|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Banned
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 1588Blandat med SharkS Stats: 17 - 24 - 0 ROI: 98.14% Vinstprocent: 41.46% |
SharkS samlade tankar och Betting!
Speldagboken är öppen för alla kommentarer!
Mitt spreadsheet Vad gäller mitt spreadsheet till vänster under min avatar så är det blandat vad gäller alla spel. Dock kommer jag sortera upp några underkategorier såsom skidskytte H2H t ex. När det gäller samtliga spel kommer inte alla spelas av mig utan en del kommer enbart vara lite test inför att jag åter kommer igång med betting på allvar igen med insatser jag trivs med. Mitt förra startade spreadsheet med Speldagbokens innehåll Jag kommer att lägga alla mina tankar och idéer här, både vad gäller spel och övrigt intressant. Huvudfokus blir så klart skidskytte men jag kommer även skriva lite om innebandy, hästar, fotboll och kanske en och annan stolpträff. Shark$ Betting Håll ögonen öppna för då och då erbjuder Shark$ betting spel på olika mer eller mindre roliga tvåvägsspel. Insatserna görs i Sharp$. Ett par gånger i veckan kommer det öppnas upp för spel är tankarna. Synpunkter Ifall någon av er som läser här har synpunkter på saker som kan göras bättre eller annat runt omkring är ni välkomna att påpeka detta. Som jag tidigare sagt, den är öppen för alla kommentarer vad det än rör. Nu kavlar vi upp ärmarna och slår oss fram! Senast redigerad av SharkS den 2012-12-12 klockan 18:44. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Är ovanstående tackpost med Sharp$ ett rekord tro???
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tolkar den donationen som ett dolt budskap, 1.3.1.2 = A.C.A.B
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banned
Sharp$: 1588Blandat med SharkS Stats: 17 - 24 - 0 ROI: 98.14% Vinstprocent: 41.46% |
Skidskyttet har gått klart sämre än väntat och när det varit marginaler inblandat har jag enbart haft flytet med i två spel. vet inte ifall jag ska kopiera över alla spel eller starta på ny kula här. Det är grönt på H2H men väldigt rött på vinnare/topp 3.
Jag kommer i framtiden även försöka hitta bra spel i andra ligor för att jag måste sysselsätta mig mer än bara studera skidskytte - även om det alltid kommer vara prio 1. Men istället för att supa så kan jag lika gärna sysselsätta hjärnan med annat. Men det är skidskytte jag verkligen kan men övriga tankar jag behållt för mig själv senaste veckan har varit mycket träff, iaf inom innebandyn. Nu är dock VM slut men jag kommer vara aktiv iaf! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875Hockey-VM 2013 Stats: 11 - 8 - 6 ROI: 113.31% Vinstprocent: 57.89% |
Bolagen har väldigt hög marginal på vinnarspel, dessutom är variansen hög. Du kan gå på en superlång förlustrad fastän du spelat enbart spel med EV+. Jag skulle koncentrera mig på H2H för att vinna långsiktigt och se vinnarspel för vad de är, long shots.
Okej, den var dålig..
|
|
|
#7 |
|
Banned
NYTT SPEL
Maverick Betting har bytt namn och från nu heter vi alltså Shark$ Betting! I kväll erbjuder vi spel på följande. Flest mål! Atletico Madrid, eller Betis & Barcelona tillsammans? ALTERNATIV 1 - Atletico Madrid - 2.00 ALTERNATIV 2 - Betis & Barcelona - 1.85 Maxinsats 60 Sharp$ Insatserna läggs i detta meddelande och ni skriver vad ni satsar på i ett eget meddelande. Spelstopp 19.00 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Oscar (+60) Senast redigerad av SharkS den 2012-12-09 klockan 22:46. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banned
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
60 på ALTERNATIV 2 - Betis & Barcelona - 1.85
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banned
|
Tankar: Information kan ju i det långa loppet inte underskattas. Därför vill föreslå att fler träder fram och tar på sig ledartröjan inom det område man anser sig ha stora kunskaper. Tycker maverick( numera SharksS) och Andreas levererar kunniga och regelbundna analyser inom skidskytte resp handboll.
Detta tror ja många uppskattar ![]() Vore kul att ha kompetens inom fler områden, så var inte blyga våga lägga rekar och analyser.Tycker det är lite tunt ofta. För egen del är jag duktig på att snappa upp info och kommer alltid lägga ut när jag har något matnyttigt. Tyvärr anser jag mig inte riktigt ha någon spetskompetens inom någon sport, förutom möjligen innebandy. Vilken sport har stora kunskaper i? //K |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banned
Oddsen börjar komma upp i hyfsad skala för att det hela ska bli intressant inför veckans skidskyttetävlingar. Tänkte börja med lite spontana tankar och sen får vi se när mina konkreta spelförslag kommer upp.
Tävlingarna beger sig till Pokljuka och J Fak som visat kanonform får fördel av hemmaplan. Ifall det nu blir ett stöd eller en press vet jag inte. För två säsonger sen hade han vunnit på hemmaplan ifall det inte varit för en bom i liggande, nu blev det en fjärdeplats. Förra året var tävlingarna flyttade (?) till Hochfilzen - var det pga snöbrist eller bedrövligt väder? Jag minns det inte alls faktiskt. Så just nu tycker jag vi ska titta närmare på 13 i odds. Men vi ska ha i åtanke att Fak aldrig vunnit en sprint tidigare. Då verkar 13 i odds inte så imponerande. Så en tv-peng för de som spelar på det sättet är kanske det bästa. A Makoveev är en annan som jag direkt får upp i huvudet då han känns ungefär lika het som Fak för stunden. Men 50 i odds här är mer lockande. Men jag har inte tänkt närmare och tittat så mycket på historiken men det är mina spontana tankar. Även en annan ryss, D Malyshko till runt 25 i odds känns aktuell. Utöver ovan nämnda har Ferry gjort det bra här tidigare samt har C-J Bergman tagit en seger. Och Bergman såg vi förra säsongen ta de två första sprintarna och han har visat bra form i år. Oddset ligget runt 25. För Ferry får vi 75 och någon dag kommer det ju vända för honom (väl?), det gäller bara att vara där innan han lyckas och oddsen sänks. Tittat lite hastigast på H2H också och hittat lite småvärde, men väljer att avvakta lite. Dels vill jag se ifall vi kan få bättre värde samt så är inte startlistorna klara och då vet vi inte var det startar - och det är ju inte helt säkert att alla kommer till start heller. E H Svendsen lämnade väl tävlingarna förra veckan av personliga själ och reste hem till Norge. Har inte satt mig in i vad exakt det berodde på. Förra veckans segrare Birnbacher ger runt 15 och hittar han bara bättre åkform känns det som ett bra odds. Vi ska veta att åkformen är helt ok men tidigare har han kunnat vara ännu starkare på slutvarvet, speciellt vid jakt- och masstart! Vad har ni andra som intresserar er för skidskytte för tankar om tävlingarna som drar igång på torsdag! Då blir det herrarnas sprint, sen kör damerna sin på fredag. jaktstarterna körs om lördagen och säsongens första masstarter avgörs om söndagen! |
|
|
|
|
|
#12 | |||||||
|
Banned
I går studerade jag matchen mellan Monterrey och Chelsea då jag skulle svara på frågan ifall det fanns värde på Chelsea till 1.55 då de troligen har en hyfsad startelva. Spontant lockade 1x i matchen då jag inte tycker Chelsea visat tillräckligt på slutet även om de piskade ett bonnagäng från Danmark med 6-1 samt fick de med sig en 3-1 seger från bortaplan senast. Jag våndades fram och tillbaka och bytte spår istället för att må lite bättre. VM, tänkte jag. För klubblag. Här blir det mål gjorda för ingen spelar den här turneringen med fullt fokus. Vad gäller lagen som möts, så var för sig snittade de runt 66% samt 75% på de senaste femton spelade matcherna där båda lagen gjort mål. Visst det finns fler parametrar. Speciellt ifall man tittar på Chelsea när de vann Champions League. Och när ett världskänt lag spelat i VM för klubblag. Det drar ner siffrorna, men jag finner likväl 1.73 intressant!
Senast redigerad av SharkS den 2012-12-13 klockan 13:52. |
|||||||
|
|
|
|
|
#13 | |||||||
|
Banned
Läste av statistiken mellan Bastia och Marseille och det är inte mycket som slutar oavgjort på slutet för dessa. Dock har jag inte statistik för flera säsonger så kanske förväntas det fler kryss för lagen.
Basta har fina resultat hemma medan Marseille inte har lika fina borta. Det tycker jag tyder på att vi ska luta oss åt ettan, men helst hade jag velat spela med +0.5 men då är oddset drygt 1.80 bara och med tanke på att det inte slutar oavgjort så ofta väljer jag att ta ställning helt. Inbördes är det flera år sen dessa lag möttes så jag går enbart på hur de senaste matcherna har slutat resultatmässigt och då tycker jag 3.89 känns för högt.
Senast redigerad av SharkS den 2012-12-13 klockan 03:51. |
|||||||
|
|
|
|
|
#14 | |||||||
|
Banned
Matchen i Italien mellan Juventus och Cagliari finns det inte så mycket spännande tycker jag men underspel på 3 mål känns ok med 2.01 i odds på Pinnacle. Ni som däremot tror över tre mål i matchen bör spel på 10Bet som ger samma odds, dvs 2.01. Ni som har gott om cash och inte är limiterade kan ju öka er totala insats med 0.5% i kväll med 100% garanti!
Senast redigerad av SharkS den 2012-12-13 klockan 03:50. |
|||||||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banned
|
Mkt trevligt se att du breddat ditt spectra av analyser. Det uppskattas
.Vad ska du pyssla med på anarkistsajten? ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banned
|
Har du några kommersiella ideer med den?
|
|
|
|
|
|
#17 | ||||||||
|
Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 3168Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
Fan du har fullt upp mannen![]() Hoppas allt e bra, å att spelet går tankarnas väg. Ha de gott ![]()
|
||||||||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banned
Citat:
Annars kommer jag försöka debattera ämnen som uppmärksammas i vanlig media och ha min egen vinkel i det hela. Utöver ovan nämna även en sida som kommer skriva om spel och betting. Dels konkreta förslag men även lite allmänt tänk och liknande. Tiden för helt enkelt utvisa. Mitt mål är att få sajten levande först och främst.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banned
Nej. Jag är inte kommersiell för fem öre faktiskt. Jag hatar snarare när folk säljer sin själ för pengar.
Dock har jag ett privat mål att försöka leva bra - och det är inte samma som rikedom. Jag klarar mig på få saker men önskar kunna hjälpa till i världen och inte som den generella kommentaren på sajten här- att jorden är överbefolkad och att många fattiga dör är bra. Det plågar mitt hjärta! Men vill sprida kunskap. Båda min och andras! Så hoppas jag ska kunna nå ut till några få som i sin tur tänker till och sprider kunskapen vidare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Samme212 (+10) |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Banned
Citat:
Att sen inte fransmännen kunde skärpa till sig är en annan sak. Men det var trots allt ett odds på 3.89 som kanske borde vara runt 3.25 enligt mig. Men i dag/morgon är det skidskytte och jag ska leta H2H hela morgonen. Hoppas marknaden rört sig å felhåll så vi hittar lite kul värde!Jo, jag försöker ha fullt upp. Det minskar min ångest!
Samme212 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Banned
Juventus och Cagliari klarade linan under tre med finess! Ett enda mål och oddset 2.01 kändes fint. Tyvärr var det en unit för lite för att kvällen skulle sluta på grönt då Bastia inte kunde vinna mot Merseille. Slutade 1-2 då Mareielle gjorde ett av sina på straff. Jag såg inte matchen och tänker inte utvärdera resultatet då det enbart var statistiskt på hur lagen spelar på slutet hemma resp. borta!
Dock känner jag en viss nöjdhet av att det italienska mötet satt fint. Kl 13.30 i morgon vet vi ifall bägge lag gjort mål i matchen mellan Monterrey och Chelsea. Lite senare vet vi hur skidskyttet gått. Jag kommer med spelförslagen om morgonen, vad gäller skidskyttarna. Tack alla som följer det jag skriver här! Är det någon som vill knyta närmare band är ni välkomna att skriva. Själv är jag dock något sne för att jag ville joina boored och co när det gäller spel hos Svenska Spel, såsom bomben och liknande. Dock hade jag inget konto där och kunde inte vara med där, men jag försöker lösa den saken. Direkt dagen efter (eller om det var två dagar) så dunkar de in 56 000. För mig som hemlös hade en femtedel av dessa pengar betytt otroligt mycket :( Känns som Gud skrattar mig i ansiktet tyvärr. Ja, har någon en säng och ett litet rum över får ni gärna kontakta mig! Jag är social, tillräckligt intelligent och min kunskap är relativt god. Tack på förhand! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banned
Vaknade sent och hinner inte analysera igenom alla H2H så jag kommer bara blicka över det och sen hugga de jag känner har värde. Kommer hålla ner insatserna i dag då det blir utan djupare grävning.
90+1 så satt btts också mellan Monterrey och Chelsea. Det är så de ska tas, på övertid. Men nu laddar vi upp inför skidskyttet och efter det blir det kebab och övrigt
|
|
|
|
|
|
#23 | ||||||||||||||||||||||||||||
|
Banned
Hinner som sagt inte motivera mina spel utan ni får lita på att det finns värde i samtliga fyra spel nedan. Dock håller jag ner insatserna då jag inte funderat ut exakt hur mycket värde det finns. Vi kör 3/10 units på H2H och 1/10 units på vinnarspelet.
Senast redigerad av SharkS den 2012-12-13 klockan 14:47. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Lycka till idag, hoppas Bergman tar det både för din och Sveriges skull
Skulle personligen ta bort vinnarspelen för resten av säsongen då du skriver att du siktar mest på H2H samtidigt som du måste legat brutalt minus på vinnare/topp3 i förra sheetet eftersom du låg back 53 units totalt och du säger att det var gröna siffror på H2H.
|
|
|
|
#25 |
|
Banned
Ja, de som spelade en tv-peng på Fak fick en spännande tävling och klirr i kassan. Bara att gratulera. Själv sköt Peiffer fyra bom i liggande och då är det svårt att slå Birnbacher. Makoveev hade en hård kamp med Lindström men en bom extra i stående förstörde det för ryssen, men sen gjorde han även ett svagt spurtvarv. Shipulin skjuter hela sju bom i dag, går det ens är min fråga?
Nej, inte alls godkänt detta och ångrar att jag inte spelar Svendsen mot Fourcade också som gav 2.20+. Bara att ta på sig tröjan igen och torka bort skiten från nävarna efter all gruskastning. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banned
Citat:
Bergman sköt bort sig direkt - synd att Fak var så betrodd som han var, annars kunde man fått betalt i dag. Det var grönt med knapp marginal så allt vinnarspel var det röda ungefär, men det har ju som sagt gått brutalt dåligt där. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |||||||
|
Banned
Spanska cupen i kväll med ett möte mellan Levante och Real Zaragoza. Levante är förvisso väldigt starka hemma och jag funderade länge ifall jag skulle ta +1 istället så får jag tillbaka insatsen vid uddamålsförlust. För det känns som det blir en målsnål historia detta. Men efter en massa tänkande tycker jag att det är 50% chans att bortalaget Zaragoza ska kunna få oavgjort eller segra i matchen. Av den anledningen spelar jag till 2.04 så slipper jag bråka med mig själv vad procentsatsen är även vid en uddamålsförlust. Zaragoza har gjort det helt ok i cupen senare åren resultatmässigt på bortaplan.
Senast redigerad av SharkS den 2012-12-13 klockan 21:55. |
|||||||
|
|
|
|
|
#28 | ||||||||||||||
|
Banned
Inte för att jag kan så mycket om handboll men jag har ändå följt det lite med ena ögat sen Aranäs sade upp alla kontrakten och laget helt plötsligt har tre raka. Men nu kommer smällen borta mot Drott har jag en känsla av. Frågan är om man kan hålla jämna steg eller om hela huset brakar samman? Jag går på -4 för Drott och i kväll kommer baksmällan för Aranäs.
Vidare såg jag RIK när de lekte hem matchen mot slutet mot Malmö och jag blev faktiskt imponerad av det jag såg så en rak bortaseger i kväll mot ett annat skånelag känns spännande. Nu hår jag hålla tummarna för handbollen då jag är ute på djupt vatten.
Senast redigerad av SharkS den 2012-12-13 klockan 20:48. |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#29 | |||||||
|
Banned
Har inte alls följt Em speciellt noga vad gäller damernas handboll men Norge spelar tydligen upp sig från sin usla start då de inte alls imponerade enligt AndreasB1897. Så fortsätter Norge på inslagen väg nu så tar de hem segern även mot Danmark och ett odds över dubbla pengarna med +0 känns enligt mig fint, men vad vet jag?
Senast redigerad av SharkS den 2012-12-13 klockan 21:56. |
|||||||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banned
|
Matche gäller ingenting för Norge, kommer vila spelare. Om Serbien vinner mot France är danmark borta, vid x Serbien är det läge kolla målskillnaden. Vinner France så måste Danmark vinna, gentemot france har dom 3 plusmål innan denna match.
´6 min kvar i serb franc 17-17 |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banned
Citat:
Tack för inlägget iaf. Har luciafirandet satt sina spår eller?
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banned
|
Nu är det lugnt, men morgondagen kan bli riktigt tung. Serbien vann 18-17
Nu har plötsligt danmark inget att spela för, skall dessutom handskas med besvikelsen, de trodde nog france skulle slå serb. Du kanske ligger jävligt rätt i dinanalys nu. Jag ryggar.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Sitter själv på över och gillar spelet ännu mer nu när Serbien vann. 2 lag som egentligen inte har något att spela för brukar bli highscoring, speciellt när Danmark är inblandade med det laget dem har.
|
|
|
|
#34 |
|
Banned
|
Tror hårt på ryssland mot ett ungern som redan är klara gruppsegrare. Ungern slår av tradition aldrig Ryssland. Vilar allt och alla?
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ryssland har varit så jävla dåliga och ofokuserade hela turneringen, hade inte rört laget under pistolhot.
|
|
|
|
#36 |
|
Banned
|
Tror de kan passa dom att spela helt utan press, tog dom tidigt så fick 2.45 vilket känns helt ok med yanke på oddsen nu. Går mkt på att Ungern i slagit ryssland på 20 år.
Traditionens makt är stor. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banned
Japp, det håller jag med om. Traditionens makt är större än vad man tror. Ska vi inte ta och jinxa spelet nu med att säga att det redan är klart?
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banned
|
Jobba nu ryssland. Inget slarv. Fortsatt fokus
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banned
Fan vad jag lackar på Norge just nu. De har lett hela matchen med runt två mål men hux flux så tappar de och Danmark leder med tre mål med bara drygt minuten kvar att spela. Blir så sjukt sned så det finns inte :S
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Banned
|
NorgeSpel. Milan-Reggina 2. 26 ggr peng Spel. X2 4ggr |
|
|
|
|
|
#41 | ||||||||||||||||||||||||||||
|
Banned
Så är det dags för damernas sprint i skidskytte om några timmar. Tycker mig ha fyra bra spel men mer om det strax. Jag hoppar över vinnarspelen då jag inte finner något odds attraktivt där, mest intressant är O Zaitseva till 29 gånger. Men helst skulle jag vilja ha runt 40 men det är inte helt omöjligt att det kan vara värde redan runt 30.
Två relativt långsamma åkare mot varandra i min första H2H. Glazyrina är lite snabbare och Brunet känns helt ur form och är på väg nedåt, även om det vänder snabbt inom den här idrotten. Fransyskan är en lite säkrare skytt och jag tror oddset är efter det, men jag vill se mer av Brunet innan jag blundar för 2.70 på Glazyrina. I dagsformen ska Glazyrina vara före minst 40% av gångerna.
Mäkäräinen blandar verkligen med sitt skytte den här säsongen. Hon är favorit i dagens lopp och med normal form i både åkning och skjutning ska hon ju vara det men till 2.70 spelar jag hellre Solemdal - som vann jaktstarten förra veckan. Två riktigt bra skidåkerskor och det hela kommer sannolikt avgöras på vallen. Då är detta ett fint odds, det räcker med 40% segrar för norskan.
Zaitseva är den ryskan som W Pichler (stavas?) tror mest på, men hittills i år han hon verkligen inte levererat, men hennes kapacitet är större än Kuzminas och får ryskan bara ordning på det hela, speciellt farten i spåret så är odds över 2.00 värde. Men nu är ju verkligheten lite annorlunda så jag hoppas jag är rätt här, för det räcker med 45% segrar för ryskan. Det måste ju ringa en wake up klocka hos ryskan snart. En fjärdeplats från Östersund som bäst i år. Det är en jämn kamp mellan dessa två, formmässigt fördel Kuzmina dock.
Gregorin visade riktigt fin form förra helgen och jag hoppas hon fortsätter med den farten under sina skidor så ska detta vara en match närmare WO än 1.71 i odds faktiskt. Palka överraskade dock på mig i Östersund, bland annat i H2H mot Gregorin. Men nu ska väl ordningen vara återställd hoppas jag även om polskorna gör det bra. Här finns ett litet värde, 60% tycker jag Gregorin ska vara före.
Senast redigerad av SharkS den 2012-12-14 klockan 15:27. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Vad hände med Brunet? Tydligen brutit efter första skyttet. Krasch eller något annat?
|
|
|
|
#43 |
|
Banned
Förstår mig inte på varför alla skidskyttar gillar att jävlas med mina spel. När nu Mäkäräinen skjuter hela fyra bom känns det ju riktigt bra att Solemdal ska kunna ta detta. Och hon skjuter "endast" tre bom, men likväl 35 sekunder efter finskan i mål. Hon hade inte ens klarat det med två rundor mindre, rent skämt ju.
Gregorin som sköt 95% liggande förra säsongen och hade 98% i år och har varit stabil i liggande flera säsonger, med siffror över 90%. Nu skjuter hon två bom i liggande och förstår spelet. Hon lyckas skjuta fullt i stående men är runt 10 sekunder efter Palka när de går ut på spurtvarvet. Inte alls bra, så dåligt ska hon inte skjuta i liggande, rent skämt ju. Jaaaa, hon tar in dessa tio sekunderna och jag jinxade åt rätt håll. Trodde det var för många sekunder men tack älskade Gregorin. Zaitseva är ju så långsam att övriga kunde kört baklänges och ändå varit före i mål. Inte ens med fullt skytte hade hon klarat Kuzmina som hade två bom. Detta var sämre än jag kunde föreställa mig. Inte ens när, rent skämt ju. Glazyrina gör det bra och får en topplacering, i nuvarande stund plats 10. Fullt och bra skytte och hyfsat snabb vilket gör att hon krossar Brunet som jag tror bröt loppet då jag inte hittar henne i listan. Min egen lilla favorit Soukalova tar och vinner för första gången och jag har tidigare spelat henne men oddset på Betsafe var 30 vilket jag tyckte var lite för lite. Tv-peng kunde det ju blivit dock. Gössner 12 i odds att leda efter första skjutningen är också ett bra odds, men detta bommar jag helt i dag. Även detta är ett spel som jag tidigare spelat. Surt att hamna helt snett på det hela och spela vinnarna i fel tävlingar, var samma med Birnbacher. Två dagar kvar av veckan med skidskytte, totalt fyra tävlingar. Bara på med skidorna igen och ta fram geväret för att hitta rätt. Senast redigerad av SharkS den 2012-12-14 klockan 15:26. Anledning: Gregorin underbart slutvarv! |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banned
Skulle tro att hon var besviken men vet inte. Ovanligt att de bryter hur illa de än skjuter så det talar ju för något annat. Hörde att det var någon som sköt på fel bana också, kan ha varit hon?
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Det var vitryskan Dubarezava som sköt på fel tavla tror jag. Nya tag i helgen! Kämpa på!
|
|
|
|
#46 | |
|
Banned
Citat:
Men nu får det skjutas bättre på vissa i morgon. Henkel känns som hetaste vinnarbudet i morgon. Skjuter normalt stabilt och hade bra fart i dag dessutom. Vem kan utmana henne? Gössner borde väl med mycket marginaler på vallen bli en av de som utmanar. Mäkäräinen tror jag också kan komma högt - men även här måste ju skyttet bli mycket bättre. Soukalova kan nog hålla sig kvar i topp 6 eller liknande. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Banned
Hade jag inte varit så sömnig hade jag hittat ett superodds i morse. 1.65 på att Benlöse ska slå Helsingör i danska högsta serien i innebandy. Nu är oddset 1.30 och jag har nästan tankar att spela även till detta men väldigt sällan jag spelar under 1.50. Kanske kan hitta en parlay istället.
|
|
|
|
|
|
#48 | |||||||||||||||||||||
|
Banned
Seriesuveränerna Djurgårdens IF IBF har endast en förlust och den kom mot just IBF Falun som jag tycker har för högt odds borta mot umeå-laget IBK Dalen. Så ett målglatt Falun mot ett mer målsnålt Dalen. Jag tycker det är knapp fördel för bortalaget faktiskt och krysset är väl det jag fruktar då det kan sluta 3-3 eller så. Men 40-15-45 skulle jag uppskatta.
Ett hemmastarkt Endre viker inte ner sig på Gotland så ofta. De två förluster de har på hemmaplan i år fick de mot Djurgården och KAIS Mora, vilket inte är så överraskande då dessa är klart bättre än övriga. Förra säsongen 6-3-4 på hemmaplan men det finns några riktigt bra lag som de fick ge sig mot, även om de åkte på en propp även mot sämre lag men visst har de minst 50% chans att vinna den här matchen.
Rönnby är ett par klasser bättre än Täby och vinner ju normalt den här matchen men nog ska Täby ta en av tio tycker jag. Oddset anser jag vara för högt för så usla är inte Täby.
Senast redigerad av SharkS den 2012-12-15 klockan 11:23. |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Ja, Henkel tror jag blir farlig imorgon. Gössner över 4 skjutningar känns tyvärr inte som någon pallkandidat för mig. Nu har hon ju iofs 30 sekunder bakåt att gå på men. Lite för ojämnt skytte och tror att det är på sprintar hon kommer plocka sina flesta pallplatser denna säsongen. Gasparin kanske kan vara nåt för pallen imorgon? Tycker hon är intressant. Har dock inte hunnit kika på några odds än.
|
|
|
|
#50 | |
|
Banned
Citat:
Soukalova kommer nog vara kvar i toppen då hon kör relativt snabbt och har ordning på sitt skytte. Lite gammal Henkel typ. Marie Dorin kan bli farlig då hon normalt skjuter fantastiskt. Senast i stafetten sköt hon dock bort medaljen men nu har hon ett fint läge, men kanske lite för långsam i spåret. Kommer bli en kul tävling iaf då det känns rätt öppet. |
|
|
|
|
|
|
#51 | ||||||||||||||
|
Banned
Hittade ett intressant spel i franska andraligan. Monaco är rätt stora favoriter att vinna hemma mot Nimes men jag är inte helt inne på att det blir så enkelt. Nimes har fin form just nu. 2-0-1 hemma samt 0-2-1 på bortaplan. Men jag hittade en intressant detalj jag tycker vi ska ha i åtanke. Efter en halvlek har de på bortaplan 0-7-2 med en målskillnad på 3-5. Två underlägen bara och bägge med uddamålet. Över 70% har de lyckats ha ett oavgjort resultat. Vid fulltid har de 2-2-5 vilket gör att jag följer årets trend och ett odds på 4.80 känns för högt helt enkelt. Frågan är bara ifall Monaco lyckas göra det där målet i andra halvlek eller inte...
De flesta försöker hitta värde mot BM i kvällens match. Själv tycker jag BM brukar göra en jäkla massa mål hemma och det kan bli allt från tre till åtta mål. En sämre dag blir det bara en tvåmålsseger och jag tycker oddset på 1.83 är för högt här. Visst, Mönchengladbach har bra form nu men inte ens det ska väl kunna få BM att darra? Två matcher på hemmaplan av åtta den här säsongen har slutat med mindre än två måls seger, en förlust mot Leverkusen samt en oavgjord mot Dortmund. Tre matcher pushar och tre klarar linan. Förra säsongen hade de 8-6-5 i ordningen att de klarar linan, pushar eller missar den. 55% ska de klara linan mot att tappa den och förra säsongen klarade de den 61% ungefär. Dock förlorade de hemma mot just dagens motståndare med 0-1. Även bortamötet förlorade de, då med 3-1. Och senaste matcherna mellan lagen talar inte till min fördel men de får helt enkelt se till att även dunka in några bollar mot detta gäng nu.
Senast redigerad av SharkS den 2012-12-15 klockan 11:23. |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#52 | |||||||||||||||
|
Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077Fotboll 13/14 Stats: 30 - 32 - 6 ROI: 107.28% Vinstprocent: 48.39% |
Citat:
Gillardina tankar kring Monaco. Verkligen min typ av spel så tar rygg på den. Det kan även sägas att Monaco två tredjedelar av sina mål i andra halvlek. |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077Fotboll 13/14 Stats: 30 - 32 - 6 ROI: 107.28% Vinstprocent: 48.39% |
Ja, men de ska ju lösa andra med. Inte så imponerad av det jag sett hittills. Man har mycket boll men inte så mycket mer. Känns ju lite till skänks att de får ett såpass bra frisparksläge i 48:e...
Men glada är vi!
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Banned
|
Snyggt jobbat, hann dock inte hem i tid för att hinna rygga.
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banned
En usel kväll och något dåligt spel kan jag inte vara nöjd med, men samtidigt så har jag värde i spelen som jag måste vara nöjd med. Bayern Munchen var jag nog fel på det. Redan när spelet lades hade jag dåliga vibbar just pga statistiken inbördes möten. Så här måste det vara hemläxa för mig. Dock anser jag fortfarande att det borde funnits värde i mina 1.83 men det var för jag blundade för inbördes möten. Jag är inte nöjd med spelet faktiskt. Jag värderar den nog fel, men likväl är jag inte helt säker på det.
Den franska fotbollsmatchen får mig att må dåligt, det kändes som det fanns hur mycket värde som helst i spelet men Monaco kunde inte leverera i andra halvlek. Länge funderade jag på om jag skulle spela X/X eller X/1 just eftersom Nimes är i så bra form. Nu valde jag statistiken i år vara avgörande och då skulle Monaco avgöra matchen. Favoriterna hade också gjort 2/3 mål i andra halvlek men icke i dag. Sur men nöjd med spelet likväl. Innebandyn i kväll gick ju dåligt men kändes ändå normalt. Endre vinner hemma även om det såg lite småtufft ut början. Dubbla pengarna där och det får jag vara nöjd med för här fanns det värde. Dock gör Falun en mycket sämre match än vad jag föreställt mig och underläge 4-1 efter en period gör att hoppet redan där försvann. Efter det spelar de jämnt och de hade också underläge med 7-1 men hämtade in så de åter bara var tre mål efter men de var sämre i dag och kunde inte komma ikapp! Rönnby vinner till slut mot Täby men det stod 2-1 några minuter in i sista perioden innan Rönnby lyckades trygga segern. Elva gånger pengarna här skulle jag spela varje dag. Synd det inte lyckades i dag! Så nu tar jag nya tag inför skidskyttet i morgon! Damernas spel är redan lagda och finns i sheetet men motiveringar och herrarnas spel dröjer lite. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Banned
Spelen är nu uppe för både damer och herrar! Dock orkar jag inte kopiera in allt och skriva motiveringar nu i natt men kolla på insatserna så ser ni där jag anser att det är mest värde och bäst spel. Ferry och Henkel känns riktigt bra. Ferry skulle jag faktiskt vilja sätta runt 2.00 på odds och Henkel har ett försprång som är riktigt stort samt har hon fart under skidorna just nu och är en stabil skytt!
Nu får det bli en helgrön helg alltså. Tråkigt med alla felstudsar! Ni som ha frågor, kontakta mig här så ska jag försöka svara innan 11.00 i morgon! Måste ladda inför V75 också även om jag går fett sjukt jävla back där. Men finns ju folk som vinner på lotto så
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Hmm, du som har skidskytte koll kanske har längskidskoll också?
Såg att kowalczyk hade 10.066 i odds och kikkan randall har 14.0 på mixed, eller skiathlon kanske det heter, i canmore ikväll. Känns inte det konstigt eller är kowalczyk så mycket bättre på klassisk stil? Jag menar randall verkar ju ändå vara i hyffsad form? |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Banned
Citat:
Svagt minne är väl att randall är bäst på sprint. Har något minne av att kowalczyk skadade sig i OS senast när det var sprint som favorit då.Men som sagt, jag har ingen koll! |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
Ikväll är det sprint vilket är mer Kikkan Randalls gren. Inte riktigt lika vass på längre distanser.
|
|
|
|
#61 |
|
Hehe menade såklart 1.066
![]() Men känns inte det skumt att en åkare är sååå otrolig favorit som vinnare i ett längdlopp? Jag menar, massor kan ju hända? |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Banned
Citat:
Men kan det hända så mycket vad gäller skidor? Är det inte bara starkast vinner, speciellt ifall det är över tre olika distanser? Men jag vet inte.
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Banned
Otroligt vad mina spel sköt en massa bom i liggande(!) i dag. Men det ordnade sig till sist men vinsterna uteblir, förlusterna stoppas bara. Men på damsidan ser det bättre ut oddsmässigt hur det rört sig efter att spelen lades.
Antal bom i liggande Ferry, 2 Slesingr, 2 Malyshko, 2 Garanichev, 1 Lesser, 0 Fourcade, 0 Vad gäller Beatrix så såg det bra ut inför första liggande men min förhoppning att samtliga i tättrion skulle dra en bom och ge fransmannen ledningen efter första skjutningen. |
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Johaug, Björgen och Kalla mfl är inte med. De flesta laddar för Tour de Ski.
|
|
|
|
#65 |
|
Banned
50 spänn till musikhjälpen åkte precis iväg. Så nu hoppas vi att Tiffany med låten I think we're alone now spelas inom kort.
Tycker ni andra på sajten också borde dra iväg en femtilapp! Sen undrar jag varför det ska vara så förbannat svårt att få en helt grön dag, jaja, det kommer! |
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 3168Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
![]() Hoppas dagen varit bra annars mannen. Själv ska jag hälsa på bror, å ![]() Ha en fin kväll. ![]()
Senast redigerad av fxstc98 den 2012-12-15 klockan 18:14. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Banned
Citat:
Skål på dig också! ![]() Tja, dagarna går framåt, men varit en tung period rent allmänt på senaste tiden. Kärlek gör mig deppig och hat gör mig deppig och... ja, jag är alldeles för känslosam
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Banned
Är det mest värde i en hemmaseger eller Ö2.5 mellan Lazio och Inter? Till sist backar jag och vägrar spela ett lag som jag samtidigt håller på och jag anser att nog ska de dunka in över 2.5 bollar hälften av matcherna men visst blir det målsnålt och Lazio vinner med Klose som målskytt, min största idol! Jag blir galen fan!
|
|
|
|
|
|
#69 | |||
|
Banned
Jag är verkligen sjukt trött på att kallas Rovfisken och LosKrikos! Detta fenomen yttrade sig i våras första gångerna! Nu i kväll kom det åter på tal av "avej"och "saman". Detta betyder att jag efter att ha pratar med @ på chatten beslutat mig för att avsluta min aktiva del här på sharps.se!
Jag kommer fortsätta föra mitt sheet till jag lyckats överföra allt till ett annat väl fungerande! Jag är ledsen för de som finner mig intressant men detta håller inte. Jag kan inte acceptera att vara medlem på ett forum som är så flata och inte agerar mot sina användare! Tråkigt dock att jag inte kan fortsätta snacka här med mina kamrater! Så nu ber jag alla mina kamrater att i fortsättningen enbart maila mig på anonym@********** så kan vi hålla kontakten där! I fortsättningen kommer jag som sagt inte att skriva något om spel på den här sidan. Möjligen kommer jag skriva om annat! Tveksamt dock! Enligt reglerna under 2.04 enligt sharps.se står det följande... Citat:
Citat:
Jag har aldrig blivit så attackerad som jag blev i kväll av "saman" när han attackerade mig som hemlös. Dels anklagade han mig för att klaga på att jag var hemlös, men var har jag klagat? Detta fick jag inget svar på men hans grundargument stod fast! Citat:
kingscania (+15) |
|||
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Sharpest
|
Citat:
edit: Användaren SharkS har bett att få sin tråd temporärt öppnad i en vecka för att sedan få den låst igen. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banned
Jag lovade som sagt att inte lägga fler inlägg här angående spel!Dock vill jag belysa en annan sak till alla er som följer min tråd!
Citat:
Inget direkt brott mot regler men jag som person känner mig extremt mobbad på internet pga detta! Sen att jag blir sjukt upprörd att folk inte kan donera till folk som har det värre än den svensk som är mest utsatt är ju bara hemsk! |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Sharpest
|
Du kan faktiskt ta och visa hela loggen
![]() Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banned
Patetiska människor det finns alltså! Boone klarade inte av att föra en diskussion i chatten utan hux flux var man bannad! Känns lite som när man kritiserar holms på RoK! Men på den här sidan slår vi oss för bröstet precis som inom lions.
Ja, patetiskt är bara ordet! Säger någon emot blir man bannad! Om dagboken stängs är jag inte det minsta förvånad heller! Glad om en inlägg ens får finnas kvar! Boone, är det världens största idiot eller? Stackars människa alltså, jag som trodde jag hade det rätt dåligt! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+5) |
|
|
|
|
|
#75 | |
|
LL Cool J is hard as hell.
|
Citat:
[21:05:16] [SharkS] Boone ja och det passar din livsstil att ligga död i en kista [21:10:37] [SharkS] Boone jag knullar när jag vill... behöver inte betala för det som dig iaf [21:15:48] [SharkS] Boone ja och noll kuksugaregenskap som dig Och då din tråd inte längre är en speldagbok i sin rätta bemärkelse utan numera verkar vara din personliga syjunta där du kan spy galla över Sharps ser jag inte längre någon anledning till att den ska vara öppen. Trivs du inte får du lämna sidan helt enkelt.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
|
|
|
|
|
|
|