Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-02, 08:44   #2236
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Ser om V75 loppen från Mantorp på ATG-play – reagerar starkt på Avd 1
P Fernlund anser att P Nyström tjuvsvarar i ledningen ! vadå tjuvsvarar ledningen, ALLA precis alla hästar har rätt att köra i spets om man vill, vem som kör vilket odds har ingen betydelse – sen kanske det inte är bästa taktiken.

Är man skyldig att släppa ledningen när det kommer
En mer spelad häst
En mer väletablerad kusk
Som vill överta ledningen

För mig är det av Svensk travsports stora problem, det är praxis att om det kommer en ”känd” kusk eller en hårt spelad häst skall man bara GE BORT LEDNINGEN UTAN STRID.
Närmare 50% av loppen vinns fr spets, det är negativt för sporten på flera plan, mindre spänning inte spelfrämjande och spårlottningen alltför betydelsefull

Sverige nästan en sensation om favoriten blir av med ledningen, händer bara om den tappar travet. tycker inte det är så i USA Frankrike
Om vi börjar med Fernlunds kommentar så var det väl en bra beskrivning på vad han gjorde. Han försvarade inte spets, men satte upp ett högt tempo. 500 kvar var det tomt i tanken, sist av de felfria i mål. Istället för att lifta med till en framskjuten placering (tredjepriset var 75 000 kr) så blev det en blygsam peng som sexa, (eftersom många andra gjorde bort sig). Om man skall låta hästen springa sig trött så kunde han väl försvarat spets då? Skall man släppa är det väl bättre att ha spurtkrutet torrt?

För det är ju så att spets är den bästa positionen. Det är där man som regel är perfekt placerad. Den näst bästa positionen är dödens. Det är från den främre träffen som loppen vinns. Man skall dock komma ihåg att om man inte har en häst som försvarar sig i spets, som kommer ge sig om det blir massage från den i dödens, skall man inte köra där. Då är det troligen bättre att släppa till någon bra och hoppas på lucka till slut.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 11:20   #2237
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Travronden lägger från och med idag ner liverapporteringen inför GS75, V86 och V64.

Dom är världsmästare på att marknadsföra en oerhörd försämring som en förbättring. Påstår att man nu på kundernas önskemål lägger fullt fokus på liverapportering inför V75 och att det är en positiv förändring.

Själv har jag uppskattat deras liverapportering eftersom jag numera ytterst sällan har möjlighet att kolla atg live från kl 18 och hela kvällen. Det har då varit perfekt att när man kommer hem vid 19-19.30 tiden på travronden spel kunna läsa om det viktigaste som framkommit under kvällen men nu är det slut med det och därmed blir det för egen del i princip också slut med travet förutom på helgerna och speciella tävlingsdagar. Är ju hopplöst i dagens digitala värld missa all viktig info som framkommer inför tävlingarna och tro att man ska kunna vinna några pengar på spelet.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 11:27   #2238
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Travronden lägger från och med idag ner liverapporteringen inför GS75, V86 och V64.

Dom är världsmästare på att marknadsföra en oerhörd försämring som en förbättring. Påstår att man nu på kundernas önskemål lägger fullt fokus på liverapportering inför V75 och att det är en positiv förändring.

Själv har jag uppskattat deras liverapportering eftersom jag numera ytterst sällan har möjlighet att kolla atg live från kl 18 och hela kvällen. Det har då varit perfekt att när man kommer hem vid 19-19.30 tiden på travronden spel kunna läsa om det viktigaste som framkommit under kvällen men nu är det slut med det och därmed blir det för egen del i princip också slut med travet förutom på helgerna och speciella tävlingsdagar. Är ju hopplöst i dagens digitala värld missa all viktig info som framkommer inför tävlingarna och tro att man ska kunna vinna några pengar på spelet.
Kunde inte hålla med mer Olle!

Fördelen med att ha "liven" i textform jämfört med att försöka hänga med i varje sekunder på ATG-live är ju att det går att ögna igenom snabbt och koncentrera sig på det som verkligen är nytt för mig.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 12:08   #2239
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Travronden lägger från och med idag ner liverapporteringen inför GS75, V86 och V64.

Dom är världsmästare på att marknadsföra en oerhörd försämring som en förbättring. Påstår att man nu på kundernas önskemål lägger fullt fokus på liverapportering inför V75 och att det är en positiv förändring.

Själv har jag uppskattat deras liverapportering eftersom jag numera ytterst sällan har möjlighet att kolla atg live från kl 18 och hela kvällen. Det har då varit perfekt att när man kommer hem vid 19-19.30 tiden på travronden spel kunna läsa om det viktigaste som framkommit under kvällen men nu är det slut med det och därmed blir det för egen del i princip också slut med travet förutom på helgerna och speciella tävlingsdagar. Är ju hopplöst i dagens digitala värld missa all viktig info som framkommer inför tävlingarna och tro att man ska kunna vinna några pengar på spelet.
Sanningen är väl den att personalen inte räcker till för att fylla kostymen under sommaren. Antal klick på den servicen räcker inte för att motivera fler anställda. Att vinkla det som något positivt är ju väldigt genomskinligt. Samtidigt är det ju så att om man i samma koncern också säljer information går det inte att tillgängliggöra den på andra sätt hur billigt som helst. Det undergräver försäljningen för Spelvärde, Ögat och vad de nu heter.

Det är lite turbulenta tider framöver för spelinfo. Alla vill ha, alla förstår värdet av den, den är dyr att sammanställa, få vill betala vad den kostar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 12:21   #2240
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Sanningen är väl den att personalen inte räcker till för att fylla kostymen under sommaren. Antal klick på den servicen räcker inte för att motivera fler anställda. Att vinkla det som något positivt är ju väldigt genomskinligt. Samtidigt är det ju så att om man i samma koncern också säljer information går det inte att tillgängliggöra den på andra sätt hur billigt som helst. Det undergräver försäljningen för Spelvärde, Ögat och vad de nu heter.

Det är lite turbulenta tider framöver för spelinfo. Alla vill ha, alla förstår värdet av den, den är dyr att sammanställa, få vill betala vad den kostar.
För ett tag sedan ( 6-12 månader? ) tweetade Farnod på Spelvärde om att travrondens live-service var alldeles för bra för det aktuella priset.

Om de hade fyllt på med ytterligare spelformer ( mer V4 t ex ) skulle jag nog ha kunnat betala det dubbla eller lite till.

När det gäller V75 har jag inte använt den tjänsten många minuter. Då flödar infon ändå och jag följer allt på sekund/minut-nivå ändå. För mig blir det bara försämringar och förbättringarna kommer att vara försumbara för mig.

En bra och prisvärd tjänst blev just dyr och värdelös för mig.



( Att det handlar om personaleffektivisering för dem är klarare än korvspad såklart. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 15:03   #2241
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För ett tag sedan ( 6-12 månader? ) tweetade Farnod på Spelvärde om att travrondens live-service var alldeles för bra för det aktuella priset.

Om de hade fyllt på med ytterligare spelformer ( mer V4 t ex ) skulle jag nog ha kunnat betala det dubbla eller lite till.

När det gäller V75 har jag inte använt den tjänsten många minuter. Då flödar infon ändå och jag följer allt på sekund/minut-nivå ändå. För mig blir det bara försämringar och förbättringarna kommer att vara försumbara för mig.

En bra och prisvärd tjänst blev just dyr och värdelös för mig.



( Att det handlar om personaleffektivisering för dem är klarare än korvspad såklart. )
Med tanke på att priset för papperstidningen nu är uppe i 3000 kr per år, typ 50 procents höjning på 5 år, ska jag också ta mig en allvarlig funderare på om det är värt pengarna till hösten när det är dags att betala igen. Man har ju när tidningen kommer redan läst i stort sett allt i nyhetsväg på hemsidan redan och när mina speltillfällen bara blir färre och färre blir det betydligt billigare att skriva ut startlistor de gånger man ska läsa på seriöst och behöver papper att kladda på.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 12:39   #2242
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Med tanke på att priset för papperstidningen nu är uppe i 3000 kr per år, typ 50 procents höjning på 5 år, ska jag också ta mig en allvarlig funderare på om det är värt pengarna till hösten när det är dags att betala igen. Man har ju när tidningen kommer redan läst i stort sett allt i nyhetsväg på hemsidan redan och när mina speltillfällen bara blir färre och färre blir det betydligt billigare att skriva ut startlistor de gånger man ska läsa på seriöst och behöver papper att kladda på.
Så gott som alla papperstidningar har blivit väldigt dyra att prenumerera på. Såg att DN t.ex. kostade 6500kr/år att få 7 dagar i veckan, och 4800kr/år för Sydsvenskan.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 13:14   #2243
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Om vi börjar med Fernlunds kommentar så var det väl en bra beskrivning på vad han gjorde. Han försvarade inte spets, men satte upp ett högt tempo. 500 kvar var det tomt i tanken, sist av de felfria i mål. Istället för att lifta med till en framskjuten placering (tredjepriset var 75 000 kr) så blev det en blygsam peng som sexa, (eftersom många andra gjorde bort sig). Om man skall låta hästen springa sig trött så kunde han väl försvarat spets då? Skall man släppa är det väl bättre att ha spurtkrutet torrt?

För det är ju så att spets är den bästa positionen. Det är där man som regel är perfekt placerad. Den näst bästa positionen är dödens. Det är från den främre träffen som loppen vinns. Man skall dock komma ihåg att om man inte har en häst som försvarar sig i spets, som kommer ge sig om det blir massage från den i dödens, skall man inte köra där. Då är det troligen bättre att släppa till någon bra och hoppas på lucka till slut.

Bra exempel hagmyren. Avd2 på v5. Robert skoglund kör mot spets vad som går mot favoriten , sist i mål ca 50 meter bakom alla.

Varför ska han pressa och köra i ett par hundra meter? Vad fick han ut av det ?

Ingenting, fick inte ens pengar.

Har du en likvärdig häst , som står emot att bli pressad i 1500 meter i 1.12-1.14 tempo, fine. Men har du en mycket sämre häst så kör du inte för bästa position. Då kör du för att förstöra.

Ta å lägg dig 4.e inv, få kanske 5.e pengen å sluta inte ditt vanliga jobb.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 13:59   #2244
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Bra exempel hagmyren. Avd2 på v5. Robert skoglund kör mot spets vad som går mot favoriten , sist i mål ca 50 meter bakom alla.

Varför ska han pressa och köra i ett par hundra meter? Vad fick han ut av det ?

Ingenting, fick inte ens pengar.

Har du en likvärdig häst , som står emot att bli pressad i 1500 meter i 1.12-1.14 tempo, fine. Men har du en mycket sämre häst så kör du inte för bästa position. Då kör du för att förstöra.

Ta å lägg dig 4.e inv, få kanske 5.e pengen å sluta inte ditt vanliga jobb.
Kul att det är ngn som följer V5 nu, då får du hjälpa mig vinna fem tusen då jag har spik på nr.1 Appassaionata nu i sista
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 14:05   #2245
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Tack för injobbningen shjuve9le det värmde gött med fem papp!
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 14:09   #2246
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Här är den fina 50 oddsaren

V5
Inlämnat: 2019-06-03, 13:44
Hagmyren
Måndag 2019-06-03
Start: 13:44
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 8, 9, 10 (11, 7)
2: 1, 7 (8, 2)
3: 2, 4, 5, 7, 8 (6, 1)
4: 2, 15 (1, 9)
5: 1 Appassionata (3, 2)

5x2x5x2x1 = 100 rader.
100 x 1 x 1,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: HPX GHB JWN
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 21:25   #2247
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Bra exempel hagmyren. Avd2 på v5. Robert skoglund kör mot spets vad som går mot favoriten , sist i mål ca 50 meter bakom alla.

Varför ska han pressa och köra i ett par hundra meter? Vad fick han ut av det ?

Ingenting, fick inte ens pengar.

Har du en likvärdig häst , som står emot att bli pressad i 1500 meter i 1.12-1.14 tempo, fine. Men har du en mycket sämre häst så kör du inte för bästa position. Då kör du för att förstöra.

Ta å lägg dig 4.e inv, få kanske 5.e pengen å sluta inte ditt vanliga jobb.
Kan vi inte bara dela ut priserna utan att köra loppen? När listorna är klara så bestämmer en jury vem som blir släppt till spets och vinner och ger den som släppte fjärde inner och ett femtepris. Slipper de åka runt med djuren över hela sverige.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+17)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 21:32   #2248
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Kan vi inte bara dela ut priserna utan att köra loppen? När listorna är klara så bestämmer en jury vem som blir släppt till spets och vinner och ger den som släppte fjärde inner och ett femtepris. Slipper de åka runt med djuren över hela sverige.
Varför dog amerikansk travsport?, kan det ha att göra med samma fenomen?!?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-04, 09:56   #2249
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Varför dog amerikansk travsport?, kan det ha att göra med samma fenomen?!?
När dog den? När Åke kom dit eller?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-04, 13:04   #2250
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Någon gång på 80-talet, catchdrivers, stereotypa lopp, höga kostnader, publikminskning mm mm...jäkligt folktomt idag på banorna där o flera är nedlagda, men det är det ju här också och när nedläggningarna här kör igång så fortsätter vi i kölvattnet på USA...skillnaden är dock att travet har mindre konkurrens här, så det håller kanske ens livslängd ut...utan slotmaskiner skulle USA knappast ha trav alls...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td