Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-17, 15:51   #1096
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Högre återbetalning på lördag

ATG bjuder alla sina kunder på högre återbetalning på vinnande vinnarspel på alla svenska och norska tävlingar denna lördag.

I början av veckan introducerade ATG ny design och vy på sin hemsida. En nygammal nyhet som fixades till är en mer lättillgänglig meny för dagens tävlingar. Det uppmärksammas nu på lördag genom att erbjuda högre återbetalning på vinnarspelet. Återbetalningen kommer ligga på 85 % istället för ordinarie 80 % under lördagen. Det innebär att vinnaroddsen höjs med sex procent.
Exempelvis: Om ett vinnande spel i normala fall ger 2,00 i odds, kommer det på lördag dela ut 2,12.
Mantorp, Östersund och Forus är banorna där spelarna kan vänta sig högre återbetalning.
Jaså ATG bjuder. Undrar vart pengarna kommer från?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 18:43   #1097
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Varför erbjuder vi öresfonden för spel till FORUS ? Sällsynt märkligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-17, 19:35   #1098
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Varför erbjuder vi öresfonden för spel till FORUS ? Sällsynt märkligt.
1: Det finns ingen direkt öresfond hos ATG. ATG har tillstånd att understundom ha endast 15% spelavdrag på vinnarspelet, och då får staten nöja sig med sin skatteandel på denna mindre summa. Bokföringsposten "bråkdelar och oinlösta vinster" fylls på av detta spel också, det är en "naturlig" del i totalisatorspel. Jag är naturligtvis glad att ATG vill höja återbetalningen på t.ex. vinnarspelet, man har under hösten haft garanterad utdelning på australisk V4 och under nästa år kommer man att garantera 10Mkr till en ensam vinnare på V64 om söndagarna. Inget av detta gör dock att kontot med alla ören minskar då det inte är någon särskild fond enligt avtalet mellan ATG och staten.

2: Rent tekniskt sker spel till norska Forus i Sverige. Svenska staten beskattar det spelet som allt annat. Sedan betalar ATG en summa av nettot på detta spel till norska Rikstoto som tack för att de ställt upp med tävlingarna som vi kunnat spela till. Det är precis som när utlandet spelar till oss. Det spelet sker i respektive land och beskattas där.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 13:40   #1099
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard



Månprinsen A.M. nobbar Sverige


Det har stormat en hel del kring svenske kallblodsstjärnan Månprinsen A.M. och ägaren AnnaMaria Öberg.
Som en konsekvens av ägarinnans tillträdelseförbud på svenska travbanor kommer svenska travpubliken inte få se Gunnar Melanders stjärna nästa år.
– Det blir konsekvensen efter det som har hänt, säger AnnaMaria Öberg till op.se

Månprinsen A.M. är en av svensk travsports allra största stjärnor. Nu försvinner han från de svenska travbanorna. Anledningen är att AnnaMaria Öberg var med i en skandal på Dannero då hon gav sig på en kusk efter en incident där hennes sambo Gunnar Melander var inblandad. Straffet för tilltaget blev drygt nio månaders tillträdelseförbud på svenska travbanor.
– Det är det mest korkade som jag någonsin har gjort. Jag gjorde bort mig totalt både där och dagarna efter, säger AnnaMaria Öberg.
Tillträdelseförbudet sträcker sig till 1 juni och fram tills dess finns andra tankar än start i Sverige för hästen.

– Det är ju en konsekvens efter det som har hänt. Han kommer bara att starta Norge. Gunnar har planerat tre lopp med honom på Bjerke. Bland annat Jacob Meyers Memorial. Det är ett lopp som jag drömt om att få vinna. Det är helt och hållet Gunnar som bestämmer matchningen och Månprinsen har ju också två delägare till som är med på upplägget, säger Öberg.
När op.se ställer frågan om man vill straffa svensk travsport nekar ägarinnan.

– Det här handlar inte om något straff. Vi är ett team som åker runt och tävlar. Det är viktigt för honom att ha med mig, Gunnar och resesällskapet Nordmåne A.M. Det här är ingen sak som ska generera pengar. Det är en speciell häst och en stjärna som har krav och då måste vi uppfylla dem. Jag förstår att många blir ledsna som inte får se honom tävla i Sverige, men vi gör det här för hästens skull. Det här beslutet står fast. Före 1 juli så kan han inte tävla i Sverige.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 14:18   #1100
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Haha som en konsekvens slipper vi ett antal bottenutdelningar, inte fel.

Och så slipper Prinsen stångas mot di andra i Elitkampen, behöver inte missgynna honom i längden.

Alla Nöjda
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 18:39   #1101
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Haha som en konsekvens slipper vi ett antal bottenutdelningar, inte fel.

Och så slipper Prinsen stångas mot di andra i Elitkampen, behöver inte missgynna honom i längden.

Alla Nöjda
Alla är inte alls nöjda kan jag lova.
Är det nån häst som drar folk till banorna så är det Månprinsen. En stor förlust för svensk travsport vill jag påstå, men kanske bra för hästen. Jag tror han kan ta ytterligare ett kliv i utvecklingen nu när han regelbundet får möta värdigt motstånd i Norge.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 18:48   #1102
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Sen kan jag tycka det är förjävligt att A-M pissar på svensk travpublik bara för att hon själv har gjort bort sig. Prinsen behöver inte henne där för att kunna tävla. Hade räckt med att skicka med Gunnar matsäck och bensinpengar, men det här beslutet säger det mesta om vad det är för slags fruntimmer. Rabiat klimakteriekossa med kontrollbehov.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
paulorozzi (+10), Wagner (+10)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 18:58   #1103
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Sen kan jag tycka det är förjävligt att A-M pissar på svensk travpublik bara för att hon själv har gjort bort sig. Prinsen behöver inte henne där för att kunna tävla. Hade räckt med att skicka med Gunnar matsäck och bensinpengar, men det här beslutet säger det mesta om vad det är för slags fruntimmer. Rabiat klimakteriekossa med kontrollbehov.
Nej det är klart att hästen inte behöver ha henne där, det ska mycket till att hästen är så skör i psyket att han ska må dåligt av att hon inte är närvarande. Men det kan ju hända att hon faktiskt tror på det där. Hursomhelst tycker jag inte det är konstigt, om man som ägare hemskt gärna vill se sin häst tävla live är det ju inte så mycket att välja på.

Hon verkar ju ha sansat sig lite efter de vansinnigt korkade uttalandena hon gjorde dagarna efter "skandalen" iallafall. Vi får väl hoppas att hon lärt sig något också, och att det inte enbart är ett spel för gallerierna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 19:10   #1104
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nej det är klart att hästen inte behöver ha henne där, det ska mycket till att hästen är så skör i psyket att han ska må dåligt av att hon inte är närvarande. Men det kan ju hända att hon faktiskt tror på det där. Hursomhelst tycker jag inte det är konstigt, om man som ägare hemskt gärna vill se sin häst tävla live är det ju inte så mycket att välja på.

Hon verkar ju ha sansat sig lite efter de vansinnigt korkade uttalandena hon gjorde dagarna efter "skandalen" iallafall. Vi får väl hoppas att hon lärt sig något också, och att det inte enbart är ett spel för gallerierna.
Hon hade ju gjort lite märkliga uttalanden och betett sig högfärdigt hela året, även innan incidenten på Dannero. Jag tror framgången har stigit henne åt huvudet trots att den enbart är Gunnars och Månprinsens förtjänst, men hon lyckas hamna i fokus ändå. Tycker jävligt synd om Gunnar som är en grym kallblodstränare och en hyvens gubbe. Kan tänka mig att det ändå måste svida för Gunnar att missa Elitkampen. Varken han eller hästen är purunga längre, och det här är ytterligare en missad chans.

Tycker mest det är trist för travsporten i Sverige. Finns två hästar som är enormt viktiga ur PR synpunkt, det är Nuncio och Månprinsen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-18, 19:25   #1105
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Hon hade ju gjort lite märkliga uttalanden och betett sig högfärdigt hela året, även innan incidenten på Dannero. Jag tror framgången har stigit henne åt huvudet trots att den enbart är Gunnars och Månprinsens förtjänst, men hon lyckas hamna i fokus ändå. Tycker jävligt synd om Gunnar som är en grym kallblodstränare och en hyvens gubbe. Kan tänka mig att det ändå måste svida för Gunnar att missa Elitkampen. Varken han eller hästen är purunga längre, och det här är ytterligare en missad chans.

Tycker mest det är trist för travsporten i Sverige. Finns två hästar som är enormt viktiga ur PR synpunkt, det är Nuncio och Månprinsen.
Du glömde hela svenska folkets "blocket-häst" Food Money
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 00:35   #1106
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Hur fan kan ni nämna en kuse ur fuskrasen "kallblod" samma jävla dag eeler vecka som Nuncio o Food Money
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 00:37   #1107
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Både AM o Manprinsen här på forumet överskattar/överdriver Månprinsens betydelse, sen är det ju inte för en evighet heller utan bara 1 Juni
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 00:46   #1108
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Hur fan kan ni nämna en kuse ur fuskrasen "kallblod" samma jävla dag eeler vecka som Nuncio o Food Money
Ja precis, för kallbloden brukar inte gå hem i stugorna. Järvsöfaks var också obetydlig antar jag? Vilken jävla pajaskommentar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10), abstruse (+20)

Senast redigerad av Manprinsen den 2015-12-19 klockan 00:49.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 00:56   #1109
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Varmblod som kallas kallblod betackar jag mig för.

Tack o lov vi slipper Månprinsen o AM utan att specifikt peka ut den.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 01:26   #1110
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Varmblod som kallas kallblod betackar jag mig för.

Tack o lov vi slipper Månprinsen o AM utan att specifikt peka ut den.
Nu var det förvisso ingen som hade kallat kallblod för varmblod heller. Läsförståelsen i ditt fall är under all kritik vill jag påstå.

Kallblodssporten är en gammal hederlig svensk tradition, därför är kallblodsstjärnor populära bland folket. Dom ger bra PR åt sporten och lockar åskådare till banorna. Det betyder inte att folk tror att dom travar lika fort som varmbloden eller att det är samma typ av hästar.

Just nu har vi två rätt klara folkkära stjärnor och publikmagneter inom svensk travsport. Nuncio bland varmbloden och Månprinsen A.M bland dom kallblodiga.

Hoppas poletten trillade ner nu och hissen åkte ända upp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5), abstruse (+1)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td