Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-12, 22:20   #121
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Har ju kommit upp lite fler rekar och det är ju positivt. Vi får de om det håller i sig.

Vad jag blir lite förvånad över är hur få som läser rekarna. Antal aktiva medlemmar på sajten kan ju maximalt röra sig om några hundratals.
Nu förstår jag att det inte går att dra in pengar på sidan.
Medlemmarna är ju väldigt få och framför allt inte aktiva.

Hr många exclusiva inloggningar har sajten per dag?
På startsidan står det ju faktiskt hur många som är online just nu. Ett par hundra precis som du säger. Är detta något negativt i dina ögon? Kvalité före kvantitet tycker iaf jag passar ganska bra på denna typen av site. Sedan är väl målet inte att sidan ska dra in pengar utan att vi som spelare ska dra in pengar?

Om du vill ha lite mer aktivitet så rekommenderar jag dig att hänga i chatten också

Senast redigerad av dillehal den 2013-02-12 klockan 22:21.
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:24   #122
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dillehal Visa inlägg
På startsidan står det ju faktiskt hur många som är online just nu. Ett par hundra precis som du säger. Är detta något negativt i dina ögon? Kvalité före kvantitet tycker iaf jag passar ganska bra på denna typen av site. Sedan är väl målet inte att sidan ska dra in pengar utan att vi som spelare ska dra in pengar?

Om du vill ha lite mer aktivitet så rekommenderar jag dig att hänga i chatten också
Tack för tipset. Men chatten tror jag nog att jag hoppar
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:30   #123
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skulle inte du lämna tråden för gott kriga? sorry för ot men ditt jäkla gnäll på allt börjar bli störande
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:30   #124
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Att enbart som du i dina rekar skriver procentuella värderingar är inget som tillför någon utav värde då du inte berättar hur du kommit fram till din värdering. Detta är skillnaden egentligen. Visst är spelbart från lägst odds något att rekommendera att någon skriver ut eller ens procentuella värden men fortfarande behövs textmotiveringar för att berätta för läsaren hur du kommit fram till den. Alla kan slänga upp % hit och dit, men dessa bör ändå beläggas med någon form utav substans. Allt från ge/ha% osv. Helt enkelt backtracka din formel bakåt och återberätta det för läsaren.
Uppföljning av rekar är väl till för att bedömma om dom är av substans eller ej.

Kan ju dikta ihop vad men vill om backtracking som ingen kan kolla. Öppen uppföljning(gjord på korrekt sätt) det enda av värde, sheets finns ju redan att placera det i.
Wall of text har också noll substans om det inte backas upp av uppföljining som visar att man korrekt värdera informationen man slänger upp. Tex många tenderar övervärdera betydelsen av saknade spelare.

Kan ju posta 2,4MB med formler , är ju inget annat än data som vem som helst kan hitta. Skulle ju inte vara så svårt att göra en modell som man kan klistra in i reken från förstås, men vad ska den innehålla?
Tabeller, antal mål, skott, poäng, snitt av nåt slag eller värden innan dom åker in i poisson räknaren, kanske hemmafördelen, koefficienten för poisson korrigeringar?

Kul med lite text, men ack så onödigt(då allt är komprimerat i %en) och måste man välja en så är ju procent det som ska finnas, inte tvärtom.


Men visst som inlägget ovan: truppen beräkningen baserades på vora på sin plats kanske.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2013-02-12 klockan 22:34.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:43   #125
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the chef Visa inlägg
Skulle inte du lämna tråden för gott kriga? sorry för ot men ditt jäkla gnäll på allt börjar bli störande
Varför skulle jag bry mig om vad du tycker?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:49   #126
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Tack för tipset. Men chatten tror jag nog att jag hoppar
Men du använder ju tråden som en chat?
#wrong tools för the job
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), eddieh (+3)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:55   #127
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Framför bara mina åsikter. Alla skall väl inte tycka likadant?
Blir väl lite trist då
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 23:00   #128
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Har ju kommit upp lite fler rekar och det är ju positivt. Vi får de om det håller i sig.

Vad jag blir lite förvånad över är hur få som läser rekarna. Antal aktiva medlemmar på sajten kan ju maximalt röra sig om några hundratals.
Nu förstår jag att det inte går att dra in pengar på sidan.
Medlemmarna är ju väldigt få och framför allt inte aktiva.

Hr många exclusiva inloggningar har sajten per dag?
Det var väl ett himla gnäll på dig på saker som egentligen inte rör dig.

1. Vi förstår att du är missnöjd med precis allting och tror du kan göra saker bättre. Att du försöker sprida dålig stämning bidrar inte till något positivt.

2. Nej tack, vi vill inte ha din hjälp. Det låter inte som du har någon aning om vad du pratar om i de flesta fallen och vi litar hellre på vår expertis än din. Om du själv nu har så många framgångsrika projekt så förstår jag inte varför du spenderar så mycket tid på Sharps.

3. Sluta gå off-topic varje gång du får möjlighet. Vi har varit snälla nog att inte rensa dina tidigare orelelevanta inlägg för att slippa en drös med Nordkorea/R&K-anklagelser, men någon måtta får det vara och nu är den gränsen nådd.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Persa (+10), Misär (+1), eddieh (+3)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 03:01   #129
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kriga, du verkar inte förstå vad sharps är till för. Det ska inte vara kvantitet > kvalitet. Allt handlar inte om att dra in pengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+10)
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 10:10   #130
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

Nu såg jag detta precis, men om jag vill ha min rek fri. Är det frowned upon att bara starta ett foruminlägg för matchen?
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 11:02   #131
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fireas Visa inlägg
Nu såg jag detta precis, men om jag vill ha min rek fri. Är det frowned upon att bara starta ett foruminlägg för matchen?
Tror nog att det är fritt fram att göra som du vill. Det nya reksystemet gör endast "rekar" mer attraktivt men om folk vill fortsätta med vanliga forumsinlägg, är det fritt fram.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fireas (+5)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 12:58   #132
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Jag skrev ett inlägg och tog bort då jag insåg att jag faktiskt bara läst 1 av trådens 9 sidor, men nu kommer ändå lite tankar.

Jag vill till att börja med säga att jag tycker detta initiativ är bra och jag vill att följande ses som konstruktiv kritik.

Många är positiva till systemet och tror att det kommer bidra till rekar med bättre kvalitet. Jag tror dock inte att så blir fallet. Det har ju tidigare skrivits ganska få rekar och jag tror knappast det beror på att folk har för lite tid. Har man redan studerat en match så tar det inte ens 10 minuter att skapa en rek (som KP skriver tidigare i tråden). Jag tror att det finns en välvilja hos medlemmarna här att lägga ut rekar och att den tiden det tar att skriva info om en match inte är ett hinder i detta. Jag tror istället att bristen på rekar beror på att man inte tycker att man har rekar av tillräcklig kvalitet att posta.

Jag kan för mitt liv inte se hur denna förändring då skulle bidra till att kvaliteten på rekarna som postas ska öka, då man får förmoda att antalet rekar kommer öka. Jag har svårt att se att medlemmar helt plötsligt skulle hitta värde eller kvalitet i sina rekar, om man inte sett det förut, utan ökningen kommer förmodligen ske i form av rekar som rekförfattaren tidigare inte ansett vara tillräckligt bra men som nu postas för att man ska vara med och bidra/tävla.

Samtidigt så tror jag dock att en ökning av rekar kommer öka kvaliteten på forumet och alla oss medlemmar då spelen förmodligen kommer diskuteras i större utsträckning.

Boored belyser att det bör ske en uppföljning av rekar och detta håller jag med om. Det kan inte vara så svårt att per automatik skapa och koppla ett spreadsheet till rekförfattaren där alla rekar läggs in, förutsatt att man måste ange odds samt ev spelbolag. Jag tycker definitivt det ska finnas ett separat spreadsheet innehållandes bara publicerade rekar och inte alla spel, då det bara är dessa som är intressant om man ska göra en uppföljning på publicerade rekar.

Jag tycker personligen att 10 rekar/månad är ett högt krav, på sikt kan man kanske sänka till 20/kvartal eller liknande. Det finns dock en negativ aspekt med detta också, då det finns de som rekar uteslutande en sport/liga och i starten på varje säsong kommer man ju def. inte uppfylla kravet. Tanken om att kravet på antal rekar sätts i relation till snittbetyg över tid, som någon uttryckte, tycker jag låter bra. Att jaga kvantitet kommer ju med största sannolikhet påverka kvaliteten negativt då man i jakt på kvantitet måste sänka sina krav för vad man vill publicera.

Jag har själv ingen lösning på hur man ska utforma kraven, men jag tycker nog att det finns utrymme för förbättring.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)

Senast redigerad av slindoffer den 2013-02-13 klockan 15:53.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 14:03   #133
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Bra initiativ - ett steg i rätt riktning... Tycker dock att "rankingen" utav en bra rek inte får väga för tungt när det sammanlagda värdet räknas ut - detta då de med många följare av ex. en dagbok och/eller sheet, eller lång svans utav ryggdunkare, kan få oproportionerligt höga "betyg" på sina rekar!

För i slutändan måste det ändock vara rekens kvalitet och hitrate som skall vara avgörande, eller hur?
Tycker det ligger väldigt mycket i detta. Det gäller att vikta systemet noggrant och inte bara se till betyg.

Nu har jag inte varit aktiv här länge, men ser man till hur jag spelar så skulle jag personligen förmodligen inte få speciellt höga/många betyg eftersom jag ofta rekar dogs. Min egen känsla är att folk i allmänhet drar sig för att rygga dessa drag då man tycker de känns för osäkra, samtidigt som jag tror att jag står mig ganska bra sett till roi i långa loppet (jag är medveten om att urvalet i mitt sheet är för litet för att egentligen säga något).

Jag kan ha fel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zzz (+10)

Senast redigerad av slindoffer den 2013-02-13 klockan 14:04.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 14:13   #134
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Jag har lagt ut en rek idag, tydligen går det inte att läsa den när man skall klicka på den!?

Någon som vet vad som är felet?
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 14:22   #135
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Jag insåg nu att risken med att bara gå på betyg när man korar vinnare är ju att man som aktiv i tävlingen kan rösta ner de andra genom att ge dem 1:or för att på så sätt förstärka sin egen position? Eller har jag missat något?

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td