Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-15, 19:38   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

V75 Gävle - 21 augusti

Jackpot på V75. En saftig sådan på 26 miljoner gör att intresset kommer vara enormt, även från Tyskland, för denna omgång där de sportsliga höjdarna är E3 finalerna. I övrigt ingen sportslig höjdare. Missar travet igen på lördag pga Malmös viktiga match mot Degerfors så fattar mig kort om loppen denna gång.

V75-1

Brons över 2640 volt. Ser rätt ihåligt ut. Spets i Gävle brukar vara en bra position. Ser ut som ungefär halva fältet inte är av V75 klass men ändå inte givet vem som vinner. Kan inte riktigt hur snabba ut resp häst är. Tale Of Jacks, Dont be week och springspårshästarna Iceland Radio och Xanthis Coctail känns som rätt vältäckt Sönd kväll.

V75-2

Intrycket och snacket efter försöket gör att Francesco Zet känns som ett spikalternativ. Men blir väl också klar favorit. Rätt öppet annars. Notera några intressanta skoryck.

V75-3

Nu ska Fredde B själv köra Milliondollarrhyme igen. Det känns vanskligt att spika då även om den var ruggigt fin senast med toppkusk. Coin Perdu anmäld med skor trots att skorycket senast såg ut ett ge fin effekt. Blir ändå mycket spelad. Antonio Trot skulle kunna få en kanonresa. Med framspår hade nog Heavy Sound blivit favorit men spår 11 vanskligt. Hur viktigt är ett sådant här lopp när man förlorade lottningen? Kanske inte är beredda att köra alltför offensivt med en sådan kanon med 150 i förstapris?

V75-4

Ser inte ut att vara något klass 2 försök av högsta kvalitet. Dålig koll. Hittar ingen given vinnare.

V75-5

Två hästar som spontant sticker ut men båda fick skitlägen vilket kanske öppnar för skräll? Epimetheus spår 8. Hur gör Örjan då? Backar eller laddar? Kanske intervjuerna kan ge svar. Berglunds megastjärna Naheed bakspår. Inte kul i Gävle men han brukar tro på toppchans oavsett. Sen har den ju mest mött skräp i årets två starter i Östersund.

V75-6

Härlig final där man måste tippa Per Nordströms kanon Islay Mist Sisu. Snacket lågt inför försöket från spår 10 men jäklar vad bra den var. Nu är ju läget helt annat och mycket bättre. Faran ligger väl i att Oskar J svarar med sin försöksvinnare men känns inte som en lika bra häst. Sen har jag för mig att det ofta skräller i stofinalen som brukar läggas först av finalerna annars.

V75-7

Detta loppet håller också god kvalitet. Kan Kylin Blom svara Åhlund måste Morotai Degato bli farlig över kort distans . Men även Chapuy är med och den också ruskigt startsnabb så lär bli en häftig öppning. Tippar därför Oxidizer som sätt väldigt fin ut på slutet. Eddy West kvalade in till finalen redan förra lördagen så den körs nog snällt från spår 8 och spår 12 för Berghs känns iskallt trots Örjan i vagnen.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3), znipstern (+7)

Senast redigerad av olle den 2021-08-15 klockan 19:39.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-15, 21:44   #2

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Nu är det fjärde gången på sex starter Antonio drar spår 1 - vinstspår för de flesta men nit för starttröge Antonio. Rätt distans och kusken får tråckla sig ut i andraspår. Spännande lopp jAnman
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-15, 22:06   #3

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5628
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu är det fjärde gången på sex starter Antonio drar spår 1 - vinstspår för de flesta men nit för starttröge Antonio. Rätt distans och kusken får tråckla sig ut i andraspår. Spännande lopp jAnman
Ja, som polaren sa, loppet är utskrivet för din häst och med Fedde B som kusk på sin häst, så blir det spik på AT om han inte får spår 1.
Blir kul i vilket fall och han har tränat förträffligt sedan förra loppet, som han behövde ha i sig
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-17, 19:30   #4

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4129

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Ja, som polaren sa, loppet är utskrivet för din häst och med Fedde B som kusk på sin häst, så blir det spik på AT om han inte får spår 1.
Blir kul i vilket fall och han har tränat förträffligt sedan förra loppet, som han behövde ha i sig
Ja det blir kul i vilket fall. Den måste med på min lapp. Tack jAnman för dina rapporter varje gång AT skall ut. Klart Claes kan tråckla sig ut!
jAnman (+10)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-18, 13:58   #5

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

Ser ju inte jättebra ut i Gävle-området just nu...
Grovport (+5)
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 12:35   #6

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5996
Standard

Barfota eller skor

är det ett nytt alternativ nu till gävle : Simfötter

någon som har aktuell information hur banan ser ut idag ? oskadd ?
bosseguldheden (+5), abstruse (+1)
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 14:08   #7

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 364
Standard

En troligtvis dum fråga - men varför ligger det just nu enbart 32,5 msek i 7rättspoolen när poolen som inte delades ut lördag 14/8 var 25,8 msek och onsdagens 10 msek?
freddeo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 14:39   #8

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av freddeo Visa inlägg
En troligtvis dum fråga - men varför ligger det just nu enbart 32,5 msek i 7rättspoolen när poolen som inte delades ut lördag 14/8 var 25,8 msek och onsdagens 10 msek?
Norge deltog med spel i gårdagens V75, men på lördag kör de egen V75 på hemmaplan. Då får de tillbaka sin del i gårdagens jackpot.
freddeo (+10)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 18:02   #9

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 659
Standard

Någon som har kommentarar från Claes Sjöström angående Eddy West? Hur ska den köras?
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 18:19   #10

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Barfota eller skor

är det ett nytt alternativ nu till gävle : Simfötter

någon som har aktuell information hur banan ser ut idag ? oskadd ?
Morgondagens tävling inställd men det siktas mot lördagstävlingar so far.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 18:29   #11

Sharp$: 4189
Standard

Tog några odds:

SVS

Morotai Degato vinnare 4.00 - Oskar tror han håller spets.
Ain’t Misbehavin vinnare 14.00 - Örjan, storlopp, bra form och bra rygg.

NordicBet

Iceland Radio vinnare 6.50 - Örjan, barfota, spets o slut!
Epimetheus vinnare 6.00 - Örjan…men vet inte hur han vinner…grym häst dock.
Sourire Frö vinnare 6.25 - bra läge, kusk och form. Satt fast senast och hade nog vunnit annars.

//David
daza är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 18:41   #12

Sharp$: 6223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Morgondagens tävling inställd men det siktas mot lördagstävlingar so far.
Verkar som att själva bankroppen är i bra skick och skulle klara tävlingar redan i morgon. Det är tekniken, främst ljudsystemet, som fått stryk av vattnet och tar tid att fixa till.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 18:56   #13
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slark Visa inlägg
Någon som har kommentarar från Claes Sjöström angående Eddy West? Hur ska den köras?
"hitta ner i bra läge och köra till slut". Se även megasupervärldstjärnetipparen olles inlägg ovan.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 19:07   #14
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daza Visa inlägg
Tog några odds:

//David
Hon har spurtat nåt fantastiskt i flera raka lopp nu, men det är en märr. Som ska ut över 2640 meter mot hingstar och valacker. Står dessutom hårt inne med minst insprungna pengar av alla startande. 11% vunna lopp är i paritet med 8 Qvidjas's First. Och därmed näst sämst av alla startande (enbart 11 On The Dot har sämre vinstprocent).

Hur jag än letar i lopparkivet så hittar jag inget lopp där hon startat från springspår. Är hon verkligen så vesselsnabb från start? Kan man hoppas på att 5 Showtimejackflower är lika snabb från start i volt som han är bakom bilen och därmed bjuder Iceland Radio på en gratisspets? Kan hon få bestämma lite?

Positivt i sammanhanget är att Haapakangas siktar mot Bergsåker och att Googobetten kanske inte körs fullt ut offensivt. Kanske ingen som trycker upp tempot utvändigt och att hon kan rinna undan ändå?
Gammal 2021-08-19, 19:39   #15

Sharp$: 4189
Standard

Melander skriver i GT: Hon håller superform för dagen och springspår passar perfekt!
daza är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 19:52   #16
Banned

Standard

Citat:
Melander skriver i GT: Hon håller superform för dagen och springspår passar perfekt!
Det Melander uttrycker eller skriver och det katten skiter - det kan man stoppa i samma påse.

Frågan återstår: Har du sett att hon snabbstartat i nåt enda voltstartlopp, vilket isåfall?
Gammal 2021-08-19, 19:58   #17

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4213
Standard

Har spelat några raketer. Den här tror jag mest på.

RAKET
Inlämnat: 2021-08-19, 19:23
Östersund
Torsdag 2021-08-19
Start: 20:14
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
6: Plats 5 Guli Aron
9: Plats 14 Tangen Braute

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: NMB CTJ GXR
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 20:18   #18

Standard

Hade jag haft badkar så hade Xanthis Coktail vunnit i det.
Men jag tror han gör det ändå!
Gammal 2021-08-19, 20:25   #19
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Hade jag haft badkar så hade Xanthis Coktail vunnit i det.
Men jag tror han gör det ändå!
Lite av samma resonemang som kring Iceland Radio.

Hur ska han komma till från springspåret? Av det jag har sett verkar han vara långsam som en finlandsfärja från start. Haft springspår ett par gånger tidigare men då galopperat. Har han mognat? Blivit snabbare från start? Jag vet inte. Men det yttre springspåret kan vara rena rama döden över den här distansen, om han inte kommer ner nånstans.
Gammal 2021-08-19, 21:22   #20
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg

26 ggr degen. Bra spaning!

Synd för alla travtorskar på Sharps att du postade i fel forum....
Gammal 2021-08-19, 21:33   #21

Moonfalas avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 4924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Verkar som att själva bankroppen är i bra skick och skulle klara tävlingar redan i morgon. Det är tekniken, främst ljudsystemet, som fått stryk av vattnet och tar tid att fixa till.
Fredagens tävlingar är inställda nu:
Citat:
Flytt av tävling: På grund av tekniska problem efter regnoväder, flyttas Gävles tävlingar med V64 fredag 20 augusti till Solvalla.
Källa Atg.se

Jag kan tänka mig att många av de som tänkt köra på fredagen kanske är sådana som ska vara med på lördagen och tar det som lite uppvärmning.. tycker det är lite sent att ändra från Gävle till Solvalla kvällen innan för en sån resa kräver ju framförhållning.

Senast redigerad av Moonfala den 2021-08-19 klockan 21:37.
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 21:40   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Lite av samma resonemang som kring Iceland Radio.

Hur ska han komma till från springspåret? Av det jag har sett verkar han vara långsam som en finlandsfärja från start. Haft springspår ett par gånger tidigare men då galopperat. Har han mognat? Blivit snabbare från start? Jag vet inte. Men det yttre springspåret kan vara rena rama döden över den här distansen, om han inte kommer ner nånstans.
Så sant! Men jag vill även ha med 1 Tale of Jacks. Kan bli fler innan lördag...
Gammal 2021-08-19, 22:31   #23

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 108
Standard

Citat:
Tog några odds:

SVS

NordicBet

Sourire Frö vinnare 6.25 - bra läge, kusk och form. Satt fast senast och hade nog vunnit annars.

//David
Morotai degato spetsar ej förbi åkes häst och därav är morotai sårbar i mina ögon 100 den spetsar inte hur han gör ändringar på sin häst så spetsar åkes häst här och kan leda inte på korta häcken
Haryboy2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 22:37   #24

Standard

Citat:
Tog några odds:

SVS

NordicBet

//David
Morotai degato spetsar ej förbi åkes häst och därav är morotai sårbar i mina ögon 100 den spetsar inte hur han gör ändringar på sin häst så spetsar åkes häst här och kan leda runt om på korta häcken
Gammal 2021-08-19, 22:39   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg

RAKET
Inlämnat: 2021-08-19, 19:23
Östersund
Torsdag 2021-08-19
Start: 20:14
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
6: Plats 5 Guli Aron

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: NMB CTJ GXR
Kan du inte hålla dig till v75 inf vem fsn är intresserad av din bong på 50 spänn
Gammal 2021-08-19, 22:51   #26

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haryboy2 Visa inlägg
Kan du inte hålla dig till v75 inf vem fsn är intresserad av din bong på 50 spänn
Om du blir bättre på att formulera dig så kanske man slipper läsa om 3 gånger för att förstå.. Eller bara låt bli att kommentera ett vettigt inlägg som råkade hamna i fel tråd!
travanalys (+50)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-20, 10:49   #27

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 261
Standard

Om man bortser från kriteriekvalet för två år sedan så är det enbart Upstate Face som har slagit Eddy West barfota. Och det var inte med mycket i finalen under elitloppshelgen. Chapuy har väl inte direkt imponerat i år och både 1 och 4 borde ladda för att hålla ut honom. (Och varför inte Vacqeyras som tidigare hållit ut Chapuy). Tycker Chapuy känns lite ständigt överskattad medan man nästan får säga det motsatta om Eddy West.

Med hård körning borde Claes Sjöström kunna hitta ner hyfsat och sedan sätta in stöten 800 kvar när de övriga gasat klart. Visst finns det en möjlighet att han aldrig kommer in i matchen om de kan under 1.10 där framme för han är väl ingen utpräglad sprinter som de andra kanske är. Avslutade ändå under 1.09 sista 700 i spåren senast och jag tror det kommer bita bra för honom även denna gång. Enbart 12% i dagsläget och håller det sig runt där så tycker jag att det finns bra värde i honom och kommer då att spika. Blir alltså ett riktigt tv-system då jag hade spiken i dd-1 klar redan får två veckor sedan...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-20, 11:11   #28
Banned

Standard

Citat:
Morotai degato spetsar ej förbi åkes häst och därav är morotai sårbar i mina ögon 100 den spetsar inte hur han gör ändringar på sin häst så spetsar åkes häst här och kan leda runt om på korta häcken
Men vad har du rökt på..?

Eller, hur får man tag på din kran?
Gammal 2021-08-20, 12:09   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Om man bortser från kriteriekvalet för två år sedan så är det enbart Upstate Face som har slagit Eddy West barfota. Och det var inte med mycket i finalen under elitloppshelgen. Chapuy har väl inte direkt imponerat i år och både 1 och 4 borde ladda för att hålla ut honom. (Och varför inte Vacqeyras som tidigare hållit ut Chapuy). Tycker Chapuy känns lite ständigt överskattad medan man nästan får säga det motsatta om Eddy West.

Med hård körning borde Claes Sjöström kunna hitta ner hyfsat och sedan sätta in stöten 800 kvar när de övriga gasat klart. Visst finns det en möjlighet att han aldrig kommer in i matchen om de kan under 1.10 där framme för han är väl ingen utpräglad sprinter som de andra kanske är. Avslutade ändå under 1.09 sista 700 i spåren senast och jag tror det kommer bita bra för honom även denna gång. Enbart 12% i dagsläget och håller det sig runt där så tycker jag att det finns bra värde i honom och kommer då att spika. Blir alltså ett riktigt tv-system då jag hade spiken i dd-1 klar redan får två veckor sedan...
Precis mina tankar också. Jag hade Eddy West som förstahäst förra gången det begav sig och då spurtade han förbi alla på ett smått överlägset sätt – jag satte både vinnarspel, platsspel och utgång på V7. Här tycker jag att det är den tveklöst bästa hästen. Det enda jag vacklar kring är hur Claes ser på loppet, då de redan är klara för finalerna den 25 september. Troligtvis sitter de lugnt i kön tills det är 500-600 kvar och sedan kör man med full fart över mål. Den stora frågan är om man hinner hela vägen fram, men till 12-15% är jag eventuellt villig att chansspika en omgång likt denna då jag tycker att motståndet här är ungefär likadant som sist.

Jag har gått igenom de mest betroddas senaste 8-12 starter och såhär läser jag loppet (notera att det är auto med distanserna 1640/2140/2640 inkluderat i mina siffror):

Citat:
5 Chapuy måste till ledningen för att vinna. Utan ledningen är den helt chanslös. Den vinner inte från utvändigt ledaren och den vinner inte från kön.

Citat:
1 Morotai Degato går ganska bra i ledningen, men den har kroknat i spets flera gånger. Detta över full väg dock. Över 1640 tror jag definitivt att man satsar på att spetsa och jag tvivlar att man släpper ifall man kommer dit. Personligen så tycker jag att Morotai Degato är som absolut bäst när den får spara sin speed till slut, men jag har oerhört svårt att tänka mig att man vill sitta rygg ledaren över kort distans och riskera att låsas inne.

Citat:
4 Oxidizer har också kroknat i ledningen ett par gånger, så det är verkligen inte ett måste att komma till ledningen för att vinna loppet. Den har suttit 1 utvändigt/2 utvändigt ett par gånger nu på slutet och gått bra i princip varje gång. Hamnar den i dödens så finns det en risk att den kroknar vid tufft upplägg, men troligtvis hamnar man 2 utvändigt och därifrån kan man definitivt vinna loppet.

11 Van Gogh Z.S är direkt chanslös från bakspår och kommer aldrig någonsin att kunna spurta ned de övriga. 6% är överspelat. Jag har inte hunnit kolla in i detalj på de övriga, men den enda roliga megaskrällen jag kan hitta är 10 Hell Patrol. Dock tycker jag att den är överspelad till sina 3% också.
travanalys (+20), MikaF (+10)

Senast redigerad av Slark den 2021-08-20 klockan 12:10.
Gammal 2021-08-20, 14:34   #30

Standard

Förresten; är det någon som har kommentarer från Olle Alsén angående 1 Jaguar C Boko i V75-4? Loppets troliga ledare initialt, men vem vill man släppa till?
Gammal 2021-08-20, 15:27   #31

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52686
Standard

Daniel Berglund V75 Gävle på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-20, 16:54   #32

Standard

Jackpottsurr

Spännande att se om banpersonalen lyckas fixa till ett i vanliga fall hyllat banunderlag på Gävle banan efter skyfallet härom dagen. I min värld är det dessutom hårt doserade kurvor som kan spöka när hästarna laddas i första kurvan samt ett ganska kort upplopp typ Färjestad och Mantorp.

V75 1) 6 Iceland Radio är mitt chansdrag i ganska öppen Brons. Hästen har gått bra hela sommaren och är värd en vinst. Ok sto mot hingstar, lång distans och står hårt inne. Men Örjan är en grym driver och det känns som sagt vidöppet i min värld.

V75 2) 2 Francesco Zet är (för) stor favorit. Ok trots orutinen kan det gå vägen men det blir nog ingen promenad seger. Men får storlopps Örjan bestämma är det väl över.
4 Dowhatyoudodowell är min superstänkare. Hästen har tävlat i hårt motstånd som 2 och 3 åring och är inte borta om det blir lite fart på loppet. Tvilling drag !

V75 3) 4 Coin Perdu har hittat sin 3 års form på ”gamla” dar. Klar första häst i min värld.
6 Hachiko De Weluve har ingen vacker rad och vinner inte ofta nuförtiden. Men tuffat på bra i skymundan och en vacker dag smäller det. Kanske imorgon ?

V75 4) 9 Santos De Castella blir väl omgångens stallskrik och men är lite onödigt mycket spelad. Ok är nog med på linjen felfri.
4 Lefty Gun. Westholms andra häst känns intressant med Jorma vid spakarna. Bra läge och Jorma kan hitta rätt knappar med nya styrningar.
Men loppet är vidöppet och omgångens garderingslopp.Klass2 är Klass2.

V75 5) 9 Naheed är min första häst trots läget. Ok lite fladdrig i travet men 11 vinster på 14 försök skojar man inte bort.
6 Again Kronos måste bevakas. Visst fina takter i enkla gäng. Ok hoppas Mika har is i magen och ger hästen en bra resa. Då är dom med på linjen.

V75 6) 2 Isla Mist Sisu. Svårslagen är bara förnamnet.

V75 7) Öppen och härlig Silverdivision. Här vankas det nog race från början till slut.
1 Morotai Degato har ju läget på sin favoritdistans men det kan kosta skjortan att försvara piken.
4 Oxidizer gillar jag skarpt. Tar nog piken om kusken vill men jag tror smarte Uffe kan ge hästen en perfekt smygare.
8 Eddy West kan få loppet kört i halsen av Sjöström som är lite Örjan light i sina styrningar.
Morotai, Vasquezyras och Oxidizer bevakar nog sina positioner i spetsrusningen. Guldtanden drar nog nitlotten och får smaka på solfjäders effekten.
MikaF (+5)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-08-20 klockan 16:59.
Gammal 2021-08-20, 17:03   #33

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Det var ju så sen som i morse osäkert om Gävle skulle få arrangera V75 i morgon p.g.a dålig bana.

Nu ska det iaf tävlas på Gävle i morgon. Saxat från Gävletravets hemsida:

”De planerade STL-tävlingarna och E3-finalerna lördagen den 21 augusti kommer att kunna avgöras på Gävletravet. Det stora regnovädret som drabbade Gävleborg i veckan ledde till ett antal tekniska problem på travet, men dessa är nu lösta och tävlingarna kan genomföras som tänkt. Fredagens tävlingar är dock sedan tidigare flyttade från Gävle till Solvalla.

”Det har varit några hektiska dygn för att få till både en tävlingsmässig bana och att få alla tekniska system att fungera. Det har varit ett fantastiskt jobb från såväl banpersonal som teknisk expertis som lyckats få igång allt och jobbat dygnet runt. För aktivas skull var det bra att vi fattade ett tidigt beslut om att flytta fredagens tävlingar redan på torsdagen. Vi har nu testkört all teknik och på lördag kommer vi att ha en bana i bra skick, så det är med glädje vi kan välkomna aktiva och publik till Gävletravet”, säger Kent Modin, VD på Gävletravet.

Beslutet om att köra lördagtävlingarna fattades under fredagsmorgonen av Gävletravet i samråd med Svensk Travsport. Som kommunicerades igår har fredagens planerade tävlingar på Gävle flyttats till Solvalla.”
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-20, 17:13   #34

Standard

Citat:
Det Melander uttrycker eller skriver och det katten skiter - det kan man stoppa i samma påse.

Frågan återstår: Har du sett att hon snabbstartat i nåt enda voltstartlopp, vilket isåfall?
Nja Radio har kanske aldrig haft springspår i volt och startsnabbheten är väl lite gissning tror jag. Men jag tror på hästen imorgon trots sto mot hingstar och bla,bla bla. Visat fina takter i sommarens starter och har nog formen på topp. Men vi får se om det räcker i ett ganska öppet lopp.
Gammal 2021-08-20, 18:41   #35
Banned

Standard

Citat:
Förresten; är det någon som har kommentarer från Olle Alsén angående 1 Jaguar C Boko i V75-4? Loppets troliga ledare initialt, men vem vill man släppa till?
Lite intersägande.

”Hyfsad från start, provar det som går från start så får vi se hur det utvecklar sig.”

”Optimalt för hans del vore väl en resa i rygg ledaren och lucka till slut, men är det någon gång man ska testa och köra i ledningen så är det väl när man fått spår ett i V75 på hemmaplan men jag vill lösa på loppet lite mer innan jag spikar någon taktik.”
Gammal 2021-08-20, 19:16   #36

Standard

Jens Sjödén V75 Gävle på Service Plays
bosseguldheden (+10)
Gammal 2021-08-20, 22:56   #37

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Standard

Bara att tacka och ta emot att Milliondollarryhme är favorit, men hur är det möjligt???!!! Denne schashar jag bort direkt av alla favoriter i omgången. Nu kör lallaren själv, lång distans för en vekling till häst - hur i helvete skall denne kunna vinna. Vinner ju aldrig med Fredde!!! Fredde vinna på V75, ja det kan ni glömma - händer nästan aldrig!!! Och lång distans - enda chansen denne har över denna distans är att han får vinnarhålet och lucka till slut - alla andra scenarion och denne är rökt. Det skulle vara att denne tar spets och får anföra i 20-tempo, då kanske den kan rinna undan, inte annars!!!

Är folk galna???!!!

För mig ett trehästarslås på Antonio Trot, Hachiko De Veluwe och Heavy Sound. Möjligtvis att jag ändrar till spik på Heavy - det är egentligen det korta upploppet och den troligtvis snabba banan emot, men 2640 meter torde passa bra för en smygare och har väldigt bra statistik över distansen...
znipstern (+1)

Senast redigerad av Fulsprit den 2021-08-20 klockan 22:59.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-20, 23:32   #38

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Bara att tacka och ta emot att Milliondollarryhme är favorit, men hur är det möjligt???!!! Denne schashar jag bort direkt av alla favoriter i omgången. Nu kör lallaren själv, lång distans för en vekling till häst - hur i helvete skall denne kunna vinna. Vinner ju aldrig med Fredde!!! Fredde vinna på V75, ja det kan ni glömma - händer nästan aldrig!!! Och lång distans - enda chansen denne har över denna distans är att han får vinnarhålet och lucka till slut - alla andra scenarion och denne är rökt. Det skulle vara att denne tar spets och får anföra i 20-tempo, då kanske den kan rinna undan, inte annars!!!

Är folk galna???!!!

För mig ett trehästarslås på Antonio Trot, Hachiko De Veluwe och Heavy Sound. Möjligtvis att jag ändrar till spik på Heavy - det är egentligen det korta upploppet och den troligtvis snabba banan emot, men 2640 meter torde passa bra för en smygare och har väldigt bra statistik över distansen...
Lite sten i glashus om du spikar Haugstad från 11e
Nä, men allvarligt så kommer Larsson aldrig få en bättre chans att vinna på V75 med Milliondollarrhyme! Garantispets och vem ska göra jobbet utvändigt av dessa över lång distans? Därmed inte sagt att han vinner.. Han lyckas väl på något sätt sticka för tidigt och öppna luckan etc etc.
Dock rätt favorit med tanke på häst och utgångslägen!
Gammal 2021-08-20, 23:48   #39

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Nä, men allvarligt så kommer Larsson aldrig få en bättre chans att vinna på V75 med Milliondollarrhyme! Garantispets och vem ska göra jobbet utvändigt av dessa över lång distans? Därmed inte sagt att han vinner.. Han lyckas väl på något sätt sticka för tidigt och öppna luckan etc etc.

Så är det, men har inte bestämt mig ännu - blir troligtvis de tre jag skrev om... Jo, men hur många gånger har vi inte sett detta skrivas om just denna kuse och kusk?! Senast så körde Erik och då vann kusen direkt - nu är det lallaren igen och jag tvivlar starkt på att han är rätt kusk att få ut det lilla extra ur hästen som nästan alltid behövs för att vinna på V75... Jag spikar hellre Haugstad med Heavy Sound 9/10 än Fredde och MDR, det kan jag lova och detta trots lägena...

Fredde vinner inga storlopp, trots MDR - vann väl då jag spikade honom på V75, men då var det också spetsläge, men kortlopp - annars vinner han bara vardagslopp! Iofs är Haugstad ungefär i samma klass, men ändå liiite bättre, anser jag...

Det enda jag vet är att MDR INTE vinner i morgon, detta kan jag lova!!!

Gammal 2021-08-21, 00:43   #40

Standard

Motsägelsefull som jag som alltid är så skall inte Upside face kunna förlora med en insats som denne gjorde bakom Erv Zet, näst senast - spurtade otroligt bra bakom en omöjlig vinnare för dagen - senast galopp direkt från start. Tyvärr, ytterligare en ytterst kass kusk men jag chansar och går för de stora pengarna och spikar Upside Face - bästa hästen och en speed de andra inte har, samt kanonform. Så var det då detta med hela ekipaget då...
Gammal 2021-08-21, 09:27   #41

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

Många miljoner att köra om idag. Men nu går vi för 7an efter många timmar i arkivet.

V75-1 Ett svårlöst lopp om man inte försöker sig gå kort!

3 Gogobet Sisu 22% är bästa hästen är utan tvekan. Kapacitetmässigt bästa hästen men lite virrig. För mig en chansspik men samtidigt så är hästen inte att lite på. Men skulle den trava iväg så tror jag det är stor chans till vinst

1 Tale Of Jacks 21% har visat hysterisk form och snart sitter vinsten. Men det är ingen garanti spets och den kan bli sårbar denna gång då den är i mina ögon för hårt streckad till förhållande till chans

7 Xanthis Coktail 14% är rätt snabb ut och har ett bra läge. Skulle hästen komma till spets så kommer den leda länge. Intressant på läget denna gång

6 Icleland Radio 16%
står liten hårt inne men har kapacitet att slå de flesta. Barfota runt om är spännande denna gång.

8 Qvidja´s First 2% är skrällen i loppet som an få drömmloppet här. Garderar man detta lopp så får man inte glömma denna häst.

4 Don´t Be Weak 10%
är stark och rejäl men spåret är ej bra. Skulle hästen trampa iväg så är den stark nog att vinna så kapacitet finns så det räcker.

2 Quen Roc 3% har fart och speed för kunna slå av de flesta men behöver sitt lopp. Segern på Östersund var grym och hästen kan blixtra till

Rank V75-1
A 3
B 1-7-6-8-3-2
C 10-5
D 9-12-11

V75-2 Omgångens största favorit är spelad på 69% Hmm

2 Francesco Zet 69% blir för många omgångens spik. 5 Starter i livet och nu final i E3. Jag känner att det här ingen megapsik till % även om det är klar första häst. Men den kan vara rolig att försöka fälla.

7 Chipper Kronos 4% är spännande denna gång med alla ändringar. Kan man ladda för spets så kommer den här bli svår att nå idag. Måste med om man garderar favoriten

6 Felix Orlando 10%
har redan tjänat nästan 2 miljoner. Hästen är otroligt fin som individ och gör aldrig ett dåligt lopp. Nordström och storlopp är 2021.

1 Ambrosius 6% har en perfekt läge här och hästen blir bara bättre och bättre för varje start.

3 Imanuel K 5% är en spännande häst som kan avsluta som få kan.
Får hästen spara speeden och luckan kommer till slut så blir den farlig här.

12 Dozen Of Oysters 0% vill jag varna lite för. Hästen hänger med i alla lopp och har inte gjort en enda dålig start. Nu barfota runt om. Varning

Rank V75-2
A 2
B 7-6-1-3-12
C 5-4-9
D 10-8

V75-3 Varför Fredrik B Larsson? Varför???

Alla vet att jag gillar 5 Milliondollarrytme men jag klarar inte av att se Sveriges sämsta kusk i sulkyn bakom hästen. Efter förra loppet så trodde jag verkligen att han skulle sätta upp proffskuskar. Men ack så fel jag hade och det finns inte en chans att jag rankar upp hästen med tjommen i sulkyn nu

4 Coin Perdu 22% är nu klar första häst för mig. Även om det är skor på så tycker jag hästen matchas otroligt fint och nu tror jag man är redo för vinst i Guld.

11 Heavy Sound 19% är en flygmaskin som även kan göra jobbet när hästen har sin dag. Idag tror jag att man kör offensivt tidigt och man kör för seger. Ska med om man garderar

6 Hachiko De Veluwe 9% är väl den hästen som kostat mig mest 2021. Jag har varnat och flaggat för hästen i varje start men nada resultat. Skulle det stämma så tror jag han har bäst kapacitet i gänget över denna distans.

1 Antonio Trot 11% hade jag nog kunnat spika om den inte haft spår 1. Hästen är så otroligt fin för dagen och segern är nära. Men läget är inte bra men visst kan komma om luckan kommer.

9 Esprit Sisu 4% var favorit i Guld i början av året och hårt spelad hela året. Nu har den fått snällare lopp och snart sitter segern igen. Se upp

8 Ragazzo Da Sopra 1% är lite underskattad varje gång. Nu barfota runt om. Se upp

Rank V75-3
A 4
B 11-6-1-9-8
C 5
D 12-2-7-10-3

V75-4 Här tror jag vi har en bra spik idag!!

2 Sourire Frö 22% sågade jag lite senast då som 3 åring ut på V75. Men hästen såg riktigt fin ut senast och hade krafter kvar. Med det på näthinnan så anser jag att det är en bra spik idag

11 Upside Face 14%
är en grym häst men jag vet inte vad man gör med kuskhänderna på Erikslund för galopp är mer regel än undantag. Men hästen måste räknas på kapacitet.

9 Santos De Castella 24% är favorit här men jag tycker det är en favorit i fara pga av läget. Jänkarvagn denna gång vilket är spännande.

6 Cena 12% har ju en chans att kunna blåsa till spets även om det är snabba hästar innanför. Goop lite positiv uppåt vilket måste tas på allvar

4 Lefty Gun 8% har varit fin i varje start även om den inte ville vara med i matchen senast. Jag tror det blir laddning denna gång och skulle den ta spets så blir den farlig.

7 Stojweiler One 5% har fart och kapacitet att skrälla. Läget är inte det bästa men skulle hästen komma ner och få draghjälp så kan en skrälla

Rank V75-4
A 2
B 11-9-6-4-7
C 1-5-
D 8-12-10

V75-5 Jag ger mig inte. Jag kan chanspika till 1 % igen

7 Zeolit 1% är ju en häst som jag lovordar varje gång och på slutet har den svikit mig. Jag tror det var skit i maskineriet senast. Men kapacitetmässigt finns det ingen i gänget som kan slå Zeolit. Missar ni den här på 1% idag så gör ni bort er.

9 Naheed 21%
är det mycket surr på idag. Hästen är bra och ska räknas men jag tycker det är tufft på läget. Rycktussar och jänkarvagn är spännande.

3 Claw 2% tycker jag lite bortglömd här. Barfota runt om idag tycker jag är lite signaler att det är dags inge. Varning för er som garderar

8 Epimetheus 20% går framåt för varje lopp och poletten börjar ramla ner. Skulle hästen komma till så blir den farlig men spåret är uselt denna gång

6 Again Kronos 10% är nog spetsfavoriten här och tror man kommer ladda. Jänkvagn på som det låter så det finns bra förutsättningar att köra i spets idag. Se upp’

1 Tattoo Avenger 15% är hårt spelad här och man kör med helstängt samt barfota runt om så här gå man allin. Skulle hästen gilla detta så tror jag den blir farlig. Men det är några frågetecken på spåret.

Rank V75-5
A 7
B 9-3-8-6-1-4
C 2-10-12
D 5-11

V75-6 Jag tror det är spel emot ett mål denna gång!!

2 Islay Mist Sisu 54% tror jag sitter i spets efter 100m och sedan är det ingen som kör. Kör jag detta lopp i badkaret så vinner hästen 9 av 10 för ingen kommer sätta upp farten. Jag ser inte vem som ska offra sin häst emot favoriten faktiskt. Nä det är känns som en bra spik

1 Bouillabaisse 7% är värst emot då läget är kanon. Rygg ledaren lär det bli här och visst kan den speeda men frågan är om det blir något tempo.

3 Lacille Boko 15% glänste i kvalet och går framåt. Men risken är stor är att det blir dödens denna gång.

9 Ain´t Missbehavin 11% är en blivande stjärna men jag tror den kommer behöva lite tid på sig. Ska man gardera så måste man nog ha med denna häst.

5 Breeze 2% ska nog inte underskattas här då den hela tiden är med på linjen. Får den andra utv och får draghjälp hela vägen så kan den avsluta vasst.

Rank V75-6
A 2
B 1-3-9-5
C 10-4-8
D 7-6-11-12

V75-7 Återigen en fin och öppen silverdivision. Men vilken körning det kommer bli!

4 Oxidizer 18% är min först häst här. Tycker den har bästa kapaciteten och jag får en känsla att man kommer få ett bra lopp när de andra kör som galningar.

8 Eddy West 13% är svår att inte gilla. Hästen är en blivande guldhäst som kommer bäras sina pengar även där. Men spåret är inte det bästa men fart finns.

11 Van Gogh Z.S 6% kan få loppet om de kör där framme. Hästen är sjukt lite spelad här om man tänker på hur loppet blir kört

10 Hell Patrol 3% ska nog inte glömmas bort här då 4åringen har en grym speed att tillgå.

1 Morotai Degato 27% samt 5 Chapuy 27% tror jag kommer köra ihjäl varandra. Skulle någon blåsa till spets och bestämma så kan de absolut vinna men jag tror att de tillsammans med 2an kommer öppna på runt 1,06 första 500.

Rank V75-7
A 4
B 8-11-10-1-5
C 6-3-7-9
D 2

Lycka till mvh Jiwa
Henkezan (+5), SakanAA (+5), Zeolit (+5), Oscar (+5), bosseguldheden (+5), Fulsprit (+7), asgaya3141 (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 09:30   #42

Standard

Citat:
Motsägelsefull som jag som alltid är så skall inte Upside face kunna förlora med en insats som denne gjorde bakom Erv Zet, näst senast - spurtade otroligt bra bakom en omöjlig vinnare för dagen - senast galopp direkt från start. Tyvärr, ytterligare en ytterst kass kusk men jag chansar och går för de stora pengarna och spikar Upside Face - bästa hästen och en speed de andra inte har, samt kanonform. Så var det då detta med hela ekipaget då...
Hm osäker rackare och som sagt kuskvarning. Men duger gott i klassen felfri.
Klass 2 är som vanligt garderingsvänligt i min värld. 10 och 12 kan man nog stå över.
Gammal 2021-08-21, 09:34   #43

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18421
Standard

Jag har tyvärr fullt upp från lunchtid till sena kvällstimmarna idag så det blir ingen Snackis från mitt håll denna jackpotomgång! Men tveka inte att dela era tankar här ändå, lycka till med spelen idag! Borde det inte vara dags för Iceland Radio att sätta nosen först? Var det gamla medlemmen HuBBaBuBBa som sa att Örjan alltid vann första avdelningen?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 10:02   #44

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4213
Standard

Tidig inlämning. Borta under tävlingarna och får kolla sent ikväll, lika spännande det också. Några raketer blir det också.

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 09:18
Gävle
Lördag 2021-08-21
Start: 16:20
Kostnad: 187,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Bear Hope (1, 3)
2: 2, 6 (1, 3)
3: 5, 6, 8, 11 (4, 1)
4: 4, 6, 9 (2, 11)
5: 2, 8, 12 (9, 4)
6: 1 Bouillabaisse (2, 3)
7: 1, 4, 5, 8, 11 (10, 3)

1x2x4x3x3x1x5 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Avgift 7,00 kr.
Totalt: 187,00 kr.
Rättningskod: ZCJ GQJ XBS
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 10:12   #45

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Heavy Sound iskall att strecka idag på 20%. Alla som tror på den inkl Haugstad drar den här halvmyten om längre distanser som stöd. Helt beroende på omständigheter det där, har du en likvärdig häst som får gå i ledningen t ex är det oerhörd fördel som inte blir lika avgörande som på kort distans. Kör de ett hyggligt tempo och ökar sen är det fysiskt omöjligt att vinna från kön genom spurt sista varvet. Och extraspåren under vägen tär på krafterna. Om Kenneth är smart och situationen tillåter kanske han kan runda billigt om de pullar upp och vinna från dödens. Men det ska en del till för att båda de där slår in.

"Spåret är inte lika avgörande eftersom det är lång distans."

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BreakingBad (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 10:44   #46

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 961
Standard

Uncle Lasse är far till #8 Polar Operation i avd. 6.
När Melander ryckte skorna på Lasse så flög den fram.
3-åriga ston och det har väl skrällt förr. 0,79% för tillfället.
Basse (+5), Staketkusken (+1)
makro123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 11:13   #47

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9493
Standard

Citat:
Du får nog titta lite i arkivet på Oxidizers öppningar från start. Att Chapuy ska ta en längd på den och sen med solfjäder ta en längd på 1an är ja mycket tveksam till. Skulle den mot all förmodan ta ledningen kommer det gå 1.08 första 500 då slocknar den sista 100. Tycker inte den övertygade i förra starten och mycket bättre motstånd idag. Helt chanslös, så sträcker ja ut hakan här.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 11:20   #48

Stekels avatar

Standard

Sällan jag spikar eller ens streckar Milliondollarrhyme, men idag kan den nog få förtroendet. Ett lopp värt att ta ställning i och i så fall blir det väl den.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2021-08-21, 11:27   #49
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2966
Standard

Yr.no visar fint väder i Gävle, blir nog inga problem med underlaget. Chatty Kronos är bra och välstammad (helsyskon Aetos Kronos), 5% är värt att dubbla favoriten med. Sprint och bakspår till trots, jag har sett P. Nordström köra galopp förut...

Avd
1: 1, 3, 4, 6, 7, 8 (5, 10)
2: 2 Francesco Zet (3, 6)
3: 4, 5, 6, 11 (1, 9)
4: 11 Upside Face (2, 9)
5: 1, 4, 6, 8, 9 (2, 3)
6: 2, 10 (3, 9)
7: 1 Morotai Degato (5, 4)

6x1x4x1x5x2x1 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: PHH MTJ XDP
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 11:53   #50

Stekels avatar

Standard

Det är nästan värre än vanligt med grejer som rycks och bajkar som hängs på till E3-finalerna. Och med en del lopp i övrigt med många jämnbetrodda kommer här de klaraste favoriterna. Hygglig risk för stoskräll och i det andra kan det också smälla lite tror jag. Sen är frågan hur man löser streck till det utan att gå bort sig i övrigt...

Gammal 2021-08-21, 12:02   #51

Standard

Bolagssystemet har två spikar - jättefavoriten i E3-finalen samt en spårgynnad finne i femte.

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 10:53
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 1 440,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6, 7 (5, 10) (formstarka 1 eller 3 tar ledningen. 6 ser allt bättre ut och kan få sin seger. 7 uppåt i ny regi och 4 härdad i V75)

2: 2 Francesco Zet (6, 1) (E3-finalen vinner Örjan/Daniel med denna blivande stjärna)

3: 1, 4, 5, 11 (6, 9) (5 tar ledningen men kan bli het där. 11 har mycket hög kapacitet men bakspår och lång distans drar ner. 4 bra i bra stunder. Starttröge 1 lotsas ut i andraspår och slår av det här gänget till 11 %)

4: 2, 4, 6, 7, 9, 11 (5, 1) (4,9 och 11 kommer från galopper, men är felfria kapabla att vinna. Stallet uppåt på 2. Björn varnar för 6 och säger, att det hans bästa vinstchans under dagen. 7 kommer från två raka på Visby, där han ofta vinner)

5: 1 Tattoo Avenger (8, 9) (1 håller ledningen - SoS. 4 tas lugnt från start pga galopprisk. 1 har tidigare behållit ledningen över 6 från start. Favoriterna 8 och 9 får trafikproblem och tunga resor från sämre spår. 1 är en spännande spik till 16 %)

6: 1, 2, 3, 5, 9, 10 (4, 8) (det skräller ofta i stofinalen. Garderas)

7: 1, 4, 5, 8 (11, 10) (kort lopp med flera startsnabba bådar för överpace. Streckar de bästa på framspåren)

5x1x4x6x1x6x4 = 2880 rader.
2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr.
Totalt: 1 440,00 kr.
Rättningskod: PBH DQM QFV
Gammal 2021-08-21, 12:58   #52

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3664
Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 12:57
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6 (7, 5)
2: 2, 6 (1, 3)
3: 4 Coin Perdu (5, 11)
4: 4, 6, 9, 11 (2, 7)
5: 1, 8, 9 (4, 6)
6: 1, 2, 3, 5, 9, 10 (4, 8)
7: 4 Oxidizer (1, 5)

4x2x1x4x3x6x1 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 13:56   #53
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6370
Standard

Oxi gick hela sista varvet i tredje senast. Gillar hästen och får väl resan nu när de lär köra ihjäl varandra därframme...

Eddy värst emot! Kommer med en grym avslutning när det är dags för blommor!

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 14:05   #54

Standard

Känns ruggigt svårt idag. Hoppas det klarnar framåt start... Speciellt avdelning 4 känns omöjlig, ville spika där men hittade inget jag kan lita på.

Santos de Castella är bästa hästen men har inte startat på ett tag och har i 6 starter gått i ledningen 5 segrar, ett andrapris. I övriga starter har han en sjundeplats efter galopp som bäst, aldrig gått felfritt från bakspår och då naturligtvis inget som går att lita på.

Sourire Frö har Santos rygg på, den har öppnat som en traktor i fyra av fem starter med framspår bakom bilen, men ok för tre starter sedan. Dock svårt att se en snabbstart från spår långt in bakom bilen.

Upside Face, hur ska de gå utrustad? Med eller utan käk? Öppet eller helstängt? Spår 11 och Peter G och galopprisk, heller ingenting jag vågar lita på.

Cena går godkänt varje gång utan den där riktiga kicken. Hamnar?

Lefty Gun kanske är favorit att få överta från Jaguar C boko. Stallkamrat till Santos. Hade jag vetat att Westholm kört felfritt fått en ok start och kunnat åkt fram och överta från stallkamraten på första bortre lång, ja, då hade jag spikat. Men för många osäkerhetsfaktorer inblandade.
Gammal 2021-08-21, 14:08   #55

Stekels avatar

Standard

Knäckfråga sista loppet som diskutetas mycket, jämnspelat. Spontantanken för mig var Oxidizer men kommer nog till slut ta ställning för Morotai. Bra inställning på den och maxning på allt idag. Ganska svårbedömd spetsrusning men hur det än blir borde Morotai landa i en rätt bra position. Och en del körning tål den.

10,7 är riktigt bra på Vaggeryd (banrekord) och sista loppet vore en vinst i de flesta silverlopp. Knappt spö av Zap efter att ha fått en riktig mangelresa av Unicorn som ju visat sig totalt omutlig och för bra för silver.

Gammal 2021-08-21, 14:15   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Känns ruggigt svårt idag. Hoppas det klarnar framåt start... Speciellt avdelning 4 känns omöjlig, ville spika där men hittade inget jag kan lita på.

Santos de Castella är bästa hästen men har inte startat på ett tag och har i 6 starter gått i ledningen 5 segrar, ett andrapris. I övriga starter har han en sjundeplats efter galopp som bäst, aldrig gått felfritt från bakspår och då naturligtvis inget som går att lita på.

Sourire Frö har Santos rygg på, den har öppnat som en traktor i fyra av fem starter med framspår bakom bilen, men ok för tre starter sedan. Dock svårt att se en snabbstart från spår långt in bakom bilen.

Upside Face, hur ska de gå utrustad? Med eller utan käk? Öppet eller helstängt? Spår 11 och Peter G och galopprisk, heller ingenting jag vågar lita på.

Cena går godkänt varje gång utan den där riktiga kicken. Hamnar?

Lefty Gun kanske är favorit att få överta från Jaguar C boko. Stallkamrat till Santos. Hade jag vetat att Westholm kört felfritt fått en ok start och kunnat åkt fram och överta från stallkamraten på första bortre lång, ja, då hade jag spikat. Men för många osäkerhetsfaktorer inblandade.
Huvudet på spiken. Känns vidöppet.

9 Santos Castella är grym på grundkapacitet, men har galopperat varenda gång den startat från bakspår. Ingen jag håller i handen hela vägen.

1 Jaguar C Boko kommer speta initialt och sedan tror jag att 4 Lefty Gun får överta. Därifrån är det hästen att slås. Om Olle Alsén däremot väljer att köra 1 Jaguar C Boko i spets, vilket inte vore helt orimligt då den kommer att komma dit hur enkelt som helst, så är det hästen att slå helt plötsligt.

5 Wolverine är hyfsat tidig på min kupong med tanke på läget, men den är inte pilsnabb ut dessvärre.

6 Cena är bra, kan öppna medel och har Björn i sulkyn. Inte heller helt omöjligt att den får överta spets ifall någon av de invändiga inte lyckas.

7 Stojweiler One har gått i väldigt enkla lopp, men får den rätt resa är den garanterat med på fotot.

2 Sourire Frö tar jag bort helt på min kupong.

Min förhoppning är att Olle Alsén dundrar till spets och verkligen vågar köra där hela vägen. 3% på ett sådant troligt scenario är mumma.
Gammal 2021-08-21, 14:15   #57

Stekels avatar

Standard

Vilken E3-kung han är Båth, siktar alltid rejält på dessa lopp och har senaste 5 åren 6 vinster på de 20 lopp som körts. 4% (med första barfota och bike!) och 14% står de i idag. Man behöver inte läsa längre för att konstatera spelvärde.

Gammal 2021-08-21, 14:16   #58

Standard

Gogobet Sisu anmäld barfota bak för första gången på 14 månader. Gjorde ett osannolikt lopp efter galopp den gången...
Gammal 2021-08-21, 14:16   #59
fri

Sharp$: 1401
Standard

Fakta Milliondollarrhyme: Har sprungit totalt 56 lopp och vunnit 14. Av alla lopp har den 6 gånger körts av annan kusk än FB, då är vinstprocenten 50%. När FB själv kört är vinstprocent 22%.
Gammal 2021-08-21, 14:20   #60

Stekels avatar

Standard

Upside Face gungar i hälften av sina lopp och bara mäktat med 3 segrar på de felfria. Även om den gick bra näst senast är det svårt att tro på den, speciellt med dåligt startspår och Norman som kusk.

Gammal 2021-08-21, 14:20   #61
fri

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Fakta Milliondollarrhyme: Har sprungit totalt 56 lopp och vunnit 14. Av alla lopp har den 6 gånger körts av annan kusk än FB, då är vinstprocenten 50%. När FB själv kört är vinstprocent 22%.
Man skulle kunna extrapolera lite mer, räknar vi bort loppen han gjort i Frankrike (3) och Finland (1) så är segerprocenten för andra kuskar än FB i Sverige 66%.
Gammal 2021-08-21, 14:22   #62

Standard

Citat:
Huvudet på spiken. Känns vidöppet.

9 Santos Castella är grym på grundkapacitet, men har galopperat varenda gång den startat från bakspår. Ingen jag håller i handen hela vägen.

1 Jaguar C Boko kommer speta initialt och sedan tror jag att 4 Lefty Gun får överta. Därifrån är det hästen att slås. Om Olle Alsén däremot väljer att köra 1 Jaguar C Boko i spets, vilket inte vore helt orimligt då den kommer att komma dit hur enkelt som helst, så är det hästen att slå helt plötsligt.

5 Wolverine är hyfsat tidig på min kupong med tanke på läget, men den är inte pilsnabb ut dessvärre.

6 Cena är bra, kan öppna medel och har Björn i sulkyn. Inte heller helt omöjligt att den får överta spets ifall någon av de invändiga inte lyckas.

7 Stojweiler One har gått i väldigt enkla lopp, men får den rätt resa är den garanterat med på fotot.

2 Sourire Frö tar jag bort helt på min kupong.

Min förhoppning är att Olle Alsén dundrar till spets och verkligen vågar köra där hela vägen. 3% på ett sådant troligt scenario är mumma.
Jag har ändå svårt att tro att de skulle börja köra i spets nu när det är v75, de har släppt varje gång. Alsén har heller ingen respekt med sig så flera lär prova mot tät om han sitter där...
Gammal 2021-08-21, 14:34   #63

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 14:33
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 315,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 6, 7 (10, 8)
2: 1, 2, 3, 6, 7 (4, 10)
3: 5 Milliondollarrhyme (11, 6)
4: 11 Upside Face (9, 6)
5: 8 Epimetheus (9, 1)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10 (8, 7)
7: 1, 4, 8 (5, 10)

6x5x1x1x1x7x3 = 630 rader.
630 x 1 x 0,50 kr = 315,00 kr.
Totalt: 315,00 kr.
Rättningskod: WHL CTM QCP
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 14:35   #64

Stekels avatar

Standard

Sourire var utanför min kupong länge också, men det är sån skilllnad på Årman/Henrikson och Wällstedt/Adielsson så tar nog med den som typ sjundehäst, även om den ser överstreckad ut.

Den man gärna vill ha med men som kanske inte får plats är Immanuel K.

Gammal 2021-08-21, 14:38   #65

Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 14:08
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6, 7, 10 (5, 2)
2: 2, 3 (6, 1)
3: 4, 5, 6, 11 (1, 9)
4: 2, 5, 6, 9, 11 (4, 7)
5: 1 Tattoo Avenger (8, 9)
6: 2, 3, 10 (9, 1)

6x2x4x5x1x3x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: VLC CTJ WKW

Avd 1:
Jämnspelat och svårlöst. Många om budet.

Skrällvarnar lite för 10 Bear Hope 4% med Björn Goop. Den är inte så tokig i grunden och inte ofta man får BG till 4%.

Avd 2:
Redéns häst kan bara vara bäst.

Dubblar ändå med 3 Immanuel K. 5% som jag får lite feeling för. Känns som den gått framåt ordentligt i sina senaste starter. Bra läge för ett fint lopp härifrån. Kan bli farlig då.

Avd 3:
Spår 1 var ju inget vidare för AT när den inte öppnar så snabbt. Gillar ju hästen och det slutar säkert med ytterligare en bra placering. Men om jag inte tror att den vinner från det läget, utan kanske "bara" tar en fin placering, så streckar jag inte. Gäller ju i slutändan att ha vinnaren. Blir förste att gratulera om jag har fel.

4, 5, 6 och 11 borde räcka långt.

Avd 4:
Riktigt svagt lopp för V75, men så är det ju lägsta klassen också. Garderar med flera streck.

5 Wolverine 4% skulle kanske kunna vara en potentiell skräll.

Avd 5:
Spik på 1 Tattoo Avenger 16%. Bra häst som kan leda runtom om den kommer till ledningen. Kan nog vinna ändå om det inte skulle bli så, men behövs lite mer tur då. Verkar vara i bra form hursomhelst.

Avd 6:
2 och 3 sticker väl ut. Att båda skulle vara dåliga eller försvinna tidigt ser jag inte. Men vad är det man säger: När två kör mot varandra vinner en tredje?

10 Chatty Kronos 6% gick starkt senast trots att den fick ett tufft lopp. Vill jag gärna ha med idag.

Avd 7:
Spik på 4 Oxidizer 19% som jag håller högt, som jag även gör med Eddy West.

Tar ställning idag dock för Oxidizer och hoppas att Eddy West körs snällt med sikte på finalen.

Lycka till idag allihopa som spelar!
Gammal 2021-08-21, 14:41   #66

Standard

Börjar dagen med en liten spiklös v4:a...

V4
Inlämnat: 2021-08-21, 14:41
Gävle
Lördag 2021-08-21
Start: 14:45
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 8 (4, 10)
2: 2, 5, 6 (3, 4)
3: 1, 2, 3, 4, 7, 9, 12 (10, 8)
4: 1, 2 (15, 4)

3x3x7x2 = 126 rader.
126 x 1 x 2,00 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: XKK BTG TCN
Gammal 2021-08-21, 14:43   #67

Standard

V4
Inlämnat: 2021-08-21, 14:42
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 256,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (1, 7)
2: 2 Punchboard (6, 5)
3: 2, 3, 7, 12 (4, 1)
4: 1, 2, 4, 15 (14, 9)

8x1x4x4 = 128 rader.
128 x 1 x 2,00 kr = 256,00 kr.
Totalt: 256,00 kr.
Rättningskod: TKC MTL PCN
Gammal 2021-08-21, 14:51   #68

Standard

Jag kommer spela ett stort recuderat system som jag lämnar in närmare start. Som komplement till det stora så spelar jag ett mindre chanssystem där jag spikar 2 Francesco Zet och 4 Lefty Gun.

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 14:49
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 7 (1, 6)
2: 2 Francesco Zet (6, 1)
3: 2, 5, 7, 12 (4, 11)
4: 4 Lefty Gun (9, 2)
5: 2, 3, 5, 6, 7 (8, 9)
6: 5, 10 (2, 3)
7: 4, 8 (1, 5)

3x1x4x1x5x2x2 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: QCH JTF ZCP
Gammal 2021-08-21, 14:55   #69

Sharp$: 3243
Standard

V75

3,6,7
2,6
4
2
9
2,3
4,5,8,11
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 15:05   #70

Standard

Varför är Fredrik B så "hatad"? Million har vunnit 14 lopp varav Fredrik körde 11. Det är väl inte så värdelöst? Sen kan jag säga att jag själv inte har med den idag. Men det beror inte på att jag tycker Fredrik är en lallare, utan på att jag idag valt att chansspika Antonio Trot.
Gammal 2021-08-21, 15:11   #71

Stekels avatar

Standard

Statistikfacit på Chapuy i rikstoton är inget vidare. En vinst på 17 försök. Om vi ser till önskeförutsättningarna auto kort med framspår så är det 1 vinst på 8 försök.

Åke som kusk på rikstoton i historiken som syns, en pallplats (tvåa) på senaste 18 försöken. Den placeringen just med Chapuy i silverförsök för ett år sen. Stod upp bra då men kunde inte spetsa av egen kraft trots spår 4, utan var tvungen att tvinga sig till ledning efter ett halvvarv som blev för tufft.

Gammal 2021-08-21, 15:15   #72

Stekels avatar

Standard

Citat:
Varför är Fredrik B så "hatad"? Million har vunnit 14 lopp varav Fredrik körde 11. Det är väl inte så värdelöst? Sen kan jag säga att jag själv inte har med den idag. Men det beror inte på att jag tycker Fredrik är en lallare, utan på att jag idag valt att chansspika Antonio Trot.
Ja lite onödigt hårda ord ibland, men vi har delade meningar där om man ska låna bort hästarna till bättre kuskar eller köra själv som tränare. För mig ger det en extra krydda i analysen bara och tycker det är kul när inte samma 12 mer eller mindre förutsägbara kuskar kör alla lopp. Men jag tror hela världen inkl Fredde själv är eniga om att han inte är lika vass som de topp 20-kuskarna han skulle kunna sätta upp om han vill.

Staketkusken (+1)
Gammal 2021-08-21, 15:20   #73
fri

Standard

Citat:
Är väl ingen som hatar Fredrik. Fakta är väl bara att hästen (liksom många andra hästar som tränarkörs) skulle haft högre segerprocent och betydligt mer insprungna pengar om en skickligare kusk kört. Men när man äger hästen själv gör man som man vill. Men att andra hästägare låter vissa tränare köra, är för mig obegripligt.

Senast redigerad av fri den 2021-08-21 klockan 15:23.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 15:22   #74

Stekels avatar

Standard

Zeolit grymt bortglömd på 2% idag! Man skickar inte hästen på V75 och maxar utrustningen utan att det finns viss form. Och på sitt bästa duger den riktigt bra i klassen.

Gammal 2021-08-21, 15:38   #75
Mix

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 2289
Standard

nice styrning av david grundmann
Mix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 15:47   #76

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
nice styrning av david grundmann
Körde inte direkt för vinst.......
Gammal 2021-08-21, 15:50   #77

TOBYTYKEs avatar

Standard

Kajjan är favorit i första ser jag. Har en segerprocent på 3 procent... och är favorit på V75.
Ingen A-häst i min värld.
Gammal 2021-08-21, 15:56   #78

Standard

1: 1, 3, 4, 6, 7, 10
2: 2, 3, 6, 7
3: 4, 11
4: 4 Lefty Gun
5: 1, 2, 4, 6, 8, 9
6: 2, 3, 8
7: 4 Oxidizer
Gammal 2021-08-21, 15:57   #79

Standard

Mina tankar om dagen:

V75-1:
Det snackas en del om att 1 Tale of Jacks ska försöka hålla upp spets, men jag tror inte att man lyckas med det. Snabbast tror jag att 6 Iceland Radio är. Sedan kommer 7 Xanthis Coktail och övertar och därifrån är det hästen att slå. Bäst i fältet är 3 Gogobet Sisu som garanterat skulle kunna vinna från dödens eller andra utvändigt. 4 Don't Be Weak är bra. 5 Showtimejackflower gör det bra mest hela tiden, men är rejält underspelad tycker jag. Ifall 1 Tale of Jacks mot all förmodan skulle lyckas hålla spets så vill inte jag missa 8 Qvidjas First som isåfall får rygg ledaren och innerspår hela vägen. 2 Qeen Roc är bra och i hyfsad form. Magnus A Djuse och direkt i andraspår. 2% är taget.

Spets: 7 Xanthis Coktail
Troliga vinnaren: 7 Xanthis Coktail
Skräll: 5 Showtimejackflower
Miljonskrällen: 2 Qeen Roc / 8 Qvidja's First
Schas: 1 Tale of Jacks / 6 Iceland Radio

V75-2:
Jag spelar för att storfälla 2 Francesco Zet. Den är bra, men till den här procenten måste den fällas. Förhoppningsvis så blir det lite fart på tillställningen och då öppnar det definitivt upp det för resten av fältet. Mitt förstastreck efter favoriten är 5 Herecomestheboom som gör det bra hela tiden. Jag kommer att strecka väldigt många här, men några extrema miljonskrällar är 9 Power Doc och 12 Dozen of Oysters som kan få loppet ifall det blir fart där framme.

Spets: 1 Ambrosius
Troliga vinnaren: 2 Francesco Zet
Skräll: 5 Herecomestheboom
Miljonskrällen: 9 Power Doc / 12 Dozen of Oysters
Schas: 1 Ambrosius / 2 Francesco Zet

V75-3:
Ruskigt öppet lopp i min bok. Visst, 5 Milliondollarrhyme är ett spikbud på grundkapacitet, men Fredrik B Larsson över 2640 känns sådär även om han bara ska och bevaka ledningen hela vägen. Det är mitt troliga loppscenario, men jag spelar på att han lyckas bränna från spets. Mitt andrastreck i loppet är 2 Eldorado B som är snabb ut och som sitter rygg ledaren. Blir favoriten för het i ledningen så är 2 Eldorado B loppets troliga vinnare i min bok. 0.3%? Herregud. Mitt tredjestreck är 7 Order To Fly som inte alls är så pjåkig. Går bra över distansen och spåret är inte nödvändigtvis jättedåligt. 1.1%? Herregud. Jag målar på en del där bakom.

Spets: 5 Milliondollarrhyme
Troliga vinnaren: 5 Milliondollarrhyme
Skräll: 2 Eldorado B / 7 Order To Fly
Miljonskrällen: 12 Västerbo Grosbois
Schas: 1 Antonio Trot / 4 Coin Perdu / 5 Milliondollarrhyme / 11 Heavy Sound

V75-4:
Mitt förstatreck 3 Önas Py blev dessvärre struken, vilket öppnade upp loppet lite grann. Jag tror att 1 Jaguar C Boko spetsar initialt, sedan kommer 4 Lefty Gun och övertar. Därifrån är det hästen att slå. Det är dock ganska öppet där bakom och jag målar på rejält. 9 Santos De Castella är grym och kan definitivt runda allt om det klaffar, men det är ingenting jag vågar hålla i handen. Målar på en del där bakom.

Spets: 1 Jaguar C Boko
Troliga vinnaren: 4 Lefty Gun
Skräll: 4 Lefty Gun
Miljonskrällen: 1 Jaguar C Boko / 7 Stojwejler One
Schas: 2 Sourire Frö / 9 Santos De Castella

V75-5:
Många har snackat upp 1 Tattoo Avenger, men jag tror inte att den lyckas hålla upp ledningen. Jag både tror och hoppas att 3 Claw är först fram och därifrån är det hästen att slå. Det finns dock en risk att man släpper och då öppnar loppet verkligen upp sig. Andrastrecket är 7 Zeolit som är riktigt bra. 1.5%? Herregud. Tredjestrecket är 2 Fighter Lady som är otroligt kapabel. Går bra till slut. Många fler där bakom.

Spets: 3 Claw
Troliga vinnaren: 8 Epimetheus
Skräll: 2 Fighter Lady / 3 Claw
Miljonskrällen: 5 O.M Easton / 7 Zeolit
Schas: 1 Tattoo Avenger / 4 Perpetuate / 8 Epimetheus

V75-6:
Till en början så var inne på att ta många här, men jag kommer att spika. Det troliga är att 1 Bouillabaise håller upp spets och får 2 Islay Mist Sisu på utsidan som vill pressa sig till ledningen. Förhoppningsvis blir det högt tempo i loppet vilket öppnar upp för min skräll som är 10 Chatty Kronos. Visst, det är otroligt vanskligt att spika på 1640, men den avslutade ruggigt bra senast och med speed på loppet så är det inte helt omöjligt att den rundar allting. 6%. Som taget.

Spets: 1 Bouillabaisse
Troliga vinnaren: 10 Chatty Kronos
Skräll: 10 Chatty Kronos
Miljonskrällen: 10 Chatty Kronos
Schas: 1 Bouillabaisse / 2 Islay Mist Sisu

V75-7:
1 Morotai Degato kör allt för ledningen. 5 Chapuy måste till ledningen för att vinna. Det luktar körning lång väg. Jag spikar ytterligare på det här scenariot. Jag tror 8 Eddy West är bästa hästen i loppet och med detta troliga loppscenario tror jag att den kan runda allt. Det enda emot är 4 Oxidizer som troligtvis lär sitta andra utvändigt och därifrån kan det bli riktigt bra för Ulf Ohlsson. Jag hoppas dock att det löser sig för 8 Eddy West och därför spikar jag. Dessvärre har den gått upp från 9-10% till 17% under dagen, vilket gör att spelvärdet minskat ganska kraftigt.

Spets: 1 Morotai Degato
Troliga vinnaren: 8 Eddy West
Skräll: 10 Hell Patrol
Miljonskrällen: 10 Hell Patrol
Schas: 1 Morotai Degato / 5 Chapuy
Gammal 2021-08-21, 15:58   #80
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6370
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Oxi gick hela sista varvet i tredje senast. Gillar hästen och får väl resan nu när de lär köra ihjäl varandra därframme...

Eddy värst emot! Kommer med en grym avslutning när det är dags för blommor!

Usch nu kommer tvivlet. Är det kanske så enkelt att Morotai enkelt tar spets och får sitta i fred??

#20 min kvar av tvekan!

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 15:58   #81
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1263
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Kajjan är favorit i första ser jag. Har en segerprocent på 3 procent... och är favorit på V75.
Ingen A-häst i min värld.
Hur bra material har han kört med en segerprocent på 3%? Antar att det är inga favoriter direkt men har inte koll
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 15:59   #82

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3431
Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 15:57
V7 - endast utdelning på 7 rätt
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 (2, 9)
2: 2, 3, 6, 7 (1, 4)
3: 1, 11 (5, 4)
4: 9 Santos de Castella (2, 11)
5: 1, 2, 6, 7, 8, 9 (4, 3)
6: 1, 2 (3, 9)
7: 8 Eddy West (1, 5)

8x4x2x1x6x2x1 = 768 rader.
768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr.
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: WCC KTF VMR
Gammal 2021-08-21, 16:00   #83

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2021-08-21, 14:42
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 256,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (1, 7)
2: 2 Punchboard (6, 5)
3: 2, 3, 7, 12 (4, 1)
4: 1, 2, 4, 15 (14, 9)

8x1x4x4 = 128 rader.
128 x 1 x 2,00 kr = 256,00 kr.
Totalt: 256,00 kr.
Rättningskod: TKC MTL PCN
Sedärja - 600 netto i speldeg till resten av dagen
Gammal 2021-08-21, 16:01   #84
Banned

Standard

Intressant omgång.

Som jag skrivit i annat forum så är det 50% på favoriterna i korta E3, om de är så pass stora favoriter som idag. Så nån av dem vinner väl. Jag väljer att steka favoriten i andra, och lyfter fram 3 Immanuel K. som äntligen fått ett bra läge bakom bilen. Spikar nog den på nån kupong.

Att tänka på är att i de flesta av E3-finalerna så har det gällt att sitta "därframme", inte bara för att vinna utan att vara på plats. Om häst med spår 1 spetsar så är 9 ett bra platsspel. 9 Aint Misbehavin kan vara ett drag, även om 2,37 kanske inte är nåt odds att skriva hem om.

Dagens spik måste 4 Perpetuate vara - om förändringarna som Reijo gör, gör att han går felfritt. "-Nu kör vi!"

Finns inte så gott om stänkare, men en av dem som är helt bortglömd är 7 Counterfeightr, har gått bra i ett par lopp på slutet och ramlar han ner här så är han förmodligen med på fotot.
Gammal 2021-08-21, 16:08   #85

Standard

Mina tankar idag.

Avd1

Känns öppet men jag använder 1 Tale of Jacks som U-spik på en lapp.
Garderar med hela 8 hästar till på den andra lappen.
Tale Of Jacks upplopp efter att inte ha fått fritt förrän in på upploppet var riktigt positiv.
Satt sist i utgången av sista sväng

Andrarank blir 3 Gogobet Sisu som man rycker bakskorna på.

Tredjerank får 4 Dont Be Weak bli som en kompis till mig deläger och jag har följt från debuten.

Avd2

6 Felix Orlando har jag faktiskt ingen större känsla för trots att jag tror hästen tar ledningen. Nordström kommer nog tvåa som bäst OM han släpper till Örjans storfavorit- då vinner Francesco Zet.

Men om Orlando körs i ledning och får Francesco i dödens så gynnas speedkulan 3 Immanuel K som då kan runda till vinst över upploppet om 2 och 6 kört emot varandra.

Lås på 2 Francesco Zet och 3 Immanuel K

Avd 3

Jag har svårt att svälja Milliondollarrhyme som favorit när Fredrik ska styra.

Kommer heja lite extra på Antonio Trot. Ganska svårtanalyserat lopp och jag streckar hela 7 hästar och hoppas på kantboll.

Avd4

Tycker jag är omgångens svåraste lopp att bena ut.

Jag streckar alla utom 8 ,10 och 12

Avd 5

8 Epimetheus är min klara förstahäst i loppet. Fint intryck sist och jag använder hästen som min andra U-Spik.

Vinner inte 8 så kan väldigt många vinna. Jag streckar alla utom 5,10 och 11 på den andra lappen.

Avd 6

1 Bouillabaisse spetsar och körs i ledning. 5 Island Mist Sisu borde hamna i dödens och det ser ut att bli tempo på loppet.

Blir det Överpace så vinner 10 Chatty Kronos som är speedigast i loppet och kanske även bästa hästen i loppet!

Spik 10 Chatty Kronos till fina 6%

Avd7

Full fart!

1 Morotai Degato har matchats för detta lopp. Är startsnabb och tar ledningen.

5 Chapuy har 9/11 från ledning över kort distans. Åke har nog inget annat val än att ladda ordentligt för ledning men där borde det vara upptaget.

8 Eddy West vinner detta lopp om det blir överpace vilket känns väldigt troligt.

Men spår 8 har ställt till det för bra hästar förr så jag dubblar med 4 Oxidizer som även han är gynnad om det blir fart på loppet.

1 Morotai Degato kan såklart också vinna loppet om Åke med Chapuy skulle ge upp spetsstriden tidigt. Jag rankar hästen trea.

Då Morotai haussats upp som klar favorit så låser jag loppet på min första och andrarank i loppet. 4 Oxidizer och 8 Eddy West. Av de tre med vinstchans så får jag bäst värde på de två jag rankar först- tackar betaltjänsterna för det

Mitt andelsspel är delat på två kuponger

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 15:38
Basses andelsspel
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 1 008,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Tale of Jacks (3, 4)
3: 1, 4, 5, 6, 7, 9, 11 (8, 10)
4: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11 (8, 10)
5: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 12 (5, 10)
6: 10 Chatty Kronos (2, 1)

1x2x7x8x9x1x2 = 2016 rader.
2016 x 1 x 0,50 kr = 1 008,00 kr.
Totalt: 1 008,00 kr.

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 15:37
Basses andelsspel
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 1 008,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 (9, 12)
3: 1, 4, 5, 6, 7, 9, 11 (8, 10)
4: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11 (8, 10)
5: 8 Epimetheus (4, 1)
6: 10 Chatty Kronos (2, 1)

9x2x7x8x1x1x2 = 2016 rader.
2016 x 1 x 0,50 kr = 1 008,00 kr.
Totalt: 1 008,00 kr.

Omgången ser ovanligt trevlig ut och det finns goda förutsättningar för lite högre utdelning än normalt.

lycka till alla som spelat V75 idag

Senast redigerad av Basse den 2021-08-21 klockan 16:40.
Gammal 2021-08-21, 16:15   #86

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

Så här blev dagens rader

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 16:01
Svensk allians s andelsspel
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 2 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6, 7, 8 (2, 5)
2: 1, 2, 4, 6, 7 (3, 12)
3: 1, 4, 5, 6, 11 (9, 8)
4: 2, 6, 9, 11 (4, 5)
5: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 (12, 5)
6: 2 Islay Mist Sisu (1, 5)
7: 4 Oxidizer (8, 11)

6x5x5x4x8x1x1 = 4800 rader.
4800 x 1 x 0,50 kr = 2 400,00 kr.
Totalt: 2 400,00 kr.

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 16:01
Bills Tobak, Superdragets andelsspel
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 1 947,75 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 (5, 10)
2: 1, 2, 3, 6, 7 (4, 9)
3: 1, 4, 5, 6, 11 (9, 8)
4: 2 Sourire Frö (11, 6)
5: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9 (2, 5)
6: 2 Islay Mist Sisu (1, 9)
7: 1, 4, 8 (11, 10)

7x5x5x1x7x1x3 = 3675 rader.
3675 x 1 x 0,50 kr = 1 837,50 kr

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 16:02
Bills Tobak, 50-LAPPENs andelsspel
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 715,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 7 (6, 8)
2: 1, 2, 3, 6, 7 (4, 9)
3: 1, 4, 5, 6, 11 (8, 9)
4: 2 Sourire Frö (11, 6)
5: 1, 4, 6, 7, 8, 9 (3, 10)
6: 1, 2, 5 (3, 9)
7: 4 Oxidizer (8, 1)

3x5x5x1x6x3x1 = 1350 rader.
1350 x 1 x 0,50 kr = 675,00 kr

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 16:10
Bills Tobak, Rospiggens andelsspel
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 1 060,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6, 7 (2, 10)
2: 2 Francesco Zet (3, 1)
3: 1, 4, 5, 6, 11 (9, 10)
4: 2, 6, 9, 11 (4, 7)
5: 1, 4, 8, 9 (7, 2)
6: 2 Islay Mist Sisu (3, 9)
7: 1, 4, 5, 8, 11 (10, 7)

5x1x5x4x4x1x5 = 2000 rader.
2000 x 1 x 0,50 kr = 1 000,00 kr

Lycka till allesammans
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 16:17   #87

Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 16:16
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 160,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Tale of Jacks (3, 6)
2: 1, 2, 3, 6 (7, 4)
3: 1, 4, 5, 6, 11 (9, 7)
4: 2, 6, 9, 11 (4, 5)
5: 1 Tattoo Avenger (8, 9)
7: 1, 4, 8, 10 (5, 11)

1x4x5x4x1x1x4 = 320 rader.
320 x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr.
Totalt: 160,00 kr.
Rättningskod: PJH FTJ ZMR
Gammal 2021-08-21, 16:17   #88

SistaStallskrikets avatar

Sharp$: 5983
Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 16:14
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 2 289,60 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3 (6, 5)
2: 2, 3, 4, 6 (1, 7)
3: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12 (8, 5)
4: 1, 2, 4, 7, 11 (6, 5)
5: 9 Naheed (1, 8)
6: 1, 2, 3, 8, 9, 10 (4, 5)
7: 1, 8 (5, 4)

2x4x9x5x1x6x2 = 4320 rader.
4320 x 1 x 0,50 kr = 2 160,00 kr.

-----------------------------------------------------

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 15:55
Sundbyholms Travbana, Stallskriket skrälls andelsspel
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 1 030,32 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Tale of Jacks (3, 6)
2: 2, 3, 6 (1, 7)
3: 1, 4, 5, 6, 9, 11 (2, 8)
4: 7, 11 (4, 9)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (10, 12)
6: 1, 2, 3, 8, 9, 10 (4, 5)
7: 8 Eddy West (1, 5)

1x3x6x2x9x6x1 = 1944 rader.
1944 x 1 x 0,50 kr = 972,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 16:21   #89

Standard

9 Aint Misbehavin, min andraspik!
Gammal 2021-08-21, 16:25   #90
Banned

Standard

Bra början!
Gammal 2021-08-21, 16:26   #91

Sharp$: 1792
Standard

Gött,spika vinnaren
Basse (+5), Nobleflash (+5)
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 16:33   #92

Standard

Strecken räckte inte till för den hästen. Första reserv.

Min idé Bear Hope hann nästan dit efter en grym styrning från BG. Nästagångare.

Flera betrodda väldigt bleka...

Lycka till ni som är kvar
Gammal 2021-08-21, 16:34   #93

Standard

Lilling endast 10 pix

5
1.2.3.6.7
1.9
6
4
2.4
4

Rättningskod WJJ CTJ RMV
Fulsprit (+7)
Gammal 2021-08-21, 16:36   #94

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Strecken räckte inte till för den hästen. Första reserv.

Min idé Bear Hope hann nästan dit efter en grym styrning från BG. Nästagångare.

Flera betrodda väldigt bleka...

Lycka till ni som är kvar

Följde denna hela vägen då det var min idé också. Tyvärr förlorar han nog loppet på att ekipaget tappar nästan två längder på bortre lång och måste då jaga ikapp - hade han suttit kloss i rygg, så tror jag på ett annat resultat...
Gammal 2021-08-21, 16:39   #95

Standard

coin perdu struken. Då fick man MDR ändå!
Gammal 2021-08-21, 16:41   #96

Reg.datum: okt 2020
Sharp$: 280
Standard

Svante stryker Coin Perdu i avd3 pga att banan är för dålig enligt honom och Adielsson. Om dom inte gör någon mirakelinsats så bör han väl då även stryka sina andra två för dagen? (Lacille Boko & Chipper Kronos)
gnoffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 16:43   #97

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makro123 Visa inlägg
Gött mos, då blir väl MDR en "megafavorit", eller i alla fall mycket större än vad han borde vara...

Gammal 2021-08-21, 16:43   #98

Standard

Hm Francesco Zet hoppar och i uppvärmning inför start. Banan fäller nog sina offer idag.
Gammal 2021-08-21, 16:44   #99

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gnoffa Visa inlägg
Svante stryker Coin Perdu i avd3 pga att banan är för dålig enligt honom och Adielsson. Om dom inte gör någon mirakelinsats så bör han väl då även stryka sina andra två för dagen? (Lacille Boko & Chipper Kronos)

Olika hästar klara underlaget på skiftande sätt - CP har väl en skadehistorik i bagaget, också...
Gammal 2021-08-21, 16:44   #100

TOBYTYKEs avatar

Standard

Kaj står på 3 procent segrar, profetia nr 2 Chapuy chanslös kvar.
Gammal 2021-08-21, 16:44   #101

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makro123 Visa inlägg
Ja det var synd. Antonio Trot är mitt drag.
Gammal 2021-08-21, 16:47   #102
Banned

Standard

Fan, där rök man på en kupong. Men två kvar!
Gammal 2021-08-21, 16:50   #103

Standard

Jorma över lång distans nu (och nedstruken) - ni vet hur detta brukar sluta...
Gammal 2021-08-21, 16:52   #104
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liisa Visa inlägg
Lilling endast 10 pix

5
1.2.3.6.7
1.9
6
4
2.4
4

Rättningskod WJJ CTJ RMV
97% av systemen borta....
Gammal 2021-08-21, 16:52   #105

Standard

Felix Orlando är nog född med matjord i fickorna.

Vann E3 över 2140 för att inte Mellby Jinx var fullt körbar.

Vinner idag för att inte Francesco Boko är fullt körbar. Det ställde även till det för mitt motbud Immanuel K som nu hamnade i dödens.

Nordstöm är kanske den som har matjord i fickorna. Vinner ju allt i storloppen för unghästar.

Grattis Felix och Nordstöm

Jag fick helt fel angående Felix
Gammal 2021-08-21, 16:53   #106

TOBYTYKEs avatar

Standard

Citat:
Jorma över lång distans nu (och nedstruken) - ni vet hur detta brukar sluta...
Dödens i hårt tempo moralisk vinnare men 2-3a?
Gammal 2021-08-21, 16:56   #107

Standard

V5
Inlämnat: 2021-08-21, 16:55
Gävle
Lördag 2021-08-21
Start: 17:05
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 6, 11 (9, 8)
2: 2, 4, 6, 9, 11 (5, 7)
3: 1 Tattoo Avenger (8, 4)
4: 2, 9, 10 (3, 1)
5: 1, 4, 5, 8, 10 (11, 7)

4x5x1x3x5 = 300 rader.
300 x 1 x 1,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: TKL LTG PGW
Gammal 2021-08-21, 17:04   #108

SistaStallskrikets avatar

Sharp$: 5983
Standard

V5
Inlämnat: 2021-08-21, 17:03
SistaStallskriket andelsspel
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 560,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 6, 9, 11 (12, 8)
2: 7, 11 (4, 9)
3: 1, 3, 8, 9 (4, 6)
4: 1, 2, 3, 5, 8, 9, 10 (4, 7)
5: 1, 8 (5, 4)

5x2x4x7x2 = 560 rader.
560 x 1 x 1,00 kr = 560,00 kr.
Totalt: 560,00 kr.
Rättningskod: WCL LTC SGP
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 17:05   #109

Standard

Citat:
Dödens i hårt tempo moralisk vinnare men 2-3a?
Hehe, det händer det med, men tror att han har bra chans från andra, tredje ytter - är inte snabb ut för fem öre... Tror dock mest på Heavy Sound!
Gammal 2021-08-21, 17:07   #110
Banned

Standard

Va fan, har FBL gått kuskkurs?
Gammal 2021-08-21, 17:08   #111

Standard

Ojdå - 1,14,0 - nu kan väl inte ens Fredde förlora... Dumstrut på!
Gammal 2021-08-21, 17:10   #112

Standard

Haha. Hur lyckas inte Fredrik B Larsson vinna när loppet blir kört sådär?
Gammal 2021-08-21, 17:10   #113

Standard

Av med dumstruten och många här inne får ta på den... Otroligt!!!
Gammal 2021-08-21, 17:10   #114

Standard

Götti gött
Gammal 2021-08-21, 17:10   #115

Standard

Snyggt kört av Wäjersten.

Men ah... FBL.
Gammal 2021-08-21, 17:12   #116

Standard

Alltid något...

TVILLING
Inlämnat: 2021-08-21, 17:06
Gävle Lopp 7
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
5, 11
Utgångshästar
9 Esprit Sisu

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: TCF DTJ RGQ
Fulsprit (+5)
Gammal 2021-08-21, 17:13   #117

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Otippat att Larsson inte kan reglementet.. Hur fan lyckas han gå för tidigt på Gävles korta upplopp
Gammal 2021-08-21, 17:16   #118

maurizo365s avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2467
Standard

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 15:02
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 968,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 (11, 1)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 (10, 12)
3: 9, 11 (5, 4)
4: 6 Cena (9, 2)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 (10, 8)

11x8x2x1x11x1x1 = 1936 rader.
1936 x 1 x 0,50 kr = 968,00 kr.
Totalt: 968,00 kr.

Nu börjar allvaret!
Fulsprit (+7), Liisa (+7)
maurizo365 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 17:17   #119

Standard

Var är alla Freddefans och dumstrutar?!

Gammal 2021-08-21, 17:17   #120

Shooters avatar

Standard

MDR gör det bra men blev tyvärr för het under loppet och torskar på linjen. Hoppar de inte bort sig i ledningen på upploppet så åker de ändå på snöret av någon som fått ett bra lopp.
Gammal 2021-08-21, 17:24   #121

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
MDR gör det bra men blev tyvärr för het under loppet och torskar på linjen. Hoppar de inte bort sig i ledningen på upploppet så åker de ändå på snöret av någon som fått ett bra lopp.

Nej, nej, nej, käre Shooter - jag brukar hålla med dig, men absolut icke här! Kusen var skitdålig - detta hade ett kallblod vunnit i detta tempot och inget tryck. Låg på lite med det skall han tåla. Troligtvis är det Fredde som inte kan reglera kusen. Örjan hade vunnit med ett par längder, så är det bara!

Gammal 2021-08-21, 17:25   #122
Banned

Standard

Hultman beskrev det där rätt bra i "analysen", att har man haft hästen ute över 1600 och fått den upptaggad ordentligt så är det svårare att få den att gå lugnt över 2640 i starten efter. Jag tycker att det var väldigt tydligt att FBL kunde hålla MDR lugn och fin från start men 1300-1400 kvar så tog han i själv och ville springa arslet av sig.

Synd för FBL som verkligen hade straffsparken upplagd. Och naturligtvis skulle man haft Wäjersten hellre än Kontio på systemet. Dumstrut på!
Gammal 2021-08-21, 17:28   #123
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1837
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Man skulle kunna extrapolera lite mer, räknar vi bort loppen han gjort i Frankrike (3) och Finland (1) så är segerprocenten för andra kuskar än FB i Sverige 66%.
Fredde fattar inte… varje gång han kör har hästen otur…
Och när andra kör har den tur…
Obegripligt att han inte värderar vinsten för hästen högre än sin egen tv tid
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 17:29   #124

Standard

Denna gick också in...

TVILLING
Inlämnat: 2021-08-21, 17:22
Gävle Lopp 8
Lördag 2021-08-21
Start: 17:27
Vadet gäller startnummer

Hästar
2, 6
Utgångshästar
9 Santos de Castella

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Rättningskod: VJK MTB PGS
Gammal 2021-08-21, 17:30   #125

Standard

Där åkte i alla fall dumstruten på - kusksopa! Att man aldrig lär sig...
Gammal 2021-08-21, 17:33   #126
Banned

Standard

Erik Adielsson är en mästare att få fart på hästarna från start. Och hela vägen över mål.

Det där borde FBL titta närmare på....
Fulsprit (+1)
Gammal 2021-08-21, 17:36   #127

Standard

Brukar inte gilla när man skall gräva fram gråterskor, men detta gråt var genuint och sådant älskar jag...
Gammal 2021-08-21, 17:42   #128
Banned

Standard

Äntligen dags för ett tvilingspel:

TVILLING

2, 6, 7, 8
Utgångshästar
4 Perpetuate

Rättningskod: XFC BTJ TGQ
Gammal 2021-08-21, 17:44   #129

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3664
Standard

Provad dd 5 -4
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 17:47   #130

Standard

Hultman - den borne linguisten...

Gammal 2021-08-21, 17:53   #131

Standard

Citat:
Äntligen dags för ett tvilingspel:

TVILLING

2, 6, 7, 8
Utgångshästar
4 Perpetuate

Rättningskod: XFC BTJ TGQ
Synd när du hade vinnaren...
Gammal 2021-08-21, 17:58   #132
Banned

Standard

Citat:
Intressant omgång.

Dagens spik måste 4 Perpetuate vara - om förändringarna som Reijo gör, gör att han går felfritt. "-Nu kör vi!"
F-n vad skönt. Synd att de snackade ner den i studion, från nästan 8 ggr till knappt 5 ggr pengaran på 5 minuter.
hoola (+4)
Gammal 2021-08-21, 18:02   #133
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Synd när du hade vinnaren...
Jo, men sitter bra på det med en handfull tripplar. i fortsättningen.

Och ett vinnarspel som väl gav 1500 spänn eller nåt.

Men det var synd på tvillingen, när man äntligen får in nåt....

Får jag säga än en gång att jag verkligen uppskattar din insats, att vecka ut och vecka in försörja oss med inlägg på Service Plays? Kudos!

VINNARE

4 Perpetuate

1 x 375,00 kr = 375,00 kr.
Totalt: 375,00 kr.
Rättningskod: WBL GTD SGQ
hoola (+15)
Gammal 2021-08-21, 18:09   #134

Standard

Noterar att DD:n 2-4 ger inte bara 10x pengarna men även 6 rätt åt Jiwa,maurizo365 och framför allt Liisas 10 kr. bong!!!
Håller tummarna!
znipstern (+1), maurizo365 (+2)
Gammal 2021-08-21, 18:11   #135

Shooters avatar

Standard

DD: 9-4
Gammal 2021-08-21, 18:13   #136

Standard

DD: 10-8.
Gammal 2021-08-21, 18:15   #137

Standard

Svårt idag. Provar med oddsdubbel

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-08-21, 18:12
Gävle
Lördag 2021-08-21
Start: 18:20
Kostnad: 800,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Chatty Kronos
2: 1, 4, 5, 8

4 x 200,00 kr = 800,00 kr.
Totalt: 800,00 kr.
Rättningskod: QCF CTL RJZ
Gammal 2021-08-21, 18:16   #138
Banned

Standard

Citat:
Noterar att DD:n 2-4 ger inte bara 10x pengarna men även 6 rätt åt Jiwa,maurizo365 och framför allt Liisas 10 kr. bong!!!
Håller tummarna!
Just den kombinationen får väldigt gärna sitta....

RAKET
9: Vinnare 4 Perpetuate
10: Vinnare 2 Islay Mist Sisu
11: Vinnare 4 Oxidizer

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Rättningskod: ZBK CTK XGW

Men jag tar hellre 7 i sista avdelningen för lite bättre utdelning på 6 rätt....
Gammal 2021-08-21, 18:17   #139

Standard

Spetskörningen kan absolut bädda för nån av Riordans hästar trots bakspår på kort.
Trots att upploppet är kort.
Gammal 2021-08-21, 18:18   #140

Standard

Citat:

RAKET

Men jag tar hellre 7 i sista avdelningen för lite bättre utdelning på 6 rätt....

Kan gå!!!
Gammal 2021-08-21, 18:21   #141

Standard

4an grym värmning
Gammal 2021-08-21, 18:24   #142

Standard

fel...
Gammal 2021-08-21, 18:24   #143

TOBYTYKEs avatar

Standard

Vilket flyt...
Gammal 2021-08-21, 18:25   #144

Standard

Vad faan!!! Vem var det som sade att Nordström har matjord i fickorna - min spik var ju stenklar!!!
Basse (+5)
Gammal 2021-08-21, 18:25   #145

Shooters avatar

Standard

Och på DD så åker jag på den traditionella galoppen över mål när Örjan annars vinner.
Gammal 2021-08-21, 18:27   #146

Standard

Citat:

RAKET

Ett steg på vägen!
Gammal 2021-08-21, 18:28   #147

Standard

Inte kul för Riordan med galopp på båda hästarna.
Fulsprit (+1)
Gammal 2021-08-21, 18:28   #148

Standard

Per Nordström. Vilken kung. Årets tränare . Ingen kan vara i närheten av att köra in lika mycket per start och vilka unghästar denna supertränare från Jägersro i Malmö har i sitt stall. Ruggigt imponerad. På tisdag startar hans nya världsstjärna Önas Prince i derbykvalen.

Inte påläst idag då Malmö FF spelade match men ingen olöslig V75a för dom som valde att gå Nordström vad gällde spikvalen.
Gammal 2021-08-21, 18:29   #149
GGS

Sharp$: 2896
Standard

Värden i teorin.

1 _ 182322-- 748-- 68
2 __ 1.320728E+07-- 10615-- 429
3 __ 7219973-- 9207-- 404
4 __ 273484-- 1091-- 95
5 __ 266485-- 1066-- 93
6 __ 9845433-- 9986-- 418
7 __ 5822526-- 8603-- 392
8 __ 301335-- 1192-- 103
9 __ 1.46351E+07-- 10810-- 432
10 __ 1521060-- 4392-- 274
11 __ 960105-- 3166-- 221
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 18:30   #150

TOBYTYKEs avatar

Standard

Om inte Claes hamnar sist kanske det kan bli lite spännande trots allt när 9an ramlade in istället för Coin Perdu.

V5
Inlämnat: 2021-08-21, 16:38
Gävle
Lördag 2021-08-21
Start: 17:06
Kostnad: 16,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 11, 9 (9, 8)
2: 2, 11 (9, 7)
3: 4, 6 (9, 2)
4: 2 Islay Mist Sisu (3, 9)
5: 8 Eddy West (5, 11)

4x2x2x1x1 = 16 rader.
16 x 1 x 1,00 kr = 16,00 kr.
Totalt: 16,00 kr.
Fulsprit (+5)
Gammal 2021-08-21, 18:32   #151

Standard

Citat:
Om inte Claes hamnar sist kanske det kan bli lite spännande trots allt när 9an ramlade in istället för Coin Perdu.

V5
Inlämnat: 2021-08-21, 16:38
Gävle
Lördag 2021-08-21
Start: 17:06
Kostnad: 16,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 11, 9 (9, 8)
2: 2, 11 (9, 7)
3: 4, 6 (9, 2)
4: 2 Islay Mist Sisu (3, 9)
5: 8 Eddy West (5, 11)

4x2x2x1x1 = 16 rader.
16 x 1 x 1,00 kr = 16,00 kr.
Totalt: 16,00 kr.
Du håller med Goop m.a.o.
Fullt möjlig utgång.
Gammal 2021-08-21, 18:32   #152
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Och på DD så åker jag på den traditionella galoppen över mål när Örjan annars vinner.
Du får sluta spela på hästar som galopperar över mål.
Gammal 2021-08-21, 18:34   #153
Banned

Standard

Citat:
Intressant omgång.

Som jag skrivit i annat forum så är det 50% på favoriterna i korta E3, om de är så pass stora favoriter som idag. Så nån av dem vinner väl.
Lite har man lärt sig av Statistik-jens.....
Gammal 2021-08-21, 18:36   #154

TOBYTYKEs avatar

Standard

Citat:
Du håller med Goop m.a.o.
Fullt möjlig utgång.
Fick tänka i 20 sekunder och förstår nu att han spikade i Björnkollen, hoppas han har rätt ...
Gammal 2021-08-21, 18:37   #155
Banned

Standard

Citat:
Inte kul för Riordan med galopp på båda hästarna.
Han kanske borde anlita nån bra kusk. Magnus A Djuse?
Gammal 2021-08-21, 18:39   #156

Standard

Citat:
Ja, du. Undrar hur mycket Magnus får köra åt Riordan i fortsättningen...
Gammal 2021-08-21, 18:41   #157

Standard

Citat:
Precis! Såg inte hur mycket MAD körde in åt sin bror i detta lopp.
Kanske hade varit bättre om han körde.Känner ju hästen bättre än Kihlström som kanske begärde för mycket.

48.750:- Blev sexa.

Senast redigerad av hoola den 2021-08-21 klockan 18:43.
Gammal 2021-08-21, 18:46   #158

Standard

Ohlsson somnade i kön...Likaså Kihlström.Synd! De kom tvåa och trea.

TVILLING
Inlämnat: 2021-08-21, 18:33
Gävle Lopp 11
Lördag 2021-08-21
Start: 18:43
Vadet gäller startnummer

Hästar
4, 8
Utgångshästar
11 Van Gogh Z.S.

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Rättningskod: XLL LTD QJV
Gammal 2021-08-21, 18:47   #159

TOBYTYKEs avatar

Standard

Ujuj där fick man bita i det sura äpplet..
Gammal 2021-08-21, 18:52   #160

Standard

Moratai Degato var ingen vidare bra
Gammal 2021-08-21, 18:55   #161
Banned

Standard

Bara att gratulera Åke L. Kanoninsats från spets, vann överlägset på 11.1.

11.1. Kort distans. Precis under guld.

Man tror fan inte att det är sant.

All heder åt Erik A som åtminstone försökte. Resten borde söka sig till Arbetsförmedlingen på måndag morgon och berätta för handläggaren att de tyvärr inte kommer att köra trav fortsättningsvis. Eftersom de allt för ofta befinner sig på läktaren, 100 meter från målområdet är loppen avgörs.
hoola (+10), TOBYTYKE (+10), asgaya3141 (+3)
Gammal 2021-08-21, 19:02   #162

Standard

74 kr på +konto ,blir en tunnbrödrulle ikväll
hoola (+5), Basse (+5), asgaya3141 (+5)
Gammal 2021-08-21, 19:23   #163

Standard

Härligt att se att alla storvinster idag inte gick till Tyskland utan till svenska andelsspel. Många som fått vara med och dela på jackpotmiljonerna

Toppvinster #V75 G:
1313115kr,ANDEL,
930386kr,ANDEL,MAXI ICA TRELLEBORG, TRELLEBORG
816286kr,ANDEL,
751283kr,ANDEL,HANDLARN DÖSJEBRO, DÖSJEBRO
670899kr,ANDEL,
668938kr,ANDEL,
651877kr,ANDEL,
648014kr,ANDEL,HUSIE TOBAK, MALMÖ
617067kr,ANDEL,
asgaya3141 (+1), TungPung (+3), Grovport (+5)
Gammal 2021-08-21, 20:57   #164

Timotimos avatar

Sharp$: 2802
Standard

Alla rätt idag 279000
Dahle (+7)
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 21:05   #165

Timotimos avatar

Sharp$: 2802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Alla rätt idag 279000
V75
Inlämnat: 2021-08-21, 16:03
Gävle
Lördag 2021-08-21
Start: 16:21
Kostnad: 1 890,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (10, 8)
2: 2, 3, 6 (1, 7)
3: 1, 5, 6, 9, 11, 7 (7, 8)
4: 2, 4, 5, 6, 9, 11 (7, 1)
5: 4 Perpetuate (8, 9)
7: 1, 4, 5, 8, 9 (11, 10)

7x3x6x6x1x1x5 = 3780 rader.
3780 x 1 x 0,50 kr = 1 890,00 kr.
Totalt: 1 890,00 kr.
Rättningskod: SMB JTH SMQ
Dahle (+50), viking90 (+279), Basse (+10), Ace (+10), Liisa (+18), DIF (+20), Gotland (+279)
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 00:25   #166
Ace

Sharp$: 5745
Standard

Haft förhinder och kollat loppen nu i efterhand. Vart ju spännande efter tre lopp körda.

Sista fyra loppen löste jag med två hästar i varje..

V75
Inlämnat: 2021-08-21, 16:09
Gävle
Lördag 2021-08-21
Kostnad: 270,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 10 (6, 7)
2: 2, 3, 6, 7 (1, 4)
3: 9 Esprit Sisu (5, 4)
4: 5, 9, 11 (2, 6)
5: 1, 7, 8 (9, 4)
6: 10 Chatty Kronos (2, 3)
7: 1, 4, 8 (5, 11)

5x4x1x3x3x1x3 = 540 rader.
540 x 1 x 0,50 kr = 270,00 kr.
Totalt: 270,00 kr.
Rättningskod: WGF LTG ZMX

Synd bara att de hamnade inom parentes..
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 07:55   #167

Sharp$: 2709
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liisa Visa inlägg
Lilling endast 10 pix

5
1.2.3.6.7
1.9
6