Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-24, 15:26   #1006
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För hästarna blir det nästan helt säkert bättre.

För tränarna blir det fritt fram att mixtra inom det tillåtna utan att de behöver säga ett smack åt någon om de inte vill det.

För spelarna......blir det mer utrymme för exklusiv information. ( På gott och ont! enligt mig mest ont. )
Tränarna mixtrar redan idag utan att säga något om de inte vill.

Kontrollen ska, som jag förstår, skärpas så att alla vinnare + stickprov ska kollas. Bör bli mindre utrymme för fusk. Som det är nu är risken liten åka dit. Något som också utnyttjas.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 16:21   #1007
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Tränarna mixtrar redan idag utan att säga något om de inte vill.

Kontrollen ska, som jag förstår, skärpas så att alla vinnare + stickprov ska kollas. Bör bli mindre utrymme för fusk. Som det är nu är risken liten åka dit. Något som också utnyttjas.
Jag håller inte med alls om det här. Sko-info-reglerna är, även om de inte är perfekta, ändå bättre än inget alls ( som det blir nu under förbudsperioden ).

Om inte annat går det att i efterhand följa upp vilka tränare som är de värsta syndarna.

Och det där med kontroll av vinnaren + stickprov... Ur spelarsynvinkel är det rena rama skämtet. Den kontrollen ska bara, i förekommande fall, påverka prissummorna för hästarna. Totoresultaten kommer att stå fast. Fusk eller ej.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 17:28   #1008
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag håller inte med alls om det här. Sko-info-reglerna är, även om de inte är perfekta, ändå bättre än inget alls ( som det blir nu under förbudsperioden ).

Om inte annat går det att i efterhand följa upp vilka tränare som är de värsta syndarna.

Och det där med kontroll av vinnaren + stickprov... Ur spelarsynvinkel är det rena rama skämtet. Den kontrollen ska bara, i förekommande fall, påverka prissummorna för hästarna. Totoresultaten kommer att stå fast. Fusk eller ej.
Hur menar du att de värsta syndarna följs upp idag? De som anmäler med skor o kör barfota.
Risken för dessa att avslöjas blir större med koll av alla vinnare. Visst totoresultatet kvarstår, men så gör det även idag. Men de vinnande fuskarna blir påkomna, det blir dom inte idag med få undantag.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 18:18   #1009
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Hur menar du att de värsta syndarna följs upp idag? De som anmäler med skor o kör barfota.
Risken för dessa att avslöjas blir större med koll av alla vinnare. Visst totoresultatet kvarstår, men så gör det även idag. Men de vinnande fuskarna blir påkomna, det blir dom inte idag med få undantag.
Varifrån får du att jag avser dem som kör barfota fast de anmält att de ska ha skor på?

Det går att "synda" genom att utnyttja sko-info-reglernas gråzon till att motarbeta syftet med reglerna.

Hur du än vrider och vänder på det så är det mindre dåligt med sko-info än ingen anmälningsplikt alls ( inom det tillåtna ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 20:00   #1010
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Varifrån får du att jag avser dem som kör barfota fast de anmält att de ska ha skor på?

Det går att "synda" genom att utnyttja sko-info-reglernas gråzon till att motarbeta syftet med reglerna.

Hur du än vrider och vänder på det så är det mindre dåligt med sko-info än ingen anmälningsplikt alls ( inom det tillåtna ).
Nej, du avser att de värsta syndarna är de som dribblar i sista minuten med balansinfon.
JAG menar att de värsta syndarna är de som helt struntar i reglerna. Anmäler skor och kör barfota. Att du inte tycker det är de värsta syndarna är obegripligt.

Vad får du för mer info idag än vad du kommer få under förbudstiden? Vill någon laborera med olika skotyper gör dom det även idag utan att berätta.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 20:55   #1011
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Nej, du avser att de värsta syndarna är de som dribblar i sista minuten med balansinfon.
JAG menar att de värsta syndarna är de som helt struntar i reglerna. Anmäler skor och kör barfota. Att du inte tycker det är de värsta syndarna är obegripligt.

Vad får du för mer info idag än vad du kommer få under förbudstiden? Vill någon laborera med olika skotyper gör dom det även idag utan att berätta.
Andelen som helt struntar i reglerna är försumbar.

Idag räknas plastade hovar barfota och metallbeslag som skor. Under förbudstiden blandas hela skiten ihop.

Utan att det på något sätt är perfekt nu...så anser jag att det bli ännu sämre under förbudstiden.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-24, 23:20   #1012
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Andelen som helt struntar i reglerna är försumbar.

Idag räknas plastade hovar barfota och metallbeslag som skor. Under förbudstiden blandas hela skiten ihop.

Utan att det på något sätt är perfekt nu...så anser jag att det bli ännu sämre under förbudstiden.
Ja för djuren är det ju såklart bättre, det behöver vi inte tvista om. Och djurskyddet får lov att gå före både spelintressant info och att vissa barfotaberoende hästar missgynnas genom att bli tvingade att gå hemma de här månaderna (men vi ska inte glömma att många hästar också gynnas å andra sidan, det där jämnar ut sig för alla utom enskilda hästägare).

Men överlag skulle de allt behöva komma med lite bättre info än de gör överlag med beslag och utrustning. Bike kan man ju oftast se i värmning eller så, men det är värre att se när de byter från tunga järnskor till tunna aluminium eller så. I och med att reglementet formas efter djurskyddet här och eftersom man naturligtvis vill göra förändringen för hästägarna så liten som möjligt för minsta möjliga gnäll kan jag förstå att de tillåter plastade hovar. Men för spelarna är det inget vidare, i programmet står det ju skolöst till skor på samma balans. Nu är det väl inte vansinnigt utbrett med plastade hovar normalt sett men det blir väl allt vanligare. Speciellt nu när behovet ökar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-25, 12:55   #1013
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Måste hylla Ludde, vilka framgångar han har i Frankrike. Nu vann Maffioso Face också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-28, 00:21   #1014
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-28, 15:05   #1015
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Ytterligare två segrar i Frankrike till Luddes hästar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-30, 16:41   #1016
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

ATG's VD Hans Skarplöth berättar om en hel del nya spelmöjligheter from 2016...spola fram 23,45 minuter i: http://www.atgplay.se/video/20151127...portbudget2016
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-30, 18:11   #1017
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
ATG's VD Hans Skarplöth berättar om en hel del nya spelmöjligheter from 2016...spola fram 23,45 minuter i: http://www.atgplay.se/video/20151127...portbudget2016
Va tror du det kan va? Jag skulle gissa att det är något som joker på lotto.. drömvinsten typ!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-30, 18:47   #1018
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Va tror du det kan va? Jag skulle gissa att det är något som joker på lotto.. drömvinsten typ!
Du får oddset 1,23 för din gissning
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-30, 18:51   #1019
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Du får oddset 1,23 för din gissning
Va tycker du om det då? bra eller anus?
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-30, 19:13   #1020
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Va tycker du om det då? bra eller anus?
Jag är för det, kan vara gott att ha en extra livlina om streckspelet skulle skita sig av någon anledning!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td