|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
US PICKS - NFL/NCAA
US Picks kommer att fokusera enbart på NFL och en del på NCAA.
US Picks använder sig av Units 1-10. Jag har ett genuint intresse för NFL som jag fått efter att ha varit bosatt en kortare tid i USA som under de senaste åren även växt fram spelmässigt, där jag har gått riktigt starkt dom två senaste säsongerna, har däremot bara rekat från och med den här säsongen. Jag har inget resultatmål med min speldagbok utan jag vill se hur resultatet ser ut när säsongen gått till sin ända. Men självklart ska vi försöka vinna så mycket som möjligt! Jag följer oftast mellan 6-9 matcher live på söndagarna och självklart Thursday/Monday Night Fotball, sedan går jag oftast igenom matcherna statistiskt i efterhand och kan se nån match jag har missat i repris, det är ofta matcher där något har "stuckit ut". Kan vara t,ex Austin Davids kastar 700 yard över 2 matcher, då vill jag gärna kolla upp hur det har gått till. US Picks finns på twitter ( US_Picks ) där spelen kommer upp samma sekund som något spel kommer upp hemsidan www.uspicks.wordpress.com Jag vet att många redan är regelbundna besökare av min sida, men väljer att skapa en speldagbok ( Så jag slipper ta upp hela NFL Picks 2014 tråden) för att eventuellt svara på frågor om rekarna, frågor om mina tankar, spekulationer, om resultaten, prata om matcherna, om ni ryggar, inte håller med osv, här. Senast redigerad av majkki den 2014-10-15 klockan 10:21. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ny rek uppe inför New England - New York Jets på hemsidan.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6882Pacmanscorner Twitterpicks Stats: 1093 - 1168 - 229 ROI: 99.65% Vinstprocent: 48.34% |
Men varför postar du inte spelen i dagboken då istället för att dra iväg folk till nån hemsida?
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10) |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Jag har väldigt många amerikanska följare på min blogg, så jag brukar ofta skriva t,ex [6u Denver -7] innan jag skriver min rek, vilket är för dom amerikanska följarna, sen kör vissa av dom även google translate. Sen att bloggen är kopplad till ett twitterkonto, så fort jag rekar nått nytt så kommer det automatiskt upp på twitter. Jag tjänar inga pengar på min hemsida. Jag skulle kunna köra båda vägarna, men det blir lite extra jobb, men jag ska fundera på saken |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Skulle också uppskatta om du la upp rekarna här. Det är ju bara lite copy & paste. Tar inte många sekunder.
Tack på förhand! Ps. Bra spel i natt tror jag! Ds. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ogiltigt spel-ID: 2252934 Bygger vidare med en till rek från min förra rek. Det ser ut att bli 100% regn under matchen och risk för en del åska, tuffa förhållanden och det ger mer vikt åt min första rek att det blir svårt att kasta bollen och vi lär få se mer rushing spel. Därför tycker jag att linan på Tom Brady är lite i överkant trots att han kastat 325y/game i dom två senaste matcherna. spelar 5u på Tom Brady Under 287.5 passing yards till 1.85 @ Betsson. Ska lägga till alla mina tidigare spel på spreaden här också.. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banned
Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 164Fagersta 1x2 Stats: 1 - 0 - 0 ROI: 370.00% Vinstprocent: 100.00% |
Blev det något på NHL ?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nu är även min spreadsheet aktiv här på sharps, så man slipper besöka min hemsida, och rekarna kommer att komma upp på hemsidan och i tråden.
båda spelen satt inatt. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kommer reka ett spel som jag publicerar kl 18.00 här, var redo det kan gå fort med linan då det är en spelarspecial där linan är marginellt felsatt enligt mig.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
MINNESOTA VIKINGS @ BUFFALO BILLS
Minnesota vikings gästar Buffalo bills på söndag, men jag väljer redan att reka denna match då oddsen kommit upp på spelarspecialer och tycker ha hittat ett riktigt bra spel.
Rookien Bridgewater som jag hade ett maxspel på förra veckan på över 15.5 comp, vilket var överraskande lågt då han till sluta på 23 lyckade pass på hemmaplan för ca 188 yard (Mot Detroit), då kom de sista 50-60 yardsen sista minuten då matchen redan var över. Bridgewater gör sin första bortamatch i karriären från start i NFL och det är i en tuff miljö i Buffalo där försvaret steppat upp på sistone speciellt Hughes som varit riktigt bra. Bridgewater hade i sin debut mot Altanta Falcons där han stod för 317 yards, men det säger mer om vilket försvar Atlanta Falcons har för tillfället, två väldigt blandade insatser. Buffalos QB Kyle Orton kom också in till säsongen som reserv men har imponerat nu med 2 matcher där han kastat för 308 och 299yards mot Detroit Lions försvar (samma som Bridgewater kastade 188yards veckan innan) där man tog en bortaseger och senast 299 yards i förlustenmatchen mot New England. Tycker linan ska vara minst tvärtom kanske -20/25yards på Orton, därför passar jag på att lira. Nu kan det vara ”felsatt” och det är menat som omvänt, men av erfarenheter från tidigare så brukar inte Betsson annullera spel som har små fel. Betsson erbjuder ett hcp spel mellan desssa QB där man får hela + 14.5 yards i handicap på Kyle Orton. Ogiltigt spel-ID: 2256099 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10) |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Finns det andra sidor än Betsson som har spelarspecialer?
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bet365, Betsafe(dock exakt samma som Betsson på linor osv) sen brukar Ladbrokes och Unibet ha det ibland. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ser man till de andra oddsen tycks linan vara felsatt precis som du skriver, skall nog vara Orton -14.5.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Precis, men jag har tidigare nappat på liknande felsatta linor och Betsson har låtit dom varit, speciellt när det har varit "små" marginaler, det är en 29 yards swing och jag tror inte den blir voidad, så jag låter reken vara kvar så länge spelet är levande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snitch (+1) |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Orton 283 yards - Bridgewater 157 yards
Satt enkelt. Kommer upp en till rek om en stund inför nattens match kl 02:25 (Denver - San Francisco) |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ogiltigt spel-ID: 2258509 Sent på kvällen därför kommer reken vara kortfattad. Dagens stora drabbning mellan Denver Broncos och San Francisco blir en intressant match. Payton Manning kan slå TD rekordet om han lyckas med 3 TDs ikväll. Linorna är rätt höga runt 290-310 passing yards och jag väljer att stå över mot ett rätt bra San Francisco försvar. Däremot så ställs två bra kickers mot varann Phil Dawson (SF) och Brandon McManus (DB). Där Phil Dawson satt 4av4 från 50yards+ i år , medan Brandon McManus är 0-1 från 50 yards+ , tycker allmänt att Dawson har en starkare fot och inte minst träffsäkrare från långt håll. Jag tror inte McManus får så många chansen ikväll när Manning jagar rekord på hemmplan, samtidigt som San Francisco kommer försöka ta alla poäng man kan, därför väljer jag ett spel på vilket lag som sätter längsta field goal. US Picks spelar 5u på San Francisco att sätta "Längst lyckade Field Goal" till 2.00 @ Ladbrokes. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Ska försöka hitta nått till nattens match mellan Pittsburgh Steelers - Houston Texans. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
daders (+5) |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ogiltigt spel-ID: 2259657 Monday night fotball mellan Houston Texans och Pittsburg Steelers och vi kan förvänta oss en tuff kamp mellan två lag som verkligen behöver vinna. Båda lagen kommer in till vecka 7 med 3 vinster och 3 förluster. Matchbilden är här även rätt klar, jag tror Texans kommer fokusera på att hålla marken mestadels via Foster som varit helt outstanding på marken. Medan Steelers kommer variera sitt spel där Ben Roethlisberger har en del hel han vill bevisa från den bedrövliga insatsen i förra matchen där han kasta 21av42 comp. De ljusglimtar man kan se i Ben Roethlisberger tidigare matcher är två 300+ matcher (Browns 365 yards & tampa bay 314) och det intressanta är att båda har kommit hemma, man har spelat 2 hemma 4 borta, nu ska man spela 3 raka hemma matcher och det finns ett fint tillfälle för Pittsburgh att steppa upp och leverera, och jag tror Ben Roethlisberger gör det ikväll. Ska försöka reka mycket tidigare om dagarna så alla får chansen att haka på men har haft mycket att göra. US Picks spelar 5u på Ben Roethlisberger över 260.5 passing yards till 1.90 @ Unibet |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bra spel, särskilt eftersom Texans passförsvar inte rosat marknaden. Jag ryggar.
Vill också säga att det är jättekul med någon som rekar NFL och gör det dessutom väldigt bra! Fortsätt så! |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Det är en mycket tacksam marknad då bolagen har otroligt svårt för att sätta rätta linor och hcp på spelarspecialer tex.
Keep it up! |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tja!
Jag undrar över hur du ser på linorna. Finns det någon tumregel för när det är optimalt att lägga ett spel? Är det t.ex. generellt sett bäst att vara ute tidigt för att få så fördelaktiga odds som möjligt? |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Tjenare, kul att någon frågar! Är du ute efter poänglinor totalt på matchen eller handicap mellan lagen så är det fördelaktigt att vara tidigt ute, då det är stora marknader och dom röra på sig rätt så rejält. Spelar du på spelarspecialer t,ex att att en spelare ska rusha ett visst antal yards så är det extremt sällan linan flyttas, oddset kan däremot sjunka några decimaler t,ex från 1.85 till 1.80. Fördelen att lägga ett spel tidigt är att du kan få den lina du önskar. Nackdelen är linan kan svänga åt ditt håll att det skulle ge dig fördel att ha väntat t,ex ikväll så gick det att få -2.5 på Steelers, linan låg på -3 i början av dagen och -3.5 som utgång. Jag har ingen direkt tumregel för att lägga ett spel tidigt eller sent, för jag brukar titta in på matcherna flera dagar innan och från dag t.ex tisdag till matchen på söndag kan min uppfattning ha ändrats ett flertal gånger åt båda hållen, så skulle jag säga nått så skulle jag välja att vänta om jag var tvungen, då man även kan se om vissa spelare spelar osv. Något som däremot är extremt viktigt är att jämföra linor på spelarspecialer mellan bolag, då det kan skilja en del, t,ex som inatt Bens passing yard lina låg på 275 och 271 på en del bolag och Unibet erbjöd 160.5 poäng som jag reka. Med lite flyt så hamna han på 265 yards och spelet gick in, så det är alltid en tum regel. Hoppas svaret gav något. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
två dagar lång väntan utan NFL , extremt jobbigt att vänta in torsdagens match.
Tänkte att jag skulle dela med mig hur veckan ser ut för min del. Söndag - kollar igenom alla inför rapporter, samt skadeläget på tongivande spelare, radioprat, previews osv fram till matchstart. 19.00 drar karusellen igång med alla matcher, spelar en hel del utanför mina rekar under kvällen, fram tills sista matchen. Måndag - under dagen kollar jag på några matcher i repris från kvällen innan som jag inte kunde se, då jag ser max 3 matcher live samtidigt. På kvällen läser jag om nattens match. Tisdag/Onsdag är två "lediga" dagar då jag läser väldigt lite, och kollar smått igenom matcherna inför torsdagen mestadels och lite grann inför helgen. Torsdag - Under dagen kollar jag lägesrapporterna inom lagen, och olika shower inför matchen och på dessa olika linor. Fredag/Lördag - Ser ut ungefär som tisdag/onsdag, två dagar där jag läser lite inför söndagen. Jag ska försöka komma med mina rekar lite tidigare än hur det varit på den senaste så imorgon kommer min rek kl 12.00 inför torsdagens match. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Hur ser du på värdet i NFL (och NCAA i den mån en jämförelse är tillämplig) jämfört med ex.vis NBA och MLB? Faktumet att NFL-säsongen är kortare (?) är väl en nackdel rent värdemässigt? Om jag har uppfattat det rätt är det mycket vanligare för en NFL-capper att ligga på en vinst% kring 60 jämfört med en MLB-capper. En iakttagelse jag gjort är att inom NFL finns det större valfrihet när det kommer till handikapp (sidesmarknaden) än MLB vilket innebär att man kan ligga nära 2 i odds ofta. Sen vill jag passa på att ge dig en eloge för att det du gör fyller en enligt min mening väldigt viktig funktion. NFL för gemene man i Sverige är nog relativt okänt så det är jättebra att du aktualiserar det här på Sharps. |
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Tackar och bockar ![]() Jag har svårt att säga om hur värdet i NFL står sig jämför med NBA/MLB. Har man bra koll på t.ex NBA så går det att vara framgångsrik jag ser dock att man inte lägger spel varje kväll utan väljer noggrant sina matcher, även dom som NFL har sina spelarspecialer, däremot har NFL en bredare marknad som fieldgoals, longest field goal, m.m förutom spelarspecialer. I NFL spelar oftast lagen en gång i veckan, och varje match väger blytungt och det gör oftast att du får en jämnare insats av laget, jämför med spel på MLB/NBA där dom spelar varje/varannan kväll och lagen har väldigt stora "ups and downs" vilket jag tycker är jobbigt som spelare och trivs absolut inte med. Jag ser inte den korta säsongen rent värdemässigt som någon nackdel, fördelen är den ovannämnda att du får jämnare prestationer med en match i veckan, sen får säsongen vara allmänt längre fast inte i bekostnad av flera matcher i veckan så klart. Spelar man enbart hcp spel och totalspel där man alltid ligger strax under två i odds så lär man självklart ha en högre cap so du säger, men jag har varierat mina spel och har svårt att säga på vilken nivå jag bör ligga på då jag har spelat annorlunda jämför med tidigare säsong (hade fler över 2.00 i odds förra året) men det kanske dyker upp. Överlag vad man kan tycka är tråkigt med NFL är att man inte får spela varje dag, men jag tycker det är fördelen med den marknaden, dels för den sportsliga prestationen men också för att man inte plockar på sig väldigt mycket "skitspel" utan varje spel blir väldigt genomtänkt. Det jag anser det största misstaget de flesta spelar gör, är att lägga alldeles för många spel just för att man vill uppleva spänningen ofta/hela tiden och möjligheten att vinna pengar. hoppas du har överseende med texten, skrev det lite hastigt på luren. |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ogiltigt spel-ID: 2263625 NFL WEEK 8 – US PICKS – SAN DIEGO CHARGERS @ DENVER BRONCOS Efter en kort vecka för lagen Denver Broncos och San Diego Chargers så ställs lagen mot varann i Thursday Night Fotball. Denver Broncos kommer in till matchen med en storseger över San Francisco där Peyton Manning kastade för 4 toutchdown och därmed blev den som kastat för flest toutchdowns i historien. San Diego Chargers kommer till matchen efter en kanske inte helt överraskande förlust mot Kansas City som är rejält underskattade i år. Peyton Manning har varit ett proffs genom hela sin karriär, och det är sällan han gör någon besviken(borsett SB förra året) och jag tror han kommer in till matchen och fortsätter att leverera. San Diego Chargers vann mötet mellan lagen förra året och deras vinnande recept då, var att ha långa anfall genom sitt springspel och hålla Manning så mycket som möjligt på bänken. Jag tror inte det funkar, och funkar det så kommer många spel komma via springspelen och därför tycker jag att jag har hittat en lina som ligger i underkant, hade förväntat mig runt -30/-35. US Picks spelar 7u på Peyton Manning -15.5 Pass Yards h2h mot Philip Rivers till 1.85 @ Betsson |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Anser du att spelet är spelvärt även fast oddset sjunkit till 1.75 ?
Och tack för dina rekar, ryggade Ben Roethlisberger
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Jag personligen brukar stå över, och invänta nya möjligheter ![]() kommer fler chanser! kul med lite respons från nån som ryggat! Senast redigerad av majkki den 2014-10-23 klockan 16:45. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Riktigt intressant läsning! Känns som att du verkligen tänkt igenom dina spel
synd att man inte upptäckte den här tråden tidigare Följer och ryggar! GLGL
majkki (+5) |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ska börja med att säga att fler rekar kommer förutom denna.
NFL WEEK8 - USPICKS - CHICAGO BEARS @ NEW ENGLAND PATRIOTS New England tar emot Chicago Bears i en match där jag tror det kommer bli en hel del poäng. New England har ligans bästa pass defens försvar, men i mina ögon inte sätt ut som det till 100% Chicago Bears kommer till matchen med en bedrövlig förlust mot Miami senast och försvaret var under all kritik. Jag tror det blir en hel del poäng och passing yards i den här matchen, Bears har varit riktigt bra på bortaplan i år, samtidigt som alla vet hur bra New England är på hemmaplan, för att Chicago ska lyckas vara nära att vinna så hänger allt på det offensiva spelet. Jag tror New England kommer dominera matchen, vilket kommer göra att Chicago kommer få spela lite desperat ju närmare slutet man kommer och med måltavlor som Marshall så kommer man lyckas med en hel del pass. Nyckeln blir att Cutler inte kastar några onödiga och dumma passningar som leder till turnovers och Chicago förlorar sin offensiva drives. Jag tycker ha hittat en lina som ligger 20-25 yards alldeles för lågt på Jay Cutler trots att man möter ett starkt defens på bortaplan. US Picks spelar 6u Jay Cutler Ö245.5 Passing Yards till 1.85 @ Betsson |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Buffalo Bills åker på sin andra raka borta match och ställs mot Jets som är 1-6 i år.
Jets kommer från en rad förluster men motståndet har inte varit enkelt , New England, Denver, San Diego, Detroit( när försvaret var på topp) och det har inte alls varit lätt. Ikväll spelar man hemma och Geno Smith kommer från en imponerande insats för att vara hans kaliber, han gick sin första match utan en interception och kasta för 226 yards mot New England. Buffalo Bills kommer med ett skadedrabbat lag och man saknar hela 4? RBs, så springspelet kommer få det tufft mot ett starkt Jets försvar mot springspelen. Mo Williams har varit superb i sina sacks och han lär få ner Orton ikväll ett par gånger. Jets är erkänt ett bra lag på att springa bollen, ikväll tror jag Buffalo kommer fokusera på att stoppa springspelet och få Geno Smith att kasta bollen och testa honom, och med liten boost från senaste matchen så tror jag han kan glänsa till ikväll. US picks spelar 7u på Geno Smith +65.5 Passing Yards H2H mot Kyle Orton till 1.85 @ Betsson |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Första gången på två år jag ser "Geno Smith" och "glänsa" i samma mening
maddmax (+5) |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Fan man ska vara snabb om man ska rygga dig, båda oddsen är redan sänkta
Vet inte om de sänker oddsen så fort som du spelar något, men vore superschyst om du kunde skriva typ (jag spelar till 1.85, spelbart till 1.75 tex) så man vet på ett ungefär! Tack oavsett och GL ikväll! |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Ska göra det. Oddsen sänks inte efter mig, däremot ca 30 min efter min rek brukar den vara ändrad. Det kommer nog nått spel till ikväll, så håll utkik. |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Geno Smith kastar 3 interception på 3 drives och blir utbytt i 1Q
Jay Cutler når 227 yards, 19yards från att spelet ska gå in, men blir utbytt i slutet då Chicago lyckades hamna i ett 40 poäng underläge i matchen. Det är sällan QB byts ut även när man ligger under stort, men 40 poäng är inte stort utan overkligt stort. Synd att inte båda spelen fick chansen under en hela matchen. Senast redigerad av majkki den 2014-10-26 klockan 21:50. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Haha du lär nog vänta minst två år till nu, han har förmodligen gjort sitt i NFL och det är ingen högoddsare att Jets kommer drafta en ny QB 2015. Tror ändå han hade fixat 170 yard som krävdes på +65.5 på hcp spelet om han fått spelat hela matchen, tycker linan var alldeles för hög. Hade spelat den igen om han hade spelat en hel match och inte en halv Q som igår, trodde inte direkt han skulle göra karriärens bästa match mot New England till att göra karriärens sämsta inledning med 3 picks på 3 drives och bli utbytt. ![]() Bara att bita ihop och komma igen
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
US Picks spelar 6 Units Dallas Cowboys -4 och Under 55.5 poäng till 2.00 @ Betsson (spelet finns under NFL Teaser)
Hinner tyvärr inte motivera spelet ikväll, lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#39 |
NFL WEEK 9 – US PICKS – ARIZONA CARDINALS @ DALLAS COWBOYS
Sådär då var man tillbaka efter nästan en veckas uppehåll efter tre förlustspel på rad så är det dags för nya tag.
Chandler Catanzaro och Dan Bailey ställs mot varandra, båda kickers i vardera lag. I den här matchen så tror jag det blir en jämn och poängfattig match mellan lagen och field goals kan bli avgörande och det lär bli några stycken. Catanzaro har i satt 5av5 40-49 yards field goals och 1av1 50+yards Bailey har satt 7av7 40-49 yards field goals och 3av4 50+ yeards US Picks spelar 5u på Längsta field goal över 44.5 yards till 1.86 @ Betsson. Senast redigerad av majkki den 2014-11-02 klockan 18:03. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
NFL WEEK 8 – US PICKS – WASHINGTON REDSKINS @ DALLAS COWBOYS
Rubriken ovan är felsatt.
NFL WEEK 9 – US PICKS – SAN DIEGO CHARGERS @ MIAMI DOLPHINS Två lag som kommer med olika förutsättningar inför matchen, där Dolphins kommer till matchen med 2 raka segrar och San Diego med två raka förluster. Dolphins mötte Chicago Bears där man fick Dolphins att ”se bra ut” genom att vara horribla i försvaret och kasta picks, den andra segern kom mot Jacksonville Jaguars och vi alla vet vilken nivå de håller. San Diego chargers har torskat de två senaste matcherna där man förlorat mot absolut topp lag i form av Denver Broncos och Kansas City Chiefs vilket kan vara förståeligt så jag tycker inte dom är sämre idag för att man förlorat två matcher. Att Dolphins ska vara favoriter i matchen är jag kluven över, ser mer det som att San Diego borde vara smått favoriter och därför spelar jag följande. US Picks spelar 5u på San Diego Chargers +2.5 pts till 1.97 @ Unibet Senast redigerad av majkki den 2014-11-02 klockan 17:37. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
En liten notis bara, du reka 1,85 men oddset är 1,86
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
Tänker inte motivera något längre förutom att färska rapporter säger att Tony Romo missar dagens match.
Han skulle gå igenom ett test före matchen som blev inställd, weeden blir den som får starta istället och det är en bra ersättare men jag tycker att det ger Cardinals en bra chans att vinna. http://espn.go.com/dallas/nfl/story/...cowboys-sunday US picks spelar 6u Arizona Cardinals +2 till 1.90 @ Ladbrokes |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
Kort motivering bara 30 min till match.
Fortsätter att spela på den här matchen, tycker den här matchupen är väldigt jämn, speciellt med weeden som QB för Dallas och Dallas svagpunkt försvaret, jämför med Cardinals som har ett stabilt försvar och lär hålla koll på Dez Bryant. US Picks spelar 8u Larry Fitzgerald +19.5 Recivingyards h2h mot Dez Bryant till 1.85 @ betsson |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Halvtidsrapport
Fieldgoal ö44.5 yard det spelet är klart, Bailey satt en 52yard Fieldgoal i 1Q. San diego +2.5 ser horribelt ut och ligger under med 20-0. Cardinals +2 ser bra ut, spelar bra och leder med 14-10 i halvtid. Fitzgerald h2h ser riktigt bra ut 40 rec yard mot Bryants 0 rec yards. 3 av 4 satt. Senast redigerad av majkki den 2014-11-02 klockan 21:51. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Tack för field goal, specialspel is the shit!
majkki (+5) |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Idag väljer jag att fokusera en hel del på Ahmad Bradshaw, killen som blev ratad av New York Giants efter förra säsongen och gick då till Colts där han varit riktigt bra hela säsongen, ikväll ställs han mot sin tidigare arbetsgivare och lagkamrater och jag tror han kommer göra allt för att visa upp sig från sin bästa sida. Trent Richardsson verkar vara tillbaka efter sin skada till nattens match, men har fortfarande känningar och Bradshaw kan få en hel del att jobba på.
New York Giants är även det laget som släpper till 4 mest fantasy points till motståndarens running backs. Det finns även ett utstick oddsmässigt på Ahmad bradshaw på att göra en TD till 2.00 på Unibet (övriga bolag runt 1.60) men det är inget jag spelar själv men som mycket väl kan gå in för er som letar fler spel. New York Giants kommer till dagens match med sin bästa reciver Cruz borta även RB Jennings missar matchen så springspelet kommer bli lidande och med Cruz borta så tror jag #1 Draft pick Odell Beckham Jr får en hel del att jobba med. Med dessa skador på Giants och flera nyckelspelare ser ut att komma tillbaka för Colts som samtidigt är 10-1 mot spreaden efter att ha förlorat i matchen innan US Picks spelar 7u Ahmad Bradshaw Över 70.5 rushing och reciving yards till 1.90 @ Ladbrokes US Picks spelar 8u Indianapolis Colts -3 till 1.93 @ Betsson US Picks spelar 6u Odell Beckham Jr Över 47.5 Reciving yards till 1.85 @ betsson Ni som vill låsa Odell Beckham Jr så finns han att lira under 65.5 till 1.90 rec yards på Ladbrokes så har ni en fin marginal och kan hoppas han slutar i mellan, men jag väljer enbart att spela överspelet. Senast redigerad av majkki den 2014-11-03 klockan 17:07. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ahmad Bradshaw höjdes snabbt, synd att man ej hann. Maxmiddlade Beckham Jr iaf.
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Såg det, tråkigt då min rek kanske inte blir lika intressant, men som sagt det finns fler spel jag rekat och du gör nog rätt att chansa att maxmiddla Beckham JR för det det kommer sällan så stor middle på att ta vara på
|
||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
3av3 spelen inne i 3e Q och man är på riktigt tillbaka på vinnarspåret Hoppas som vanligt att det fanns några som ryggade! |
||
|
|
|
|
|
#51 |
NFL WEEK 10 - US PICKS - PITTSBURGH STEELERS @ NEW YORK JETS
Tänkte reka och spela den redan nu då vi snart kan säga hejdå till linan.
Motiveringen kommer under veckan då jag kommer uppdatera den här reken. US Picks spelar 8u på Pittsburgh Steelers -4 till 1.91 @ Betsson Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nomasporfavor (+10) |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#53 |
NFL WEEK 10 - US PICKS - CLEVLAND BROWN @ CINCINNATI BENGALS
Dags för en ny NFL vecka och Cleveland Browns gästar Cincinnati Bengals.
Jag har hittat ett intressant spel på spelarspecialer som jag tycker är riktigt bra efter att samtliga bolag har kommit ut med sina utbud. Finns spelarspecialer på följande två recivers Miles Austin (Browns) 42y/game över 8 matcher ( 54y high 20y low) Mohamed Sanu (Bengals) 78y/game över 8 matcher (125y high 36y low) Linorna ligger runt 40-45 på Miles Austin och runt 70-75 på Mohamed Sanu på bet365/Ladbrokes Visst har A.J Green varit borta lite så Sanu har fått chansen att briljera lite extra, men till den här matchen så kommer A.J green spela med småkänningar och dessutom kommer Browns pro bowler försvarer Joe Haden se till att A.J Green inte får så många öppningar och då lär Dalton förlita sig en del på Sanu. Mohamed Sanu har varit fantastisk när A.J Green har varit borta och blivit lite av en "superstar" under dom två senaste matcherna 95 yards och 125 yards som även resulterat i att laget har tagit två segrar, tror sagan fortsätter. US PICKS spelar 9u Mohamed Sanu -9.5 Reciving Yards H2H mot Miles Austin till 1.85 @ Betsson Den här linan kommer inte finnas allt för länge, lär ändras senare och hamna på -20/-25. Senast redigerad av majkki den 2014-11-06 klockan 00:25. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Fan vad surt, vilket handikapp kommer du spela när de lägger upp spelet igen (vilket jag antar att de kommer göra?) Snyggt att du hittade spelet iaf
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
![]() Jag granskar alltid alla spel och ibland vet jag att dom har gjort fel och de har accepterat felet ändå, men inte den här gången tyvärr ![]() Den rätta linan kommer nog ligga runt -30 och då står jag över det spelet, får hitta nått annat inför kvällen! |
||
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
Jets har torskat med minst en td (7 poäng) i 7av8 av sina förluster. Sen har inte Vick varit imponerande heller när han fått chansens för Smith. Ska se om jag hittar nått mer spel inför kvällen då jag haft mycket annat för mig idag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nomasporfavor (+10) |
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
Ja Pittsburgh spelet går åt skogen, tror inte en match kan gå mer fel, hänt två gånger när jag har spelat på en match som spelas i Jersey med Jets inblandade.
Den här nu, och Smiths spelarspecial när han kasta 3 picks på sina första 3 drivs. Blir nog att låta bli matcher med Jets som spelas i Jersey i framtiden, sker skumma saker på den arenan. |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Tycker jag har hittat ett intressant spel på en annars rätt så medioker helg där jag inte har lyckats hitta så många bra spel.
Jay Cutler ställs mot Aaron Rodgers, tror det blir en hel del poäng och Green bay kommer nog köra över Chicago bears och Chicago kommer få jaga i matchen och fram emot slutet brukar det ledande laget oftast börja springa med bollen, medan det jagande laget får många enkla first down. Jay Cutler har kastat 293 pass attempts på 8 matcher Aaron Rodgers har kastat 250 pass attempts på 8 matcher Det flesta bolag har Jay cutler som favorit på flest attempts, andra har dom rätt så jämsides. Men jag tycker Betsson sticker ut åt rätt håll här får man +1.5 i handicap mot Rodgers, och då har Cutler kastat fler gånger och desutom blir det nog Chicago som får "jaga" mot slutet och förhoppningsvis så börjar greenbay springa bollen och då ska spelet sitta rätt stabilt. US Picks spelar 8u Jay Cutler +1.5 pass attempts h2h mot Rodgers till 1.85 @ Betsson |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1117Innebandy 2012/13 Stats: 22 - 19 - 2 ROI: 125.16% Vinstprocent: 53.66% |
Eddie Lacy U31.5 receiving yards @1.85..
Klarat linan en gång detta år och då fick han 123 yards, annars har han legat på ett snitt runt 12 yards / G |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Lätt att säga nu i efterhand när han tog emot 68 rec yards. Men mot chicago brukar man få många lätta yards via luften. Senast redigerad av majkki den 2014-11-10 klockan 12:45. |
||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Som en boss, tur att Rodgers drives är över på 5 plays
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Tar faktiskt med det i beräkningarna spec när Rodgers Foles och Brees inblandade
Senast redigerad av majkki den 2014-11-10 klockan 23:24. |
|
|
|
|
|
|
#67 |
NFL WEEK 10 - US PICKS - CAROLINA PHANTERS @ PHILADELPHIA EAGLES
Monday night fotball mellan Newtons Panthers och Eagles back up QB Sanchez.
Förutsättningar kan inte bli större för Sanchez, han kom in senast när Foles skadade sig och tog laget till en seger. Idag spelar Eagles på hemmaplan och Sanchez har fina möjligheter att ta laget till en andra seger med en fin prestation och kan han hålla upp det så kan det bli svårt för Foles att ta tillbaka första QB platsen. Bolagen är inte riktigt eniga om spelarspecialen runt Sanchez och när jag tror han kommer stå för en bra prestation så väljer jag att lägga mina spel på Ladbrokes som jag tycker "underskattar" honom lite. Tror Sanchez och Eagles fortsätter med sitt snabba up tempo offens även ikväll. US Picks spelar 5u på Mark Sanchez över 21.5 pass completion till 1.90 @ Ladbrokes US Picks spelar 5u på Mark Sanchez över 260.5 passing yards till 1.90 @ Ladbrokes Ogiltigt spel-ID: 2293865 Ogiltigt spel-ID: 2293864 Ni som vill middla spelet så finns linan på pass comp på u25.5 till 1.86 på bet365 Senast redigerad av majkki den 2014-11-10 klockan 23:17. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1117Innebandy 2012/13 Stats: 22 - 19 - 2 ROI: 125.16% Vinstprocent: 53.66% |
Citat:
Men bra spelat på Cutler! |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
Men samtidigt håller jag med dig att det bara var för 56 yards TD'n som spelet inte satt, det är svårt att bedöma spelarspecialer då på en sekvens i matchen kan resultera 50-60 yards och sånt är svårt att förutspå oavsett hur man presterat i tidigare matcher då det är unika matchsituationer för varje match. Med andra ord så säger jag inte att spelet var fel eller rätt. Tack så mycket
|
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
Andra raka middeln jag torskar nu, små risker som tur är, nästa gång sitter den. Trodde det var spel in med 20 completed med typ 10 min kvar.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Normalt sätt skulle den ha gått in om det vore någonting av en jämnare match men Eagles hade alldeles för stor ledning och sprang bara med bollen sista 10min.
Senast redigerad av majkki den 2014-11-12 klockan 15:48. |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Hinner inte med motiveringen idag tyvärr.
Tror inte Tannehill springer idag och riskerar skada när han senast igår inte kunde träna med laget. US Picks spelar 7u Kyle Orton h2h mot Ryan Tannehill most passing yards till 1.90 @ Ladbrokes US Picks spelar 5u Ryan Tannehill U4.5 rushing attempts till 1.90 @ Ladbrokes Senast redigerad av majkki den 2014-11-13 klockan 22:40. |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Ska man spela på Orton eller Tannehill? Jag uppfattar som spelet är på orton?
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
orton vs tannehill i passing yards
samt tannehill u4.5 rushing attempts ?? |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
man kan spela på att tannehill springer u4.5 gånger, eller vad menar du?
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Sry jag såg just att du skrev "i spreadet" jag är efterbliven
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Ja i spreadsheet.se är det Orton här på sharps Tannehill
På ladbrokes ligger Orton +0 @1.83 och Tannehill +0 @2.00 Lutar ju åt Orton men vad vet jag Och är "Player H2H Longest Pass Completion" samma sak?
Senast redigerad av Rejs den 2014-11-14 klockan 00:16. |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Men linan är -9,5 på betsson på Orton så utgår ifrån att det är en bra Orton lina.
|
|
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
Om QB #1 kastar en 78-yardare men sedan inga fler och QB #2 kastar tre 28-yardare vinner de varsin kategori.
|
|
|
|
|
#82 |
|
Oj märkte att det blev en hel del fel här och jag ber ursäkt om förvirringen.
Det som var spelet var Orton att kasta flest passing yards (tyvärr), det som stod på Spreaden var felmarkerad vem som var vinnaren, det är åtgärdat. Det spelet gick inte in. Spelet på Tannehill Under 4.5 rushing attempts gick däremot in. Har stampat på samma mark i 2 veckor nu, en orsak kan vara att jag har haft lite brist på tid att läsa på 100%ig som jag brukar kunna göra inför varje söndag. Lovar att komma ut med spelen tidigare den här gången och är 100%ig påläst den här helgen och hoppas det kan resultera i en bra helg! återkommer med spelen Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nomasporfavor (+10) |
|
|
|
|
|
|
#83 |
NFL WEEK 10 - US PICKS - SEATTLE SEAHAWKS @ KANSAS CITY CHIEFS
En annan tuff match på pappret, men jag tycker mig ha en klar matchbild över hur seattle kommer att spela och har spelat de senaste två veckorna.
Seattle har gått tillbaka till deras grundspel som handlar om Lynch och man springer bollen. Ikväll ställs man mot ligans bästa pass defens i Kansas City Chiefs som däremot inte är riktigt lika starka att försvara sig mot rush spelen och därför tror jag Lynch kommer få en hel del försök. Lynch sprang senast för 140 yards på 21 försök och stod för 4 touchdowns. Tror han får minst lika många försök att springa bollen idag om det verkligen inte tar tvärstopp för han vilket jag inte tror. Jag tror det blir en stor del av Seahawks gameplan, och givetvis kommer chiefs att försöka täppa igen Lynch. US Picks spelar 6u Marhawn Lynch Över 17.5 Rush Attempts till 1.90 @ Ladbrokes |
|
|
|
|
|
|
#84 |
NFL WEEK 10 - US PICKS -DETROIT LIONS @ ARIZONA CARDINALS
Stormatch väntar mellan Cardinals och Lions och förutsättningarna kunde inte vara intressantare då båda lagen jagar segern i divisionen.
Detroit Lions har fått tillbaka sin topp reciver Calvin Johnson som missade tre matcher men var senast tillbaka från skadan och stod för 7 mottagningar för 113 yards. Matthew Stafford har snittat 277 passing yards över 9 matcher, utan Calvin Jonhson i tre av dessa. Det som är intressant att Detroit brukar inte vara något av ett bortalag och har inte ställts på några större motståndare på bortaplan utan har mött följande lag @ Panthers 291y, @ Jets 293 y @ Vikings 187y @ Falcons 325 Visst är Calvin Johnson tillbaka men i den här matchen ställs han mot Patrick Peterson som har lyckats fantastisk bra i år med att markera ligans bästa receivers. Arizona kommer starta med sin reserv QB som man inte riktigt vet var man har, därför tror jag Arizona kommer fokusera en hel del på att hålla långa bollinnehav och försöka limitera Staffords tid på banan. Tycker linan är något för hög och spelvärd. US Picks spelar 6 U Matthew Stafford U 300.5 passing yards till 1.85 @ Betsson |
|
|
|
|
|
|
#85 |
NFL WEEK 11 - US PICKS - ATLANTA FALCONS @ CAROLINA PANTHERS
En match mellan två "trasiga" lag där defensiven inte funkar nå vidare för någon av dem.
Däremot så har Falcons stora offensiva kvalitéer som jag tror dom kommer få visa upp i den här matchen Falcon vann senast och kommer in bra in här där Ryan fick vara ifred i fickan, och jag tror inte Carolinas försvar kan nå Ryan och får han stå ostört så kan han leverera. Carolinas försvar på hemmaplan har resulterat i att motståndarlagets QBs har kastat totalt för 19 TD och 68% comp totalt. Charles Johnson har totalt 4 sacks och levererar inte och passrushen lär inte ha blivit bättre idag. Newton i Carolina vart sacked 9 gånger i senaste matchen, lär inte bli det liaka många ikväll men det finns stor chans att han fumblar eller blir interceptad när han springer runt. US Picks spelar 9u på Atlanta Falcons över 22.5 poäng till 1.85 @ Unibet (totalt antal poäng av bortalaget heter spelet egentligen på Unibet) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+3) Senast redigerad av majkki den 2014-11-16 klockan 14:32. |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
såg att Lynch var listad som "quesitonable" på skadelistan, du har koll på det eller?
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Japp, dom brukar stå det fast dom är friska och spelklara om dom har haft skador tidigare, men han tränade för fullt i fredags som vanligt.
nomasporfavor (+10) |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
Min analys är att båda lagen lär vilja springa mycket, vilket betyder att klockan kommer att rulla mycket = färre anfall. |
||
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
Nu är jag sent ute igen och lär inte behöva kommentera det
|
||
|
|
|
|
|
#90 |
NFL WEEK 11 - US PICKS - PITTSBURGH STEELERS @ TENNESSEE TITANTS |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Hunter under 44,5 redan sänkt, funkar 2 eller 3 units på under 42,5?
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Tog en powernap efter min rek så såg inte att du hade svarat fören nu, tyvärr.
Rejs (+1) |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Svårt idag tycker jag, mcfadden har varit usel i oakland som RB hans lina är verkligen låg samtidigt som dom kanske ger upp han och satsar på någon annan RB, samtidigt som Kansas släpper till 4.9 Y / försök.
Kansas city har ligans bästa pass defens och Carrs lina känns låg även den trots att Kansas är nr1. Smiths kastar inte mycket och därför lockar under på hans passing yard, men samtidigt så har oakland ett okej run defens och sämre pass defens som kanske öppnar upp för fler bollar genom luften. Många faktorer som går emot varann och därför inget direkt bra spel, och dessutom är detta ett rivalmöte då matchen kan gå hur som helst hcp mässigt. Mycket möjligt att jag står över, om jag inte får nys om något. |
|
|
|
|
|
|
#95 |
NFL WEEK 12 - US PICKS - EARLY PICKS
NFL WEEK 12 - US PICKS - CINCINNATI BENGALS @ HOUSTON TEXANS
Houston Texans vann stort 23-7 senast borta mot Clevland Browns med sin nya QB Ryan Malett som stod för 20 av 30 comp och totalt 211 passing yards, då ska man tänka på att Houston sprang bollen i stora delar av andra halvlek eftersom man hade en bekväm ledning. Idag gör Ryan Malett sin hemmadebut och Cincinnati Bengals står för motståndet och här blir det nog en jämnare match som kan gå hur som helst, men jag tycker linan är väldigt låg på Ryan Malett med tanke på Bengals pass defens och back to back road games. US Picks spelar 8u på Ryan Malett Över 210.5 Passing Yards till 1.90 @ Unibet --------------------------------------------------------------------------- NFL WEEK 12- US PICKS - TENNESSEE TITANS @ PHILADELPHIA EAGLES Philadelphia eagles med sin snabba offensiva drives och no huddle offens, har till och med gått ännu snabbare med Mark Sanchez som QB vilket har lett till att både Philadelphia och motståndarna har får fler offensiva drives oavsett. Philadelphia släpper till 263y/match i passing yards och här ställs man mot ett normalt sätt svagt passing offens i Titans, men sedan Zach Mettenberger tagit över QB platsen så har han kastat 299y, 179y och senast 263y. Mot ett rätt så svagt philadelphia pass defens (som dock blitzar bra) så tror jag att Mettenberger kommer leverera idag, desutom lär laget hamna i underläge och med matchens gång så lär det bli mer bollar i luften. Linan är rätt låg här med och därför spelar vi på denna också! US Picks spelar 8u på Zach Mettenberger Över 224.5 Passing Yards till 1.90 @ Unibet Oddset kommer eventuellt ha sjunkit efter min insats, brukar kunna flytta oddsen rätt enkelt på Unibet, men spelvärdet finns till 1.80 så länge linan är densamma. Senast redigerad av majkki den 2014-11-23 klockan 13:13. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Ska ni inte ta och rätta 9 U spelet från den 7/11?
![]() Och avslutar med ett par roligare ord. GLHF! |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
Spelet blev annullerat, och det alternativet finns inte i rättningen, och Push är inte samma sak då det späder ut resultatet, och tyvärr är den låst så jag kan inte radera spelet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1) |
||
|
|
|
|
|
#98 |
|
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1511Smaks komplott Stats: 60 - 71 - 5 ROI: 106.57% Vinstprocent: 45.80% |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Vad har hänt med din sida uspicks?
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Kommer med en rek till nattens match mellan New York Giants och Dallas Cowboys, måste kliva ur ökenvandringen på samma nivå
nomasporfavor (+10) |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Somnade tyvärr, vaknade sen precis när matchen började. Kommer rek till ikväll, då det spelas två stycken matcher. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5) |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Är på resande fot påväg hem, men har under hela dagen kollat igenom nattens spel.
Hade en längre analys som försvann i cyberspace. Här tycker jag gameplanen är given, Kyle Orton kommer att kasta en hel del idag mot ett starkt Jets rush försvar men dåligt secundery och inte så imponerande pass defens. Medan Jets kommer att försöka springa bollen bland annat en hel del med sina RBs men också med vick, mot ett allround bra Buffalo försvar. 7 u på Kyle Orton -1.5 most pass attemps h2h till 1.85 @ Betsson 7 u på Kyle Orton -2.5 most pass comp h2h till 1.85 @ Betsson 6 u på Kyle Orton Ö244.5 passing yards till 1.90 @ Unibet 6 u NFL teaser Baltimore Ravens +9 & Ö44 poäng till 2.00 @ betsson lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#108 |
|
Thanksgiving Thursday!
Tre matcher ikväll med den första matchen redan 18.30 med Detroit Lions - Chicago Bears Jag tycker det finns en hel del intressanta spel ikväll. Vi börjar med att bygga två NFL teasers runt Detroit Lions - Chicago Bears Detroit kommer in till dagens match med 2 raka bortaförluster, medan Chicago har fått upp självförtroendet efter två raka segrar, men förutsättningarna är annorlunda när lagen spelar på Ford Field stadium. Man har ligans bästa rush försvar och ett rätt bra pass försvar och det har man bevisat flera gånger om när man lyckats stoppa spelare som Rodgers, Brees och Tannehill och idag kommer Jay Cutler in som kommer bli tvungen att kasta en hel del vilket jag tror blir tufft och kan leda till en hel del turnovers. Att Detroit Lions kommer med två tuffa bortaförluster är inget att skämmas för mot starkt motstånd som Cardinals och Patriots Detroit Lions är 7-4 där 3 av lagets 4 förluster är på bortaplan och man är ett helt annat lag på hemmaplan och den trenden bygger man vidare på ikväll. 5 u Detroit Lions -1 Cobwoys +3 till 1.90 @ Betsson 5 u Detroit Lions -1 Giants +5 till 1.90 @ Betsson Ogiltigt spel-ID: 2316032 Ogiltigt spel-ID: 2316033 Observera spelen finns under NFL Teaser |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Här kommer spelarspecialerna
9u Golden Tate O77.5 Reciving Yards till 1.90 @ Unibet Ogiltigt spel-ID: 2316098 Varit fantastisk över hela säsongen inte minst på slutet med undantag Arizona Cardinals, (som ni säkert känner till då jag spelar emot recivers som ställs mot Arizona) han har gått över linan i dom 4 av 5 senaste matcherna. (Oddset kan falla efter att jag lagt spelet då Unibet är Unibet, spelas till 1.80+) 3u Golden Tate O125.5 Reciving Yards till 5.00 @ Betsson Ogiltigt spel-ID: 2316105 (spelet finns under "NFL Extraordinär prestation" 3 av 11 matcher har Tate gått över 125.5 rec yards (3av7 senaste), och när man spelar hemma och ställs mot ett av ligans sämsta pass defens så tar vi chansen här! 7u Tony Romo O260.5 Passing Yars till 1.85 @ Betsson Ogiltigt spel-ID: 2316109 Tony Romo har tränar för fullt dom två senaste dagarna och här ställs han mot ett Eagles som inte drar ut på klockan och tillåtet flest passing yards av alla lag, 266.3 yards och med en QB som Romo så lär han gå över trots att Dallas kommer springa bollen en hel del. Kan komma något mer spel. Senast redigerad av majkki den 2014-11-27 klockan 14:51. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
klämmer in ett till spel
5u Över 3.5 field goals i matchen till 1.90 @ Ladbrokes Ogiltigt spel-ID: 2316180 Det här blir ingen snygg match och mycket krig mellan två starka defensiva lag , där det blir svårt att ta många yards och varje poäng kommer att betyda mycket, vilket kommer leda till en hel del field goals för Hauschka och Dawnson på ett soligt Levi's Stadium i Santa Clara, Californien. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5) |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Spelar ens den här Golden Tate? Hittar honom inte i någon statistik.
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Citat:
Ja, han spelar, anledningen till att du förmodligen inte hittar honom är pga av att han inte fått något kastat mot sig, därmed 0 targets 0 receptions hitills. Calvin Johnsson står för allt just nu offensivt och Tate har inte fått chansen att ta emot någon passning än. |
||
|
|
|
|
|
#113 |
|
Golden Tate fick lite pass iaf, 9 units satt fint.
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1511Smaks komplott Stats: 60 - 71 - 5 ROI: 106.57% Vinstprocent: 45.80% |
Fem FG i 49:ers- Seahawks.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Stort Tack!
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Nya tag idag med NFL Sunday!
Baltimore Ravens - San Diego Chargers Justin Forsett har fått en nytändning i laget och Baltimore Ravens har verkligen fått igång springspelet, vilket har underlättat för laget och Flacco's offensiv. San Diego har under året varit bra mot lagens pass defens, men saknar en riktig bra D-line och har stora brister mot springspelet. Justin Forsett har under de två senaste matcherna sprungit 112y 2TD och 182y 2TD. spelar 5u på Justin Forsett score a toutchdown till 1.90 @Unibet Minnesota Vikings - Carolina Panthers Teddy Bridgewater mot Cam Newton där Bridgewater har spelat helt okej, kastar korta säkrare alternativ och har inte lyckats med någon passning över 25 yards på de 3 senaste matcherna. Cam Newton blandar och ger, får ihop en hel del yards i "carbage time" när man ofta är i underläge eller matchen är avgjord, han har dock lyckats med en hel del längre pass 47y 40y 47y 51y pass completions och totalt sätt skramlat ihop nästan 600 yards över dom två senaste matcherna. Newton snittar 239yards/game Bridgewater snittar 211yards/game Dessutom lär Vikings vinna matchen och det lär bli fler enkla yards för Newton i garbage eller när man måste jaga, samtidigt som Vikings vill få klockan att gå genom sitt springspel. 6u på Longest pass completion Cam Newton till 1.80 @ Betsson 8u på Most passing yards Cam Newton +25.5 yards h2h mot Bridgewater till 1.90 10u på Cam newton över 215.5 passing yards till 1.90 @ Ladbrokes Kommer fler. Senast redigerad av majkki den 2014-11-30 klockan 15:59. |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Här kommer ett till.
5u NFL Teaser Packers +3 Cardinals +5 till 2.00 @ Betsson Tror båda lagen vinner idag, men tar gärna lite marginal, hinner inte motivera. |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Fortsett, hade chansen från 1 yards linjen att springa in den 2 gånger men misslyckas.
Newton får en hel halvlek garbage time, men kan inte plocka lätta yards ändå tyvärr och slutar på 194y , borde kunna fått 300 med dom förutsättningarna han fick. Han får i princip 10-15 yards där Vikings låter han få dom, så länge han inte kastar långt, men då kastar Newton interception på en deep ball. Kastar som längst en 32y och en 30y Bridgewater kastar ett kort kast som till slut spelaren slingrar sig ur till totalt 35y Aldrig har förutsättningarn varit bättre för ett spel som detta, dom får 14 gratispoäng i inledningen utan att Bridgewater fått spelat. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+5) |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Blir ett spel ikväll, behövs inte direkt någon längre motivering.
Tror Dallas kommer springa mer med bollen, trots Chicagos usla pass defens. Och Chicago kommer hålla den i luften. Spelar 6u på Jay Cutler h2h most passing yards mot Tony Romo till 1.80 @ Ladbrokes |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Snyggt! Det gick precis som du hade förutspått. Satan vilket monster Murray är :d
|
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Citat:
Skillnaden var bara att Cutler kan ta vara på garbage time och fixa till statsen, jämför med Newton.
Senast redigerad av majkki den 2014-12-07 klockan 02:16. |
||
|
|
|
|
|
#124 |
|
Washington Redskins - St.Louis Rams
6u Colt McCoy Över 260.5 passing yards till 1.90 @ Ladbrokes 6u Colt McCoy Över 33.5 Pass attempts till 1.85 @ Betsson Det är extremt tufft att springa med bollen mot Rams försvaret så jag tror McCoy kommer få hålla bollen i luften rätt mycket i matchen, dessutom tror jag dom kommer ligga under vilket kommer leda till fler pass spel än rush. Desutom kommer McCoy med en fantastisk statistik från senaste matchen 31 comp på 47 attempts för 392 yards, då ska man ha i beräkning att hela matchen var i princip garbage time för Redskins, men jag tror om det inte blir garbage time ikväll så kommer dom behöva jaga i matchen vilket skulle vara bästa scenario. Cincinnati Bengals - Pittsburgh Steelers 6u Ben Roethlisberger Under 295.5 passing yards till 1.85 @ Betsson Som Ben Roethlisberger sa i veckan " Their secondary is playing as good as any secondary in the NFL right now," Steelers quarterback Ben Roethlisberger said. "... (They have) a lot of different looks, double-barrel stuff (and) things that we've seen in the past. But we'll always anticipate something new." Cincinnatis är mycket svagare mot rushspelet där Pittsburgh har varit riktigt bra, samtidigt som Big Ben har haft det tufft på bortaplan, så jag tror dom kommer fokusera på att springa bollen rätt mycket, speciellt i början, skulle dom hamna i ett större underläge så lär Ben få kasta rätt mycket, men jag tror på en rätt så tight match om inte Steelers gör sin årliga bortaplans dipp. Första vevan rekar, lär komma fler. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snitch (+10) Senast redigerad av majkki den 2014-12-07 klockan 15:34. |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Miami Dolphins - Baltimore ravens
Baltimores starka rush defens mot Dolhpins starka pass defens Det låter som en perfekt uppgift för Justin Forsett runningback för Baltimore men här kommer men. Justin Forsett stod över träningen i onsdags och torsdags och kunde delvis vara med i fredags på träningen (brukar vara en lättare träning). Sen kommer Dolphins att fokusera och lägga ner mycket fokus på att just stoppa Justin Forsett i springspelet som är den tydliga "snackisen" inför matchen. Den sista faktorn är att jag tror Dolphins kommer koppla greppet om matchen och Ravens kommer få jaga och ser man till de matcher som Ravens har förlorat så har Flacco kastast som flest attempts och flest yards. Men jag står ändå över underspelet på Forsett, och spelar Flacco, då jag tror han kommer få ett par extra kast i och med skadan på Forsett samt att man mycket möjligt kan få jaga ikväll. 8u på Joe Flacco över 220.5 passing yards till 1.90 @ Ladbrokes |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Var hittar man över passing yards på Ladbrokes?
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Höjdes direkt till 230,5 men betsson har 240,5 så provar mindre insats.
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Hey Majjki! Först och främst, bra dagbok!
Jag tänkte kolla, använder du dig av någon oddsjämförelse eller kör du bara på vissa bolag/kollar bästa oddset på bolagen själv?
|
|
|
|
#129 |
|
Under Amerikansk Fotboll > NFL Player Props
forbannat (+1) |
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
Finns ett fåtal bolag som jag jämför själv. Bet365 (limiterad), Betsson Nordicbet och Betsafe som har exakt samma grundplattform, så ändras det så ändras det på alla, så jag kör på Betsson av dessa. Sen Ladbrokes som erbjuder 1.90 på spelen vilket är bra marginaler. Sen erbjuder Unibet ibland spelarspecialer Så jag brukar kolla runt på dessa och jämföra linor, och väljer alltid marknadens bästa lina för mitt spel. Senast redigerad av majkki den 2014-12-07 klockan 16:50. |
||
|
|
|
|
|
#131 |
|
Denver Broncos - Buffalo Bills
Dar Carpenters Buffalo Bills är det laget som kickat flest Field Goals (satt 27 av 31) och satt bland annat 4av5 på +50 yards , med längst kick på 58 yards. Brandon McManus Denver Broncos har kickat enbart satt 9 av 13 FG då Manning brukar ofta avsluta anfallen om man når offensiv planhalva. 0av2 från +50 yards med längsta kick på 44 yards. 8u "Längst lyckade FieldGoal" Buffalo Bills till 1.90 @ Ladbrokes Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snitch (+5) |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Kul att man kunde hänga med på en del idag
|
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Citat:
Kan vara värt att kolla om du är limmad. |
||
|
|
|
|
|
#134 |
|
ajj, 94 yards passning från Big Ben, när dom hade 7 poängs ledning från egen 5 yards linje spräckte spelet med några minuter kvar.
och nu byter dom ut McCoy med 31 pass attempts och 199 yards med några minuter kvar och Redskins har bollen, så han inte får fixa lite på garbage time, när han haft ett +50 yard passning som det var flagga på. kan inte ha mer oflyt nu mardrömmen fortsätter, buffalo sätter en 44 yards feald goal, men Denver får chansen att sätta årets längsta feald goal på 50 yards, och den går precis in. Om jag inte lägger upp nå rekar på ett tag nu så har jag tagit en pause. Senast redigerad av majkki den 2014-12-08 klockan 00:17. |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Fan riktigt otur ikväll.
Det är dock uppenbart att det är bra spel, låt inte en kvälls otur trycka ned dig. Skit i paus och kör hårt igen säger jag inte så länge kvar på regular season ändå.Oavsett hur du gör, kul att följa och tack för bra spel! |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Kvällen MNF mellan Green Bay Packers mot Atlanta Falcons
Aaron Rodgers har varit helt fantastisk i år och blir regular seasons MVP, han brukar alltid starta matcherna med en explosive offens där han snabbt plockar ihop 150-200 yards för att sedan låta RB's springa ihop sina stats, och greenbay brukar blåsa av lagen i första halvlek. Tror på liknande upplägg idag och tycker därför jag har hittat ett par spel. Aaron Rodgers h2h 5u Green Bay halvtid -7.5 till 1.95 @ Unibet 6u Green Bay 1Q -3 till 1.85 @ Unibet 6u på Aaron Rodgers h2h Matt Ryan först till 100 passing yards till 1.75 @ Nordicbet |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Om någon vill rygga så har pinnacle [email protected] och bwin [email protected].
Tack för fina picks! |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Citat:
Tackar att du fyller på när det finns högre odds, ska börja använda mig också av pinnen i framtiden. Var nära att alla 3 spelen satt, Green Bay hade bollen på Falcons 1yards linje när tiden gick ut och det stod 7-7 i 1Q, hade dessutom flera kast mot endzone där innan med minuten kvar. Ett par units upp, får väl ses som bra, med den formen man har. Senast redigerad av majkki den 2014-12-09 klockan 11:39. |
||
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Citat:
Stolpe in - stolpe ut jämnar ut sig i längden är min tes Tack för Rodgers inatt
majkki (+10) |
||
|
|
|
|
|
#141 |
|
St.Louis Rams - Arizona Cardinals
Cardinals kommer med en fin seger efter att ha vänt underläge mot Kansas City Chiefs, samtidigt som Rams aldrig har varit bättre och kommer från två raka storsegrar där man hållit motståndarna till 0 (Redskins & Raiders) Idag ställs två väldigt defensivt starka lag, som båda är riktigt bra mot springspelet, men även har riktigt bra pass rush. Jag tror Rams tar tag i den här matchen, tror även dom kan lyckas med en pick 6 eller en defens toutchdown efter någon typ av turnover och att Cardinals blir det laget som får jaga i uppförsbacke. Drew Stanton har under de senaste 4 matcherna snittat följande: 18.5 pass complitions på 31.75 pass attempts för 247 pass yards / game Shaun Hill har under de senaste 4 matcherna snittat följande: 16.75 pass complitions på 27.0 pass attempts för 203.5 pass yards / game Tror Stanton kommer få problem en hel del problem och bli sackad några gånger (förhoppningsvis kastar han iväg bollen i alla fall istället) därför står vi över complitions. Arizona Cardinals saknar sin starting RB Ellington idag även om K.Williams gjorde det bra senast och sprang för 100yards på 19 och det är inte omöjligt att han får stora problem idag och då lär Stanton försöka kasta bollen. 6u Drew Stanton Most passing yards h2h mot S.Hill 1.80 @ Ladbrokes 6u Drew Stanton -2.5 Pass attempts h2h S.Hill till 1.85 @ Betsson 6u Drew Stanton Över 31.5 Pass attempts till 1.90 @ Ladbrokes |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
En fråga här bara, många av spelen är mer eller mindre beroende av varandra här, en dålig dag på jobbet av Stanton och det är mycket troligt att alla tre torskar. Är det inte bättre att fokusera på ett av spelen (det som känns allra bäst)?
|
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Citat:
Självklart finns det för och nackdelar att spela spel som är beroende av varann, går det bra så går de flesta spelen in, går det dåligt så kan de flesta spelen gå fel. Nu var denna inte dessa spel på att stanton skulle ha en bra dag utan QB's kastar oftare när man ligger under och det var mitt scenario, sen skulle han kasta längre än Hill då Rams ofta springer med bollen, speciellt när dom är i ledningen, och med ett Cardinals underläge så är jag säker på att Stanton skulle kasta mer än Hill. Skulle Stanton ha en bra dag så hade han förmodligen kastat färre och laget hade börjat springa med bollen, det mesta hänger inte på QB'ns prestation utan hur matchen utvecklar sig, nu fick arizona ledningen på en gratis fumble och hade den resten av matchen ändå kastade Stanton bollen. Men med mitt flyt för tillfället så skada sig Stanton efter lite mer än halva matchen. Det är dags att ta ledigt fram till slutspelet. Senast redigerad av majkki den 2014-12-12 klockan 09:02. |
||
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Citat:
Sen så hade ju variansen blivit ännu högre om han bara spelade på ett av spelen jämfört med 3 olika. Jag är lite trött så möjligt att jag tänkt fel, men jag ser inget fel i att betta 3 spela på samma match/spelare, enda nackdelen är kortsiktig varians. |
||
|
|
|
|
|
|