Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-28, 18:40   #841
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Håller med. Det är ett stort problem när man spelar tillsammans med andra, att man fegar ur och gör lite mer "som alla andra".

Därför spelar jag inte tillsammans så ofta längre, omedvetet spelar du inte som du skulle gjort själv om det går dåligt med andra ett tag.

Numera kör jag bara V75 Tillsammans system när Jägersro kör speciella tävlingar eller om det kan vara en intressant V75a. Derbylördagen är t.ex. en sådan omgång.
Det gäller ju att man har definierat vilken spelstrategi man skall ha, och att man sedan håller sig till den.

Vi har haft ett bolag här i Hälsingland under rätt många år nu, där vi brukar ha runt 50 andelar á 300kr på lördagar. Några köper mer än en andel, så vi är inte 50 personer. Tillsammans har vi en grymt bra koll på hästarna som finns här i våra trakter. Det ger bra insikt när omgångarna avgörs i området från Solvalla/Eskilstuna och upp emot Solänget/Östersund, och det försöker vi utnyttja på bästa sätt. Det är "generalparagrafen".

Nästa syfte är att vi spelar reducerat enligt statistiska samband. Otroliga utfall lyfts ut, olönsamma utfall lyfts ut, vi lägger tyngdpunkten på utfall som brukar ge positiv avkastning. Vi har varit hyfsat framgångsrika, men det har varit stolpe ut vad gäller de stora vinsterna. Men så länge vi hållit oss till de två huvudpunkterna så har det inte varit så mycket gnäll när det inte gått vår väg.

Nu har vi lagt ned bolaget tills vidare, det var för många som inte ville fortsätta när starttiderna ändrades.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-28, 19:45   #842
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det gäller ju att man har definierat vilken spelstrategi man skall ha, och att man sedan håller sig till den.

Vi har haft ett bolag här i Hälsingland under rätt många år nu, där vi brukar ha runt 50 andelar á 300kr på lördagar. Några köper mer än en andel, så vi är inte 50 personer. Tillsammans har vi en grymt bra koll på hästarna som finns här i våra trakter. Det ger bra insikt när omgångarna avgörs i området från Solvalla/Eskilstuna och upp emot Solänget/Östersund, och det försöker vi utnyttja på bästa sätt. Det är "generalparagrafen".

Nästa syfte är att vi spelar reducerat enligt statistiska samband. Otroliga utfall lyfts ut, olönsamma utfall lyfts ut, vi lägger tyngdpunkten på utfall som brukar ge positiv avkastning. Vi har varit hyfsat framgångsrika, men det har varit stolpe ut vad gäller de stora vinsterna. Men så länge vi hållit oss till de två huvudpunkterna så har det inte varit så mycket gnäll när det inte gått vår väg.

Nu har vi lagt ned bolaget tills vidare, det var för många som inte ville fortsätta när starttiderna ändrades.
Givetvis nödvändigt att sätta upp tydliga riktlinjer att hålla sig efter men det blir lätt så att man glider av det lite till slut ändå.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 10:39   #843
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5142
Standard

Intervjuer "inför live" på nya plattformen?


Hej!

Är det någon som har hittat intervjuerna som på nuvarande plattformen atg.se ligger på startsidan i fliken "inför live"?

När man tittar i hjälptexten om nya plattformen står det:
"Tips och nyheter på samma ställe som startlistan
Nu behöver du inte hoppa mellan startsidan och startlistorna för att ta del av tips, intervjuer och nyheter. Den information som berör den startlista som du tittar på, finns tillgänglig i startlisteläget."

Jag har aldrig hittat några intervjuer där, bara en flik med nyheter som motsvarar nyheterna i nyhetsfliken på gamla plattformen ("inför V75:") men jag vet inte om intervjuerna är något som ploppar upp mycket senare på nya plattformen och jag bara missat dem? Jag brukar ofta titta på dessa intervjuer och det skulle ju inte bli kul att bara bli av med dem när den nya plattformen ersätter den nuvarande.
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 10:43   #844
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moonfala Visa inlägg
Hej!

Är det någon som har hittat intervjuerna som på nuvarande plattformen atg.se ligger på startsidan i fliken "inför live"?

När man tittar i hjälptexten om nya plattformen står det:
"Tips och nyheter på samma ställe som startlistan
Nu behöver du inte hoppa mellan startsidan och startlistorna för att ta del av tips, intervjuer och nyheter. Den information som berör den startlista som du tittar på, finns tillgänglig i startlisteläget."

Jag har aldrig hittat några intervjuer där, bara en flik med nyheter som motsvarar nyheterna i nyhetsfliken på gamla plattformen ("inför V75:") men jag vet inte om intervjuerna är något som ploppar upp mycket senare på nya plattformen och jag bara missat dem? Jag brukar ofta titta på dessa intervjuer och det skulle ju inte bli kul att bara bli av med dem när den nya plattformen ersätter den nuvarande.
Info om redaktionellt material finner du här: http://fraga.atg.se/org/ab-trav-och-.../experttips-1/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+10)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 11:47   #845
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 22
Sharp$: 522
Standard

Reducerat system


https://imgi.se/image/q3
Hej!
Ni som kan så mycket här, jag har precis börjat försöka mig på reducerade system. Sitter och experimenterar lite och undrar hur jag inte kan få 6 rätt på min rad (se bildlänk tack).

Är det för att en D häst vinner?
Om jag hade tagit ett krav till på att minst 0 D häst max 4 hade vunnit till exempel?
Hade jag fått 6 rätt då? Hade det blivit dyrare?
Eller vad har jag gjort för fel?
Tack på förhand för alla svar

Pistje
Ni som kan så mycket här, jag har precis börjat försöka mig på reducerade system. Sitter och experimenterar lite och undrar hur jag inte kan få 6 rätt på min rad (se bildlänk tack).

Är det för att en D häst vinner?
Om jag hade tagit ett krav till på att minst 0 D häst max 4 hade vunnit till exempel?
Hade jag fått 6 rätt då? Hade det blivit dyrare?
Eller vad har jag gjort för fel?
Tack på förhand för alla svar

Pistje

Senast redigerad av pistje den 2015-08-29 klockan 11:56.
pistje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 11:53   #846
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 22
Sharp$: 522
Standard

Sorry

Senast redigerad av pistje den 2015-08-29 klockan 11:56. Anledning: Dubbelpost
pistje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 12:04   #847
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pistje Visa inlägg
https://imgi.se/image/q3
Hej!
Ni som kan så mycket här, jag har precis börjat försöka mig på reducerade system. Sitter och experimenterar lite och undrar hur jag inte kan få 6 rätt på min rad (se bildlänk tack).

Är det för att en D häst vinner?
Om jag hade tagit ett krav till på att minst 0 D häst max 4 hade vunnit till exempel?
Hade jag fått 6 rätt då? Hade det blivit dyrare?
Eller vad har jag gjort för fel?
Tack på förhand för alla svar

Pistje
Ni som kan så mycket här, jag har precis börjat försöka mig på reducerade system. Sitter och experimenterar lite och undrar hur jag inte kan få 6 rätt på min rad (se bildlänk tack).

Är det för att en D häst vinner?
Om jag hade tagit ett krav till på att minst 0 D häst max 4 hade vunnit till exempel?
Hade jag fått 6 rätt då? Hade det blivit dyrare?
Eller vad har jag gjort för fel?
Tack på förhand för alla svar

Pistje
Hej!

Jag kan inte heller så mycket men jag ser inget fel i din ABC-ranking men utifrån den får du ju 392 rader så jag tror att du hade fått 6 rätt om du hade lämnat in för 392 kronor. Nu har du ju reducerat den dessutom och där försvann antagligen sexan. Satte du någon regel för reduceringen så var det antagligen den som felade.

Senast redigerad av Moonfala den 2015-08-29 klockan 12:05. Anledning: Hade räknat med 50 öre per rad för jag är insnöad på V75 :P
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 12:13   #848
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pistje Visa inlägg
https://imgi.se/image/q3
Hej!
Ni som kan så mycket här, jag har precis börjat försöka mig på reducerade system. Sitter och experimenterar lite och undrar hur jag inte kan få 6 rätt på min rad (se bildlänk tack).

Är det för att en D häst vinner?
Om jag hade tagit ett krav till på att minst 0 D häst max 4 hade vunnit till exempel?
Hade jag fått 6 rätt då? Hade det blivit dyrare?
Eller vad har jag gjort för fel?
Tack på förhand för alla svar

Pistje
Ni som kan så mycket här, jag har precis börjat försöka mig på reducerade system. Sitter och experimenterar lite och undrar hur jag inte kan få 6 rätt på min rad (se bildlänk tack).

Är det för att en D häst vinner?
Om jag hade tagit ett krav till på att minst 0 D häst max 4 hade vunnit till exempel?
Hade jag fått 6 rätt då? Hade det blivit dyrare?
Eller vad har jag gjort för fel?
Tack på förhand för alla svar

Pistje
Varför ställde du inga krav om D-häst när du använder det?
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 12:24   #849
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pistje Visa inlägg
https://imgi.se/image/q3
Hej!
Ni som kan så mycket här, jag har precis börjat försöka mig på reducerade system. Sitter och experimenterar lite och undrar hur jag inte kan få 6 rätt på min rad (se bildlänk tack).

Är det för att en D häst vinner?
Om jag hade tagit ett krav till på att minst 0 D häst max 4 hade vunnit till exempel?
Hade jag fått 6 rätt då? Hade det blivit dyrare?
Eller vad har jag gjort för fel?
Tack på förhand för alla svar

Pistje
Ni som kan så mycket här, jag har precis börjat försöka mig på reducerade system. Sitter och experimenterar lite och undrar hur jag inte kan få 6 rätt på min rad (se bildlänk tack).

Är det för att en D häst vinner?
Om jag hade tagit ett krav till på att minst 0 D häst max 4 hade vunnit till exempel?
Hade jag fått 6 rätt då? Hade det blivit dyrare?
Eller vad har jag gjort för fel?
Tack på förhand för alla svar

Pistje
Det borde blivit 6 rätt. Gjorde samma system i HPT, se bild (att markera D-hästar är meningslöst, likaså att markera A-hästar i lopp 5 och 6, och även att välja att 3 A-, B- eller C-hästar ska kunna vinna).

__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 12:26   #850
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 22
Sharp$: 522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Varför ställde du inga krav om D-häst när du använder det?

Ja, bra fråga. Är som sagt ny på det här med reducerade system. Men är det de som är felet?
Men skulle jag få lov att ta minst 1 D häst eller hade minst 0 D häst gjort susen?
Vad jag förstått så bygger t ex jokersystemet in sådant automatiskt i systemet tyckte jag dem sa på filmerna?
Så vad skulle jag ställt för krav då?
Tacksam för alla svar verkligen!
pistje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 12:29   #851
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 22
Sharp$: 522
Standard

HPT:
Du får ju 15 kuponger jag 12 kuponger? Vad gör jag för fel alltså?
Gick ju bara miste om 130 000kr, kaffepengar med andra ord så ingen fara så!!

Senast redigerad av pistje den 2015-08-29 klockan 12:31.
pistje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 12:31   #852
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

La in samma rad i jokersystemet, gav samma kostnad och 6 rätt. Vad använder du för program?
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 12:32   #853
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 22
Sharp$: 522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bingotant Visa inlägg
La in samma rad i jokersystemet, gav samma kostnad och 6 rätt. Vad använder du för program?
jokersystemet.se webversionen

Kan du printscreena, är du snäll.. Om du har tid alltså?

Senast redigerad av pistje den 2015-08-29 klockan 12:35.
pistje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 12:38   #854
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pistje Visa inlägg
HPT:
Du får ju 15 kuponger jag 12 kuponger? Vad gör jag för fel alltså?
Gick ju bara miste om 130 000kr, kaffepengar med andra ord så ingen fara så!!
Beror möjligen på att vi har olika algoritmer för att skapa kuponger. Ibland är det tvärtom, att det blir färre kuponger i HPT.

Det ser dock ut att finnas en bugg nånstans i Jokers webbversion. Antingen är det inte systemet som visas som har rättats, eller så funkar inte rättningen som den ska...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-29, 12:40   #855
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Låter väldigt konstigt. Du gjorde inte en version och lämna in den och sen ändrade plats på någon häst? T.ex järvsö rasmus mot qravatt eller liknande? Sånt brukar jag sitta och roa mig med, att ändra om och fundera efter loppen satt igång och ibland vet man knappt hur system såg ut som man lämnande in.

Du kan gå in på ditt atg konto och titta på varje kupong för sig och se vart nånstans det gått fel. Enligt mitt program ska den vinnnande kupongen kostat 42kr.
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td