Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-24, 18:33   #2191
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Såg just nu en sån här vinnarturné med Hans G där han besökte Felix Erixson som spelade in mycket pengar då de var Champions på Solvalla typ 55.000 per andel.

Men han hade inte någon andel själv? Jag kan verkligen inte förstå att man lägger andelsspel utan att ha en andel själv...

Han spelade in helt okej med pengar igår också, 66.000 kr på en andel och 25.000 kr per andel på en billigare variant. Nog verkar han vara riktigt duktig på att tippa, hoppas han hade åtminstone en andel själv igår...
Det är en teoretisk win-win som många spelbutiker jag känner till har kört (det är dock svårare idag när det inte krävs kontanter och butiksbesök - jag vet faktiskt inte hur de gör, då jag inte varit i en butik på länge).
Pengar rullar in som det ska från avgifter och sånt, du gör ett system som du inte behöver betala för, och smäller det till och det går in så pressar du andelsköparna när de kommer för att hämta vinsten och säger att det är standard att man ger 10% till systemkonstruktören vid storvinster... stackarna som kom med tårta till butiken och sedan fick höra att tårtan inte räckte, men cirkus 10% brukade sitta fint.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 08:28   #2192
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Det är en teoretisk win-win som många spelbutiker jag känner till har kört (det är dock svårare idag när det inte krävs kontanter och butiksbesök - jag vet faktiskt inte hur de gör, då jag inte varit i en butik på länge).
Pengar rullar in som det ska från avgifter och sånt, du gör ett system som du inte behöver betala för, och smäller det till och det går in så pressar du andelsköparna när de kommer för att hämta vinsten och säger att det är standard att man ger 10% till systemkonstruktören vid storvinster... stackarna som kom med tårta till butiken och sedan fick höra att tårtan inte räckte, men cirkus 10% brukade sitta fint.
Va!? Är det sant? Pressar man andelsköparna så? Det är ju, minst sagt, hårresande isf!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 18:09   #2193
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Felix tystlåten? Mycket ska man höra :-)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 18:52   #2194
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Va!? Är det sant? Pressar man andelsköparna så? Det är ju, minst sagt, hårresande isf!
Hårresande är ordet. En butik lyckades t o m få med det i pressen i ett reportage efter en stor måltipsvinst. Tipparen som jobbade i butiken (eller: ingen av personalen i butiken, men det var tipparen som var i fokus) hade ingen andel och var lite halvt förkrossad. Men när media kom och tyckte synd om honom lyckades han med övriga personalens stöd få med i artikeln att han inte oroade sig, eftersom kunderna brukar ge 10% i dricks till den som tippat... Jag kan garantera att jag inte skulle vara så tacksam att jag rundade ner typ 1,1 mille till 1 miljon om jag hade haft en andel... Jag hoppas att de inte lyckades övertala typ Agda, 78 till det, när hon linkade in med en tulpankvast och tårta...
Det här har varit halvt norm i de butiker jag frekventerade, men det beteendet är förhoppningsvis begränsat till Hägersten och Södermalm. Nuförtiden slipper man både butiker och folk tack vare internetz.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-26, 05:50   #2195
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jag måste säga att med närmare 20 åren i spelbranchen har jag aldrig hört talas om 10% däremot är det väldigt vanligt att det lämnas en femhundring till systemkonstruktören / andelssköpare vid större vinster (dock aldrig något vi som butik haft som norm men många kunder brukar vilja lämna en slant som tack alternativt köper dom en chokladask eller blommor till den som gjort systemet). Våra systemkonstruktörer brukar nöja sig med gratis fika.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 19:51   #2196
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1897
Standard

V75-lärling med hagelbössa dömd till ett år. Är det *ino i farten igen?


https://www.expressen.se/sport/trav/...mbo-med-gevar/
Wolfman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-11, 20:14   #2197
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
V75-lärling med hagelbössa dömd till ett år. Är det *ino i farten igen?


https://www.expressen.se/sport/trav/...mbo-med-gevar/
Nej.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 08:34   #2198
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
V75-lärling med hagelbössa dömd till ett år. Är det *ino i farten igen?


https://www.expressen.se/sport/trav/...mbo-med-gevar/
Det är en kusk med D-licens på Örebrotravet, förnamn Mi*ael. Hans pappa är kusin med Åke Lindblom
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 13:13   #2199
 
wowsuchevs avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 65
Sharp$: 1204
Standard

För fil-inlämning, hur ska jag formatera filen med enkelrader? Svenska Spel har en hjälp-sida som går igenom det men hos ATG verkar det inte finnas något liknande.

Säg att jag ska spela V75 idag och spela följande enkelrader:
1,1,1,1,1,1,1
2,2,2,2,2,2,2
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 18:04   #2200
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wowsuchev Visa inlägg
För fil-inlämning, hur ska jag formatera filen med enkelrader? Svenska Spel har en hjälp-sida som går igenom det men hos ATG verkar det inte finnas något liknande.

Säg att jag ska spela V75 idag och spela följande enkelrader:
1,1,1,1,1,1,1
2,2,2,2,2,2,2

Det är ett särskilt XML-format som dubbelkollar att du lämnar in till rätt omgång. Dessutom behövs reserver sättas ut.

Normalt sett anser ATG att man behöver vara AIS-partner för att få tillgång till den info som behövs men det är inget brott mot reglerna att skapa xml-filen själv.

PMa mig med email-adress så skickar jag xml-schema-filen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 10:11   #2201
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wowsuchev Visa inlägg
För fil-inlämning, hur ska jag formatera filen med enkelrader? Svenska Spel har en hjälp-sida som går igenom det men hos ATG verkar det inte finnas något liknande.

Säg att jag ska spela V75 idag och spela följande enkelrader:
1,1,1,1,1,1,1
2,2,2,2,2,2,2

Testa denna sida, jag har haft hjälp av den många gånger.

https://www.atg.se/services/schemas/...ilebetting.xsd
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+22), wowsuchev (+10)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 10:22   #2202
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Testa denna sida, jag har haft hjälp av den många gånger.

https://www.atg.se/services/schemas/...ilebetting.xsd

Sedär! Det var den jag tänkte skicka vidare på email,

Visste inte att ATG visade den publikt!



Värt att veta är att man av outgrundlig anledning inte kan lämna in spel från fler än en spelform i samma spelfil. Det skulle annars kunnat vara en trevlig funktion för den som vill lägga koordinerade spel i ett svep. Men icke!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2019-04-07 klockan 10:25.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 13:00   #2203
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6207
Standard

Dock inte trav men i avd 3 på v4an idag, i sista sväng in på upploppet så tacklade nr 8 Agaton nr 12 och kom ut hur lätt som helst. Hur är reglerna för diskning ? Hade 2-2 på LD en fin slant hade det blivit. Hade kanske vunnit ändå?

När diskas det i galopp egentligen?
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 17:11   #2204
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Det snackades om det igår i Gävle - 159 m i starten och 100 m annars och aldrig in i mål.
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 17:22   #2205
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Spikar är ju viktigt på streckspelen men är det någon som har koll på procenten rätt ?
Sätter ni varannan eller var tredje spik?
Vid var tredje spik lyckas man väl med båda på en 75 ;a var tionde gång typ.....
Är det då lönt att låsa på två , öka chansen att gå hem från var tredje till varannan och komma hem var fjärde gång på en V75
Eller ökar inte chansen så mycket att det blir värt det ?
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td