|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Super Moderator
|
V75 Långfredag, Färjestad
Förutsättningarna är mkt bra. Man har vattnat banan hela veckan så det finns spänst i den.
Det är väl som vanligt stallkurvan som är frågetecknet.... Perfect Spirit gör att det är en V65 i dag. Håll ögonen på hemmakuskar. Det finns några roliga drag. Gotland och jag återkommer om de när värmningarna börjat! God Tur!
|
|
|
|
#2 |
|
V55 rentav med Hevin Boko skulle jag säga men är inte särskilt påläst det kanske finns vettiga motbud där. Riktigt skrällvänliga propositioner och startfält i loppen där emellan kan jag konstatera iallafall så deg kan det absolut bli!
|
|
|
|
#3 |
|
Varför envisas ATG att urvattna V75 med omgångar som oftast inte delar ut 5-rättspotten ?
Vad är det för fel på V65 eller V6 (V64) ? Suck. Eller så fäller man Perfect Spirit med Chianti !? |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
V75
Inlämnat: 2019-04-19, 09:15 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:00 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 5 (1, 2) 2: 1 Zitor (6, 11) 3: 1, 5 (10, 4) 4: 2, 3, 9 (1, 12) 5: 1, 4 (11, 10) 6: 6, 8, 9, 10 (1, 3) 7: 4 Perfect Spirit (3, 1) 2x1x2x3x2x4x1 = 96 rader. 96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr .Rättningskod: V75 Inlämnat: 2019-04-19, 09:13 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:00 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Hevin Boko (3, 1) 2: 1 Zitor (6, 11) 3: 1, 5 (10, 4) 4: 3 Velegance (9, 2) 5: 1 Tycoon Broline (4, 11) 6: 8 Shorthanded Jag (9, 10) 7: 4 Perfect Spirit (3, 7) 1x1x2x1x1x1x1 = 2 rader. 2 x 100 x 0,50 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det sprudlar väl inte stallform om Goop direkt. Men de brukar iofs ställa iordning rätt bra på hemmaplan. Tror Shorthanded Jag är en kanonspik idag, är väl ett lika bra ekipage som de som står 20 bakom?
|
|
|
|
#6 |
|
Jag har inte hört så mycket om Hevin Boko förutom toppchans i det här lilla fältet.
Viking Brodde gick två bra sista jobb i lagom forcerad stil och det viktigaste var att han inte drog högertöm! De tror på bra chans där också. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Administrator
|
Som Skägget sa så finns vi på plats idag på Färjestad! Jag sitter på tåget sedan en bra stund tillbaka och är framme i god tid för dagens tävlingar.
Båda våra lappar på ombudslaget är redan slutsålda men vi kanske ska ha oss en liten snackislapp? Hand upp om det finns intresse för en liten femtiokronors-andel som vi baserar på dragen som kommer fram här i tråden!
|
|
|
#8 |
|
Läste på några timmar igår och gjorde några noteringar
Wellek i avd 2: i morgon ska atg anordna V75 spel till Norge där man fortfarande 2019 inte ens redovisar vilken balans hästarna har på hovarna. Den här hästen skriver dom i alla fall ska vara väldigt gynnad av att tävla utan skor och till den här starten ska dom ryckas. Aldrig tävlat i Sverige tror jag. Jorma Kontio kan köra kallblod. Ingen vagnändring. Tävlar tydligen i någon typ av långvagn. Leo Leo i avd 3 bör med vid gardering som 3 procentare. Varför? 1. Tävlade barfota runt om ffg senast och det ser ut att ha gett härlig effekt. Långt ifrån tom vad man kan se. (Lättad från tunga järnskor till barfota) 2. Pratas om första jänkarvagn idag och barfota runt om igen. 3. Fast med rubbet näst senast. 4. Kuskminus nu dock. Aviseras skoryck fram på Majestic Wine i samma lopp. Intressant men det är ingen häst som kommer rensa bort så många system. Första jänkarvagn på Mellby Galanga och kusk i form och barfota runt om ffg aviserat på Choco Garline så en hel del intressant utrustningsmässigt i avd 3. I avd 4 har jag noterat att det aviseras ev första Jänkarvagn på Emmylou. Extra intressant när en riktig jänkarvagnskusk som Jepson kör. Fortsatt barfota runt om som varit ++ på slutet. Jänkarvagn på Velegance, vanlig senast = plus Första jänkarvagn på länge aviserat på Fruska Am och barfota runt om nu på J.J som är ++ La Camilla Pellini har jag noterat ska lättas från tunga PG skor till till betydligt lättare skor. Detta kommer inte synas i skoinfon. I avd 5 finns intressant info på en häst. Hans Adielsson aviserar första barfota runt om på Richie Ås kombinerat med halvstängt huvudlag. Dock ingen jänkarvagn pga startmetoden. I avd 6 aviserat Bergh idag i expressen barfota runt om och jänkarvagn på Fullpoint. Analyserar man den infon så kan man se att hästen aldrig tävlat barfota runt om och det finns inga jänkarvagnar heller i den historik som finns hos atg. Därmed väldigt intressant info. Pratas om barfota runt om på Adrian Kolgjinis Partizan Face. Senaste gången barfota runt om gick den en 10,1 tid. I avd 7 är det ruggigt intressant att Hans Ove Sundberg ffg ska rycka skorna på Eldorado B och dessutom jänkarvagn. Den är snabb ut och över kort distans är väl taktiken glasklar . Första barfota vill jag minnas gett ruggig effekt på hästar hos honom tidigare så där finns ett kul motspel till megafavoriten Perfect Spirit på den infon. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Någon som vet ifall jensa kommer släppa sina nuffror för denna dagens omgång?
|
|
|
|
#10 |
|
Det blir nog ett litet system trots allt. Risk för skitutdelning som igår (vilket var väntat), men jag tror ändå att det kommer ge lite bättre utdelning än så.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banned
|
Citat:
Senast redigerad av trance_error den 2019-04-19 klockan 11:21. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Hur är långloppet och volterna gynnade?
|
|
|
|
#13 |
|
100 kr på Eldorado B i avd 7 till 9,75 hos unibet. Fick betaltjänsterna nyss och när spelvärde.se skriker om den med lär i alla fall inte v oddset bli i närheten av tvåsiffrigt när det dessutom kommer lysa dubbelrött. Bedömer på infon chansen till spets och slut större än v oddset men Perfect Spirit vinner såklart normalt loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+300) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Spår 1 1640a och mitt hjärta fryser till stål.
Nja, bildligt... Mvh Uffe
|
|
|
|
#15 |
|
Har lite svårt med motivation till dagens V75, men stå över spel är inget alternativ.
![]() Någon vänlig själ som vill dela Spelvärdets två mest spelvärda/spikförslag som inspiration? Grova mängder sharps och god karma utlovas. ![]() Red. Tack Olle ser nu Eldorado B! Vem är den andra? Senast redigerad av ms den 2019-04-19 klockan 12:32. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
Snokade fram det själv OMGÅNGENS BÄSTA SPIK 4 VIKING BRODDE (V75-3) 20% |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
V4
Inlämnat: 2019-04-19, 13:14 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 13:15 Kostnad: 96,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Global Unprotected (10, 1) 2: 1, 2, 4, 5, 9, 11 (3, 6) 3: 3, 9, 10, 11 (4, 8) 4: 9, 12 (6, 8) 1x6x4x2 = 48 rader. 48 x 1 x 2,00 kr = 96,00 kr. Totalt: 96,00 kr. Rättningskod: JRL DTC KTN |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Eldorado B ska alltså bara gå ut o vinna nu i 1640 på 10 tid, spelvärde kan konsten att ta ner månen.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Spurtade Jepson in till andra plats med en diskvalificerad häst?
Missade stora delar av loppen men nr 2 var markerad som röd alltså diskad sista varvet... |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ni som spekulerar i favoritfall för Perfect Spirit - glöm detta! Lovar att kusen enbart är några travsteg sämre än Propulsion. Toppform och bra läge - varför ödsla streck? Tror PS går under 1.10 i eftermiddag - förutsättningarna för detta är nästan perfekta. Kanske lite dåligt motstånd då... Svarar Tobbe, ja då blir det en tid under 1.10, skall vi säga 1.09.3? Vinner åkandes från dödens i detta gäng!
|
|
|
|
#21 |
|
Kolla loppet nu - skithästar men kommer gå på 1.11.5 någonting!
|
|
|
|
#22 |
|
Hevin Boko lär inte starta - stryk!!!
|
|
|
|
#23 |
|
Super Moderator
|
Djävlar vad nära att Hevin var på väg över staketet! Tveksam start på den i dag.
|
|
|
#24 |
|
Banned
|
Hur ser turordningen ut i första avdelningen?
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Super Moderator
|
Finns ingen turordning längre. Det är insatsprocenten som avgör...
|
|
|
#26 |
|
Nej det bästa är ju om den startar & Odessa vinner.
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Stryker de Hevin i första så har ju hela mitt upplägg blivit ruinerat... Jag spikar ju Odessa Celeber och det går ju inte göra med strykning på favoriten!
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Där ströks Hevin Boko
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Det lyste rött redan innan start så de var ett tekniskt fel bara.
viking90 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Vad händer med SS Challange nu - är det någon idé att spela?
|
|
|
|
#32 | |
|
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Jag spelar för att få tillbaka mer än det jag stoppar in i potten men vi har alla olika taktik vad gäller spel! |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Säkert helt fel. |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Super Moderator
|
Problemet är ju att nästan hela insatsen nu landar på det som var din fina andrahandar-spik. Den tappar ju helt värdet då.
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
V75 är ett streckspel och det handlar inte om att hitta den häst med högst vinstchans. Man ska istället spela på hästarna där man värderar vinstchansen högre än vad den är streckad till, då blir man en vinnare. |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Man blir ingen vinnare i längden på att bara spela dom som på förhand har högst vinstchans i ett poolspel för dom är ju också överlägset mest spelade. Spelvärde rankar den etta på att dom i längden anser att det är större chans i längden att vinna pengar på en 4 procentare med spetsläge som ska tävla barfota runt om ffg än på en 75 procentare med störst chans att vinna loppet. Det är därför dom rankat 1an först. |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Förstår vad du menar men man kan inte jaga spelvärde i alla lopp - har man en Järvsöfaxliknande spik (eller som man i alla fall tror så mycket på, oavsett %) så finns det ju ingen anledning att gardera denna... Bättre att då stå över...
|
|
|
|
#39 |
|
Super Moderator
|
Nej, men du kan agera på det....
|
|
|
#40 |
|
OJA MÅSTE ju köra i spets nu väl?
|
|
|
|
#41 |
|
Super Moderator
|
Fast nu strök de ju Järvsöfaks.....
|
|
|
#42 |
|
Nu vore det bra att veta vem som var mest spelad av WHITE LIGHTNING och GUN PALEMA fram till strykningen? Det finns nog en hel del kuponger även med två hästar i första AVD.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
11.Ritchie Ås tar jag bort på min kupong efter denna intervju.
Allt verkar okej, men det är en väldigt svår uppgift idag och jag är nöjd om han får med sig liten slant. Det är tveksamt om han får godkänt för senast, visst formen är kanske inte helt på topp, men frågan är om han är bättre än så. Han är nyttig, men inte särskilt märkvärdig och jag tycker spelarna övervärderar honom varje gång. Jag tror som sagt inte på någon vinstchans idag utan är till och med inne på att det kanske kan bli svårt att få med sig en peng ens. Vi testar däremot att rycka skorna runt om och fungerar det är det säkert ett plus. Jag vill ändå poängtera att jag ligger lågt och jag gör så inte bara för att jag ska göra det utan för att jag tror det blir svårt. Förutom barfota blir det inga ändringar, vanlig vagn och öppet huvudlag, säger Hans Adielsson.
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Hehe, jag menade om att du tror stenhårt på en kuse så får % inte alltid styra. Du måste ju ha spikar och man kan inte jaga spelvärde i ALLA lopp. Tror du hårt på en kuse och den råkar vara en smula överspelad, så inte fasiken byter jag spik eller dubblar systemet för den skull... Säkert inte helt efter statistikers och spelteoretikers heliga bok... ;-) Du måste trots allt ha spikar i något/några lopp och hellre spika de du tror på än att hänga upp sig på några ynka %. Nu är ju detta ett annat scenario, men men. Blir kanske lite väl stor favorit nu - finns ju trots allt motstånd i detta exempel. Odessa favorit, men ej stenklar, så då förstår jag dilemmat!
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
Ja, och tänk hur mången gånger man både spikade och garderade Järvsöfax. Förlust i vilket fall, hehe!
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
Fulsprit (+10) |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Precis, för du har ju sex lopp till att klara av...
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Fulsprit (+5) |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Det som avgör reserverna är hur strecken sitter när kupongen lämnas in, inte hur det ser ut när en ordinarie häst stryks.
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Det var ju synd att de strök Hevin Boko då jag har garderat. Testar även att sänka storfavoriten i sista. Goop ska svara den så det kan bli kul.
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Om nu GP aldrig har varit mer spelad än WL så kan den inte vara första reserv, där av fram till!
Senast redigerad av GGS den 2019-04-19 klockan 14:41. |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Fulsprit (+5) |
||
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
Det stämmer säkerligen det du stämmer, men skulle vilja se en simulation kring detta med "spelvärde" och utfall. Sajten "Spelvärde" och andra garderar ofta in absurdum storfavoriter "bara för att" och det ligger i deras marknadsföringsstrategi och affärsidé. Dom får ju ej in pengar på att skrika ut Propulsion, varje vecka... Betänk Järvsöfax och hur mycket pengar som helt i onödan slarvats bort när denne tävlade... Samma med Perfect Spirit i dag - kommer slakta dem något så oerhört och då sitter ni där med era "spelvärden". Ibland måste förnuftet stå över teorin... Vet att jag svär i kyrkan nu och att spelteoretiker spyr på mitt resonemang, men jag tror båda parter vinner lika sällan - skulle vara kul om Sharps kunde utlysa en tävling kring detta, på något sätt.
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
Fulsprit (+25) |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
V75
Inlämnat: 2019-04-19, 14:44 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:00 Kostnad: 720,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4 (3, 1) 2: 1, 6, 10, 11 (4, 12) 3: 1, 4, 5, 9, 10 (8, 6) 4: 1, 3, 5, 8, 9, 12 (2, 4) 5: 1 Tycoon Broline (4, 11) 6: 8, 9, 10 (1, 15) 7: 4 Perfect Spirit (3, 1) 4x4x5x6x1x3x1 = 1440 rader. 1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr. Totalt: 720,00 kr. Rättningskod: BWH KTM JPR Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
Edit: Med maximal utdelning menar jag såklart miljonutdelningar. Jag nöjer mig gärna med intervallet 50-100 000 i mången omgångar då storfavoriter finnes...
mackpeter (+5) Senast redigerad av Fulsprit den 2019-04-19 klockan 14:48. |
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
V75
Inlämnat: 2019-04-19, 14:54 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:00 Kostnad: 420,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3 (2, 4) 2: 1, 11 (6, 4) 3: 1, 3, 4, 5, 9 (10, 8) 4: 2, 3, 5, 8, 9, 11, 14 (12, 1) 5: 1, 8 (4, 11) 6: 4, 8, 15 (10, 9) 7: 4 Perfect Spirit (3, 1) 2x2x5x7x2x3x1 = 840 rader. 840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr. Totalt: 420,00 kr. Rättningskod: Spelkapital till söndag!!
|
|
|
|
#60 |
|
V75
Inlämnat: 2019-04-19, 14:57 Johan Salomonssons andelsspel Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:00 Kostnad: 486,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 4 (1, 2) 2: 1 Zitor (11, 6) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (5, 4) 4: 2 Emmylou (12, 3) 5: 1 Tycoon Broline (10, 11) 6: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 15 (11, 13) 7: 1, 3, 4 (7, 2) 3x1x12x1x1x9x3 = 972 rader. 972 x 1 x 0,50 kr = 486,00 kr. Totalt: 486,00 kr. Min kostnad: 486,00 kr x 3/16 = 91,13 kr Rättningskod: MZC CTD JPW Mycket ändringar efter att Hevin Boko ströks
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Torbjörn försöker bluffa Örjan
![]() Mikael ska det vara
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn Senast redigerad av asgaya3141 den 2019-04-19 klockan 15:06. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Banned
|
Mikael J Andersson varför tar han dödens så tidigt när det är 4 hästar till start.
Så lågt |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Kan någon förklara varför Per-Oleg M. ligger i andraspår bak i fältet när han inte behöver, bara att gå ut om ÖK försöker gå ut i andra ytter...
|
|
|
|
#64 |
|
Blev spännande med 4 hästar i loppet ändå
|
|
|
|
#65 |
|
V75
Inlämnat: 2019-04-19, 15:00 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:00 Kostnad: 45,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Odessa Celeber (1, 2) 2: 1 Zitor (6, 11) 3: 4, 5 (10, 1) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 12, 14 (11, 7) 5: 1 Tycoon Broline (4, 11) 6: 4, 8, 9, 10, 15 (1, 3) 7: 4 Perfect Spirit (3, 1) 1x1x2x9x1x5x1 = 90 rader. 90 x 1 x 0,50 kr = 45,00 kr. Totalt: 45,00 kr. Rättningskod: GSB BTM DPW |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Han är en norsk kusk
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Grattis till er som garderade Odessa, det fanns inget värde i det.
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
lenninen (+3) |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
Men en inte alltför smart norrman tyckte favoriten skulle vinna! |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Lite värde i Kaksen N.O, Joker C.K & Vollanfaks nu, 5%.
Senast redigerad av Björnland den 2019-04-19 klockan 15:14. |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
19 kr i utgångsvärde mot 21 på extra V75an igår så nu krävs det rejäla skrällar i åtminstone 2-3 lopp och ytterligare något favoritfall för att inte atg ska konfiskera pengar idag igen till söndag.
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
Hellre det än 1000 kusar med "spelvärde" som inte går in. Missförstå mig rätt - jag kör också enligt detta koncept med spelvärde, men inte in absurdum, vilket mången verkar göra, i varje lopp. Jag är också med och tävlar "nästa vecka" om de miljoner du betalt in... Tackar!
|
|
|
|
#73 | |
|
Super Moderator
|
Citat:
|
|
|
|
|
#74 |
|
Tror El Vicktor har bra chans här...
|
|
|
|
#75 |
|
Super Moderator
|
Ingen vidare värmning el provstart.....tyvärr. Så nu vinner den väl.
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
Hade inte varit mer med Hevin Boko...
|
|
|
|
#78 |
|
Vilket odds på Björne Boy!
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Stämmer ju såklart inte alls...
|
|
|
|
#81 |
|
Hade du med värdeshästen Joker C.K till 7 % den här gången då? Eller garderade du hellre upp första det är frågan?
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Super Moderator
|
Jag hade både och.......överallt.
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
Uppbyggnaden slår ju oftast extra hårt mot mig när jag väljer fel i ett lopp, då blir följdeffekten att det även blir fel i nästa om nu omgången i stort passar mig! |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#85 |
|
V5
Inlämnat: 2019-04-19, 15:42 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:45 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5 (1, 10) 2: 11, 14 (3, 2) 3: 1 Tycoon Broline (4, 11) 4: 8 Shorthanded Jag (10, 9) 5: 6 Prosperous (4, 3) 2x2x1x1x1 = 4 rader. 4 x 50 x 1,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: Hmm
|
|
|
|
#86 |
|
Mitt systemupplägg ikväll, småspelarupplägg på det.
V75 Inlämnat: 2019-04-19, 11:52 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:00 Kostnad: 175,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Odessa Celeber (5, 1) 2: 1, 4, 6, 8, 10, 11, 12 (5, 7) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10 (12, 6) 4: 9 La Camilla Pellini (3, 2) 5: 1, 11 (1, 11) 6: 1, 4, 8 (10, 9) 7: 4 Perfect Spirit (1, 3) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
V5
Inlämnat: 2019-04-19, 15:20 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:45 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 5, 9, 10 (8, 6) 2: 1, 3, 5, 8, 9, 12 (2, 14) 3: 1 Tycoon Broline (4, 11) 4: 1, 4, 8, 9, 10, 15 (3, 11) 5: 3, 4 (1, 7) 5x6x1x6x2 = 360 rader. 360 x 1 x 1,00 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: GNG LTC DPW |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Yes!
TVILLING Inlämnat: 2019-04-19, 15:14 Färjestad Lopp 7 Fredag 2019-04-19 Start: 15:45 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 4, 5 Utgångshästar 1 Taiga Woodland 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: DXK HTD HPT Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+10) |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Skum styrning av Kai P. Svårt att vinna från dödens i de där tempona och vinnarhålet var ju ledig, han kunde ju räkna med lucka
Senast redigerad av sigh den 2019-04-19 klockan 15:51. |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Var det någon som skrek "dopare", eller hörde jag helt fel?
|
|
|
|
#91 |
|
Klart bättre platsodds på Hairos F. Boko på SS. Tackar...
|
|
|
|
#92 |
|
Super Moderator
|
V5
Inlämnat: 2019-04-19, 15:14 Magnus Nyléns andelsspel Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:45 Kostnad: 240,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 4, 5, 7, 10 (9, 8) 2: 2, 3, 7, 9, 12 (1, 5) 3: 4 Global Weather (1, 11) 4: 10 Vincent As (8, 9) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (4, 3) 6x5x1x1x8 = 240 rader. 240 x 1 x 1,00 kr = 240,00 kr. Totalt: 240,00 kr. Min kostnad: 240,00 kr x 1/3 = 80,00 kr Rättningskod:
|
|
|
#93 |
|
Super Moderator
|
Chianti smällfin i långvagn nu.....
|
|
|
#94 |
|
Super Moderator
|
Perfect Spirit sprang precis förbi och ser lysande ut.....
|
|
|
#95 |
|
Super Moderator
|
Platshäst - Bison Spiro gjorde plusvärmning.
|
|
|
#96 |
|
Tipsade om ett tips hos ombudet ikväll, trodde på ca 7 ggr på La Camilla på Svenska spel, spelade inte själv men hoppas dom sätter den.
Senast redigerad av Björnland den 2019-04-19 klockan 16:03. |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
J.J skulle haft ganska bra chans om det inte vore för kusken. Detta trots årsdebut och läge - en riktig flygmaskin, detta...
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
Fulsprit (+1) |
||
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Hyfsad effekt med första bike på Emmylou. Tack Hultman mfl i atg live för att ni inte skrek om det för vinnaroddset hos atg blev ju kanon jämfört med hos t ex unibet.
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Gillar Hultman, någorlunda, men hatar när han hela tiden uttalar S såsom sch-ljud...
|
|
|
|
#102 |
|
Hur fasiken kan en kuse efter Quarcio Du Chene vara storfavorit med tre starter innanför västen och stressiga innerspåret? Lovar att det är 50-50 i galopprisk och att han är borta direkt...
|
|
|
|
#103 |
|
Redén otroligt nöjd och han som brukar ligga lågt - STENKLAR!!!
|
|
|
|
#104 |
|
Ingen jag kommer dunka in v spel på till 1,40 just nu med tanke på det men när Goop aviserar en 13 tid felfri är den väl stenklar felfri.
Fulsprit (+1) |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Faaaan! Spelade Tengil Face!!!
|
|
|
|
#106 |
|
Men hur kan Jari få sitta kvar & kommentera, han bygger ju upp sina meningar som en bebis, hör inget speciellt men Olle hör nåt annorlunda, jag är ju bra på ord men Olle kanske är ännu bättre på ord?
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Tänk er kuskar med lite körhänder på Luddes hästar - skulle köra in 50 miljoner per år...
|
|
|
|
#108 |
|
Banned
|
DD
8 - 1,3 Samt 6,15 - 1,4 |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Kör några tokdubblar och platsdubblar med Luciefer Lane på Svenska Spel med fina odds.
|
|
|
|
#110 |
|
Super Moderator
|
DD:
11-4,7 60:- Tack för kaffet.
|
|
|
#111 |
|
Banned
|
Kanske går
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2019-04-19, 16:15 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 16:52 Kostnad: 80,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 15 2: 1, 4 4 x 20,00 kr = 80,00 kr. Totalt: 80,00 kr. Rättningskod: |
|
|
|
|
|
#112 |
|
De diskade horpestad för en likanande situation så får se om de ens kollar nu.
Bara Moberg som fick byta spår så då ids man inte kolla. Senast redigerad av sigh den 2019-04-19 klockan 17:03. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
80813 ggr fläsket på trion - otroligt!
|
|
|
|
#114 |
|
Väldigt vad bortglömd Enzo Am var hos V75 spelarna hos atg. Rankad 3a både av spelvärde och snoken och 4a av spelarservice. 2 procent otroligt lite med tanke på det.
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Citat:
Jag hade givetvis bara 15 på DD. |
||
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Citat:
Utan att säga för mycket så har du fått in denna DD - OTROLIGT SNYGGT!!! ![]() ![]() ![]() ![]() :moneyba g:
|
|
|
|
#117 |
|
Hat ju otroliga prestationer tidigare när man ryckt skorna. Senast efter galopp och näst senast man ryckte skorna på den i november 2a i ett riktigt V75 lopp som 21 oddsare. En nos från vinst då.
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Förmodligen nån trioflex med ca 1kr insats per rad som satte den. Omsättningen var ca 115 tkr.
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Dryga 71 tusen när Perfekt Spirit nu kommer vinna - tar ni verkligen inte dessa penningar ni som tjatar om "spelvärde"???!!!
Två storfavoriter och kanske 80 000 med 6or och 5or. Jag tar dessa alla dagar i veckan! Inte illa, eller hur, AmaerildeRimfrost - inga 275 kronor, där inte! Detta bevisar att jag och andra har rätt... För tar man inte 80 000 kronor med två gigantiska favoriter, ja då förstår jag inte varför man spelar...
|
|
|
|
#124 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
Han tänkte på sitt eget "spelvärde"...
|
|
|
|
#126 |
|
Super Moderator
|
12ggr pengarna på Heart of Steel!!?
|
|
|
#127 |
|
Grattis Trance Error, dina dubblar går bra nu.
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Äh! Såväl 2 som 3 satte sig fast för länge.
TRIO Inlämnat: 2019-04-19, 17:03 Färjestad Lopp 11 Fredag 2019-04-19 Start: 17:17 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 4 Perfect Spirit 2:a: 7 Heart of Steel 3:a: 2, 3 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: GPJ GTD GSP Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
Synd där!
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
71000 dög inte åt Olle om favoriterna vann i första & sista.
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Kanonutdelning - synd att jag satsar på söndagens V75a... Hade inte haft den ändå, troligtvis, men spikarna hade ju suttit...
|
|
|
|
#134 |
|
Hade varit kul med Perfect Spirit i elitloppet. Grym häst. Eldorado B fast med rubbet sparat men frågan är om det varit en bättre taktik att försöka svara spets.
Nu lägger jag ner travet till på söndag. Lycka till med Norgetravet i morgon ni som ska lägga tid och pengar på Forus. Hopplöst för mig. Noll koll på typ 80 procent av hästarna i loppen där och så länge Norges skoinfo är som den är finns det ingen anledning att lägga pengar på travlopp där. |
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Citat:
Var flera det inte dög åt... Jag hade dock jublat åt dessa "små" penningar...
|
|
|
|
#136 |
|
Banned
|
Hade den här också, andra plats för min spik i första, kostade laxar
V5 Inlämnat: 2019-04-19, 15:29 Färjestad Fredag 2019-04-19 Start: 15:45 Kostnad: 144,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Viking Brodde (9, 5) 2: 2, 3, 4, 9, 12, 14 (5, 1) 3: 1, 4, 10, 11 (7, 12) 4: 1, 6, 8, 10, 13, 15 (4, 9) 5: 4 Perfect Spirit (1, 3) 1x6x4x6x1 = 144 rader. 144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) Senast redigerad av trance_error den 2019-04-19 klockan 17:29. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Citat:
Surt, men mycket snygg DD!
|
|
|
|
#139 |
|
Ingen favorit vann avd 2-6. Visst hade 71 000 varit fint om det nu varit så enkelt att lösa dom fem loppen. Det hade jag inte gjort och blev väl inga pengar som tar särskilt lång tid att räkna på 6 och 5 rätt. Det var ju heller inga stora marginaler till femrättsjackpot . En favorit till hade räckt.
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Ovanligt tyst från många håll som mången gånger är otroligt snabba med att påpeka när de anser att ex. jag, eller andra har fel, vad gäller spelteori... Nu stilla som i graven - undrar varför!
|
|
|
|
#141 | |
|
Citat:
Fulsprit (+10) |
||
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
Jag vet att det kan ge bra med några stora favoriter. Har själv rekommenderat en att spika tre st 60%+ men där jag var noga med att säga att du måste ha krav på minst en under 3# och minst en under 5% och du får inte ha fler favoriter med ens på systemet. Tror den gav en miljon den gången. Finns många faktorer att ta hänsyn till när man ska bygga ett system. När jag då tror på en del betrodda hästar i övriga avdelningar så valde jag att bygga om idag. Jag vill inte sitta på ett matematiskt system där jag lägger 60% av raderna på sådant jag inte vill spela. Det är ohållbart även om den raden som det nu blev idag säkert kunde vara spelvärd. Men på ett matematiskt så får jag ju med hemskt med andra rader dessutom som jag inte vill ha med på köpet. Och att spika de två giganterna för att sen spika en 13% och enbart spela upp till runt 7-8% känns inte lönt det heller. Idag hamnade jag snett på det som oftast. Men jag kommer aldrig sitta och gräma mig över en missad miljon för att jag spikade en megalampa som sviker och där jag inte fick med de goda karamellerna där alla andra också satt och sög på samma slickepinne! Hellre då att jag som idag missar 70 000 men vet att om jag hade haft övriga sex och åkt i första så hade jag åtminstone kunnat hämta ut 700 000 om Odessa Celeber nu inte vunnit... Det kommer löna sig i längden om jag nu bara kan spela i runt 5000 år eller vad som kan tänkas behövas
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Citat:
Men nu blev det inte det - du kan ju inte hitta på egna scenarion! Utgå från facit... Med ditt argumenterande så skulle jag kunna få upp utdelningen i miljonbelopp... Var dessutom bara en storskräll på 2% - resten låg på mellan 7-16%. Dessutom kusar vunna av ÖKx2, BGx1, CJJx1, MJx1 - Christian Fiore och Per Nilsson sticker väl ut lite men ändå inga som ALDRIG vinner...
|
|
|
|
#144 | |
|
Citat:
Det är just det fetade jag menar och som jag yrat om mången gånger - hur många drar in miljonvinster på V75 och eller andra spel, under sin livstid? 99.99% får aldrig uppleva att få in något dylikt, så ni väntar ju oftast förgäves, särskilt om ni vill ha miljonerna för er själva och inte i ett "Tillsammans-bolag"...
|
|
|
|
#145 |
|
Tycker alltid trådarna dör helt efter avslutad omgång. Jag diskuterar gärna spelteori. Du hade rätt vinnare (första och sista) idag men det var väl också runt 40% chans att det skulle inträffa...
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Citat:
Ja, och jag tar gärna 80 000 kronor för detta... Nu var jag dum nog att inte spela. Kanske hade jag satt den, eller inte? Bara att vi alla erkänner att det finns olika sätt att spela på och att allt utgår utifrån vad du vill att spelet skall innebära för dig personligen... Glad påsk!
|
|
|
|
#147 | |
|
Citat:
Nu spelar jag mindre bolagsspel och då är det än viktigare att det verkligen ger betalt och att man inte spelar en massa icke spelvärda rader. Som jag skrev ovan är det inte att jag inte anser att dagens rad ej var spelvärd men oftast kostar en sådan spelvärd rad kanske fem icke spelvärda. Därför måste jag även avstå den ovan och får bygga annorlunda! Glad påsk själv! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Problemet när man spikar flera stora favoriter är att man betalar för massvis med rader som ger 5- och 6-rättsjackpott. Det gör att vissa rader har en återbetalningsprocent på 26-39% kontra 65% som är normalfallet. Därför bör man undvika att spela dessa rader så gott det går om man vill ha en chans att vara vinnande.
Mitt sätt att undvika o bli rånad av ATG idag: Spikade Perfect spirit, Emmylou och Shorthanded jag idag. För att slippa vissa givna jackpottrader, då jag spikat perfect spirit, satte jag att max 1 av Odessa Celeber och Tyfon brooline fick vinna. Sen vikta jag även mot vissa spelvärda skrällhästar där minst 1 behövde vinna. På detta sätt spelades inga 7-rätts rader med jackpott, trots spik på perfect spirit. Glad påsk alla
|
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Citat:
Jo, men samtidigt så går det självklart inte att enbart försöka fälla favoriterna, ALLTID - det håller inte, för vilken favorit skall man fälla? Eller riktigare sagt; vilken av dem faller? Faller alla så är du med STOOOORRRR sannolikhet inte med ändå... Gäller att studera och plocka ut den eller de som man skall fälla och köra hårt på detta. Jag skjuter hellre från höften och går ofta på egna idéer samt plockar gärna bort favoriter, men inte in absurdum. Mina rader kan ge allt från ganska lite till miljoner och potentiellt vara ensam. Vet att detta inte är optimalt men då är det ändå mina egna idéer som jag får sitta och idiotförklara mig själv över och inte att jag lyssnat på någon annan eller helt blint kollat på streckprocenten. En storfavorit som är lite, eller ganska mycket, överstreckad är troligtvis ändå en riktigt bra spik... Går man för miljonvinst i alla omgångar så lovar jag att man förlorar mer än att vara selektiv. Jag spelar för skojs skull och tar gärna en liten summa på några tusen, men självklart väntar jag på den vinsten som gör att jag köper mig en ö och lämnar detta skitsamhälle bakom mig... En bättre spik hade självklart varit att spara alla pengar som jag lagt ut på detta diaboliskt spännande och roliga spel! Jag upprepar det som ett mantra; 99.99% får aldrig in en miljonvinst som denne är själv på - varför vänta in i döden på denna istället för att plocka in lite stålar, då och då? Egentligen är vi alla idioter som sitter och hoppas och tror att vi en dag skall bli ekonomiskt oberoende. Bättre att ha kul under resans gång och plocka in lite deg i bland och kanske en dag...! Spelteori i all ära - det handlar ändå om att välja rätt och vara riktigt skicklig på att ranka hästarna. Vem har rätt? Ta ett lopp och låt 100 personer, både proffs och amatörer ranka ett femtonhästarslopp, så lovar jag att du får minst 10 000 olika rankingar. Så spelteorin faller på den som rankar hästarna, inte på teorin i sig självt. Spelteori är inte bättre än sin svagaste länk, nämligen spelaren. För vad är det som säger att just du har rätt? Om spelteori skulle vara "ofelbart" eller ens riktigt bra att köra efter så skulle de så kallade experterna få in sina småsystem, varje vecka - men det vet vi ju inte är fallet! Nu behöver man ju inte ranka alla hästar rätt, oftast finns det faktiskt "chanslösa" kusar i fältet. Om en megafavorit faller i ex. ett femtonhästarslopp - tja, då har du ändå 14 kvar att välja på - för hur ofta helgarderar du mot en storfavorit? Och tur, ja det skall vi bara inte börja gå in på... Jag vet att jag i mycket resonerar naivt och emot spelteorier som "nästan" är legio och absolut sanna - men jag gör gärna det, för det är mitt sätt att spela på. Nej, jag ger mig, svamlar bara nu och säger säkert emot mig själv hela tiden - jag har helt fel, orkar inte skriva mer - är för trött. Har jobbat natt och inte sovit efteråt. Kommer säkerligen gå in och ångra dessa inlägg i morgon, men skit samma - nu är det whiskey och öl som gäller! Jag siktar i alla fall på söndagens tävlingar - lycka till, alla! Glad påsk! ![]() ![]() ![]() :dr unk:
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Citat:
”Den som jagar efter mycket, mister oftast hela stycket” Du har helt rätt i att väldigt väldigt få någonsin får uppleva att dra in den där riktiga drömvinsten på V75 som dom varje lördag ser framför sig i horisonten. Det beror inte på att dom är dåliga utan att det krävs så oerhört mycket tur och fly förutom kunskap för att bli miljonär på travspel. Spelar man riktigt stort så ligger också storvinsten närmare men ännu större är risken att spela bort väldigt stora summor pengar. |
||
|
|
|
|
|
#152 |
|
Ja måste vara drömmen för er som spelar på allt att atg erbjuder ännu en V75 dag i morgon. För oss som inte gör det blir det härligt att först njuta av det fantastiska påskvädret, sedan av Sirius - Malmö FF på Cmore och sen lägga den tid som blir över till att läsa på påskdagens svenska V75 lopp. Önskar dig en underbar påskafton med Norgetrav.
|
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
Den största anledningen till att det verkar skilja sig från gång till gång är graden av uppdelning av system för de kvarvarande "systemen". Eftersom vi inte har en aning om vilka av de kvarvarande "systemen" som är delar av sammansatta system som egentligen är "ett system" går det inte att resonera vettigt kring vad som är normalt och inte. Så länge ATG enbart redovisar kvarvarande RADER ( implicit genom eventuell utdelning inför sista avdelningen ) är det bara utdelningen och renset mellan näst sista och sista avdelningen som går att efterhandsanalyera. Alla försök att försöka förstå "systemrenset" mellan övriga avdelningar är mer eller mindre trams. ATG har aviserat att man under andra halvan av 2019 eller tidigt 2020 kommer att börja visa radnedräkning parallellt med systemnedräkningen och då kommer vi att kunna få ett helt annat djup i analyser kring renset längs med streckspelsomgångarna.
|
|
|
|
#154 | |
|
Citat:
Dock tycker jag likväl det är intressant att se när det tar stora skutt i värdet vad gäller antalet kvarvarande system Det ökade klart mer än det normalt brukar när det blir en 2%-are som vinner. Antagligen att den kommer sent i omgången samt att favoriterna före varit få
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Citat:
Vad tror du medel- och medianutdelningen är i de V75-omgångar där två st 70%plus-hästar vinner? I ett av dina tidiga inlägg i tråden läste jag något som jag håller med helt om. Du nämner "stå över". I längden är det ett fruktansvärt lönsamt alternativ till att lämna in och spika 2x70%. Att det gav 71k idag är vad man brukar kallar ett anekdotiskt bevis.
|
|
|
|
#156 | |
|
Citat:
Kombinationer då...
|
|
|
|
#157 | |
|
Citat:
Du vet för lite om hur de kvarvarande raderna är fördelade på de kvarvarande systemen och vilka system som egentligen är delar av samma system ( och därmed ofta utesluter varandra och skapar "märkliga effekter" i systemrenset! ). Så nej. Det finns inget normalt eller onormalt systemrens. Visst kan man ändå tycka att det är intressant att betrakta.....men man mår bäst av att låta bli att försöka förstå varför det blev som det blev ena gången och inte den andra.
|
|
|
|
#158 |
|
"Det är skrällarna som styr utdelningen" - ni som är motvals på den punkten överbevisas idag igen.
|
|
|
|
#159 |
|
Förvärvsarbetar med skiftgång. Då jobbar man ibland när många tror att alla är lediga.
|
|
|
|
#160 |
|
Strappa never sleeps...
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
Och inte osannolikt heller - det du gör är bara att vrida allt till din "fördel"... Hur ofta har inte två storfavoriter vunnit och det ger en godtagbar utdelning (vilket självklart är en subjektiv bedömning)? Du frågar mig om medianutdelningen vid ungefärliga omgångar - du kanske får leta upp att du har rätt och inte jag. Du påstår en sak, likt mig, men du bevisar inget... För det andra, om det ovan var det första, så är det väl dagens omgång vi hela tiden pratat om? Nej, detta är inte anekdotisk bevisförning då det finns statistik på detta, men som jag ej har tillgång till. Det är en faktisk och statistisk sanning att utdelningen blivit liknande och högre under liknande förutsättningar. Om bara jag påstod detta utan medhåll, ja då är det anekdotiskt, men nu vet ALLA här inne att detta skett xx, antal gånger...
|
|
|
|
#162 |
|
Du får dessvärre bara max 100 olika kombinationer också då det enbart finns 100 personer som ska göra varsin ranking i ett enda lopp!
Eller är det något jag inte förstår i hur du menar? Gör själv en del tankevurpor så jag kanske håller på med ytterligare en nu ikväll
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Citat:
Och självklart även favoriterna...
|
|
|
|
#164 | |
|
Citat:
Jag använder då "normalt" som "vanligt förekommande" ![]() I övrigt som jag nämnt så är jag överens med dig! |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Citat:
Det är ingen som har påstått något annat än att det är produkten av spelforms%en för vinnarna som "styr utdelningen". Och om lågprocentare vinner så blir den nominella utdelningen högre än om de inte vinner. De är ju en del av produkten. Det jag påstår är att 70% x 2% ger storleksordningsmässigt samma utdelning med allt annat lika som 10% x 14% i samma lopp. Det finns viss varians men över tid blir det ungefär samma sak. Så ja. När lågprocentare vinner kommer den nominella utdelningen att bli högre än om en mer betrodd häst vinner i samma lopp och övriga lopp vinns av samma hästar. Att påstå något annat vore inget annat än dåraktigt. Det är sant men även helt meningslöst. Häromdagen skrev JS ( han med skrällarna styr utdelningen ) att förra veckans V86-utdelning på 600-700k var bra. Det var den inte. Det är en hög nominell siffra men helt uselt betalt i förhållande till radens svårighetsgrad. Utfallet blev grovt underbetalt. Det kunde man aldrig ha listat ut på förhand, men det blev så. Så igen... Hög nominell utdelning behöver inte betyda bra utdelning. Lägre nominell utdelning kan vara betalt för ett utfalls svårighetsgrad. T ex var 671 kr för torsdagens V75a oväntat bra betalt för den raden.
|
|
|
|
#166 | |
|
Citat:
Det är just det. När det inte finns någon fungerade förklaringsmodell som förutser "outliers" kan det bli lite hur som helst. Om det hade funnits någon sådan "normalitet" hade vi kunnat förutsäga utdelningarna mha "förväntat systemrens" per avdelning. Men några uppskattningar av utdelningen med meningsfull noggrannhet fanns aldrig innan vi fick tillgång till insatsfördelningen och kunde räkna på förväntat radrens. Den koppling mellan insatsfördelning och systemrens du nämner är vansinnigt mycket svagare än vad de flesta tror och går inte att förutse. Vi kan följa detta i några V75-omgångar framöver genom att notera "Ev utd i nästa avdelning" för alla 2%are.
|
|
|
|
#167 | |
|
Citat:
Nej det går inte. Ibland försöker man fälla en av två och andra ggr två av två. När man inte kan fälla en av två eller två av två så är det garanterat långsiktigt bäst att stå över helt. I alla fall när vi talar om ett 3-pott-spel. För enpott-spel ( och i viss mån 2-pottspel ) kommer saken i en helt annan dager.
|
|
|
|
#168 | |
|
Citat:
Samma i legolas streckspel med två vinstpooler. På V75 går det inte att bara spela för alla rätt. Därför är det väldigt svårt att se spelvärde med två 70 procents spikar om man inte har sanslösa drag i andra lopp som man tror stenhårt på med de jackpotregler atg har. |
||
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Citat:
Beror helt på vilken nivå på utdelning du vill ligga på... Om jag spelar med låg insats så kan jag även godta en lägre utdelning! Spelar jag med hög insats så vill jag självklart ha högre potential i systemet... Förstår inte snacket om att man måste stå över för att det inte skulle vara "lönsamt" i längden - om du vill ha lönsamhet för dina penningar, satsa då på sparande i aktier eller fonder. Detta pga. att 99.99 av oss spelare kommer aldrig få in en storvinst, oavsett insats...
|
|
|
|
#170 |
|
Jag föredrar att vända på frågan. Varför kan man inte stå över ibland?
Att "godta lägre utdelning" är inget fel alls i en del spelformer. Men för V75 är risken att utdelningen blir "för låg" för stor med t ex två 70%are. Att det som idag ger ca 71k är en rejäl outlier och inget bevis på någonting alls. Medel- och median-utdelningarna för de där grundförutsättningarna är ruggigt mycket lägre. ( Idag var det iofs bara knappa 60% på favven i första. ) Anledningen är de ofta uteblivna sidovinsterna. Det finns undantag när det inte är rätt att stå över. Att försöka välja rätt i det valet är ytterligare än "skill" som väldigt få har. Det är inget misstag att alltid stå över 3-pott-spelen när man landar i 2xmega-favve-spik. Om man ändå "måste spela" så är det inget farligt med det, med låga insatser. Fast det är en annan diskussion som skulle behövas tas i samarbete med annan hjälp än vad som står att finna på sharps.
|
|
|
|
#171 | |
|
Citat:
Därtill låg det mycket "döda pengar" i potten från spelare som spelade utan att läsa på en sån här dag. Därtill mycket pengar som låg på favoritbetonade rader då många håller igen insatserna en sån dag. Därför är din rekommendation om låga insatser väldigt märklig. Om du nu inte menar specifikt låg insats på reducerat system med skrällkrav då. Det var nästan exakt samma visa igår på Gävle, bara att där materialiserade det sig inte utan var bara nära. Kolla fjärde och femte loppet och vilka som slutade på de främsta platserna där bakom vinnarna. Höga galoppfrekvensen i de där loppen är ingen slump, och det är alltid nära (ja på riktigt) att vinnarna där lika gärna kunde ha galopperat t ex.
|
|
|
|
#172 |
|
Förstår faktiskt inte hur denna diskussionen aldrig tar slut.
Slutsats: Bortsett från att stora favoriter ofta är överspelade så är ju den stora problematiken att de genererar jackpottrader. Detta sänker värdet ytterligare på dessa hästar (utöver att de är överspelade) då vissa rader betalar tillbaka 26-39% av insatserna istället för 65%. För att man ska kunna spela megalamporna profitabelt, om man nu anser att de inte är överspelade, så bör man reducera bort rader med 26-39% återbetalning. Om alternativet med V7 kommer tillbaka blir det dock annorlunda. Senast redigerad av ab5 den 2019-04-19 klockan 22:43. |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Citat:
De flesta här inne är speltorskar och spelar, mer eller mindre, för pengar de inte har råd att förlora, men det jag menar är att man absolut kan spela bara för att det är kul. Jag behöver inte ha kanonidéer för att spela - för mig är spelandet en hobby och inte för att i första hand bli ekonomiskt oberoende eller kunna leva på spel. Möjligheten till storvinster är enkom en bonus... Det är enkom de som anser att de måste ha maximal utdelning, varje gång, som behöver stå över - jag är inte en av dessa så jag spelar närhelst jag vill. Utdelningen är för mig oftast sekundär, även om jag nästan alltid går för guld... Många bäckar små, fungerar för mig, också! Det är ju många gånger de omgångar som ser lätta ut som ger tok- eller överutdelningar (detta då många överspelar favoriterna och gör flerbongar) - skall man stå över dessa så lär man aldrig "hit it rich"...
|
|
|
|
#174 | |
|
Citat:
Återigen; hur mången folk här inne tror du egentligen går för miljonerna, varje omgång? Ja, alla hoppas, men de spelar inte som om de gjorde det. De flesta är nöjda med en hyfsad återbäring men hoppas självklart på miljonerna. Därför ingen idé att tro att gemene spelare här inne, eller någon annanstans "ger" bort möjligheten till insatspengar till nästa omgång...
|
|
|
|
#175 | |
|
Citat:
Fulsprit (+5) |
||
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Citat:
Jag håller med dej i stort sett. Men det är inte helt enkelt att reducera bort rader med två fel som ej ger utdelning på 5-rätt. Frågan är var gränsen går, har för mej att det varit en V75-omgång med två stycken 1-procentare som vann och ändå ingen utdelning på 5-rätt. Några rader med 5-rätt utan utdelning får man nog acceptera om man spelar någorlunda stort och inte siktar på jätte pengar för sjuan. Senast redigerad av GGS den 2019-04-20 klockan 00:29. |
||
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Citat:
Kan tänka mig att vi tänker lika men att jag yrar i nattmössan
|
||
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Citat:
Fulsprit (+5) |
||
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Citat:
Däremot är spelvärdet i de flesta utdelningsintervall helt oberoende av det nominella värdet av utdelningen. 50k kan vara kanonbra i en omgång samtidigt som 500k är uselt betalt i nästa för att sedan i vara bra igen i ännu nästa omgång. Om man snöar in sig på att utdelningar över t ex 1 mille alltid är bra och det bara är det man går för är nästan helt säkert ett mycket ofiffigt sätt att spela på. Det finns dock några intervall där det i längden är extra svårt och det är där risken för lågutdelnings-Jackpott är extra stor. Att låta utdelningen "bli vad den blir" utan att ha tänkt igenom det på förhand eftersom det är något man inte kan påverka är både önödigt och ganska osmart. En av anledningarna till att den här typen av diskussioner upprör är att begrepp som "maximal utdelning" betyder olika för olika personer. För en del är det "millar eller inget". Jag måste alltid ha maximal utdelning för att jag ska vilja spela till ett 3-pott-spel. För mig är "maximal utdelning" = någorlunda rätt betalt i förhållande till svårighetsgraden på de utfall jag har valt att spela på. Det finns inga exakta siffror på vad jag tycker är värt det eller inte. Ibland har jag inte med en enda rad som ger över 250000 kr i utdelning på V75 och ibland har jag inga rader som ger under 250000 kr. Det är helt olika från tillfälle till tillfälle. Det som jag dock alltid tänker på är att i största möjliga mån undvika spel där risken att jag inte får rätt odds från potten är stor. Många läckor små knäcker de flesta spelkassor. När jag känner för att lägga spel mest för att det är kul och få lite spänning försöker jag hålla mig till spelformer som inte lider av 3-pottspelens problematik.
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Citat:
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#181 | |
|
Citat:
I samråd med min rådgivare, som nu har kommit fram till banan, har jag beslutat avstå från spel idag och fokusera på morgondagens V75. Kunde man för ett par tusen år sedan hitta en från döden uppstånden människa samt det faktum, att jag föddes påskdagen kl fem minuter över sju - då borde t.o.m. jag kunna få sju rätt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
||
|
|
|
|
|
|