Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-11, 16:02   #1141
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Johnny är ute och svingar mot topparna, fan vad man älskar honom. Sorgligt nog har han så jävla rätt också.

Han fortsätter med att skicka en välriktad passning mot ATG:s vd, Hans Skarplöth.
– Jag vet inte så mycket om Hans Skarplöth, men jag vet att han slutar när han har visat att våra siffror går uppåt. Men våra pengar i sporten går inte uppåt, vi kommer inte sälja några ettåringar längre, inga hästägare, inga tränare...
Han avslutar:
– Att säga sanningen får man inte alltid så många vänner av, men de vänner jag har är de som jag verkligen vill ha. Jag är inte beroende av att vara populär, jag vill inte visa upp en falsk bild. Jag har kommit upp i de åren nu att jag behöver inte hymla längre. Jag har blivit en rebell med åren.

http://www.expressen.se/sport/trav/t...-satsningarna/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), SO (+5), alle (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 16:29   #1142
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

[B]Många credit till dig Johnny, äntligen en aktiv med dignitet som säger
en sanningens ord om Svenskt Trav idag.
Dom flesta dunkar rygg och färgar sin tunga-tragiskt.
En stor eloge till Dig som vågar stå för sanning och tänker på travets
framtid.

Ang antalet som deltar i kanal 75:s sändningar är det löjeväckande.
Dessutom kan man diskutera och i frågasätta travkompetensen hos
vissa av deltagarna.
Tragiskt, vilka väljer ut alla dessa "puckos" som aldrig har klappat en häst
och ger tips som kan få en gråsten att vakna.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 16:55   #1143
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Kung Johnny Pistol

Han har helt rätt i det han säger. Flashiga TV-sändningar kan inte vara överprioriterat sportens överlevnad och framtid.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 17:26   #1144
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dock har ju TV-sändningarna blivit rejält, rejält mycket bättre på sistone. Det är ju också en faktor som skapar intresse, men visst, överdrivet många i rutan.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-11, 17:46   #1145
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ATG.se har iaf fått en ny funktion idag.

Nu kan ni rätta era ombudsinlämnade bongar på hemsidan.

https://www.atg.se/kod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 16:27   #1146
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Johnny är ute och svingar mot topparna, fan vad man älskar honom. Sorgligt nog har han så jävla rätt också.

Han fortsätter med att skicka en välriktad passning mot ATG:s vd, Hans Skarplöth.
– Jag vet inte så mycket om Hans Skarplöth, men jag vet att han slutar när han har visat att våra siffror går uppåt. Men våra pengar i sporten går inte uppåt, vi kommer inte sälja några ettåringar längre, inga hästägare, inga tränare...
Han avslutar:
– Att säga sanningen får man inte alltid så många vänner av, men de vänner jag har är de som jag verkligen vill ha. Jag är inte beroende av att vara populär, jag vill inte visa upp en falsk bild. Jag har kommit upp i de åren nu att jag behöver inte hymla längre. Jag har blivit en rebell med åren.

http://www.expressen.se/sport/trav/t...-satsningarna/
Jag har läst artikeln och säger bara. Huvudet på spiken. Johnny vet ju vad han pratar om, b l.a. om amatörernas betydelse inom travsporten. Det går att ta död på travsporten i landet på kortare tid. Dvs lägg ner 10-20 banor och centralisera tävlandet till storbanorna och endast hästar av V75 klass får tävla!!!! Röda tråden inom travet är förstås bredden, utan bredd ingen topp. Tänk att inte alla kan fatta det ? Hoppas att det är fler än Johnny som vågar göra sin röst hörd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 06:00   #1147
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Jag har läst artikeln och säger bara. Huvudet på spiken. Johnny vet ju vad han pratar om, b l.a. om amatörernas betydelse inom travsporten. Det går att ta död på travsporten i landet på kortare tid. Dvs lägg ner 10-20 banor och centralisera tävlandet till storbanorna och endast hästar av V75 klass får tävla!!!! Röda tråden inom travet är förstås bredden, utan bredd ingen topp. Tänk att inte alla kan fatta det ? Hoppas att det är fler än Johnny som vågar göra sin röst hörd.
Om ATG inte lyckas leverera 300 nya miljoner till hästsporten 2018 är vi vid det läget att något dussin banor hänger rätt så löst. Det är banor med ett relativt lågt antal hästar i sitt upptagningsområde, som i sin tur resulterar i få tävlingsdagar. Att antalet hästar är lågt beror i några fall på att upptagningsområdet är litet, då banorna ligger tätt.

Flera banor utmärker sig också på den negativa sidan med att ha en väldigt låg återväxt på hästsidan. Antalet startande treåriga varmblod med Skellefteå som hemmabana var under 2015 sju stycken. Hagmyren, Solänget & Dannero är också banor där återväxten är väldigt låg. Om man hade tänkt sig att bara gå runt på avdankade hästar från söder som man fått köpa billigt när de inte duger där, så blir man väldigt marginaliserad.

På flera banor går antalet proffstränare att räkna på ena handens fingrar, och deras träningslistor är korta. Antalet anställda inom hästsporten är därför också få. När man då dessutom tappar relativt många amatörtränare också så blir det inget kvar.

Det här ger inte så mycket tyngd att sätta bakom protester mot de nedskärningsförslag som lär dyka upp. En sådan här bana kostar inte våldsamt med pengar, men det börjar bli många banor som minst sagt är "på deken". Tingsryd (har redan konkat), Vaggeryd, Visby. Åmål, Årjäng, Lindesberg, Rättvik, Hagmyren, Dannero, Solänget och Skellefteå är banor som lever farligt. Jag tror inte vi kommer ha kvar mer än 2-3st av dessa om fem år om inte utvecklingen vänds.

Det finns inte bara ekonomiska skäl till att lägga ned banor om inte utvecklingen vänds. Med allt färre hästar som föds börjar det bli tomt på sina håll i loppen. Man kommer få skära ned antalet lopp och antalet tävlingsdagar. Hur få tävlingsdagar kan man ha på en permanent bana? Ifrågasättandena kommer att bli många.

Nya trovärdiga pengar vid horisonten behövs för att fler skall våga betäcka sina ston och satsa på återväxt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+50), Emeffeff (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 09:29   #1148
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Ngn som känner till Stableeye, vem som ligger bakom, trovärdighet etc?
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 11:18   #1149
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Ngn som känner till Stableeye, vem som ligger bakom, trovärdighet etc?
Oavsett hur seriösa de är som ligger bakom är det några saker jag tycker man ska fundera på. Citateten nedan är tagna från http://www.stableeye.se/Home/About

"Vi släpper startlistorna samtidigt som ATG. Vår ranking och bedömning är då uppbyggt av historisk information"
Om detta är något mer än fem senaste starterna (och möjligen kuskens segerprocent eller liknande) hade det nog framgått med all önskvärd tydlighet.

"Ranking och SE faktor uppdateras sedan löpande med information som vi får i realtid."
Se föregående punkt. Om detta är mer än insatsfördelning och VP-odds eller liknande, exempelvis värdering av intervjuer, hade det nog också framgått.

"StableEye bygger på en mängd parameterar"
Vilka parametrar? Återigen verkar det inte vara något unikt som man inte kan läsa på en mängd andra ställen

"resultatet av vår ranking imponerar."
Hittar ingenstans hur mycket bättre än insatsfördelningen deras statistiska bedömning är.

Man förväntas alltså betala 99:- för att få en hemligt framräknad procentsiffra på hästarna i 4-5 V75-omgångar, och jag som tyckte SpelaTrav hade galet höga priser i förhållande till vad de erbjuder...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Viroid (+10), hugotheboss (+5)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-13, 12:13   #1150
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Oavsett hur seriösa de är som ligger bakom är det några saker jag tycker man ska fundera på. Citateten nedan är tagna från http://www.stableeye.se/Home/About

"Vi släpper startlistorna samtidigt som ATG. Vår ranking och bedömning är då uppbyggt av historisk information"
Om detta är något mer än fem senaste starterna (och möjligen kuskens segerprocent eller liknande) hade det nog framgått med all önskvärd tydlighet.

"Ranking och SE faktor uppdateras sedan löpande med information som vi får i realtid."
Se föregående punkt. Om detta är mer än insatsfördelning och VP-odds eller liknande, exempelvis värdering av intervjuer, hade det nog också framgått.

"StableEye bygger på en mängd parameterar"
Vilka parametrar? Återigen verkar det inte vara något unikt som man inte kan läsa på en mängd andra ställen

"resultatet av vår ranking imponerar."
Hittar ingenstans hur mycket bättre än insatsfördelningen deras statistiska bedömning är.

Man förväntas alltså betala 99:- för att få en hemligt framräknad procentsiffra på hästarna i 4-5 V75-omgångar, och jag som tyckte SpelaTrav hade galet höga priser i förhållande till vad de erbjuder...
Tack, ja, det var väl den känslan man fick.Eftersom jag nu fått förmånen att se materialet så kan jag lätt konstatera att det inte tas ngn hänsyn till t ex skor/bf hur hästarna fungerar på respektive bana etc. Rankingen ändras beroende på hur andra streckar/spelar. De lämnar dessutom inte förslag på spikar utan hänvisar till att de hästar som får högst s k SE-värde är bäst spikförslag. Man kan alltså lika gärna läsa gratis på Voltstart.se och via ATG.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 09:08   #1151
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 09:16   #1152
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Största nyheten i V75:s historia...? Suck!

Dessutom har de glömt att berätta vad det kostar i sitt pressmeddelande.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 09:31   #1153
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Jag är bara nöjd att man valt att utelämna Boost-möjligheten för filinlämnade system, så slipper man tänka på att behöva implementera det. Jag räknar kallt med att den del av spelarkollektivet som spelar reducerat inte kommer protestera alltför högljutt över att snuvas på detta... ;-)
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 09:37   #1154
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Jag är bara nöjd att man valt att utelämna Boost-möjligheten för filinlämnade system, så slipper man tänka på att behöva implementera det. Jag räknar kallt med att den del av spelarkollektivet som spelar reducerat inte kommer protestera alltför högljutt över att snuvas på detta... ;-)
Där har du fel...visst vill man ha möjligheten att vara med på Boost även om man spelar med fil-inlämning!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 09:52   #1155
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Där har du fel...visst vill man ha möjligheten att vara med på Boost även om man spelar med fil-inlämning!
Oj, det var ett snabbt mothugg... ;-) Inte säker på att du är representativ dock.

Eftersom det tresiffriga numret genereras av ATG kommer det aldrig kunna bli en del av själva inlämningsfilen, utan måste i så fall vara ett extra val vid inlämningen. Kan nog vara läge att skicka en fråga till ATG om hur de tänkt sig att det ska funka i kombination med filinlämning.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td