Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-15, 12:55   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61702
Standard

V75-Gävle 21 maj

Ingen jackpot mer än möjligen en mindre från V75 senare idag nästa lördag. Helgen innan elitloppet och helgen innan lön för de flesta gör nog att omsättningen i bästa fall närmar sig 80 mkr denna lördag. V75 tävlingar norröver innebär också sämre sport. Dock ligger Gävle betydligt bättre till geografiskt än banorna längre norrut för att locka dit bra hästar söderifrån.

Gävle är en extrem spetsbana i paritet med Örebro, så det är risk för ett antal mindre sevärda spets och slut lopp precis som i Örebro förra lördagen.

Klass 2

Ett ganska bra klass 2 försök där det väl nästan står solvallaseger i programmet när man ser vad som är anmält. Min söndagsvinnare får bli Nurmos Ceasar Sisu om barfota runt om igen. Snacka om barfotaeffekt senast när den utan skor ffg rekordsänkte över 2 sekunder och vann på 12,2 vilket är starka papper för lägsta klassen.

Klass 1

När jag ser vad som är anmält är känslan att det kommer stå mellan två hästar. PG Normans Scarlets Miracel som var ett jätteskrik senast. Speciellt hos de på detta forum oerhört populära betaltjänsttipsen. Då blev det galopp direkt. Tränaren kör själv igen ser det ut som. Kanske Veijos fina Tellmeastory ändå ska ha tipset efter den mycket imponerande vinsten senast i derbytestet på Jägersro. 13,8 över 2640m är oerhört starka papper att komma med till ett klass 1 försök.

Bronsdivisionen

Spontant inget topplopp när man ser vad som är anmält här. Får Seedorf OMF ett bra spår borde det vara toppchans. Grym näst senast i duellen mot Claes Svenssons megastjärna King Sir Kir och senast i Örebro var det som alla minns hopplöst med bakspår. Den mötte då dessutom bättre hästar än nu är känslan. Loppet vanns av Fossens Bonus.

Silverdivisionen

Atg vill nog ha jackpot till elitloppshelgen. Annars är detta ett lopp som inte blev fullt och dessutom fyllts ut med några hästar som är rent sk "norrlandsskräp" för att vara V75. Dock några kanoner med och snacka om att spårlottningen blir viktig. Får Veijo äntligen ett bra spår nu med Fridericus är det inte omöjligt att den där 09 tiden kan komma redan på lördag efter spets och slut på en erkänt snabb Gävleoval. Får han dåligt spår igen är det kanske Staro Advisor Joli som blir den som brakar till spets och vinner på en topptid. Vad är statusen på Jeppas Maxi ?

Gulddivisionen, vägen till elitloppet

Om spårlottningen är viktig i silver vet jag inte vad man ska säga att den är här. Litet men naggande gott fält. 1an och 2an i elitloppet i fjor möts. Det har sagts att Magic Tonight får vara med i elitloppet om man vill och känslan är att Mosaique Face också får en inbjudan bara den gör en ok prestation på lördag. Ett elitlopp utan en luddehäst vore ju som en julafton utan julmat. Därför kan loppet beroende på hur spårlottningen blir vara vanskligt att räkna på. Det är ju massor av startkatapulter med. Det är i alla fall ett härligt race såväl sportsligt som spelmässigt. Hoppas få se samma Mosaique Face som i fjor i detta lopp.

Diamantstoet

Detta lopp blev ingen höjdare sportsligt. Riktigt dåligt tom för att vara V75. Legoholm Zon startade i Kalmar förra fredagen i ett bättre lopp än det här och kom då med två raka. Bra då igen men fick stryk av en smygkörd Magnesia. Borde ha riktigt bra chans i ett sånt här gäng.

Kallblodsloppet

Är väl inte heller någon sportslig höjdare direkt men ser ok ut spelmässigt. Tjomslands häst och JO Perssons båda på startvolten. Tangen Haap och Lesja Kongen på 40 meter. Men känner nog mest ändå för Art Nökkve på 20 meter som när man ryckte alla skorna senast uppe i Umeå såg riktigt vass ut i sådana här sammanhang. Men man får ta fram räknedosan och börja räkna på tider innan man tar slutlig ställning i dessa nordislopp.

Blir nog dessa 7 lopp på V75an. Ska man flytta ut något så är det väl diamantstoförsöket. Men lördagsloppet ser inte så vasst ut. Mest för spelarna helt okända hästar.

Lycka till nu med V75an.......
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-15, 14:12   #2

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 327
Standard

Olle

Gävle är ingen spetsbana som Jägersro, Örebro ....
Ang. Geografi-Gävle ligger ca 30 söder om Sveriges mitt.
Gävle ligger nära Solvalla.

Sluta tjata om Norrlandstrav, här det fyllda lopp inte som Jägersro och
Halmstad, verkligen överreklammerade. Gäststallarna under all kritik.

Besök andra banor, stallbackar och publikplatser och skapa dig en
seriös uppfattning.

ÅBY överlägsen bana!

Antal banor har jag ingen uppfattning om, politiska beslut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5), abstruse (+10)
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-15, 14:28   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg

seriös uppfattning.

ÅBY överlägsen bana!

Då får jag kontra med att du bör titta på lite lopp från Gävle. Sen kan jag även rekommendera att googla i ämnet Gävle och spetsbana och du får många träffar. Snabbt underlag kombinerat med kort upplopp sannolikt främsta anledningen.

Ang Norrlandstrav så är det inte du som bestämmer vad jag ska skriva om. Tycker du inte det är mer allvarligt med alla inlägg om utvecklingsstörda och inkompetenta kuskar som du hittar här varje dag än mina inlägg om sporten i Norrland om du nu ska agera bror duktig på forumet?
Gammal 2016-05-15, 14:40   #4

Standard

Gävle

Dina inlägg respekterar jag mycket med undantag -dina nedvärderingar av
travet norr om Halmstad.
Respekterar även dina kunskaper om travet.

Ang Gävletravet delar jag inte din och andras uppfattning efter haft Gävle
som hemmabana mer än 40 år och upplevt tävlingarna där kontinuerligt.

Absolut att det finns anledning att kommentera Norrlandstravet och dess status sportsligt.
uLFStR491 (+5), abstruse (+5)

Senast redigerad av Knutman den 2016-05-15 klockan 16:47.
Gammal 2016-05-15, 22:04   #5

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 66
Standard

i fförhand Winner m face
Harryboy1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 06:52   #6

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6004
Standard

Gävle är ingen extrem spetsbana, ligger på ganska normala 47,4% i min statistik, ja Gävle ligger tom klart undersnittet på dryga 49% i min statistik

visst det är lite svår mätt men kan nästan garantera att Gävle är en ganska normal bana var det gäller andelen spetsvinnare

Men i Maj är ledaren lite extra gynnad, men det gäller väl alla banor
SO (+5), abstruse (+5)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 14:52   #7

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

Om seedorf omf galopperar, tycker jag avd1 ser mycket öppet ut.
Kommer bli högt spelvärde.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 15:46   #8

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

V75-1

SPRINGSPÅREN 6,7 KAN VARA AVGÖRANDE I DETTA LÅNGLOPP. CHANSAR BORT FAVORITEN SOM KAN VARA BÖKIG I VOLTSTART.

V75-2

4 SCARLETS MIRAKEL HAR NU FRAMSPÅR OCH ÄR SÄKERT MED I AVGÖRANDET. TAR ÄVEN MED NÅGRA KANTBOLLAR, DÄR JAG VILL VARNA LITE EXTRA FÖR 7 BARYTON.

V75-3
VEIJO VAR NÖJD MED VÄRMNINGEN SENAST PÅ FREDIRICUS.. GYNNAS NU AV AUTOSTART. LITE KÖRNING VÄNTAS DESSUTOM DÅ ETTAN , FYRAN & FEMMAN LÄR LADDAS. SPIK!

V75-4
TAR HELA TIO HÄSTAR I KALLBLODSLOPPET. TIPSETTAN GÅR TILL 10 ART NÖKVE

V75-5
2 CLADIUSZ ZAZ FICK EJ FRITT SENAST PÅ UPPLOPPET. SAMMA UTRUSTNING NU D V S BARFOTA & JÄNKARVAGN. SE UPP!

V75-6
5 ADRIANS GIRL SÄKERT MOTIVERAD FAVORIT. TAR ÄVEN MED STALLETS ANDRA-HÄST I 14 KIRIN DE ZEUN. ERIK UPP NU. 3 ALVENA ULLABELLA HAR INTE FÅTT TILL DET RIKTIGT. DAGS NU?

V75-7
OMGÅNGENS BÄSTA SPIK HITTAR JAG I 2 MAGIC TONIGHT

SYSTEMFÖRSLAG
6.7
4.5.6.7.11
9 FRIDERICUS
3.5.6.7.10.11.12.13.14.15
2.5.7
3.5.14
2 MAGIC TONIGHT

900 RADER
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 16:24   #9

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:

seriös uppfattning.

ÅBY överlägsen bana!

Jägersro är ju värst
Gammal 2016-05-16, 16:39   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Jägersro är ju värst
Jägersro är Malmös överlägset sämsta anläggning att besöka för att se sport på elitnivå. Det kommer heller inte finnas pengar inom översiktlig framtid att göra den till en modern och tidsenlig anläggning och därmed kommer den heller inte bli populär att besöka i den konkurrens som råder mellan evenemangen i de större städerna. Malmö har en av landets modernaste fotbollsarenor (Swedbank stadion) en an landets modernaste anläggningar för hockey och konserter mm (Malmö arena) och ännu en supermodern anläggning för musik mm som nyligen invigdes (Malmö Live). Travbanan och anläggningen Jägersro däremot ser ut ungefär som den gjort de senaste 40-50åren. Med dessa förutsättningarna kombinerat med de nedskärningar som stc gjort av storbanorna är det kanske ännu mer imponerande att tränarna och hästarna på Jägersro fortfarande håller absolut högsta klass och att Jägersros hästar varje år sopar hem otaliga stora unghästlopp, V75 lopp och andra storlopp. Dessutom finns det fortfarande många kapitalstarka hästägare här fortfarande som satsar enorma pengar på travet. Men frågan är hur länge med den nedmontering som sker.
Knutman (+10)
Gammal 2016-05-16, 16:41   #11

Standard

[QUOTE=spalato;490489]V75-1

SPRINGSPÅREN 6,7 KAN VARA AVGÖRANDE I DETTA LÅNGLOPP. CHANSAR BORT FAVORITEN SOM KAN VARA BÖKIG I VOLTSTART.

....tråkigt om det blir omstart, då har båda dina streck fått lägga en speed
Gammal 2016-05-16, 18:07   #12

Standard

[QUOTE=biddybye;490497]
Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
V75-1

....tråkigt om det blir omstart, då har båda dina streck fått lägga en speed
Kan inte tänka mig att båda får en sådan start. Dom kör knappast 500m , utan dom tar upp direkt i sådana fall. Lägga en speed när det handlar om.2640 m tror jag inte heller på. Det finns ju spets o släpp scenariot. Örjan är en cool snubbe dessutom som sällan förivrar sig. Sören är en renodlad spetskusk som var nära vinna nästsenast från just samma spår. Den är stark och är bäst därifrån. . Det finns ju andra spår som kan förivra sig med omstart. Favoriten te x ettan Seedorf kan ju oxå lägga en speed från sitt innerspår...tror inte ett smack på den

Senast redigerad av spalato den 2016-05-16 klockan 18:11.
Gammal 2016-05-16, 18:45   #13

Dyngjohans avatar

Reg.datum: mar 2016
Sharp$: 773
Standard

Jag tror på en skum spik......
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 19:06   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dyngjohan Visa inlägg
Jag tror på en skum spik......
Visst kan Jan Olv vinna men i regel ska man se upp för stallets andrahästar i samma lopp. Han har väl 3 st till i kallis
Gammal 2016-05-16, 19:47   #15

Standard

[QUOTE=spalato;490508]
Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg

Kan inte tänka mig att båda får en sådan start. Dom kör knappast 500m , utan dom tar upp direkt i sådana fall. Lägga en speed när det handlar om.2640 m tror jag inte heller på. Det finns ju spets o släpp scenariot. Örjan är en cool snubbe dessutom som sällan förivrar sig. Sören är en renodlad spetskusk som var nära vinna nästsenast från just samma spår. Den är stark och är bäst därifrån. . Det finns ju andra spår som kan förivra sig med omstart. Favoriten te x ettan Seedorf kan ju oxå lägga en speed från sitt innerspår...tror inte ett smack på den
Det kostar alltid om dom kör till, men det är som du säger örjan är en cool kille. paparazzi är för mig bara ett streck av många.

Det var en rejäl urblåsare seedorf fick, jag antar det är anledningen till varför du inte tror på den.
Gammal 2016-05-16, 20:57   #16

Dyngjohans avatar

Standard

Citat:
Visst kan Jan Olv vinna men i regel ska man se upp för stallets andrahästar i samma lopp. Han har väl 3 st till i kallis
Men han har ju ett bra spår.....och stallkörning finns väl inte
Gammal 2016-05-16, 22:36   #17

Standard

Olle

Jag håller med Dig om det mesta, Du behöver inte gå till Jägersro, de flesta
banor,-alla- lider av samma sjukdom utom ÅBY, dom har allt utom publik.

Banornas lämnade resultat av publiksiffror oavsett vilken bana är ett
löjets skimmer över verkligheten. -bedrägligt beteende enligt Brottsbalken-.

Redovisa betalande publik, eller visa inget alls!!!!!

"sk" bondbanor tycks trots allt överleva, hur kan man från ST
låta Bollnäs av alla köra V 64 på vintern, inga möjligheter finns
annat att gå restaurangen eller frysa ihjäl. Sitta i bilen-tomgångsförbud.
Gävle står med en ganska bra anläggning 10 mil därifrån och tillhör
Trav Gävleborg, den står tom och kör lunchtrav?????????????????
Solvalla ligger 10 mil närmare Gävle än Bollnäs.

Svaret: Totalt inkompetent ledning i Gävle Travsällskap!!!
+ + Johan Lindberg gillar Bollnäs.
Han bor nära Bollnäs!
Jag anser att Bollnäs är en sommarbana liksom Rättvik är vilket Gustav Vasas Dalatrav insett.

Mitt och mina-många från Gävle- kompisar har slutat att åka till Bollnäs av ovan nämnda skäl.

Travet i Norrland har inte mycket att ge framförallt vintertid.

Måste erkänna att som entusiast av trav är det sällan jag ser de
norrländska loppen och Kalmar på ATG live, tur att premium finns.

Hoppas att jag förklarat min åsikt och inte fortsätter matchen OLLE.

Hoppas att politiker/ansvariga vidtar åtgärder är som att tro att månen ramlar ner i morgon.-PUCKOS!

God natt trav!

Senast redigerad av Knutman den 2016-05-16 klockan 22:52.
Gammal 2016-05-16, 22:41   #18

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6494
Standard

Jag är från Boden, har haft hästar med min far. Då är det en annan femma. Men som spelare och åskådare suger norrlandstravet hästdonge.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 23:08   #19

Standard

Boden

Självklart skall Boden och Östersund finnas kvar!
Geografiskt och hästkultur skall värnas av ST för hela landet.
Glöm inte många norrlandshästägare Stall RÖR, HERNÖ......
Alla norrlandstränare som flyttat söderut och lyckats.
Gammal 2016-05-16, 23:14   #20

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Spalato - en eloge till att du håller dig till trådens ämne - V75-tävlingarna på lördag.

I tredje streckar jag Usain Swing - familjehästen, som sedan i augusti startat i V75 15 ggr och en gång i V86. Nu får dom väl köra för vinst och inte bara "spara" den för framtiden.
spalato (+10), abstruse (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-16, 23:24   #21

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4786
Standard

Tror dessvärre att Usain S är numera en icke vinnare den hästen har kostat mig klöver.NU går den fetbort
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 05:57   #22

whatons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Spalato - en eloge till att du håller dig till trådens ämne - V75-tävlingarna på lördag.

I tredje streckar jag Usain Swing - familjehästen, som sedan i augusti startat i V75 15 ggr och en gång i V86. Nu får dom väl köra för vinst och inte bara "spara" den för framtiden.
Man kan hoppas för isf finns god vinst chans hästen är bra.. gillar inte det snackat om att spara den så dom har en häst för framtiden då skulle dom skaffat en ponny.
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 09:34   #23

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 675
Standard

Citat:

Var väl skor på den senast också för att spara till denna start som jag förstod det? Tror absolut att den är med och gör upp om det.
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 10:10   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sjukstuga Visa inlägg
Var väl skor på den senast också för att spara till denna start som jag förstod det? Tror absolut att den är med och gör upp om det.
Aviseras barfota runt om i dagens intervju i ronden.

Några andra mycket intressanta skoryck aviseras där:

Björs Viking i kallblodsloppet barfota runt om ffg någonsin.

Jeter i avd 5: Troligen både barfota runt om ffg och jänkarvagn. Gigantiskt kuskplus dessutom.
Gammal 2016-05-17, 10:17   #25

Standard

Citat:
Självklart skall Boden och Östersund finnas kvar!
Geografiskt och hästkultur skall värnas av ST för hela landet.
Glöm inte många norrlandshästägare Stall RÖR, HERNÖ......
Alla norrlandstränare som flyttat söderut och lyckats.
Det är ju inte bara Dannero som svensk travsport storsatsar på i år. Dannero fick en V75a som Jägersro haft tidigare. Boden har fått en V86 onsdag i början av juni. Det är väl den omgången som Tingsryd hade tidigare. Så man kan säga att ledningen i svensk travsport flyttar större tävlingsdagar från söder till Norrland samtidigt som skillnaden sportsligt mellan travet i söder och Norrland bara blir allt större. Det är nog bara ledningen/styrelsen för st som kan se logiken i detta.
Gammal 2016-05-17, 10:56   #26

Sharp$: 675
Standard

Dannero, världens mysigaste bana.

Alltså jag kan vara ute på lite hal is men jag tar nog tre i första. Sista strecket hamnar på ludde och Owen Face. Blir det en omstart så tror jag den blir farlig att inte ha med på lappen på lördag.
SO (+5), Spiritus (+5)
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 13:41   #27

Standard

Intressant info på Premier Kronos i silver i veckans vi tippa intervju

"3 Premier Kronos var fin vid
spurtsegern senast, närmast före
Usain Swing. Bra läge nu över kort
distans och jag tror vi går ”all in”,
d v s barfota runt om, helstängt
huvudlag och jänkarvagn. Det ska
bli spännande att se hur fort han
kan springa med den balansen,
säger John Östman."
Gammal 2016-05-18, 09:15   #28

newbranchs avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1891
Standard

Off topic
Finns det ngn hos "oss" som för statistik över Gävles utdelningar på V75? Eller är det bara att hoppas på ngn vänlig själ publicerar, statistik Jens, det inom service play?
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 10:24   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
Off topic
Finns det ngn hos "oss" som för statistik över Gävles utdelningar på V75? Eller är det bara att hoppas på ngn vänlig själ publicerar, statistik Jens, det inom service play?
Finns för de fem senaste omgångarna i V75 Guiden idag. Betaltjänsten spelvärde.se brukar i sitt material på fredag presentera utdelningarna för en ännu längre tidsperiod.

Dagen före julafton 2014 gav 7 rätt 85 tkr
februari i fjor gav 7 rätt 1300 kr

Mest intressant kanske motsvarande omgång i fjor då 7 rätt gav 3500 kr, 6 rätt 34 kr och det blev jackpot på femmorna. Inga stora skrällar då. Det var 3 st 7 oddsare som vann och räddade omgången från bottenutdelning. Sex av loppen vanns från spår 1-5 och det sjätte från spår 7. Hästarna var rankade 2-1-2-1-3-4-1 på V75 insatsfördelningen.

Gävles enda omgång senaste åren med riktigt bra utdelning var den i augusti i fjor. Då kördes E3 finaler där och det småskrällde i båda men de största skrällarna i andra lopp..

Senast Gävle körde V75 var den 16 januari. Då gav 7 rätt 27 tkr och fem rätt 39 kr.
newbranch (+3)
Gammal 2016-05-18, 16:17   #30

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Finns för de fem senaste omgångarna i V75 Guiden idag. Betaltjänsten spelvärde.se brukar i sitt material på fredag presentera utdelningarna för en ännu längre tidsperiod.

Dagen före julafton 2014 gav 7 rätt 85 tkr
februari i fjor gav 7 rätt 1300 kr

Mest intressant kanske motsvarande omgång i fjor då 7 rätt gav 3500 kr, 6 rätt 34 kr och det blev jackpot på femmorna. Inga stora skrällar då. Det var 3 st 7 oddsare som vann och räddade omgången från bottenutdelning. Sex av loppen vanns från spår 1-5 och det sjätte från spår 7. Hästarna var rankade 2-1-2-1-3-4-1 på V75 insatsfördelningen.

Gävles enda omgång senaste åren med riktigt bra utdelning var den i augusti i fjor. Då kördes E3 finaler där och det småskrällde i båda men de största skrällarna i andra lopp..

Senast Gävle körde V75 var den 16 januari. Då gav 7 rätt 27 tkr och fem rätt 39 kr.
Det var det jag misstänkte. Är det till och med läge för att stå över en sådan här omgång om Gävle är "kända" för låg eller "jackpotutdelning?
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 16:38   #31

Standard

Citat:
Det var det jag misstänkte. Är det till och med läge för att stå över en sådan här omgång om Gävle är "kända" för låg eller "jackpotutdelning?
Ingen omgång är värd att stå över. Det gäller bara att ta ställning hur man ska spela. Tror man på en favoritomgång bör man lira flerbong och vice versa. Tredje alternativet är att sprida riskerna d v s både och.

/Spalato
Gammal 2016-05-18, 17:02   #32

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Det var det jag misstänkte. Är det till och med läge för att stå över en sådan
här omgång om Gävle är "kända" för låg eller "jackpotutdelning?
Spelar man får man 4:a rätt, står man över får man 0 rätt.
Att välja att vara en nolla är nog mest något för dom riktigt pålästa.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-05-18 klockan 17:04.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 17:24   #33

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ingen omgång är värd att stå över. Det gäller bara att ta ställning hur man ska spela. Tror man på en favoritomgång bör man lira flerbong och vice versa. Tredje alternativet är att sprida riskerna d v s både och.

/Spalato
Tror man på en extrem favoritomgång på ett 3-pott-spel utan möjlighet att välja "endast alla rätt" bör man absolut stå över.

Den grad av övervärde per inlämnad rad som krävs för att man ens ska vara i närheten att gå plus i längden är i praktiken omöjlig att uppnå om man spelar med 61-74% "faktiskt" spelavdrag ( vilket man gör om 2-fels- och kanske t o m 1-felspotten går vidare som jackpot ). Undantaget är om omgången man bedömer är en jackpot-omgång.

Det finns dessutom massor av omgångar där spelfördelningen är sådan att det 35%iga spelavdraget räcker för att man ska stå över. Exempel på detta är när spel%en ligger nära den verkliga vinstchansen för majoriteten av hästarna i omgången.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 17:32   #34

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Tror man på en extrem favoritomgång på ett 3-pott-spel utan möjlighet att välja "endast alla rätt" bör man absolut stå över.

Den grad av övervärde per inlämnad rad som krävs för att man ens ska vara i närheten att gå plus i längden är i praktiken omöjlig att uppnå om man spelar med 61-74% "faktiskt" spelavdrag ( vilket man gör om 2-fels- och kanske t o m 1-felspotten går vidare som jackpot ). Undantaget är om omgången man bedömer är en jackpot-omgång.

Det finns dessutom massor av omgångar där spelfördelningen är sådan att det 35%iga spelavdraget räcker för att man ska stå över. Exempel på detta är när spel%en ligger nära den verkliga vinstchansen för majoriteten av hästarna i omgången.
Går alltid på knock för att vinna pengar. What can I say ? Go For It !! När du tvekar , förlorar du ...simply the truth....dom gångerna man vinner större summor , räkna aldrig med vinst !!Då händer det ! Ungefär som triss......kalkylera som att du redan förlorat pengarna, men var nöjd med ditt system

Senast redigerad av spalato den 2016-05-18 klockan 17:41.
Gammal 2016-05-18, 21:24   #35
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Visst är Gävle en spetsbana, dock långt ifrån så extrem som Jägersro-

Det har varit vanligare med låg eller medelhög utdelning än hög på Gävle. I de senaste tio V75-omgångarna har 30 har 70 V75-favoriter (43%) vunnit, vilket är över genomsnittet. 61 av 70 vinnare (87%) har funnits bland de fyra mest spelade. Genomsnittet på V75 är 75%. I 34 av de 70 senaste V75-loppen (49%) har vinnaren suttit i ledningen tidigt. Det är över genomsnittet på V75. Att säga att Gävle är en spetsbana är inte fel
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 10:43   #36

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Spetsstrider:

Avd 1: SEEDORF, är snabb från start, dock ingen blixt första metrarna. Snabbast till ledningen är förmodligen M.T INSIDER som ”alltid” frontar med öppet spår. Risk att SEEDORF blir instängd men om han spetsar är chansen stor att han vinner, han har vunnit alla 5 ggr han kommit till ledning.
Avd 2: SUGAR DADDY har haft liknande läge 6 ggr alltid spetsat. Har 5 av sina 6 segrar från spets. Även CIGOR COYOTE är startsnabb men spår för långt ut för att kunna utmana.
Avd 3: DRAGON TOOMA och ONLY ONE WINNER samt STAR ADVISOR JOLI är alla mycket snabba från start. I kraft av innerspåret tror jag att DRAGON TOOMA håller upp då den visat otrolig explosivitet. Star advisor joli har vunnit 15 av de 18 gånger han gått i ledning, blir dock svårt att nå dit direkt. gissar att OOW eller SAJ får sen överta.
Avd 4: HÖSTBOSTIG och SKUMMIS är de snabbaste fr start Bägge har gått i ledning 6 ggr vunnit 3.
Avd 5: Här tror jag att spetsstriden står mellan CLAUDIUS ZAZ och M.T.KING OF CASH fördel för den först nämnde. Men detta lopp är svåranalyserat. CEASAR SISU är väldigt snabb i volt, oklart hur snabb den är med bil.
Avd 6: Även detta lopp är svåranalyserat när det gäller spetsstriden, gissar att INDIANA SUND håller upp ledningen även ADRIANS GIRL kan öppna och har vunnit 3 ggr av de 4 hon gått i ledning.
Avd 7: Svår tolkat, bäst spetsstatistik har MAGIC TONIGHT som vunnit 6 av de 8 ggr han gått i ledning. NIMBUS C.D, har segrat 10 av de 14 han gått i spets. Nästan alla kan öppna otroligt fort och därmed blir spåren väldigt avgörande. Tror ändå att MAGIC tar sig förbi NIMBUS i starten.

Obs all statistik gäller på svenska banor, utländska starter ej medräknade
SO (+5)

Senast redigerad av Spojs den 2016-05-19 klockan 10:46.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 15:55   #37

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Min rysare denna omgång blir Benji Dana (trots att kusken är usel). Jag hoppas på bra tempo med resa invändigt och lucka till slut. Tycker den ska vara streckad mer än nuvarande 1%. Är inte, kapacitetmässigt, speciellt sämre än övriga (var före Wollafur 13% senast).
biddybye (+5)
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 16:25   #38

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1607
Standard

Nr 1 & 3 strukna i V75-6
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 16:49   #39

Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Min rysare denna omgång blir Benji Dana (trots att kusken är usel). Jag hoppas på bra tempo med resa invändigt och lucka till slut. Tycker den ska vara streckad mer än nuvarande 1%. Är inte, kapacitetmässigt, speciellt sämre än övriga (var före Wollafur 13% senast).
Att kalla Westerholm usel är väl inte rätt? Tycker personligen att han är duktig, kanske t.o.m. underskattad...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 17:34   #40

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 383
Standard

Sören och en felfri Queerfish som tar över ledningen från M.T Insider. Sen är loppet slut
waker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 17:37   #41

sirlarssons avatar

Sharp$: 2741
Standard

Citat:

/Spalato
Alla omgångar utan JP är värda att stå över. Spela till så låg återbetalning är vansinne.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 21:03   #42

Sharp$: 3848
Standard

bara spika Veijo, fin forma idag på Åby eller?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-19, 21:24   #43

Sharp$: 80
Standard

Citat:
Intressant info på Premier Kronos i silver i veckans vi tippa intervju

"3 Premier Kronos var fin vid
spurtsegern senast, närmast före
Usain Swing. Bra läge nu över kort
distans och jag tror vi går ”all in”,
d v s barfota runt om, helstängt
huvudlag och jänkarvagn. Det ska
bli spännande att se hur fort han
kan springa med den balansen,
säger John Östman."
Till Travronden (tisdag) har man sagt:

"Jag tror det blir öppet huvudlag, vanlig vagn och skor som vanligt."

Jag tänker som di Leva sjunger just nu...
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 07:15   #44

Sharp$: 405
Standard

silver 3 Premier Kronos

Gabriella Laestander, tränaren, säger i Guiden om Premier Kronos: "Han gjorde ett bra lopp senast och gick fortast till slut. Han tar det ganska lugnt mellan starterna men han är pigg och glad och ska få ett lättare jobb under veckan. Han är allround och klarar alla distanser och han kan öppna bra om man trycker av honom, men taktiken får John fundera på. Det blir inga ändringar och vi åker ner på lördag morgon."
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 08:16   #45

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Att kalla Westerholm usel är väl inte rätt? Tycker personligen att han är duktig, kanske t.o.m. underskattad...
Jag syftar på Niklas Westerholm.....
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 08:17   #46
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Alla omgångar utan JP är värda att stå över. Spela till så låg återbetalning är vansinne.
Jag resonerar snarare tvärtom. När det är jackpot och det skriks och reklameras överallt, 100 miljoner till ensam vinnare etc etc då brukar jag ligga lågt. Chansen att just DU eller JAG ska vinna just i en jackpotomgång är ju inte ens minimal. Hundratusentals "nya" kuponger (med massor av Harry Boyare) gör att någon moster Agda har större chans än vad jag har. Tacka vet jag en breddlopps V5;a på Dannero, då har jag jättechans att vinna en bra slant eftersom många INTE spelar för att det inte är en "sportslig klass" på hästarna. Amen/SO
tomtom2 (+5)
Gammal 2016-05-20, 08:58   #47

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Jag resonerar snarare tvärtom. När det är jackpot och det skriks och reklameras överallt, 100 miljoner till ensam vinnare etc etc då brukar jag ligga lågt. Chansen att just DU eller JAG ska vinna just i en jackpotomgång är ju inte ens minimal. Hundratusentals "nya" kuponger (med massor av Harry Boyare) gör att någon moster Agda har större chans än vad jag har. Tacka vet jag en breddlopps V5;a på Dannero, då har jag jättechans att vinna en bra slant eftersom många INTE spelar för att det inte är en "sportslig klass" på hästarna. Amen/SO
Det är ju dock också lite skillnad på hur mycket vinster som ligger i potten. På danneros breddlopps V5a med 100 tkr i omsättning finns det 70 tkr att spela om. I potten en jackpot V75a runt 1000 ggr så mycket (70 mkr).

För mig är startlistorna de viktigaste. Hellre en icke jackpot V75a som man får spelmässig feeling för än en dubbel jackpot V75a som man har noll feeling för spelmässigt.
Gammal 2016-05-20, 10:41   #48
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Det är ju dock också lite skillnad på hur mycket vinster som ligger i potten. På danneros breddlopps V5a med 100 tkr i omsättning finns det 70 tkr att spela om. I potten en jackpot V75a runt 1000 ggr så mycket (70 mkr).

För mig är startlistorna de viktigaste. Hellre en icke jackpot V75a som man får spelmässig feeling för än en dubbel jackpot V75a som man har noll feeling för spelmässigt.
Självklart är det så. Man måste ha feeling för vissa hästar (typ nästagångare) för att det över huvud taget ska resultera i ett vettigt system, gärna också för någon som INTE är streckfavorit och kunna bygga vidare på systemet. Men så kommer vi till det där om all s.k. information om hästarna som jag tycker är den stora fällan. Många spelare sväljer allt vad som skrivs när man vet att inte ens hälften stämmer

Raffe sa ju att V75 är världens svåraste spel och så är det nog med tanke på att det är sju lopp att strecka. Därför är en V5;a på Dannero, gärna breddlopp, mycket mera överkomligt. Att vinna miljoner är för mig bara en dröm som är svår att infria eftersom man förutom kunskaper måste ha en himla tur i flera lopp. Och turen kan man som bekant inte påverka.
Gammal 2016-05-20, 10:58   #49

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Har för mig att medelutdelningen på V75 nu kommit ner mot svaga 25000, så det är inte världens bästa spel längre.
Helt rätt att värdera omgångarna, och självklart att inte göra som galna Svensson.

Citat:
Självklart är det så. Man måste ha feeling för vissa hästar (typ nästagångare) för att det över huvud taget ska resultera i ett vettigt system, gärna också för någon som INTE är streckfavorit och kunna bygga vidare på systemet. Men så kommer vi till det där om all s.k. information om hästarna som jag tycker är den stora fällan. Många spelare sväljer allt vad som skrivs när man vet att inte ens hälften stämmer

Raffe sa ju att V75 är världens svåraste spel och så är det nog med tanke på att det är sju lopp att strecka. Därför är en V5;a på Dannero, gärna breddlopp, mycket mera överkomligt. Att vinna miljoner är för mig bara en dröm som är svår att infria eftersom man förutom kunskaper måste ha en himla tur i flera lopp. Och turen kan man som bekant inte påverka.
Gammal 2016-05-20, 11:14   #50
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Har för mig att medelutdelningen på V75 nu kommit ner mot svaga 25000, så det är inte världens bästa spel längre.
Helt rätt att värdera omgångarna, och självklart att inte göra som galna Svensson.
Kanske jag missuppfattade Raffe, Jag trodde att han sa världens svåraste och du uppfattade det som världens bästa.

Givetvis gäller det att avvika från "Svensson". Inte så lätt som man tror. För någon månad sedan fann jag att mitt bolagsspel var egentligen alldeles lika det som Macpeter visade på sharps. Dvs båda hamnade i Svensson-fällan erkänner jag.

Sedan har jag undrat, vem avgör om det är en LÄTT omgång och flerkupongerna gäller. Visst är det så många gånger att det blir väldigt hög utdelning då för att alla (nästan) har spikarna klara. Det är då man ska dra öronen åt sig och se "dollartecknet" framför sig- att stå över för att omgången "ser" lätt ut tycker jag är att lura sig själv
Gammal 2016-05-20, 11:28   #51

Standard

Kan vi få lite vägledning om kallbloden - tack.
10 har många vinster på isbanan(?) Harstad. Verkar trivas bra hos Håkan Skoglund.
Vad tycker Ulf Ohlsson om 11, som han kört många gånger på sistone?
Tacksam för idéer från er som sett de här isbjörnarna.
Gammal 2016-05-20, 11:42   #52

putte64s avatar

Sharp$: 8426

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

SO och Mackpeter, ni är anledningen till att jag är här.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 11:48   #53

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Hade hoppats att Djuse skulle testa någon form av barfotabalans med fina Faloria Boko men det verkar inte som att han ändrar någonting. Trist. Kan vara en luring ändå.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 11:53   #54

Reg.datum: jun 2015
Sharp$: 383
Standard

Avd 6, 4 remains barfota första gången, två strukna och en favorit i Adrians girl med oklar form gör det absolut värt att ta med remains som är nere i spår 2 efter strykningar
SO (+1)
waker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 14:08   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Medelutdelningen är inte ett särskilt bra mått.

Medianen och kvartilerna viktigare.
Gammal 2016-05-20, 14:32   #56
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Kan vi få lite vägledning om kallbloden - tack.
10 har många vinster på isbanan(?) Harstad. Verkar trivas bra hos Håkan Skoglund.
Vad tycker Ulf Ohlsson om 11, som han kört många gånger på sistone?
Tacksam för idéer från er som sett de här isbjörnarna.
Tja, du kan ju få höra mina tankar. Men dom är personliga i ärendet eftersom jag var på Bergsåker den 21 april. Då vann Håkan Skoglund nämligen ett lopp och i segerintervjun berättade han att i morgon startar jag Art Nökkve i Umeå och är ganska segerviss. Hästen hade känts jättebra i träning och nu skulle det bli barfota.

Och som han vann! Låg i mitten men körde fram till dödens efter 7-800 meter Ganska okörd om man får säga så. Tid 26.7. Du kan ju se loppet i efterhand. Vann med 7 längder. Björs Viking (!) favoriten, med Ohlsson, kunde inte hänga med 6oo kvar då det gick ganska fort och slog på en galopp.

Spik på allt dvs V4 och V64 och tungt vinnarspel så det blev en god dag. Stod länge i ca 3.5 ggr men sjönk till 2.63 på slutet tyvärr. Det var flera som var på Bergsåker tydligen.

Så jag spikar nu på V75, inbillar mig att Håkan kan köra en låg 25;a, kanske ännu bättre till och med, om det inte strular för mycket på vägen trots att det finns en massa hyfsade hästar med i fältet. På Bergsåker i går pratades det en hel del om hästen och det antyddes att Håkan var väldigt positiv. Möjligt att Björs Viking kan utmana eftersom det vankas tydligen skoryck på den fronten. Men jag har tagit ställning trots att Håkan inte vunnit på V75 sedan 2006. Men han har 1100 segrar innanför västen och är väldigt rutinerad på kallblod
monimaker1 (+5), mackpeter (+10)
Gammal 2016-05-20, 15:24   #57

Sharp$: 4082
Standard

Vem är det som ska "dödenskrossa" Nimbus CD i sista då, som är Spelvärdes spelvärde spik?
Mosaquien?
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:24   #58

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipBIF Visa inlägg
Vem är det som ska "dödenskrossa" Nimbus CD i sista då, som är Spelvärdes spelvärde spik?
Mosaquien?
lär ju vara volstead!
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:30   #59
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Tidiga fredagstankar

Tog inte mer än tre minuter för att hitta två bra spikar. Tyvärr hinner man väl fega ur redan ikväll, när man tagit del av alla inlägg från er pålästa experter här på Sharps....

Kollektivet ser ut att spika, i första hand, Seedorf, Tellmeastory, och Jeppas Maxi.

Låter bra.

Min första spik blir 5 Only one Winner. Rätt distans, rätt spår och rätt kusk. Är den bara i närheten av den form som den var där han bombade runt banan ifjol, då måste han väl vara stenklar här? 15% är mer än godkänt.

Min andra spik blir 2 Sugar Daddy. Har vunnit fem av sex från ledningen. Barfota runt om som i näst senaste starten där de balansen gav bra utdelning. Sören Eriksson vinner inte ihjäl sig på V75 men är väl Top5 från start och behöver bara köra rakt fram här. 6% är helt ok!

Avdelningen kantbollar:

10 Ed You - om det blir ordentlig körning mellan ett par av hästarna där framme. Volstead eller Maskören i dödens? Då är han med på fotot!

Senast redigerad av Stankarn den 2016-05-20 klockan 16:49.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:48   #60

Dyngjohans avatar

Standard

Så här tänker jag spela....
https://www.pinracer.se/systems/vs9q...sw-34ag/shared
Gammal 2016-05-20, 16:50   #61

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tog inte mer än tre minuter för att hitta två bra spikar. Tyvärr hinner man väl fega ur redan ikväll, när man tagit del av alla inlägg från er pålästa experter här på Sharps....

Kollektivet ser ut att spika, i första hand, Seedorf, Tellmeastory, och Jeppas Maxi.

Låter bra.

Min första spik blir 5 Only one Winner. Rätt distans, rätt spår och rätt kusk. Är den bara i närheten av den form som den var där han bombade runt banan ifjol, då måste han väl vara stenklar här? 15% är mer än godkänt.

Min andra spik blir 2 Sugar Daddy. Har vunnit fem av sex från ledningen. Barfota runt om som i näst senaste starten där de balansen gav bra utdelning. Sören Eriksson vinner inte ihjäl sig på V75 men är väl Top5 från start och behöver bara köra rakt fram här. 6% är helt ok!
Jap. Sugar Daddy såg väldigt fin ut på barfotabalansen näst senast. Frågan är bara om man överskattar insatsen. Det på papperet enda motbudet gjorde bort sig och det var sannerligen inga hästar av V75 klass den mötte i övrigt i det loppet på Bergsåker. Den gick 14,4. Scarlets Miracel gick 13,6 i sin årsdebut näst senast med liknande förutsättningar och Veijos gick 13,4 över samma distans näst senast i Halmstad och 13,8 senast över lång distans på Jägersro. Det var ju inte hästar av den kalibern precis som den slog på Bergsåker näst senast.
Gammal 2016-05-20, 16:56   #62
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dyngjohan Visa inlägg
Vart hittar du spelvärldet i Skummis??
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 17:23   #63

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 275

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I avd. 3 så är nr 8 star advisor joli struken. Kommer veijos fortf. Få starta som nr 9 eller blir han nedstruken till spår 8?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BettingBroder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 17:25   #64

Dyngjohans avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Vart hittar du spelvärldet i Skummis??
En chansning. ..hoppas på lite tur...
Gammal 2016-05-20, 17:29   #65

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BettingBroder Visa inlägg
I avd. 3 så är nr 8 star advisor joli struken. Kommer veijos fortf. Få starta som nr 9 eller blir han nedstruken till spår 8?
Som Nr 9, man kan bara bli nerstruken på samma "led". Tror jag iallafall?!
Gammal 2016-05-20, 17:33   #66

Standard

Nedstruken*
Gammal 2016-05-20, 17:34   #67
Banned

Standard

Citat:
Jap. Sugar Daddy såg väldigt fin ut på barfotabalansen näst senast. Frågan är bara om man överskattar insatsen. Det på papperet enda motbudet gjorde bort sig och det var sannerligen inga hästar av V75 klass den mötte i övrigt i det loppet på Bergsåker. Den gick 14,4. Scarlets Miracel gick 13,6 i sin årsdebut näst senast med liknande förutsättningar och Veijos gick 13,4 över samma distans näst senast i Halmstad och 13,8 senast över lång distans på Jägersro. Det var ju inte hästar av den kalibern precis som den slog på Bergsåker näst senast.
Jag tänker att om man vinner på 14,6 full väg, voltstart och med skor - och om barfotabalansen ger den effekt man kan förvänta sig - så kan den säkert gå en 12-tid i morgon från spets. Inte alls säkert att det räcker, men svårt att få bättre förutsättningar...?
Gammal 2016-05-20, 17:36   #68

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Mosaquien?
Oavsett vem de syftar på är i mina ögon bara Mosaiquen kapabel att ro iland något sådant, skulle Nimbus hålla ut Magic eller den senare inte laddas vinner en tredje, Västerbo Highflyer eller Magic gissar jag på.

Tycker bägge har värde till 17% resp 6% och även om de går upp lite i streck.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 17:40   #69

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BettingBroder Visa inlägg
Veijo behåller det inre startspåret på andravolten. Nr 9 kan välja att rygga 1 eller 2. Han sa idag i atg.se, att han tar ryggen på 1.
När 8 stryks i bilstart blir det tomt på plats 8 vid vingen.
Gammal 2016-05-20, 17:55   #70

Standard

Citat:
Veijo behåller det inre startspåret på andravolten. Nr 9 kan välja att rygga 1 eller 2. Han sa idag i atg.se, att han tar ryggen på 1.
När 8 stryks i bilstart blir det tomt på plats 8 vid vingen.
Andra volten när det är autostart?
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 17:57   #71

Sharp$: 405
Standard

Avvd 4 kallblod.

Verkar som att det krävs rätt många streck här, brukar kunna komma undan med 2-3 stycken men

Efter att ha kollat hästar, kuskar och tränare så gott jag kan så blir det dom här (tills vidare alltså):
Måste väl ha med 12 Tangen Haap. Men litar inte riktigt på Björn Karlssons talanger som kusk. Dessutom kan jag inte förlåta att han slaktade Nordgubben och inte lät honom gå och skrota ett par år åtminstone, efter avslutad karriär. Nordgubben var min favorit, så otroligt tapper jämt!

Sedan 11 Björs Viking. Örjan! samt vunnit 12 av sina 28 starter, 43%-ig! Tränare Annelie Lagergren påpekar i Guiden att han inte gillar att resa så hon tycker det är bra att det är nära. Säger:"Det blir täta starter men det ska gå bra och det är möjligt att vi provar någon form av barfotabalans."

10 Art Nökkve. Eventuellt. Svårt att få grepp om denna häst tycker jag. Men möjligt att han är på hugget nu hos Håkan. Var ju duktig i Norge också förresten.

Vem sjutton var det mer då? Jo, 7 Skummis (vilket namn förresten!) körd av JOP i egen hög person, som har mycket gott att säga om skummisen. Tar från Guiden: "Han har gjort det otroligt bra. Han började med sex raka men även om segerraden är spräckt håller han fortsatt samma form. Han kan öppna så bra att spets är inom räckhåll" och så vidare.

Tänkte ha med två till men avstår tills vidare. 6 Eldodin var väldigt lockande med bra kusk och vunnit 9 av 21 starter = 43%! Men han har galopperat i 11 av dessa 21 starter! Vinna eller försvinna...

Den andra som var påtänkt var 3 Höstbo Stig/Tomas Pettersson. Har den fördelen att han tydligen bara galopperat EN gång! Finfin tid: rek 26,0 volt medel. Men jag vet inte... Det var något som gjorde mig tveksam men kommer inte ihåg???

Senast redigerad av lokatten den 2016-05-20 klockan 17:59.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 18:06   #72

Standard

Citat:
Andra volten när det är autostart?
Det är inte lätt att vara pedagogisk. Men du vet vad jag menar Strappa! Andra raden.
Men det blir än värre med spårtrappa. Som i avd VI. Med tre strykningar. Blir lättare efter middag
Gammal 2016-05-20, 18:09   #73

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Ceasar Sisu klass häst spela spik på den och gardera alla andra favoriter )
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 18:12   #74

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Avvd 4 kallblod.

Verkar som att det krävs rätt många streck här, brukar kunna komma undan med 2-3 stycken men

Efter att ha kollat hästar, kuskar och tränare så gott jag kan så blir det dom här (tills vidare alltså):
Måste väl ha med 12 Tangen Haap. Men litar inte riktigt på Björn Karlssons talanger som kusk. Dessutom kan jag inte förlåta att han slaktade Nordgubben och inte lät honom gå och skrota ett par år åtminstone, efter avslutad karriär. Nordgubben var min favorit, så otroligt tapper jämt!

Sedan 11 Björs Viking. Örjan! samt vunnit 12 av sina 28 starter, 43%-ig! Tränare Annelie Lagergren påpekar i Guiden att han inte gillar att resa så hon tycker det är bra att det är nära. Säger:"Det blir täta starter men det ska gå bra och det är möjligt att vi provar någon form av barfotabalans."

10 Art Nökkve. Eventuellt. Svårt att få grepp om denna häst tycker jag. Men möjligt att han är på hugget nu hos Håkan. Var ju duktig i Norge också förresten.

Vem sjutton var det mer då? Jo, 7 Skummis (vilket namn förresten!) körd av JOP i egen hög person, som har mycket gott att säga om skummisen. Tar från Guiden: "Han har gjort det otroligt bra. Han började med sex raka men även om segerraden är spräckt håller han fortsatt samma form. Han kan öppna så bra att spets är inom räckhåll" och så vidare.

Tänkte ha med två till men avstår tills vidare. 6 Eldodin var väldigt lockande med bra kusk och vunnit 9 av 21 starter = 43%! Men han har galopperat i 11 av dessa 21 starter! Vinna eller försvinna...

Den andra som var påtänkt var 3 Höstbo Stig/Tomas Pettersson. Har den fördelen att han tydligen bara galopperat EN gång! Finfin tid: rek 26,0 volt medel. Men jag vet inte... Det var något som gjorde mig tveksam men kommer inte ihåg???
JOP med hårt spelade 7 Skummis sade solklart i atg.se idag, att 10,11 och 12 är klart bäst i detta lopp - och är bättre än 7. Vår kallblodsexpert SO här på Sharps säger samma sak - lås på 10,11 och 12.
lokatten (+5)
Gammal 2016-05-20, 18:18   #75

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2737
Standard

Magic Tonight alibivann Elitloppet förra året. Inget ont om den k satsen dock. En kapabel häst. Nimbus CD var kanonbra förra året men riskerar att bli fast. Ludde gör en Luddekörning och det blir soppatorsk till slut.

Nää feelingen säger att Melander har en räv bakom örat i Volstead. Spik!
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 18:28   #76

Standard

Citat:
Det är inte lätt att vara pedagogisk. Men du vet vad jag menar Strappa! Andra raden.
Men det blir än värre med spårtrappa. Som i avd VI. Med tre strykningar. Blir lättare efter middag
Det blir rätt så rejält omkastade förutsättningar jämfört med den "handikapp" som spårtrappan avsåg att skapa.

Om de hästar som blivit strukna aldrig hade anmälts i V75-6 så SKULLE t ex 9&10 fått spår 5&6 istället.

7&11 skulle ha fått 9&10 och 8 skulle fått spår 7.

Men spår-omfördelningen efter strykningar tar inte hänsyn till spårtrappsreglerna.

Den stora spår-vinnaren blir därför #7 Augusta som nu både fått spår 5 och förmodat betydligt färre hästar framför sig.

Att det är så pass många som 3 strykningar ( hittills! ) gynnar naturligtvis även hästarna i det allra bakersta ledet.
Gammal 2016-05-20, 18:40   #77

Standard

Citat:
Det blir rätt så rejält omkastade förutsättningar jämfört med den "handikapp" som spårtrappan avsåg att skapa.

Om de hästar som blivit strukna aldrig hade anmälts i V75-6 så SKULLE t ex 9&10 fått spår 5&6 istället.

7&11 skulle ha fått 9&10 och 8 skulle fått spår 7.

Men spår-omfördelningen efter strykningar tar inte hänsyn till spårtrappsreglerna.

Den stora spår-vinnaren blir därför #7 Augusta som nu både fått spår 5 och förmodat betydligt färre hästar framför sig.

Att det är så pass många som 3 strykningar ( hittills! ) gynnar naturligtvis även hästarna i det allra bakersta ledet.
Just det. I V75-6 platsar 5,7,14 och 15 på mitt system.
Gammal 2016-05-20, 20:33   #78

Standard

Citat:
Just det. I V75-6 platsar 5,7,14 och 15 på mitt system.
Glöm inte 8:an GRAPPA BOE . Försöksseger i Diamantstoet i mars, tvåa i finalen i april. Helt borttappad på strecken. Från spår 8 till 6. Garanterat med på målfotot.
Gammal 2016-05-20, 21:52   #79

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Glöm inte 8:an GRAPPA BOE . Försöksseger i Diamantstoet i mars, tvåa i finalen i april. Helt borttappad på strecken. Från spår 8 till 6. Garanterat med på målfotot.
Även med Jim O?
Gammal 2016-05-20, 21:54   #80

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Även med Jim O?
Tja, så är det. Men kusen, kusen
Gammal 2016-05-20, 22:58   #81

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7304
Standard

Intressanta lopp ändå. Finns väl en risk för låg utdelning men känns ändå spelvärt med några sårbara favoriter.
1: Seedorf ingen spik för mig, strulig häst i lopp med stor omstartsrisk. Känns dock ruskigt öppet bakom. Varför inte Melker?
2: Om 3 eller 4 tar spets så tror jag den vinner som gör det. Men är väl risk att 2 körs där. Spelvärde på många, inte minst bakspåren.
3: Magkänslan säger Veijo och kan bli spik. 7 med Örjan är intressant vid gardering liksom Usain Swing med den bättre av kuskarna.
4: 10,11,12 som många skrivit räcker nog långt. Men frågan är om 12 är huvudet högre.
5: Har en känsla av att 4 bara är bäst. Erik emot, har ju varit helt under isen det senaste. Vid gardering måste jag ha med 8.
6: Synd att 12 blev struken, kändes överspelad. Låser nog på 7,8 som tyvärr även Sjödén har fångat upp. Tokskrällen är 11 med Takter.
7: Känns lurigt och svårt att analysera. MAgic Tonight min förstahäst, såg fin ut senast. Mosaique Face bästa hästen men har känts lite seg i år? Food Money kan få loppet. Och Volstead bör väl vara taggad nu.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 23:12   #82
Banned

Standard

Har precis lyssnat igenom V75-mixen. Intervju med Erik Adielsson men inte ett ord om hans uppsittningar i V75:3 eller V75:6.....?
Gammal 2016-05-20, 23:16   #83

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg
Magic Tonight alibivann Elitloppet förra året. Inget ont om den k satsen dock. En kapabel häst. Nimbus CD var kanonbra förra året men riskerar att bli fast. Ludde gör en Luddekörning och det blir soppatorsk till slut.

Ed You får loppet ??
Gammal 2016-05-20, 23:23   #84

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
lär ju vara volstead!
Nr2 magic vinner där
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 23:33   #85

Manprinsens avatar

Sharp$: 2368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg

Ludde har väl redan sagt att han inte tänker köra i dödens? Tycker det luktar Nimbus i spets, Volstead i dödens och smyg-Örjan får loppet till slut.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 23:53   #86

Cleon_9s avatar

Sharp$: 2737
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Ludde har väl redan sagt att han inte tänker köra i dödens? Tycker det luktar Nimbus i spets, Volstead i dödens och smyg-Örjan får loppet till slut.
Jag oftast snett ute på Örjan men jag tror inte MT är tillräckligt bra just nu. Volstead är det roliga strecket.

#haftfelförutiofs
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 23:54   #87
Banned

Standard

Citat:
Mosaquien?
Ja. De orerar lite kring att han öppnade 06,5 på Mantorp, att han fått stryk av Dailey Lovin två gånger och att galoppen senast berodde på alla omstarterna. De darrar inte på manschetten utan tror att Melander synar dödens. Och tror att det är omgångens bästa spik.....
Gammal 2016-05-20, 23:55   #88

Manprinsens avatar

Standard

Det ska jävligt mycket till för att vinna från dödens i det här sällskapet. Volstead må vara en blivande kanon men jag är tveksam.
ExtremtRik (+4)
Gammal 2016-05-21, 00:01   #89

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4510
Standard

Spelvärde är ute och cyklar som vanligt...vi har inte sett botten i Nimbus ännu, och jag tror som Pasi att han springer en 09 tid imorgon om det behövs. Spik!
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 00:09   #90
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Spelvärde är ute och cyklar som vanligt...vi har inte sett botten i Nimbus ännu, och jag tror som Pasi att han springer en 09 tid imorgon om det behövs. Spik!
Pasi.....? Mr 6%? Han fördubblar väl nästan inkörda pengar i år vid vinst i HKH Prins Daniels lopp....?

Nja, verkar inte vara samma "stuns" i träningen, borde väl ha varit närmare i mål senast om han ska gå en 09-tid imorgon....men jag kan ju ha fel....
Gammal 2016-05-21, 00:17   #91
Banned

Standard

Hade för mig att Nimbus CD hade mött riktigt bra motstånd i fjol men hittar inga sådana lopp. Mest lite halvtunna silverlopp. Har jag så jävla dåligt minne? Varför är han favorit? Har väl inte visat nåt av värde i år? Även om han har ett mäktigt kliv....ser f-n ut som en älg....förutom passgången då....

Kan inte låta bli att imponeras av Mosaiquen. Knäcker väl egentligen både Magic Tonight och BBS Sugarlight från dödens i fjol - utan att få vinna. Alltid nån som profiterar på tempot.

Har blivit desperat.....funderar allvarligt på om man borde "spika Tillman i sista"?

Hade missat att Queer Fish faktiskt vann några lopp, efter misslyckande på V75....

Synd om en sån häst som Fast Agnes. Först Håkan E, nu Troels A....imorrn skulle det väl vara läge att gasa från start och sitta i spets efter 300 meter. Nä, istället får vi se lallaren söka sig ner i fjärde, femte invändigt. Synd på så rara ärter.

Är inte säker på att 6 Mimi of Djupmyra är helt ofarlig. Tobbe sänder från start, får rygg ledaren? Har vunnit därifrån.

Tellmeastory är en rejäl kuse. Men har faktiskt bara en enda vinst senaste 12 månaderna. Och det var förra starten.

Faloria Boko vann ett par lopp som 3-åring, 14-tider full distans. Är väl helt ok märr, Ready Cash som pappa. Gick under 1.10 sista 500 senast, första starten för i år. Förmodligen bättre nu. Tyvärr handikappad med Djuse i sulkyn.

Varför spikar man inte bara Uffe i kallblodsloppet?

Gillar 11 Make It Quick. Jävligt bra trea bakom Bartender in och Roses Glory för tre starter sedan. Men det är klart, ingen Goop i sulkyn ....och redan klar för final....
Gammal 2016-05-21, 00:28   #92

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4514
Standard

Citat:
Tellmeastory är en rejäl kuse. Men har faktiskt bara en enda vinst senaste 12 månaderna. Och det var förra starten.
Men vilken utveckling sedan han kom i nuvarande träning!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 00:56   #93

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Citat:
Hade för mig att Nimbus CD hade mött riktigt bra motstånd i fjol men hittar inga sådana lopp. Mest lite halvtunna silverlopp. Har jag så jävla dåligt minne? Varför är han favorit? Har väl inte visat nåt av värde i år? Även om han har ett mäktigt kliv....ser f-n ut som en älg....förutom passgången då....
Nimbus C.D. var ju riktigt lovande som treåring, och tillhörde en av favoriterna i kriteriefinalen. Sedan visade han inte mycket förrän i fjol, men vad var det, som sagt? Han fick bluffa hem några spetsvinster som dunderfavorit i Silver. Sedan rånade Örjan övriga på Jubileumspokalen också. Den enda prestationen som var riktigt imponerande, i mina ögon, var när han susade hem gulddebuten från bakspår på Bollnäs i september. Men annars var det svårt att förstå de som gastade om att han skulle vinna Elitloppet i år.

Som tur är dröjer det inte länge innan vi får svaret på om han duger att kvala in på egna meriter. Frågan är väl bara hur Örjan gör med Magic Tonight, inte för att vara onödigt konspiratorisk, men det gör väl knappast ont för honom att ha två, kanske tre, hästar att välja och vraka mellan nästa söndag? Det känns inte otänkbart att han kryper ned i rygg på Nimbus och klättrar upp i vagn över mål...
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 01:03   #94

Standard

Citat:
Ja. De orerar lite kring att han öppnade 06,5 på Mantorp, att han fått stryk av Dailey Lovin två gånger och att galoppen senast berodde på alla omstarterna. De darrar inte på manschetten utan tror att Melander synar dödens. Och tror att det är omgångens bästa spik.....
Ludde sa i en intervju på Jägers att han inte tänker lura spelarna med Mosaiquen. Skor på alltså. Ett jätteminus

P.s ingen ändring kommer att ske . Mosaique går EJ barfota på lördag och Ludde står fast vid detta !
KalleKlut (+3)

Senast redigerad av spalato den 2016-05-21 klockan 01:04.
Gammal 2016-05-21, 01:24   #95

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2332
Standard

Citat:
Andra ledet heter det väl ändå....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 08:34   #96

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18400
Standard

Sticker ut hakan och totalsågar Nimbus C.D! Jag tackar alla "tipsters" som höjer honom.. Vad har han visat?? Visst, stor fördel av sin startsnabbhet och 1640m men jag tror han blir uppäten. Försöker få upp värdet lite med 5-6 hästar i avslutningen.
Bästa (spelvärda) spiken är Augusta med Örjan. Tror han sitter i ledningen efter 500m.
Spikval nr 2 står mellan M.T King of cash och Jeppas Maxi. Bankar in när jag bestämt mig för vem som tar täten i resp. lopp.
Dagens rensare får bli Spitcam Jubb i ett för mig öppet lopp. Sos?
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 09:22   #97

Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Nimbus C.D. var ju riktigt lovande som treåring, och tillhörde en av favoriterna i kriteriefinalen. Sedan visade han inte mycket förrän i fjol, men vad var det, som sagt? Han fick bluffa hem några spetsvinster som dunderfavorit i Silver. Sedan rånade Örjan övriga på Jubileumspokalen också. Den enda prestationen som var riktigt imponerande, i mina ögon, var när han susade hem gulddebuten från bakspår på Bollnäs i september. Men annars var det svårt att förstå de som gastade om att han skulle vinna Elitloppet i år.

Som tur är dröjer det inte länge innan vi får svaret på om han duger att kvala in på egna meriter. Frågan är väl bara hur Örjan gör med Magic Tonight, inte för att vara onödigt konspiratorisk, men det gör väl knappast ont för honom att ha två, kanske tre, hästar att välja och vraka mellan nästa söndag? Det känns inte otänkbart att han kryper ned i rygg på Nimbus och klättrar upp i vagn över mål...
Jag förstår inte hur du menar när du undrar hur Örjan gör?!

Han kan väl egentligen bara ta dödens eller krypa ner i rygg för du tror väl inte magic tar en längd sida sida över 1609 på Nimbus?!

Fantastiskt att så många baissar Nimbus för att i nästa mening höja Magic till skyarna, som inte gjort ett skit sen elitloppet ifjol?!

Ingen av dem har väl rosat marknaden direkt men nog har Nimbus fördel både på det han visat samt startspåret iaf. Med Volstead i dödens skulle det förvåna om Örjan får någon lucka iaf.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 09:29   #98

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Avvd 4 kallblod.

Nordgubben blev väldigt folkilsk därför fick han lämna jordelivet.
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 09:50   #99

Standard

Undra om inte Topgear rundar hela gänget då Sugar Daddy och Spitcam Jubb kör under ljudvallen efter första 500 meter. Därpå kommer Veijo och lägger tryck utvändigt och då måste väl ändå Hans G komma rätt på det?Värst emot mot mitt motbud är ju liftaren Wollafur som kan dra i Hans G rygg.

Min vinnare 10.Topgear.

Senast redigerad av Spiken64 den 2016-05-21 klockan 09:57.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 10:12   #100

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Jag förstår inte hur du menar när du undrar hur Örjan gör?!

Han kan väl egentligen bara ta dödens eller krypa ner i rygg för du tror väl inte magic tar en längd sida sida över 1609 på Nimbus?!

Fantastiskt att så många baissar Nimbus för att i nästa mening höja Magic till skyarna, som inte gjort ett skit sen elitloppet ifjol?!

Ingen av dem har väl rosat marknaden direkt men nog har Nimbus fördel både på det han visat samt startspåret iaf. Med Volstead i dödens skulle det förvåna om Örjan får någon lucka iaf.
Nej, jag tror inte han tar en längd heller. Min poäng är att Örjan kanske inte ens är särskilt intresserad av det eller att det blir något tempo på loppet, eftersom han nog inte har något emot att Nimbus vinner.
Gammal 2016-05-21, 10:30   #101

ricBLo636s avatar

Sharp$: 2521

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ludde sa i en intervju på Jägers att han inte tänker lura spelarna med Mosaiquen. Skor på alltså. Ett jätteminus

P.s ingen ändring kommer att ske . Mosaique går EJ barfota på lördag och Ludde står fast vid detta !
Hur ska Mosaiquen gå?
På Ebbes så skriver dem såhär.
"8 Mosaique Face (Lutfi Kolgjini) ser allting bra ut med.Som han känns har han absolut toppform, men från det här läget får han det svårt. Jag är inte ute efter en Elitloppsbiljett. Jag är ute efter 400 000 kronor i första hand. Går barfota runt om och räknas alltid med chans när han startar, säger Ludde."
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 10:32   #102

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Nej, jag tror inte han tar en längd heller. Min poäng är att Örjan kanske inte ens är särskilt intresserad av det eller att det blir något tempo på loppet, eftersom han nog inte har något emot att Nimbus vinner.
Han vet ju att det spelar ingen roll hur mycket han kör för han kommer inte förbi Nimbus och Magic är väl knappast känd för att tugga ner sina motståndare i dödens så det kvittar om Örjan är intresserad eller inte då han oavsett vilket inte har en häst för att göra något annat än att ta rygg.
Gammal 2016-05-21, 10:48   #103

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

På skrällfronten:

Avd 4:

Nr 1 Hallsta Vinnex (0,41%) har massor med fart. När den står på benen och har fritt brukar hästen vara överlägsen motståndet.

Avd 5:

Nr 10 Cavat On Track (3%) övertygar och känns klart konkurrensduglig i loppet.

Avd 2:

Nr 2 Usain Swing (3%) är en stark spurtare som fått bricka 2. Stor chans befinna sig i slagläge in mot upploppet. Detsamma gäller för 3 Premier Kronos(3%).

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 11:02   #104

Shooters avatar

Sharp$: 39618
Standard

Jag ska slänga in en V5:a idag och lutar åt att spika Ceasar Sisu. Spikar inte gärna Jorma och dessutom sjundespår bakom vingen, men jag tror att det är den mest kapabla hästen i loppet och att den kan krossa de här utvändigt. Han får dock inte bli hängades.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 11:11   #105

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag ska slänga in en V5:a idag och lutar åt att spika Ceasar Sisu. Spikar inte gärna Jorma och dessutom sjundespår bakom vingen, men jag tror att det är den mest kapabla hästen i loppet och att den kan krossa de här utvändigt. Han får dock inte bli hängades.
Det finns nog bättre sjuor som går att ha i åtanke. Men det går ju att ha hängslor
och livrem. Den gamla hederliga garderingen glöms ofta bort å Sharps.
Nimbus tex är tveksam men går ju att ha med utan att spika.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-05-21 klockan 11:13.
Gammal 2016-05-21, 11:27   #106

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
På skrällfronten:

Avd 4:

Nr 1 Hallsta Vinnex (0,41%) har massor med fart. När den står på benen och har fritt brukar hästen vara överlägsen motståndet.

Avd 5:

Nr 10 Cavat On Track (3%) övertygar och känns klart konkurrensduglig i loppet.

Avd 2:

Nr 2 Usain Swing (3%) är en stark spurtare som fått bricka 2. Stor chans befinna sig i slagläge in mot upploppet. Detsamma gäller för 3 Premier Kronos(3%).

vilka spikar du idag?
Gammal 2016-05-21, 11:30   #107

Standard

Idag blir det Erik Adielssons dag. Och därmed mitt bolagssystems stora dag.

1) 1 r7-6 (1 är ett ämne till stjärna i Stig Hs regi. SoS)

2) 2,3,4,6,10,11,12 r7-1 (favoriten 6 är ute på långresa. Har några startsnabba innanför. Det kan bli en snabb öppning. Tränaren till 2 tycker hans har lite bättre vinstchans än Queer Fish i avd I. 6 kan bli över i spåren. Det känns bäddat för en vinnare från bakspår)

3) 2,3,4,5,9 r7-1 (favoriterna 4 och 5 har ännu inte vunnit i år. Familjehästen 2 har äntligen fått ett perfekt spår på sprint. 3 spurtslog 2 senast - den streckar vi också. 9 är bästa hästen, har toppform och tar startrygg på Tillman)

4) 10,11,12 r7-6 (bra trehästarslås)

5) 2,4,5,7,8,9,10 r3-11 (garderar detta klass II lopp. Tror i första hand på Erik med 4)

6) 5,7,14,15 r9-4 (strykningar i spårtrappa ändrar förutsättningarna radikalt. 7 och 8 skulle startat från spår 9 och 11 men fick nu 5 resp 6, vilket gynnar dem mycket. Tre strukna gör färre att runda för 14 och 15. Fast Agnes har utvecklats hos Troels Andersen. Erik kan ge 14 en smörresa. Från bästa spåret fem kan Örjan köra till spets med jättefina 7 Augusta)

7) 1 r4-2 (1 SoS. Örjan kan inte ta ledningen och kryper ner i rygg på 1 och får en preparé till Elitloppet. 4 Volstead trycker men vinner knappast från dödens. 8 körs med skor ro och är chanslös från spår 8.)

Kostar 1470:-. Hoppas några av mina skrällar vinner så att det kan bli lite utdelning.
Gammal 2016-05-21, 11:30   #108

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vilka spikar du idag?
Frågan är felformulerad. Rätt är; Hur ser ditt system ut idag?
Sharps har blivit kärringfierat och väldig få vågar stå för några förhandare.
Mvh Uffe
Spiken64 (+5), SO (+5)

Senast redigerad av Grant den 2016-05-21 klockan 13:50.
Gammal 2016-05-21, 11:49   #109

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det finns nog bättre sjuor som går att ha i åtanke. Men det går ju att ha hängslor
och livrem. Den gamla hederliga garderingen glöms ofta bort å Sharps.

Mvh Uffe
Det tror jag inte. Jag hittar inga bättre sjuor inom V5 som spikar, dessutom är det knappast spåret som är anledningen att singelstrecka.
Gammal 2016-05-21, 11:56   #110

Grants avatar

Smile

Citat:
Det tror jag inte. Jag hittar inga bättre sjuor inom V5 som spikar, dessutom är det knappast spåret som är anledningen att singelstrecka.
Somsagt, det går att ha med de man tror på utan att spika.

Man bör spika efter boken hursomhelst och då handlar det om spår 2-6 å 2140a.

Mvh Uffe
Gammal 2016-05-21, 11:56   #111

Sharp$: 1042
Standard

I ronden säger ludde: toppform på mosaique face, barfota runt om. Vad är det som gäller egentligen?
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 12:04   #112

Rickarts avatar

Sharp$: 2727
Standard

AB
"8 Mosaique Face (Lutfi Kolgjini) ser allting bra ut med.Som han känns har han absolut toppform, men från det här läget får han det svårt. Jag är inte ute efter en Elitloppsbiljett. Jag är ute efter 400 000 kronor i första hand. Går barfota runt om och räknas alltid med chans när han startar, säger Ludde."
Gammal 2016-05-21, 12:04   #113

Standard

Citat:
Ja, 12,2 i årsdebuten. Lär ju inte vara sämre i dag. Given spik
Gammal 2016-05-21, 12:15   #114

Shooters avatar

Standard

Citat:
Somsagt, det går att ha med de man tror på utan att spika.

Man bör spika efter boken hursomhelst och då handlar det om spår 2-6 å 2140a.

Mvh Uffe
Onödigt dyrt och inget bra systemupplägg att köra spiklöst. Dessutom är regler till för att brytas.
Gammal 2016-05-21, 12:17   #115

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vilka spikar du idag?
Hela omgången känns iskall för min del.

Jag vet inte. Jag ska bara lira en liten bong.
Magic Tonight, Tellmeastory är tänkbara på intrycken senast. Kanske 10 Cavat On Track, som riktigt tufft ställningstagande?

Jag ska ha 3 spikar och mina skrällar ska vara med. Små förhoppningar idag.
Det är kul att delta.

Citat:
Frågan är felformulerad. Rätt är; Hur ser ditt system ut idag?
Sharps har blivit käringfierat och väldig få vågar stå för några förhandare.
Mvh Uffe
Du är en av dem som bryr sig om andras system, Grant. För många av oss andra kvittar det fullständigt hur folk lämnar in.

Att utbyta idéer är intressant. Droppa en klaring eller ett långskott med motivering till varför. Det funkar ibland och andra gånger inte. Förhoppningen finns sedan att någon blir hjälpt av tugget och får med sig ett vinstgivande extrastreck.

DD-tjugan idag:

5,10,14,15 mot 2.

10 Q.V.V. har blivit en följehäst för mig. Tufft motstånd, men givet chansstreck för mig.
Nog såg 2 Magic Tonight fin ut i avslutningen senast?

Motdrag?
Gammal 2016-05-21, 12:19   #116

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drphilsner Visa inlägg
I ronden säger ludde: toppform på mosaique face, barfota runt om. Vad är det som gäller egentligen?
Igår fredag sa Ludde i atg.se, att Mosaique Face går med skor ro. Det lät som ett avslag - om man nu ska lita på Ludde. Det gör jag och spikar 1.
Gammal 2016-05-21, 12:23   #117

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5136
Standard

Öppna programmet på sidan för V5-4! Men den kanske har för låg procent för eder smak?

Citat:
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 12:23   #118

Shooters avatar

Standard

Sista loppet tror jag att Magic Tonight vinner. Jag spikade hästen i årsdebuten, men Örjan sket fullständigt i det, vilket inte var helt oväntat (Man vet dock aldrig ...). Idag lär de visa upp en helt annan häst. Ändå garderar jag då Nimbus förmodligen sitter i spets, Ludde känner sig nog tvungen att gå fram utvändigt om ingen annan gör något och Food Money är kanske hästen med bästa formen. Dessutom gillar jag den skarpt.
Gammal 2016-05-21, 12:27   #119

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Öppna programmet på sidan för V5-4! Men den kanske har för låg procent för eder smak?
Varför? För att de rankar den först? Om man tror att en häst är klart bäst i loppet, varför ska man då gå på en annan bara för att programmet sätter den före? Jag förstår inte grejen.
Gammal 2016-05-21, 12:30   #120

Standard

Citat:
Sista loppet tror jag att Magic Tonight vinner. Jag spikade hästen i årsdebuten, men Örjan sket fullständigt i det, vilket inte var helt oväntat (Man vet dock aldrig ...). Idag lär de visa upp en helt annan häst. Ändå garderar jag då Nimbus förmodligen sitter i spets, Ludde känner sig nog tvungen att gå fram utvändigt om ingen annan gör något och Food Money är kanske hästen med bästa formen. Dessutom gillar jag den skarpt.
Problemet med att räkna på Örjan och MT i detta lopp är ju att den redan har en elitloppsplats. Hade väl annars varit givet att det körts offensivt idag. Nu är det väl risk att ett lite snällare lopp är mer optimalt inför två hårda lopp nästa helg om den går till final då.
Gammal 2016-05-21, 12:34   #121

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Spitcam Jubb vann med 5 längder på just gävle 6 mars. Kanske en liten kantboll?

https://www.atg.se/spel/2016-03-06/v...opp10/resultat
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 12:38   #122

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Det ska jävligt mycket till för att vinna från dödens i det här sällskapet. Volstead må vara en blivande kanon men jag är tveksam.
Exakt min mening.

Blev hånad i annan tråd för att vara enfaldig nog att tro på att Magic tar sig förbi sida vid sida...

Förstås inget jag tar gift på men Björn säger nåt liknande i Björnkollen angående Nimbus första 100 meter. Därmed en favorit jag ratar.

Ser inte riktigt att någon går i dödens o själv vinner loppet, isåfall söker man nog bland Magic (om han inte laddas), Västerbo Highflyer eller möjligtvis Cool Keeper.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 12:38   #123

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Problemet med att räkna på Örjan och MT i detta lopp är ju att den redan har en elitloppsplats. Hade väl annars varit givet att det körts offensivt idag. Nu är det väl risk att ett lite snällare lopp är mer optimalt inför två hårda lopp nästa helg om den går till final då.
Behöver väl bara köra till en gång under loppet & det är på upploppet efter att Melander & Ludde kört klart mot Nimbus.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 12:42   #124

Grants avatar

Smile

Citat:
Du är en av dem som bryr sig om andras system, Grant. För många av oss andra kvittar det fullständigt hur folk lämnar in.
Strecklistan å ATG.se baseras på hur alla lämnar in och den refererar
alla till. Sen att det regerar en kärringmentaitet å Sharps är ju en helt
annan fråga. Efterhandare är lättare att få in. Teoretiska spel är billigast.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-05-21 klockan 13:09.
Gammal 2016-05-21, 12:53   #125

Standard

Citat:
Strecklista å ATG.se baseras på hur alla lämnar in och den refererar
alla till. Sen att det regerar en kärringmentaitet å Sharps är ju en helt
annan fråga. Efterhandare är lättare att få in. Teoretiska spel är billigast.

Mvh Uffe
Trodde inte det fanns några strecklistor längre. Var hittar jag dom ? Jag hittar bara listor över hur insatserna är fördelade i resp lopp på V75 på atg.se
Gammal 2016-05-21, 12:55   #126

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Exakt min mening.

Blev hånad i annan tråd för att vara enfaldig nog att tro på att Magic tar sig förbi sida vid sida...

Förstås inget jag tar gift på men Björn säger nåt liknande i Björnkollen angående Nimbus första 100 meter. Därmed en favorit jag ratar.

Ser inte riktigt att någon går i dödens o själv vinner loppet, isåfall söker man nog bland Magic (om han inte laddas), Västerbo Highflyer eller möjligtvis Cool Keeper.
Om du anser att jag hånat dig iom det jag skrev så ber jag om ursäkt då det aldrig var min avsikt.

Det mesta talar väl för Nimbus i ledning med Magic i rygg och Volstead i dödens. Personligen tror jag att det står mellan dessa 2 och är Nimbus bra i ordning vinner han detta.
Gammal 2016-05-21, 12:56   #127

Standard

Citat:
Trodde inte det fanns några strecklistor längre. Var hittar jag dom ? Jag hittar bara listor över hur insatserna är fördelade i resp lopp på V75 på atg.se
hehe
Gammal 2016-05-21, 13:01   #128

Standard

7 Ceasar Sisu var mycket bra senast i årsdebuten då han endast hade mest styrketränat inför det. Han bör gå framåt med det loppet i sig. Han blev sjuk ifjol i ett par omgångar och fick behandlas med penicillin så han har inte varit skadad under uppehållet. Det gick så lång tid innan han blev frisk att vi tog besultet att vänta till våren med att starta. Med tanke på hur fin han var i åsdebuten så har Ceasar Sisu en spännande säsong framför sig då han är anmäld till alla fyraåringslopp senare. Enda ändringen är att han troligen går med helstängt huvudlag nu istället för öppet. Only One Winner och Ceasar Sisu är mina två bästa vinstchanser.
Gammal 2016-05-21, 13:03   #129

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1347
Standard

att ens spekulera att någon tar sig förbi Nimbus Cd är lönlöst, sen är frågan om han pallar för om det skulle bli hårt tryck under loppet
rickyfashion är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 13:07   #130

Grants avatar

Smile

Citat:
Var hittar du dom listorna?

Borta på Tobaken/Ombudet sätter gubbarna streck på sina kuponger.
Dom strecken tror jag Atg använder till något.

Mvh Uffe
Gammal 2016-05-21, 13:08   #131

Standard

Nu förstår jag inte vilka andra slumpmässiga saker du tolkar in i resonemanget:
Jag uppfattade det som att du inte hittade några andra hästar med startnummer 7 att spika i V5-omgången. Jag ville därför rikta ditt sökljus mot ett intressant och plausibelt alternativ. Jag uppmärksammade först därefter procenten på hästen och förstod att du troligen avspisat denna då den ej låg i topp på procentlistan och därmed var ett alldeles för vågat spelobjekt. Övriga saker du frågar eller resonerar om har du läst in i sammanhanget själv.

PS. När jag skrev "öppna programmet..." så skulle du inte ta det bokstavligen. Jag kunde istället ha skrivit: "Hörru, kolla fjärdä loppä på vefemman i pulverstan ida!" eller "Haver herren tillägnat det näst sista loppet i femloppsstreckspelet på V75-banan idag någon vidare tankemöda?"

Citat:
Varför? För att de rankar den först? Om man tror att en häst är klart bäst i loppet, varför ska man då gå på en annan bara för att programmet sätter den före? Jag förstår inte grejen.
Spiritus (+5)

Senast redigerad av Shizznit den 2016-05-21 klockan 13:13. Anledning: Post Scriptum Addendum
Gammal 2016-05-21, 13:12   #132

Standard

På lördag går elitloppståget. Guldfinalen på Gävletravet är sista möjligheten att knipa en biljett.
– Nu blir det full gas. Vi ska göra allt för att vara med, säger Pasi Aikio, tränare till förmodade favoriten Nimbus C.D.

Blir man inte inbjuden till Elitloppet får man kvala in av egen kraft.
Sista chansen är nu på lördag där tio elitloppssugna tränare sannolikt väntade med spänning på att startspåren skulle lottas till H.K.H Prins Daniels lopp i söndags.
Att Pasi Aikio tycker att han drog vinstlotten råder inget tvivel om.
– Innerspår var precis vad jag hade önskat, säger tränaren som i höstas fick det tunga ansvaret att axla Stefan Hultmans stjärnstall då denne drabbades av sjukdom.
En av uppgifterna var att få med fjolårets genombrottshäst Nimbus C.D. i Elitloppet.
Ett uppdrag som ska slutföras på lördag.
– Hade han redan fått sin elitloppsbiljett så hade vi inte startat här. Men nu får vi fixa det den här vägen istället, säger Aikio vars sexåring inlett säsongen med tre raka tredjeplatser.
En säsongsstart som påminner om då han kom till Hultman i fjol och efter tre uppmjukande förluster startade en fem starter lång segerrad inkluderat miljonloppet Jubileumspokalen.
– Vi hoppas på samma utveckling i år, förstås. Hästen har gått ungefär som förväntat i de här loppen. Visst hade jag hoppats på lite mer senast, men samtidigt blev det ett konstigt lopp där han fick lägga flera speeder på vägen. Men det verkar ha gjort susen, jag har aldrig känt honom så fin som i senaste backjobbet.
På vilket sätt?
– Han var riktigt peppad, som att han snäppat upp sig ett hack. Han har varit spänstig hela tiden, men nu var han mer med mentalt.
Vad tror du att det betyder?
– Att han är väldigt nära hundraprocentig form.

”En låg 1.09-tid”
Trots, eller kanske just för att, han gjort sig känd som en av landets startsnabbaste hästar har Nimbus C.D. aldrig tävlat med någon form av stängt huvudlag. Något man ofta tar till för att få hästar mer fokuserade och snabbare i starten.
– Det stämmer att han aldrig gått så hos oss och vad jag vet gick han bara med öppet huvudlag i sin tidigare regi också. Självklart är det något vi har funderat på, liksom att han aldrig tävlat med rycktussar. Det är växlar vi kan plocka framöver, men jag har inga planer på att göra det redan på lördag.
Men taktiken är väl ändå att köra i spets?
– Ja, full gas, det är grundplanen. Hästen är riktigt bra i ledningen och har läge att komma dit.
Hur fort tror du att han kan springa på lördag?
– Det beror givetvis på väder och bana. Blir det fina förutsättningar så ska han ha en låg 1.09-tid i kroppen, säger Pasi Aikio som aldrig haft en häst som varit nära en elitloppsplats tidigare.
Med Nimbus C.D. finns plötsligt möjligheten att han ska få infria ett löfte han gav redan i tonåren då han bestämde sig för att inte dricka alkohol.
– Jag har alltid sagt att jag ska dricka mitt första glas den dagen jag vinner Elitloppet. Det står jag fast vid.
Men först gäller det förstås att kvala in. Och att lördagens guldfinal betyder något extra för Nimbus C.D:s till synes ständigt kolugne tränare behöver man inte tvivla på, oavsett hur han agerar på utsidan.
– Det blir pirrigt. Jag vet inte om det kommer att märkas på mig, men jag kommer att ha fjärilar i magen. Det blir nog ett av de nervösaste lopp jag har upplevt, säger Pasi Aikio.

Robin Johansson, Kanal 75
Gammal 2016-05-21, 13:23   #133

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8428
Standard

Dagens bästa värde tycker jag är platsspelet på nr 8 Grappa Boe i V75-6 som strukits ner till spår 6 och har betydligt mer på kontot än alla innanför. Hästen är lättplacerad och 5,50 på plats ligger på tok för högt i detta tolvhästarslopp.

Oddset 5,50 finns på Betsafe för er som inte är limmade där. 4,50 finns på Bet365 och Unibet.
Gammal 2016-05-21, 13:25   #134

Standard

Citat:
Var hittar du dom listorna?

Borta på Tobaken/Ombudet sätter gubbarna streck på sina kuponger.
Dom strecken tror jag Atg använder till något.

Mvh Uffe
Helt korrekt Uffe!

De delar upp respektive systeminsats per streckad häst i varje lopp och räknar sedan ihop hur mycket alla spelare satsat på varje häst.

Den lista som sedan publiceras är en insatsfördelningslista som av okänd och märklig anledning fick namnet "spelformsprocent" när man skrotade den gamla streckfördelningen.

( Mest troligt eftersom ATG vågade stå för att man under ca 1½ år "gömt undan" det bättre spelmåttet! Nytt namn antyder att det var något helt nytt man bytte till. Vilket alltså absolut inte stämmer! )

Insatsfördelning hade varit ett mycket bättre namn än V75%.
Gammal 2016-05-21, 13:27   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Dagens bästa värde tycker jag är platsspelet på nr 8 Grappa Boe i V75-6 som strukits ner till spår 6 och har betydligt mer på kontot än alla innanför. Hästen är lättplacerad och 5,50 på plats ligger på tok för högt i detta tolvhästarslopp.

Oddset 5,50 finns på Betsafe för er som inte är limmade där. 4,50 finns på Bet365 och Unibet.
Och bland dagens sämsta värde är samma häst på V75.

Det kommer nog att vara mellan 2 och 3 ggr så många som får in den som reserv än som har "riktigt streck" för den hästen om hon vinner.
Gammal 2016-05-21, 13:34   #136

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Lirar inget V75 idag då det inte är jackpott, men några tidiga nätspel på b365 blir det:

V75-1 Paparazzi M. vinnare till 7,50ggr
Het spetskandidat som nästan är "klar" om han bara tar sig dit.

V75-2 Embrace'Em plats till 9,00ggr
Snabb ut, bra spår, bra kusk. I V75 har han lyckats platsa 2/5 ggr (varav ena gången från tillägg) trots att han alltid gått 15-hästarsfält. Sist var han tränarkörd så om vi räknar bort det är han 50%-ig på plats. Bara 11 motståndare den här gången.

V75-5 Jeter vinnare till 15ggr
Har i princip mest rutin och pengar i fältet. En av de bästa kuskarna som någonsin suttit upp. Okej läge. Skorna rycks för första gången i 27e starten! Finns även till 4ggr på plats.

V75-7 Nimbus C.D vinnare till 2,25ggr
Örjan har redan gett upp spetsstriden med värsta motbudet. Det enda jag ser emot egentligen är väl att Melander eller Ludde går fram i dödens och mördar honom.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 13:35   #137

moogies avatar

Reg.datum: dec 2015
Sharp$: 87
Standard

1) 1.Seedorf förstahäst, vinner om felfri. Hoppar han tar Duffman spets och vinner. Lås!

2) 3.Spitcam Jubb spets och vi har sett hur Kaj drar i tät. Tänkbar spik, men 2.Sugar Daddy intressant bf ro. 11.Wollafur vid öp.

3) 5.O.O.W tar över spets från Tillman och chansspikas!

4) 11.Björs Viking bäst, men 3.Höstbo Stig står 20m bättre nu än på Romme 10/4. 3-10-11 streckas!

5) Svårt - 5,7,9 Jörgen S i spets?

6) Spelvärdet ligger i att fälla Bergharn. Augusta i spets räcker länge, men 11 Navaj Brodda superintressant bf ro och med Johnny på ett sto!!!!

7) Vilken öppning att vänta Har lite feeling att Tillman gör en Royal Fighter igen. Hon följer ryggen på Nimbus och speedar ner dem. Luckan krävs dock!
.
moogie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 13:44   #138

Grants avatar

Smile

Citat:
Insatsfördelning hade varit ett mycket bättre namn än V75%.
Kärt barn har många namn, för min del är det OK att säga strecklistan.

Någon sammanställning finns väl inte å ATG.se däremot går den att få
ut på bong hos ombudet.

Att ATG bytte namn var det nog någon tanke med men man kunde
lika väl behållt "Strecklistan".

Mvh Uffe
Gammal 2016-05-21, 13:53   #139

Grants avatar

Smile

Citat:
Onödigt dyrt och inget bra systemupplägg att köra spiklöst. Dessutom är regler till för att bytas.
Spika bör man. Tveksamheten gäller att spika från spår 7 å 2140a.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-05-21 klockan 13:55.
Gammal 2016-05-21, 14:23   #140

Standard

Citat:
Och bland dagens sämsta värde är samma häst på V75.

Det kommer nog att vara mellan 2 och 3 ggr så många som får in den som reserv än som har "riktigt streck" för den hästen om hon vinner.
Citat:
Spika bör man. Tveksamheten gäller att spika från spår 7 å 2140a.

Mvh Uffe
Är det därför du säger kör strecklistan rätt av ibland😆
Gammal 2016-05-21, 14:33   #141

Standard

Citat:
Kärt barn har många namn, för min del är det OK att säga strecklistan.

Någon sammanställning finns väl inte å ATG.se däremot går den att få
ut på bong hos ombudet.

Att ATG bytte namn var det nog någon tanke med men man kunde
lika väl behållt "Strecklistan".

Mvh Uffe
Absolut inte. Att byta innehåll på ett etablerat begrepp skulle ha varit många ggr vansinnigare än att byta bort ett välbeskrivande begrepp.
Gammal 2016-05-21, 14:33   #142

Standard

Var inne på att låsa på 7,8 i avd sex alt. använda dem som A-hästar. Men spelvärdet är ju rätt borta på 8 sedan strykningarna. Är det först efter spelstopp som procenten läggs ihop och blir rättvisande?
Tar dock emot att spika Örjan, han vinner fan aldrig när man gör det..
Gammal 2016-05-21, 14:33   #143

Shooters avatar

Standard

Citat:
Nu förstår jag inte vilka andra slumpmässiga saker du tolkar in i resonemanget:
Jag uppfattade det som att du inte hittade några andra hästar med startnummer 7 att spika i V5-omgången. Jag ville därför rikta ditt sökljus mot ett intressant och plausibelt alternativ. Jag uppmärksammade först därefter procenten på hästen och förstod att du troligen avspisat denna då den ej låg i topp på procentlistan och därmed var ett alldeles för vågat spelobjekt. Övriga saker du frågar eller resonerar om har du läst in i sammanhanget själv.

PS. När jag skrev "öppna programmet..." så skulle du inte ta det bokstavligen. Jag kunde istället ha skrivit: "Hörru, kolla fjärdä loppä på vefemman i pulverstan ida!" eller "Haver herren tillägnat det näst sista loppet i femloppsstreckspelet på V75-banan idag någon vidare tankemöda?"
Jag vet inte vad du tolkar in för slumpmässiga saker i olika inlägg. Om du följer med i det som skrivs så kanske du hänger med bättre. Vad är det som du har svårt att förstå i nedanstående?

Mitt inlägg:

Grants inlägg:

Det finns nog bättre sjuor som går att ha i åtanke. Men det går ju att ha hängslor och livrem. Den gamla hederliga garderingen glöms ofta bort å Sharps.

Mitt svar på det:

Senast redigerad av Shooter den 2016-05-21 klockan 14:37.
Gammal 2016-05-21, 14:35   #144

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Var inne på att låsa på 7,8 i avd sex alt. använda dem som A-hästar. Men spelvärdet är ju rätt borta på 8 sedan strykningarna. Är det först efter spelstopp som procenten läggs ihop och blir rättvisande?
V75%-en på de strukna hästarna flyttas aldrig över i spellistorna. Det är bara i ATGs rättning som de byts ut mot reserverna.

Det påverkar alltså bara "värdet" ( som är tämligen intetsägande ) och utdelningen. Aldrig V75%en.
Gammal 2016-05-21, 14:36   #145

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Är det därför du säger kör strecklistan rätt av ibland.
Ibland? Jag har inte i närheten av den korpulens som ni andra besitter
här på forumet så därför är det bara att lägga karbonpapper emellan.

Å andra sidan så tycker jag att det är sällan som ekipage utom
strecklistan vinner.

Mvh Uffe
Shizznit (+10)
Gammal 2016-05-21, 14:36   #146

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 416
Standard

Citat:
Är knappast borta på grund av de två strykningarna.
denfete är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 14:39   #147

Grants avatar

Smile

Citat:
Absolut inte. Att byta innehåll på ett etablerat begrepp skulle ha varit
många ggr vansinnigare än att byta bort ett välbeskrivande begrepp.
Det gäller att köra på rätt sida av vägen.

Mvh Uffe
Gammal 2016-05-21, 14:40   #148

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av denfete Visa inlägg
Nej så är det förstås:-) Men spelvärdet minskar och Jim O känns väl kanske inte som något plus.
Gammal 2016-05-21, 14:43   #149

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av denfete Visa inlägg
Absolut inte. Vinstchansen har t o m ökat ganska mycket.

Men den är i realiteten MYCKET mer spelad än de 2.40% man kan läsa av från insatsfördelningen pga strykningarna.

Och det är förhållandet mellan vinstchans och "verklig" V75% som gör att jag menar att den inte är särskilt spelvärd. Den kommer inte att rensa i närheten av så mycket som den borde.
Gammal 2016-05-21, 14:55   #150

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8428
Standard

Citat:
Absolut inte. Vinstchansen har t o m ökat ganska mycket.

Men den är i realiteten MYCKET mer spelad än de 2.40% man kan läsa av från insatsfördelningen pga strykningarna.

Och det är förhållandet mellan vinstchans och "verklig" V75% som gör att jag menar att den inte är särskilt spelvärd. Den kommer inte att rensa i närheten av så mycket som den borde.
Tycker du skriver emot dig lite själv i detta inlägg när du skriver "borde". Du kan ju inte jämföra vinstchansen från spår 8 med 2,40% i ett femtonhästarslopp när realiteten är förändrad till spår 6 och kanske 5-8% insatsfördelning.

Var de första 2,40% från spår 8 med 15 hästar bättre eller sämre än det nuvarande utgångsläget med antalet hästar och spelprocent eller tycker det du det är ungefär samma spelvärde?

Senast redigerad av Sprite den 2016-05-21 klockan 14:57.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 14:58   #151

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

ibland tror jag du fastnar i vinkelvolten strappa...
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 15:00   #152

Standard

Jösses, vilken debatteknik. Hä' int' lätt å förklar'... Jag föreslog en i mitt tycke spelvärdemässigt bättre sjua att spika; en som avviker från kollektivet och har mycket bättre förutsättningar till avsevärt lägre procent. Du börjar blanda in en massa andra saker. Sen frågar du vad som var svårt att förstå i ett par helt andra inlägg? Ridå.

Citat:
Jag vet inte vad du tolkar in för slumpmässiga saker i olika inlägg. Om du följer med i det som skrivs så kanske du hänger med bättre. Vad är det som du har svårt att förstå i nedanstående?

Mitt inlägg:

Grants inlägg:

Det finns nog bättre sjuor som går att ha i åtanke. Men det går ju att ha hängslor och livrem. Den gamla hederliga garderingen glöms ofta bort å Sharps.

Mitt svar på det:

Gammal 2016-05-21, 15:05   #153

Manprinsens avatar

Standard

Jansson osäker på hur han ska göra från start med Jeppas?
Gammal 2016-05-21, 15:13   #154

Standard

Citat:
Hela omgången känns iskall för min del.

Jag vet inte. Jag ska bara lira en liten bong.
Magic Tonight, Tellmeastory är tänkbara på intrycken senast. Kanske 10 Cavat On Track, som riktigt tufft ställningstagande?

Jag ska ha 3 spikar och mina skrällar ska vara med. Små förhoppningar idag.
Det är kul att delta.

Att utbyta idéer är intressant. Droppa en klaring eller ett långskott med motivering till varför. Det funkar ibland och andra gånger inte. Förhoppningen finns sedan att någon blir hjälpt av tugget och får med sig ett vinstgivande extrastreck.

DD-tjugan idag:

5,10,14,15 mot 2.

10 Q.V.V. har blivit en följehäst för mig. Tufft motstånd, men givet chansstreck för mig.
Nog såg 2 Magic Tonight fin ut i avslutningen senast?

Motdrag?
Väl rutet! Lämnar alltid in det jag postar här precis exakt som det ser ut. Och alltid när det gäller V75 och V86 via ATG-ombud av gammal tradition. En ritual jag har. Men vem fasen förutom jag själv och Grant, uppenbarligen, bryr sig om mitt system och hur det går i slutändan. Det man är ute efter här är ju infon man kan få innan man lämnar in.

Kan tycka att det är lite underhållande att läsa dina inlägg Grant. Inte för att du någonsin bidrar med någon info som kan vara till hjälp för oss spelare när vi ska komponera ihop våra system utan för att din svenska ofta är helt offside.
Gammal 2016-05-21, 15:16   #155

Standard

Så här landade jag:
1: A 1 B 2,3,6,7,11,12 (Tar bort Bullyoung, galopprisk och sist i turordning)
2: A 3,11 B 4,6,7,8,9,10,12
3: 9
4: A 12 B 10,11 (Tror eg. 12 bara vinner)
5: 4
6: A 7 B 8,11,14 (Tvingades banta bort 4,10,13, hade helst haft med alla utom 2,6)
7: A A 2 B 1,4 (Svårt se det utanför dessa tre men en chansning att gå på MT som A)

Minst en A i 1/6
Minst en A i 1/7
Minst en A i 2/4
Gammal 2016-05-21, 15:25   #156

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Tycker du skriver emot dig lite själv i detta inlägg när du skriver "borde". Du kan ju inte jämföra vinstchansen från spår 8 med 2,40% i ett femtonhästarslopp när realiteten är förändrad till spår 6 och kanske 5-8% insatsfördelning.

Var de första 2,40% från spår 8 med 15 hästar bättre eller sämre än det nuvarande utgångsläget med antalet hästar och spelprocent eller tycker det du det är ungefär samma spelvärde?
Va? Den är spelad till 2.40 "egna" procent från spår 6 just nu. Var har jag gjort någon bedömning av hästens chans från spår 8?

Det är den procenten som jag menar att man inte ska låta sig förblindas av.

Om man tror att man ska få DET spelvärdet så lär man bli gruvligt besviken.

Det "borde" jag talar om är alltså hästens "egna insatser".

Sammanfattningsvis menar jag att vinstchansen inte har ökat tillräckligt mycket för att motsvara det "extraspel" som har tillkommit. Det är ju inte precis BG eller ÖK som fått ett förbättrat läge. JO lär hamna på vingel ändå.
Gammal 2016-05-21, 15:29   #157

Standard

Ska bli spännande att se hur det går för Cantabs Fortune den här gången. Visserligen fel läge för startsnabb häst men det blir i alla fall barfota runt om. Var inte tom när hon galopperade senast.
Gammal 2016-05-21, 15:34   #158

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lirar inget V75 idag då det inte är jackpott, men några tidiga nätspel på b365 blir det:

V75-1 Paparazzi M. vinnare till 7,50ggr
Het spetskandidat som nästan är "klar" om han bara tar sig dit.

V75-2 Embrace'Em plats till 9,00ggr
Snabb ut, bra spår, bra kusk. I V75 har han lyckats platsa 2/5 ggr (varav ena gången från tillägg) trots att han alltid gått 15-hästarsfält. Sist var han tränarkörd så om vi räknar bort det är han 50%-ig på plats. Bara 11 motståndare den här gången.

V75-5 Jeter vinnare till 15ggr
Har i princip mest rutin och pengar i fältet. En av de bästa kuskarna som någonsin suttit upp. Okej läge. Skorna rycks för första gången i 27e starten! Finns även till 4ggr på plats.

V75-7 Nimbus C.D vinnare till 2,25ggr
Örjan har redan gett upp spetsstriden med värsta motbudet. Det enda jag ser emot egentligen är väl att Melander eller Ludde går fram i dödens och mördar honom.
Får bli ett till lir:

V75-6 Mimi Af Djupmyra plats till 8ggr
Ständigt underskattad, startsnabb, travsäker, rutinerad, nedstruken till toppspår, bra kusk, endast 12 hästar kvar i fältet.

Gammal 2016-05-21, 16:01   #159

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jösses, vilken debatteknik. Hä' int' lätt å förklar'... Jag föreslog en i mitt tycke spelvärdemässigt bättre sjua att spika; en som avviker från kollektivet och har mycket bättre förutsättningar till avsevärt lägre procent. Du börjar blanda in en massa andra saker. Sen frågar du vad som var svårt att förstå i ett par helt andra inlägg? Ridå.
Ridån gick tydligen ner för länge sedan, när du började dilla om att spika hästar med startspår 7 bara för saken skull.

Du ska få ett tips av mig om du gillar nummerspel: Lotto!

Senast redigerad av Shooter den 2016-05-21 klockan 16:09.
Gammal 2016-05-21, 16:07   #160

Sharp$: 5062
Standard

Var är doob?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 16:14   #161
Banned

Standard

System 1:

Förmodligen dumstrut på, spikar Troels i stoloppet. Men, men. Den som lever får se.

Avd
1: 1, 5, 7, 12
2: 2 Sugar Daddy
3: 5 Only One Winner
4: 3, 10, 11, 12, 14
5: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10
6: 15 Fast Agnes
7: 1, 2, 3, 4, 8, 9, 10

System2:

Avd
1: 1, 5, 7, 12
2: 2, 3, 6, 11
3: 5, 9
4: 12 Tangen Haap
5: 4 Cash a Cheque Em
6: 4, 5, 7, 8, 13, 14, 15
7: 1, 2, 3, 4, 8, 9, 10

Senast redigerad av Stankarn den 2016-05-21 klockan 16:56.
Gammal 2016-05-21, 16:17   #162

Manprinsens avatar

Standard

Om ca 1 timme kommer jag sitta här och svära åt Torbjörn Jansson.

Avd
1: 1, 6, 7 (12)
2: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 11 (5)
3: 4 Jeppas Maxi (9)
4: 12 Tangen Haap (11)
5: 4 Cash a Cheque Em (5)
6: 4, 5, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 15 (6)
7: 1, 2, 4 (3)
Gammal 2016-05-21, 16:20   #163

Standard

Du är helt fantastisk på att provocera, alternativt urbota korkad med skygglappar stora som Närke. Jag hoppas på det förra. Tror jag.

Åter till ämnet: Legoholm Zon höll bra senast, tycker du inte?

Citat:
Ridån gick tydligen ner för länge sedan, när du började dilla om att spika hästar med startspår 7 bara för saken skull.

Du ska få ett tips av mig om du gillar nummerspel: Lotto!
Gammal 2016-05-21, 16:22   #164

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6886
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Var är doob?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
På twitter.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 16:24   #165

Standard

Erik vände bort dom i starten. Höll perfekt tempo. Bra att man inte garderade utan litade på första tanken. Erik
Gammal 2016-05-21, 16:24   #166

Standard

So it begins...spets och slut, hämta ut!
Gammal 2016-05-21, 16:25   #167

Manprinsens avatar

Standard

Värdelöst, varenda jävel galopperar. Queer Fish är och förblir en snackhäst.
Gammal 2016-05-21, 16:27   #168

Standard

Inget av de bättre och mer spännande V75 lopp man sett. Ingen bra start för dom som hoppas på hög utdelning idag.
Gammal 2016-05-21, 16:27   #169

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Mycket snack innan så skönt att inleda med spik......snack snack snack
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 16:27   #170

Sharp$: 2218
Standard

Queer fish med skor är ju klass 2 kuse
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 16:28   #171

Shooters avatar

Standard

Citat:
Du är helt fantastisk på att provocera, alternativt urbota korkad med skygglappar stora som Närke. Jag hoppas på det förra. Tror jag.

Åter till ämnet: Legoholm Zon höll bra senast, tycker du inte?
Det är väl snarare så att du slänger dig in i en diskussion utan att förstå vad det handlar om. Om jag skriver att jag spikar en häst där nackdelarna är kusken och startspåret sju, så börjar du och Grant att dilla om att det finns bättre sjuor att singla. Wake up!

Legoholm Zon har varit struken länge och är inte aktuell idag.
Gammal 2016-05-21, 16:30   #172

Standard

typiskt, man lär sig aldrig, Erik voltkungen vänder bort dem och man har gard. med 5 hästar ..
Gammal 2016-05-21, 16:30   #173

Rickarts avatar

Sharp$: 2727
Standard

Citat:
Det är väl snarare så att du slänger dig in i en diskussion utan att förstå vad det handlar om. Om jag skriver att jag spikar en häst där nackdelarna är kusken och startspåret sju, så börjar du och Grant att dilla om att det finns bättre sjuor att singla. Wake up!

Legoholm Zon har varit struken länge och är inte aktuell idag.
Men det finns bättre sjuor att välja
Shooter (+10)
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 16:31   #174

Sharp$: 3439
Standard

1.30 i odds, Erik tveksam!!. Någon sa till någon att den vinner. Länge sen jag såg 1,30 i odds.

55% 1,30 hmm
Gammal 2016-05-21, 16:31   #175

Standard

Intrycket de senaste starterna har varit klart positivt!

Citat:
Det handlar om startspåret, Legoholm Zon är aktuell idag.
Gammal 2016-05-21, 16:31   #176
Banned

Standard

....och Erik A tillbaka i "the flow"....
Gammal 2016-05-21, 16:33   #177
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
1.30 i odds, Erik tveksam!!. Någon sa till någon att den vinner. Länge sen jag såg 1,30 i odds.

55% 1,30 hmm
Ja, men ärligt. Den mötte ju bara skit. Klart spetsläge (vända bort packet), sämre insats senast förmodligen en reaktion på tömningen mot Kiren starten innan.

Att Melker är med på målfotot säger f-n allt....
Gammal 2016-05-21, 16:39   #178

Standard

Kan man hoppas att loppet nu slutar som vid badkarskörningen. Sugar Daddy släpper till Scarlets M och Veijo hamnar långt bak. Testar att dunka in 10 kr på en rak tvilling 2-4 till drygt 20 ggr just nu.
Gammal 2016-05-21, 16:45   #179

Manprinsens avatar

Standard

SÅJA ÖRJAN!!

Fan vilken skit Baryton är, inte ens Johnny kunde övertyga den där livströtta kraken efter sitt livs smörresa.
Gammal 2016-05-21, 16:45   #180

Standard

Hahaha köttbullen stendog på upploppet tackarrr
Gammal 2016-05-21, 16:46   #181

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 635
Standard

Bedrövligt va dåligt alla kuskar körde, fyfan.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 16:46   #182

Standard

Mycket galopper. Då kom det en liten skräll vilket behövdes
Gammal 2016-05-21, 16:48   #183

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Helvete vilket lopp Veijos häst gör
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 16:48   #184

Standard

Behövdes inte där, eftersom ja spikade 4
Gammal 2016-05-21, 16:49   #185

Manprinsens avatar

Standard

Veijo gjorde en Svanstedt på Baryton tydligen...
Gammal 2016-05-21, 16:49   #186

Standard

Spitcam borde gett upp dirr. Nu vart det galopp.
Gammal 2016-05-21, 16:49   #187

Standard

Fint Örjan! Tycker lite synd om Veijo dock. Tellmeastory var grym. Även Baryton gjorde det ju bra trots strulet i sista sväng.
Gammal 2016-05-21, 16:52   #188

Standard

Tycker mer synd om pgn häst som gjorde det ännu bättre, öpnna i det där tempot å sen matar på.
Gammal 2016-05-21, 16:55   #189
Banned

Standard

Ingen som tror att Redéns 11 Cantab Fortunes kan vara med på fotot?

TVILLING
Inlämnat: 2016-05-21, 16:54
Gävle Lopp 7

Hästar
3, 4, 5, 9
Utgångshästar
11 Cantabs Fortune

4 x 50,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Gammal 2016-05-21, 16:57   #190

Standard

Kan man få 5 ggr på Only One Winner känns spelvärdet ok. Då ligger inte oddset hos statliga monopolet så långt från vad de internationella spelbolagen erbjöd. Det är väl mycket som talar för spets och slut på den. Premier Kronos med dubbelrött lär inte nå upp till de 25 ggr som B365 erbjöd på den igår.
Gammal 2016-05-21, 16:57   #191
Banned

Standard

Citat:

Avd
Eller....annars hör man någon sjunga "hallelujah....".....
Gammal 2016-05-21, 17:03   #192

Standard

Citat:
Värdelöst, varenda jävel galopperar. Queer Fish är och förblir en snackhäst.
Det ska vara barfota och dessutom bike ( dvs även auto ) för att det ska vara rätta sprutten i den kusen.

Men visst, den missas sällan att lyftas fram och är således aldrig något supervärde på den. Jätte-loppet den gjorde förra påsken är svårt att glömma för många.
Gammal 2016-05-21, 17:03   #193

Standard

Ska T jansson skrälla och vinna med en favorit det är den stora frågan hahah
Gammal 2016-05-21, 17:04   #194

Standard

Provar en trio med Fredericus som vinnare och 4,5 som två och trea.
Gammal 2016-05-21, 17:07   #195

Standard

Usain Swing, wow!!!
Gammal 2016-05-21, 17:07   #196

Manprinsens avatar

Standard

Snälla Torbjörn Jansson, gå i pension nån gång.
Gammal 2016-05-21, 17:08   #197

Standard

hahahaha....skulle precis börja skriva att Eriksson borde skaffa sig ett par ballar och sluta köra på innerspår och ge hästen chansen nån gång precis när luckan kommer och han störtar till vinst!!!

I stand corrected, sir!
Gammal 2016-05-21, 17:08   #198

Standard

Andra gången i rad Only One Winner tvärstannar på upploppet.
Gammal 2016-05-21, 17:09   #199

Standard

men snälla , ibland man undrar om dem inte gör med flytt, helt otroligt ..
Gammal 2016-05-21, 17:09   #200

Standard

Citat:
Idag blir det Erik Adielssons dag. Och därmed mitt bolagssystems stora dag.

1) 1 r7-6 (1 är ett ämne till stjärna i Stig Hs regi. SoS)

2) 2,3,4,6,10,11,12 r7-1 (favoriten 6 är ute på långresa. Har några startsnabba innanför. Det kan bli en snabb öppning. Tränaren till 2 tycker hans har lite bättre vinstchans än Queer Fish i avd I. 6 kan bli över i spåren. Det känns bäddat för en vinnare från bakspår)

3) 2,3,4,5,9 r7-1 (favoriterna 4 och 5 har ännu inte vunnit i år. Familjehästen 2 har äntligen fått ett perfekt spår på sprint. 3 spurtslog 2 senast - den streckar vi också. 9 är bästa hästen, har toppform och tar startrygg på Tillman)

4) 10,11,12 r7-6 (bra trehästarslås)

5) 2,4,5,7,8,9,10 r3-11 (garderar detta klass II lopp. Tror i första hand på Erik med 4)

6) 5,7,14,15 r9-4 (strykningar i spårtrappa ändrar förutsättningarna radikalt. 7 och 8 skulle startat från spår 9 och 11 men fick nu 5 resp 6, vilket gynnar dem mycket. Tre strukna gör färre att runda för 14 och 15. Fast Agnes har utvecklats hos Troels Andersen. Erik kan ge 14 en smörresa. Från bästa spåret fem kan Örjan köra till spets med jättefina 7 Augusta)

7) 1 r4-2 (1 SoS. Örjan kan inte ta ledningen och kryper ner i rygg på 1 och får en preparé till Elitloppet. 4 Volstead trycker men vinner knappast från dödens. 8 körs med skor ro och är chanslös från spår 8.)

Kostar 1470:-. Hoppas några av mina skrällar vinner så att det kan bli lite utdelning.
Spiken och två skrällar sitter. Än lever hoppet.
"Bara" fyra avdelningar kvar.
Gammal 2016-05-21, 17:09   #201

Manprinsens avatar

Standard

Så jävla tråkigt att den där får vinna. Dom har ju pissat bort V75 segrar på sin feghet tidigare när man spelat den. Vill man inte vinna varje gång så kan man lika gärna stå utan segrar.
Gammal 2016-05-21, 17:10   #202

Shooters avatar

Standard

Citat:
Andra gången i rad Only One Winner tvärstannar på upploppet.
Riktig surhäst.
Gammal 2016-05-21, 17:16   #203
SO

SOs avatar

Standard

Citat:

Avd
Har du aldrig hört talas om att Norrländskt Stål Biter ===
Gammal 2016-05-21, 17:16   #204
Banned

Standard

Citat:
Spiken och två skrällar sitter. Än lever hoppet.
"Bara" fyra avdelningar kvar.
Lycka till, hoppas att det räcker ända hem!
mackpeter (+2)
Gammal 2016-05-21, 17:18   #205

Standard

Citat:
Snälla Torbjörn Jansson, gå i pension nån gång.
Vet inte vilken kusk som hade vunnit med Jeppas Maxi så som den gick på upploppet.
Helge (+3)
Gammal 2016-05-21, 17:20   #206

Standard

Spelar ingen roll vilken häst T jansson kör som är favorit han vinner ej! Kolla alla mina poster genom åren så ser ni min röda tråd. Han är och förblir en platskusk Punkt
Gammal 2016-05-21, 17:21   #207
Banned

Standard

Dagens stänkare...

Minst 5 ggr på plats men jag laddar för lite större pengar.....

3, 10, 11, 12
Utgångshästar
14 Lome Lykt

4 x 50,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Gammal 2016-05-21, 17:21   #208

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Vet inte vilken kusk som hade vunnit med Jeppas Maxi så som den gick på upploppet.
Den såg riktigt jävla dassig ut håller jag med om. Men man såg ju redan från start att Torbjörn hade gett upp trots att hästen kan öppna.
Gammal 2016-05-21, 17:27   #209

Shooters avatar

Standard

Sätter en liten slant på Hallsta Vinnex. Den hoppar väl som vanligt, men ett litet spel är den värd.
Gammal 2016-05-21, 17:33   #210
Banned

Standard

Citat:
Den såg riktigt jävla dassig ut håller jag med om. Men man såg ju redan från start att Torbjörn hade gett upp trots att hästen kan öppna.
Inte för att jag vill strö salt i såret...men nog streckades Jeppas Maxi idag på väldigt gamla meriter?..
Gammal 2016-05-21, 17:36   #211

Standard

Snyggt SO! Art Nökkve var grym!
Gammal 2016-05-21, 17:37   #212

Standard

tack och snyggt SO.. tacksam
Gammal 2016-05-21, 17:37   #213

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Inte för att jag vill strö salt i såret...men nog streckades Jeppas Maxi idag på väldigt gamla meriter?..
Ja, lite så faktiskt. Motståndet såg överkomligt ut också.
Gammal 2016-05-21, 17:37   #214

Standard

Tack SO för ett helvetes bra tips! Det är sånt sharps är till för!
dado (+10)
Gammal 2016-05-21, 17:38   #215

Standard

Ja man kan sina kallblod. Art N såg väldigt fin ut barfota sist som jag skrev i första inlägget i denna slinga ��
Gammal 2016-05-21, 17:38   #216
SO

SOs avatar

Standard

Halleluja

jag kunde inte hålla mig,litar på EGNA ÖGON

Gävle Lopp 8

Lördag 2016-05-21

Start: 17:27

Kostnad: 1 000,00 kr

Se loppet

Hästar

10Art Nökkve

Visa kvittodetaljer
dado (+5), mocka (+5), Fidus (+5), Fefaifb (+5)
Gammal 2016-05-21, 17:39   #217

Standard

Säger bögenbjörn att han skulle köra som om han hade bästa hästen.....ååååkej. gå tidigare och lägg dig i dödens. Han behövde inte vinn. Bara bli 2.a

Senast redigerad av shjuve9le den 2016-05-21 klockan 17:40.
Gammal 2016-05-21, 17:39   #218

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Säger bögenbjörn att han skulle köra som om han hade bästa hästen.....ååååkej. gå tidigare och lägg dig i dödens. Sopa
Haha, ja snacka om att det är klappträn till kuskar som kör i dessa lopp... Herrejävlar...
Gammal 2016-05-21, 17:40   #219

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Sätter en liten slant på Hallsta Vinnex. Den hoppar väl som vanligt, men ett litet spel är den värd.
Fortsätt med det. En dag blir vi belönade!

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Snyggt SO! Art Nökkve var grym!
Det visste vi väl alla om? Vi som följer Harstads tävlingar på Söndagskvällarna.

Jag hade lås på 1 och 10.

Tyvärr redan åkt på Veijo i avd 2. Typiskt att det ska vara Wollafur, som jag spikade med Robban nyligen.

Håkan Skoglund har visat upp två hästar i toppskick idag. Välförtjänt seger.
mocka (+5)
Gammal 2016-05-21, 17:41   #220

Shooters avatar

Standard

Rak DD: 7-2. Kan bli så att Robban tar DD-1, men jag testar två ggr Örjan.
Gammal 2016-05-21, 17:41   #221

Standard

Citat:
Tja, du kan ju få höra mina tankar. Men dom är personliga i ärendet eftersom jag var på Bergsåker den 21 april. Då vann Håkan Skoglund nämligen ett lopp och i segerintervjun berättade han att i morgon startar jag Art Nökkve i Umeå och är ganska segerviss. Hästen hade känts jättebra i träning och nu skulle det bli barfota.

Och som han vann! Låg i mitten men körde fram till dödens efter 7-800 meter Ganska okörd om man får säga så. Tid 26.7. Du kan ju se loppet i efterhand. Vann med 7 längder. Björs Viking (!) favoriten, med Ohlsson, kunde inte hänga med 6oo kvar då det gick ganska fort och slog på en galopp.

Spik på allt dvs V4 och V64 och tungt vinnarspel så det blev en god dag. Stod länge i ca 3.5 ggr men sjönk till 2.63 på slutet tyvärr. Det var flera som var på Bergsåker tydligen.

Så jag spikar nu på V75, inbillar mig att Håkan kan köra en låg 25;a, kanske ännu bättre till och med, om det inte strular för mycket på vägen trots att det finns en massa hyfsade hästar med i fältet. På Bergsåker i går pratades det en hel del om hästen och det antyddes att Håkan var väldigt positiv. Möjligt att Björs Viking kan utmana eftersom det vankas tydligen skoryck på den fronten. Men jag har tagit ställning trots att Håkan inte vunnit på V75 sedan 2006. Men han har 1100 segrar innanför västen och är väldigt rutinerad på kallblod
SO - glasklar analys och slutsats!
Gammal 2016-05-21, 17:42   #222

Shooters avatar

Standard

Citat:
Fortsätt med det. En dag blir vi belönade!
Det såg ganska bra ut i andra starten, men inte i den giltiga.
Gammal 2016-05-21, 17:45   #223

Sharp$: 11975
Standard

Minns för ca 30 år sedan. Jag o polaren hade lirat Bombing Attack på Dannero, vi lovade Håkan Skoglund en Whiskey om den vann. Den vann lätt o efter loppet frågade han en polare om han trodde att vi skulle hålla löftet-Givetvis, svarade han. Nästa travdag på Umåker så hade vi lagt en sjuttis i en skokartong, som vi räckte över åt honom...Jäkligt kul att han vann idag.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 17:47   #224

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52726
Standard

Citat:

Apropå Björs Viking - så här skriver Travronden:
"Båda gångerna som ÖK kört tidigare har det slutat med galopp".
Ni såg kanske själva nyss vad som hände...
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 17:48   #225
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
SO - glasklar analys och slutsats!
Tack för dom vitsorden, Det värmde. Det var ju du som väckte frågan eller hur. Och 24 tid dessutom! Sälla jag kladdar på det här viset men kunde intye låta bli, hehe Spik på allt idag dessutom. Härliga tider
mackpeter (+10)
Gammal 2016-05-21, 17:49   #226

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Rak DD: 7-2. Kan bli så att Robban tar DD-1, men jag testar två ggr Örjan.
Jag har 5,10,14,15 mot 2

Augusta såg fin ut på värmningsbilderna.

Citat:
Det såg ganska bra ut i andra starten, men inte i den giltiga.
Så är det. Hästen är dock i princip alltid streckvärd på sin fart. Jag gillar ha med sådana hästar vid streckspel.
Shooter (+20)
Gammal 2016-05-21, 17:50   #227
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Minns för ca 30 år sedan. Jag o polaren hade lirat Bombing Attack på Dannero, vi lovade Håkan Skoglund en Whiskey om den vann. Den vann lätt o efter loppet frågade han en polare om han trodde att vi skulle hålla löftet-Givetvis, svarade han. Nästa travdag på Umåker så hade vi lagt en sjuttis i en skokartong, som vi räckte över åt honom...Jäkligt kul att han vann idag.
...men det har inte blivit så dyrt genom åren...ett par vinster (och ett par sjuttisar) per månad har väl t o m en pensionär råd med....

Senast redigerad av Stankarn den 2016-05-21 klockan 18:00.
Gammal 2016-05-21, 17:54   #228

Standard

DD 4-1
Gammal 2016-05-21, 17:58   #229

Standard

Spelar bara en låtsas dd idag. Tänkte testa Remains i dd 1 på första barfota som skräll DD men ser att dd oddsen med den inte ens kommer ge vad de internationella spelbolagen erbjöd i vinnarodds. Den får alldeles för mycket spel hos spelmonopolet på att det lyser dubbelrött.

4 - 1,4 x 0 kr blev det därmed . Ha ha
Gammal 2016-05-21, 17:59   #230
Banned

Standard

haha..."får börja plugga det nudå"....oanat!
Gammal 2016-05-21, 18:03   #231
Banned

Standard

Citat:
Spelar bara en låtsas dd idag. Tänkte testa Remains i dd 1 på första barfota som skräll DD men ser att dd oddsen med den inte ens kommer ge vad de internationella spelbolagen erbjöd i vinnarodds. Den får alldeles för mycket spel hos spelmonopolet på att det lyser dubbelrött.

4 - 1,4 x 0 kr blev det därmed . Ha ha
Ser att 4-10 ger 250 ggr pengarna så jag tror att jag lägger en hundring...eller två....
Gammal 2016-05-21, 18:06   #232

Standard

Citat:
Ser att 4-10 ger 250 ggr pengarna så jag tror att jag lägger en hundring...eller två....
Ja det är bra om den sitter. Men svårt att se spelvärdet på Remains som ingen trodde på från början. Nu står den i 7 ggr på toton. Unibet erbjöd 40 ggr på den.
Gammal 2016-05-21, 18:09   #233

Standard

Helstängt på Volstead och om jag läst rätt även jänkarvagn idag. Verkar som att Melander vill ha med den i elitloppet därmed.
Gammal 2016-05-21, 18:11   #234

Standard

DD 7,15-1 till ca 15 ggr.
Gammal 2016-05-21, 18:13   #235
Banned

Standard

Citat:
Ja det är bra om den sitter. Men svårt att se spelvärdet på Remains som ingen trodde på från början. Nu står den i 7 ggr på toton. Unibet erbjöd 40 ggr på den.
Men - det var väl innan strykningarna?

Dessutom, nu har ju Tomas Katastrof bränt ett lopp. Ska han verkligen klappa ihop en gång till?

Och Ludde som lämnade olika uppgifter om skor....Nu kan det ju brinna i vilket fall som helst....

Många faktorer att ta hänsyn till...flera av dem klarnar fram mot spelstopp,,,,
Gammal 2016-05-21, 18:15   #236

Standard

Citat:

Dessutom, nu har ju Tomas Katastrof bränt ett lopp. Ska han verkligen klappa ihop en gång till?

Och Ludde som lämnade olika uppgifter om skor....Nu kan det ju brinna i vilket fall som helst....

Ser i V75 guiden att Thomas P inte vinner ihjäl sig precis på V75
Gammal 2016-05-21, 18:15   #237

Manprinsens avatar

Standard

Kör Örjan, Johnny och Erik mot Tarzan. Ger rätt bra odds.
Gammal 2016-05-21, 18:16   #238

Standard

15-3,4
Gammal 2016-05-21, 18:17   #239

drakens avatar

Sharp$: 8030
Standard

Snålade bort Usain Swing på v75 idag och kastade in en massa skitspel på tvillingar och annat istället. lever på v5 men hoppas inte att Augusta vinner. Då kan jag ha snålat bort en ganska bra hacka idag om det vill sig illa..
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 18:22   #240

Standard

Där rök nog jackpotten till nästa lördag . Thomas P fick aldrig se dagens ljus.
Gammal 2016-05-21, 18:23   #241

Manprinsens avatar

Standard

Stekel varnade för den där. Snyggt!
Gammal 2016-05-21, 18:23   #242

Shooters avatar

Standard

Augusta var urusel.
Gammal 2016-05-21, 18:23   #243
SO

SOs avatar

Standard

Helvete, hade den som 1;a reserv på 10 häst! 6 och 2 på reserven. Men spelade 1oo V på båda, så 6.800 är liten tröst..snyft
Gammal 2016-05-21, 18:23   #244

Standard

T jansson vinner aldrig med favoriter utan just DET om han vinner så är det med skrällar
Gammal 2016-05-21, 18:23   #245

drakens avatar

Sharp$: 8030
Standard

haha ja men så där.Torbjörn bakom en riktig kamel. Den där hade jag inte någonstans med så nu vart man black även på dd och v5.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 18:25   #246
Banned

Standard

Citat:
Ser i V75 guiden att Thomas P inte vinner ihjäl sig precis på V75
Nja, men han har väl ryckt upp sig? Från 0% till några procent? Jag var helt säker på att han hade bränt med allt senaste 4-5 åren men såg att han faktiskt satt några vinnare.

Kors i taket...men, men.
Gammal 2016-05-21, 18:29   #247

Manprinsens avatar

Standard

Jansson, Trulls och Kajsa på pallplats, och trion gav 15000ggr...
Gammal 2016-05-21, 18:34   #248

Standard

1 för 5 rätt alla fall. får vara godkänt på ett 72 kr system
Gammal 2016-05-21, 18:34   #249

Standard

Citat:
Nja, men han har väl ryckt upp sig? Från 0% till några procent? Jag var helt säker på att han hade bränt med allt senaste 4-5 åren men såg att han faktiskt satt några vinnare.

Kors i taket...men, men.
En vinst på 23 starter på V75 senaste året enligt statistiken i guiden. Inte koll på vad det var för häst han vunnit med och vilken typ av lopp.
Gammal 2016-05-21, 18:36   #250

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

Trav är trav hade alla utom 2 & 6 och det fanns inte på kartan att man kunde spricka i det loppet....
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 18:36   #251

Shooters avatar

Standard

Det är bara att dunka in på Magic Tonight.
Gammal 2016-05-21, 18:37   #252

Standard

Jim Frick i sulky inför gulddivisionen. Ståpäls.
Gammal 2016-05-21, 18:38   #253

Standard

Citat:
Jim Frick i sulky inför gulddivisionen. Ståpäls.
Verkligen!
Gammal 2016-05-21, 18:38   #254

Standard

Citat:

Korrekt. När man spelar på "fasta odds" måste man hålla koll på om "Rule #4" gäller.

Då räknas oddsen ner. Hur mycket beror på vilka odds de strukna hästarna gav.

För långtidsspel som t ex till Elitloppet så får man det odds man lirat till eftersom Rule #4 oftast inte gäller då.
Gammal 2016-05-21, 18:39   #255
Banned

Standard

Citat:
En vinst på 23 starter på V75 senaste året enligt statistiken i guiden. Inte koll på vad det var för häst han vunnit med och vilken typ av lopp.
Pettersson har fem segrar på 60 V75-uppsittningar 2014-2016 (8,3 procent) enligt SPV. I paritet med Kontio....men statistik är ju förbannad lögn....?
Gammal 2016-05-21, 18:42   #256

Standard

Helstängda huvudlaget på. Magic tonight. Ska bli kul att se Örjans taktik
Gammal 2016-05-21, 18:44   #257
Banned

Standard

Citat:
Helstängda huvudlaget på. Magic tonight. Ska bli kul att se Örjans taktik
Hoppas på plattan i mattan...!
Gammal 2016-05-21, 18:46   #258

Standard

Jaha. Materialfel i sista sekunden. Som vanligt då i dessa viktiga lopp
Gammal 2016-05-21, 18:48   #259

Standard

1:06.7 första 500m!!!
Gammal 2016-05-21, 18:49   #260

Standard

Volstead, wow!!!
Gammal 2016-05-21, 18:50   #261

Shooters avatar

Standard

Volstead är grym och Kihlström är ointresserad som så många gånger förr.
Gammal 2016-05-21, 18:51   #262

Manprinsens avatar

Standard

Såg ut som Tarzan var först men det är fan svårt att säga...
Dalle82 (+10)
Gammal 2016-05-21, 18:52   #263
Banned

Standard

...och där fick SPV rätt på "allt"....var helt säker på att Ed You skulle vinna när man svängde in på upploppet men nåt hände 150 meter kvar...?
Gammal 2016-05-21, 18:53   #264

Standard

Volstead till elitloppet. Då får Myron ännu mer huvudbry. Mosaique Face grym med skor och fel huvudlag. Den vill jag se i elitloppet nästa söndag.
Gammal 2016-05-21, 18:53   #265

Sharp$: 1397
Standard

Måste vara garantidiskning för Bergh....kunde slutat illa..
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 18:54   #266

Stekels avatar

Standard

Citat:
Volstead är grym och Kihlström är ointresserad som så många gånger förr.
Krävdes inte mycket tolkning av publika intervjun med Örjan för att förstå att han hade siktet inställt till 100% på rygg ledaren.

the_mirage (+1)
Gammal 2016-05-21, 18:57   #267

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1756
Standard

Fattar inte varför folk spelar magic, varför ta ut sig helt en vecka innan elitloppet för att vinna idag? Är ju inbjuden oavsett resultat!

Senast redigerad av hammmmmar den 2016-05-21 klockan 18:58.
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 19:00   #268

Manprinsens avatar

Standard

Hur ska Volstead palla nästa helg efter den här tömningen?
Gammal 2016-05-21, 19:04   #269

muumiins avatar

Sharp$: 1616

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Ludde vinner går 1.10 med skor och öppet huvudlag.... Och då ska man veta han är en barfota häst Musse...
Gammal 2016-05-21, 19:17   #270

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 2672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Måste vara garantidiskning för Bergh....kunde slutat illa..
Är väl Tillman som trycker sig ut från 3:e inner och kör på Redéns häst och borde blivit diskad ? Men är 5:a i resultatlistan och utan bestraffning än så länge.
Ed You ser oskyldig ut...

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 19:39   #271

Helges avatar

Standard

Gammal 2016-05-21, 19:41   #272

whatons avatar

Sharp$: 1361
Standard

är de någon som kan fixa vinstlistorna idag på v75 ?
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 19:44   #273

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whaton Visa inlägg
är de någon som kan fixa vinstlistorna idag på v75 ?
whaton (+20), SO (+5)
Gammal 2016-05-21, 20:13   #274

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Syntes tydligt idag varför man aldrig ska betala för storskräll i bägge DD-loppen.

Det skiljde bara 5 ggr mellan lägsta och högsta odds på hästarna i andra dubbeln. 216 på favoriten (6-1) och dryga 1000 ggr på 6-5.

68 X 91 ger annars 6200 ggr.

Jämför med 5-5 (där också dubbelslag drar ner) 165 ggr.
Eller att DD-spelarna med Francais du Gull lirade Djupmyra till 11 ggr ungefär.
Djupmyra fantasterna fick knappa 15 ggr på Francais du Gull.

Kul med siffror.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 20:43   #275

Standard

Citat:
Hur ska Volstead palla nästa helg efter den här tömningen?
Ungefär på samma sätt som t ex Nahar, Brioni eller Mosaique Face gjort efter rejäla urblåsningar ca 8 dagar före.

"Monsterjobb" 8-9 dagar före behöver inte vara fel beroende på häst.
Gammal 2016-05-21, 23:29   #276

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Syntes tydligt idag varför man aldrig ska betala för storskräll i bägge DD-loppen.

Det skiljde bara 5 ggr mellan lägsta och högsta odds på hästarna i andra dubbeln. 216 på favoriten (6-1) och dryga 1000 ggr på 6-5.

68 X 91 ger annars 6200 ggr.

Jämför med 5-5 (där också dubbelslag drar ner) 165 ggr.
Eller att DD-spelarna med Francais du Gull lirade Djupmyra till 11 ggr ungefär.
Djupmyra fantasterna fick knappa 15 ggr på Francais du Gull.

Kul med siffror.
Välkänt fenomen att skräll/skräll är ett skitspel. Men långtifrån för alla såklart.

Gammal 2016-05-22, 01:35   #277

Standard

Citat:
Så här landade jag:
1: A 1 B 2,3,6,7,11,12 (Tar bort Bullyoung, galopprisk och sist i turordning)
2: A 3,11 B 4,6,7,8,9,10,12
3: 9
4: A 12 B 10,11 (Tror eg. 12 bara vinner)
5: 4
6: A 7 B 8,11,14 (Tvingades banta bort 4,10,13, hade helst haft med alla utom 2,6)
7: A A 2 B 1,4 (Svårt se det utanför dessa tre men en chansning att gå på MT som A)

Minst en A i 1/6
Minst en A i 1/7
Minst en A i 2/4
Var ju inte så tokigt ute och kände mig rätt komfortabel när Veijo hittade andra ut med Fredericus. Kändes som han kunder kört tidigare. Lite bittert ryka på Usain Swing som man haft med så många ggr.
Sen var jag ju inte i närheten i sjätte - Resultatet blev i stort sett tvärtemot min rank:-) Fast det såg så bra ut halvvägs in i loppet.
Får väl ändå vara nöjd med 10 ggr pengarna.
Gammal 2016-05-22, 10:26   #278

Shooters avatar

Standard

Lite konstig taktik av Wahlman/Kihlström att vila Magic Tonight i form. Förra året hade hästen ytterligare ett par starter i ryggen och ett par segrar. Hästen må ha sett fin ut i går, men det ska den ju göra också när den inte körs en meter. Frågan är om det räcker för två tuffa heat. Men de vet nog vad de gör.
Gammal 2016-05-22, 23:47   #279

Standard

Citat:
Det var ett Klass I-försök på Bollnäs i september i fjol som han vann med Ajlexes Cubano. Favoritseger, spets och slut.

Här är loppresultatet: https://www.travsport.se/sresultat?k...loppId=1012271
Svara

td