Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-11, 19:24   #1
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 198
Sharp$: 15232
Standard

Lansering av nya reksystemet!


Då har det äntligen blivit dags att lansera det som kommer ta Sharps till nästa nivå; reksystemet.

Genom att ha ett röstningsystem och belöningar till de användare som varje månad har varit flitiga med kvalitetsrekar hoppas vi få till en atmosfär som både uppmuntrar kvalitet och kvantitet på rekarna. Observera att kommentering på reken kommer nu att ske under själva reken och inte i någon forumtråd.

Omröstningssystemet:
På varje rek kommer det finnas en röstningsskala på 1 till 5 som alla läsare av reken uppmuntras att rösta på beroende på hur bra kvalitet de upplever att reken har. För att rösta måste man ha tio stycken inlägg och varit medlem i minst tre månader. Röstningen avslutas per automatik när spelstopp inträffar för att förhindra att folk röstar beroende på resultat. Medelvärdet av rösterna kommer att visas på reken när minst 5 stycken röster lagts och det är även detta medelvärde tillsammans med antal rekar som bestämmer placeringen på månadens belöningslista.

Sharp$:
För att uppmuntra aktiviteten på både röstning och övriga Sharp$-genererande skrivande på sidan kommer det kosta 10 Sharp$ att "låsa upp" en rek varav 8 Sharp$ får man tillbaka efter att ha röstat på reken. Det betyder i praktiken att man uppmuntras skriva ett inlägg (+2 Sharp$) för varje rek man vill ta del av eller om man väljer att skriva en rek själv (+20 Sharp$) så genererar man Sharp$ nog att läsa tio andra rekar. Under februari månad kommer man få tillbaka 11 Sharp$ när man röstar och går därmed +1 Sharp$ per rek man röstar på.

Topplistan:
För varje månad kommer det att ha genererats en topplista av rekarna beroende på hur många rekar som skrivits, men framför allt hur bra kvaliteten har varit på dem. Den exakta ekvationen för att generera poängen topplistans ranking är ännu inte fastslagen (då vi behöver testa oss fram), men redan klart är att den kommer att baseras medelbetyg på rekar och antalet rekar. Topplistan kommer att publiceras så fort vi har tillräckligt med data.

Belöningar:
Då vi förväntar oss en stor exponering och läsning av rekarna hoppas vi kunna låta systemet vara självförsörjande genom ökade intäkter från spelbolagen. Dessa pengar kommer sedan att delas upp till månadens flitigaste rekare. För att få ta del av dessa pengar krävs det att man har skrivit minst tio stycken rekar och innehar ett medelbetyg på minst 3.0 den månaden. Februari månad kommer vara utan belöningar då vi korrigerar systemet inför mars, den första officiella tävlingsmånaden. Mer information om belöningstrappa och regler kommer postas innan dess, men prispotten för mars månad är fastställd till 3 000 kr.

Länkar:
Rekarna: http://sharps.se/rekar
Posta rek: http://sharps.se/postarek

Vi kommer under februari månad att optimera systemet och komplettera med många nya funktioner. Ni är mycket välkomna att ge oss buggrapporteringar, feedback och förslag i tråden som finns här:
https://www.sharps.se/forums/feedback...-nya-reksystem
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+100), Anonymous (+10), Pilkast (+10), Lindvallen (+10)
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:25   #2
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Vi är medvetna om att det inte skiljer sig enormt mycket från det tidigare systemet i nuläget, men vi tyckte det var viktigt att få bort alla barnsjukdomar på de grundläggande funktionerna innan dess det var dags för en tävlingsmånad.

Vi hoppas ni har överseende med det och dem förändringar som kommer ske under februari månad!

Funktioner som kommer inom kort:
  • Topplistan
  • "Mina Rekar"
  • Se aktuella och arkiverade rekar av en specifik användare
  • Sorterafunktioner efter: spelstopp, medelbetyg, sport
  • Statistikboxar för användare (aktiva rekar, totalt antal rekar, medelbetyg etc)
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+10)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:29   #3
 
Serbens avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 38
Sharp$: 692
Standard

Äntligen!
Verkar vara genomtänkt och nu ska det väl kunna bli mer aktivitet!

__________________
Kosovo is Serbia
Serben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:30   #4
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Det här låter som en riktigt bra grej

Nu finns det också nåt som motiverar fler att skriva ordentliga rekar förhoppningsvis inkl. mig själv!
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:36   #5
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Bra jobbat, crew!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:36   #6
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

Way to go crew!
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:39   #7
 
pr0llans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 345
Sharp$: 342
Standard

Nice
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
pr0llan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:40   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Låter bra!
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:42   #9
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

3000kr i prispott? Det blir inte många hundralappar för den som rekar.
Är dessa summor verkligen intressanta för folk på en sajt där alla limiterade?

Jag vill inte verka negativ. Men vem fan bryr sig om att tävla om ett par hundralappar?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:43   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Om jag skriver en rek i en befintlig tråd (säg dagens fotboll eller min speldagbok) låser andra användare upp den på samma sätt som de hade gjort med en rek som var skapad i en enskild tråd?

Djungel skrev innan att han var tvungen att betala för att läsa sin egen rek, kommer det felet att åtgärdas inom snar framtid?

Förutom frågorna så jävligt fint initiativ (avsevärt bättre än en shop), hoppas det leder till mera rekar på sidan.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:49   #11
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Tycker också det är ett fint initiativ. Och jag har inget emot att betala 10 sharps för att gå in och ge min egen rek en solklar 5:a och få 8 sharps tillbaka
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:52   #12
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
3000kr i prispott? Det blir inte många hundralappar för den som rekar.
Är dessa summor verkligen intressanta för folk på en sajt där alla limiterade?

Jag vill inte verka negativ. Men vem fan bryr sig om att tävla om ett par hundralappar?
Säg att 5 pers få cash enligt följande:

1 1000 kronor
2 800
3 600
4 400
5 200

då blir det en del cash. Sen varifrån har du fått för dig alla är limmade? Visst det finns en del som är det men skulle nog våga säga att de flesta inte är det. Är nog knappast ensam (räknar med dig här med kriga baserat på vad du skrev tidigare idag) om att räknas som en speltorsk av de flesta EU bolag då jag innan jag hittade sharps och hängde på FBs spelforum gick minus i princip varje månad (enbart 100-200 varje månad) då tripplarna inte alltid gick in.

Vem säger att om detta går bra att prissumman inte kan höjas i framtiden? Jag skulle nog kunna anstränga mig för att vinna lite extra pengar samtidigt som nån annan (förhoppningvis) kan ha nytta av det som jag gör. En bra rek behöver inte vara 50 rader lång och innehålla innebördes möten sedan 1921 utan kan vara bra mkt kortare men endå vara av bra klass.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KungKlave (+5), jocklon (+10), Marreee (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:54   #13
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Tyvärr är belöningarna ointressanta. Men förhoppningsvis leder detta till mer rekar. Men jag är mkt tveksam. Mkt svag förättring enligt mig.
Kommer ialla fall inte få mig att reka framöver
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:57   #14
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Säg att 5 pers få cash enligt följande:

1 1000 kronor
2 800
3 600
4 400
5 200

då blir det en del cash. Sen varifrån har du fått för dig alla är limmade? Visst det finns en del som är det men skulle nog våga säga att de flesta inte är det. Är nog knappast ensam (räknar med dig här med kriga baserat på vad du skrev tidigare idag) om att räknas som en speltorsk av de flesta EU bolag då jag innan jag hittade sharps och hängde på FBs spelforum gick minus i princip varje månad (enbart 100-200 varje månad) då tripplarna inte alltid gick in.

Vem säger att om detta går bra att prissumman inte kan höjas i framtiden? Jag skulle nog kunna anstränga mig för att vinna lite extra pengar samtidigt som nån annan (förhoppningvis) kan ha nytta av det som jag gör. En bra rek behöver inte vara 50 rader lång och innehålla innebördes möten sedan 1921 utan kan vara bra mkt kortare men endå vara av bra klass.
Du har mkt bra synpunkter. Helt klart står du utanför Public. Jag tycker personligen 200-1000 kr är väldigt små pengar för att skriva minst 10 rekar per månad.

En rek ska ju dessutom inte behöva stressas fram och massproduceras. Ibland kan det ju gå en vecka innnan man har en riktigt bra ide

Då blir ju minst 10st kravet fel om man tex ligger på 8
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:57   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul Visa inlägg
Tycker också det är ett fint initiativ. Och jag har inget emot att betala 10 sharps för att gå in och ge min egen rek en solklar 5:a och få 8 sharps tillbaka
Det är väl lite det här som jag ser som en fara, att en användare kan betygsätta sin egen rek och därmed ge den bättre betyg än vad den förtjänar. Enligt min personliga åskit så borde inte rekaren behöva betala för att se sin egen rek och så borde inte rekaren kunna få betygsätta sin egen rek heller för den delen.

Och Djungel inget emot dig, råkade bara vara du som tog upp det här ämnet
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 19:58   #16
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Belöningarna lär med allra största sannolik att öka, men först måste vi se till att ha ordentliga åtgärder mot fusk samt få spelbolagen intresserade av att sponsra tävlingen.

Edit: Självklart ska man inte få rösta på sin egen rek! Precis därför vi smyglanserade för att snappa upp buggar vi översett.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+5)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:01   #17
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Tyvärr är belöningarna ointressanta. Men förhoppningsvis leder detta till mer rekar. Men jag är mkt tveksam. Mkt svag förättring enligt mig.
Kommer ialla fall inte få mig att reka framöver
Jag skulle säga att för 97-98% av spelarna så är ett pris på 1000 sek rätt intressant. Detta är ju knappast ett initiativ för att få de mest rutinerade capparna i världen att bli aktiva på sharps. Snarare att skapa ett levande forum där vanliga glada amatörer tävlar om att vinna pengar på att skriva ned sina rekar.

Du är ofta väldigt snabb att döma ut saker och har väldigt många ideer om vad som ska funka och inte funka. Efter att ha läst vad folk svarat dig så tycker jag inte det känns som om någon majoritet håller med dig. Så vad sägs om ett litet öppnare sinne innan du utvärderar saker och ting?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the chef (+20), Anonymous (+3), mars (+10), Migge (+1), Greven13 (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:05   #18
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag skulle säga att för 97-98% av spelarna så är ett pris på 1000 sek rätt intressant. Detta är ju knappast ett initiativ för att få de mest rutinerade capparna i världen att bli aktiva på sharps. Snarare att skapa ett levande forum där vanliga glada amatörer tävlar om att vinna pengar på att skriva ned sina rekar.

Du är ofta väldigt snabb att döma ut saker och har väldigt många ideer om vad som ska funka och inte funka. Efter att ha läst vad folk svarat dig så tycker jag inte det känns som om någon majoritet håller med dig. Så vad sägs om ett litet öppnare sinne innan du utvärderar saker och ting?
Du har helt klart en poäng i det du säger. Jag kan vara snabb att döma.
Kan bara säga att jag hoppas på en ökad kvalite på rekarna. För min egen del är dock inte belöningssystemet tillräckligt intressant för att skriva rekar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:07   #19
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag skulle säga att för 97-98% av spelarna så är ett pris på 1000 sek rätt intressant. Detta är ju knappast ett initiativ för att få de mest rutinerade capparna i världen att bli aktiva på sharps. Snarare att skapa ett levande forum där vanliga glada amatörer tävlar om att vinna pengar på att skriva ned sina rekar.

Du är ofta väldigt snabb att döma ut saker och har väldigt många ideer om vad som ska funka och inte funka. Efter att ha läst vad folk svarat dig så tycker jag inte det känns som om någon majoritet håller med dig. Så vad sägs om ett litet öppnare sinne innan du utvärderar saker och ting?
Väl talat Robin. Håller med dig till 100 procent. Denna tävling är nog knappast riktad mot användare som Lazlo och Bftrader som drar in dessa summor på något enskilt spel utan den är riktade mot oss vanliga "dödliga" användare.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:08   #20
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Det kostar inget att läsa sina egna rekar, fallet som uppstod var när någon gick in på en av sina gamla rekar, nya rekar har inte detta problem, dessutom är det nu ändrat så att rekar är gratis att läsa efter spelstopp inträffat, enjoy

Rekarens egna röster kommer inte räknas i slututräkningen men gör det mycket riktigt just nu, ska titta på detta!
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+5)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:10   #21
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Det är väl lite det här som jag ser som en fara, att en användare kan betygsätta sin egen rek och därmed ge den bättre betyg än vad den förtjänar. Enligt min personliga åskit så borde inte rekaren behöva betala för att se sin egen rek och så borde inte rekaren kunna få betygsätta sin egen rek heller för den delen.

Och Djungel inget emot dig, råkade bara vara du som tog upp det här ämnet
Jag hade en uns ironi i uttalandet
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+5)
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:12   #22
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul Visa inlägg
Jag hade en uns ironi i uttalandet
Misstänkte det men det var oavsett ironin ett bra inlägg som belyser ett eventuellt sätt att fuska.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:18   #23
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Tror kvalitén på rekarna kommer att höjas avsevärt. Ingen vill ha dåliga betyg. Jag är nere på 3.9 och känner mig alldeles kallsvettig
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:20   #24
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Och då har säkert inte Maijadona ens röstat, har en stensäker 1:a att vänta mig där
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), Trouler (+5), cloude (+5)
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:29   #25
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Robin nämner att 97-98% av spelarna här är nöjesspelare och intresserade av priser på ett par hundra. Då undrar jag isåfall vart problemet ligger att fixa bra dealar hos spelbolagen till oss medlemmar. För detta är ju precis samma kunder som på ROK och dessa kunder är ju hett eftertraktade av bolagen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:34   #26
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Robin nämner att 97-98% av spelarna här är nöjesspelare och intresserade av priser på ett par hundra. Då undrar jag isåfall vart problemet ligger att fixa bra dealar hos spelbolagen till oss medlemmar. För detta är ju precis samma kunder som på ROK och dessa kunder är ju hett eftertraktade av bolagen
Må det vara så att spelbolagen inte är intresserade av att ge sharps medlemmar bra deals?

Förövrigt så tycker jag att det här är en bra nyhet. Det kan knappast bli sämre än tidigare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+3)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:39   #27
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Men det finns en skillnad på nöjesspelare och nöjesspelare. Jag är en nöjesspelare precis som många andra här på sharp men till skillnad från den typiska RoK användaren så spelar jag inte 100 procent tripplar och till väldigt låga odds i förhållande till det som erbjuds. Varför? Det är enkelt, jag tycker att det är kul att vinna, att kunna gå med vinst ifrån min hobby (vilket man inte alltid gör) är också kul samt att att jag vill kunna fortsätta med min hobby utan att bli spelberoende och ta stora lån för att finansiera spelandet. Så jag kommer då jag har väldigt mkt fritid nog att anstränga mig för att kunna vinna ett x antal hundra kronor i månaden då det absolut är värt att lägga sig ett timmar extra i månaden för att kunna få lite extra cash.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:42   #28
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Robin nämner att 97-98% av spelarna här är nöjesspelare och intresserade av priser på ett par hundra. Då undrar jag isåfall vart problemet ligger att fixa bra dealar hos spelbolagen till oss medlemmar. För detta är ju precis samma kunder som på ROK och dessa kunder är ju hett eftertraktade av bolagen
Sa inte att 97-98% av sharps medlemmar är nöjesspelare, även om det säkert inte är långt ifrån. Men ett sådan här upplägg riktar sig naturligtvis inte åt de som livnär sig på spel. Men bolagen ser ju också vad som finns på denna sida.. bonushoreri, arbitrage-trådar, folk som bygger bottar, folk som delar med sig av vinnande spel osv...

det är ju avskräckande så att säga.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:44   #29
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Men det finns en skillnad på nöjesspelare och nöjesspelare. Jag är en nöjesspelare precis som många andra här på sharp men till skillnad från den typiska RoK användaren så spelar jag inte 100 procent tripplar och till väldigt låga odds i förhållande till det som erbjuds. Varför? Det är enkelt, jag tycker att det är kul att vinna, att kunna gå med vinst ifrån min hobby (vilket man inte alltid gör) är också kul samt att att jag vill kunna fortsätta med min hobby utan att bli spelberoende och ta stora lån för att finansiera spelandet. Så jag kommer då jag har väldigt mkt fritid nog att anstränga mig för att kunna vinna ett x antal hundra kronor i månaden då det absolut är värt att lägga sig ett timmar extra i månaden för att kunna få lite extra cash.
Nu har väl du iofs inte den blekaste aning om hur den genomsnittlige ROK spelaren spelar.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:48   #30
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Robin nämner att 97-98% av spelarna här är nöjesspelare och intresserade av priser på ett par hundra. Då undrar jag isåfall vart problemet ligger att fixa bra dealar hos spelbolagen till oss medlemmar. För detta är ju precis samma kunder som på ROK och dessa kunder är ju hett eftertraktade av bolagen


Begrunda medelinsatsen hos vinnande storspelare och begrunda sedan medelinsatsen hos 98% roi småspelare och sen gissa om bolagen bryr sig om hur mycket dem tjänar eller hur många som registrerar sig.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:51   #31
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Kommer ihåg när KP skrattade ordentligt och gjorde sig lustig på en annans sida "ynkliga" 1500 kr i månadspott och så lägger man hela 3000 kr själv

Tills jag sett med egna ögon en rejäl ökning av den summan måste jag göra mig lustig på KPs bekostnad
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+2)

Senast redigerad av Sprite den 2013-02-11 klockan 20:52.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:58   #32
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Tycker rekarna på ROK håller ungefär samma klass som här. Helt klart har ju Holm tagit tag i detta och bland annat nu värvat Marcus Källberg från Aftonbladet som premanent rekare. Han måste ju anses hålla mkt hög klass i sammanhanget.

Skillnaden är ju att dom har minst 3ggr fler rekar än här. Precis som medlemmarna här på sharps så har även medlemmarna på ROK höjts sig och den översittarstil många här kör mot ROK är inte längre befogad.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 20:59   #33
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Nu har väl du iofs inte den blekaste aning om hur den genomsnittlige ROK spelaren spelar.
Har du rätt i men skulle nog kunna gissa mig till det efter att ha läst på deras speltavla i 5 minuter. Sen finns det säkert bra och duktiga personer där med men de är i en liten minoritet som inte märks något vidare.

Du borde läsa igenom RoK tråden den ger ett klart exempel på hur många av RoKs användare är funtade och hur deras ledning beter sig.

En sida som har R. Baggio som största profil av de vanliga användarna ger inget vidare intryck på mig.

Detta gjorde Holms med en rek som hade fel bolag:
https://www.sharps.se/forums/217054-post2245.html
https://www.sharps.se/forums/217091-post2246.html
https://www.sharps.se/forums/217108-post2247.html

Tror nog inte KP eller Boone skulle göra något sådant?

Läs som sagt igenom RoK tråden om du inte redan har gjort det, 150 sidor med mkt skratt: https://www.sharps.se/forums/boones-c...atochklart-se/

Var ser du att Källberg hänger på RoK? Hittar inte hans blogg!

Senast redigerad av kusagwa den 2013-02-11 klockan 21:01.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:03   #34
 
oggeborrehs avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 237
Sharp$: 1027

2013 oggeborreh
Stats: 251 - 271 - 41
ROI: 100.13%
Vinstprocent: 48.08%

Standard

Tycker de blir lite väl mycket gnäll nu, man måste ju börja någonstans eller hur?
Vad får man idag om man lägger ner jobb och rekar på sajten? detta måste väl vara ett steg i rätt riktning!

Tror även det är klokt att starta med nya reksystemet nu så man hinner testa innan de är skarpt läge.

Väl mött
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10)
oggeborreh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:06   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

En fara jag ser med att ha en sån liten summa som pris för att skriva rekar är att vi kan komma att se 20 pers skriva korta rekar för att få ihop minst 10 rekar på en månad vilket resulterat i MINST 200 på en månad. Fler om fler vill vara med och är det någon som vill dra upp sitt snitt i slutet av månaden kan det komma att pumpas ut rekar till höger och vänster.
Ohanterbart och de bra försvinner bland de sämre/kortare och finns en risk att rekare kommer bedöma sina motståndares rekar med dåiga poäng.

Upplägget känns som ett sätt att dra mer trafik till sidan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+50)

Senast redigerad av 11433 den 2013-02-11 klockan 21:07.
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:06   #36
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mycket bra initiativ, kanske man t o m kan få tummen ur och skriva lite
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:09   #37
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
En fara jag ser med att ha en sån liten summa som pris för att skriva rekar är att vi kan komma att se 20 pers skriva korta rekar för att få ihop minst 10 rekar på en månad vilket resulterat i MINST 200 på en månad. Fler om fler vill vara med och är det någon som vill dra upp sitt snitt i slutet av månaden kan det komma att pumpas ut rekar till höger och vänster.
Ohanterbart och de bra försvinner bland de sämre/kortare och finns en risk att rekare kommer bedöma sina motståndares rekar med dåiga poäng.

Upplägget känns som ett sätt att dra mer trafik till sidan
Hur ska du dra upp ditt snitt genom att pumpa ut rekar? Formeln för slutranking fungerar givetvis inte på det sättet.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:11   #38
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
En fara jag ser med att ha en sån liten summa som pris för att skriva rekar är att vi kan komma att se 20 pers skriva korta rekar för att få ihop minst 10 rekar på en månad vilket resulterat i MINST 200 på en månad. Fler om fler vill vara med och är det någon som vill dra upp sitt snitt i slutet av månaden kan det komma att pumpas ut rekar till höger och vänster.
Ohanterbart och de bra försvinner bland de sämre/kortare och finns en risk att rekare kommer bedöma sina motståndares rekar med dåiga poäng.

Upplägget känns som ett sätt att dra mer trafik till sidan
Detta är fallgropar vi också tänkt på och som vi kommer anpassa efter tiden. Fokus ska helt klart ligga på kvalitet och inte kvantitet om man vill ta del av priserna.

Exempelvis skulle vi kunna lägga in så att antalet rekar blir mindre värt i förhållande till betygen om man passerar en viss gräns. 10 till antalet rekar kanske är i det saftigaste laget också. Det är mycket möjligt vi kommer att sänka detta krav innan det drar igång.

Röstmanipuleringen har vi redan ett avancerat system för som kan kolla korrelationen användare mellan vilket vi hoppas ska ta hand om alla som försöker sig på att fuska. Förhoppningarna är att rekare får många följare och känner sig uppskattade både genom bra betyg, kommentarer och prispengar.

Vi behöver inte enbart belöna dem som sköter sig bäst heller utan man skulle kunna belöna användare som delar med sig av 1 rek i månaden under X antal månader som fått minst X i betyg för att uppmuntra dem som inte har kunskapen eller viljan att posta så ofta som månadstävlingen innebär. Möjligheterna är egentligen oändliga.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+10), Greven13 (+7)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:12   #39
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Har du rätt i men skulle nog kunna gissa mig till det efter att ha läst på deras speltavla i 5 minuter. Sen finns det säkert bra och duktiga personer där med men de är i en liten minoritet som inte märks något vidare.

Du borde läsa igenom RoK tråden den ger ett klart exempel på hur många av RoKs användare är funtade och hur deras ledning beter sig.

En sida som har R. Baggio som största profil av de vanliga användarna ger inget vidare intryck på mig.

Detta gjorde Holms med en rek som hade fel bolag:
https://www.sharps.se/forums/217054-post2245.html
https://www.sharps.se/forums/217091-post2246.html
https://www.sharps.se/forums/217108-post2247.html

Tror nog inte KP eller Boone skulle göra något sådant?

Läs som sagt igenom RoK tråden om du inte redan har gjort det, 150 sidor med mkt skratt: https://www.sharps.se/forums/boones-c...atochklart-se/

Var ser du att Källberg hänger på RoK? Hittar inte hans blogg!
Källberg rekar i princip varje dag under namnet Kallberg.

För övrigt är det ju gammal skåmat du kommer dragandes med. Deras chat håller ju låg nivå men det kanske är max 5% av deras medlemmar som händer där.
Holms har ju iallafall handlingskraft att stärka upp OK reksida och den håller numera minst lika hög klass som här på sharps.
Dessutom är utbudet 3´ggr större än här.

Och ska vi vara ärliga så håller chatten här oxå en väldigt låg nivå. Samma folk ca 10-20 st och det tävlas väl mest i inbördes beundran.

Du Kusagwa, varför skriver du tex aldrig några rekar? Du gödslar beröm över allt och alla. Men har du ställd dig frågan vad du egentligen bidrar med till sajten?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:12   #40
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 11433 Visa inlägg
Ohanterbart och de bra försvinner bland de sämre/kortare och finns en risk att rekare kommer bedöma sina motståndares rekar med dåiga poäng.
Ja, det sista har jag tänkt på. Främst att göra.
Skämt åsido, finns säkert någon som kommer göra det, men då har man förhoppningsvis så pass bra rek att många röstar bra så det till slut bara blir en fis i havet. Tror och hoppas inte det finns allt för många som försöker sabba för andra.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:14   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Hur ska du dra upp ditt snitt genom att pumpa ut rekar? Formeln för slutranking fungerar givetvis inte på det sättet.
Hur räknas snittet?
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:28   #42
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Källberg rekar i princip varje dag under namnet Kallberg.

För övrigt är det ju gammal skåmat du kommer dragandes med. Deras chat håller ju låg nivå men det kanske är max 5% av deras medlemmar som händer där.
Holms har ju iallafall handlingskraft att stärka upp OK reksida och den håller numera minst lika hög klass som här på sharps.
Dessutom är utbudet 3´ggr större än här.

Och ska vi vara ärliga så håller chatten här oxå en väldigt låg nivå. Samma folk ca 10-20 st och det tävlas väl mest i inbördes beundran.

Du Kusagwa, varför skriver du tex aldrig några rekar? Du gödslar beröm över allt och alla. Men har du ställd dig frågan vad du egentligen bidrar med till sajten?
Sens när ödslar jag beröm över allt och alla? Skriver inte rekar jag har varit för lat helt enkelt. Sen kan rekarna säkert blivit bättre på Rok sedan jag varit inne där men av deras rekare så är det inte många som håller överdrivet bra kvalité. Och var är det för fel att använda gamla saker som fortfarande är relevanta? Du kriga varför är du och vissa andra då jävla anti till allt som har med sharps att göra? Det är mkt gnäll (inte enbart från dig nu kriga) över massa onödiga saker. Och varför stänger du ner din speldagbok för att folk inte vill prata om saker som inte är spelrelaterade? Det är inte FB utan ett nisschat forum med inriktning spel och dobbel, då är det inte så förvånande att vi kanske inte pratar om så mkt mer än just spel och dobbel. kriga vad bidrar du med då? Beklagar styckeindelningen, sitter på IPad så kan inte skriva ordentligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)

Senast redigerad av kusagwa den 2013-02-11 klockan 21:29.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:28   #43
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Kommer ihåg när KP skrattade ordentligt och gjorde sig lustig på en annans sida "ynkliga" 1500 kr i månadspott och så lägger man hela 3000 kr själv

Tills jag sett med egna ögon en rejäl ökning av den summan måste jag göra mig lustig på KPs bekostnad
3000kr är en fördubbling på 1500, så ser inte det lustiga faktiskt?
Tänk om någon kom och gav dig 100% högre lön för samma jobb.
Nä du, lustigkurrar som du kan skratta åt sig själva i ett hörn istället.

Du hittar ingen svensk sida som erbjuder dig den avkastningen faktiskt. Plats nr 2 kommer en som erbjuder 2000kr.

Det tar ca 10minuter att skriva en rek på ett spel man redan studerat. Vill man ta sig tiden att skriva så blir man nu belönad för det istället för som tidigare. 0 belöning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:30   #44
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
3000kr är en fördubbling på 1500, så ser inte det lustiga faktiskt?
Tänk om någon kom och gav dig 100% högre lön för samma jobb.
Nä du, lustigkurrar som du kan skratta åt sig själva i ett hörn istället.

Du hittar ingen svensk sida som erbjuder dig den avkastningen faktiskt. Plats nr 2 kommer en som erbjuder 2000kr.

Det tar ca 10minuter att skriva en rek på ett spel man redan studerat. Vill man ta sig tiden att skriva så blir man nu belönad för det istället för som tidigare. 0 belöning.
Allt är relativt. Hur mycket trafik är det på respektive sida kan ju vara en intressant faktor när man jämför, eller?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:37   #45
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Belöningarna lär med allra största sannolik att öka, men först måste vi se till att ha ordentliga åtgärder mot fusk samt få spelbolagen intresserade av att sponsra tävlingen.

Edit: Självklart ska man inte få rösta på sin egen rek! Precis därför vi smyglanserade för att snappa upp buggar vi översett.
Det förutsätter väl att tävlingen bidrar till att spelbolagens intäkter ökar?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:42   #46
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Jag har varit jävligt negativ mot Sharps och dess ledning på sistone (Med allt rätt dock).
Men jag kan även hylla och det väljer jag att göra här! Jag anser detta vara ett stort steg i rätt riktning och om ni nu kan hålla detta och inte låta massa troll och oneliners reka så tror jag detta kan bli jävligt bra. Cred!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+5)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:45   #47
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Jag har varit jävligt negativ mot Sharps och dess ledning på sistone (Med allt rätt dock).
Men jag kan även hylla och det väljer jag att göra här! Jag anser detta vara ett stort steg i rätt riktning och om ni nu kan hålla detta och inte låta massa troll och oneliners reka så tror jag detta kan bli jävligt bra. Cred!
Det är en väldigt viktig detalj om detta ska funka. Man vill inte ha massa skit. Sharps styrka har alltid varit kvalitet och detta systemet kan medföra att det blir mer kvantitet.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:48   #48
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Allt är relativt. Hur mycket trafik är det på respektive sida kan ju vara en intressant faktor när man jämför, eller?
Absolut inte. Däremot kanske man bör jämföra en sidas ekonomiska grund när man gör samma jämförelse. Den sida du syftar på är helt uppbyggd på affärsmässiga grunder (http://nipej.com) och trots detta erbjuder dom 50% utav vår prissumma.

Så jag ser faktiskt inte vad din kritik baseras på. Du klagar för att vi erbjuder 100% högre prispott än andra konkurrenter samt 50% högre än den redan högsta vi känner till?

Nä du, upplys mig varför du har en sådan negativ inställning till detta istället för att slänga in en massa meningslösa smileys?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+2)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:53   #49
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det förutsätter väl att tävlingen bidrar till att spelbolagens intäkter ökar?
Nu har ju personer (läs de som ignorerar spelskolan/tiltar/kass brm/mm) en tendens att spela på annat hemskt. Dessa kommer bolagen glädjas åt och inget vi kan styra över då var och en är ansvarig över sitt eget konto såklart. De som vinner kommer ändå kastas ut förr eller senare. Dessutom är det väldigt billig marknadsföring för ett spelbolag. Tänk dig själv att du är ett spelbolag som får ett annonserbjudande på ett nischat spelforum för endast 3000kr/månad eller vad nu summan kan tänkas landa på. Menar en tusendels promilles utgift för marknadsföringsavdelningen för en sådan annonstavla
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:56   #50
 
Serbens avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 38
Sharp$: 692
Standard

Kommer det att kosta Sharp$ att läsa gamla rekar som folk har skrivit?
__________________
Kosovo is Serbia

Senast redigerad av Serben den 2013-02-11 klockan 22:00. Anledning: Analfabet :skamsen:
Serben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 21:57   #51
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Sedan får man ju hoppas på några bra och nya rekar också, inte bara folk som surfat runt på andra siter och kollat och skriver "rekar" om från backhoppning till speedway osv....
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:00   #52
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Kul att man försöker förbättra sidan.

Konstruktiv kritik och egna idéer i all ära men rent gnäll som det förekommit en hel del här förstår jag mig inte på alls.

Mig veterligen är det väl ingen som betalar för att hänga på sidan? Det är väl upp till var och en om man vill bidra eller inte? Hur kan man då börja gnälla att det är alldeles för lite pengar man får för att bidra? Det övergår mitt förstånd totalt. Man börjar ju fundera när folk verkar ha åsikten att de borde få mycket mer pengar för att bidra när de säkerligen fått massor med idéer och info härifrån helt gratis tidigare...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), RobinD (+10)
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:02   #53
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Sens när ödslar jag beröm över allt och alla? Skriver inte rekar jag har varit för lat helt enkelt. Sen kan rekarna säkert blivit bättre på Rok sedan jag varit inne där men av deras rekare så är det inte många som håller överdrivet bra kvalité. Och var är det för fel att använda gamla saker som fortfarande är relevanta? Du kriga varför är du och vissa andra då jävla anti till allt som har med sharps att göra? Det är mkt gnäll (inte enbart från dig nu kriga) över massa onödiga saker. Och varför stänger du ner din speldagbok för att folk inte vill prata om saker som inte är spelrelaterade? Det är inte FB utan ett nisschat forum med inriktning spel och dobbel, då är det inte så förvånande att vi kanske inte pratar om så mkt mer än just spel och dobbel. kriga vad bidrar du med då? Beklagar styckeindelningen, sitter på IPad så kan inte skriva ordentligt.
Du ställer dig frågande vad jag bidrar med till sajten?

Om du går igenom mina inägg hittar du ca 10 st regelrätta rekar. Utöver detta är det nog ca 50 rek- liknande inlägg där jag många gånger levererat unik information.
Hade du följt mina ca 50 rekar hade du legat på ett oerhört bra roi. Detta kan du kolla själv.

Senast idag bidiog jag med exlusive info ingen annan i sverige hade. Detta kan du läsa om i dagens tråd v4 uppsnack åby. Denna info gjorde att jag rekade Johnny Baffel som triosnurra och trion gav 4500 ggr. Vidare så varnade jag samtliga i travtråden att det fanns falsk information ute på marknaden.
Vilket oxå visade sig stämma.

Jag har förövrigt försökt starta en kul annorlunda speldagbok. Den stängde jag då jag inte fann sajten lämpad för min begåvning.

Så om du kollar mina inlägg så har du svaret på din fråga.

Vidare så bidrar jag med en jävligt kreativ hjärna.
Tillskillnad från dig är jag inte lat. Utan min målsättning är att hela tiden leverera bra info till sajtens medlemmar, vilket jag oxå gör.

Hade du ryggat mig idag hade du lätt kunnat vinna minst 50k med små insatser

Senast redigerad av kriga den 2013-02-11 klockan 22:05.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:04   #54
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serben Visa inlägg
Kommer det att kosta Sharp$ att läsa gamla rekar som folk har skrivit?
Nej, gratis efter spelstopp.

https://www.sharps.se/forums/230875-post20.html
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:05   #55
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serben Visa inlägg
Kommer det att kosta Sharp$ att läsa gamla rekar som folk har skrivit?
Nope! Så fort spelstopp inträffat öppnas reken för alla att se.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:11   #56
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 1028
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Jag har varit jävligt negativ mot Sharps och dess ledning på sistone (Med allt rätt dock).
Men jag kan även hylla och det väljer jag att göra här! Jag anser detta vara ett stort steg i rätt riktning och om ni nu kan hålla detta och inte låta massa troll och oneliners reka så tror jag detta kan bli jävligt bra. Cred!
Var det inte så att man måste ha varit medlem i 3 månader för att kunna reka? Det hjälper till lite i alla fall!

Jag tycker det är kul att det händer något och det har ju verkligen inte blivit sämre! Förut kunde ju vem som helst ha lagt reken ändå. Samt att man kan ju faktiskt läsa reken och kolla upp lite info innan man ryggar som man brukar göra!
KungKlave är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:12   #57
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Du ställer dig frågande vad jag bidrar med till sajten?

Om du går igenom mina inägg hittar du ca 10 st regelrätta rekar. Utöver detta är det nog ca 50 rek- liknande inlägg där jag många gånger levererat unik information.
Hade du följt mina ca 50 rekar hade du legat på ett oerhört bra roi. Detta kan du kolla själv.

Senast idag bidiog jag med exlusive info ingen annan i sverige hade. Detta kan du läsa om i dagens tråd v4 uppsnack åby. Denna info gjorde att jag rekade Johnny Baffel som triosnurra och trion gav 4500 ggr. Vidare så varnade jag samtliga i travtråden att det fanns falsk information ute på marknaden.
Vilket oxå visade sig stämma.

Jag har förövrigt försökt starta en kul annorlunda speldagbok. Den stängde jag då jag inte fann sajten lämpad för min begåvning.

Så om du kollar mina inlägg så har du svaret på din fråga.

Vidare så bidrar jag med en jävligt kreativ hjärna.
Tillskillnad från dig är jag inte lat. Utan min målsättning är att hela tiden leverera bra info till sajtens medlemmar, vilket jag oxå gör.

Hade du ryggat mig idag hade du lätt kunnat vinna minst 50k med små insatser
Tack för svaret. Borde kanske ha läsa travdelen med av forumet så hade jag varit 50k rikare. Får titta efter din travtips i sådana fall. Men varför har du en negativ attityd i mkt av det som du skriver? Det gör inte direkt så att man vill följa dig.

Men kriga om sharps inte passar dig och vad du söker i ett spel community varför hänger du då kvar här? Det finns fler alternativ än sharps som riktar sig mot svenskar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)

Senast redigerad av kusagwa den 2013-02-11 klockan 22:15.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:15   #58
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Tack för svaret. Borde kanske ha läsa travdelen med av forumet så hade jag varit 50k rikare. För titta efter din travtips i sådana fall.

Men kriga om sharps inte passar dig och vad du söker i ett spel community varför hänger du då kvar här? Det finns fler alternativ än sharps som riktar sig mot svenskar.
Därför att Sharps trots allt är det bästa som finns på den svenska markanden idag. Detta kommer det dock att ändras på framöver
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:18   #59
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Tack för svaret. Borde kanske ha läsa travdelen med av forumet så hade jag varit 50k rikare. Får titta efter din travtips i sådana fall. Men varför har du en negativ attityd i mkt av det som du skriver? Det gör inte direkt så att man vill följa dig.

Men kriga om sharps inte passar dig och vad du söker i ett spel community varför hänger du då kvar här? Det finns fler alternativ än sharps som riktar sig mot svenskar.
Jag är inte som du Kusagwa. Jag har en identitet. Och jag vill något.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:19   #60
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 709
Standard

Det enda jag har att ifrågasätta är väl att jag som inte varit medlem i tre månader (men som hängt här desto längre) måste punga ut med 10 sharps för varje rek, och då inte kunna få tillbaka de där 8. Det gör ju att mina sharps kommer att ta slut i rask takt, speciellt eftersom jag själv inte kan skriva rekar. Jag förstår att det görs för att undvika troll och liknande men det känns också som att det gör att det hindrar nya medlemmar att komma till sidan.
TheJanko är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:21   #61
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Därför att Sharps trots allt är det bästa som finns på den svenska markanden idag. Detta kommer det dock att ändras på framöver
Håller med dig om att sharps är det bäst svenska alternativet idag, ingen tvekan om det!

Varför kommer det att ändras på det? Skulle RoK bli seriöst helt plötsligt? Ska r e k a r . s e bli ett hot? Ulrik och Steven-Lee tar makten över betting-Sverige?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:23   #62
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheJanko Visa inlägg
Det enda jag har att ifrågasätta är väl att jag som inte varit medlem i tre månader (men som hängt här desto längre) måste punga ut med 10 sharps för varje rek, och då inte kunna få tillbaka de där 8. Det gör ju att mina sharps kommer att ta slut i rask takt, speciellt eftersom jag själv inte kan skriva rekar. Jag förstår att det görs för att undvika troll och liknande men det känns också som att det gör att det hindrar nya medlemmar att komma till sidan.
Bra synpunkter. Vi ska ordna på något sätt så du och andra nya användare inte blir ruinerade på Sharp$.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TheJanko (+1)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:23   #63
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheJanko Visa inlägg
Det enda jag har att ifrågasätta är väl att jag som inte varit medlem i tre månader (men som hängt här desto längre) måste punga ut med 10 sharps för varje rek, och då inte kunna få tillbaka de där 8. Det gör ju att mina sharps kommer att ta slut i rask takt, speciellt eftersom jag själv inte kan skriva rekar. Jag förstår att det görs för att undvika troll och liknande men det känns också som att det gör att det hindrar nya medlemmar att komma till sidan.
Du kan fortfarande rösta och få dina 8 sharp$ dock räknas dem inte med i sluträkningen!
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TheJanko (+1)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:24   #64
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

"Lås upp tre rekar till priset av två!"
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:27   #65
 
Serbens avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 38
Sharp$: 692
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Tackar lite för seg, kom aldrig på att söka :/
__________________
Kosovo is Serbia
Serben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:28   #66
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Håller med dig om att sharps är det bäst svenska alternativet idag, ingen tvekan om det!

Varför kommer det att ändras på det? Skulle RoK bli seriöst helt plötsligt? Ska r e k a r . s e bli ett hot? Ulrik och Steven-Lee tar makten över betting-Sverige?
Du är en klassisk ryggdunkare Kusagwa. Helt ok. Men not my cup of tea
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:35   #67
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Varför är jag det? För att jag ifrågasätter den då briljante kriga? För att jag är trött på att folk du gnäller på sharps och dess ledning utan vettig anledning? De gör ett stort arbete helt gratis och vad får de för det? Intr mkt positivt iallafall, de får kritik för skit saker. Men sen så är inte sharps ledningen felfri heller för den delen men de är bättre än alternativen. Kan du svara nu på vilka site som kommer att utmana sharps eller ska du ge dig på mig när du inte klarar av att svara? Får jag inget vettigt svar så är detta det sista inlägget som jag skrivet som är riktat mot dig.

Senast redigerad av kusagwa den 2013-02-11 klockan 22:40.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:36   #68
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 1028
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Du ställer dig frågande vad jag bidrar med till sajten?

Om du går igenom mina inägg hittar du ca 10 st regelrätta rekar. Utöver detta är det nog ca 50 rek- liknande inlägg där jag många gånger levererat unik information.
Hade du följt mina ca 50 rekar hade du legat på ett oerhört bra roi. Detta kan du kolla själv.

Senast idag bidiog jag med exlusive info ingen annan i sverige hade. Detta kan du läsa om i dagens tråd v4 uppsnack åby. Denna info gjorde att jag rekade Johnny Baffel som triosnurra och trion gav 4500 ggr. Vidare så varnade jag samtliga i travtråden att det fanns falsk information ute på marknaden.
Vilket oxå visade sig stämma.

Jag har förövrigt försökt starta en kul annorlunda speldagbok. Den stängde jag då jag inte fann sajten lämpad för min begåvning.

Så om du kollar mina inlägg så har du svaret på din fråga.

Vidare så bidrar jag med en jävligt kreativ hjärna.
Tillskillnad från dig är jag inte lat. Utan min målsättning är att hela tiden leverera bra info till sajtens medlemmar, vilket jag oxå gör.

Hade du ryggat mig idag hade du lätt kunnat vinna minst 50k med små insatser
Varför startar du inte ett spreadsheet kriga? Så att vi får beviset på att du är så mycket bättre än alla andra. Istället för allt tjat om att man hade plussat 50k med små insatser och om din hemliga info du sitter på.

Nu verkar det som du skryter om dina bra spel, men jag är ganska säker på att har dåliga spel också. Som sagt ett sheet med alla dina låsta spel skulle bevisa att du är mycket bättre än alla andra.

Du verkar ha så negativ inställning men kommer inte med några bättre förslag själv.

Kul att de flesta liksom jag själv verkar tycka att detta är rätt steg i utvecklingen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+20), eventours (+20)
KungKlave är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:37   #69
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Just det, jag hade problem att hitta en lämpligt bild till skidskyttespelet. Finns inga bilder med snöidrott faktiskt. Går det att lösa?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:39   #70
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Håll er till ämnet nu. Denna tråd behandlar det nya reksystemet och inte de sidospår som uppstått. /mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:41   #71
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul Visa inlägg
Just det, jag hade problem att hitta en lämpligt bild till skidskyttespelet. Finns inga bilder med snöidrott faktiskt. Går det att lösa?
Eller går det inte att göra så att man kan lägga till bild själv istället?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:42   #72
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KungKlave Visa inlägg
Varför startar du inte ett spreadsheet kriga? Så att vi får beviset på att du är så mycket bättre än alla andra. Istället för allt tjat om att man hade plussat 50k med små insatser och om din hemliga info du sitter på.

Nu verkar det som du skryter om dina bra spel, men jag är ganska säker på att har dåliga spel också. Som sagt ett sheet med alla dina låsta spel skulle bevisa att du är mycket bättre än alla andra.

Du verkar ha så negativ inställning men kommer inte med några bättre förslag själv.

Kul att de flesta liksom jag själv verkar tycka att detta är rätt steg i utvecklingen.
Jag har ju lagt ut info hela tiden här på sajten så fort jag haft något av värde. så vart hittar du den atacken?.Jag har flera gånger förklarat varför jag inte har något spreadsheet här.
Räcker inte 50 rekar på 2 månader?
Kolla mina inlägg så får du svart på vitt.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:46   #73
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Ok Robin:

Ang belöningarna. Varför inte erbjuda rekarna olika former av reloadbonusar.
Dessa kan ju anpassas efter medlemmens önskemål.
Tex om man skriver 7 rekar på en månad med ett snitt på tex 3.0 så erbjuds man en reloadbonus.

För dom som spelar lågt så kan de då väljas tex 200 double up reload. Och för de som spelar högre kanske 10 procent på 10k.

Har Sharps problem att få såna avtal på egen hand är Sharps ledning välkommen att kontakta mig så skall jag vara behjälplig med detta.
Jag kan iallafall garantera bra dealar med ett av de största bolagen.

Jag skall givetvis tjäna pengar på detta annars är det ju inte intressant. Men helt klart bra mervärde för medlemmarna
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 22:48   #74
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ett visst fokus i diskussionen har hamnat på belöningsnivåerna och om dessa kommer att trigga fler och bra rekar eller ej. Tror den största vinsten med det nya upplägget inte är eventuell ersättning utan andra bitar. Idag passerar en del rekar förbi omärkt(läs okommenterade, ej givna sharps) medan andra ibland är bristfälliga. Logga oftas in direkt på något av mina sheet och springer bara på andras rekar när de läggs i någon speldagbok.
Med ett ökat fokus genom rankningssystem,topplista etc tror jag fler kommer att lägga mer tid på att skriva utförligare rekar, men även att fler upptäcker dem. Visst kanske det blir inflation hos vissa,men det kommer inte att hålla i längden.

Kort om mig själv under min tid på sidan. Skaffade ett konto hösten 2011, började hänga på forumet våren 2012. Sharps har varit en bra skola för att förbättra mitt egna spelande, men även gett mig möjligheten att hitta folk på forumet,men även externt att rygga. I takt med detta har även viljan att vara delaktig på sidan ökat. Skaffade nyligen en dagbok, lagt en liten rek, blivit mer aktiv i forumet mm. Det nya upplägget gör mig mer triggad att skriva ordentliga rekar framöver. Dels för att få direkt återkoppling(betygssystemet) samt att det blir mer status runt rekandet. Förhoppningsvis bidrar till att man även blir en bättre rekare,men också för att bidra till sidan som helhet. Att det finns ett belöningssystem kvittar eg då man drar in mer pengar på att rekarna sitter än att bara lägga dessa. Anledningen till den korta texten om mig själv är att jag tror att den är applicerbar på flera personer som hänger runt här på forumet och som förhoppningsvis kommer att kliva fram nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), RobinD (+5), kusagwa (+5), Boone (+5), Grnvit (+5), fxstc98 (+10)
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 23:00   #75
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

3000kr för rek.folket att dela på är helt ok startsumma. Vad hade folk väntat sig, 30k att dela på? Man blir ju inte ens förvånad längre...

Citat:
Jag har förövrigt försökt starta en kul annorlunda speldagbok. Den stängde jag då jag inte fann sajten lämpad för min begåvning
hahaha - humor! Inte fel att vara ödmjuk ibland..

Reksystemet har säkert sina brister och fördelar men ledningen kommer garanterarat att göra det bästa av det
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), KP (+10), KungKlave (+5)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 23:13   #76
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Vilken ryggdunkarmentalitet det är på denna sajt. Jävligt kul hur många uttalar sin beundran för Sharps men inte bidrar med något.

Komik på hög nivå detta
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 23:33   #77
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Vilken ryggdunkarmentalitet det är på denna sajt. Jävligt kul hur många uttalar sin beundran för Sharps men inte bidrar med något.

Komik på hög nivå detta
Klart att folk beundrar något som är bra och gratis. Gillar man inte läget, kan man alltid dra till RoK som har en reksida med "minst lika hög klass".

Har jag förstått rätt så tyckte teamet bakom sharps.se att flashback inte var tillräckligt bra och valde därmed att starta en egen community. Om du tycker att sharps inte är tillräckligt bra, varför startar inte du en egen community?
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 23:42   #78
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Klart att folk beundrar något som är bra och gratis. Gillar man inte läget, kan man alltid dra till RoK som har en reksida med "minst lika hög klass".

Har jag förstått rätt så tyckte teamet bakom sharps.se att flashback inte var tillräckligt bra och valde därmed att starta en egen community. Om du tycker att sharps inte är tillräckligt bra, varför startar inte du en egen community?
Och här har vi en ryggdunkare till. Herregud vad många ni är.

Varför berör ingen iden om reloadbonusar. Ingen som vill ha bra sådana?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 23:42   #79
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Vilken ryggdunkarmentalitet det är på denna sajt. Jävligt kul hur många uttalar sin beundran för Sharps men inte bidrar med något.

Komik på hög nivå detta
Av ren nyfikenhet, vad är att bidra? Fler av de som uttalat sig i denna tråd bidrar. Vissa genom speldagböcker,andra är flitig med att hjälpa nya personer tillrätta. Några är kanske in aktiva på daglig/veckobasis,men backar man bandet har många gett bra många speltips i olika trådar.Eller siktar du dig in på dem som inte kramat ihjäl dina egna förslag?

Sure, Sharps kan säkert vara mycket mer, med andra beslut/prioriteringar från "ledningen",men i slutändan består forumet av dess medlemmar. Vi skapar innehållet och atmosfären, skall jag vara helt ärlig är jag säker på att fler skulle bidra om tonen var mindre hård och raljerande. De gånger som det startats diskussioner i forumet ang sidans ev stagnation har de konstruktiva inläggen skymts av självhävande inlägg och annan skit.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-11, 23:45   #80
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arizto Visa inlägg
Av ren nyfikenhet, vad är att bidra? Fler av de som uttalat sig i denna tråd bidrar. Vissa genom speldagböcker,andra är flitig med att hjälpa nya personer tillrätta. Några är kanske in aktiva på daglig/veckobasis,men backar man bandet har många gett bra många speltips i olika trådar.Eller siktar du dig in på dem som inte kramat ihjäl dina egna förslag?

Sure, Sharps kan säkert vara mycket mer, med andra beslut/prioriteringar från "ledningen",men i slutändan består forumet av dess medlemmar. Vi skapar innehållet och atmosfären, skall jag vara helt ärlig är jag säker på att fler skulle bidra om tonen var mindre hård och raljerande. De gånger som det startats diskussioner i forumet ang sidans ev stagnation har de konstruktiva inläggen skymts av självhävande inlägg och annan skit.
Och om 30 sekunder har du fått lite fler sharps. Grattis
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 00:12   #81
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Och här har vi en ryggdunkare till. Herregud vad många ni är.

Varför berör ingen iden om reloadbonusar. Ingen som vill ha bra sådana?
Svara varför vi är ryggdunkare? För att vi gillar ett seriöst alternativ till FB? För att vi tycker att KP och Boone som gör det gratis och inte tjänar på det (och om de tjänar på det i mkt mindre skala än vad Holms gör) inte ska få skit som de inte förtjänar. Det är du som är problemet inte jag, persa, KP, Boone, arizto eller sharps. Du ser negativa saker i allt och alla. Jag kanske inte pumpar ut 50 tips på två veckor men istället hjälper jag folk på andra sätt, som att förklara hur bonustrading funkar. Precis som folk hjälpte mig när jag var ny.

Ett exempel. Förra våren när Perfa och eddieh drog igång sin speedway dagbok så skrev jag ett pm till perfa och frågade vilka bookies som var bra att ha om man skulle rygga då jag tidigare bara hade spelat speedway på Svenska Spel. Vad fick jag för svar? Jo ett bra svar där han skrev vilka bookies han använde och lite kort om deras urval på speedway. Och så fortsatte konversationen ett par pm till. Då hjälpte han mig privat. De flesta bidrar på sharps och hjälper till om det behövs, sen finns det precis som fb dryga idioter och troll men det tillhör ett offentligt internetforum. Vissa hjälper till privat, andra offentligt, vissa genom rekar vissa genom att lägga ut Service Plays.

Bidra är inte enbart att pumpa ut rekar (hur bra de än må vara) utan det är att hjälpa folk som vill bli bättre inom bettingen.

Garanterar att jag får ett svar som antingen idiot förklarar mig eller kallar mig ryggdunkare om kriga svarar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+10), Boone (+10), eddieh (+10)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 00:17   #82
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Och om 30 sekunder har du fått lite fler sharps. Grattis
Behöver ju dem för att kunna läsa rekar framöver..

Mitt syfte var inte att få ryggdunkar,utan jag undrar ärligt. Du spinner snabbt iväg på känslor och tvära kast, skapar speldagbok för att sedan stänga igen. Självhäver dig själv om snabba cash, klankar ner på andra när du inte får den creed för dina uppslag som du kräver. Det skapar lätt en skepticism gentemot hur hållbar du är som spelare längre än dina 50-rekar. Min förra post byggde eg enkom på att du dissade personer som i mina ögon bidragit och bidrar till Sharps innehåll och utveckling.

Problem som jag ser är att om retoriken misskrediterar folk som yttrar sig som medlöpare,ryggdunkare etc så generar detta minskad aktivitet på forumet eller i diskussionerna om forumet. tittar man på tidigare diskussioner så triggas folk av vilka relationer till varandra de har sedan tidigare. Man diskuterar mer avsändaren än innehållet, vilket gör att konstruktiva diskussioner snabbt somnar in.

Tror faktiskt att Sharps skulle ha fler levande speldagböcker och rekar redan idag om tonen var en annan. Finns säkert en massa folk som sitter inne på kunskap och fakta men som inte tar plats pga detta.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 00:19   #83
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Och här har vi en ryggdunkare till. Herregud vad många ni är.
Japp och vi är många. Eftersom du inte är villig att besvara kritiken mot dina inlägg så antar jag att du inte har några vettiga argument. Bra försök av att använda dig av härskartekniken om att förlöjliga folk. Problemet är att det inte verkar fungera så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Varför berör ingen iden om reloadbonusar. Ingen som vill ha bra sådana?
Om du tror att spelbolagen är villiga att ge bort reloadbonusar på nån tusing varje månad till vinnande spelare så lever du tyvärr i en dröm.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+5)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 00:26   #84
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ett exempel. Förra våren när Perfa och eddieh drog igång sin speedway dagbok så skrev jag ett pm till perfa och frågade vilka bookies som var bra att ha om man skulle rygga då jag tidigare bara hade spelat speedway på Svenska Spel. Vad fick jag för svar? Jo ett bra svar där han skrev vilka bookies han använde och lite kort om deras urval på speedway. Och så fortsatte konversationen ett par pm till. Då hjälpte han mig privat. De flesta bidrar på sharps och hjälper till om det behövs, sen finns det precis som fb dryga idioter och troll men det tillhör ett offentligt internetforum. Vissa hjälper till privat, andra offentligt, vissa genom rekar vissa genom att lägga ut Service Plays.
Trevligt med lite solskenshistorier i vardagen. Klart man hjälper till så gott man kan, det kommer man längre i livet på. Dessutom kusagwa, SNART börjar moppen igen!!! Då jäääävlar.


För att inte gå för mycket OT så måste jag faktiskt hålla med merparten av de som postat i denna tråd att detta nya reksystem är en kul förbättring. Tror att rekarna som postas på forumet kommer hålla mycket högre klass framöver och det är önskat.

Sen att det finns personer som inte gillar när det händer nya saker/förbättringar (i mina ögon!) är bara tråkigt men det är också en del av frågan. Det kommer alltid finnas missnöjda personer i alla frågeställningar.

När saker och ting är gratis så kan jag banne mig inte förstå varför ens gnället uppstår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), mars (+5)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 00:43   #85
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Trevligt med lite solskenshistorier i vardagen. Klart man hjälper till så gott man kan, det kommer man längre i livet på. Dessutom kusagwa, SNART börjar moppen igen!!! Då jäääävlar.


För att inte gå för mycket OT så måste jag faktiskt hålla med merparten av de som postat i denna tråd att detta nya reksystem är en kul förbättring. Tror att rekarna som postas på forumet kommer hålla mycket högre klass framöver och det är önskat.

Sen att det finns personer som inte gillar när det händer nya saker/förbättringar (i mina ögon!) är bara tråkigt men det är också en del av frågan. Det kommer alltid finnas missnöjda personer i alla frågeställningar.

När saker och ting är gratis så kan jag banne mig inte förstå varför ens gnället uppstår.
För att vissa fortfarande verkar tro att Sharps är ett heltidsarbete för de som sköter sidan, och tror att man kan kräva vad som helst
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 00:46   #86
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
För att vissa fortfarande verkar tro att Sharps är ett heltidsarbete för de som sköter sidan, och tror att man kan kräva vad som helst
Jag vet att det är där skon klämmer, var bara lite ironisk.

Men som sagt, jag tycker det är helt SJUKT. Vissa människor kan inte vara nöjda med någonting. Mycket tråkigt tycker jag.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 00:59   #87
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arizto Visa inlägg
Behöver ju dem för att kunna läsa rekar framöver..

Mitt syfte var inte att få ryggdunkar,utan jag undrar ärligt. Du spinner snabbt iväg på känslor och tvära kast, skapar speldagbok för att sedan stänga igen. Självhäver dig själv om snabba cash, klankar ner på andra när du inte får den creed för dina uppslag som du kräver. Det skapar lätt en skepticism gentemot hur hållbar du är som spelare längre än dina 50-rekar. Min förra post byggde eg enkom på att du dissade personer som i mina ögon bidragit och bidrar till Sharps innehåll och utveckling.

Problem som jag ser är att om retoriken misskrediterar folk som yttrar sig som medlöpare,ryggdunkare etc så generar detta minskad aktivitet på forumet eller i diskussionerna om forumet. tittar man på tidigare diskussioner så triggas folk av vilka relationer till varandra de har sedan tidigare. Man diskuterar mer avsändaren än innehållet, vilket gör att konstruktiva diskussioner snabbt somnar in.

Tror faktiskt att Sharps skulle ha fler levande speldagböcker och rekar redan idag om tonen var en annan. Finns säkert en massa folk som sitter inne på kunskap och fakta men som inte tar plats pga detta.
Jag är en känslomänniska. Jag vet det. Men detta driv jag har har tagit mig på äventyr ni vanliga Publics inte ens kan drömma om.

En sak ska du veta, jag ställer oerhört höga krav på mig själv och blir ofta besviken. Därför kräver jag oxå saker av andra. Jag är totalt orädd och inget är omöjligt för mig.

Därför blir jag oxå frustrerad när jag ser en sajt som Sharps med stor potential drivas på detta sätt.

Ni påstår att det inte går att få relativt ofta återkommande reloadbonusar av bolagen. Ni har fel. Och det kommer ni snart bli varse om.

Jag ser möjligheter i allt och skulle de som känner mig höra er beskrivning av mig som negativ skulle dom bara skratta.

Förövrigt ser jag på de flesta här som ryggdunkartyper. Ingen jävla fighting spirit what so ever.

Det är verkligen dags för en sajt där medlemmen sätts i fokus.
Det ska vara ett jävla mervärde i att vara medlem på en sajt.

Det måste ni väl ändå inse.

Men desto mer skit jag får, desto starkare känner jag mig.

Jag äter PUBLIC till frukost
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:02   #88
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Svara varför vi är ryggdunkare? För att vi gillar ett seriöst alternativ till FB? För att vi tycker att KP och Boone som gör det gratis och inte tjänar på det (och om de tjänar på det i mkt mindre skala än vad Holms gör) inte ska få skit som de inte förtjänar. Det är du som är problemet inte jag, persa, KP, Boone, arizto eller sharps. Du ser negativa saker i allt och alla. Jag kanske inte pumpar ut 50 tips på två veckor men istället hjälper jag folk på andra sätt, som att förklara hur bonustrading funkar. Precis som folk hjälpte mig när jag var ny.

Ett exempel. Förra våren när Perfa och eddieh drog igång sin speedway dagbok så skrev jag ett pm till perfa och frågade vilka bookies som var bra att ha om man skulle rygga då jag tidigare bara hade spelat speedway på Svenska Spel. Vad fick jag för svar? Jo ett bra svar där han skrev vilka bookies han använde och lite kort om deras urval på speedway. Och så fortsatte konversationen ett par pm till. Då hjälpte han mig privat. De flesta bidrar på sharps och hjälper till om det behövs, sen finns det precis som fb dryga idioter och troll men det tillhör ett offentligt internetforum. Vissa hjälper till privat, andra offentligt, vissa genom rekar vissa genom att lägga ut Service Plays.

Bidra är inte enbart att pumpa ut rekar (hur bra de än må vara) utan det är att hjälpa folk som vill bli bättre inom bettingen.

Garanterar att jag får ett svar som antingen idiot förklarar mig eller kallar mig ryggdunkare om kriga svarar.
Idiot kommer jag aldrig kalla dig. Inte någon annan för den delen heller.
Jag heter Kriga och befinner mig inte på den nivån.

Ryggdunkare däremot. Det vet både du och jag att du är. Men inga fel i det.
Vi är alla olika
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:04   #89
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Men jävlar Kriga har du djup dykt i kolapåsen i afton?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+50)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:07   #90
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Jag är en känslomänniska. Jag vet det. Men detta driv jag har har tagit mig på äventyr ni vanliga Publics inte ens kan drömma om.

En sak ska du veta, jag ställer oerhört höga krav på mig själv och blir ofta besviken. Därför kräver jag oxå saker av andra. Jag är totalt orädd och inget är omöjligt för mig.

Därför blir jag oxå frustrerad när jag ser en sajt som Sharps med stor potential drivas på detta sätt.

Ni påstår att det inte går att få relativt ofta återkommande reloadbonusar av bolagen. Ni har fel. Och det kommer ni snart bli varse om.

Jag ser möjligheter i allt och skulle de som känner mig höra er beskrivning av mig som negativ skulle dom bara skratta.

Förövrigt ser jag på de flesta här som ryggdunkartyper. Ingen jävla fighting spirit what so ever.

Det är verkligen dags för en sajt där medlemmen sätts i fokus.
Det ska vara ett jävla mervärde i att vara medlem på en sajt.

Det måste ni väl ändå inse.

Men desto mer skit jag får, desto starkare känner jag mig.

Jag äter PUBLIC till frukost
Vem tycker du sätts i fokus på denna sidan?

Ge gärna några exempel på hur du skulle belönat dina medlemmar om du skötte denna sidan
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:08   #91
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Men jävlar Kriga har du djup dykt i kolapåsen i afton?
Behöver inte sånt. Är så kreativ ändå
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:11   #92
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Vem tycker du sätts i fokus på denna sidan?

Ge gärna några exempel på hur du skulle belönat dina medlemmar om du skötte denna sidan
Jag har bjudit på tillräckligt med tips nu. Det får bli ett annat upplägg
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:17   #93
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

22.5% (ca var ~5:e post) av trådens totalt 93 är skriven av kriga. Någon som känner sig väldigt kreativ och bidragande i denna tråd kan man ju tycka. Om man sedan går igenom och läser dennes poster i denna tråd så kan man se att merparten av dessa är rena rama självhyllningsposter, vad han gjort för Sharps och bla bla bla. Det tillför ju så OTROLIGT mycket till diskussionen. Så istället kanske vederbörande skulle kunna komma upp med lite konkreta förslag till vad som kan göras istället för denna (i krigas ögon) försämring?

Och nu istället för att skryta med att jag har bidragit med 40-talet rekar med högklassig, guldkaratig info som ingen annan i landet sitter på. Så kom med något vettigt angående det som ska diskuteras i denna tråd. Och förklara varför du inte gillar det Crew gjort nu iochmed detta med reksystemet.

Ska bli intressant detta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+40), Pacman (+5), eddieh (+10)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:22   #94
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Du har rätt Perfa. Jag har gjort tillräckligt med inlägg i denna tråd.
Jag lämnar nu tråden för gott så får ni andra klappa varann på ryggen litegrann istället.

Glöm inte hylla "ledningen" en sista gång innan ni kojjar in.

God Natt Önskar Kriga.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 01:30   #95
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Kanske redan skulle känt det på mig i bakhuvudet att jag inte skulle förvänta mig något svar på den frågan. Svårt att förvänta sig sådant av självupptagna människor.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 02:05   #96
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Idiot kommer jag aldrig kalla dig. Inte någon annan för den delen heller.
Jag heter Kriga och befinner mig inte på den nivån.

Ryggdunkare däremot. Det vet både du och jag att du är. Men inga fel i det.
Vi är alla olika
Så för att vi om vi blir limmade startar nya konton i annan valuta/annat namn istället för att klaga på det aktuella bolaget och slösar tid på ett ärende som vi i princip inte kan vinna, är det det som gör oss till ryggdunkare eller vad är det? Vore trevligt med ett svar på den frågan.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 02:08   #97
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Kanske redan skulle känt det på mig i bakhuvudet att jag inte skulle förvänta mig något svar på den frågan. Svårt att förvänta sig sådant av självupptagna människor.
Bara att inse Perfa, vi ligger under den store krigas begåvning och är för dumma helt enkelt för att bli besvarade av den så begåvade kriga...
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 07:28   #98
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Man blir ju mörkrädd när man läser och ser vissa klagar på belöningssystemet...
Och nej, jag smörar inte, men en ryggdunk är ju det minsta vi kan ge dom som jobbar ideelt med sidan, och försöker få den framåt.
Nu testas en ny grej och lägger upp en summa som belöning och då KLAGAR vissa...vad vet ni, summan kanske blir den dubbla om en månad om det fungerar bra?
Sluta vara så jävla giriga, var glada att dom försöker göra sidan bättre!
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+3), boored (+6), Overcome (+2)
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 08:48   #99
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

I princip bara en person som varit negativ till systemet hittils även om den personen gör mycket väsen av sig. Den enda kritiken utifrån de 20+ inläggen verkar vara att det var för liten vinstpott att dela på och att alla som har någon sorts av positivitet bara är ryggdunkare oavsett om dem förklarar varför dem tycker något är bra eller inte.

Vill tacka för all positiv respons hittils och ser fram emot en bra testmånad till att börja med!
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boden (+5)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 09:05   #100
 
lonerangers avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Detta är fallgropar vi också tänkt på och som vi kommer anpassa efter tiden. Fokus ska helt klart ligga på kvalitet och inte kvantitet om man vill ta del av priserna.

Exempelvis skulle vi kunna lägga in så att antalet rekar blir mindre värt i förhållande till betygen om man passerar en viss gräns. 10 till antalet rekar kanske är i det saftigaste laget också. Det är mycket möjligt vi kommer att sänka detta krav innan det drar igång.

Röstmanipuleringen har vi redan ett avancerat system för som kan kolla korrelationen användare mellan vilket vi hoppas ska ta hand om alla som försöker sig på att fuska. Förhoppningarna är att rekare får många följare och känner sig uppskattade både genom bra betyg, kommentarer och prispengar.

Vi behöver inte enbart belöna dem som sköter sig bäst heller utan man skulle kunna belöna användare som delar med sig av 1 rek i månaden under X antal månader som fått minst X i betyg för att uppmuntra dem som inte har kunskapen eller viljan att posta så ofta som månadstävlingen innebär. Möjligheterna är egentligen oändliga.
Då jag inte hunnit igenom hela tråden än så kanske detta behandlas senare, men ville inte släppa det med risk för att glömma det.

Det ultimata betyget för en rek måste väl ändå vara ifall spelet går in eller inte??
Om man på något sätt viktar in om spelet satt eller inte så borde det få folk att tänka sig för innan man massproducerar rekar för antalets skull.
Dock så innebär det ju en hel del extrajobb att följa upp alla rekar.

Annars tycker jag detta verkar som en bra och framför allt spännande och intressant förbättring som ska bli rolig att följa. Känner att jag blir lite sugen själv på att skriva en rek.. måste bara få upp självförtroende några punkter till först
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 10:09   #101
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loneranger Visa inlägg
Då jag inte hunnit igenom hela tråden än så kanske detta behandlas senare, men ville inte släppa det med risk för att glömma det.

Det ultimata betyget för en rek måste väl ändå vara ifall spelet går in eller inte??
Om man på något sätt viktar in om spelet satt eller inte så borde det få folk att tänka sig för innan man massproducerar rekar för antalets skull.
Dock så innebär det ju en hel del extrajobb att följa upp alla rekar.

Annars tycker jag detta verkar som en bra och framför allt spännande och intressant förbättring som ska bli rolig att följa. Känner att jag blir lite sugen själv på att skriva en rek.. måste bara få upp självförtroende några punkter till först
Håller inte med faktiskt. Det kan vara stor kvalitet i en rek och ett spel kan vara bra även om det inte sitter. Om vi skulle gå efter principen att en rek bedöms efter om den satt eller inte skulle alla reka Barcelona varje vecka till 1.15.

Men du kanske menar att man t.ex. lägger på 0.5 poäng på reken ifall spelet satt. Det är intressant faktiskt, men säkert svårt att genomföra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 10:23   #102
 
lonerangers avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul Visa inlägg
Håller inte med faktiskt. Det kan vara stor kvalitet i en rek och ett spel kan vara bra även om det inte sitter. Om vi skulle gå efter principen att en rek bedöms efter om den satt eller inte skulle alla reka Barcelona varje vecka till 1.15.

Men du kanske menar att man t.ex. lägger på 0.5 poäng på reken ifall spelet satt. Det är intressant faktiskt, men säkert svårt att genomföra.
Ja precis.. låt säga en skala 1-3 där
3 = att reken satt som en smäck.
2 = inte långt ifrån att det hade gått in.
1= inte ens nära, gör om gör bättre

Säger inte att det är så det ska göras utan detta var mer ett exempel, kanske finns nån med skarpare hjärna än mig som kan hitta på nåt fungerande som inte kräver en enorm genomgång av alla rekar. Ville mest bara belysa att detta är ju egentligen det enda konkreta sättet att bedömma om en rek var bra eller inte. Men som du säger, då rekar alla Barcelona till 1,15 så ytterliggare en parameter borde då vara odds på reken......

aaa jag vet inte...sen blir allt bara svart
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 11:52   #103
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av loneranger Visa inlägg
Ja precis.. låt säga en skala 1-3 där
3 = att reken satt som en smäck.
2 = inte långt ifrån att det hade gått in.
1= inte ens nära, gör om gör bättre


De är normalfördelning att tex en 75%-25% match ibland slutar i storseger åt underdogen och alltså inte ens var nära om matchen spelades om och om igen 1000 gånger. Om man då tex rekat ettan till 1,50: gjorde de reken sämre just den gången när det är normalt att så sker?
Har man ingen kristallkula av kvalitet kan man omöjlitvis svara ja.

Nej, de enda som har betydelse är uppföljning där man jämför egna procentuella bedömingar(tex 75% ovan) med resultatetet i tillräcklgt mängd.

Därav är också textmotiveringar onödiga i rekar och istället borde procentuell bedömning/gränsvärde krävas av rekaren.
Endast text gör man inget med om man inte kan ändra det till procent och kan rekaren det så ska han ju orka skriva ut några siffror till också.

Helst då detta med odds från bolag/marknader där inte 90% av alla är limiterade och skrivna god tid innan spelstop. Annars är de ju bara bortkastad tid av rekaren själva om ingen hinner/kan spela dom.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+5), zorba (+5), Sportstrader_swe (+5), Raimond (+5)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 13:06   #104
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Kom på ett förslag:

Kan man fixa så att det står under varje rek hur många kommentarer den har fått. Så om man har skrivit någon kommentar så ser man om det finns ytterligare kommentarer man kan gå in och läsa.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5)
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 13:16   #105
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av djungelhjul Visa inlägg
Kom på ett förslag:

Kan man fixa så att det står under varje rek hur många kommentarer den har fått. Så om man har skrivit någon kommentar så ser man om det finns ytterligare kommentarer man kan gå in och läsa.
Kanske även skulle gå att ordna något notify-system (ala Facebook's jordglob) som meddelar när det kommit in en ny kommentar?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 14:14   #106
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Hur är det tänkt att man ska ge betygen?

Ska man enbart bedöma rekens kvalitet eller även spelet i sig?

Om jag t.ex. tror stenhårt på Juve ikväll men den rek jag läser är välskriven och tror på Celtic, hur är det tänkt då med röstningen?
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 15:01   #107
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Som jag ser det nu så finns det ingenting som visar på att jag köpt en rek. T.ex. kanske köpknappen skulle försvinna när man väl köpt en rek.

Samma sak för spel som redan inträffat. För dessa bör köpknappen försvinna, kanske till och med möjligheten att betala för dessa.

För testningens skull testade jag att köpa en rek för ett spel som redan har varit. Det gick utmärkt att köpa den, och 10 sharps drogs. Men jag fick inte betygsätta den och gick därmed miste av 10 sharps totalt.

Senast redigerad av greedy den 2013-02-12 klockan 15:05.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 15:03   #108
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
De är normalfördelning att tex en 75%-25% match ibland slutar i storseger åt underdogen och alltså inte ens var nära om matchen spelades om och om igen 1000 gånger. Om man då tex rekat ettan till 1,50: gjorde de reken sämre just den gången när det är normalt att så sker?
Har man ingen kristallkula av kvalitet kan man omöjlitvis svara ja.

Nej, de enda som har betydelse är uppföljning där man jämför egna procentuella bedömingar(tex 75% ovan) med resultatetet i tillräcklgt mängd.

Därav är också textmotiveringar onödiga i rekar och istället borde procentuell bedömning/gränsvärde krävas av rekaren.
Endast text gör man inget med om man inte kan ändra det till procent och kan rekaren det så ska han ju orka skriva ut några siffror till också.

Helst då detta med odds från bolag/marknader där inte 90% av alla är limiterade och skrivna god tid innan spelstop. Annars är de ju bara bortkastad tid av rekaren själva om ingen hinner/kan spela dom.
Jävligt bra skrivet, tycker också att en procentuell bedömning/gränsvärde ska vara ett krav, allt fluff runtomkring kan vara trevligt, men det kan också vara något av ett självbedrägeri. Det vet jag själv när man kärar ner sig så in i helvete i ett spel och ser mängder med faktorer som pekar för det, skador, avstängningar, skilsmässor och bristfälligt tillagad kyckling etc.

2.00 Är ju grymt för hemmaseger tänker man, sen börjar man fundera mer på hur stora segerchanserna faktiskt är, svetten kryper fram i takt med att man inser att med alla givna förutsättningar är vinstchansen "ungefär 50%, men förmodligen närmare 45, fast kanske 52....eller....ähhh va fan".

bra många spel man droppat på detta sätt, ändå ser man sällan skattade värden utan i stället värderingar som "god chans", "bra läge" etc. i rekar. Helt meningslöst om man inte kan tala om hur bra eller hur god chansen är.

Senast redigerad av Semicolon den 2013-02-12 klockan 15:05.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 15:33   #109
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
De är normalfördelning att tex en 75%-25% match ibland slutar i storseger åt underdogen och alltså inte ens var nära om matchen spelades om och om igen 1000 gånger. Om man då tex rekat ettan till 1,50: gjorde de reken sämre just den gången när det är normalt att så sker?
Har man ingen kristallkula av kvalitet kan man omöjlitvis svara ja.

Nej, de enda som har betydelse är uppföljning där man jämför egna procentuella bedömingar(tex 75% ovan) med resultatetet i tillräcklgt mängd.

Därav är också textmotiveringar onödiga i rekar och istället borde procentuell bedömning/gränsvärde krävas av rekaren.
Endast text gör man inget med om man inte kan ändra det till procent och kan rekaren det så ska han ju orka skriva ut några siffror till också.

Helst då detta med odds från bolag/marknader där inte 90% av alla är limiterade och skrivna god tid innan spelstop. Annars är de ju bara bortkastad tid av rekaren själva om ingen hinner/kan spela dom.
Ska vi se om jag har fattat dig rätt nu boored.
Jag spelar lag A -0.5 till oddset 2.1 och skriver att jag som lägst hade spelat samma spel till 1.9? Att vi anger lägsta odds som vi hade spelat ner till? Är det det som du menar eller ska jag ställa mig i skamvrån?

Sen hur vida det ska vara text eller inte är intressant fråga. Här tycker nog folk olika. Ska jag rygga ett spel så vill jag ha mer fakta om spelet än vad för procentuell bedömning/gränsvärde som rekaren ger spelet. Jag vill känna till hur truppen ser ut, om ett lag inte har ett piss att spela för med mera. Men att skriva till lägsta oddset som rekaren hade spelat till är nog en bra sak.

Men hur gör de som rekar och inte har nåt asiatiskt/karibiskt bolag att spela på för tillfället? Om jag spelar -0.5 till 2.2 @ Marathon (förvisso karibiskt men limmar snabbt) medan övriga asiater ligger på 2.1 och skriver att jag hade spelat till 2.00 så gör jag väl inget "fel"? Jag måste ju få reka spel hos ett bolag som har högsta möjliga odds som jag kan spela på? För ni har ju fortfarande chansen att spela till 2.1 som ligger över lägsta gränsen för var jag ser värde.

Hoppas du förstår vad jag menar

Senast redigerad av kusagwa den 2013-02-12 klockan 15:36.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 15:38   #110
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ska vi se om jag har fattat dig rätt nu boored.
Jag spelar lag A -0.5 till oddset 2.1 och skriver att jag som lägst hade spelat samma spel till 1.9? Att vi anger lägsta odds som vi hade spelat ner till? Är det det som du menar eller ska jag ställa mig i skamvrån?

Sen hur vida det ska vara text eller inte är intressant fråga. Här tycker nog folk olika. Ska jag rygga ett spel så vill jag ha mer fakta om spelet än vad för procentuell bedömning/gränsvärde som rekaren ger spelet. Jag vill känna till hur truppen ser ut, om ett lag inte har ett piss att spela för med mera.

Men hur gör de som rekar och inte har nåt asiatiskt/karibiskt bolag att spela på för tillfället? Om jag spelar -0.5 till 2.2 @ Marathon (förvisso karibiskt men limmar snabbt) medan övriga asiater ligger på 2.1 och skriver att jag hade spelat till 2.00 så gör jag väl inget "fel"? Jag måste ju få reka spel hos ett bolag som har högsta möjliga odds som jag kan spela på? För ni har ju fortfarande chansen att spela till 2.1 som ligger över lägsta gränsen för var jag ser värde.

Hoppas du förstår vad jag menar
Sannolikhetsbedömning: 50% för utfall 1
Spelbart odds: Allt över 2.00

Detta är egentligen allt du behöver veta för att rygga någon, förutsatt att du litar på källan.

Texten som man sedan skriver för att beskriva hur du har kommit fram till värderingen är ju bara ett sätt att sälja in slutprodukten, dvs värderingen.

Sen kan jag ju tycka att en rek ska innehålla information, annars kan man ju inte bilda sig en egen uppfattning om den tillgängliga informationen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+3)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 15:45   #111
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Sannolikhetsbedömning: 50% för utfall 1
Spelbart odds: Allt över 2.00

Detta är egentligen allt du behöver veta för att rygga någon, förutsatt att du litar på källan.

Texten som man sedan skriver för att beskriva hur du har kommit fram till värderingen är ju bara ett sätt att sälja in slutprodukten, dvs värderingen.

Sen kan jag ju tycka att en rek ska innehålla information, annars kan man ju inte bilda sig en egen uppfattning om den tillgängliga informationen.
Då är jag med er, var inte så vilse som jag trodde. Sen kommer det till den punkten att man ska lite på källan med. Kan nog säga att jag skulle ha svårt för att ha rygga och lita på någon så pass mkt att det skulle räcka med det första som du skriver. Ska jag rygga någon så vill jag ha info så att jag kan bilda mig en uppfattning om spelet.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 15:49   #112
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
De är normalfördelning att tex en 75%-25% match ibland slutar i storseger åt underdogen och alltså inte ens var nära om matchen spelades om och om igen 1000 gånger. Om man då tex rekat ettan till 1,50: gjorde de reken sämre just den gången när det är normalt att så sker?
Har man ingen kristallkula av kvalitet kan man omöjlitvis svara ja.

Nej, de enda som har betydelse är uppföljning där man jämför egna procentuella bedömingar(tex 75% ovan) med resultatetet i tillräcklgt mängd.

Därav är också textmotiveringar onödiga i rekar och istället borde procentuell bedömning/gränsvärde krävas av rekaren.
Endast text gör man inget med om man inte kan ändra det till procent och kan rekaren det så ska han ju orka skriva ut några siffror till också.


Helst då detta med odds från bolag/marknader där inte 90% av alla är limiterade och skrivna god tid innan spelstop. Annars är de ju bara bortkastad tid av rekaren själva om ingen hinner/kan spela dom.
Att enbart som du i dina rekar skriver procentuella värderingar är inget som tillför någon utav värde då du inte berättar hur du kommit fram till din värdering. Detta är skillnaden egentligen. Visst är spelbart från lägst odds något att rekommendera att någon skriver ut eller ens procentuella värden men fortfarande behövs textmotiveringar för att berätta för läsaren hur du kommit fram till den. Alla kan slänga upp % hit och dit, men dessa bör ändå beläggas med någon form utav substans. Allt från ge/ha% osv. Helt enkelt backtracka din formel bakåt och återberätta det för läsaren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+5), eddieh (+3)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 15:57   #113
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Idén i sig är väl bra men är inte risken att det kommer en massa utfyllnadsinlägg i massor för att användare som inte är så aktiva (räcker upp en hand) ska skaffa sig sharps för att kunna se rekarna?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+20)
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 16:01   #114
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niteowl Visa inlägg
Idén i sig är väl bra men är inte risken att det kommer en massa utfyllnadsinlägg i massor för att användare som inte är så aktiva (räcker upp en hand) ska skaffa sig sharps för att kunna se rekarna?
Eller så tar du dig tid och skriver en rek och därmed kammar du in fler poäng än vad ett dygns spammande på forumet hade givit dig
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 16:10   #115
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Eller så agerar du KP den rikaste sharpen som Robin Hood hade gjort och delar ut lite av dina 29105 sharps till de fattigare medlemmarna?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 16:16   #116
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Niteowl Visa inlägg
Idén i sig är väl bra men är inte risken att det kommer en massa utfyllnadsinlägg i massor för att användare som inte är så aktiva (räcker upp en hand) ska skaffa sig sharps för att kunna se rekarna?
Om ni har registrerat er genom våra banners på någon sida så glöm inte att "Hämta sharp$" på https://www.sharps.se/spelbolagens-basta-bonusar

Finns rätt mycket att hämta bara där!
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 17:05   #117
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Bra initiativ - ett steg i rätt riktning... Tycker dock att "rankingen" utav en bra rek inte får väga för tungt när det sammanlagda värdet räknas ut - detta då de med många följare av ex. en dagbok och/eller sheet, eller lång svans utav ryggdunkare, kan få oproportionerligt höga "betyg" på sina rekar!

För i slutändan måste det ändock vara rekens kvalitet och hitrate som skall vara avgörande, eller hur?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3), slindoffer (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 18:03   #118
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Eller så tar du dig tid och skriver en rek och därmed kammar du in fler poäng än vad ett dygns spammande på forumet hade givit dig
Har nog aldrig skrivit en rek men någonting ska ju vara den första. Kvaliteten vågar jag dock inte svara på. Ingen risk att jag kommer börja spamma men andra kan ju göra det. Förmodligen ett mindre problem.
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 21:49   #119
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ska vi se om jag har fattat dig rätt nu boored.
Jag spelar lag A -0.5 till oddset 2.1 och skriver att jag som lägst hade spelat samma spel till 1.9? Att vi anger lägsta odds som vi hade spelat ner till? Är det det som du menar eller ska jag ställa mig i skamvrån?

Sen hur vida det ska vara text eller inte är intressant fråga. Här tycker nog folk olika. Ska jag rygga ett spel så vill jag ha mer fakta om spelet än vad för procentuell bedömning/gränsvärde som rekaren ger spelet. Jag vill känna till hur truppen ser ut, om ett lag inte har ett piss att spela för med mera. Men att skriva till lägsta oddset som rekaren hade spelat till är nog en bra sak.

Men hur gör de som rekar och inte har nåt asiatiskt/karibiskt bolag att spela på för tillfället? Om jag spelar -0.5 till 2.2 @ Marathon (förvisso karibiskt men limmar snabbt) medan övriga asiater ligger på 2.1 och skriver att jag hade spelat till 2.00 så gör jag väl inget "fel"? Jag måste ju få reka spel hos ett bolag som har högsta möjliga odds som jag kan spela på? För ni har ju fortfarande chansen att spela till 2.1 som ligger över lägsta gränsen för var jag ser värde.

Hoppas du förstår vad jag menar



Som RobinD sa...+

Det man kunde skriva in är givetvis truppen/saknade spelare beroende på vad som finns tillgängligt vid tillfället som %-värderingen baserades på.
Dock, tidiga spel har en snitt trupp som grund från datan. Antar tex automatiskt i hockey att första målisen spelar i den proportion han spelat innan, ofta ca 70% av matcherna. Så länge markanden och du har samma info och ingen vet vem som står är det inget man missar i värde oberonde vem sedan senare står i långa loppet.


När du rekar gör du det för andra så du ska givetivs välja odds där folk får in nåt och inte är limiterade/kickade efter 10 spel.

- Lägg ut reken i god tid, nära spelstopp kan ändå knappt nån följa och din uppföljng blir felaktig. Det är läsarens ROI som är det viktga inte va du själv hunnit spela när du rekar.

- Odds du väljer, samma här: det är läsarens ROI som är det viktiga.
Du kan privat spela marathon 2,20 men du kan inte lägga det i uppföljing som är riktat till andra.
Finns det inget vettigt bolag med godkännt odds enligt din bedömning? Vad är då ens poängen att lägga ner tid att skriva rek och slösa sin egen och andras tid.

- Samma även för små/tidiga marknader: Du kan inte reka nåt till oddset som redan sjönk efter ditt bet, eller som bara har tex 50€ limit innan den sjunker och sedan basera dina rekars ROI på det.

Failar nån punkt ovan är det ju privat bokföing och nån som försöker följa den kommer inte ens i närheten, ett spreadsheet är att rekkomendera då, eller dagbok, men spel riktade till andra är det inte.

Rekar måsta alltid vara utgående från läsaren(eller kunder) annars är det poänglöst och om det gäller betalande kunder är det scam om så inte är fallet.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+8), surrelito (+10)

Senast redigerad av boored den 2013-02-12 klockan 21:51.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:02   #120
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Har ju kommit upp lite fler rekar och det är ju positivt. Vi får de om det håller i sig.

Vad jag blir lite förvånad över är hur få som läser rekarna. Antal aktiva medlemmar på sajten kan ju maximalt röra sig om några hundratals.
Nu förstår jag att det inte går att dra in pengar på sidan.
Medlemmarna är ju väldigt få och framför allt inte aktiva.

Hr många exclusiva inloggningar har sajten per dag?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:20   #121
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Har ju kommit upp lite fler rekar och det är ju positivt. Vi får de om det håller i sig.

Vad jag blir lite förvånad över är hur få som läser rekarna. Antal aktiva medlemmar på sajten kan ju maximalt röra sig om några hundratals.
Nu förstår jag att det inte går att dra in pengar på sidan.
Medlemmarna är ju väldigt få och framför allt inte aktiva.

Hr många exclusiva inloggningar har sajten per dag?
På startsidan står det ju faktiskt hur många som är online just nu. Ett par hundra precis som du säger. Är detta något negativt i dina ögon? Kvalité före kvantitet tycker iaf jag passar ganska bra på denna typen av site. Sedan är väl målet inte att sidan ska dra in pengar utan att vi som spelare ska dra in pengar?

Om du vill ha lite mer aktivitet så rekommenderar jag dig att hänga i chatten också

Senast redigerad av dillehal den 2013-02-12 klockan 22:21.
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:24   #122
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dillehal Visa inlägg
På startsidan står det ju faktiskt hur många som är online just nu. Ett par hundra precis som du säger. Är detta något negativt i dina ögon? Kvalité före kvantitet tycker iaf jag passar ganska bra på denna typen av site. Sedan är väl målet inte att sidan ska dra in pengar utan att vi som spelare ska dra in pengar?

Om du vill ha lite mer aktivitet så rekommenderar jag dig att hänga i chatten också
Tack för tipset. Men chatten tror jag nog att jag hoppar
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:30   #123
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skulle inte du lämna tråden för gott kriga? sorry för ot men ditt jäkla gnäll på allt börjar bli störande
the chef är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:30   #124
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Att enbart som du i dina rekar skriver procentuella värderingar är inget som tillför någon utav värde då du inte berättar hur du kommit fram till din värdering. Detta är skillnaden egentligen. Visst är spelbart från lägst odds något att rekommendera att någon skriver ut eller ens procentuella värden men fortfarande behövs textmotiveringar för att berätta för läsaren hur du kommit fram till den. Alla kan slänga upp % hit och dit, men dessa bör ändå beläggas med någon form utav substans. Allt från ge/ha% osv. Helt enkelt backtracka din formel bakåt och återberätta det för läsaren.
Uppföljning av rekar är väl till för att bedömma om dom är av substans eller ej.

Kan ju dikta ihop vad men vill om backtracking som ingen kan kolla. Öppen uppföljning(gjord på korrekt sätt) det enda av värde, sheets finns ju redan att placera det i.
Wall of text har också noll substans om det inte backas upp av uppföljining som visar att man korrekt värdera informationen man slänger upp. Tex många tenderar övervärdera betydelsen av saknade spelare.

Kan ju posta 2,4MB med formler , är ju inget annat än data som vem som helst kan hitta. Skulle ju inte vara så svårt att göra en modell som man kan klistra in i reken från förstås, men vad ska den innehålla?
Tabeller, antal mål, skott, poäng, snitt av nåt slag eller värden innan dom åker in i poisson räknaren, kanske hemmafördelen, koefficienten för poisson korrigeringar?

Kul med lite text, men ack så onödigt(då allt är komprimerat i %en) och måste man välja en så är ju procent det som ska finnas, inte tvärtom.


Men visst som inlägget ovan: truppen beräkningen baserades på vora på sin plats kanske.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2013-02-12 klockan 22:34.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:43   #125
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the chef Visa inlägg
Skulle inte du lämna tråden för gott kriga? sorry för ot men ditt jäkla gnäll på allt börjar bli störande
Varför skulle jag bry mig om vad du tycker?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:49   #126
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Tack för tipset. Men chatten tror jag nog att jag hoppar
Men du använder ju tråden som en chat?
#wrong tools för the job
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), eddieh (+3)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:55   #127
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Framför bara mina åsikter. Alla skall väl inte tycka likadant?
Blir väl lite trist då
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 23:00   #128
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Har ju kommit upp lite fler rekar och det är ju positivt. Vi får de om det håller i sig.

Vad jag blir lite förvånad över är hur få som läser rekarna. Antal aktiva medlemmar på sajten kan ju maximalt röra sig om några hundratals.
Nu förstår jag att det inte går att dra in pengar på sidan.
Medlemmarna är ju väldigt få och framför allt inte aktiva.

Hr många exclusiva inloggningar har sajten per dag?
Det var väl ett himla gnäll på dig på saker som egentligen inte rör dig.

1. Vi förstår att du är missnöjd med precis allting och tror du kan göra saker bättre. Att du försöker sprida dålig stämning bidrar inte till något positivt.

2. Nej tack, vi vill inte ha din hjälp. Det låter inte som du har någon aning om vad du pratar om i de flesta fallen och vi litar hellre på vår expertis än din. Om du själv nu har så många framgångsrika projekt så förstår jag inte varför du spenderar så mycket tid på Sharps.

3. Sluta gå off-topic varje gång du får möjlighet. Vi har varit snälla nog att inte rensa dina tidigare orelelevanta inlägg för att slippa en drös med Nordkorea/R&K-anklagelser, men någon måtta får det vara och nu är den gränsen nådd.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Persa (+10), Misär (+1), eddieh (+3)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 03:01   #129
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kriga, du verkar inte förstå vad sharps är till för. Det ska inte vara kvantitet > kvalitet. Allt handlar inte om att dra in pengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+10)
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 10:10   #130
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

Nu såg jag detta precis, men om jag vill ha min rek fri. Är det frowned upon att bara starta ett foruminlägg för matchen?
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 11:02   #131
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fireas Visa inlägg
Nu såg jag detta precis, men om jag vill ha min rek fri. Är det frowned upon att bara starta ett foruminlägg för matchen?
Tror nog att det är fritt fram att göra som du vill. Det nya reksystemet gör endast "rekar" mer attraktivt men om folk vill fortsätta med vanliga forumsinlägg, är det fritt fram.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fireas (+5)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 12:58   #132
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Jag skrev ett inlägg och tog bort då jag insåg att jag faktiskt bara läst 1 av trådens 9 sidor, men nu kommer ändå lite tankar.

Jag vill till att börja med säga att jag tycker detta initiativ är bra och jag vill att följande ses som konstruktiv kritik.

Många är positiva till systemet och tror att det kommer bidra till rekar med bättre kvalitet. Jag tror dock inte att så blir fallet. Det har ju tidigare skrivits ganska få rekar och jag tror knappast det beror på att folk har för lite tid. Har man redan studerat en match så tar det inte ens 10 minuter att skapa en rek (som KP skriver tidigare i tråden). Jag tror att det finns en välvilja hos medlemmarna här att lägga ut rekar och att den tiden det tar att skriva info om en match inte är ett hinder i detta. Jag tror istället att bristen på rekar beror på att man inte tycker att man har rekar av tillräcklig kvalitet att posta.

Jag kan för mitt liv inte se hur denna förändring då skulle bidra till att kvaliteten på rekarna som postas ska öka, då man får förmoda att antalet rekar kommer öka. Jag har svårt att se att medlemmar helt plötsligt skulle hitta värde eller kvalitet i sina rekar, om man inte sett det förut, utan ökningen kommer förmodligen ske i form av rekar som rekförfattaren tidigare inte ansett vara tillräckligt bra men som nu postas för att man ska vara med och bidra/tävla.

Samtidigt så tror jag dock att en ökning av rekar kommer öka kvaliteten på forumet och alla oss medlemmar då spelen förmodligen kommer diskuteras i större utsträckning.

Boored belyser att det bör ske en uppföljning av rekar och detta håller jag med om. Det kan inte vara så svårt att per automatik skapa och koppla ett spreadsheet till rekförfattaren där alla rekar läggs in, förutsatt att man måste ange odds samt ev spelbolag. Jag tycker definitivt det ska finnas ett separat spreadsheet innehållandes bara publicerade rekar och inte alla spel, då det bara är dessa som är intressant om man ska göra en uppföljning på publicerade rekar.

Jag tycker personligen att 10 rekar/månad är ett högt krav, på sikt kan man kanske sänka till 20/kvartal eller liknande. Det finns dock en negativ aspekt med detta också, då det finns de som rekar uteslutande en sport/liga och i starten på varje säsong kommer man ju def. inte uppfylla kravet. Tanken om att kravet på antal rekar sätts i relation till snittbetyg över tid, som någon uttryckte, tycker jag låter bra. Att jaga kvantitet kommer ju med största sannolikhet påverka kvaliteten negativt då man i jakt på kvantitet måste sänka sina krav för vad man vill publicera.

Jag har själv ingen lösning på hur man ska utforma kraven, men jag tycker nog att det finns utrymme för förbättring.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)

Senast redigerad av slindoffer den 2013-02-13 klockan 15:53.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 14:03   #133
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Bra initiativ - ett steg i rätt riktning... Tycker dock att "rankingen" utav en bra rek inte får väga för tungt när det sammanlagda värdet räknas ut - detta då de med många följare av ex. en dagbok och/eller sheet, eller lång svans utav ryggdunkare, kan få oproportionerligt höga "betyg" på sina rekar!

För i slutändan måste det ändock vara rekens kvalitet och hitrate som skall vara avgörande, eller hur?
Tycker det ligger väldigt mycket i detta. Det gäller att vikta systemet noggrant och inte bara se till betyg.

Nu har jag inte varit aktiv här länge, men ser man till hur jag spelar så skulle jag personligen förmodligen inte få speciellt höga/många betyg eftersom jag ofta rekar dogs. Min egen känsla är att folk i allmänhet drar sig för att rygga dessa drag då man tycker de känns för osäkra, samtidigt som jag tror att jag står mig ganska bra sett till roi i långa loppet (jag är medveten om att urvalet i mitt sheet är för litet för att egentligen säga något).

Jag kan ha fel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zzz (+10)

Senast redigerad av slindoffer den 2013-02-13 klockan 14:04.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 14:13   #134
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Jag har lagt ut en rek idag, tydligen går det inte att läsa den när man skall klicka på den!?

Någon som vet vad som är felet?
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 14:22   #135
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Jag insåg nu att risken med att bara gå på betyg när man korar vinnare är ju att man som aktiv i tävlingen kan rösta ner de andra genom att ge dem 1:or för att på så sätt förstärka sin egen position? Eller har jag missat något?

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 14:56   #136
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Boone belyser att det bör ske en uppföljning av rekar och detta håller jag med om. Det kan inte vara så svårt att per automatik skapa och koppla ett spreadsheet till rekförfattaren där alla rekar läggs in, förutsatt att man måste ange odds samt ev spelbolag. Jag tycker definitivt det ska finnas ett separat spreadsheet innehållandes bara publicerade rekar och inte alla spel, då det bara är dessa som är intressant om man ska göra en uppföljning på publicerade rekar.
Precis, sheet där spelen blir låsta automatiskt, måste läggas tex 60min innan kickoff så folk hinner läsa samt att oddsen skall endast vara från godkänd lista där majoriteten kan spela.

Tids gräns och krav på godkända bolag kan ju diskuteras men iaf få bort dom största bovarna. Använda enbart pinnens odds skulle ju vara enkel lösning som i tävlingarna förut.

Känns som allt redan finns, bara adda länken till sheetet i rekarna

Edit:
Självklart kan man ju nämna att där och där finns det bättre odds men tror ju nog alla kan hitta högre odds bland sina egna bolag själv. Det som registrerars i uppföljingen måste dock självklart vara nåt andra kan använda sig av.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2013-02-13 klockan 15:04.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 15:15   #137
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Jag insåg nu att risken med att bara gå på betyg när man korar vinnare är ju att man som aktiv i tävlingen kan rösta ner de andra genom att ge dem 1:or för att på så sätt förstärka sin egen position? Eller har jag missat något?

Angående det där kunde de kolla upp. De får kolla efter mönster
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 15:27   #138
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Precis, sheet där spelen blir låsta automatiskt, måste läggas tex 60min innan kickoff så folk hinner läsa samt att oddsen skall endast vara från godkänd lista där majoriteten kan spela.

Tids gräns och krav på godkända bolag kan ju diskuteras men iaf få bort dom största bovarna. Använda enbart pinnens odds skulle ju vara enkel lösning som i tävlingarna förut.

Känns som allt redan finns, bara adda länken till sheetet i rekarna

Edit:
Självklart kan man ju nämna att där och där finns det bättre odds men tror ju nog alla kan hitta högre odds bland sina egna bolag själv. Det som registrerars i uppföljingen måste dock självklart vara nåt andra kan använda sig av.
Intressant text. Ser två problem eller rättare sagt ett problem och en fråga som behövs diskuteras.

Frågan som behöver diskuteras är bolagsfrågan. Att folk rekar från Betfair, 188, SBO, Pinnacle, Dafa, 12BET, 5Dimes och eventuellt andra seriösa asiater och karibiska böcker har nog ingen några synpunkter på. Men hur gör de som rekar specialspel som till exempel båda lagen gör mål, hörnor, antal kort, målskyttar med mera? De spelen finns i princip bara på EU böcker (osäker om BF har sådana spel).

En annan sak angående EU böcker är vilka ska tillåtas? Misstänker att den skaran som är limmade på sina ursprungs konton i vissa fall har skaffat ett eller flera nya på den aktuella siten. Tänker nu främst på Bet365 men kan säkert finnas andra sidor detta gäller på med. För det finns en skillnad på seriositeten på EU böckerna med. Av någon anledning så känns Bet365 så oerhört mycket mera seriösa än till exempel Betsafe.

Problemet är de små sporterna. Hur gör de som vill lägga en rek i till exempel bandy, speedway eller någon vintersport? De spelen finns bara på EU böcker (ok bandy finns på Marathon men ni fattar) och de har inte de stora insatsgränserna som till exempel fotboll, baseboll, ishockey med flera har. Ska inte perfa som kan speedway få lägga några rekar då han bara spelar på EU bolag? Eller ska han bara få lägga rekar från Bet365 och inte från Nordicbet eller Expekt även fast det är på de sistnämnda som han hittar spelat som han vill reka.

(Och till perfa hoppas att det är ok att jag använder dig som ett exempel)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 15:33   #139
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Tycker det ligger väldigt mycket i detta. Det gäller att vikta systemet noggrant och inte bara se till betyg.

Nu har jag inte varit aktiv här länge, men ser man till hur jag spelar så skulle jag personligen förmodligen inte få speciellt höga/många betyg eftersom jag ofta rekar dogs. Min egen känsla är att folk i allmänhet drar sig för att rygga dessa drag då man tycker de känns för osäkra, samtidigt som jag tror att jag står mig ganska bra sett till roi i långa loppet (jag är medveten om att urvalet i mitt sheet är för litet för att egentligen säga något).

Jag kan ha fel
Tror inte det stämmer så bra. Brukar kolla och följa ditt sheet ofta. Kul med nån som spelar underdogs och som i en del matcher verkar tänka som jag gör (speciellt i de lägre engelska divisonerna där jag tycker att vi brukar tänka lika ganska ofta). Skillnaden är väl ta du spelar en del specialspel som win to nil och spelar det raka på doggen spelet med jag spelar AH varianten. Så av mig hade du inte fått dåliga betyg bara för att du spelar på doggen när Man U tar emot Reading eller när Barca åker och möter Granada borta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+5)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 17:19   #140
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Intressant text. Ser två problem eller rättare sagt ett problem och en fråga som behövs diskuteras.

Frågan som behöver diskuteras är bolagsfrågan. Att folk rekar från Betfair, 188, SBO, Pinnacle, Dafa, 12BET, 5Dimes och eventuellt andra seriösa asiater och karibiska böcker har nog ingen några synpunkter på. Men hur gör de som rekar specialspel som till exempel båda lagen gör mål, hörnor, antal kort, målskyttar med mera? De spelen finns i princip bara på EU böcker (osäker om BF har sådana spel).

En annan sak angående EU böcker är vilka ska tillåtas? Misstänker att den skaran som är limmade på sina ursprungs konton i vissa fall har skaffat ett eller flera nya på den aktuella siten. Tänker nu främst på Bet365 men kan säkert finnas andra sidor detta gäller på med. För det finns en skillnad på seriositeten på EU böckerna med. Av någon anledning så känns Bet365 så oerhört mycket mera seriösa än till exempel Betsafe.

Problemet är de små sporterna. Hur gör de som vill lägga en rek i till exempel bandy, speedway eller någon vintersport? De spelen finns bara på EU böcker (ok bandy finns på Marathon men ni fattar) och de har inte de stora insatsgränserna som till exempel fotboll, baseboll, ishockey med flera har. Ska inte perfa som kan speedway få lägga några rekar då han bara spelar på EU bolag? Eller ska han bara få lägga rekar från Bet365 och inte från Nordicbet eller Expekt även fast det är på de sistnämnda som han hittar spelat som han vill reka.

(Och till perfa hoppas att det är ok att jag använder dig som ett exempel)
Ja precis, som sagt kan det diskutteras var gränser skall dras.

Enligt mig om rekarna verkligen ska vara seriösa och riktade till majoriteten så måste små marknader/småligor/sporter/tidiga marknader bort.
Det är inte är en rek riktad till alla om inte majoriteten av läsarna kan spela den, det är den bistra sanningen hur än man älskar sin lilla sport. Det är ett personligt spel och hör hemma på annat ställe i forumet då.

Tex idag är morgondagens elitserie begränsat till 50€ på pinnacle. Jag kan inte precis skriva en rek riktad till läsare trots att det är på självaste pinnen om redan ett bet kan sänka oddsen?
Och framförallt: jag kan inte ta det oddset som uppföljning som om det på nåt vis skulle spegla mina rekars ROI.

Majoriteten kan inte skaffa flera konton i all oändlighet, dom är tidsbegränade. Man kan inte kräva det om reken ska vara seriös.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), Wagner (+25)

Senast redigerad av boored den 2013-02-13 klockan 17:33.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-13, 18:30   #141
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Intressanta tankar där Boored, ska försöka återkomma med ett svar senare. En sak som man skulle kunna titta på hur kraven är upplagda på andra sidor som har liknande tävlingar. Kräver de Pinnacle/BF/asiater, måste det vara en stor sport osv för de ju inte enbart svenska sidor som har detta upplägg.

Edit: Tar svaret nu lika gärna.
Sen är frågan, är majoriteten av användarna på sharp så pass framgångsrika att de inte kan spela på Bet365 och därmed rygga säg speedway eller bandy? För visst om det är 90 procent som är sharp på något så är de limmade på EU böcker så har du helt rätt ingen större vits med bandy, speedway men skulle jag gissa så är den majoriteten på sharps personer som kan spela på sin Bet365/Expekt konton.

Det är majoriteten som får bestämma och om majoriteten inte är limmade så kan de om de vill rygga bandy, speedway med flera.

Sen att tidiga spel på vad som helst egentligen går bort säger väl sig självt, speciellt om ett eller två bets kan ändra oddset.

Tar bort en del av själva tävlingen om personer som har sin grej i en liga/sport som inte är NFL, MLB, PL, Bundesliga inte kan vara med och delta.

Det handlar om var limitsen ligger på med. Nu vet jag inte bandy men speedway har på Bet365 om jag inte har helt fel en hyfsat hög limit för att vara en så pass liten idrott (har för mig att när jag klickade på max knappen så stod det mellan 5-10 k SEK).

För om vi begränsar oss för mkt så försvinner följande sporter (tar ett axplock av de som jag känner till) på grund av för låga limits och att de enbart finns hos EU böcker.

Speedway - Finns enbart hos EU böcker och knappt hos BF
Bandy - EU böcker + Marathon
Innebandy - EU böcker + Marathon
Lägre hockeyserier som HA och EBEL (tror bara det är 2 k limit hos Pinnacle där)
Trav - Eu Böcker som om du är framgångsrik limmar dig snababare än Lucky Luke hinner skjuta

Finns fler exempel men dessa är några av de idrotter som då försvinner. Sen är frågan hur mkt ryggar folk med? Jag hade ryggat med runt 100 kronor säger vi men du hade kanske ryggat med 500 kronor. Och hur många ryggar? Hittils så har ingen rek blivit betygsatt över 50 gånger så vi kan anta att max 50 pers har läst den mest populära reken och därmed har kunna ryggat spelet.

Men du har på gott och ont en stark poäng i att det blir enklare med större ligor och bättre bolag och på ett sätt blir det mera rättvist i och med att alla kan rygga men orättvist genom att alla inte kan delta och det är där i problemet ligger.

Hoppas det inte blev för grötigt, sitter med en dator som laggar mer än Gazza dricker sprit.

Senast redigerad av kusagwa den 2013-02-13 klockan 18:32.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 08:13   #142
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Jag undrar om det går att införa begränsningar i rekarna. Samma match borde inte kunna rekas två gånger av olika personer, som t ex är fallet med Galatasaray - Schalke 04, där samma spel (väl?) har rekats av fireas och kusagwa. Även om rekarna är mycket olika i omfattning och utformning så blir det inte så snyggt att reka exakt samma spel som redan ligger... Nån slags spärr borde väl gå att införa? Eller åtminstone nåt slags hederskodex där Sharps officiellt går ut och säger vad som gäller kring det hela.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-14, 08:31   #143
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Håller med dig slindoffer så länge det är olika spel på samma match då borde det ju vara ok tycker man. Gäller ju bara att få nåt bra sätt att se detta på när man lägger sin egen rek om det redan finns en, kanske alla kunde se typen utan att betala? Typ över/under, asian osv...
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 18:20   #144
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

OK, det var en hel del sidor redan som jag inte orkar ta mig igenom för att se om frågan redan är ställd.

Jag har länge haft en ide om en annan slags typ av rek. Nämligen tradingrekar. Det är kanske lite svårare att pinna ner vad det gäller oddset. Men jag skulle kunna tänka mig att ge förslag på vad för slags tradingdrag man skulle kunna göra och förslag om utgångspositioner.

Inom trading kommer ju de flesta bästa positionerna under en match men man kanske skulle kunna ge förslag på tänkbara scenarios m.m.?

Hade det fyllt kriterierna för en rek här eller måste man ange odds av vissa bolag m.m. Inom trading väntar man ju inte in det försatta oddset precis.

Skulle detta kunna vara en godkänd rek?

Bara en tanke
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 15:16   #145
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Varför ligger Top tio flest rekar kvar för? Har ju inte förändrats på år och dar och när ni nu börjat med nytt reksystem så borde väl denna lista bytas ut mot något nytt, nollställas och/eller aktualiseras...

Kan kanske ha något med vem som stått som ledare i 2-3 år nu, möjligtvis - vad vet jag...?

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 15:41   #146
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Tror inte att han kan påverka det så mkt, han bara moddar sidan men att den inte uppdateras tror jag inte stämmer. Tittar man på mest ryggad så ser man att RAS har försvunnit och att motsi har tillkommit samt så kommer jag ihåg att han (dvs RobinD som jag tror att du syftar på) la en rek i höstas och att den räknades med i listan.

Pilkast du har ju lagt upp ett par rekar, hur många exakt? Du borde väl rimligtvis om ett par rekar vara uppe på topplistan?

Sen så har du en poäng i att listan borde förnyas/ändras om och att den nuvarande arkiveras eller liknande.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 15:49   #147
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Okey, tack för infon, kusagawa. Förts tänkte jag skriva att jag är långt från denna lista men så såg att tioplatsen enbart var 25 rekar, så i närheten är jag väl, men det var inte därför jag tog upp mitt tidigare spörsmål, hehe...

Ha det bra!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 18:17   #148
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Hehe RobinD har ingen makt över det där utan det ligger bara kvar å räknar gamla systemet, de listorna kommer att ersättas nu med introduktionen av det nya.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 18:42   #149
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Hehe RobinD har ingen makt över det där utan det ligger bara kvar å räknar gamla systemet, de listorna kommer att ersättas nu med introduktionen av det nya.
Det var på tiden, finns nog en hel del gammal skåpmat bland de där rekarna som jag helst vill glömma.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-17, 19:45   #150
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Felaktigt inlägg

Senast redigerad av Lindvallen den 2013-02-17 klockan 19:46.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 09:28   #151
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ni måste skämta
Utfallet måste bedömmas, långa motiveringar som oftast leder till förlust ska inte premieras alls
Är ni spelare eller web admin ?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 09:36   #152
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Ni måste skämta
Utfallet måste bedömmas, långa motiveringar som oftast leder till förlust ska inte premieras alls
Är ni spelare eller web admin ?
Utfallet har väl inte betydelse om det var ett bra spel eller inte? Det kan vara jättevärde i ett spel utan att det går in.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), Jinx (+3)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 09:51   #153
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Ni måste skämta
Utfallet måste bedömmas, långa motiveringar som oftast leder till förlust ska inte premieras alls
Är ni spelare eller web admin ?
Det är ju inte längden på texten som ska premieras, det är ju innehållet.

Du som läsare ska ju bedöma hurvida rekens budskap var av värde, som tidigare nämnt så sitter dåliga spel och bra spel missar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 09:58   #154
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det är ju inte längden på texten som ska premieras, det är ju innehållet.

Du som läsare ska ju bedöma hurvida rekens budskap var av värde, som tidigare nämnt så sitter dåliga spel och bra spel missar.
Så sant, men varför är det inte möjligt att premiera utfallet?
Jag bryr mig mer om det än själva texten
Egentligen samma tänk som statistiken i alla spreadsheet
Jag vill snabbt hitta vinnarna och det går inte med nuvarande upplägg
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 10:15   #155
 
Bournes avatar
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 72
Sharp$: 202

Speldagboken (Avslutad)
Stats: 139 - 109 - 10
ROI: 101.48%
Vinstprocent: 56.05%

Standard

Tycker det är en viss skillnad här. När det handlar om statsen i Spreaden så är det ju långsiktighet. Kan ju mycket väl vara så att även de som är vinnande i längden slänger upp några rekar som inte är vinnande. Ett enskilt spel säger ju väldigt lite om en spelares totala kunskaper när det kommer till spel.

Håller med Henke111 i detta fall.
Bourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 10:22   #156
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Så sant, men varför är det inte möjligt att premiera utfallet?
Jag bryr mig mer om det än själva texten
Egentligen samma tänk som statistiken i alla spreadsheet
Jag vill snabbt hitta vinnarna och det går inte med nuvarande upplägg
Det kommer att komma ett topplista på rekarna. Däremot så krävs det ändå flera hundra spel minst för att avgöra om någon är en vinnare eller ej. Det du kan göra är ju att gå in på varje rekares spreadsheet och se hur dennes statistik är, positiv/negativ och avgör sedan själv.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 10:22   #157
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Så sant, men varför är det inte möjligt att premiera utfallet?
Jag bryr mig mer om det än själva texten
Egentligen samma tänk som statistiken i alla spreadsheet
Jag vill snabbt hitta vinnarna och det går inte med nuvarande upplägg
Enkelt, för att utfallet på enstaka spel inte ger någon rättvis bild av kvaliteten.

Det du söker finns redan i spreadsheet-funktionen, svart på vitt vad spelare åstadkommit.

Reksystemet är byggt för att öka aktiviteten på sidan samt få människor att vilja bidra med information.

Vill du bara hitta vinnarna snabbt, köp en speltjänst eller välj något av alla vinnande sheets här på sharps och rygga blint.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 14:38   #158
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Enkelt, för att utfallet på enstaka spel inte ger någon rättvis bild av kvaliteten.

Det du söker finns redan i spreadsheet-funktionen, svart på vitt vad spelare åstadkommit.

Reksystemet är byggt för att öka aktiviteten på sidan samt få människor att vilja bidra med information.

Vill du bara hitta vinnarna snabbt, köp en speltjänst eller välj något av alla vinnande sheets här på sharps och rygga blint.
NJA
Jag behöver nog inte köpa några tjänster då jag ser allt trav själv,men det var inte poängen
Kan du betygsätta rekarna innan spel bör du också kunna det efter resultatet
I längden kan någon fått väldigt bra betyg men ingen vet hur det gick
Tror många delar kommer finnas utanför spreadsheeten
Kan ta mig själv som exempel, när vid blev rankade etta i Sverige en gång i tiden spelade jag inte alla mina tips och utfallet hade aldrig synts i något spreadsheet
Anledningen jag tar upp frågan är att jag tror funktionen går att förbättra, inget annat
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 14:48   #159
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Men självklart tar jag intryck av andra
Sedan kollar jag upp flera lopp i arkivet för att se om jag håller med
Ingen kan få för mycket info, och jag kan absolut inte hålla reda på status på 15000 hästar
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-20, 15:14   #160
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
NJA
Jag behöver nog inte köpa några tjänster då jag ser allt trav själv,men det var inte poängen
Kan du betygsätta rekarna innan spel bör du också kunna det efter resultatet
I längden kan någon fått väldigt bra betyg men ingen vet hur det gick
Tror många delar kommer finnas utanför spreadsheeten
Kan ta mig själv som exempel, när vid blev rankade etta i Sverige en gång i tiden spelade jag inte alla mina tips och utfallet hade aldrig synts i något spreadsheet
Anledningen jag tar upp frågan är att jag tror funktionen går att förbättra, inget annat
Problemet är att du blandar ihop äpplen och päron.

Vad tror du sker med betygen på de förlorande spelen om du tillåts rösta i efterhand?

Tror du är i en minoritet som tror att det skulle innebära en förbättring faktiskt.

Det är ju inte direkt en svårighet att kolla upp en persons totala spel om den har ett offentligt sheet, även om det nu skulle vara så att alla spel som rekas inte finns där (vilket känns som att det borde vara en minoritet det med). Då kan du ju i alla fall utgå ifrån att personen som tipsar om spelet är vinnande.

Även om du inte kan följa upp hur rekarens spel går genom ett sheet så kan du ju iaf få tillgång till info/tankar som du har som underlag för att sedan själv spela.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-24, 22:57   #161
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Kom att tänka på en sak:
Vore det inte kanon om man kan få en personlig ruta någonstans i reken där man får in betyg (utan namn på den som betygsatt) med en kort kommentar varför man fick just det betyget? Personligen skulle jag tycka det vore väldigt bra att få reda på varför man fick just det betyget så man kan göra det bättre nästa gång och lägga till det som någon köpare saknade.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+3)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 08:07   #162
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Kom att tänka på en sak:
Vore det inte kanon om man kan få en personlig ruta någonstans i reken där man får in betyg (utan namn på den som betygsatt) med en kort kommentar varför man fick just det betyget? Personligen skulle jag tycka det vore väldigt bra att få reda på varför man fick just det betyget så man kan göra det bättre nästa gång och lägga till det som någon köpare saknade.
Det kan man göra under kommenteringsfunktionen väl? Känns i mitt tyckte som ett onödigt kommenteringsfält.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 13:43   #163
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det kan man göra under kommenteringsfunktionen väl? Känns i mitt tyckte som ett onödigt kommenteringsfält.
Ja men det är ju knappt någon som gör det. I så fall är det bara "bra rek!" eller liknande. Vore bättre om det blev obligatoriskt. Vet inte om folk är så lata att man struntar i att köpa rekar för man inte orkar skriva en rads omdöme om reken.
Alternativt skulle man kunna få extra sharps om man kommenterar, typ fyra sharps för att betygsätta och sedan fyra om man kommenterar. Blir dock jävligt många kommentarer i det fältet, därför jag tänkte att man kunde ha en liten personlig ruta istället.
Skulle som sagt vara väldigt intressant att se vad man missat i sina rekar. Om man nu får dåligt betyg av någon och tävlingsresultatet baseras till mestadels på just betyget vill man veta vad man ska skriva till nästa gång för att få bättre omdöme.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2013-02-25 klockan 13:46.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-25, 19:07   #164
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Hoppas verkligen INTE att "betygen" kommer ges allt för stort genomslag - detta gynnar enbart de med stor "svans" och ryggdunkarensemble... Att man kan se vilka som röstat anser jag som självklart, för då kanske svansen och/eller ryggdunkarensemblen tänker sig för, både en och två gånger, INNAN man ger ett högre betyg enbart för att denne är en "sajtkompis"!

Nej, jag anser att resultatet utav rekarnas utfall skall vara det som räknas mest - inte om man är omtyckt, eller inte...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-26, 00:49   #165
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Edit!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-02-26 klockan 23:54.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-26, 03:26   #166
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Edit!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-02-26 klockan 23:53.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 17:44   #167
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Kan man redan idag lägga ut en rek som jag vill ha med i rektävlingen, för Mars månad? Det gäller trav och startar inte förrän på V75, på lördag men jag är rädd för att oddset sjunker om jag väntar för länge...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 18:53   #168
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Kan man redan idag lägga ut en rek som jag vill ha med i rektävlingen, för Mars månad? Det gäller trav och startar inte förrän på V75, på lördag men jag är rädd för att oddset sjunker om jag väntar för länge...
Svar Ja, spel som avgörs mellan 1mars >31mars är de som kommer vara med i tävlingen första månaden.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 19:17   #169
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Svar Ja, spel som avgörs mellan 1mars >31mars är de som kommer vara med i tävlingen första månaden.

Ok, tack för svaret...!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 21:09   #170
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Hur man lägger unitsintervallet eller hur många units man lägger, räknas det, eller? Eller blir det oddset som är det "viktigaste", om man ser enbart till det "siffermässiga" av reken...? Är det, dvs. vinstutfallet som är viktigt, eller?

Skall man även starta ett enskilt sheet för denna tävling? Och vad skall man kalla detta i sådant fall?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-02-28 klockan 21:11.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 22:32   #171
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Glömde lite info i min senaste rek - är det kört då?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 17:26   #172
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av admin Visa inlägg

Topplistan:

Belöningar:
Då vi förväntar oss en stor exponering och läsning av rekarna hoppas vi kunna låta systemet vara självförsörjande genom ökade intäkter från spelbolagen. Dessa pengar kommer sedan att delas upp till månadens flitigaste rekare. För att få ta del av dessa pengar krävs det att man har skrivit minst tio stycken rekar och innehar ett medelbetyg på minst 3.0 den månaden. Februari månad kommer vara utan belöningar då vi korrigerar systemet inför mars, den första officiella tävlingsmånaden. Mer information om belöningstrappa och regler kommer postas innan dess, men prispotten för mars månad är fastställd till 3 000 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Vi hoppas ni har överseende med det och dem förändringar som kommer ske under februari månad!

Funktioner som kommer inom kort:
  • Topplistan
  • "Mina Rekar"
  • Se aktuella och arkiverade rekar av en specifik användare
  • Sorterafunktioner efter: spelstopp, medelbetyg, sport
  • Statistikboxar för användare (aktiva rekar, totalt antal rekar, medelbetyg etc)


Kul med lite utveckling på sidan, kan säkert bli bra för många detta. Finns väl kanske en risk att det kan innebära lite sämre aktivitet i det vanliga forumet dock och jag vet inte om det redan har visat sig!?

Antagligen har väl inte mina åsikter något värde men kan ändå vara en vanlig själ och komma med ett par tips som kanske skulle kunna göra det hela bättre.

Det va någon diskussion angående att ni skulle hålla koll så att folk inte downratear rekar för att på så sätt kunna vinna tävlingen genom småfusk. Jag förstår inte varför inte alla betygen kan vara offentliga?

Dels så skulle det underlätta enormt för er admins som redan gör ett så stort jobb helt ideellt eftersom då behöver ni inte hålla koll på allt det utan det kan ju var person hålla koll på själv och är det någon konstig aktivitet så anmäler man det. Det skulle ju också förhindra ett stort antal potentiella downrateare eftersom ifall alla kan se vilka betyg man gett så är det väldigt pinsamt att gå in på sina motståndares rekar i tävlingen och ge dem lägsta betyg trots att det är en bra rek, bara för att kunna vinna tävlingen.

Såg att Grnvit sade något bra angående att man gärna skulle vilja veta vad man kunde gjort bättre i reken om man nu inte får toppbetyg. Detta är ju bra dels för att man själv ska utveckla sitt rekande och samtidigt för att höja kvaliteten på alla rekar i det långa loppet.

Ett förslag skulle kunna vara att om man ska ge reken ett betyg lägre än medel, dvs 2.5 så måste man skriva en anledning till varför man gjort det. Dels för att hjälpa rekaren bli bättre och dels för att undvika att man slänger in ett dåligt betyg fast det inte är värt det.

Det är ju även intressant för rekskaparen att kunna se vilka som "köpt" reken och samtidigt se vad den personen satt för betyg. Kan faktiskt inte förstå vad det finns för anledning att hålla någon sådan här information "dolt" för någon. Ju mer tydligt det är för alla desto bättre är det väl? Eller ja, enda anledningen jag kan komma på är är väl kort och gott att admins vill att bara de ska ha tillgång till sådan här information och kunna besluta kring den och då är det väl så även om jag anser att det vore dumt...

Förstår självklart att det är mycket att ordna innan man får något sånt här att fungera till 100%. Nu är det 3:e Mars och jag antar därmed att den första tävlingsmånaden är i full gång men det är väl fortsatt många frågetecken som inte klargjorts eller har jag missat något?

Belöningstrappa?
Fler regler?
Se "Mina rekar"?
Se aktuella och arkiverade rekar av en specifik användare?
Sorterafunktioner efter: spelstopp, medelbetyg, sport?
Statistikboxar för användare (aktiva rekar, totalt antal rekar, medelbetyg etc)?
Hur "poängen" räknas ut?
Topplista?


Om allt detta nu drog ut på tiden, vilket inte är konstigt, så kan det väl kanske vara bra att meddela det så att folk som tänkt delta i dessa tävlingar vet vad som gäller?

Bara några förslag, kör hårt
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5), Zzz (+10), NiLu (+10), RobinD (+1), Grnvit (+5), Greven13 (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:43   #173
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Intressanta synpunkter Lazlo. Vi tar till oss det du säger och ska analysera det vidare.

Anledningen till att det dröjer (utöver de vanliga förseningarna) är att det råder lite sjukstuga i staff som gör att produktiviteten är under det normala. Vi hoppas kunna presentera lite nyheter relativt snart.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 16:42   #174
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Krillehöla,Värmland
Inlägg: 24
Sharp$: 994
Standard

håller med lazlo till stor del..jag tycker iof att någon typ av poäng gånger rekat odds skulle kunna ge poäng,dvs att det skulle löna sig att reken verkligen satt...
typ rekens medel betyg + (rekat odds/10)

men jag är ju blott en skugga som vakar över er proffs här på sharps...
asfalt75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 19:17   #175
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Säger det igen - om rekarna sitter eller inte MÅSTE ju bara vara med som måttstock, även om jag vet att även de som inte sitter, många gånger kan ha varit ett bra spel/rek ändå... Men man måste ju premieras för träffprocenten också - annars blir det väldigt skevt om en som missat nästan alla rekar men fått skyhöga "betyg" innan spelstopp, skulle peta ner någon med högre träffprocent men med sämre "betyg" på sina rekar...

Att det sedan skall vara öppet att se vem som röstat, är ju självklart - detta för att hindra att mygelsnack uppstår samt att alla kan vara med och hålla vakande ögon på varandra och konstigt givna "betyg"! Jag vill även se och ifrågasätta om jag får en etta i "betyg" på min rek, likaväl som de som köper reken kan ifrågasätta mig - på så sätt lär vi oss alla under resans gång... Tycker även att en köpt rek ALLTID skall bedömas, då en icke registrerad röst även detta kan vara sämre för mig eller någon annan.

Jag misstänker redan att det sker/skett konstiga röstningar och då menar jag inte nödvändigtvis mina egna...

Sedan, som det låter och jag uppfattar det, så skall det premieras hur många rekar du även lägger ut - vet inte om detta är så smart. Minst tio är väl okey, men inte att man skall slaska ut bara för att... Ni ser ju redan att det inte är många som lagt ut fler än kanske 5, 6 stycken som mest och då är det ändå redan den 7 mars...

En medelpoäng som man tar fram via sammanlagt odds delat med antal vunna spel borde väl vara bland det bästa, eller något liknande? Och någon poängsats för "betygen". Sedan sammanställer man dessa... Jaja, ni har bättre koll på detta än mig, men att reglerna borde presenteras nu, borde jag ju inte ens behöva skriva...

Hur som helst måste systemet av poänguträkning bli bra jämlikt och rättvist annars kommer tävlingen och reksystemet dö ut innan den ens fått chansen...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 16:53   #176
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Hur tyst kan det vara kring en tävling egentligen? Många frågetecken som inte rätas ut...

-Hur många rekar räknas?

-Hur räknas poängsumman ut (vet att ni vill pröva er fram, men ändå)? Bättre att lägga ut en ställning på de rekar/rekare som lagt(s) och hur ni kommit fram till denna än att bara presentera en slutställning - på så vis kan vi alla komma med synpunkter på förändringar/förbättringar - om detta skulle behövas...

-När kommer en aktuell ställning? Bättre med en tidig lista som man kan se sin placering än att det kommer som en överraskning sista dagarna...

-Vilka prisgrupper finnes?

Osv. osv.

Utan att veta detta så är det svårt att veta om det är värt att lägga ned tiden som det tar för att ta fram värderekar!

Nej, skärpning, tack...! Initiativet är ju jättebra, men uppföljningen katastrofal! Med denna tystnad så kommer ju det hela självdö innan det ens getts chansen att bli bra...

Hoppas på svar!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-03-09 klockan 16:56.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 23:00   #177
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Sharps - var god dröj...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-09, 23:15   #178
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Går det inte att sätta krav på minst ett x antal ord? Behövs inte många, bara man slipper sån här skit: https://www.sharps.se/forums/rekar-sp...a-league-88165
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-11, 15:46   #179
 
Greven13s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 13
Sharp$: 606


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Intressant! Kul att det händer grejer!
Greven13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-11, 16:30   #180
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Som jag misstänkte har intresset för att reka redan fallit.
Informationen kring detta är ju rent oseriös. Finns det ens någon som driver sidan?

Mkt tunt upplägg och Kriga får rätt som vanligt.

Är prispottsfinansieringen på 3k ens löst
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+25)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-11, 16:51   #181
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Som jag misstänkte har intresset för att reka redan fallit.
Informationen kring detta är ju rent oseriös. Finns det ens någon som driver sidan?

Mkt tunt upplägg och Kriga får rätt som vanligt.

Är prispottsfinansieringen på 3k ens löst
Vi driver detta på hobbybasis så det kanske inte är konstigt att det krackelerar när influensan gått i staff. Funktionerna är redan klara, det är bara att jag ska skriva nyheter och regler nu.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-12, 08:11   #182
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Får väl göra som i backhoppning och ta bort något/några av de högsta och lägsta betygen.
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 00:31   #183
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Det va nu två veckor sen jag skrev mitt inlägg med lite förslag och det verkar inte ha hänt speciellt mycket sedan dess.

Vi fick då dagarna efter reda på att det varit sjukstuga och nyheter skulle presenteras relativt snart vilket nu är 12 dagar sen. Jag vet inte om ni alla bor tillsammans och det bidragit till dessa sjukdomsproblem eller om det kort och gott är så olyckligt att en långvarig sjukdom drabbat samtliga på en och samma gång. Hur som helt så är det såklart oturligt att influensan har gått i "staff" till den höga grad att ingen lyckats få ordning på det här under 5 veckor sedan ni introducerade nyheten kring detta och det därför krackelerat.

Allt är klart sades det för 5 dagar sen, ni skulle bara skriva nyheter och regler och jag vet inte vad det är som gör att även det tar så lång tid? Influensan igen kanske...

Halva mars har nu gått och jag antar väl att tävlingen är i full gång trots att ingen vet något om vad som gäller och det är väldigt oklart på många punkter vilket inte är optimalt såklart.

Detta drivs på hobbybasis är er ursäkt och det är givetvis så att det kan dyka upp saker som gör att man inte hinner med men jag trodde att det skulle vara en lite högre nivå faktiskt och det verkar som att många håller med mig. Det är absolut inga konstigheter om allting kraschar och det blir problem som gör att allting tar mer tid än beräknat men återigen så är det väl då bättre att säga det till alla som undrar vad som händer än att bara låtsas som det regnar, till exempel:

"Eftersom vi i staff varit jätte sjuka i 5 veckor och inte fått ordning på det här så får vi tyvärr skjuta upp det hela så det startar den 1:a juni"

Det är ju inte mer med det, alla vet vad som gäller, tråkigt för er att ni alla va sjuka länge samtidigt, tråkigt för de som ville vara med i nya tävlingen att det dröjer. Dock så kan ju alla förstå att sånt här kan inträffa och det är inga konstigheter bara ni kan lägga ner 1 minut på att vara tydliga med vad det är som händer eftersom många säkerligen undrar. Mars sliter säkert röven av sig för att få till allt det här med många nya funktioner som ska till på sidan och en stor eloge till honom men det kanske är ett övermäktigt arbete och då är det ju tråkigt om han ska lastas för hårt.

Pilkast har ställt en rad av frågor i tråden och även om han kan vara lite på ibland så känns det väldigt nonchalant att inte ens svara på någonting. Om det inte finns svar på någon fråga så kan man iaf säga det istället för att ignorerar det hela helt.

Är det så att hobbybasis "staff" inte klarar av det arbetet som den här sidan kräver så är ju ett bra förslag att ni utökar "staff" så att det finns lite fler folk som kan bidra. Det finns säkerligen flera personer som skulle kunna bidra på många sätt och jag har ju själv personligen erbjudit mig att samarbeta med er men det verkade inte finnas något intresse för det. Lite nytt blod och mer energi är nog inte helt fel och även om jag uppfattar det som att ni verkar vara starkt emot det så är det inte livsfarligt att tänka om.

Aktiviteten på forumet dalar mer än någonsin vilket är tråkigt då det tidigare varit bra aktivitet här och än så länge är väl sharps kanske fortfarande en av Sveriges bästa sidor men det blir ju tyvärr inte bättre när aktiviteten/intresset hos "staff" verkar vara dålig också. Intresset kanske har dött, vad vet jag, men bättre än så här borde ni kunna och om inte så låt alla duktiga medlemmar hjälpa till att lyfta upp skeppet...
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), eddieh (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td