Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-24, 07:13   #811
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 2949
Standard

Ta bort den nya grafiken med positioneringsystemet. Det enda jag skulle vilja ha är att dom precis som i Frankrike fryser bilden en kort stund vid målgång, jag tycker att det kan vara svårt att se vem som är först i mål ibland.
joalore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 07:45   #812
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joalore Visa inlägg
Ta bort den nya grafiken med positioneringsystemet. Det enda jag skulle vilja ha är att dom precis som i Frankrike fryser bilden en kort stund vid målgång, jag tycker att det kan vara svårt att se vem som är först i mål ibland.
Anledningen att den behövs är att en Wannabe filmregissör APA sitter o klipper in närbilder i loppen hela tiden.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-08-24 klockan 07:51.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 12:25   #813
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 667
Sharp$: 50080
Standard

"En sida som däremot går i graven är Atg Classic. Enligt ATG är sajten för omodern och inte går att utveckla som företaget önskar."

Det tycker jag är tråkigt.Man måste inte ständigt utveckla något som fungerat i decennier.Ingen utvecklar mer eller avskaffar C6-kuvert, "vässbara" blyertspennor eller synålar.Funkar de så funkar de.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+25), Ardberg (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 13:11   #814
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2245
Standard

Dom vill säkert att man inte ska kunna hämta data från deras sida...
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 14:10   #815
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

60 000 tittare i lördags , det är 1000 färre än innan V75-NyaTider . Det blir spännande för Viharsett-pojkarna närmsta månaderna .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 14:33   #816
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pjaer Visa inlägg
Dom vill säkert att man inte ska kunna hämta data från deras sida...
De vill ha kontroll på hur hårt deras web-servrar belastas. Det finns dedikerade lösningar för att hämta rådata i större block från dem. ( AIS )

Om jag har förstått det rätt så kommer det att vara minst lika lätt att "screen-scrape"-a på nya atg.se som det var på Classic.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 15:20   #817
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 19:13   #818
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

För en nybörjare är det här med kilometertid frömodligen aningen svårförstått, med lite vana så 'r det greppbart och ganska smart upplägg som gör att man

- kan bedöma hästarna på tillägg kontra start
- tider på olika distanser och startmetod

man lär sig att vissa banor är snabbare än andra, men ibland är banorna inte så snabba och på vinterhalvåret är tiderna sämre på nästan alla tävlingsdagar.


MEN NU TVINGAS ÖGAT TILL ATT KOLLA FARTEN I km / H

varför det, totalt onödigt, säger mig inget vi har km tid och det har fungerat sedan urminnes tider, både i loppresultat i deltider för 1a 500 / varv etc och för egen klockning i värmning eller efter galopp

Har aldrig inom hästsporten sett km/h, inte i galoppen inte i USA eller Frankrike,


saknar titt som tätt mellantider i loppen men aldrig aldrig har jag upplevt att jag saknar hastigheten i km per timme inom travsporten

förvirrande och onödigt,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-24, 20:32   #819
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
För en nybörjare är det här med kilometertid frömodligen aningen svårförstått, med lite vana så 'r det greppbart och ganska smart upplägg som gör att man

- kan bedöma hästarna på tillägg kontra start
- tider på olika distanser och startmetod

man lär sig att vissa banor är snabbare än andra, men ibland är banorna inte så snabba och på vinterhalvåret är tiderna sämre på nästan alla tävlingsdagar.


MEN NU TVINGAS ÖGAT TILL ATT KOLLA FARTEN I km / H

varför det, totalt onödigt, säger mig inget vi har km tid och det har fungerat sedan urminnes tider, både i loppresultat i deltider för 1a 500 / varv etc och för egen klockning i värmning eller efter galopp

Har aldrig inom hästsporten sett km/h, inte i galoppen inte i USA eller Frankrike,


saknar titt som tätt mellantider i loppen men aldrig aldrig har jag upplevt att jag saknar hastigheten i km per timme inom travsporten

förvirrande och onödigt,

Har sett mph i den nordamerikanska varianten av pos-system. Lika obegripligt det.

Precis som du konstaterar så är km/h intressant i ca 1 lopp. Det är så länge det tar innan man "förstår hur fort det verkligen går". Men "förstår" någon verkligen skillnaden mellan 48km/h och 52km/h? Jag tror inte det. Därför är det helt meningslöst att visa momentanhastigheten i något annat än min+sek / km.

Tyvärr så styrs det här av direktiv från "högsta ort". Man tror att det är sånt här som behövs för att fler ska "förstå". I själva verket är det ju precis tvärtom. Det är ju i km-tider som kommentatorer och referenter redovisar alla mellantider. Då hade det varit helt perfekt att få se momentanhastigheten i samma enhet. Då skulle fler lära sig snabbare. Om farten ligger runt 10-tempo i ett antal 100 m så SER man ju det.

Jag har fått signaler som tyder på att man tyvärr inte tänker ta in särskilt mycket feedback utifrån alls. "Det är så här vi tänker göra."
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 00:29   #820
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Bengt Adielsson funderade i en krönika för ett par veckor sedan över vilka som skulle kunna tänkas köra lopp åt Dahlén nu när han är avstängd och avslöjad som en simpel fuskare. Ingves ska då köra Anna Greta imorgon. Riktigt jäkla pinsamt! Prostitution kallar man sådant!

Tycker precis som Eskil Hellberg att alla kuskar borde bojkottat kräket.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+25)
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 05:27   #821
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag har fått signaler som tyder på att man tyvärr inte tänker ta in särskilt mycket feedback utifrån alls. "Det är så här vi tänker göra."
Lite sämre omsättning på V75 bara, så brukar prestigen försvinna. V75-dagarna står för ungefär halva ATG:s omsättning. Det kommer inte tillåtas skaka särskilt länge innan man gör om saker. I våras ordnade man fram ett lördagslopp illa kvickt när jackpothysterin på V75 gjorde att spelarna inte brydde sig längre.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 05:37   #822
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Bengt Adielsson funderade i en krönika för ett par veckor sedan över vilka som skulle kunna tänkas köra lopp åt Dahlén nu när han är avstängd och avslöjad som en simpel fuskare. Ingves ska då köra Anna Greta imorgon. Riktigt jäkla pinsamt! Prostitution kallar man sådant!

Tycker precis som Eskil Hellberg att alla kuskar borde bojkottat kräket.
Om man tror att Magnus Dahlén är den ende som experimenterat med diverse grejer så är det naturligtvis den korrekta ståndpunkten. Men så som det pratats om detta tror jag att det laborerats i en hel del stallar. Det som gjorts var inte mot reglementet visade det sig. Det Dahlén straffades för var att han hade oordning på mediciner. Jag tror att han lekt veterinär själv, med hjälp av utländska läkemedel. Det är naturligtvis illa nog, men det är fler tränare som dömts för sådant.

Under sådana förutsättningar tänker jag inte kasta skit på Ingves för att han kör en häst. Det är ju rätt många som kör Nisse Enqvists hästar, ehuru de på pappret tränas av Rolf H Petersson, utan att baktalas för det.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 13:22   #823
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 17:50   #824
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 214
Sharp$: 1031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Jag rekommenderar verkligen inte någon att gå med i något Tillsammansbolag hos ATG. Det verkar som alla drabbas av fegisspik syndromet, när spelkassan börjar bli över 5000kr. Har nu testkört ett antal bolag under två månaders tid och som bäst har man fått några sexor med usel utdelning. Spara pengarna och lira egna system istället. Tror att jag gick back cirka 32.000kr under testperioden hos alla de här bolagen. Testet körde jag enbart för nöjes skull. Då vet ni.
Menar du kändissystem eller allmänt att spela tillsammans är dåligt?
__________________
Bollen är rund och även jag
riga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-25, 18:01   #825
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

För många


Citat:
Ursprungligen postat av riga Visa inlägg
Menar du kändissystem eller allmänt att spela tillsammans är dåligt?
För många deltagare, för många andelar och för många pengar. Det är nog en omöjlighet
att göra någon vinst. Eller hur skulle det gå till? Sen spelar nog kändiset inte någon roll.

Mvh. Uffe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td