom. QQ och chip dealer är nog snabbast i benen men troels bör nöja sig med rygg. QQ given vid gadd till bara 2% den har gjort fruktansvärda lopp ibland
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
varför går det inte att lira till lopp 1 kalmar?
|
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#130 |
|
Man kan nog bygga upp sitt system på kusk idag! Blir inte förvånad om Ulf Ohlsson vinner 5... Klöver all over, Danne edel, Hulte Magnus, Knows Nothing och Aristocat boko! Resten kan ni lista ut själva...
|
|
|
|
#131 |
|
http://www.maharajah.se/page.php?pageid=12&sida=44
är en av mina favoritsidor. Här kan man se hur travfolket tippar, 24 pers och Stig H leder för närvarande efter 4 omgångar! Stig H. Johansson Travlegend & proffstränare V75-1: 1-4 V75-2: 1-2-8-4-9-7 V75-3: 10 Trinity Zet V75-4: 5-2-12 V75-5: 6-9-2-12 V75-6: 8-7-5-2-1 V75-7: 1 Rocket Zet |
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#133 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Nån som har info om 3 Prima Eagle ? va säger bergh ?
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Kemas Magics ägare tvivlar själva på spets på Twitter.
Stall Skepparkroken @Stallskepparkro · 17 maj Spår 1 för Kemas Magic på Lördag Brons V75 Gävle. Johnny får mejsla sej ut |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
I telefonintervju igår em i atg.se sa han att han skulle försöka nå spets och kör där så länge lampan lyser.
Självklart har Prima Eagle bra chans i detta jämna stolopp. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Inascott (+10) |
|
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#138 |
|
För 2 år sen vann Ludde på Åby med New Moon Face.Sen dess trots drygt 30 starter har varken Ludde eller Adrian vunnit med hästen - bara Christer E. (2 gånger).Många galopper (surprise,surprise!).
|
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#140 |
|
Spelvärdet ligger ofta i att spika i avd1, Kemas Magic har toppchans oavsett väg, Johnny lär inte sitta fast. 40% är taget och den bankar jag in på mitt stora bolagssystem..
Dragen: NEW MOON FACE är strulig men Ludde har fin form i stallet och hästen kan öppna rejält i volt. Spets och slut? I LOVE CHAMPAGNE gillade inte att få tryckare i omgångar senast, hästen är bäst bakifrån och möter enklare nu. Given etta. Passa NAJAD TILLY som såg lavad ut senast. Bergh tänker ladda och köra PRIMA EAGLE i spets. såg ni loppet senast? TITAN TABAC flög fram och vann enkelt på 21 tid sista varvet. avd5 Mjölner Komet är inte helt borta 5% är lågt. Passa även Hulte Magnus som skall gå med barfota fram ff gg i karriären. avd6.Maven är klar för elitloppet men kommer ekipaget till spets lär det bli en seger på vägen. Rejäl märr! Pappagayo E med björn är klart intressant, borde få en inbjudan. Alla ropar ut Creatine som vinnare hästen har floppat på slutet och här är det upp till bevis! Passa skrällar som Harry H och Standout avd7. Rocket zet spets och galopp för Danne? (ler) i spets en bra chans men här är många bra spelobjekt. Long Night såg ut som en rund miljon senast, passa även nr 6 som börjar komma i toppform, hela stallet är i form! God tur! |
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
Det som stämmer är att samma storfavorit oftast är ett litet gäng procentenheter mindre spelad om samma lopp går som V75-1 istället för V75-7. I övrigt finns det inget stöd alls för att det är "bra att spika i första".
|
|
|
|
#143 |
|
Tycker avd 2 är hopplöst svår. Hade 8 hästar där från början, har minskat ner till 1 M.T.Insider, 2 Amor Winner, 3 New Moon Face, 7 Melker, 8 Klöver All Over men känns inte bra. 5 Muchmoremuscles verkar vara bra men chansar att ta bort den då jag hoppas att Kenneth Haugstads form ska hålla i sig...
Avd 3. 15 ston. Och alla tränare/skötare/kuskar är väldigt positiva om sina hästar! De är "bättre än raden", "tränar starkt", "måste vara en bra chans", "riktigt på tårna" osv. Ockockock! Men kan nog klara mig med två hästar. 3 Prima Eagle med Robert Bergh som är positiv och tycker att känslan är att hon kan leda runtom samt 7 Diamond of'em. Här fastnade jag för en nollprocentare, 9 Sam Forget med Sören Eriksson. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Citat:
För att Olle alsen ska vinna v75 krävs ett smärre under och som högt spelad chansas han bort. Jag låser på amor winner som jag tror vinner och adams pace som om den skulle får spets på barfotabalans känns intressant på spelet |
||
|
|
|
|
|
#145 |
|
Själv låser jag på 6 och 8! Chansar bort Amor Winner då det finns risk att han hoppar i starten!
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Någon som vet hur vädret är i Gävle,dom säger på atg live att regnet vräker ner,ser inte ut så tycker jag.
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Är inte Trinity zet stenklar utan skor?
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Citat:
![]() Men jag vet inte, han får ju svara själv!
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Twitter: @Batmantyp Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+5) |
||
|
|
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2524Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
13 I Love Champagne vinner väl om det blir rejäl gasning i början utav loppet.
Tycker personligen att den har bättre vinstchans än 10 Trinity Zet. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Det inte helt korrekt att de flesta väljer att gardera V75-1 vanemässigt. Effekten är mycket överskattad och det som finns går som sagt att läsa av direkt från V75-%en.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-05-23 klockan 13:03. |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
Jo det har väl varit en utpräglad sprinter men av nån anledning har jag fått för mig att han kommer gå bra idag! Så utan vidare motivering får det bli så! |
||
|
|
|
|
|
#154 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
venkatesh med jänkarvagn o barfota kan nog dra iväg rejält idag. Haugstad kommer få sig ett rejält träningspass
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Känner mig nöjd med dagens spikar. Shadow Woodland, Creatine och Rocket Zet.
Fast nu dödade Sjöstrand spelvärdet på Rocket Zet med sitt uttalande.
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
kicki the dancer anmäld bfr gick som ett skott med den balansen näst sist. Det blir utgång för min del med tanke på spelvärdet i %en
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#160 |
|
har snackats om rocket zet hela veckan så det här lär påverka föga. Creatine hur tänker du där. väldigt svårbedömd enligt mig. omöjligt lopp att lösa det där
Senast redigerad av Om_sommaren den 2015-05-23 klockan 13:15. Anledning: fel |
|
|
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
Tror den har bra chans att vinna men satan så tråkigt att sitta med en spik i sista! Kommer gardera det loppet med ett par hästar iaf! |
||
|
|
|
|
|
#162 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Banned
|
Kom ihåg att positionerna avgör mycket i gulddivisionen, känns som den som spetsar lär vinna över den korta distansen.
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Citat:
Klart det påverkar spelvärdet på Rocket Zet om en av ägarna uttalat säger att den får svårt att slå Rocket Zet från spets. |
||
|
|
|
|
|
#165 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Citat:
För den som tycker att spelprocenten nu är extremt låg blir den en bra spik. Jag lägger mina surt förvärvade slantar på att det blir 3e inv och fast hela vägen. Garderar med att det finns ok chans att den inte vinner från dödens heller. ![]() Grejen med omgångar där favoriterna har vunnit från början är att skrällar på slutet inte alls biter särskilt bra. Särskilt inte i V75-7. Det beror såklart på att likaväl som att det finns spelare som vanemässigt garderar från början så finns det många som tror att ALLA andra garderar från början. Man tror att man är ensam om att spika favoriten i första när det i själva verket finns mängder med system med ungefär samma uppbyggnad.
|
|
|
|
|
#168 |
|
ws malte känns intressant som skräll med örjan och barfota runt om. Tror den spetsar intialt o släpper sen till björn.
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Citat:
Vilka är dina bästa bud idag helge? Jag tror Kicki kan få sitt lopp idag. Tycker även sam forget kan vara en riktigt kul skräll idag. Tror inte på direkt stor chans med tanke på kusken, men det kan gå.
|
||
|
|
|
|
|
#174 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Dubbelrött på creatine
Manprinsen (+10) |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Så här blev mitt bolagssystem
1) 4 (bfro och mycket positivt från Reijo) 2) 1,2,5,6,7,8,9 (bäddat för skräll) 3) 3,5,6,7,8,10,11,12,13 (3 tar ledningen, hoppas på Hannés häst 5 med Johnny) 4) 2,5,12 (5 är bra men överstreckad, 2 stark "traktor", 12 har åkt långt för att vinna) 5) 6 (är fältets snabbaste häst, en eller många) 6) 1,2,3,5,6,7,8,9 (det här är öppet, 3 tar ledningen och skräller hoppas jag) 7) 1,5 (fältets överlägset bästa hästar, tror 1 SOS) Kostar 1512:-. |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Slog igång TV:n nu. Banan ser ju skitlös ut?
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
papagayo e barfot runt om för första gången. han var ruskig från dödens senast i sverige och känns intressant idag om han får fint lopp
|
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
Peter G Norman är fan på G med sina hästar
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
ska väl inte kunna va nåt problem med banan, kom ju bara en liten skur.
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Verkar bli körning i Avd 1. Jag har varit inne hela veckan att spika Shadow. Men Kemas kanske bara sitter och myser någonstans.
|
|
|
|
#185 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
...inte ovanligt att det inte blir körning, när man som mest tror det...
|
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#188 |
|
ja man har sett svanstedt köra med huvudet under armen förr. Men han måste ju begripa att uffe aldrig släpper o därmed sluta gasa efter kort bit?
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Å andra sidan är Johnny en offensiv kusk, så det är inte säkert att han blir fast. Brukar vara passiva kuskar som blir inlåsta.
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
nr 10 Digital Circle i avd 4 tycker jag är omgångens roligaste, Erik upp och varit riktigt fin i årets 2 starter. 5an kommer få öppna för hårt och står inte hela vägen hem!! härlig 3procentare!
|
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Citat:
Senast redigerad av hoola den 2015-05-23 klockan 14:09. Anledning: Förväxlade avd 2 och 4 - Sorry! |
||
|
|
|
|
|
#194 |
|
Visst är det så. Äh. Får stå fast vid mitt beslut nu.
|
|
|
|
#195 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
V75-1
1 skall väl inte kunna hålla ledningen. 2 leder och släpper till 4. 5 blir hängande. 3 håller 1 instängd. Där får fältets bästa häst sitta. 4 blir dagens första SOS. Kan en 12-tid. Idag bfro. |
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Jag betalar även för T Rex (spikade sist som 5 %) och Ochongo .
alle (+1) |
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Yes. Körde ett mindre system också med gardering i första, och bantade en del avdelningar. Lycka till.
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Citat:
![]() Här har vi en bra 9 %are.
|
||
|
|
|
|
|
#203 |
|
Dagens spikar: Shadow Woodland - barfota första gången och sitter nog i spets efter en bit, Tango Lavec - egentligen vill man ju gardera, men det är hopplöst öppet bakom och Jorma tycker tydligen att det är en riktigt bra häst, så han får nog bestämma, Mino - tror det här är bästa hästen och har gjort det väldigt bra i Sverige tidigare. Titan Tabac värst emot.
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Vore intressant att få se Puttes andelssystem idag.
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Jag tror melker har bra chans i andra o la en chansspik på denne i ett chanssystem
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Mycket fin prestation och första spiken har gjort sitt jobb.
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
sådär ja uffe. uppvisninga va det ja!
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Jävlar vad bra den var. Dumstruten på här!
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
11.8. Tyckte inte att det såg ut att gå så fort?
|
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Det visar sig att det inte alls är några problem att vinna från ledningen.
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
anders körde som en tok men han var omutbar idag shadow
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Banned
|
Jodå, det går att vinna från spets på Gävle idag...
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Citat:
Tror vi ska tacka en del att det inte var någon spetsstrid överhuvudtaget.
Twitter: @Filmtokig Senast redigerad av Filmtokig den 2015-05-23 klockan 14:38. |
||
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
nä i början var han klok sen skulle han tvunget ner i rygg ledaren med en häst som går bra utan rygg
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Tur att Anders körde förståndigt idag och fattade att han mötte en för bra häst för dagen.
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
som sagt kemas är mycket bättre i ledning än ute i spåren. ANders trodde han skulle slå ledarn
han måste ha tagit sig ett par rejäla stänkare imorse
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
vore trevligt om Torbjörn jansson vinner nästa
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Förra året gav sjuan 747 :- utan jackpot och 5 spetsvinnare.
Senaste omgången V75 Gävle, 1330 :- och 4 spetsvinnare. Jag ville få en annan statistik på det idag :( Min rad pallar inte det, går och tar ett par kalla nu.
Senast redigerad av Helge den 2015-05-23 klockan 14:53. |
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Fitta vad leds jag blir. Satans Haugstad... jag orkar inte
|
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Fan att inte Ulf satt kvar! Luckan hade ju kommit!!!
|
|
|
|
#229 |
|
Banned
|
Tacvk vare spelvärde så tog jag bort M.T Insider...
Fyfan alltså. Hur kan den va så överskattad som dem påstår??? |
|
|
|
|
|
#230 |
|
Hade ulf suttit kvar invändigt hade han vunnit lätt fan också
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Trist och rörigt lopp med en massa galopper. Uffe gjorde felvalet att inte ligga kvar i rygg och få lucka den vägen.
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Men snälla, kan inte snubben gå och köpa en trisslott idag också. Aldrig skådat någon med mer flax i ett lopp.
Usch vad vidrigt.
|
|
|
|
#233 |
|
fy fan.. hej då för mig.. trodde aldrig på han
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Helge har väl rätt att det kommer ge några hundra, man kanske ska ta en kall nurååå
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Var helt 100 på att More Muscles eller Klöver All Over skulle vinna. Så sabbar Kenneth allt i vanlig ordning...
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Han vann ju inte för att hästen och han var överlägsen, han vann ju för att alla andra stannade upp i sista sväng p.g.a Haugstad. Annars hade han inte vunnit.
Bara röta.. inget mer.
|
|
|
|
#238 |
|
Hästen springer 1.12.9 i volt och blir sågad. Märkligt.
|
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Tråkigt!! väljer att inte ta med 1an på 5 hästar, självklart körd redan i andra avd
|
|
|
|
#240 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#241 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#242 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
...Ohlsson är ju duktig, men ibland kan han också klanta till det o det gjorde ju han idag
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Bra insats av 1 synd att uffe inte satt kvar vinner annars.
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Skulle detta lopp köras igen så hade jag fortfarande vägrat ha med 1:an på kupongen. Det här måste vara århundradets jävla turseger.
Inascott (+1) |
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Men vadå går man 12,8 i spets på medel,
roligt när det inte alltid är de "stora" som vinner, |
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Har väl inget att köra med Olle och den hästens prestation. Spetsade med en svår häst. Fick hårt tryck av Ludde som körde helt utan chans. Vann sen lätt.
Att andra galla har inget med Olle och hästens prestation att göra. |
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Kul för Olle att vinna på hemmaplan med en bra häst som experterna sågar!
TOBYTYKE (+1) |
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
turseger? hästen var ju dunderfin. fick rejält tryck av ludde under vägen.
TOBYTYKE (+2) |
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Han hade aldrig vunnit om inte Kenneth hade bromsat upp Uffe. Hade den gett fan i att galoppera så hade han dragit fram Uffe ur kurvan och han hade vunnit plättlätt.
Det här var en ren turseger. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lappen69 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Aja vi får hoppas Bergh gör jobbet nu spets o slut 9%
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Alsén inte vunnit på V75 senaste 78 starterna sedan 2003, hästen 5 förluster på 7 försök från spets. Dom tyckte inte det var en befogad favorit.
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Nä i ett annat lopp hade Ludde gallat och blivit diskad. Olle hade varvat på 1.16 och vunnit med hundra meter. Finns oändliga scenarion om man ska hålla på så.
|
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Missade också denna häst men gläds ändå åt att en mindre tränare lyckas i V75, dessutom hemmaplan...
|
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Utan Ludde i travlopp är det som att se färg torka. 1an hade väl vunnit med 100meter annars. Inget jag vill sitta en hel vecka och längta efter.
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Jag är beredd att hålla med! Visst har Alsén en jättebra häst men utan Ohlssons felval och fr.a. Haugstads sabotage tvivlar jag på att han vinner loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#261 | |
|
Citat:
Helge (+5) |
||
|
|
|
|
|
#262 |
|
Ni som spelar efter dubbelrött har en del att ta tag i nästa lopp
|
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
Jaja, jag hade den på bongen i alla fall, så nu är det bara att gå vidare. Ska komplettera med en V5:a också.
|
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Det var bästa hästen som vann. Han tog spets, han fick elak press av Ludde, han hade en polett kvar i sista kurvan när de som liftat med letade lucka, och han höll farten in i mål på en väldigt bra tid.
|
|
|
|
#265 |
|
Att jag däremot streckade Adams Pace får jag ta på mig dumstruten för. Karhulahti lyckas inte på V75, det bara är så.
|
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
Det är enkelt att spekulera hur det hade blivit när man egentligen inte vet, det man kan konstatera är ju att fältet närmade sig kraftig, sen stannade Kenneth upp hela fältet, och ledaren fick 50 meter gratis om inte mer. Och Uffe jobbade in många meter fast var aldrig nära.
Man kan inte veta hur det hade blivit om Uffe suttit kvar i rygg. Men säga att ettan vunnit ändå är dumt. Jag tror Uffe hade vunnit, fast veta kan jag såklart inte. Men visst är det jätte surt att åka när hästarna jag hade med inte riktigt fick chansen p.g.a Kenneth. Men sådant är trav. Men tar inget ifrån vinnaren, gjorde en jätte prestation.
|
|
|
|
|
#267 |
|
Sist på valla fick Olle bestämma i spets
hur det gick, han formligen flög ifrån efter 08 sista 500 och mkt fortare sista 300, |
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
Vinnaren gjorde det bra, har inget att klaga på där. Men jag hävdar fortfarande att det var en dålig favorit på förhand med förmodat loppscenario. Stod ju skrivet i sten att Ludde skulle pressa på hårt, och med spurtstarka hästar bakifrån är det troligaste scenariot att han blir omhunnen på upploppet. Nu inträffade dock Kenneths galopp som ändrade utgången av upploppsstriden, men sånt är svårt att kalkylera med på förhand.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
Det är väl klart man kan? Bara för man springer fort, så betyder väl inte det per automatik att man inte kan ha tur?
|
|
|
|
#274 |
|
Fy fan hade Westholm vunnit så hade jag dött. Däremot undrar jag varför Takter skulle mörsa i dödens med en häst som var jättefin för dagen. Tror han hade kunnat utmana om han tagit det lite lugnare.
|
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
westholms gör ju ett kanonlopp! torbjörn vann dock
|
|
|
|
|
|
|
#277 |
|
Jahapp, blir väl idel spetssegrar idag...
|
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
Den vann ju säkert och de har redan lagt ut resultatet på hemsidan.
|
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
Förbannat när man sitter med både 7:an och 15:an...precis som vanligt! Tröttsamt med trav emellanåt!
|
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Snyggt av alla er som spikade. Såg att det var några stycken.
|
|
|
|
|
|
|
#281 |
|
Här behöver vi inte prata om vem det var som är den moraliske vinnaren i detta loppet i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
Jag tror ta mig fan att Per S. skulle kunna vara där med micken och mjölka Jacqueline Kennedy i en kvart direkt efter mordet.
|
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
Valde mellan spik på Adams Pace och denne, tur förnuftet slog rätt denna gång. Hyffsat värde ändå efter 3 andrahandare!
|
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
Spetsbanan Gävle levererar! Dock noll i spelvärde...
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
Nu blir det väl ändå jackpot om Kontio vinner?
|
|
|
|
|
|
|
#286 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Var för fint väder för trav idag för min del. Oj vad man längtar till den senare starttiden. Hann inte ens lämna in en V5a :(
Favoritvinst i nästa och atg får en ny jackpot till elitloppshelgen, och det har dom nog inget emot. |
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Så om Ohlsson vunnit hade den också satt banrekord?
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#290 | |
|
Citat:
Missa nu inte "Flams-Maja" Almenäs egen show i morgon med elitloppslottningen i Kungsträdgården. Dunder fiasko förra året. Enligt utsago "vi är så nyfikna att vi kryper ur skinnet". Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+10) |
||
|
|
|
|
|
#291 |
|
Vad är det du inte förstår?
man kan väl ha tur, oavsett vad man gör eller inte gör.
|
|
|
|
#292 |
|
En inlägg till om Alséns häst.Det var ingen självklar vinnare om man ser till motståndet.
TT rankade den som sjätte häst och sprack på sina 5 på systemet.Spelvärde räknade den till mest överskattade och sprack förresten på Trinity Zet som spik på sitt mindre system.Goop tyckte det mesta talade mot hästen. |
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
Måste ju säga att Ninepoints Lucy gjorde ett grymt lopp. Hur länge gick hon ensam i tredjespår egentligen? Aldrig trott den hästen skulle kunna leverera på detta vis
|
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
"jag håller på och skita ned mig av nervositet"
hahaha "Gör det efter i såna fall" |
|
|
|
|
|
|
#295 |
|
Vadå tur , det blir sällan problem om man är i spets.
det är bakifrån man ,måste lita på turen, - få lucka - få rätt rygg -slippa galopperande hästar eller i vart fall inte ha otur Action Launcher är en riktig startkanon bakom bilen, från spår 1 brukar sådan hästar kunna öppna bra i volt - hygglig spetschans o dämed hygglig vinstchans . |
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Hade inte Ohlsson blivit stoppad av Haugstad. Vem vet? Hade han suttit kvar i rygg, vem vet?
Inte du. Inte jag. Men det var inte det jag syftade på.
|
|
|
|
#297 | |
|
Citat:
Han är en riktig tomte ibland, ställer helt iq befriade frågor " Kan du förklara för tittarna vad en häst är för nåt? " samtidigt kan du väl beskriva vad man gör med ett par skor... |
||
|
|
|
|
|
#298 |
|
Hahahaha... Gävles pisstrav, gud bevare mig... Favoritbanan nr 1
|
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
Fortfarande spetssegrar. Blir ju enkelt i de kvarvarande loppen om man kan hitta ledarna...
|
|
|
|
|
|
|
#300 |
|
Märklig häst den här tango lavec.
|
|
|
|
|
|
|
#301 |
|
Bra! Inte jätteövertygande, men ändå inget emot.
|
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Guuuuud va pissigt att Jorma ska få vinna!!!
Trodde Danne Edel skulle kunna mer men icke... |
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Med största sannolikhet ny jackpott! Lön! Kan bli en fin lördag på Eltloppshelgen
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Hade det inte varit för den enorma gulddivisionen idag så hade man kunnat gå och göra annat nu.
|
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Danne Edel såg bedrövlig ut idag.
|
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Ska bli kul att återse Mino. Hoppas att den vinner också så är spikarna hemma.
|
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Bison Spiro finns det ruggig kapacitet i.
|
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Han har helt enkelt inte vett att nöja sig med en kortare intervju, vill gärna visa att han jobbar mycket (i minuter).Han kan få ett fullständigt uttömmande svar på sin fråga - ändå fortsätter han med :hur menar du?
|
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Kommer gå riktigt fort i guld idag
|
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Funkar käka kebabpizza och dricka öl för att stå ut med favoritparaden från spets idag.
Bästa loppet kvar, mums. |
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Citat:
Helge (+5) |
||
|
|
|
|
|
#314 |
|
Trots kusken tror jag att Eldvin vinner i nästa...
|
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Citat:
Stackars brudar som följer med den snubben hem " Kan du förklara den euforiska känslan du har just nu efter hela 2cm...hur går dina tankar just nu? "
|
||
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Citat:
TOBYTYKE (+1) |
||
|
|
|
|
|
#317 |
|
Snacka om att kasta pengarna i sjön.
Jormas var inte ens bra...
|
|
|
#318 |
|
Ingenting tror jag, bara snack.
|
|
|
|
#319 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#320 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#321 | |
|
Citat:
Edit: Det blir ju så j-a bra TV om man lyckas få nån att gråta en skvätt i rutan, lex Malin Löfgren........ |
||
|
|
|
|
|
#322 |
|
Blir nog bara en spetsförlust idag. tyvärr. Och den kommer i Avdelning 7.
|
|
|
|
#323 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#324 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Citat:
Ska vi gifta oss?
Helge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#327 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Citat:
OOOps, nej vi går inte till Lennart än. Per har intressant information. STOPPA PRESSARNA!!! Skoglund: Hästen x har inte kissat i boxen idag. Den kissade på stallbacken SAMTIDIGT som den hade ett halvstängt på. Kan det betyda att den tar ledningen??? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jarmop (+5) |
||
|
|
|
|
|
#330 |
|
Filip och Fredrik som programledare för travet. Fredrik har ju varit på stallbacken förr och får köra en snabbkurs med Filip
|
|
|
|
#331 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#332 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
Många "nya" vinnare på V75. Alsén och Karlsson...
|
|
|
|
|
|
|
#334 |
|
Mino hade all otur i världen. Fast på innern, lyckas komma ut i andra och då är det en hel hop med hästar i tredjespår så han blir fast med rubbet helat vägen.
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#335 |
|
Titan Tabac vinner detta lätt med en kusk som inte sitter och sover när Jansson kommer bakifrån.
glennoskar (+5) |
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Jäklar vad bra den var tangen haap. På det sättet trodde jag aldrig han skulle kunna vinna
Speedyearl (+5) |
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
Tog inte med på 5 hästar...
|
|
|
|
#338 |
|
Nu blir det garanterat jackpot. ATG är nog nöjda med det...
|
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Första V75 segern för Björn Karlsson, det är stort!
Speedyearl (+5) |
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
Skärp er - se objektivt på loppet
Gick ju i 3 utan rygg sista 900, med Hulte Magnus i rygg - bara gick ifrån rutinerade rävar, kanonprestation fanns väl bara en vinnare i kallblodsloppet !! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#341 |
|
Kör dom för vinst tro idag den gode Örjan?
Pannen vill säga... |
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Lirar en liten dd idag.
Motiveringar: Creatine favorit i dd 1 och barfota runt om, 1609 m och lopp i kroppen är gynnsamma förutsättning, och tiderna från USA inger respekt, men garderar med två då den är favorit. Knows Nothing som en ny häst första barfota senast, och där är det nog iordningställt då man väldigt gärna vill vara med nästa söndag. Sen måste man också betala för den norska hästen som dels får Goop i vagnen och ska lättas från järnskor till barfota runt om ffg. Man får nöja sig med dom tre för att kunna få netto. Spikar Redén i dd-2. Det blir spets och slut hoppas jag på barfota runt om balansen. 5-1 x 20 kr 2,6 - 1 x 10 kr Totalt 40 kr |
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#344 |
|
Mino hade pissvunnit om den kommit ut, surt!
|
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Gissa vad som är ännu större? Joo, Skoglund är på stallbacken precis och konstaterar att Creatine precis släppte en prutt, han luktar sig för lite och ber Bergh förklara vad det innebär? skämt åsido...Skoglund är bra, eller iaf underhållande
|
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
Provar en rak skrälldubbel för att avsluta fiasko dagen 6-8
|
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#349 |
|
|
|
|
|
#350 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Ja, och riktigt kul också, kommer ihåg när han som liten parvel fick vara med i studion och kommentera pappa Kenneths styrning med Nordgubben som stor favorit i nåt lopp
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
Ja, men är svårt att vinna något om man betalar för alla som känns intressanta, så chansar på att Redén spetsar och leder runt om. Aristocat Boko har inte startat på över en månad så valde att inte välja den, men kan absolut överraska nu när man rycker alla skorna.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#356 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Oavsett vem som vinner nu så hoppas jag vi får se en prestation som triggar igång Elitloppssuget ordentligt!
|
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#360 |
|
Tror att Ludde vinner... 8 starter med dagens balans. 5 segrar, 2 andraplatser och en galopp...
Senast redigerad av Chiron den 2015-05-23 klockan 16:24. |
|
|
|
|
|
|
#361 |
|
Det minns man nog, mest att han hade lite tvivelaktiga ordval som det snällt heter under loppet
|
|
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Citat:
Igår fick vi lära oss att det inte är skorrycket som gör susen på Daniels hästar, utan Goop effekten bara. Missa du det? |
||
|
|
|
|
|
#363 |
|
Heja Harry H
3,6 mot 1 DD.
Twitter: @Filmtokig Senast redigerad av Filmtokig den 2015-05-23 klockan 16:24. |
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#365 |
|
Materialfel. Suck. Det var just det som fällde Creatine senast enligt Bergh. Att den fick vara ute och vänta på banan sist.
|
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#367 |
|
Fanns en häst som var mycket bättre. Så ja tveksamt, räcker inte att spurta bra, ett lopp handlar om mer än spurten.
|
|
|
|
#368 | |
|
Citat:
Har alltid varit seg ut, så problemet fanns där i min bok.
|
|
|
|
#369 |
|
Snyggt av Ludde att få iväg honom.
Den killen kan ställa i ordning! Senast redigerad av Shooter den 2015-05-23 klockan 16:29. |
|
|
|
|
|
|
#370 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#371 |
|
Härligt, Ludde till Elitloppet!
Det är kul!
|
|
|
|
|
|
|
#372 |
|
BRAAAAAAAAAAAAAA LUDDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE VÄLKOMMENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
|
|
|
|
|
|
|
#373 |
|
Underbart Ludde
|
|
|
|
#374 |
|
Så typiskt Ludde!
När folk räknat ut honom som mest så vinner han överlägset!! |
|
|
|
|
|
|
#375 |
|
Mosaique Face lär vara bättre nästa vecka med det loppet i kroppen
|
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
Minst sagt. Nu bli åtminstone ett heat riktigt intressant!
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#377 |
|
Inget hjärtflimmer hos den hästen inte. Möjligen hos mig!
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#378 |
|
Han Visar det igen Ludde
han kan ställa iordning dom
|
|
|
|
|
|
|
#379 |
|
Fan vad kul. Mosaique Face tillbaka. Vinner på 1,09.0. Det var bland det roligaste jag sett i år. Ludde i elitloppet behövs.
Mosaique Face dessutom överlägsen så tar den loppet rätt måste den få svårt att torska elitloppet nästa helg. Den kommer spelas ner nu. |
|
|
|
|
|
|
#380 |
|
Skulle vara suveränt om Ludde vann Elitloppet, men man vet aldrig hur Mosaique är nästa gång.
|
|
|
|
|
|
|
#382 |
|
"Beskriv för tittarna vad du känner för den här hästen"
|
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
Man kan inte annat än älska Ludde, utan profiler som han vore travet fan så mycket tråkigare. Ska bli oerhört kul att se >Mosaique Face i Eliloppet
![]() ![]()
Yersinia1347 (+2) |
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Den där Creatine kan Bergh skeppa tillbaka till Usa.
|
|
|
|
|
|
|
#385 |
|
Rätt person fick vinna, helt klart.
Detta behövde elitloppet.
|
|
|
|
|
#386 |
|
Kommer en norsk till att bjudas in? Papagayo E.?
|
|
|
|
|
|
|
#387 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Högt odds på den vinnaren. Tur att man var lite "crazy" och spelade...
|
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
Har Creatine kommit i mål?
|
|
|
|
#391 |
|
Bäst Tränaren
Sebastian K var redan tränad när Åke fick den.. Tacka Ludde Åke!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Grattis Ludde bra jobbat kul att se i elitloppet !
|
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Creatine såg fin ut, men fick ett väldigt struligt lopp; ingen av Berghs bättre styrningar.
|
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#395 |
Creatine |
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Tycker fortfarande att Maven ska vara favorit i Elitloppet.
|
|
|
|
|
|
|
#398 |
|
Perfekt med Ludde i Elitloppet. Alltid en krydda. 1.09.0 är en hyfsad tid, Gävles racerbana till trots
|
|
|
|
|
|
|
#399 |
|
Han har väl siktat på elitloppet med mosaiq?
|
|
|
|
#400 |
|
Maven, Maven, Maven. Fyfan vilken märr, en av de absoluta favoriterna till att vinna nästa söndag!
kasse (+2) |
|
|
|
|
|
|
#401 |
|
Nu tar jag mig säkert vatten över huvudet från alla Ludde-älskare. Reijo Liljendahl besviken på att det är för många som har/får materialfel precis innan start. Nu Ludde. Creatin dålig sist med väntan för materialfel. Kan det finnas någon som på vilje utnyttjar detta för att sänka/minska vinnarchansen för någon?
|
|
|
|
|
|
|
#403 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#404 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#405 |
|
Bergh
Väljer 3 inv i stället för 3e utv ( Mavens plats ) , det var defensivt, löste sig ganska hyggligt men kunde inte ta en plats, Nej den verkar kraftigt överskattad, gick ju inget förra gången heller, nu lyckades han nosu ut Beer Summit, Blir väl snabbloppet på Umåker nästa gång, Papagayo e var ju riktigt bra , en bagge till i Elitloppet |
|
|
|
|
|
|
#406 |
|
Klart Ludde kommer med Mosaique om han inte reagerar negativt på de här loppet. Ludde är väldigt beroende av att synas i de stora loppen för att hålla rörelsen igång. Det är avelshingstar, uppfödning och tävling på högsta nivå som drar varandra. Om inte uppfödningarna syns och vinner i de stora loppen finns man inte.
|
|
|
|
#407 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#408 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#409 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#410 | |
|
Citat:
Och det var ingen turseger direkt. Trodde aldrig den skulle vara i det skicket idag efter vad man sett och läst hittills i år. |
||
|
|
|
|
|
#411 |
|
Creatine blev fyra på 09,6. Gjorde ett bra lopp och blir farlig nästa gång. Robban laddade ju i fjärdespår i starten och sedan körde han väldigt hattigt med hästen.
|
|
|
|
|
|
|
#412 |
|
6 hästar kvar i sista för 7:an, har dock inte med Mind Your Face, streckade 10 i st f 11 av misstag. Ger mig fan på att Adielsson vinner, har den iaf på DD som tröst.......
|
|
|
|
|
|
|
#413 |
|
Grattis Ludde till Elitloppet, Lär andra kuskar hur man kör häst, och vad ska man säga till er som inte gillar han? haha jaja skit samma ni vet att han pissar på er också
|
|
|
|
|
|
|
#414 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#415 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#416 |
|
Spelar lite på Quality Questioned.
|
|
|
|
|
|
|
#417 |
|
Runt om nu Örjan! Visa vinnarskallen.
|
|
|
|
|
|
|
#418 |
|
Kan fan inte vara bättre.
|
|
|
#419 |
|
Äh! Det var synd. Och Redéns kommunare räckte inte.
|
|
|
|
|
|
|
#420 |
|
Då får vi se om sex rätt kan ge något tillbaka. Femmorna blir det nog jackpot på.
|
|
|
|
|
|
|
#421 |
|
Grymt fin Oliver Kronos.
Ingen av Redéns bättre styrningar med Rocket Zet. Fick ingen fart på den i starten och sen blev allt fel trots att den kom ut perfekt efter ett tag. |
|
|
|
|
|
|
#422 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#423 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#424 |
|
Royal fighter till Elitloppet
och Bret Boko |
|
|
|
|
|
|
#425 |
|
Inte otippade inbjudningar men Bret boko...tack men nej tack!
|
|
|
|
|
|
|
#426 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#427 |
|
Tack, kom undan med blotta förskräckelsen, hade inte Örjan heller.... Inga stora pengar, men sju rätt är ju alltid sju rätt
Chiron (+5) |
|
|
|
|
|
|
#428 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#429 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#430 |
|
...kan detta vara på förhand, det sämsta elitlopp som körts?
|
|
|
|
|
|
|
#431 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#432 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#433 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#434 |
|
...blir nostalgisk o tänker tillbaka, får hoppas att jag har fel...
|
|
|
|
|
|
|
#435 |
|
.................................................. ....................
|
|
|
|
#436 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#437 |
|
Känns surt att man inte får mer när man sitter med spikar på mosaique, tangen och shadow woodland.
|
|
|
|
|
|
|
#438 |
|
MOSAIQUE FACE och Royal Fighter Framspår? hahaha ojojoj
|
|
|
|
|
|
|
#439 |
|
Med tanke på att den börjar nästa vecka kan vi inte svara på frågan. Beror mycket på hur loppet blir kört. Kanske inga "supernamn" men ändå fina hästar. Nuncio är väl intressant - de kanske försöker locka Åke Svanstedt, han sa ju att han kommer till Sverige bara för att köra den, hans vinnare...
|
|
|
|
|
|
|
#440 |
|
Oavsett vad man tycker om Ludde,så skulle travsverige vara mycket fattigare utan honom
Yersinia1347 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#441 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#442 |
|
Jag tycker sista åren är det alltid en massa snack om att det är de sämsta elitloppet hittills och bla bla bla....
Tror det kommer bli ett riktigt bra elitlopp med flera hästar som kommer stå för fantastiska prestationer! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
drakdead (+5) |
|
|
|
|
|
|
#443 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#444 |
|
Det borde vara den. Finns väl inte så många alternativ? Papagayo E.?
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#445 | |
|
Citat:
Snabbaste tiden där 1.08,9 (Panne i försöket förra året) tror jag kommer slås i år. |
||
|
|
|
|
|
#446 |
|
Papagayo e har inget intresse av att vara med enligt kretsen kring hästen.
|
|
|
|
#447 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#448 |
|
Vad sjutton skulle den bidra med i Elitloppet?
Är inte bra nog för att göra något själv i Elitloppet och om man nu ska bjuda in utfyllnadshästar så tycker i alla fall jag att man kan ta lite spännande ekipage. I min mening finns det inte mycket tröttare ekipage än Reden med en överskattad jänkare... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+10) |
|
|
|
|
|
|
#449 |
|
Jag tror också på ett roligt Elitlopp i år. En del nya stjärnor som ska visa upp sig. Det är bara hoppas att vädret inte ställer till det.
|
|
|
|
|
|
|
#451 | |
|
Citat:
Finns väl inga spännande ekipage? Kolgjini var den som var spännande och den lär ju vara med. Är väl Vincennes då men blir det inte mycket franskt? Vilken häst tänkte du på? Månprinsen A.M. och Gunnar Melander - väldigt spännande?
|
||
|
|
|
|
|
#452 | |
|
Citat:
Man vill ha potentiella vinnare och inte en som förmodligen bara gör ett bra lopp. |
||
|
|
|
|
|
#453 |
|
Att folk säger att det är ett dåligt lopp är skrämmande, bättre än såhär kommer det ta lång tid innan det blir igen. Timoko, Maven, BBS. Sugarlight, Nahar, Voltigeur De Myrt, Magic Tonight, Univers De Pan, Nuncio, Mosaique Face och Ustinof Du Vivier är alla tillräckligt bra för att vinna Elitloppet, jämnare än såhär blir ett Elitlopp nog aldrig igen. Dessutom har vi Wind Of The North som kommer att sätta färg på loppet med sin explosivitet, Support Justice som är en joker och Royal Fighter, Bret Boko och On Track Piraten som är roliga ekipage att ha med i loppet.
Svårt att få till ett bättre fält, och att folk inte fattar att detta kan bli någonting alldeles extra är bara komedi. |
|
|
|
|
|
|
#454 | |
|
Citat:
Skulle vara skitspännande med Daley! Stallet håller honom högt och ägaren vill vara med i Elitloppet. Tror många skulle tappa hakan
Chiron (+3) |
||
|
|
|
|
|
#455 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#456 |
|
Drömmen hade ju dock varit att få in en till amerikanare nu, men det lär vara för sent. Tänk Bee A Magician som sista inbjudan, hade runkat hela kvällen för fasen!
Filmtokig (+50) |
|
|
|
|
|
|
#457 | |
|
Citat:
Och för att svara på ditt försök till hån - Ja, Månprinsen och Gunnar Melander hade varit betydligt mer spännande i elitloppet än Redén. Förstår mig inte på hypen kring den karln. Trots bättre förutsättningar än i princip alla tränare i Sverige så klarar han inte av att leverera mycket mer än sjuka hästar. |
||
|
|
|
|
|
#458 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#459 |
|
Det är ungefär som alla lag som är med i CL. Man kvalar in till CL. I vissa lopp, bara för man kvalar in till gruppspelet har man ingen realistisk chans och vinna. Såklart är det inte exakt samma sak, med tanke på att vissa får wildcards o.s.v. Men så långt ifrån är det inte.
Man är med för att man förtjänar och vara med, men det finns alltid en bättre häst. I mina ögon tror jag ingen kan utmana Timoko. Då han krossade några av årets deltagare enkelt förra året. Trea i PdA. Ser ingen vettig utmanare, att Maven skulle ha en chans mot denna är i mina ögon ett stort skämt.
|
|
|
|
#460 | |
|
Citat:
Försök till hån? Please, inget hån. Men du hävdade att du letade efter intressanta ekipage och alla intressanta är redan med. Ett kallblod skulle ju vara spännande, annars spelar det nog ingen roll vilken den sista hästen blir, lär nog inte bli vinnaren... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snapphanen (+1) Senast redigerad av Chiron den 2015-05-23 klockan 17:26. |
||
|
|
|
|
|
#461 |
|
Resonemanget om att han ska vara med för att han kan gå med i hårda tempon ger jag inte mycket för heller. I så fall borde Papagayo E, Creatin, Beer Summit och Panne de Moteur gå före. För att gå med i tempo klarade uppenbarligen de idag också, dessutom snabbare och i ett par fall utan att pressas över huvud taget också. Finns dessutom minst en i den kvartetten som hade varit en möjlig slutsegrare också.
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
|
#462 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#463 | |
|
Citat:
Kommer man med i elitloppet så kan det i värsta fall sluta med 0 kr och en knäckt häst. |
||
|
|
|
|
|
#464 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#465 | |
|
Citat:
Mycket avgörs i spårlottningen och Timoko är inte alls överlägsen till den grad att han vinner oavsett spår och löpningsförlopp! Som någon skrev längre upp, jag tror det kommer dröja innan vi får se ett så jämnt elitloppsfält igen!! |
||
|
|
|
|
|
#466 | |
|
Citat:
Inte som Man C. spelat på slutet.Men med Kompany på planen... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1) |
||
|
|
|
|
|
#467 |
|
Jag håller med att det var en överraskande seger för Mosaique Face. Så som Ludde pratat hade man väl kanske förväntat sig ett lopp där den faller med flaggan i topp, men att vinna och så enkelt trodde jag inte. Nåväl, det är kul att ha fel åt det hållet ibland.
|
|
|
|
#468 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#469 |
|
Har varit med om ett antal e-lopp där det kokat, så är väl"lite sne"...men som sagt, kan ju bli succe även detta..
AndyMart (+10) |
|
|
|
|
|
|
#470 | |
|
Citat:
Berghs häst var ju nära att rulla över i provstarten och kanske inte var 100% körbar i loppet heller. Därför valde han nog invändigt. Svanstedt erkände väl efter loppet att han trodde han kunde plocka ner Shadow från dödens..men jag håller med om att det är ljusår mellan Åke och honom. Klöver är inte lägre en utpräglad sprinter så jag håller med om att han skall passas framöver! Ludde till elitloppet är perfekt! |
||
|
|
|
|
|
#471 |
|
Av 24 travprofiler som tävlar på Maharajah.se var det bara 2 som klarade sjuan denna gång, så det var nog inte alldeles lätt när man tänker efter
Tristan Sjöberg-Knutsson Knutsson Trotting V75-1: 4 Shadow Woodland V75-2: 1-2-5-6-7-8 V75-3: 7-10 V75-4: 2-5-12 V75-5: 2-5-6-9-11 V75-6: 1-5-6-8 V75-7: 5 Oliver Kronos Anders Lindqvist Proffstränare Frankrike V75-1: 1-4-5-10 V75-2: 1-2 V75-3: 7-10-13 V75-4: 5 Tango Lavec V75-5: 9-6-5-3-2-14 V75-6: 6-7-5-1-8 V75-7: 5 Oliver Kronos |
|
|
|
|
|
|
#472 |
|
Hur många rätt blev det för Putte64 10*500 system?
|
|
|
|
|
|
|
#473 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#474 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#475 | |
|
Citat:
är genuint travintresserad. Dock misstänker man ibland, ingen nämnd, att tuttar och rumpa väger tungt i castingen till programledare, sk radioutseende funkar inte. Tror man hämtat inspiration från italiensk TV a' la Berlusconi (mannen bakom Bunga Bunga Partyn). "Pattar säljer som faan!" S Berlusconi Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+10) |
||
|
|
|
|
|
#476 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#477 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#478 |
|
Dina tankar har inte slagit mig, vi fungerar alltså annorlunda, medans jag ser en kompetent programledare, ser du yta och tuttar. Ofräsht.
|
|
|
|
#479 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#480 |
|
Almenäs har aldrig varit, och kommer aldrig att bli någon kompetent programledare. Hon är och förblir en egotrippad stureplansbimbo med sjuklig hype för twitter.
|
|
|
|
|
|
|
#481 | |
|
Citat:
Gärna ekologiska och kravmärkta. Mvh Ulf-Eddie |
||
|
|
|
|
|
#482 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#483 |
|
När ska det satsas på lite ögongodis för oss kvinnor då?!
NicklasJ (+3) |
|
|
|
|
|
|
#484 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Ni har ju Raffe
|
|
|
|
|
|
#485 |
|
Damernas godis - Herrarnas godis å trav 19 - 2?
(Nybrink, Adielsson, Vadsmo, Forsgren; Jocke J osv) Vad har jag att se ner på? Mvh Ulf-Eddie Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#486 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#487 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#488 |
|
Ganska osannolikt, men Ulf Ohlssons placeringar i de 7 V75-loppen:
1,2,3,4,5,6,7 :-)
|
|
|
|
#489 | |
|
Citat:
att Jessica A bara är T&A (tits and ass)? Personligen tycker jag hon både har yta och innehåll. Jfi (just for your information). Mao inga invändningar från min sida. Skilj på åsikt och kallt konstaterande. Kolla brudarna som ligger på bilarna i bikini på bilsalongerna, så kanske du förstår vad jag menade, så vet du vad som är ofräscht. Jajjan |
||
|
|
|
|
|
#490 | |
|
Citat:
Eller så är det det som formaterar en travspelare. Travspelaren vill spela bort 10 miljoner för att vinna 1 miljon. "Alla" drömmer om miljonvinsten. Mvh Paradox-Eddie |
||
|
|
|
|
|
#491 | |
|
Citat:
Har man lite eller inga pengar så ska man väl inte spela överhuvudtaget. Att tro att man ska lösa ekonomiska problem genom spel slutar för de flesta med att det blir ännu värre. |
||
|
|
|
|
|
#492 |
|
|
|
|
|