Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-28, 14:27   #2176
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 881
Sharp$: 5142
Standard

tydligen R för klassloppen K1 K2 Brons silver guld , inte diamantsto eller långlopp som förr

försökte med ideen tt ange 1a priset, som i programmet, korrelation mellan prissumma och loppets klass är stor, 100 i 1a pris på orten lockar i vart fall områdets bästa hästar i klassen till start,

tycker sidan med hästen "livsprestationer" är bra , kan se lopp galopper tränarbyte pauser distansval ja mkt info att tolka ut med många starter

ST skall tydligen inte bjuda på något framöver, startlistorna på ST kommer bli utan resultatrader , blir väl som text tv då !!! , vad atg skall visa vet jag inte men kanske får de pröjsa ST mer eller skaffa egen databas
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 13:05   #2177
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17398
Standard

Glöm va jag skrev.....
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 15:12   #2178
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 112
Sharp$: 3703
Standard

"Ingredienser:
15 cl whisky

Det är viktigt att du tänker på att drinken innehåller alkohol och att du bör ta det försiktigt. En drink fungerar, men tänk på att dricka ansvarsfullt.

Tänk också på att detta kanske inte fungerar för alla, men det gör ingenting att testa."

Tänker att det blir ännu bättre med 30cl blodkärlen borde vidga sig ännu mer, inte att förglömma käften.
/N
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 19:13   #2179
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 881
Sharp$: 5142
Standard

Kan man Lita på travsportens register

fel odds
helt fel prissumma

inget startförbud på Disco Volante efter klappat igenom i spets

Igår Onsdag tyckte man plötsligt att

Åby Lopp 5 Ferrari River då var det lätt bana, alltså jag uppfattade inte att banan var så mkt bättre i det loppet. övriga lopp ngt tung bana

JaJa
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 19:38   #2180
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Kan man Lita på travsportens register

fel odds
helt fel prissumma

inget startförbud på Disco Volante efter klappat igenom i spets

Igår Onsdag tyckte man plötsligt att

Åby Lopp 5 Ferrari River då var det lätt bana, alltså jag uppfattade inte att banan var så mkt bättre i det loppet. övriga lopp ngt tung bana

JaJa
Kort svar: nej uppenbarligen inte. Fel odds och prissumma är ju rena faktafel. Bedömning av bana och hästar är ju subjektivt, det kan man inte säga är rätt eller fel.

Att de inte sätter startförbud på en ledare som kroknar är väl inte så konstigt. De får göra det väääldigt ofta om de ska gå på den hårda linjen. Det var ju inte så den var halt i mål utan det var väl någon halsinfektion som gjorde att den inte fixade sista biten. Eller om banan inte passade på något sätt så den drog på sig syra. Startförbud borde de egentligen aldrig behöva sätta, det där ska ju vara självreglerande. Men alla tränare har väl inte vett nog för att ställa av hästarna när de borde.

Ser man på tiderna på Åby igår så var det ju ganska normalt senare på kvällen. Men just i V86-1 gick de väl ganska mycket långsammare än de borde.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 20:49   #2181
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 731
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Kan man Lita på travsportens register

fel odds
helt fel prissumma

inget startförbud på Disco Volante efter klappat igenom i spets

Igår Onsdag tyckte man plötsligt att

Åby Lopp 5 Ferrari River då var det lätt bana, alltså jag uppfattade inte att banan var så mkt bättre i det loppet. övriga lopp ngt tung bana

JaJa
Melander har stort inflytande i travsporten.

Senast redigerad av DavidP den 2019-02-07 klockan 20:51.
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 20:52   #2182
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4680
Standard

Jag vet DavidP!
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 15:00   #2183
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Definition av robotspel?


Någon som kan förklara ATG:s definition av robotspel, gärna med exempel?

Om det är ett robotspel när över 5 procent av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar ingår, då borde ju ett matematiskt system vara robotspel för där ingår ju 100%, så dom måste mena något annat?

Citat:
Spel uppfattas inte som ett robotspel om följande nivåer inte överträds.

- V75, GS75, V86, V64 och V65. Upp till 5 procent av de möjliga
kombinationerna på systemets ingående markeringar eller
maximalt 50 gånger system på någon given rad.
- V4 och V5. Upp till 10 procent av de möjliga kombinationerna på
systemets ingående markeringar eller maximalt 50 gånger
system på någon given rad.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 16:07   #2184
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
Någon som kan förklara ATG:s definition av robotspel, gärna med exempel?

Om det är ett robotspel när över 5 procent av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar ingår, då borde ju ett matematiskt system vara robotspel för där ingår ju 100%, så dom måste mena något annat?
Nej. Det går inte. Det finns inget spelteoretiskt stöd för dessa ytterst godtyckliga gränser som ATG har valt.

När man ber dem om exempel på vad som är ett robotspel och inte så får man inget svar. Det är i och för sig inte så konstigt. De skyller på att de inte vill utbilda någon i icke tillåtet beteende. Sanningen är naturligtvis att de inte vet själva.

Den allra största skandalen är hur man formulerat pekoral-begreppet att det inte är tillåtet att spela på "sannolikhetsutfall". Vad är ett "sannolikhetsutfall"? Den enda tolkning jag kan se är att det inte är tillåtet att ta hänsyn till oddset/insatsfördelningen när man spelar. Man får/måste spela på de hästar man tror har chans att vinna.

Med den tolkningen bryter 10000-tals spelare i veckan mot reglerna. Men hur annars ska man tolka den formuleringen?

Rakt igenom och till 100% är "robot"-reglerna en populistisk åtgärd för att dölja andra problem som de hade vid tiden för införandet av reglerna.

Nu när de problemen till största delen är lösta tycker man att de skulle kunna backa på de där godtyckliga och meningslösa reglerna.

Den enda vettiga anledningen till en eventuell begränsning av antal system per spel-fil är om det handlar om rent tekniska skäl där "för stora" spelfiler orsakar problem för databasen som ska ta emot spelet. Men det har man aldrig andats ett knyst om.

Korta förklaringen: Travspels-robotar har aldrig funnits. Däremot fanns "rabatt"-ar....åtminstone förut.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mirran2 (+50)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-14, 16:09   #2185
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mirran2 Visa inlägg
Någon som kan förklara ATG:s definition av robotspel, gärna med exempel?

Om det är ett robotspel när över 5 procent av de möjliga kombinationerna på systemets ingående markeringar ingår, då borde ju ett matematiskt system vara robotspel för där ingår ju 100%, så dom måste mena något annat?
5%-regeln avser systemramen i förhållande till samtliga möjliga kombinationer på kupongen.

Den regeln är jag inte helt säker på att de kontrollerar "on the fly" ( som de gör med antalet inlämnade system ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mirran2 (+50)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 17:50   #2186
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17398
Standard

Såg just nu en sån här vinnarturné med Hans G där han besökte Felix Erixson som spelade in mycket pengar då de var Champions på Solvalla typ 55.000 per andel.

Men han hade inte någon andel själv? Jag kan verkligen inte förstå att man lägger andelsspel utan att ha en andel själv...

Han spelade in helt okej med pengar igår också, 66.000 kr på en andel och 25.000 kr per andel på en billigare variant. Nog verkar han vara riktigt duktig på att tippa, hoppas han hade åtminstone en andel själv igår...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 18:04   #2187
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Såg just nu en sån här vinnarturné med Hans G där han besökte Felix Erixson som spelade in mycket pengar då de var Champions på Solvalla typ 55.000 per andel.

Men han hade inte någon andel själv? Jag kan verkligen inte förstå att man lägger andelsspel utan att ha en andel själv...

Han spelade in helt okej med pengar igår också, 66.000 kr på en andel och 25.000 kr per andel på en billigare variant. Nog verkar han vara riktigt duktig på att tippa, hoppas han hade åtminstone en andel själv igår...
Beroende på hur stor del av provisionen han får så blir det ju en inte obetydlig summa som rullar in ändå, både vid vinst och förlust. De lämnar in de där systemen för 4-5k ganska många gånger och då blir det en del. Och då devalverar man ju värdet vid träff ganska mycket, så det är väl ingen fantastisk investering även om man vet att man tippat bra. Andelsspel jag vet eller misstänker att de lämnar in mer än 5 gånger om undviker jag gärna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 18:14   #2188
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Såg just nu en sån här vinnarturné med Hans G där han besökte Felix Erixson som spelade in mycket pengar då de var Champions på Solvalla typ 55.000 per andel.

Men han hade inte någon andel själv? Jag kan verkligen inte förstå att man lägger andelsspel utan att ha en andel själv...

Han spelade in helt okej med pengar igår också, 66.000 kr på en andel och 25.000 kr per andel på en billigare variant. Nog verkar han vara riktigt duktig på att tippa, hoppas han hade åtminstone en andel själv igår...
Håller med dig till 110% där.. tycker det på nåt sätt tappar trovärdigheten eller vad man ska säga för spelläggaren. Lägger man lir ska man självklart själv vara med på ett hörn, helt givet!
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 18:29   #2189
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Håller med dig till 110% där.. tycker det på nåt sätt tappar trovärdigheten eller vad man ska säga för spelläggaren. Lägger man lir ska man självklart själv vara med på ett hörn, helt givet!
Han köpte en andel till sin pappa, det kanske fick räcka så? Jag känner honom lite grann, och det är en ganska tystlåten och försiktig kille som snöat in på det här med spel och trav.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-24, 18:31   #2190
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Han köpte en andel till sin pappa, det kanske fick räcka så? Jag känner honom lite grann, och det är en ganska tystlåten och försiktig kille som snöat in på det här med spel och trav.
Jo jag säg intervjun och hörde att han köpte till far sin. Bra gjort men tycker ändå man ska vara med på ett hörn om man lägger lir
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td