Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-02, 09:45   #136
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av StenBerg Visa inlägg
Hittade dock inte det inlägget här just nu.
Det var StenBerg som efterlyste andra spelformer i denna tråd.

Vilka spelformer undrade många då?

Det bästa är att släppa sandlådekanten och skriva vilka spelformer
som önskas.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 10:00   #137
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 189
Sharp$: 57194
Standard

Det första legolas måste göra är att locka fler spelare och höja omsättningen enormt från dagens pinsamt låga nivåer. Ganska meningslöst att prata nya spelformer innan det skett. Utan en kundbas går det inte att bedriva poolspel.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 10:27   #138
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Klistra in din senaste kupong Olle så vi kan se hur långt dom kommit i bygget.
Många Webbsidor är helt bedrövliga och Legolas måste vara bra innan
någon spelar.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 11:03   #139
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 189
Sharp$: 57194
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Klistra in din senaste kupong Olle så vi kan se hur långt dom kommit i bygget.
Många Webbsidor är helt bedrövliga och Legolas måste vara bra innan
någon spelar.

Mvh Uffe
Jag hoppas dom får upp omsättningen för jag gillar alternativ. Som jag skrivit tycker jag t ex att deras P76 alternativ är överlägset atgs V75 spel. I synnerhet när man tror på låg utdelning . Då är V75 hos atg iskallt med deras tre vinstpooler och jackpotregler.

Jag hade inga framgångar där igår.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 11:10   #140
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4916
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag hoppas dom får upp omsättningen för jag gillar alternativ. Som jag skrivit tycker jag t ex att deras P76 alternativ är överlägset atgs V75 spel. I synnerhet när man tror på låg utdelning . Då är V75 hos atg iskallt med deras tre vinstpooler och jackpotregler.

Jag hade inga framgångar där igår.
Det vet nog ATG själv också, men i affärsverksamheter handlar det om vad kunder vill ha. Så länge folk vill ha en femtilapp tillbaka så de kan spela nästa vecka också, kommer det också att vara så.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-02, 11:15   #141
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 189
Sharp$: 57194
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Det vet nog ATG själv också, men i affärsverksamheter handlar det om vad kunder vill ha. Så länge folk vill ha en femtilapp tillbaka så de kan spela nästa vecka också, kommer det också att vara så.
Och alla deras jackpots. Varje dag det är jackpot hör man dom påminna om det i atg live minst 30 ggr. Har dock aldrig någonsin hört att dom sagt var jackpotpengarna kommer ifrån eller innan ett streckspel spekulera i att det är stor risk att inte alla pengar kommer delas ut pga för starka favoriter .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-03, 14:03   #142
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2505
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Så länge folk vill ha en femtilapp tillbaka så de kan spela nästa vecka också, kommer det också att vara så.
Det är antagligen värt något för omsättningen att folk får lite blodad tand från gång till annan.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-03, 14:49   #143
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Legolas har en mängd utvecklingsproblem, liksom ATG , skillnaden är ju bolag som omsätter 10mkr per år respektive 15miljarder per år.
Sistlidna är dessutom de som ska tillse att spelsäkerhet genom allsköns regler i samarbete med ST.

Legolas har att tillse sina kunders behov, vid fel ska kunderna hållas skadelösa, samt erhålla all information om felet, samt försäkras på lämpligt sätt att de hålls skadelösa.
Dessutom bör naturligtvis ett plåster på skadat förtroende erbjudas till kunderna.

Jämför tex med Unibet som betalade ut dubbla vinnarodds på Prix de Amerique när vinnaren blev diskad och Ström mästare i kavaj, DET är kvalitet !

När erhöll ATGs kunder någon form av plåster på såren sist? Hur kan ATG öht sälja sin premiumtjänst med bibehållet förtroende, när så mycket felar så ofta?!

Hursomhaver har jag erhållit några klagomål gällande LegolasBets hantering av KYC, knowyourcustomer och den förbättras förhoppningsvis, likväl är det en ytterst viktig funktion som är direkt nödvändig för långsikt trovärdighet.

KYC bör dock samtliga internetbolag med få undantag förbättra information till, tydliggöra och förenkla , kommunicera långt bättre även vid öppnandet av konto.

Har ni klagomål gällande LegolasBet och även andra bolag så meddela mig!
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-03, 15:38   #144
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 777
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Det är antagligen värt något för omsättningen att folk får lite blodad tand från gång till annan.
Delvis så och det är även normalt så man tänker sig vid marknadsföring. Det är mycket billigare att behålla en befintlig kund än att skaffa en ny.

Dessa jackpots är en del i strategin att man då även når ut till de som sällan spelar eller ens aldrig spelar. Dessa köper en Harry Boy eller en del i något system som ombuden tillhandahåller.

Att öka omsättningen är inte alldeles lätt. Tar vi år 2000 som startpunkt och går 16 år tillbaka, så omsatte ATG lite drygt 3 miljarder. Det var på den tiden Legolas tävlade och då fick man gå till Posten och fylla i sin lapp och klistra på sitt kvitto på sin kopia. Vann man tog det 10 dagar innan vinsten kom. 18 år behövde man heller inte vara och legitimation när man hämtade ut vinsten behövdes inte heller.

Så mellan 1984 till 2000 ökade omsättningen från drygt 3 miljarder till runt 10,5 miljarder. Detta för att ATG började samarbeta med ombud och placerade ut toto maskiner där. Detta är något ATG får betala för i dagsläget. Leasing av maskiner och provisioner till ombuden. Plus att där ska fram gratisprogram och spelkuponger och spelkvitton. År 2016 stod ombuden för nästan 5,8 miljarder i omsättningen och fortsätter minska men denna del konkurrerar inte Legolas.Bet med om de nu inte har planer på att låta Smarteyes och Kappahl´s butikerna bli ombud.

Samarbetet med ombuden och placeringen av totomaskiner ute i landet gjorde att man kunde öka omsättningen. En tankeställare är att sporten fungerade då med dåtida omsättning och vilka hästar som passerat. Callit, Ina Scot och Copiad för att nämna några men där finns massvis. Man köpte även in Mack Lobell som avelshingst under 80-talet.

Sedan så ligger omsättningen mellan 10 - 11 miljarder från år 2000 till år 2007 när den når 12 miljarder. Internetspel ökar och står för över 2 miljarder det året. Trots man skapade Kanal 75 år 2000/01 så ökade inte omsättningen förrän år 2007. Sedan dess har omsättningen legat mellan 12 - 13,5 miljarder med lite svängig kurs. Det har pendlat upp och ner och haft en nedåtgående trend för att sedan öka.

ATG gjorde inget för att öka omsättningen år 2007. Det såg regeringen till eftersom man införde jobbskatteavdrag och man fick mer över i plånboken.

Tittar vi på de fem senaste åren har den svenska + internationella omsättningen legat rätt stabilt mellan 14,8 - 15,8 miljarder. Således inte lätt att öka sin omsättning på en relativt begränsad marknad.

* källa http://atg2016.se/siffror/index.html
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-07-03 klockan 15:40.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-03, 21:26   #145
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Den ökning som skett var genom utomnordiska samarbetspartners som redan första speldagen i (sydafrika eller Tasmanien) omsatte 500 000kr, och ATG jublade . Vi ser även i eftertankens kranka blekhet att sådana omsättningar på främmande marknader utan sällsynt hård marknadsföring är fullständigt horribla , såvida man inte erbjuder rejkback och därmed avtal som är för bra för att vara sanna.

Som Viroid nämnde , så är legio att man delar på provisionerna, dvs arrangör erhåller minst 15 % när totala spelavdraget är 30% . ATG erhöll 4,25% och påstod gång efter gång att det var marknadsmässiga avtal, vilket enkelt motbevisades med overseasbet till USA .
Nåväl, nu erhåller Norden runt 6,5% mot tidigare 4,25, jag förstår fortfarande inte ärligt talat varför Skarplöth tillåter så usla avtal, enär det knappast skulle påverka spelet till SVERIGE om normala avtal på 50/50 erbjöds till nordiska samarbetspartners.

Som Viroid skrev- seriöst avtal skulle innebära långt mer än vad eventuellt enstaka pokalår ger.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-03, 22:14   #146
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 189
Sharp$: 57194
Standard

Om legolas läser här har jag en önskan baserat på frågan nedan.

Varför kan man inte när spelen stängt se odds/streck?

Lämnar jag in en P54a vore det trevligt när spelet väl dragit igång att kunna kolla hur den slutliga streckfördelningen blev. Nu försvinner P54 spelet (och alla andra spelformer) från sidan och det går att se dem igen först när dom är avgjorda under resultat. Hos atg är det inte alls så. Tänk om V75 spelet skulle försvunnit från atg aidan kl 16.20 när avdelning 1 dragit igång för att sen synas igen först vid 19 riden när det är avgjort. Det är precis vad som händer med legolas P76 spel. Hos atg kan man numera tom följa värdeutvecklingen inför och efter varje lopp numera.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-04, 09:22   #147
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 777
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Den ökning som skett var genom utomnordiska samarbetspartners som redan första speldagen i (sydafrika eller Tasmanien) omsatte 500 000kr, och ATG jublade . Vi ser även i eftertankens kranka blekhet att sådana omsättningar på främmande marknader utan sällsynt hård marknadsföring är fullständigt horribla , såvida man inte erbjuder rejkback och därmed avtal som är för bra för att vara sanna.

Som Viroid nämnde , så är legio att man delar på provisionerna, dvs arrangör erhåller minst 15 % när totala spelavdraget är 30% . ATG erhöll 4,25% och påstod gång efter gång att det var marknadsmässiga avtal, vilket enkelt motbevisades med overseasbet till USA .
Nåväl, nu erhåller Norden runt 6,5% mot tidigare 4,25, jag förstår fortfarande inte ärligt talat varför Skarplöth tillåter så usla avtal, enär det knappast skulle påverka spelet till SVERIGE om normala avtal på 50/50 erbjöds till nordiska samarbetspartners.

Som Viroid skrev- seriöst avtal skulle innebära långt mer än vad eventuellt enstaka pokalår ger.
Tänk om barnarbetarna i Bangladesh fick hälften av nettot av varje sydd skjorta Kappahl säljer...

Delar man siffran 30 med 2 så får man 15. Dvs hälften. Sätter man procent tecken efter får man en helt annan innebörd.
Som både Viroid ( nu har jag inte sett att hen verkligen skrivit så ) och hatten1 ovan skrev menar om man " delar " på provisionerna, dvs arrangör erhåller minst 15 % när totala spelavdraget är 30 % är inget " normalt " avtal på 50 / 50.

En fiktiv omsättning på 1000 kr skulle ge 300 kr i " provision " eller spelnetto om man har 30 % spelavdrag. 15 % på 300 kr är 45 kr. Vilket inte är 50 / 50 av 300 kr som då borde blivit 150 kr. Den enda chansen att få 150 kr är om man tar 15 % av spelbruttot eller ta 50 % av spelnettot.

Så enligt er två skulle avtalen se ut så i verkligheten.
Vi ska ha minst 10 - 15 % ( beroende på spelform ) av ert spelbrutto eller 50 % spelnetto.
Det liknar rena maffiametoder.

Jag har sett och även skrivit att Legolas.Bet blandar och ger. Ibland är det spelnetto och ibland spelbrutto. Jag har även skrivit att Viorid inte ser helheten.

År 2016 var den internationella spelomsättningen ca 2,5 miljarder. Felet Viroid - och då även hatten1 - gör är att man endast ser denna siffra när man gör sina beräkningar om hur mycket sporten förlorar och jämför med pokalår. För det första så får man titta på vad vi svenskar spelar på. År 2016 var det nästan 1 miljard. På denna miljard betalar ATG provision till utländska partners. Så egentligen kvarstår det 1,5 miljarder netto som man får in provision från när man tagit bort den del man själv får betala för.

V75 står för knappt 20 % av detta som har det högsta spelnettot. Vinnare och plats och en del andra spel har bara ett spelnetto på 20 %. Anta att ett medelvärde skulle ligga på runt 25 %.

25 % på 1,5 miljarder är 375 miljoner spelnetto. Sen får ni bestämma er om man ska ha 12,5 % ( det ni verkar tro är hälften av 25 % ) eller 50 %. Kör vi på era maffiametoder och tar 50 % blir det 187,5 miljoner SOM SKA SKATTAS Det som då blir över räcker inte till något pokalår.

Här har du svalt Viorids propaganda som hen sprider. Om hen medvetet och omedvetet räknat fel få stå för hen. Men som i politik så kan man ju räkna på de siffror man tycker passar bäst. Det blir en sorts konfirmeringsbias.

" Konfirmeringsbias hänvisar till en typ av selektivt tänkande varvid man tenderar att lägga märke till det som bekräftar de egna övertygelserna och att ignorera, inte leta efter, eller undervärdera relevansen hos det som säger emot dessa övertygelser. Denna tendens att ge mer uppmärksamhet och vikt till data som stödjer ens övertygelse än man ger till motsägande data är speciellt skadligt när ens övertygelser inte är något annat än fördomar. Om man blir förblindad och inte ser bevismaterial som verkligen motsäger en favoriserad hypotes, så har man givetvis korsat linjen mellan rimlighet och trångsynthet. "

Tar vi 12,5 % på 375 miljoner blir det knappt 47 miljoner som fortfarande ska skattas för.

Man glömmer också bort att den där miljarden som vi svenskar spelar på internationella banor hamnar i ATG´s omsättning. Av de där 13,2 miljarderna är 12,2 från spel på svenska banor resten kommer från internationella banor. Lek med tanken att man inte spelar streckspel på dessa banor och räknar med det lägsta spelnettot, 20 %. Det blir då 200 miljoner i spelnetto och vi vet eftersom jag redan har bevisat det att ATG ger över 40 % till sporten av sin svenska omsättning. Ca 80 miljoner blev det år 2016 till sporten genom spel på internationella banor.

Jag skrev om år 2007 i mitt förra inlägg. Den internationella spelomsättningen var då knappt 1 miljard. Så den har ökat med 2,5 ggr.
Vi svenskar spelade för 111 miljoner och har nu ökat med över 8,5 ggr.
Om den trenden håller i sig kan det faktiskt vara så att svenskar inom en snar framtid spelar lika mycket på internationella banor som det internationella spelet är på svenska banor. Därmed skulle det bli break even. Det ATG får in i provisionsavtal betalar man ut i provisionsavtal.

* källa
http://www.mynewsdesk.com/se/atg/doc...ning-2007-1539
http://atg2016.se/siffror/index.html
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10), yoooda (+44)

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-07-04 klockan 10:32.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-04, 11:52   #148
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Enkelrad- Du argumenterar som ett rent troll.

Barnarbete har knappast något med detta att göra.
Konfimeringsbias har inte heller med detta att göra, för vi anför fakta!


FAKTA är att hästsporten erhåller drygt 5% av bruttoomsättningen dvs ca 750mkr 2016
jämfört med 2012 då det betalades ut 816mkr.

Av totonettot på ca 4miljarder (2016)så erhåller således hästsporten 1,7miljarder, det som tillkommer hästsporten i form av prismedel är endast 750mkr, dvs drygt 18% av tottonettot.

Alla andra siffror som förekommer är kreativ bokföring tex att ATG köper Statistik från Kanal75 som i sin tur köper uppgifterna från ST.
Det finns flera fall där det sker fyra-fem transaktioner mellan ATG/STs olika bolag, för att förvirra och försvåra kontrollerna för utomstående.

Nedan är lite vad jag tidigare skrivit om rejkback och utlandsavtal, detta långt innan ATG erkände att det förelåg eller någon överhuvudtaget ansåg att det fanns ett problem med utlandsspelet- det var inte lönsamt och gynnade pengatvätt och t o m riskerade finansiering av terrorism (ingen kontroll på slutkund förelåg eller föreligger från ATG -ÄNNU.



http://www.gamblersvardag.se/johan-l...agen-existerar

http://www.gamblersvardag.se/atgs-logner-om-rejkback

http://www.gamblersvardag.se/den-tas...argen-bet-hart

http://www.gamblersvardag.se/us-part...ill-atg-luppen

http://www.gamblersvardag.se/us-part...ll-atg-luppen3

http://www.gamblersvardag.se/atgs-sa...t-kopa-100-000

http://www.gamblersvardag.se/utlands...ttar-sanningen

http://www.gamblersvardag.se/atgs-sa...erar-bevisen-2

http://www.gamblersvardag.se/atgs-sa...ar-sanningen-3

http://www.gamblersvardag.se/atgs-sa...ar-sanningen-4

http://www.gamblersvardag.se/paul-sc...isar-rejkbacks

http://www.gamblersvardag.se/atg-har...spraxis-i-10ar


Om ni nu vill läsa hur det ser ut i verklligheten och inte som ATG och ST beskriver det genom oerhört märklig bokföring, som endast är till för att förvilla hästsporten avseende kostnader och intäkter.

Krönikan om avtalspraxis är fakta hämtat från Paul Scotneys utredning av ATG 2014, efter Östersundshaveriet.

Förövrigt kan sägas att Enkelrad inte är fullt så påläst som han påstår, han har dribblat bort sig själv ordentligt dessvärre. ATGs spel TILL utlandet särskiljs inte från övrigt spel i Sverige, det är endast spel IN till Sverige som särskiljs.

Dock är spelavdraget annorlunda för spel till utlandet, för arrangerande land betalar lokala statliga spelskatter, vilket gör att Sverige INTE har samma avtal för spel till France som France har till oss ( france omsätter ytterligt lågt i spel till Sverige)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cyran (+2)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-04, 14:06   #149
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 777
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
FAKTA är att hästsporten erhåller drygt 5% av bruttoomsättningen dvs ca 750mkr 2016 jämfört med 2012 då det betalades ut 816mkr.

Av totonettot på ca 4miljarder (2016)så erhåller således hästsporten 1,7miljarder, det som tillkommer hästsporten i form av prismedel är endast 750mkr, dvs drygt 18% av tottonettot.

Förövrigt kan sägas att Enkelrad inte är fullt så påläst som han påstår, han har dribblat bort sig själv ordentligt dessvärre. ATGs spel TILL utlandet särskiljs inte från övrigt spel i Sverige, det är endast spel IN till Sverige som särskiljs.
Börja och läs inlägg # 94 på sidan 7. Det var där jag började skriva.

Den FAKTA som du presenterar har jag lagt fram för länge sedan.
Fast nån tyckte att ATG ljuger om sina siffror.
En annan tyckte att ATG inte gav 44,5 % tillbaka till svensk travsport från sin svenska omsättning år 2015. Då skulle man ta hänsyn till kostnaderna för Kanal 75 och spel från utlandet.

Nu för du fram precis samma siffror. Ett spelnetto på ca 4 miljarder år 2016.
Travsporten fick 1,7 miljarder. Det blir 41,7 % och det har jag också tagit upp innan. Sen om man vill räkna på hur många procent prispengarna av spelnettot har mig veterligen inte diskuteras. Men det blir precis som du skriver. Lite drygt 18 % om man nu vill veta sånt.

Förstår jag dig rätt så menar du att prispengarna år 2016 var drygt 5 % av den totala spelomsättningen som var ca 15,8 miljarder år 2016 ? Alltså det första som kommer efter FAKTA ? Jag får det till ca 4,8 % men det saknar betydelse.

Menar du något annat har du tappat bort mig fullständigt. Skulle du be någon utomstående läsa det så får man intrycket av att först får hästsporten ca 750mkr för att i andra meningen säga att hästsporten får 1,7 miljarder och det under ett och samma år ?

FAKTA är väl att prispengar år 2016 uppgick till 759 miljoner kronor ?
Det har ingen ifrågasatt. Om det sen är drygt 18 % av spelnettot eller 4,8 % av den totala spelomsättningen spelar ingen roll för summan kommer alltid bli 759 miljoner.

Man glömmer också bort att den där miljarden som vi svenskar spelar på internationella banor hamnar i ATG´s omsättning. Av de där 13,2 miljarderna är 12,2 från spel på svenska banor resten kommer från internationella banor. Så skrev jag och du fick det till vad ?

Jag har tagit upp ett fiktivt exempel där både ATG och Legolas.Bet skulle omsätta 1 miljard var på V75 resp. P76. Slutsatsen blev att ATG ger 25 % mer till sporten. Konstigt att ingen försöker motbevisa det eller ens kommentera det ?

Edit
Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Enkelrad- Du argumenterar som ett rent troll.

FAKTA är att hästsporten erhåller drygt 5% av bruttoomsättningen dvs ca 750mkr 2016 jämfört med 2012 då det betalades ut 816mkr.
Kolla då upp att det kördes 930 tävlingsdagar 2012 medan man " bara " hade 887 tävlingsdagar år 2016.
Att räkna på procent och bruttoomsättningen och sen jämföra åren och tro det är såå jäkla mycket som skiljer sig åt kan inte bli mer fel. Prispengarna i snitt per tävlingsdag år 2012 var 876´000 kr per dag. Jämför det med snittet från år 2016 som var 842´000 kr per dag. Oj, man fick i snitt 34´000 kr mindre per tävlingsdag i prispengar. I runda slängar var prispengarna i snitt runt 3000 kr mindre per lopp. Står travet och faller med en sådan skitsumma. Ja, då bara måste man ju gnälla hur illa ställt det är, eller hur ?


* Källa https://www.travsport.se/polopoly_fs...klar_liten.pdf
s. 10

Ska rätta mig själv efter kollat statistiken hos ST. Det blir inte i snitt runt 3000 kr mindre utan 4911 kr per lopp om man jämför prissummorna 2012 med 2016. Känns dock fortfarande som en skitsumma.
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-07-04 klockan 17:09.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-04, 15:47   #150
Banned
 
Reg.datum: jun 2017
Inlägg: 272
Sharp$: 347
Standard

Du är helt lysande Enkelrad så enkelt Trav kan var. Fortsätt så. Det finns folk inom travet med för höga hattar....... 10 point from Mig /Perra
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enkelrad (+10)
The_One är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td