Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-19, 06:45   #1111
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Tycker hon borde vara avstängd i Norge också !

Hon har väl straffat för något som är mycket värre än orsakat 2 omstarter, då får kusken inte utöva sitt yrke någonstans som straff, slår man någon på käften så blir man stoppad i Sverige, men inte i Norge, bor man i Årjäng tex så är det ju lätt att gå runt straffet genom att satsa på Norge under strafftiden, inget större besvär.


Får Nisse Engqvist vara på stallbacken i Norge ? Hoppas inte det


Man har bara en chans att göra ett första intryck, det gick inget bra för henne, det började illa och sedan blev det bara värre och värre.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 11:24   #1112
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 11:53   #1113
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard




Stjärnkusk hade änglavakt

Travkusken Johnny Takter hade änglavakt när han på måndagen kraschade med sin bil på E4 i 110 kilometer i timmen.
57-åringen tappade kontrollen efter att han kört in i ett metallföremål som låg på vägbanan.


På sin Facebook-sida skriver Johnny Takter om olyckan:

”Åker bärgningsbil! Körde på en stor tung metalldel från en lastbil på E4:an . Jag totalkvaddade bilen (blev bara skrot). Tur att jag kör i en stor BMW. Bilen slog mellan vägräckena i snurr fem-sex gånger. Jag lovar dom cirka fem sekunderna kändes som en evighet! Så nära döden har jag aldrig varit. Konstig känsla... Kör försiktigt!
Man känner sig tacksam. I dag skulle jag vara kvar en stund på jorden. Tack den som skyddade mig. Så nu kommer en av mina vänner Ola Samuelsson och hämtar mig i Klippan. Njut av livet så gott det går mina alla vänner.”


Johnny Takter är en av landets mest framgångsrika travkuskar och ligger sjua i den allsvenska kuskligan med 171 segrar 2015. I karriären har han vunnit nästan 3500 segrar. Största segrarna är Elitloppet 2010 med Iceland och Svenskt Travderby 2007 med Commander Crowe.
På tisdagskvällen är Johnny Takter uppsatt att köra tio lopp på hemmabanan Jägersro.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 13:36   #1114
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Va var Johnny med i stjärnkusken måste kolla TV4 play !
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 16:12   #1115
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Julen är här!

Företagare ger sina kunder julklappar.
Arbetsgivare ger sina anställda julklappar.

Men, i travets ankdamm har det varit och är det tvärtom--kunderna/hästägarna
ger julklappar och presenter till tränarna, OFATTBART, kan bara hända i travets värld!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+5)
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-22, 19:14   #1116
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Julen är här!

Företagare ger sina kunder julklappar.
Arbetsgivare ger sina anställda julklappar.

Men, i travets ankdamm har det varit och är det tvärtom--kunderna/hästägarna
ger julklappar och presenter till tränarna, OFATTBART, kan bara hända i travets värld!
Man måste vara lite av masochist för att äga en travhäst så det är helt i sin ordning.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-27, 17:36   #1117
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Va fan två raka inlägg från mig i en travtråd!

Jo jag kolla på sändningen kl 17 och då var det 2 lopp från Paris med. Vinnare/plats och något mer, totalt 7 odds per lopp. Trio-oddsen såg normala ut men alla andra siffror ( 12 olika odds) slutade på siffran noll och det kan fan inte vara möjligt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-27, 20:42   #1118
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Va fan två raka inlägg från mig i en travtråd!

Jo jag kolla på sändningen kl 17 och då var det 2 lopp från Paris med. Vinnare/plats och något mer, totalt 7 odds per lopp. Trio-oddsen såg normala ut men alla andra siffror ( 12 olika odds) slutade på siffran noll och det kan fan inte vara möjligt.
Fransk poolare?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-27, 20:46   #1119
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Va fan två raka inlägg från mig i en travtråd!

Jo jag kolla på sändningen kl 17 och då var det 2 lopp från Paris med. Vinnare/plats och något mer, totalt 7 odds per lopp. Trio-oddsen såg normala ut men alla andra siffror ( 12 olika odds) slutade på siffran noll och det kan fan inte vara möjligt.
I Frankrike har man bara en decimal på oddsen, precis som vi hade på platsspelet en gång i världen. Men vi angav då oddsen per spelad tia, medan de ger odds per spelad enhet. Deras "öresfond" blir med andra ord ganska stor.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-27, 22:50   #1120
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Vill minnas att när det var någon "spelkupp" på Östersund så sattes oddsen på samma vis. Därför jag blev lite misstänksam.

http://media.gamblersvardag.se/2014/...19miljoner.jpg
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-28, 20:40   #1121
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Julen är här!

Företagare ger sina kunder julklappar.
Arbetsgivare ger sina anställda julklappar.

Men, i travets ankdamm har det varit och är det tvärtom--kunderna/hästägarna
ger julklappar och presenter till tränarna, OFATTBART, kan bara hända i travets värld!
.......och i skolans värld, där vi föräldrar (kunder?) ska gå ihop och tacka såååå hemskt mycket för att de gör sitt jobb och lär våra barn att läsa o skriva

F.ö kollade jag lite på liven idag från Momarken...... Väldigt spännande upplopp när man filmar rakt framifrån!!! Har ju ingen aning hur upploppsstriden är förrän två meter från mål
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 07:53   #1122
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Vill minnas att när det var någon "spelkupp" på Östersund så sattes oddsen på samma vis. Därför jag blev lite misstänksam.

http://media.gamblersvardag.se/2014/...19miljoner.jpg
Ja, då var man inne och pillade till oddsen manuellt i efterhand, lite från höften. Efter den händelsen blev ATG ålagda av Lotteriinspektionen att anställa en så kallad Compliance Officer som skall tillse att alla beslut man tar sker enligt regelboken. Även om det är ont om tid och något oväntat inträffar. Det har dock inte anställts någon ännu. Det är lite märkligt, och man kan se den obstruktionen som att ATG för död och pina inte vill ha en kunnig jurist i lokalerna med uppdrag att ifrågasätta.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), hatten1 (+10), Knutman (+10), doob (+50)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 15:13   #1123
 
wowsuchevs avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 65
Sharp$: 1204
Standard

Kan man plussa på trav utan att ha någon som helst kunskap om hästar? Finns det något ställe där alla hästars vinstchans (i %) evalueras av experter så man kan jämföra med hur mycket streckade de är?
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-29, 15:29   #1124
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wowsuchev Visa inlägg
Kan man plussa på trav utan att ha någon som helst kunskap om hästar? Finns det något ställe där alla hästars vinstchans (i %) evalueras av experter så man kan jämföra med hur mycket streckade de är?
Om experternas tillförlitlighet skulle vara så hög och dessutom offentligt åtkomligt , så skulle du kunna läsa av dessa sannolikheter direkt i Spel%-listorna.

Så enkelt är det inte.

Inte ens de mest initierade experttipsen ställs upp med uppskattad vinstchans per häst.

Det vanliga är att hästarna rankas inbördes. Antingen enligt bedömd vinstchans eller bedömt spelvärde ( där experten då har tagit hänsyn till både vinstchans och spel% ). Haken är att de bästa experterna påverkar spelets fördelning så att det mesta av spelvärdet försvinner.

Om vi tar V75 som exempel så är spelavdraget 35% ( om det inte är jackpott ). Det blir 6% per lopp. Så mycket bättre än spelarkollektivet måste man alltså vara i snitt för att vinna i längden.

Det var det långa svaret.

Det korta svaret är: Nej, det går det inte.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-31, 13:10   #1125
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 243
Sharp$: 4030
Standard

Kollar lopparkiv i paddan. Kan man se startlistan på något smidigt sätt för det loppet man kollar i arkivet? Inga svårigheter i pc världen men har inte hittat hur man gör med paddan
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td