Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-08, 15:03   #211
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daders Visa inlägg
Hej Fulsprit.

Vad är en etnisk svensk?

Min polare vars morsa invandrade från forna Jugoslavien. Etnisk svensk eller ej?
Mina kusiner vars mormor och morfar invandrade från Finland. Etnisk svensk eller ej?
Min pizzabagare som invandrade från Libanon. Etnisk svensk eller ej?

Har du möjligen någon avpixlat-länk som tar upp begreppet etnisk svensk? Vill ju gärna lära från de mest pålitliga av källor.
Be dina pizzabagarpolare göra det här testet sa vet de:

https://www.23andme.com/
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 15:07   #212
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Köper man vård brukar det innebära att man överlåter sin plats i kön till någon annan och på så vis underlättar för alla. Inte ens det rödaste hjärta kan väl leva med tron att något blir bättre för att fler ska dela på landstingets kaka. Visst det blir sämre för alla och det är ju också en form av rättvisa som har sina förespråkare.

Men visst är det möjligt att gå före i kön. Men det var väl inte det här du syftade på? http://www.dalademokraten.se/dalarna...rivata-aktorer

Klyftor var du också inne på.

A har 100.000 i månadslön och får 5.000 till.
B har 20.000 i månadslön och får 4.000 till.

Som du ser så har klyftan ökat men vem hade förlorat mest på Status quo anser du?

Okey vi minskar väl klyftan också.

A har 100.000 i månadslön och får 5.000 mindre.
B har 20.000 i månadslön och får 4.000 mindre.

Nu har klyftan minskat. Nöjd så?
Det är ingen som behöver 100.000kr i månaden för att leva bra.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 15:18   #213
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Angående att använda Avpixlat som källa så är det en lika bra eller dålig källa som t.ex. aftonbladet eller expressen. All media vinklar till sin fördel, det är inte direkt någon större revolutionerade nyhet.

Det tycker du...? Och förintelsen har aldrig ägt rum?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 15:28   #214
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Det tycker du...? Och förintelsen har aldrig ägt rum?
Skrivs det sådant på Avpixlat alltså? Vore konstigt då den sidan styrs av sionister och muslimhatare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), Bettingamatoren (+5)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 15:30   #215
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Det tycker du...? Och förintelsen har aldrig ägt rum?
Är du helt IQ befriad? Du jämför alltså att sätta tilltro till Avpixlat medan att förneka Förintelsen?

Enkelt sammanfattat så är SD (och därmed också Avpixlat) det utan något som helst motstånd det mest Israel vänliga, sionistiska och "judevänliga" partiet i svensk politik, de är förfan i princip en svensk variant av amerikanska Republikanerna. T.ex. så är ett av SDs mest profilstarka namn i form av Kent Ekeroth själv av judiska börd (http://www.webbkampanj.com/judiskkronika/1006/) och där brodern Ted har fått motta pris "Han fick ju inte priset för att han var sverigedemokrat utan för vad han gjort för Israel och sionismen," (http://www.sydsvenskan.se/lund/israe...erigedemokrat/).

Att påstå att sätta den alltid kritiska tillit som man ska sätta mot alla medier oavsett höger eller vänster är jämfört bart med att förneka Förintelsen visar bara att du inte verkar ha alla indianer i kanoten så att säga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 15:31   #216
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Skrivs det sådant på Avpixlat alltså? Vore konstigt då den sidan styrs av sionister och muslimhatare.
Extremism som extremism...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 15:36   #217
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Är du helt IQ befriad? Du jämför alltså att sätta tilltro till Avpixlat medan att förneka Förintelsen?

Enkelt sammanfattat så är SD (och därmed också Avpixlat) det utan något som helst motstånd det mest Israel vänliga, sionistiska och "judevänliga" partiet i svensk politik, de är förfan i princip en svensk variant av amerikanska Republikanerna. T.ex. så är ett av SDs mest profilstarka namn i form av Kent Ekeroth själv av judiska börd (http://www.webbkampanj.com/judiskkronika/1006/) och där brodern Ted har fått motta pris "Han fick ju inte priset för att han var sverigedemokrat utan för vad han gjort för Israel och sionismen," (http://www.sydsvenskan.se/lund/israe...erigedemokrat/).

Att påstå att sätta den alltid kritiska tillit som man ska sätta mot alla medier oavsett höger eller vänster är jämfört bart med att förneka Förintelsen visar bara att du inte verkar ha alla indianer i kanoten så att säga.

Det du beskriver gällande Ekeroth gör saken bara mer tydlig vilken jävla mupp han i själva verket är!

Sedan undrar jag bara VAR och HUR jag kopplar ihop Avpixlat med förintelsen?
Andra meningen var en provokation utan som helst koppling till Avpixlat men det tog fyr ordentligt bland alla Sverigedemokrater och rasister här inne!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 15:41   #218
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Det du beskriver gällande Ekeroth gör saken bara mer tydlig vilken jävla mupp han i själva verket är!

Sedan undrar jag bara VAR och HUR jag kopplar ihop Avpixlat med förintelsen?
Andra meningen var en provokation utan som helst koppling till Avpixlat men det tog fyr ordentligt bland alla Sverigedemokrater och rasister här inne!
Jag är varken Sverigedemokrat eller rasist, men du försökte koppla ihop SD med förintelseförnekelse, vilket är så långt ifrån sanningen du kan komma, bara det jag ville säga.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 15:43   #219
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Jag är varken Sverigedemokrat eller rasist, men du försökte koppla ihop SD med förintelseförnekelse, vilket är så långt ifrån sanningen du kan komma, bara det jag ville säga.
Vad är en rasist?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 15:47   #220
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Vad är en rasist?
http://bit.ly/1gry2ZD
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 15:51   #221
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Det du beskriver gällande Ekeroth gör saken bara mer tydlig vilken jävla mupp han i själva verket är!

Sedan undrar jag bara VAR och HUR jag kopplar ihop Avpixlat med förintelsen?
Andra meningen var en provokation utan som helst koppling till Avpixlat men det tog fyr ordentligt bland alla Sverigedemokrater och rasister här inne!
Skojar du?

Jag skrev "Angående att använda Avpixlat som källa så är det en lika bra eller dålig källa som t.ex. aftonbladet eller expressen. All media vinklar till sin fördel, det är inte direkt någon större revolutionerade nyhet."

Och då kommer du dragandes med följande: Det tycker du...? Och förintelsen har aldrig ägt rum?

Så du kopplar absolut enligt min mening ihop att sätta tillit till Avpixlat med att förneka Förintelsen. Hur fan ska man annars tolka det du skrev?

Och angående Ekeroth hur är han en idiot om han som är en person med judisk bakgrund är medlem i det mest sionistika och Israel vänliga partiet som finns i Sverige? Det är exakt samma sak som att invandrare av annan etnicitet vara med i ett parti som gynnar en själv (t.ex. en finländare som går med i ett parti som vill värna om den finländska kulturen i Sverige) och inte är "emot" en på olika sätt (t.ex. brukar de olika partierna på "vänsterkanten" vara väldigt pro-palestinskt vilket SD inte kan anklagas för).

Detta blir mitt sista inlägg i denna tråd om det här ämnet, ingen vidare ide att debattera med någon som verkar helt inkörd på ett och samma spår.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 16:14   #222
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Tack!
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 16:23   #223
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Be dina pizzabagarpolare göra det här testet sa vet de:

https://www.23andme.com/
Kul ändå, man skall alltså göra ett test som skall klargöra om man passar inom ramen? Påhittigt
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 16:26   #224
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daders Visa inlägg
Hej Fulsprit.

Vad är en etnisk svensk?

Min polare vars morsa invandrade från forna Jugoslavien. Etnisk svensk eller ej?
Mina kusiner vars mormor och morfar invandrade från Finland. Etnisk svensk eller ej?
Min pizzabagare som invandrade från Libanon. Etnisk svensk eller ej?

Har du möjligen någon avpixlat-länk som tar upp begreppet etnisk svensk? Vill ju gärna lära från de mest pålitliga av källor.

Nej, självklart är ingen av ovanstående etnisk svensk... Finns nog ingen direkt gräns, tidsmässigt, för detta men att man lever enligt svenska normer och värderingar, samt lär sig språket är väl en bra början - sedan behövs det nog i alla fall fyra, fem generationer bakåt för att kunna kalla sig etnisk svensk. Säger som Åkesson att det som är avgörande är hur du själv ser på dig själv och hur du lever - du kan känna dig svensk, men du blir inte etnisk svensk bara för den sakens skull.

Skall man hårdra det som du gör så finns det inga etniska folk alls - det är ju blandningar allihop, mer eller mindre, såklart...

Får jag fråga dig - anser din polares morsa att hon är svensk eller Jugoslav? Din mormor och morfar, känner de sig som svenskar eller finnar? Tror du pizzabagaren känner sig svensk och lever som en svensk? Blir jag japan om jag åker tunnelbana i Tokyo?

Här står lite om etnicitet, iofs inte den bästa källan;

http://sv.wikipedia.org/wiki/Etnicitet

Bara för att man använder ex. Avpixlat som källa betyder inte detta att artikeln/skrivelsen/påståendet/händelsen osv. automatisk är felaktig och/eller förvanskad - de hänvisar oftast, inte alltid, till andra källor i sin tur...

Usch, detta blev osammanhängande och inte bra - får skylla på nattjobb hela helgen och inte sovit på över 24 timmar nu...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 16:29   #225
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jaha det är HÄR du håller till med ditt svammel Fulsprit!?
Och hänvisar till Avpixlat gör du också!? Det är ju jävla källkritiskt av dig...


Allt blir inte per automatik mer osant bara för att dessa sor som källa - de hänvisar oftast till ursprungskällan. Jag tycker det är minst lika illa närfolk hänvisar till Expressen, SvD, Aftonbladet osv. Dessa har också agendor, men inte lika uttalade. Dock, väldigt tydliga och talande i dessa valtider...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td