Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-21, 10:49   #991
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Värt att lyssna på detta.

http://www.stallstenstromer.se/infor...asse-skarploth


Såhär kommer förresten livesidan se ut i mitten av december.

Det jag reagerade mest över var omsättningen på VR. 400 k i torsdags.

EDIT; Den mest positiva nyheten för oss är att V7 och V8 kan återinföras, men bara vara möjligt att spela de gånger det är jackpot. Bra idé Herr Skarplöth har där.

Senast redigerad av AndyMart den 2015-11-21 klockan 10:53.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-21, 11:44   #992
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3617
Standard

Mycket bra info om framtiden för atg.se samt nya spelformer & eventuellt V7 mm som kommer under 2016

http://www.stallstenstromer.se/infor...asse-skarploth
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-22, 10:04   #993
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
EDIT; Den mest positiva nyheten för oss är att V7 och V8 kan återinföras, men bara vara möjligt att spela de gånger det är jackpot. Bra idé Herr Skarplöth har där.
V7, V8 kan (enligt Stenströmer-videon) återinföras de dagar då det INTE är jackpot.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Timotimo (+1)
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 13:25   #994
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

ANDY , V65 istället för V64 så är jag med dig hela vägen in i mål!
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 14:12   #995
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
ANDY , V65 istället för V64 så är jag med dig hela vägen in i mål!
Nja, förstår hur du tänker men jag kan inte riktigt hålla med med tanke på V6-möjligheten vi har. 2,5 x vinsten är mumma.

Och potten blir större på V64 då det verkar vara mer populärt än V65, så mer pengar att hämta
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-23, 14:19   #996
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

GULDHELG med 6 % högre odds på vinnarspelet nu i helgen igen!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 07:06   #997
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

hallå, med risk för att vara tjatig så vill jag bara dela med mig en gång till om min lilla resa att spela flerbongar.
Gårdagen gav två stycken fyror och vinst på 8 800 kronor. Insats 600 kronor. Är jag ensam om detta så tycker jag det är konstigt, det är riktigt roligt och det går väldigt mycket plus.

Avd
1: 7 Västerbo PayMyDay
2: 2, 7
3: 1, 6
4: 2 Darius Boko
5: 7, 9, 12
6: 6 Panoramic
1x2x2x1x3x1 = 12 rader.
12 x 50 x 1,00 kr = 600,00 kr.
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 08:12   #998
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
hallå, med risk för att vara tjatig så vill jag bara dela med mig en gång till om min lilla resa att spela flerbongar.
Gårdagen gav två stycken fyror och vinst på 8 800 kronor. Insats 600 kronor. Är jag ensam om detta så tycker jag det är konstigt, det är riktigt roligt och det går väldigt mycket plus.

Avd
1: 7 Västerbo PayMyDay
2: 2, 7
3: 1, 6
4: 2 Darius Boko
5: 7, 9, 12
6: 6 Panoramic
1x2x2x1x3x1 = 12 rader.
12 x 50 x 1,00 kr = 600,00 kr.
Jag tror nog fler spelar utifrån liknande tankegångar, men inte med lika enkelt tillvägagångssätt. Att använda målvinst, dvs flerbong på radnivå för att nå viss utdelning, är förmodligen ett bättre sätt att utnyttja sina insatser, lämpligen i kombination med V6-alternativet på rader med låg utdelning också.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 08:35   #999
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Efter alla skoändringar Söndag - Måndag så skall det bli skönt när det om några dagar inte råder något tvivel om balans, det är skor på alla i 3 månader men sedan kan ju skor vara lite olika brodd eller inte osv.

Har inte tid att hela tiden sitta och kolla sko infon hela hela tiden, visst det blir en del ändringar på sommaren men betydligt färre än de senaste dagarna och i regel, i vart fall V75 V86, så går de flesta med optimal balans.

Dessutom kommer banarbetarna få bättre förutsättningar, inte försöka göra det omöjliga som sen blir pannkaka pga sol - regn eller snöfall.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 09:25   #1000
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Efter alla skoändringar Söndag - Måndag så skall det bli skönt när det om några dagar inte råder något tvivel om balans, det är skor på alla i 3 månader men sedan kan ju skor vara lite olika brodd eller inte osv.

Har inte tid att hela tiden sitta och kolla sko infon hela hela tiden, visst det blir en del ändringar på sommaren men betydligt färre än de senaste dagarna och i regel, i vart fall V75 V86, så går de flesta med optimal balans.

Dessutom kommer banarbetarna få bättre förutsättningar, inte försöka göra det omöjliga som sen blir pannkaka pga sol - regn eller snöfall.
Det kan på ett vis bli svårare att analysera balanser utan skoinfon och barfotaförbud i tre månader. Med balansinfon ser du i de flesta fall att något är förändrat. dec, jan och feb kommer det inte finnas någon sådan info. Om jag läste rätt är går gränsen vid plastade hovar när det gäller tillåten balans dessa tre månader. Att gå från isbrodd till plastade hovar är ju en mer dramatisk balansändring än att gå från plastade hovar till barfota runt om exempelvis. Därför kan det i vissa fall bli svårare att analysera balansinformationen när barfotaförbudet trätt i kraft. Speciellt i syd och Mellansverige där vinter kan innebära allt från snöstorm och 15 minusgrader till solsken och 10 plusgrader.

Det blir mest intressant första två veckorna i december och sedan första två veckorna i mars 2016 när det kommer bli allra mest förändringar i anslutning till att barfotaförbudet trätt i kraft respektive upphävts. Men resten av tiden som sagt inte alls så enkelt att man bara för att hästarna inte får tävla barfota kan utgå från att dom alltid tävlar med samma balans. Blir nog mer än en häst som kommer gå från isbrodd, vanlig vagn och öppet huvudlag till plastade hovar, jänkarvagn och skygglappar eller tvärtom. Det kommer då stå oförändrad balans i den officiella balansinfon.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 10:26   #1001
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Det är väl olyckligt om 10& av hästarna får ändrad balans efter skoinformationen skall vara klar.

Det har ALLTID gjorts utrustningsändringar och det kommer även i framtiden att göras ändringar i utrustning som påverkar prestationen. visst barfota och sulkyändringar är med frekvent än tidigare men och andra sidan är banorna mer lika idag och mindre väderberoende.

Jag har varit på Jägersro när 1 lopp gick under 30, dvs banan var + 10 sekunder tung, eller V65 på Åby när Joli Quito var ensam om att köra på innerspår, alla? andra körde i spår 3-4. Då betydde skor sulky ingenting allt handlar om hur de klara banan

Men det ingår väl i kunskapsdelen att bedöma häst och kusk och också väga in spår dist bana OCH utrustning.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 13:51   #1002
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Det är väl olyckligt om 10& av hästarna får ändrad balans efter skoinformationen skall vara klar.

Det har ALLTID gjorts utrustningsändringar och det kommer även i framtiden att göras ändringar i utrustning som påverkar prestationen. visst barfota och sulkyändringar är med frekvent än tidigare men och andra sidan är banorna mer lika idag och mindre väderberoende.

Jag har varit på Jägersro när 1 lopp gick under 30, dvs banan var + 10 sekunder tung, eller V65 på Åby när Joli Quito var ensam om att köra på innerspår, alla? andra körde i spår 3-4. Då betydde skor sulky ingenting allt handlar om hur de klara banan

Men det ingår väl i kunskapsdelen att bedöma häst och kusk och också väga in spår dist bana OCH utrustning.
Fast barfotaförbudet gör att vi går tillbaka till tiden före sko-info.

Det kommer att finnas mycket större utrymme för exklusiv information under de här månaderna. För att inte tala om desinformation ( eller åtminstone väldigt osäker och felaktig information ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 14:35   #1003
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

men är det inte desinformation av utrusning i Juli - Augusti !!

varför skulle det vara större under vintern, 1 möjlighet egentligen 3, är borta BRO , BF BB går inte, hur tusan kan det då blir fler, ja brodd kommer till men det är väl för tusan ingen som åker 20 mil föratt starta och sedan medvetet "broddar bort" hästen. Men visst alla kör inte alltid för seger, men att det problemet skulle öka med skoförbud kan jag inte begripa.

Men nu kör vi 3 månader för att se om banorna blir mer passande, hästarnas skaderisk minskar etc. efter utvärdering ta man väl nytt beslut om 1 år.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 15:08   #1004
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
men är det inte desinformation av utrusning i Juli - Augusti !!

varför skulle det vara större under vintern, 1 möjlighet egentligen 3, är borta BRO , BF BB går inte, hur tusan kan det då blir fler, ja brodd kommer till men det är väl för tusan ingen som åker 20 mil föratt starta och sedan medvetet "broddar bort" hästen. Men visst alla kör inte alltid för seger, men att det problemet skulle öka med skoförbud kan jag inte begripa.

Men nu kör vi 3 månader för att se om banorna blir mer passande, hästarnas skaderisk minskar etc. efter utvärdering ta man väl nytt beslut om 1 år.

För hästarna blir det nästan helt säkert bättre.

För tränarna blir det fritt fram att mixtra inom det tillåtna utan att de behöver säga ett smack åt någon om de inte vill det.

För spelarna......blir det mer utrymme för exklusiv information. ( På gott och ont! enligt mig mest ont. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 15:16   #1005
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
men är det inte desinformation av utrusning i Juli - Augusti !!

varför skulle det vara större under vintern, 1 möjlighet egentligen 3, är borta BRO , BF BB går inte, hur tusan kan det då blir fler, ja brodd kommer till men det är väl för tusan ingen som åker 20 mil föratt starta och sedan medvetet "broddar bort" hästen. Men visst alla kör inte alltid för seger, men att det problemet skulle öka med skoförbud kan jag inte begripa.

Men nu kör vi 3 månader för att se om banorna blir mer passande, hästarnas skaderisk minskar etc. efter utvärdering ta man väl nytt beslut om 1 år.
Du har väl inte redan glömt diskussionerna som uppstod förra året när det var barfotaförbud varannan vecka? Nahar bland annat sågs på bilder tävla barfota när det var förbud. Micke Nybrink skrev i en krönika att han fått höra att tränare inte slår på skorna ordentligt så de åker av i provstarten (ska man väl ta med en nypa salt, men ändå). Dessutom har man nu också ändrat så att inte tåskor och plastade hovar är tillåtet, därmed blir det ännu svårare för hästar som är väldigt barfotagynnade.

Senast redigerad av Emeffeff den 2015-11-24 klockan 15:17.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td