Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Visa resultat för omröstning: Bör Sharps starta en TOUT-tjänst? (Läs hela tråden först)
Ja 53 27.18%
Nej 95 48.72%
Blankt! (Jag är på admins sida oavsett vad) 47 24.10%
Antal röster: 195. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-08, 17:40   #91
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Sharps har väl aldrig varit emot betaltjänster, bara dem som varit dåliga och praktiskt ohållbara så som GB t.ex. Därför jag tycker det är konstigt att dem ska sammarbeta med samma cappers nu. Angående Sharps grundtanke så har väl det mer varit att alla ska få ta del av och dela med sig av så bra spel och info som möjligt på en och samma plats.
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 17:40   #92
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24933

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Tack själv mars! Kul att kunna diskutera utan att bli sågad vid fotknölarna om man inte har samma uppfattning som ni nu har! Ni har styrt sidan så bra en längre tid så jag är säker på att det ni kommer fram till angående det här kommer bli bra också! Kör hårt

Edit: Det finns väl ingen som har ett mål med att ha en dålig betalspelstjänst för hur länge skulle det hålla? Sälja spel som folk förlorar pengar på? Visst alla kanske inte lyckas lika bra som andra men alla har ju samma mål, tjäna pengar på att sälja spel som köparna blir nöjda av! Så visst vem fan är inte emot dåliga betalspel men för bra!? :P
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 17:59   #93
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Det är inget konstigt med en webbplats som har affiliate-länkar och säljer speltips. Det som gör det tveksamt och pinsamt i detta fall är informationen ni gick ut med i samband med att Sharps startades. Då var tonfallet att Sharps skulle ligga på en nivå över alla liknande webbplatser och drivas ideelt utan några affiliate-länkar, avgifter eller dyligt. När affe-länkarna sedan ändå snabbt kom som ett brev på posten blev det ännu mer pinsamt med era påstående om att era länkar är "finare" än andras.

Om ni inför en betalspeltipstjänst som uppfyller vilkoren beskrivna i
speltipstjaenst-som-fungerar-i-praktiken skulle jag kunna vara intresserad av en prenumeration för 400:-/mån.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 18:02   #94
 
RizZlas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Ume
Inlägg: 850
Sharp$: 718


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag ser fram emot att följa en tout som kan leverera 120% ROI på någon större marknad. Good Luck with that.
__________________
Jojo..
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 18:02   #95
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Affe-länkarna är ju sådanna som ger avkastning när folket går +, inte som andra som t.ex. på RoK där dem tjänar pengar på folk som går -.
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 18:08   #96
 
Nillsons avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 765
Standard

I början av tråden var jag helt emot förslaget men efter att ha läst igenom hela tråden (till inlägg #92) så är jag 50/50. De kan bära eller brista. Tycker självklart att de duktiga rekarna ska kunna få en slant för besväret och jag har, liksom en del andra medlemmar, frågat efter en donera-funktion så Sharps kan få in lite stålar för allt jobb de lägger ner. Har även använt Pinnacle länken från sidan och nyligen länkat om mitt Betfairkonto som ett litet tack.

Nu kan inte jag allt det tekniska med en sida men ett tanke som slog mig va att om Ni skapar en betalsida så kan det vara gratis att registrera sig på den, precis som här. Sen får vissa utvalda rekare försöka sig på att skapa sig ett namn. Vissa krav kan va att man måste ha minst 100 spel och som ska ligga på ROI 110-120%. Sen när dessa två (kan givetvis va fler krav) nås har rekaren 1 månad på sig att bevisa att han/hon kan fortsätta med samma standard. När man kunnat hålla samma standard i 2 månader så låses dennes rekar och hamnar under en annan flik som bara betalande medlemmar har tillgång till.

Min personliga åsikt är dock att sidan ska ha ett fast pris och inte beroende på vilken rekare man vill åt. Ev. 2-3 prenumeration alternativ. 6 rekare, välj 2 för Xxkr. Välj 4 betala för 3, välj alla och betala för 4.

Edit----------------------

Dessa 100 spel och 2 månader ska såklart loggföras så alla kan se, även ikke betalande och sedan så ska nya rekar släppas till almänheten efter matchstart så alla kan följa rekarna så man får svart på vitt direkt på hur bra dom är och då kan välja att gå med eller inte.
Man vill ju inte köpa rysskan i säcken.
__________________
...my famous last words.

Senast redigerad av Nillson den 2010-11-08 klockan 18:24.
Nillson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 18:49   #97
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Det är inget konstigt med en webbplats som har affiliate-länkar och säljer speltips. Det som gör det tveksamt och pinsamt i detta fall är informationen ni gick ut med i samband med att Sharps startades. Då var tonfallet att Sharps skulle ligga på en nivå över alla liknande webbplatser och drivas ideelt utan några affiliate-länkar, avgifter eller dyligt. När affe-länkarna sedan ändå snabbt kom som ett brev på posten blev det ännu mer pinsamt med era påstående om att era länkar är "finare" än andras.

Om ni inför en betalspeltipstjänst som uppfyller vilkoren beskrivna i
speltipstjaenst-som-fungerar-i-praktiken skulle jag kunna vara intresserad av en prenumeration för 400:-/mån.
Jag var inte med när dessa uttalanden fälldes och eftersom jag själv har erfarenhet sen tidigare av att driva sidor så var det uppenbart för mig hur naivt det var att tro att en sida skulle klara sig helt utan intäkter. Alla vet att bandbredd kostar och Sharps drar i nuläget så pass att vi snart måste byta webhotell igen där vi kan växa utan hinder och då tänker vi oss att forumet ska växa ytterliggare kommande tid så back then var det lätt att säga sådant när man låg på ett billigt skitwebhotell som blev överbelastat efter en månad

Dock tycker jag pinsamt är ett starkt ord, KP Boone och iCash hade nog ingen reell inblick i vad det innebär att driva en site av Sharps kaliber sen tycker jag likt det Fuzzy påpekar att det är en väsentlig skillnad på att få in pengar på att användarna tjänar pengar jämfört med att få in pengar genom att användarna istället förlorar - antar det är det du menar när du skriver att vi menar att våra länkar är "finare", om du inte tycker det är någon skillnad är det din fulla rätt men jag tror nog inte så många håller med dig om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Nillson Visa inlägg
I början av tråden var jag helt emot förslaget men efter att ha läst igenom hela tråden (till inlägg #92) så är jag 50/50. De kan bära eller brista. Tycker självklart att de duktiga rekarna ska kunna få en slant för besväret och jag har, liksom en del andra medlemmar, frågat efter en donera-funktion så Sharps kan få in lite stålar för allt jobb de lägger ner. Har även använt Pinnacle länken från sidan och nyligen länkat om mitt Betfairkonto som ett litet tack.

Nu kan inte jag allt det tekniska med en sida men ett tanke som slog mig va att om Ni skapar en betalsida så kan det vara gratis att registrera sig på den, precis som här. Sen får vissa utvalda rekare försöka sig på att skapa sig ett namn. Vissa krav kan va att man måste ha minst 100 spel och som ska ligga på ROI 110-120%. Sen när dessa två (kan givetvis va fler krav) nås har rekaren 1 månad på sig att bevisa att han/hon kan fortsätta med samma standard. När man kunnat hålla samma standard i 2 månader så låses dennes rekar och hamnar under en annan flik som bara betalande medlemmar har tillgång till.

Min personliga åsikt är dock att sidan ska ha ett fast pris och inte beroende på vilken rekare man vill åt. Ev. 2-3 prenumeration alternativ. 6 rekare, välj 2 för Xxkr. Välj 4 betala för 3, välj alla och betala för 4.

Edit----------------------

Dessa 100 spel och 2 månader ska såklart loggföras så alla kan se, även ikke betalande och sedan så ska nya rekar släppas till almänheten efter matchstart så alla kan följa rekarna så man får svart på vitt direkt på hur bra dom är och då kan välja att gå med eller inte.
Man vill ju inte köpa rysskan i säcken.
Kul att höra att du blivit mer öppen för det hela efter hand. Dock gillar jag inte din idé riktigt eftersom det hade gjort att saker flyttats från Sharps vilket är precis tvärtemot anledningen till touttjänsten från början - vi vill behålla kompetensen här på Sharps.se
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 19:06   #98
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Tycker att folk börjar stirra sig blinda på toutjakten, tanket är ju knappast att rekrytera one hit wonders eller hålla audition för 3000 medlemmar?

Säger crew att forumet ska förbli som det är men med en ny funktion, precis som när speadsheet kom så litar jag på det tills annat visar sig.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 19:11   #99
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Som sagt så trodde vi LuckyStrike fattade att det vi snackade om var konfidentiellt, men han gick istället ut och skrev på deras forum och lät som allting var klart. Det är det som har skapat kaoset och vi hade aldrig behövt hantera det på detta grisiga vis annars.
Bara det här gör ju att det känns som att allt är dömt att misslyckas, trams innan det eventuella projektet ens startat.

Från början skulle allt på Sharps vara totalt gratis, fritt från reklam med mera. Sedan kom Betfair och Pinnacle-banners, för att stödja underhållet av sidan - förståeligt. Nu en touttjänst och jag skulle inte bli förvånad om det kommer upp flera banners i framtiden. Men jag förstår om ni som lever på betting (2500-5000 SEK per match) tycker att vi småspelare (100-200 SEK per match) ger för lite i gengäld mot vad ni gör. Tycker absolut ni borde starta upp en betaltjänst om det är vad ni vill, men enligt mig bör ni hålla det borta från Sharps så att inte hela poängen går förlorad. Det kommer antagligen bli en enorm fokus på touttjänsten och underhåll/tävlingar/intresse för övriga forumet lär sänkas.

400 SEK i månaden för rekarna från GB känns lite väl. Theil är dock intressant.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 19:20   #100
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Kul att höra att du blivit mer öppen för det hela efter hand. Dock gillar jag inte din idé riktigt eftersom det hade gjort att saker flyttats från Sharps vilket är precis tvärtemot anledningen till touttjänsten från början - vi vill behålla kompetensen här på Sharps.se
Men touttjansten kan val knappast ses som ett forsok till att behalla kompetensen pa Sharps? Visst, touts besoker sakert forumet och ger sina idéer men om du har andra duktiga rekare sa kommer dom val forr eller senare knacka pa dorren for att fa komma in, annars lamnar dom?

Jag har sjalv tackat nej ett fleratal ganger under de senaste tva aren till att medverka i dessa svenska betalsidor som ploppat upp som svampar. De flesta av dessa har ju som bekant sjalvdott. Har aven fatt ett erbjudande fran en icke-svensk sida infor nasta NPB-sasong som jag ej tagit stallning till annu. Mig ror det inte i ryggen men jag kan tanka mig att andra rekare ed bra siffror kan kanna sig orattvist behandlade da de maste betala for tips fran folk "samma" sida.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 19:22   #101
 
Nillsons avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 51
Sharp$: 765
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Dock gillar jag inte din idé riktigt eftersom det hade gjort att saker flyttats från Sharps vilket är precis tvärtemot anledningen till touttjänsten från början - vi vill behålla kompetensen här på Sharps.se
Iom att Ni faktiskt flyttar endel rekare till en annan sida så behåller ni inte kompetensen här utan flyttar en liten del av den. De går inte att ha en betaldel här på sharps? På så sätt stannar ju allt här.

Hur som hälst så tror jag att ni kommer förlora lite folk och vinna lite nytt folk om/när ni startar Tout-tjänsten. Tyvär kommer nog fler falla bort än
vad som tillkommer.

Personligen skulle jag kunna tänka mig att gå med om man kan se resultat av rekarna redan innan man betalar. Och då menar jag inte enbart från förra säsongen utan ganska färska resultat så man kan följa sina favoriter fast med kanske en dags fördröjning. Eller att en rekare kan fylla i ett klockslag när han vill att sin rek skall bli offentlig. kanske 1min efter avspark. Ju färskare desto bättre.

Och en sak som jag saknar med dagens reka som jag hade uppskattat är att man skriver till vilket odds reken fortfarande anses som ett bra spel. Jobbar olika tider varje dag. Kommer hem och ser att en fotbollsmatch har fått en rek på 1.95 på någon bettingsida men loggar in så har den sjunkit till 1.60.

Är ganska ny innom betting på denna nivån men vill leva på de i framtiden och tycker att detta e sidan att va på då de finns ett forum som är fritt. Så länge Sharps fortfarande kommer att hålla samma standard så tycker jag att det bara är att köra. Kör en testperiod i smyg med bara 100 inbjudna och se hur det funkar. En typ av beta-version.
__________________
...my famous last words.
Nillson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 19:35   #102
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 533
Sharp$: 1588


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Men touttjansten kan val knappast ses som ett forsok till att behalla kompetensen pa Sharps? Visst, touts besoker sakert forumet och ger sina idéer men om du har andra duktiga rekare sa kommer dom val forr eller senare knacka pa dorren for att fa komma in, annars lamnar dom?

Jag har sjalv tackat nej ett fleratal ganger under de senaste tva aren till att medverka i dessa svenska betalsidor som ploppat upp som svampar. De flesta av dessa har ju som bekant sjalvdott. Har aven fatt ett erbjudande fran en icke-svensk sida infor nasta NPB-sasong som jag ej tagit stallning till annu. Mig ror det inte i ryggen men jag kan tanka mig att andra rekare ed bra siffror kan kanna sig orattvist behandlade da de maste betala for tips fran folk "samma" sida.
Bra sagt tycker jag maddmaxx.

Tycker inte heller argumentet "behålla kompetensen här på sharps" är så bra.
Kommer det hålla?

Tycker mig känna stor risk för det som maddmaxx beskriver.

Och som nån sa: redan rörigt INNAN nått blivit klart...
Luckystrike släpper nått som inte är klart? Inte så seriöst av honom.

Och som vissa påpekat: tycker mig oxå det kändes som lite (förstå mig rätt nu) "mini-krig" mellan sharps och GB, var ett jävla tjaffs om att deras rekar släpptes här mm.

Och inom några veckor så ska dom "lyftas" över hit till sharps?
Jag säger INTE att det är dåligt, INGEN av oss vet ännu hur det blir.
Men jag fattar inte bara hur fort från "krig" till "kärlek" det gick

Och kraven som mars skrev ut, tror inte heller nån kan leva upp till dom.


När sharps startades så har jag för mig vissa sa att det skulle hållas här med bra folk, hållas cleant och snyggt från "idioter"

Men senare tycker jag mig ha fått uppfattning av att det jublats över att det bara fylls på med folk.

Jag har iaf haft känslan lite att: "fyll på med massor med folk så vi blir megastora och sen kanske saker kommer kosta"
För det HAR jublats av vissa när gränser på 3000 eller vad det är passerats.
Och jag minns i början när man var rädd att man inte skulle få vara med på sharps för att någon (inga namn nämnda) sa nått i stil med att vi funderar på att stänga vissa forumdelar för folk och låta dem "bra" endast vara där.

Typ nått sånt..

Jag har väääääldigt gärna fel. Så bara ge mig en örfil och rätta mig

Nu avvaktar jag och ser vad som händer.
frages är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 20:02   #103
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Ni säger att ni INTE vill ha några pengar från det här och det ska INTE ha någonting med Sharps forum att göra, varför ska ni ha det då? Varför inte bara låta de andra sidorna köra sina race med betalspel, exakt det race som den här sidan har propagerat hårt emot (enligt mig löjligt hårt).. här postas andra betalspels sidors spel gratis och ni har gjort så att man kan göra det anonymt, allt för att motarbeta andra som vill tjäna pengar på att sälja sina spel, vilket jag tycker är lite fult, och ändå så har ni nu fått för er att det ska säljas spel i ett sammarbete med sharps?
Känner att jag måste besvara den delen av frågan med.

Vi har aldrig haft och kan säga det igen ett pengasyfte med Sharps för egen vinnings skull, hade vi haft det skulle vi inte tagit de steg vi valt och därför ser ni den även reklamfri (ja förutom 2 banners på toppen). Vi är nöjda sålänge den går +-0 (kan säga att vi så sent som förra veckan investerade i en egen server på ett femsiffrigt belopp som vi ska flytta till, pengar som faktiskt inte ens kommit in utan som vi lägger ut själva, men det gör vi gärna för detta är vår bebis som vi tar hand om.) Som alla föräldrar så vill man även se sin bebis växa. Det är vad vi vill och har ställts inför lite av ett vägval samtidigt som vi insåg att det finns ett tomrum att fylla i bettingsverige.

För reklam och marknadsföring är det enda sättet att få ett forum att växa och för det krävs pengar.

Det som händer eller kan komma att hända i framtiden är att folk rekar här fritt, de får ett erbjudande från någon betalsida i ett pm eller så startar de en själva och känner att nu jävlar ska jag tjäna pengar på mitt arbete. Användaren lämnar forumet och bedriver sin verksamhet på annan plats. Där deras enda ändamål är att få in $$$ att bekosta sin privata konsumption.
Med bristande kompetens om hur en touttjänst ska bedrivas.
Regler från början (tex att inte spela på spelen före man annonserar ut dom). Rekar till skojarbolag där det är allmänt känt för insatta att där får man inte igenom många kronor.

Vad som gjort RAS till en av de mest tillförlitliga tjänsterna är inte att de enbart slår closing lines (då det är en del av framgången). Det är att de inte rekar till skojarlinor bl.a. För ingen av oss kan egentligen säga att deras statistik framtill 3år tillbaka har varit något märkvärdigt. Vi snackar enstaka U plus över säsongerna. Däremot är de seriösa och är hur en seriös tjänst ska vara. De förskönar inte heller sin statistik som tex WD och egentligen alla andra gör (vi är 10-2 på senaste 12 spelen, när de egentligen är 12-22 på senaste 34spelen tex).

De går ut med early warnings, de bokför korrekt, de släpper spel till linor där majoriteten av bolag har lagt sig och inte på något utstickarbolag till 2p bättre, de är fullt transparenta och spelen läggs ut offentligt direkt efter spelstopp. Bokföring samt öppenhet är A och O.

LS har stats som kan backa upp det hela för sig själv. De andra har tyvärr inte det då deras sample är för dåligt. Dock gjorde vi undantag då de agerar i en grupp samt att deras begränsade bokförda spel visat bra netto. Klarar de inte av att prestera så självklart får man se över saken då.

Det hela har eskalerat något enormt däremot, det har även skötts felaktigt från deras sida då de gått ut med för mycket information än vad som har bestämts. Vi har endast haft diskussioner. Ingen kodning har ens påbörjats. Inget är spikat eller klart. Det hela kan mycket väl rinna ut i sanden med. Det hela är en idé som har vuxit sig stort nu.

-----------

Bara se på spel och bokföring nu tex, aldrig tidigare har bokföring varit A och O i bettingsverige som det är nu, iaf vad jag märkt. Det vet ni gamla rävar från TZ och andra forum med. Det är möjligt att vi är insnöade i Sharps men vi har iaf sett stora förändringar bland folket och det är kul att se hur fler tar spelandet på allvar samt börjat bokföra sig själva. Vi har även märkt att många blir duktigare och duktigare när det gäller spelande allt eftersom och det krävs när antalet spelbolag ökar lavinartat på nätet. Vi alla minns tiderna när man sprang för att lämna in tipskupongerna, inte många brydde sig om att spela singlar då.
Vi vet även att andra sidor känner att de halkar efter och inser att bokföring är något de måste implementera hos sig om de vill överleva.
Det är bra att sätta standarder och vara ledande. Någon måste vara först.

Vi kan mycket väl ha fel angående touttjänsten, det får framtiden utvisa. Men vi tror att ett tomrum kommer att fyllas samt att tjänsten kommer bidra till att ställa krav på andra sidor. Då de måste utveckla sig själva samt tekniken bakom och agera seriösare samt tillhandahålla saker som en betaltjänst ska ha. Vi är rätt så säkra på att andra sidor kommer att efterlikna de idéer och tjänster vi planerat att lansera i den tjänsten.
Om inte vår överlever så har vi iaf bidragit till att höja kvaliteten på de svenska tjänster som finns tillgängliga idag.

Nu vart det längre än vad jag räknat med och allt är inte ett svar till dig Lazlo utan till hela tråden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tino (+5), RobinD (+5), greedy (+5), timadolf (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 20:02   #104
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Men touttjansten kan val knappast ses som ett forsok till att behalla kompetensen pa Sharps? Visst, touts besoker sakert forumet och ger sina idéer men om du har andra duktiga rekare sa kommer dom val forr eller senare knacka pa dorren for att fa komma in, annars lamnar dom?

Jag har sjalv tackat nej ett fleratal ganger under de senaste tva aren till att medverka i dessa svenska betalsidor som ploppat upp som svampar. De flesta av dessa har ju som bekant sjalvdott. Har aven fatt ett erbjudande fran en icke-svensk sida infor nasta NPB-sasong som jag ej tagit stallning till annu. Mig ror det inte i ryggen men jag kan tanka mig att andra rekare ed bra siffror kan kanna sig orattvist behandlade da de maste betala for tips fran folk "samma" sida.
Men alltså problemet existerar ju redan - en för stor andel av de som är toutmatrial ser ingen vinning i att stanna på sharps och dela med sig gratis längre när dem kan hoppa till någon annan sida och få betalt istället.. man kan inte tro att Sharps är nordkorea - konkurrensen finns ju bevisligen. Tyvärr är det naivt att tro att de som kan tjäna pengar inte vill göra det, visst finns det de som väljer att inte göra det och det är beundransvärt men det är en minoritet. Klart att tidigare tjänster självdött eftersom dem varit kassa på alla möjliga sätt, där kan vi ju snacka om folk som bara varit giriga. Denna tjänst kommer förtjäna att befinna sig på Sharps.se - vi gör inget halvdant.

Citat:
Ursprungligen postat av Nillson Visa inlägg
Iom att Ni faktiskt flyttar endel rekare till en annan sida så behåller ni inte kompetensen här utan flyttar en liten del av den. De går inte att ha en betaldel här på sharps? På så sätt stannar ju allt här.
...
Personligen skulle jag kunna tänka mig att gå med om man kan se resultat av rekarna redan innan man betalar. Och då menar jag inte enbart från förra säsongen utan ganska färska resultat så man kan följa sina favoriter fast med kanske en dags fördröjning. Eller att en rekare kan fylla i ett klockslag när han vill att sin rek skall bli offentlig. kanske 1min efter avspark. Ju färskare desto bättre.
Touttjänsten kommer finnas på sharps men det är en egen avdelning precis som att "Länksamling" är en egen avdelning ungefär. Vi är inte ute efter att ragga kunder med detta utan vi är övertygande om att de som är intresserade kommer att visa detta utan att någon behöver tjata på dem - bevisligen är det ju så eftersom en stor del av t.ex. GB:s kunder kommer ju ursprungligen från och hänger fortfarande på Sharps. Forumet har inget med touts att göra och touts har inget med forumet att göra - forumet kommer aldrig kosta något, då faller ju hela idéen med Sharps.

Citat:
Ursprungligen postat av frages Visa inlägg
Och kraven som mars skrev ut, tror inte heller nån kan leva upp till dom.


När sharps startades så har jag för mig vissa sa att det skulle hållas här med bra folk, hållas cleant och snyggt från "idioter"

Men senare tycker jag mig ha fått uppfattning av att det jublats över att det bara fylls på med folk.

Jag har iaf haft känslan lite att: "fyll på med massor med folk så vi blir megastora och sen kanske saker kommer kosta"
För det HAR jublats av vissa när gränser på 3000 eller vad det är passerats.
Och jag minns i början när man var rädd att man inte skulle få vara med på sharps för att någon (inga namn nämnda) sa nått i stil med att vi funderar på att stänga vissa forumdelar för folk och låta dem "bra" endast vara där.

Typ nått sånt..

Jag har väääääldigt gärna fel. Så bara ge mig en örfil och rätta mig

Nu avvaktar jag och ser vad som händer.
Kraven ska inte kunna nås upp till av vem som helst, det är det som är poängen - tjänsten bygger ju på att touten är oerhört duktig och kan leverera något som inte vem som helst kan.

Stängda forumdelar för duktigt folk skulle jag aldrig kunna tänka mig heller.. som sagt då faller hela idéen med Sharps som är och kommer förbli ett öppet forum. Detsamma gäller medlemsantalet, vi tycker alla förtjänar att vara medlemmar på Sharps och desto fler som är här desto fler guldägg med bra rekar kommer det att dyka upp - alla gynnas av att sidan blir större.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 22:28   #105
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag tycker det är viktigt att starta en marknad i Sverige för touts, blir lite förvånad då jag pratade med KP på MSN om att tillexempel Götes Sabremetrics är värd en hel del för rätt många. Jag tycker dock att det gör lite fel här, vi siktar på att stänga in oss i Sverige med detta. Focus bör läggas på att göra Sharps internationellt istället för att sedan användas som en bas för svenska duktiga rekare att sedan tjäna pengar.

Jag inser att man vill skynda på utvecklingen för den är så spännande, men som jag sa till KP så måste man skapa en marknad först innan man kan kapitalisera på den. Jag föreslog alla travspelare som målgrupp eller människor som gillar aktier då sportsbetting eller trading är rätt liknande. Jag tycker personligen inte att Sharps är stort nog ännu för att lansera betaltjänster som går månadsvis.

Jag kan ha fel, det brukar jag ha : >
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td