Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-04, 15:34   #2251
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Någon gång på 80-talet, catchdrivers, stereotypa lopp, höga kostnader, publikminskning mm mm...jäkligt folktomt idag på banorna där o flera är nedlagda, men det är det ju här också och när nedläggningarna här kör igång så fortsätter vi i kölvattnet på USA...skillnaden är dock att travet har mindre konkurrens här, så det håller kanske ens livslängd ut...utan slotmaskiner skulle USA knappast ha trav alls...
Det håller jag med om. Nytänkande är a och o om något ska överleva. Tänk datorer. Commodore 64 Travet har noll innovativa människor. Varit live på trav en gång senaste åren, Olympiatravet i år. Det är ju enbart en stor frustration och längtan att få gå hem. Och då har man betalat 200 för att bara få vara där? Haha.

Jag tar patent nu på att få uppleva loppet i VR på den häst man spelat. Då sitter man och der loppet från positionen kusken har. I en simulator dessutom. Och det ska fgå att livebetta snabbt med olika handrörelser på vem som ska vinna under hela loppet till 500 kvar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 07:52   #2252
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Hur tänker man på ATG - tycker man ständigt hittar konstigheter

denna veckas "skörd "


om man bläddrar i ATG play i den äldre delen , så är det full med ATG sport. är det verkligen någon med som tittar på speltipsen fr 12e maj eller foppas VM tipps fr 20e maj kanske är populäre. Kan man satsa fortfarande - kan tänka mig spela Finland som VM vinnare
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-11, 13:50   #2253
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Var på Färjestadstravet igår och det var en bedrövlig upplevelse! Få kassor öppna och om man vill dricka några öl så var man tvungen att spela flera lopp samtidigt och långt innan du visste vad oddsen skulle bli - detta om du inte hela tiden vill "vakta" en plats framför luckan. Sjukt! Var köer hela tiden och det var efter VARJE lopp ca 50 personer som inte han spela! Många förbannade och besvikna. Detta ID-tjafs blir banspelets död, sanna mina ord! Inte faan vill man ha folk till banorna, inte!

Och när man skulle köpa öl eller mat så var det nästan samma visa, mindre kö, men ordentliga väntetider då de dragit in mängder med personal. Där man tidigare sett minst 10 personer/personal, var nu kanske fem! Kom i samspråk med en pensionerad och passionerad, holländsk man och han fick vänta en halvtimme på sin pytt-i-panna...

Ja, att det är idioter som styr travet mot dess undergång, det kan vi vara överens om!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-11, 19:15   #2254
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Var på Färjestadstravet igår och det var en bedrövlig upplevelse! Få kassor öppna och om man vill dricka några öl så var man tvungen att spela flera lopp samtidigt och långt innan du visste vad oddsen skulle bli - detta om du inte hela tiden vill "vakta" en plats framför luckan. Sjukt! Var köer hela tiden och det var efter VARJE lopp ca 50 personer som inte han spela! Många förbannade och besvikna. Detta ID-tjafs blir banspelets död, sanna mina ord! Inte faan vill man ha folk till banorna, inte!

Och när man skulle köpa öl eller mat så var det nästan samma visa, mindre kö, men ordentliga väntetider då de dragit in mängder med personal. Där man tidigare sett minst 10 personer/personal, var nu kanske fem! Kom i samspråk med en pensionerad och passionerad, holländsk man och han fick vänta en halvtimme på sin pytt-i-panna...

Ja, att det är idioter som styr travet mot dess undergång, det kan vi vara överens om!
Om man nu inte klarar tekniken är det självklart befogat att beklaga sig över köer till luckan osv, men de problemen har väl inte du misstänker jag? Att de "jobbar bort" spel i luckan på banan tror jag ju höjer både omsättning och lönsamhet på sikt, kostar mindre pengar och spelas mer. Sen kan jag också tycka att man tappar en hel del känsla när inte en jävel har en bong att vifta med och alla sitter med näsan i mobilen istället för banprogrammet.

Jag var där häromveckan, gott käk till bra pris som kom snabbt. Och bordsservice där det var lättare att vinka till sig backning på ölen än på genomsnitts-restaurangen skulle jag säga. Andra gånger jag varit där har jag tyckt det var liknande, ni kanske hade lite otur.

Det de skulle göra på banorna för att dra folk vore att man får flera mervärden av att vara där. Tävlingar med riktigt bra vinster, gärna att man får prova köra häst eller såna saker som gör en mer travintresserad. Och långa tipsintervjuer från flera nyckelkuskar inför omgången som inte går ut i några andra kanaler.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 08:56   #2255
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 132
Sharp$: 272
Standard

Såg bilder från Solvalla när det var bredd lopp och det var riktigt mycket folk där
men det visade sig att det var loppmarknad samtidigt.
Grovport är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 09:31   #2256
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om man nu inte klarar tekniken är det självklart befogat att beklaga sig över köer till luckan osv, men de problemen har väl inte du misstänker jag? Att de "jobbar bort" spel i luckan på banan tror jag ju höjer både omsättning och lönsamhet på sikt, kostar mindre pengar och spelas mer. Sen kan jag också tycka att man tappar en hel del känsla när inte en jävel har en bong att vifta med och alla sitter med näsan i mobilen istället för banprogrammet.

Jag var där häromveckan, gott käk till bra pris som kom snabbt. Och bordsservice där det var lättare att vinka till sig backning på ölen än på genomsnitts-restaurangen skulle jag säga. Andra gånger jag varit där har jag tyckt det var liknande, ni kanske hade lite otur.

Det de skulle göra på banorna för att dra folk vore att man får flera mervärden av att vara där. Tävlingar med riktigt bra vinster, gärna att man får prova köra häst eller såna saker som gör en mer travintresserad. Och långa tipsintervjuer från flera nyckelkuskar inför omgången som inte går ut i några andra kanaler.

Nej, inga problem med tekniken inte, men som du själv skriver så anser jag att stå i kö till luckorna är ett plågsamt måste för att få den rätta känslan som man alltid haft sedan man började gå på trav på tidigt 90-tal. Betänk även de gamla stofilerna som knappt vet vad en smartphone är - de har inte en chans och måste förlita sig till det gamla systemet med bongar - detta är snart borttaget, tyvärr. Det är dock stofilerna som också tar tid i köerna då de nästan står och sover, samt skall spela massor av spel, i ett och samma lopp och helst muntligt...

Att de "jobbar bort spel i luckorna" för profitens skull är ju uppenbart då endast 3-4 luckor av 15 var öppna. Undrar hur många av dessa som har den nya tekniken? Troligtvis dessa 4 som var öppna - detta då de tydligen får betala för de nya terminalerna ur egen ficka, något ATG självklart borde vara med och sponsra, eller staten. Man tjatar om att vilja få fler spelare till banan, men detta är en uppenbar lögn för inget görs på de flesta banorna - undantaget är väl ÅBY - andra har så pass många inarbetade koncept så man känner sig nöjda med dessa (läs; storloppsdagar).

Mervärde på banorna är ett måste men håller inte andan. Billigare priser och gratis inträde, samt gratis banprogram är "mervärde" för mig. Även utlottning utav bilar, gratissystem på toton, mat, resor och dylikt är annat man borde ha.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 09:54   #2257
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Genom att minska maten sparar man pengar, att sedan fortsätta med detta ett steg till sparar ytterligare, men tillslut så dör man i förtid...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 10:13   #2258
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det håller jag med om. Nytänkande är a och o om något ska överleva. Tänk datorer. Commodore 64 Travet har noll innovativa människor. Varit live på trav en gång senaste åren, Olympiatravet i år. Det är ju enbart en stor frustration och längtan att få gå hem. Och då har man betalat 200 för att bara få vara där? Haha.

Jag tar patent nu på att få uppleva loppet i VR på den häst man spelat. Då sitter man och der loppet från positionen kusken har. I en simulator dessutom. Och det ska fgå att livebetta snabbt med olika handrörelser på vem som ska vinna under hela loppet till 500 kvar...
Tycker du ja.

Spelinspektionen kommer klistra pausdekaler och dylikt över 25% av din sikt och varje 30 sekund kommer en siktlåsande popup som ber dig bekräfta med en femtonsiffrig ID-kod som du hittar i din virtuella toalettstol att du inte spelat för mycket sista dygnet.

Edit: ATG kommer i avsikt att bifalla Spelinspektionen att sända ut elchocker varje gång du trycker på popupen och varje gång du inte trycker läggs fem nya popuper med tillhörande elchock på kö.


Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-06-12 klockan 10:17.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 06:44   #2259
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Hörde intervju mad Carsten Almqvist igår VD på Tv4 mm

Tittandet på vanlig TV minskar med 7 % per år

är det ngn som vet hur tittandet på trav i TV utvecklats

främst då TV4 sändningen på Lördagar ?

Det är väl den sändningen som är orsaken till att vi har den starttid som vi har. Fast alla man pratar med ogillar den,

Är det några tittare kvar ? betyder verkligen dessa tittare så mkt att det skall styra startttiden av V75 på Lördagar
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 08:25   #2260
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Hörde intervju mad Carsten Almqvist igår VD på Tv4 mm

Tittandet på vanlig TV minskar med 7 % per år

är det ngn som vet hur tittandet på trav i TV utvecklats

främst då TV4 sändningen på Lördagar ?

Det är väl den sändningen som är orsaken till att vi har den starttid som vi har. Fast alla man pratar med ogillar den,

Är det några tittare kvar ? betyder verkligen dessa tittare så mkt att det skall styra startttiden av V75 på Lördagar
Det är ju en väsentlig skillnad när det gäller direktsänt trav eftersom det är så nära sammankopplat med spelet. Att tittandet på ”vanlig” tv minskat behöver ju inte betyda att färre tittar utan att man tittar annorlunda. Alla har snart fiberbredband och smart tv och kan därmed via bl a TV4 play se deras olika program när som helst. Det funkar ju inte riktigt med travsändningen så länge inte atg tillåter spel även efter att loppen i verkligheten körts. Frågan är då hur många som inte spelar samtidigt som tittar på direktsänt trav.

Är ju samma med tidningar. Skulle man jämföra hur många som prenumerar på DN genom att få tidningen i brevlådan varje morgon jämfört med för 15 år sedan så skulle antalet läsare ha minskat dramatiskt men om man tar med dom som idag läser DN digitalt är det väl inte säkert att antalet läsare minskat.

För min del hade det varit perfekt att köra V75 på kvällen året runt som i Boden igår, men om jag fick välja mellan 14.30 och 16.20 som starttid hade jag definitivt valt 16.20, speciellt på sommarhalvåret.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 09:12   #2261
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

16:20 istället för 14:30 har kostat många miljoner i omsättning.
Ett av många felbeslut från ATG. Det gäller att välja rätt konsult.
Dom som håller med VD:n är bra för VD:n men fel blir det.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 09:12   #2262
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Jocke Lövgren. Alfas, Jairo, Racing Mange - härliga framgångar! Unnar honom det, gillar hans seriösa stil både som tränare och kusk!. Brioni och elitloppet inte att förglömma...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 09:26   #2263
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
16:20 istället för 14:30 har kostat många miljoner i omsättning.
Ett av många felbeslut från ATG. Det gäller att välja rätt konsult.
Dom som håller med VD:n är bra för VD:n men fel blir det.

Mvh Uffe
Kan du redovisa källan till det påståendet, dvs att omsättningen minskat med många miljoner pga att V75 startar knappt två timmar senare än förr i tiden?
Logiken säger tvärtom, dvs att omsättningen bör ha ökat när spelarna har nästan två timmar längre på sig att lämna in sina system.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 09:43   #2264
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kan du redovisa källan till det påståendet, dvs att omsättningen minskat med många miljoner pga att V75 startar knappt två timmar senare än förr i tiden?
Logiken säger tvärtom, dvs att omsättningen bör ha ökat när spelarna har nästan två timmar längre på sig att lämna in sina system.
Statistik-Jens Sjöden har skrivit om det ett antal gånger. Och han verkar ha hyfsad koll på sina siffror, det är väl dessutom offentlig information?

(Ur ett spelarperspektiv vill jag dessutom minnas att man gjorde en enkät i Travronden där 70% hellre startade 14:30 och bara 20% 16:20. De sista 10% brydde sig inte.)
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-16, 09:57   #2265
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Statistik-Jens Sjöden har skrivit om det ett antal gånger. Och han verkar ha hyfsad koll på sina siffror, det är väl dessutom offentlig information?

(Ur ett spelarperspektiv vill jag dessutom minnas att man gjorde en enkät i Travronden där 70% hellre startade 14:30 och bara 20% 16:20. De sista 10% brydde sig inte.)
Det är snart 4 år sedan starttiden ändrades från 14.30 till 16.20. Mycket har hänt sedan dess. V75 tillsammans, allt mer folktomma tävlingar (publiksiffra på 1000 personer inget ovanligt längre på V75 dagar), nya spelformer, fri spelmarknad, med folktomma banor bara marginell del av omsättningen via banspel osv.

Väldigt svårt att tro att omsättningen skulle stiga med tidigare starttid. Speciellt på sommaren.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td