|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Olympiatravet 25 April
Tråkigt att digital Ink inte startar men det blir förhoppningsvis ett grymt lopp ändå! Hoppas på Mosaique face
![]() On Track Piraten B.B.S.Sugarlight Support Justice Voltigeur de Myrt Maven Solvato El Mago Pellini Har Oasis Bi tackat ja än? Hoppas på strålande solsken, runt 15-20 grader och många kalla pilsner!
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Support Justice vann spårlottningen i alla fall. Den har väl mest mött skräp i årets starter i Norge men den visade ju i jubileumspokalen att den duger mot de allra bästa.
Bara 3 svenska hästar med och en utfyllnadshäst från Danmark. Det svåraste spelmässigt blir nog att sätta in alla de franska hästarna i loppet. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Tirich den 2015-04-19 klockan 20:40. Anledning: Guldhäst = Winmecredit |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
En koll på vad som är anmält till denna fantastiska dag. Det allra bästa är att det inte bara är sju V75 lopp utan även grymt fina ramlopp dessa dagar.
Klass 2: Utan att ha studerat motståndet så noga vill jag nog påstå att omgångens absolut bästa spik finns här. Det är inga små ord Claes Svensson sagt om King Sir Kir. Den bästa häst han någonsin tränat och då har han haft både elitloppshästen Cenit Guy och nya stjärnan i Frankrike Moving On i träning. Jag har blivit så grymt imponerad av det intryck hästen gett att jag omöjligen kan se den torska i klass 2 trots att den står hårt inne pengamässigt. Klass 1 Trevligt lopp. Det känns som far och son Untersteiner ska ha bra chanser här med två riktigt bra hästar. Brons Ser trevligt ut men ett par norska hästar jag inte har vidare koll på. Spark Rick har man nog ställt i ordning nu och den gjorde några grymma lopp i fjor. Remember My Name var magnifik i onsdags. Silver Tror två kanoner gör upp. Lover Face och Coldtown. Olympiatravet Svårt att utse vinnaren utan att ha läst in sig på de franska hästarna. Men det blir nog ruggig körning här med Ludde och några kuskar från kontinenten som aldrig kör i Sverige, så säger att Maven tar dom antingen från 2-3 ut eller via open stretchen. Support Justice om den inte också körs i 08 tempo första varvet. Ett härligt spellopp. Helt grymt. Femårsloppet för ston Några här man också får kolla upp, t ex den franske hästen som Björn Goop är uppsatt på men knappast får köra då han har egen häst anmäld. Backfire är också grym. Barfota runt om på den och det är troligen påställt i comebacken. Kallblodsloppet Pass. 8 norsktränade hästar om jag räknade rätt så där får man nog vänta att skrika ut vinnare. Men svensktränade Bellfaks blir nog favorit. Hoppas att dom inte lägger kallblodsloppet på V75 för det finns flera helt grymma lopp utanför V75 propparna, Stayerloppet t ex är det överlägset bästa hittills i år och sådana lopp är grymt roliga att analysera. Vore nästan kriminellt uselt att lägga det loppet utanför V75. Sammanfattningsvis en sportslig superomgång och en som det ser ut väldigt spelvänlig omgång också. Skulle förvåna mycket om 7an på lördag inte ger mer än några tusenlappar. King Sir Kir bästa spiken. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Silverdivisionen med Lover Face och Coldtown blev ramlopp på lördag. Kallblodsloppet och stayerloppet på V75 spelet.
Ser nu ut som en ruggigt svår omgång där dom med 7 rätt kommer belönas på ett helt annat sätt en tidigare i år. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Det startfältet i ett stayerlopp med 100k i förstapris var inte dåligt alltså! Och vinns det inte av någon från dubbla tillägg käkar jag upp en strumpa, känslan är att klassblandningen är större än de där tilläggsmetrarna.
|
|
|
|
#7 |
|
Roligt med en omgång som för en gångs skull ser svår ut på förhand. Men måste ändå säga att det är för jävla dåligt med ett kallblodslopp på Olympiatravsdagen som dessutom hamnar på V75 och inte ens blev särskilt bra. Förstår tanken om det är så att man vill förhindra ytterligare jackpot när man tar bort Silverdivisionen från V75 men tycker ändå att man borde ha prioriterat ett bättre travlopp i det här fallet. Omgången ser tillräckligt svår ut ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
olle (+10) |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har dom lagt silverdivisionen med LoverFace, Coldtown, FalconHåleryd utanför V75? Begriper ingenting!!?? Eller?
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ja det var ju liksom det som var hela tanken, att det ska bli lite svårare att få sju rätt på V75. Nu vill jag inte se en jävel som tidigare klagat på att det varit för lätt börja gnälla på att det blivit för svårt. Iallafall inte i V75-tråden, det får bli i en egen "det här är skit i dagens trav-travsverige-tråd" i såna fall!
|
|
|
|
|
#12 |
|
Norge har ingen egen V75 på Lördag utan spelar till Sverige. Det spelade nog in när man lade kallblodsloppet på V75.
|
|
|
|
#13 |
|
Hur stor del av omsättningen står norrmännen för i en V75-omgång som på lördag? Typ 10%? Känns bisarrt att stoppa in ett kallblodslopp med åtta norsktränade hästar på V75 grund av den anledningen. Ärligt talat förstår jag inte ens varför Åby kör ett kallblodslopp under Olympiatravsdagen från första början.
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Tror du övervärderar King Sir en aning, chanslös nu med spår 10! |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Spik på Whitehouse Express i avd 2 och Narold Vox i sista.
Annars ser det ut som en knepig omgång. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8444Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Eller tror sophästar utan skor ska vinna.
|
|
|
|
|
#17 |
|
Remember my name borde ha väldigt bra chans i första.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Kan bli så att det blir andra spelformer än V75 även denna lördag för mig. Men då inte för att det är för lätt utan för att det blir för svårt att få till ett reducerat system för en 500 ing som man känner sig nöjd med. Att analysera norska kallblod som ska komma hit och starta med nya förutsättningar är väl helst inte det man vill göra heller när det är V75 det handlar om. |
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#20 |
|
Med några av Spark Ricks lopp i fjor på näthinnan ska man nog passa den. Det lät ju inte påställt direkt när den gjorde årsdebut i mars just på Åby i ett lopp som just Remember My name vann, men det kanske låter annorlunda nu. Peter Jensen är en grym tränare och man kan väl misstänka att dom haft detta lopp i sikte ett tag. Står dock rätt hårt inne.
En annan häst i loppet, Solöns Rangel, blev väl allas nästagångare senast när den gjorde ett grymt lopp som tvåa påskdagen bakom Jeppas Maxi. Möter ingen sådan häst nu så om den ska gå barfota runt om igen (jätteplus på den) ska man nog ta med den också. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Givetvis är man inte opåverkade av jackpot-debatten och smått desperata för att undvika ytterligare en omgång med uteblivna 5:or.. Detta kan väl snarare tolkas som en inblick i framtiden där man genom ett extra lördagslopp skall kunna lyfta bort en potentiell storfavorit om omgången ser för "lätt" ut på förhand. Kallblodsloppet med 15 hästar uppfyllde helt enkelt syftet att göra omgången mer spelvänlig. Däremot tycker jag att det fanns andra lopp att lyfta från bongen än silverloppet som är av MKT hög klass. Bronsdivisionen hade man gärna fått lägga utanför tycker jag. Eller stoeliten, nu blev det loppet mkt fint med otroliga 250k i första, men hade D'One dragit bra spår hade veckans storspik varit given. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Stayerloppet:
Narold Vox gjorde en mycket fin comeback i onsdags men läget blev väl skit ? Tänk om Erik fått springspår i volten. Nu startar den med bakspår i sista volten och sitter därmed sist direkt. Det blir ingen lätt resa på Åbys open stretch bana att först runda 15 hästar och sedan en massa som smyger fram till upploppet och alltid får fritt på Åby. Brukar alltid kolla startvolten i dessa lopp när det är bra hästar där. Speciellt intressant när det kommer gäster från Holland då dessa kan vara mycket bättre än de pengar de tjänat visar. Vet inte om Radamante räcker här men den var i alla fall uppe på Jägersro och startade på derbysöndagen i fjor och vann då mycket lätt till över 20 ggr pengarna. Men motståndet var sämre än detta och proppen en annan (2140 A). Har i alla fall ett lopp i kroppen från Holland så man reser väl inte hit för resans skull. Loppet i fjor på Jägers Tempo: första 500 m: 4 Daytona 1.09,7, första 1 000 m: 4 Daytona 1.13,7, sista 500 m: 1.13,4 6 RADAMANTE fjärde ytter, med i spåren i sista sväng, egen attack 300 kvar, avslutade vasst och vann lätt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DavidP (+5) |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hittade en krönika av Rickard Hansson på Expressen när jag sökte lite på kallblodslopp, Olympiatravet och Åby. Skrivet den 28:e januari i år:
http://bloggar.expressen.se/rickardh...hansen-jagers/ "Apropå lopp och storbanor. I samband med Olympiatravet så kommer ett kallblodslopp att ligga på V75. På Åby. (Körts inom V4:an tidigare.) En finalomgång, på Åby…Olympiatravet. Där går min gräns. Jag säger ingenting om ett kallblodslopp på V75 i norra delarna av landet. Men den dagen…nej! Tycker också det är synd att Åbys enda V75-finaler flyttats från den dagen till mitten på augusti." Jag kan bara instämma i vartenda ord. Sedan var alltså beslutet att lägga kallblodsloppet på V75 redan taget i januari i år och inte först nu efter anmälningslistorna blev klara. Jag förmodar att anledningen då är den som Viroid säger, att norrmännen inte har någon egen V75:a den här helgen, och att man kände till det redan då. Senast redigerad av Emeffeff den 2015-04-19 klockan 22:47. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bellfaks blir nog betrodd i alla fall i Sverige, men bygga ett större V75 system på en sådan häst där det alltid verkar vara på gränsen till galopp känns ju inte så tryggt.
Betaltjänsterna får i alla fall råg i ryggen i marknadsföringen på fredag. Då kommer det stå typ "spelarna förvirrade kring alla de norska kallbloden, men inte vi. Vi har pluggat i det norska arkivet hela veckan och tryck på köpknappen nu för att få lösningen" |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Det som skickade ut Silverdivisionen från V75 var stayerloppet.
|
|
|
|
|
#27 |
|
Silverloppet går ju fortfarande och sporten i det kommer vara lika häftig.
V75 ser för första gången på länge riktigt kul ut spelmässigt, så först kör vi en kul V75 och avslutar sedan med ett jäkla roligt lopp utanför, kan det bli bättre, spännande mest hela dagen liksom liksom liksom.
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hästarna på första tillägget är helt chanslösa i stayerloppet, hoppas dom fortfarande kan dra åt sig endel streck, annars är det sanslöst öppet på 40 tillägget, herregud vilket fint lopp.
Emeffeff (+3) |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Synd att inte spel%en står sig över veckan. 6% på Candor Hall hade smakat fågel.
Senast redigerad av draken den 2015-04-20 klockan 12:40. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Håller med angående Candor Hall, Nu kan man ju inte säga något om strecken just nu men den har mött Digital Ink på slutet o varit enormt bra! Vette tusan om jag inte kanske chansspikar Candor om Goop är positiv!
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Trots dubbel jackpott och Olympiafinal är det väldigt svalt intresse för den här omgången?? Jag slänger ut några funderingar och tankar då för att få igång diskussionen!
Hur stor chans har Relight My Fire i första? Kan inte motståndet den mött men segrarna ser rätt billiga ut, mycket spets och slut. Kan inte utnyttja sin startsnabbhet nu. Pisk och Erik nu men känns ändå rätt iskallt att strecka en häst som blir så hårt betrodd med de här förutsättningarna. Remember My Name blir ganska klar favorit på en toppfin prestation senast. Men det var i ärlighetens namn inte många i det gänget som haft något att göra i det här loppet, knappt någon. Insatsen var riktigt fin och kuskpluset är ett faktum, men frågan är hur det står sig här... Hur står sig Tonicetobetrue på lördag egentligen? Inställningen på hästen imponerar men inte startsnabbheten, jag undrar om den har skuggan av en chans på bättre position än tredje ytter trots läget... Tar Örjan en lugn dödens med D'One eller sitter han kvar där bak till 500 kvar? Lär kunna bli en del trafikproblem om han väljer den senare taktiken. Och är hon ens bra nog att ta dem från dödens? Vann sist, men det loppet sa inte mycket mer än att hon var frisk och bra i ordning. Har fransyskan något här att hämta? Hur stor chans har Gordonston att hålla spets? Hur stor är galopprisken på Bellfaks? Vem tar spets i Olympiafinalen? Kan Prix d'Amerique-tvåan stå sig när svenska eliten (kuskarna först och främst men även hästarna) möter upp? Har starthästarna verkligen någon chans mot den långa raden av tuffa silverhästar som står 40?
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Jag tycker det är grymt svårt att bena ut spetsstriden här, men gissar att det till slut står mellan 2 och 3 nånstans in i första kurvan
|
|
|
|
#35 |
|
Har inte läst på spetsstriden så mycket, men att Tntbt är sämre än medel ut och att Whitehouse är bättre än medel är jag klar över.
|
|
|
|
#36 |
|
Voltigeur de Myrt i Olympiatravet med 4% hittills måste väl ändå vara årets spelvärde? anser att den har 15-20% chans i alla fall, och är väldigt säker på att den inte har något sto framför sig i mål.
|
|
|
|
#37 |
|
Håller med Viroid, de franska hästarna känns väldigt understreckade. Support Justice kommer ju inte få bluffa hem det här loppet med 1.5 miljoner i första pris, kommer nog bli rätt bra körning. Känns som det finns bra värde i att välta Support Justice.
Soälns Rangel tar väl spets i första? Frågan är om Sören släpper denna gång. Andra loppet känns väl låst på Whitehouse Express och King Sir Kir? Kanske till och med spik på Whitehouse? Ohlsson strödde ju verkligen lovord om den sist. Claes S har ju iofs höga tankar om KSK. Tror Gordonston har hygglig chans att svara upp spets, men finns så många lågprocentare jag vill ha med (British Steel, Leif, Rondine, Touche, Priamo Caf) så blir till att gardera och hoppas att kanske Lindgren kör tufft från start. Tyckte den höll fint i dödens sist. Tror som de flesta andra att tilläggshästarna i sista gör upp om det. Naglo, Candor och Narold Vox får mina första röster. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Min poäng var annars att jag inte tycker WHE har visat någon vidare startsnabbhet alls, han var ganska rejält slagen av Mr Crazed enda gången han öppnar någorlunda, men fick då enkelt överta. Troligen räcker det här ändå då alla övriga är rätt sega ut. Kanske att 6:an kan vara först, men den lär släppa isf. Cab Hornline öppnade bra senast, men då var det Goop och blev galopp, så den lär köras lugnare nu. Hade varit given spetsfavorit med Goop igen annars
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Att Support Justice inte är nära den 50%-iga vinstchans den nu är spelad till kan vi väl alla vara överens om i alla fall? Ensam bagge, smickrande rad och allt...
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#41 |
|
Björn Goop strök just 3 av sina hästar: C.C.Simon, Claudia B.R. och Wine and Dine.
Hälta, pågånde vet.beh resp sårskada. Kan 3 hästar bli sjuka/skadade exakt samtidigt ? / TT |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Det var väl dagens skörd som rapporterades samtidigt efter veterinärbesök. Och ja, i ett stort travstall är det alls inte ovanligt att en veterinär har något dussin hästar att titta på vid sitt "veckobesök".
|
|
|
|
#43 | |
|
Sharp$: 8444Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Gillade henne innan elitloppet, och nu är hon bättre. I striden tror jag.
|
|
|
|
#44 | ||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Ville ju gärna att Sir Kir blev favorit här, trodde det också efter allt snack. Men Whitehouse verkar tyvärr få det favoritskapet han ska ha... Citat:
|
|
|
|
#45 |
|
Jag tyckte hon var ganska avklädd senast från bakspår. Det är inte många ston som vinner de riktigt stora loppen.
|
|
|
|
#46 |
|
I 12-hästarslopp vinner de sex lägst rankade runt 10% av loppen. Har ingen statistik på 10-hästarslopp, men här kom det ju in en del sena utfyllnadshästar, så jag ser det inte som helt orealistiskt.
|
|
|
|
#47 | ||
|
Citat:
Citat:
Läste på V75-1 lite mer nu och Quincy Frontline ser ut att vara en riktigt intressant lågstreckad också. Verkar stayerbetonad att döma av sin historik men vann sitt senaste sprintlopp på ett väldigt fint sätt från kön efter överpace. Senast slog han Relight My Fire (fick bättre löpning då och vid lika löpning i det loppet hade de nog gått i mål samtidigt ungefär)
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Naturligtvis kan man inte föra över statistik från 12-hästarslopp till lopp med färre hästar helt utan vidare. Statistiken visar dock att ju färre hästar som startar, desto högre grad av favoriter som vinner. I den här finalen är det TVÅ hästar som kvalat in, Oasis Bi och On Track Piraten. Resten har försökt, misslyckats, men blivit inbjudna ändå eller blivit inbjudna utan att försöka kvala in. Det kan vara ett av de mest ojämna Olympiatraven som körts. Jag får säkert äta upp det på Lördag, men det känns inte som det är i det här loppet jag kommer ödsla många streck.
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Skitsvårt att värdera, det är bara halva gänget man vet var man har från färska referenser på svenska banor mot svenskt motstånd.
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
Oasis Bi är den mest chanslösa i hela fältet så att du inte tar med den på din lista är förvånande. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
Har kollat lite franska lopp och kan konstatera att Princess Grif inte är många meter sämre än Prix Dam-tvåan Voltigeur De Myrt. Framspår mot bakspår och svensk kusk på PG ger stor fördel för henne och inbördes ranking är given 3-9. Ännu bättre blir det av att den är spelad mindre
![]() Andraplatsen senast är ganska imponerande, satt dyng sist i utgången av sista sväng och spurtade frenetiskt och hann till slut ta sig förbi en ledande Timoko i sista steget. Kommer absolut inte behöva skämmas för sitt wild card i det här gänget!
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Oasis Bi har fin form, Björn Goop sitter i vagnen. Kommer med tre raka segrar, härdades i många storlopp förra året. Jobbigt spår nu, men det kan vara en häst som verkligen blommar ut i år.
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
Jag är dock enig om att Maven är extremt upphaussad. Hon gick MKT knappt förbi en i dödens travande El Mago P och Arazi Boko senast, och nu skall hon plocka längder mot dessa? Aldrig. Jag tror segertiden hamnar nära 11 blankt vilket Support Justice nog travar hela vägen i andraspår. BBS kan jag se vinna från spets och Piraten om Erik skulle kunna hitta hålet men troligtvis defilering av SJ. Som han öppnade på Vincennes finns faktiskt spets för SJ oxå. Klasskillnad råder och det kommer vara ett utspritt fält över upploppet. Senast redigerad av Hilding den 2015-04-22 klockan 22:56. |
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Någon som kommit någon vart gällande kallblodsloppet? Bellfaks känns ju ruskigt överstreckad(ja det är bara onsdag). Jag har stulit 3 höstar än så länge som jag anser ska vara utan segerchans, det är de tre som startar på sista fållan. I Övrigt har jag scenarion som skulle kunna ge övriga segrar. Men många av tränarna verkar ligga väldigt lågt. Doktor Jaros, vann han inte detta loppet förra året eller året innan?
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#59 |
|
Svårt att hitta bra spikar i omgången tycker jag.
Tycker Backfire är den bästa just nu. |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Sharp$: 1624Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Skulle jag ge mig på att ranka loppet så hade blivit såhär i dagsläget.
Totalt chanslös är väll egentligen bara obi wan som kom med p.g.a solvato inte kunde. Dansk häst med kan vara en anledning. Men den vinner aldrig. 0/10 Skulle vilja kalla oasis bi nästa lika chanslös som obi wan. Senast fick den lunka undan i spets på snabb bana men bästa hästen struken och enda kvarvarande utmanaren hoppade. Spåret spolierar chanserna totalt. 2/10 El mago pellini såg bra ut sist i årsdebut. Möter tuffare än någonsin men kanske kan ludde med sin respekt lösa detta.. Hästen 2/10 Bättre spår än oasis men samma betyg på hästen. Roxanna lär hamna bland de sista i starten. En järndam men endå kort i rocken här..2/10 Sen hästarna som teoretiskt har en chans att vinna men att de skulle hända ser jag som ganska otroligt. Hade on track haft 1.2.3 men chans på ledning hade den varit given.. Men med spår 7 behövs de läggas en enorm speed första 200. Samt intrycket på han senast såg ganska svajigt ut. Var nära att torska mot en BBS som gick utv om han och han fick dämpa rejält... Nja 3,5/10 Maven såg lysande ut sist glänste i pälsen och gick ett bra lopp! Tror detta är 500m för långt dock. Elitloppet hennes grej.. 5/10 Voltiguer va fin i PDA. Men att tävla i sverige är annorlunda...Tror den gör ett bra lopp men med bakspår och bra emot. så tror jag inte den har mer chans än sina 7-10%. Dock svårbedömd! 5,5/10 Åker med på lappen! BBS, Support, Princess Där har ni någon av vinnaren.....Enligt mig iaf! Strecken är helt felsatta..Support 50% favvis....Vinner detta loppet ska vi säga 1/4 alltså 25%! 8/10 Samma gäller BBS minst en lika bra häst 2 lopp i kroppen intrycket mot on track lös klass. Blir att räkna med!!! 8/10 Princess Grif är en fidus. Snabb ut och tar ledning initialt. Väl där behöver örjan bara vinka bra 4,6,7 som alla vill åt lednigen.. Följa med från 3 inner och köra på speed sista 200 när de andra är trötta... Örjan upp är ju inget minus. Till 3 % är de en spik på ett vågat system och DD spik för er andra ![]() Kan även säga att dagens bästa spik hittar vi i 3 avd. Anette Du Mirel. Done bakspår. backfire årsdebut. Näää... Detta vinner Gabrielle.. Väll mött!
|
|
|
#62 |
|
Har svårt att se BBS ta sig till spets, iallafall utan svår strid om den. Håller med om att det var en mycket bra prestation när den var tvåa bakom Piraten men vinnaren där hade sparat och övriga var inte av samma kaliber så det såg lite bättre ut än vad det var. Den har nog ungefär likvärdig chans med Piraten i det här loppet och det är också så de är spelade nu. 10% är nog rätt, kanske en smula lågt. Stora spelvärdet i loppet måste ligga på Princess Grif och Support Justice/Maven delar på titeln mest överstreckade.
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Förstår inte riktigt hur du räknar/tänker här... Support Justice 25% och 8/10? |
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
Hittade på Facebook han verkar veta vad han pratar om.
http://www.bettingexpert.com/se/blog...ravet-aby-2015
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
Viroid (+1) |
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Sharp$: 1624Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
8/10 är en skala hästarna emellan...
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
En ganska intressant omgång tycker jag. Kan kanske bli en del utdelning den här gången om man lyckas få bort de största favoriterna.
1a loppet är Remember My name hårt betrodd och inget konstigt med det. Ser bra ut för den. Lovelock hakade på ganska bra bakom Quick Fix och verkar ha bra form. Spark Rick kan stundtals vara riktigt bra. Loppets riktiga rysare tycker jag är Next to none Sib. Mest överspelad verkar Relight my Fire bli. Borde inte gå för den att vinna bakifrån över stressiga 1640m på snabb Åbybana men ska väl med om man har ett gäng hästar i loppet. 2a ser det också ganska bra ut för förhansdsfavoriten som troligen sitter i spets omgående. Tycker liksom de flesta att 2 och 10 är värst emot. Tycker nästan att mittspåren ser chanslösa ut. 1-3.10-12. Borde vinna tycker jag. 3e är ett fint lopp. De bästa hästarna är Backfire och Dòne men den ena har vilat i flera månader och den andra har ett tråkigt bakspår. Ger första rösten utan prut till Radsyn America som har knallform och kommer att hamna riktigt bra på det. Som första motbud ser jag Talk the Talk och fransyskan. Möjligt att storfräsarna även får plats på kupongen. Gordonston är alltid betrodd men var inget vidare senast. Den här lampan tror jag att man kan släcka utan att behöva anstränga sig. Skulle vara kul om Renda kunde hålla sig lite lugn. Tror hon är riktigt distansgynnad. Leif är nog loppets tuffaste häst. Kommer att hamna bra på det. Kan nog vinna från dödens också om inte Renda är för bra för dagen. Finns många bakom som försöker ta sig in på mitt system . British steel verkar ha rätt mycket fart,Cash em,Reims Gasti Det får bli en systemstorlekfråga. 5e har jag svårt att se Bellfaks förlora felfri. Doktor Jaros vann det här loppet förra året. Wik Stjernen har mest pengar och fart men inte visat något på ett par år. Mjölner Komet och Nume Balder kanske enbart för att de är Norska. Kan inget om kallblod så det blir nog Bellfaks i brist på annat. Får sno ideèr från andra helt enkelt .Omgångens höjdpunkt tror jag att BBs vinner. Eller hoppas kanske det heter. Tycker det ser lite ut som att det kommer att bli en rejäl körning i det här loppet. Kommer BBs till spets kan den nog vinna men risken är stor att det kommer att svaras hårt så jag kommer att gardera med ett gäng. Kanske tar alla t o m. 9 och 10 ligger högt upp på min lista. Sista tror jag att Goop bara vinner. Senast redigerad av draken den 2015-04-24 klockan 11:03. |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
En liten norsk luring i V75-1
5. Cadabra Tooma (0%!): Ingen seiersmaskin, men har en fantastisk speed og kan dra stor nytte av siste indre på Åby. Galopp nest sist kom pga utstyrsfeil. Kjapp ut og kan få en fin posisjon direkte. Kan legge til at hesten er klart best uten sko Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+20), asgaya3141 (+20), SO (+5), parsalian (+5), monimaker1 (+20) |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
äntligen kan bli bra betalt hoppas ...
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Alla får stå där med långnäsa i morgon som brukligt när Piraten, som vanligt underskattad, sopat hem ett storlopp. Han har vunnit sina enda båda Åbystarter. I SM från spår 7 och 8 dessutom till liknande odds som han kommer att stå i imorgon. Dessutom säger informationen från Rättvik att han är bättre än någonsin, om han då vinner eller inte avgör bara Erik. Norrmännen är riktigt bra men mot Dalahästen finns inget att göra.
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Hörde C.S på lunchen och han lät väldigt uppåt angående 10.King Sir Kir och sa att de är en av de bästa han har tränat! och får han inte för mycket strul på vägen så ska de va en bra chans!! 16% nu!
Oscar (+5) |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
Stämmer det perfekt är han dock en utav dem som kan vinna. Skulle vara fantastiskt kul men åtminstone jag håller hans chanser till vinst som små till mkt små. |
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Läste just STORA VINSTER och blev aningen förvånad
Ensam A häst i kallblodsloppet är 2 Pingo Ö.K. 1 Tangen Haap tar ledningen garanterat och kommer barfotabalanserad att dra i jämnt hårt tempo. Björn ryggar och in på upploppet kastar Björn in Pingo hästen i open strectch och juckar in honom som etta. Klart som korvspad här, inge krusdiuller alls.- |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Avd7: Hmm, är inne på att Berg kör till spets och Örjan kör fram i dödens med Speed Delicious, sen låser dom loppet och nån av Bergs 2 hästar vinner.
Lägger väl till Urberg ifall att..
Senast redigerad av oinkk den 2015-04-24 klockan 21:39. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Intressant när jag kollar Björnkollen och hör att Björn tycker man ska spika Cash'Em i avd 4. Fick faktiskt samma rekommendation tidigare i veckan av en hästägare hos Robert Bergh.
Annars hade den inte varit jättetidig på mitt system. Renda LB och Rondine D'amore känns hetare. |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Hur bra är egentligen Tonicetobetrue? Någon som har koll? Har ju minst sagt en imponerande rad och startar innanför megafavoriten whitehouse plus OS på det.
Någon som har koll här? |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Whitehouse Express har ju en enormt bra uppgift och omgångens bästa spik! i avd1 tror jag inte Remeber my name tar spets om Björn laddar med Lovelock som är obesegrad i ledningen efter fem försök. Pedro bi rapporteras att träna vasst, får en fin resa vid sargen? i avd3 tror jag Thomas Malmqvist har ställt i ordning Backfire som är loppets bästa drag, tror på bra chans oavsett väg. Utgång! i avd4 gillar jag Johans pålle och har en känsla av att han är starkast i fältet och vinner utan strul har satt honom som etta. i avd5 kan det vara favorit seger för Bellfaks därför får han första rösten, obesegrad i ledningen efter 4 försök. i avd6 heter draget Princess Grif som tog ner en så pass bra häst som Timoko i Frankrike från ledningen, öppnar vasst och kan krypa ner invändigt om nr 2 och luckan får han ju... Örjan rensar! i avd7. Alfas Da Vinci har vunnit 6 av 8 då det varit 3 varv eller längre, såg fin ut senast på en plaskblöt bana som troligen var en sekund eller två sämre än dagens förutsättningar. Gick trots det 11 sista 1000, 14% det är omgångens näst bästa drag och jag spelar utgång!
|
|
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
"2. Pingo Ö.K. B. Goop 6% – Är i bra form och det ska bli spännande att se om Björn kan få extra fart på honom. Men det är ingen speedig häst, jag misstänker att det blir svårt att hålla undan för de på tillägg, säger Erik Killingmo." Själv har jag fastnat för 12 Wik Stjernen som är tidig på min kupong. edit: hmmm... om jag läser igen så anar jag att du kanske citerar Stora Vinster? Senast redigerad av eveton den 2015-04-24 klockan 22:57. |
||
|
|
|
|
|
#82 |
|
Jag tror sista loppet är låst på Berghs 3 hästar. Kommer bli stallkörning så det sjunger om det. Spets och slut på Lohman med Torbjörn och Örjan som bromsar fältet.
Kallblodsloppet tror jag vinnaren återfinns på startvolten eller mellanvolten. Bakspårshästarna känns iskalla här, ser inte hur dom ska plocka 40m på snabb sommarbana. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+1) |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#84 |
|
Vet inte hur bra den är mot Whitehouse express om den får spets men spurtade lätt ner v75 bekantingen No Gelt Face på Jägersro och senast vann den efter kross i dödens efter 1.11 sista 700 och troligen jänkarvagn på nu så inte är det en dålig motståndare till favoriten.
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#86 |
|
Första jänkarvagn ryktas det om. Tidig om man garderar, dock osäker på hur snabbt den kan öppna.
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#88 |
|
Hur kommer det sig att On Track Piraten alltid är så underskattad? Är hästen i närheten av sin toppform ska den helt klart vara förstastreck, kanske rentav en chansspik...
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#90 |
|
Hästen är helt klart bra för klassen. Jag har följt den ett tag också i Danmark, styrkan är hans främsta vapen och han går ofta rejäla avslutningar i spåren sista varvet. Det är dock ingen ledning att tala om här, han är något långsammare än medel ut så troligen hamnar han någonstans runt tredje, fjärde utvändigt. Annars skulle det vara om Jeppe testar någon ny utrustning, men ledning blir det knappast oavsett.
Filmtokig (+3) |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Citat:
Jag och farsan funderar på att spika men det känns som vem som helst kan vinna, speciellt när ludde är med!
|
||
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
Det blir dock intressant att se vilken taktik Erik väljer med On Track Piraten imorgon. Jag har förstått det som att både El Mago Pellini och BBS Sugarlight ska laddas från start och då lär det bli en dryg inledning om Erik laddar med sin. Samtidigt brukar On Track Piraten nästan alltid laddas från start trots spår långt ut på vingen om jag inte missminner mig. Förutsätter dock att Erik tar en lugnare start imorgon och försöker hitta en bra position först och främst. |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
Intressant info. Kanske inte hjälper så mycket i startmomentet men kan nog få positivt utslag ändå. Tyvärr är väl risken överhängande att Redéns häst får loppet kört i halsen med tanke på att de värsta motbuden med stor sannolikhet hamnar långt bak. Hoppas Jeppe ändå kan skärpa upp startsnabbheten lite på Tonicetobetrue, han har nog aldrig laddat fullt ut med hästen.
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Någon som har Travrondens tipsettor?
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
De brukar man väl hitta överst i strecklistan i resp. avdelning?
SO (+10) |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Det har jag säkert. Läser inte Ronden ändå... Prenumererade på Guiden ett tag men avslutade den i ren ilska ganska snabbt. Där kan va snacka om fantasilös ranking iallafall. Antog att Ronden var av samma skrot och korn.
Det är bättre att läsa så lite experttips som möjligt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10) |
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Citat:
![]() Men deras tips i tisdagstidningen, är tidiga på marknaden. Å där kan ranken var allt annat än stecklistan i begynnelsen. |
||
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Spikar man inte i avd 2 så tycker jag att Cab Hornline är hyperintressant.
På minussidan finns den överhängande dödensrisken och kusken, men så är den spelad till 1% också... Men det är ett klass 2-lopp detta och det är väl där det oftast skräller? Senaste starten blev det startgalopp och man hamnade en bit bakom klungan direkt. Offrade en speed för att komma ikapp och lade sig sist utvändigt. Sen blev det lite galopper framför och man fick andra ut "gratis". Gick i mål som femma på lite halvstumma ben men visade lite vilja iallafall. Tiden blev 15,0 över 2640, vilket även är hästens bästa notering på 2140. Beaktar man tiden trots startgaloppen så måste man väl nu anta att hästen är i toppform och redo för ny rekordsänkning. 1% speglar garanterat inte vinstchansen iallafall! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Om_sommaren (+2) |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Urryckare testade på Whitehouse Express
2015-04-23 I dagens jobb drog vi urryckarna för första gången på Whitehouse Express med mycket bra effekt. Han kommer att tävla med dom på Åby. Den extra växeln kan behövas i ett hårt klass två lopp. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Nu ska man inte ta så allvarligt på vad Bergh säger. Det har väl alla lärt sig vid det här laget hoppas jag. I alla fall är han nog bäst på att ställa i ordning när det är läge. En tumregel hörde jag när han interjuvas i TV. Tittar han in i kameran är det han säger OK, men flackar han med blicken då ska man ana ugglor i mossen. Sägs det. Om han ställer in klockan på 14.5 för Lohman (som han verkar kunna) då måste i rimlighetens namn dom med tillägg få ganska jobbigt???????????????
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#107 |
|
Princess grif vinner väl olympiafinalen?
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
V75-2
Om man ska känna sig säker måste man väl strecka 1,2,3,4,10 och kanske 12. För mig blir det lås på 3 och 10. Egentligen tror jag liksom kollektivet, att 3 vinner SOS. Men Claes Svensson låter som att han har en överjordisk häst i 10. |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Tycker även det är anmärkningsvärt att 5/6 uppsittningar av självaste Örjan Kihlström är streckade på under 5%.
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
L |
||
|
|
|
|
|
#111 |
|
Luddes El magio pellini var inte så hårt jobbat inför debut efter uppehåll sist o går ut o kutar 11.3 från dödens! Tiderna har gått ur led o man kan tydligen springa hur fort som helst nuförtiden. El magio är hyfsat startsnabb o Ludde har den fördelen att kommer han till spets så brukar de andra bli lite väl försiktiga då de vet att han "aldrig släpper". För övrigt känns maven överstreckad från sitt spår. så bra är hon inte. Princess griff är var grym sist o helt bortglömd här! Känslan är annars att support justice är hästen i gänget men man blir lite brydd när han säger att han ska ladda från start. han har ju tydligen hoppat då vid nåt tillfälle. Känns som det kommer köras från start ändå på flera händer!
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Dagens drag 2:
V75:3 2 Anette du mirel. Citat:
Nu skall man kanske ta denna info med en liten nypa salt , men hästen har bra seger% ,härdad på Vincennes ,rekord 1.12.0 medel. Varning i alla fall. Mvh , L Senast redigerad av Lazze den 2015-04-25 klockan 11:29. |
||
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#115 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Citat:
Nästan canada hockey klass på det hela där de brukar skicka in bortalaget i en "städskrubb" för att byta om.
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#117 |
|
Mitt bolagssystem. Ösregn på Åby nu.
1) 1,3 r6-7 (3 är min vinnare - andra dissar den - Björn tror på sin nr 1, 6 ser allt bättre ut, 2 går bfro ffg och med spö och "elake" Jorma i jollen) 2) 3,10 r2-1 (3 kan vara SOS, Claes Svensson är i sjunde himlen, när han beskriver 10) 3) 1,3,11 r6-2 (jag tror 11 vinner, 1 bra senast, 3 enorm i Paris för tre månader sedan) 4) 1,4,5,7 r2-6 (här bränner favoriten 1 men mitt bolag bränner mig på bål om jag inte har med den och den skulle vinna, ta med så många du har råd till här) 5) 1,2,3,8,10,12,13,14 r4-10 (Jag kan inget om kallblod men storfavoriten 3 ser för usel ut när han vinner sina lopp, mina norska kanaler säger att 10 vinner) 6) 2 r6-10 (spikar 2 som ser ut att bli en europastjärna, plastade framhovar barfota) 7) 2,7,8,9,10,12,13,15 r5-6 (trött på att evigt ryka i sista, här ska garderas) Kostar 1536:-. Lycka till med kupongerna! |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
På Åby kände man inte till detta bland journalister och kommentatorer.
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#119 |
|
Är det nån som har koll på hur princess griff är från start? Ingen risk att hpn kan hålla ut de utvändigt?
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#121 | |
|
Citat:
Större nyhet att Lennart Forsgren var inlåst på skithuset, men han är ute nu med
|
||
|
|
|
|
|
#122 |
|
Du menar "onekligen killen", hade aldrig hört detta ordet innan Forsgren började kommentera trav, han säger onekligen var 3:de minut.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#125 |
|
Någon som har en aning om vilka hästar som gynnas/missgynnas av blaskig bana om det som skrevs tidigare stämmer, att det ösregnar på Åby nu?
|
|
|
|
#126 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Lovelock har öppnat bra på slutet men känslan är att denna stora häst från innerspåret får svårt att hålla upp spets. då stallkompisen Next to none sib är riktigt kvick och tar denne sig förbi så blir det antagligen rygg ledaren på remember my name som antagligen vinner då det saknas nån som kan trycka på utsidan. tycker dock next to none är given på en garderad lapp då den är hyperspeedig o knappt spelad!
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Är det någon som fått nått besked om hur Claes ska köra med King Sir Kir?
Kör han för vinst så är det en spik! Men ska han bara köra en truddelutt på slutet så är det SOS på Whitehouse! |
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Härlig början på V4:an! Nu fortsätter vi så idag
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Att han skulle slå whitehouse express från utvändigt med endast 3 lopp i kroppen är knappast troligt. Claes tror mycket på hästen men den har ju varit ute i "skitlopp" jämfört med det här.
|
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Citat:
![]() Jag tycker att det är ganska enkelt, antingen vinner Ludde från spets annars är det bara att strecka den bästa hästen, vilken man nu tycker att det är... |
||
|
|
|
|
|
#132 |
|
Jag är iaf övertygad om att den slår whitehouse express från dödens om han kör fram i tid.
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Chansar rejält.
Ofta låga nummer på åby, kör ett helgalet chanssystem, vad tror nu om detta? Avd1: 1,2,5,6 skippar 3 och 4, dessa kommer kriga om ledning hur de än slutar så kommer någon av 1,2,5,6 att vinna via andra ytter eller open stretch. Avd2: 1,2,3 troligen sitter 3 i spets, 1,2 får chans från open stretch eller andra ytter. 10 kommer att ligga o sova eller få för´bökigt fram. Avd3: 1 Radysin America chansspik, sällan Ingves kör V75 men när han e med vinner han oftast. Avd4: 4,5,6 tror 1 får problem att hålla hela vägen. Avd5: 3 Bellfaks chansspik, alla tror han galopperar, jag chansar på att han sköter sig och då ska han kunna vinna. Avd6: 2,3,4 körning mellan 2 och 4 kan ge 3:an loppet. Ludde kör för att vinna. Avd7: 5 For Pleasure As Conrad har en fin 14,1 tid vann då med 5 längder här räcker det med att vinner med en nos, tror på bra chans. Vad tror ni? Ska man vinna stort måste man chansa, är detta för vilt? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Posaa (+1) |
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Citat:
Sprite (+2) |
||
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#137 |
|
apropå spelvärde..Väldigt många "understreckade " idag..
Lärt mig att allt handlar om Timing.. Inne på att spika i 2 lopp. väljer mellan 4%/6%/17% ..chansar idag.. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Bra att ATG Tillsammans har tekniska problem just nu!
|
|
|
|
#139 |
|
Return to Sweden är intressant i sista. Rygg på Lohman och så lucka på upploppet?
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Jävligt onödig körning och Lover Face hoppar bort sig.
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Silverdivisionsloppet var för lätt för att läggas på V75 enligt spelbolaget. Det blev ju ett härligt lopp som hade varit betydligt bättre att ha på V75 bongen än loppet med 8 norsktränade kallblod.
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Kan inte Backfire i avd.3 anses som en bra spik? Vässad på Vincennes, bra tider, formtopp av raden att döma och spåret måste ju anses som skitbra?!
Men min tveksamhet, hur startsnabb är hon jämfört med de andra? Möjlighet till Spets(OS)? |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Jag är inte så säker på det. Nu hoppade visserligen favoriten efter en dumkörning (hade ju vunnit annars), men det fanns bara tre hästar som kunde vinna (Falcon har jag följt så det var surt). Kallblodsloppet är desto öppnare. Så ska man få upp utdelningen på V75 är det ett bättre val.
criba (+10) |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Angående Backfire V75:3
Kanske bästa hästen ..men inte startat sedan Januari , tar ej spets(men speedig som få) Min vinnare och eventuell spik är 2 Anne.D.M. Mvh , L Offtopic:(he he ..Jeppe Jul ser ut som en marvel "superhero") In med hakan Jeppe! Senast redigerad av Lazze den 2015-04-25 klockan 13:40. |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Banned
|
Citat:
Backfire ej startat på 3 månader. Sen om On Track Piraten vinner Olympiafinalen slutar jag med trav. Chanslös i min bok. Senast redigerad av trance_error den 2015-04-25 klockan 13:40. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Har spikat bästa hästen i loppet D'One. Bakspår, men fina pengar och då skärper sig Örjan.
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Backfire är snabb ut, spetsfavorit i mina ögon om Johnny laddar. Formtopp är väl dock svårt att hålla med om med tanke på att hästen inte har startat på tre månader. Svårt att bedöma Tumble Dusts prestation senast, men Backfire står väl förmodligen i närheten av var den stod i sin comeback förra veckan. Då laddade man mot ledningen och körde där så inte omöjligt att det blir samma här. Tumble Dust är väl dock lite mer av en spetshäst än Backfire.
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Citat:
Är 4 längder före Dóne i mål.. L |
||
|
|
|
|
|
#149 |
|
Nu lyser det rött på Cash'Em. Kittlar i min spikknapp iaf till dryga 10%
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Hur menar du nu? Menar du att Backfire inte skulle kunna ta spets?
Emeffeff (+5) |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
raymond palema kan hitta rygg ledaren med lite flax. Inte spelad alls idag. mycket märkligt! Har varit betrodd på v75 förr i liknande gäng
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
HAHAHAHA lärlingsloppet. Vilken fröjd att titta på. De enda rätt man hade på V4an idag var spiken Return Ticket! Den satt gött... Tss...
![]() Fyfan va korkat vissa kör, jag är inget bättre. Så tro inte de. Infact, jag kan inte ens köra häst Men tycker bara det ser roligt ut ibland haha. Som om man inte visste inför sista varvet att de skulle lösa sig perfekt för Return Ticket, så kör dem det i HALSEN på denne inför sista sväng, svänger ut i andra spår istället för att invänta strechen (ryggledaren).. Hahaha vilket gjorde de perfekt för RT.Och ledaren då? Sticker undan alldeles för tidigt. Jaja.. V75 nu! Kom igen takter! Senast redigerad av Khiarshoor den 2015-04-25 klockan 13:52. |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
på den balansen har hästen 1 vinst och 3 galopper på 10 försök...
|
|
|
|
#156 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Det är väl inte så viktigt lopp idag att det ska vara jättefavorit från spår 11. Den har startat två gånger på Åby ser jag. Både gångerna från bakspår som storfavorit och har torskat båda gångerna. Det viktiga loppen i år är väl dom i USA som man planerar längre fram.
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
Håller du det?
Sen om On Track Piraten vinner Olympiafinalen slutar jag med trav.
Chanslös i min bok.[/QUOTE] Tror du får det väldigt tråkigt när du skall börja med fotboll eller greyhound istället. Piraten har slagit värre hästar än detta och är som vanligt underskattad. Min spik idag och från stallet säger man att han hittat en växel till!!! |
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#161 |
|
Banned
|
Grattis till 6 rätt Kusken1.
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Banned
|
Citat:
Ingves väger 10kg om inte mindre än Takter, kom ihåg det också
Senast redigerad av trance_error den 2015-04-25 klockan 14:00. |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Goop spikar Cash'em i avd 4 och Snoken har inte med den på 8 hästar. Spännande
|
|
|
|
|
#169 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Banned
|
Mycket handlar om spårlottningen när dessa bra hästar ställs mot varandra i Olympiafinalen.
Det skiljer inte jätte mycket bland hästarna. Att on track piraten ska vinna från spår 7 ser jag som högst osannolikt. Senast redigerad av trance_error den 2015-04-25 klockan 14:05. |
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Citat:
Får satsa på lite tvillingspel i stället när man inte har spelkassa som räcker till en V75a man skulle känna sig nöjd med. |
||
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Citat:
Lycka till! Mvh , L |
||
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Citat:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#175 |
![]() Hoppas D'One gör en omvänd Nuncio over there
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Jesus vilken omsättning det kommer bli.
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Jag spikar själv Gordonston till 30% i en svår omgång. Lövgren sitter i spets tidigt eller sämst rygg ledaren och då bör vinstchansen vara bättre än 30%-ig. Hoppas bara att formen inte är alltför dålig.
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2524Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Jag tror att det blir tokkörning i Avd3.
Radyson och backfire kör. En hamnar i spets och den andra kryper ner i rygg. 6 Talk the talk hamnar då i dödens. Då får tvåan Anette smörresa andra utvändigt kanske tredje. Dóne Kommer få ett tufft lopp. Antingen sänder han fram snabbt när spetsstriden är över och han får tugga dödens. Annars så blir det långa vägen ute i spåret. Hur som haver gynnar detta Anette du Mirel som speedar ner alla på upploppet! Så min Spik i omgången blir 2 Anette du Mirel. Antagligen en tokspik men tror man på nått så ska man köra på det, värsta som finns är väl när man tror sig ha en bra spik men man fegar ur och den vinner alla fall. 3 Remember 3 Whitehous 2 Anette 1,4,5,6,9 2,3,8,10,12,13 2,3,7 2,6,8,10,15 225:- Bara att hålla tummar och tår God lycka! |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Doktor Jaros får bli draget i kallblodsloppet. Barfota runt om ffg och Jorma Kontio i vagnen i stället för tränaren (tidigare tränaren, verkar ha bytt tränare) känns som två mycket intressanta ändringar. Den ska dessutom vara väldigt gynnad av körspö.
Spelvärd till 11 procent av insatserna. |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Jag kör spiklöst idag. Många 2 hästars lås men det går fan inte att spika idag
|
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
Nån som är kvar?!?!
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Rejäl körning och den vinnaren var inte lättfunnen oavsett.
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Den hade man! =)
8 hästar i det loppet! Den hade norskorna varnat för! |
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Jag kan iaf inte vara förbannad. Den hästen hade inte åkt med på lappen förutom vid helgardering.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
vilken 2 skit kuskar björn o takter piss kuskar
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Det blev ingen lång lördagsspänning för mer än 9 av 10 spelare i jakten på den 60+ jackpotmiljonerna. Vågar man gissa att spelarna i Norge fick ett jätteförsprång direkt ?
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Dom tyckte själva att svenska spelarna var helt fel på det. (från Spelvärdes intervjuer)
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Jag är inte så jävla het på dom här delade omgångarna med norrbaggarna. Totalt omöjligt att placera in deras hästar i loppen.
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
– Cadabra Tooma (V75-1) hade otur på Bjerke senast. Han blev dragen bakåt av en trött konkurrent, men spurtade sedan fort. Jag vil påstå att formen är nära topp. Han är ganska bra från start och bör få en bra position. Körspö är en fördel. Det blir jänkarvagn, helstängt huvudlag och eventuellt barfotabalans. Hästen har en förmåga att bli underskattad och blir det säkert igen, men jag skulle strecka honom på V75 för han är i toppslag och har en intressant uppgift, säger tränaren Tor Olaf Halle.
Ser även att Sportbladet varnade för den. Jag hade nog inte tagit med den ändå. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5) |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Cadabra Tooma hade Stora vinster på 4 hästar.
![]() |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Med tanke på att jag chansspikat Örjan i 6:e så lär det bli bra pengar om jag är med efter de!
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Vilken bortkörning av Takter! Hade alla 1%-are i loppet utom vinnaren
|
|
|
|
#198 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#200 |
|
Nej, det här är vad jag hittar vid en snabbsökning i efterhand. Men hästen fick ju loppet kört i halsen också.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#201 | |
|
Citat:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#202 |
|
Hahaha... För en gångskull får björn hjärnsläpp. De där gjorde han bara för att jävlas med spelarna.
Här har vi ett praktexempel på hur de kan vara fel med att en sån som björn goop har sitt egna tipsprogram. Att han är så involverad i spelet. De är löjligt. Detta är min åsikt. För han jävlas ju bara med spelarna, hästen suger häst balle. Ursäkta språket, men inte ens här körde han för bästa placering. Jag har som tur inte slösat mer än 70kr på hästarna idag. Men att han ska köra för att vinna o de genom att köra i ledningen i de galna tempot köper jag inte. Han jävlades bara med en bättre häst, för att han är så tjurskallig ibland. Tråkigt för folk som spelat stora system o ryka på detta sätt tycker jag. Jävlar vilken insats av RMN. Synd att en norsk lus drar nytta av loppscenariot haha, helt omöjligt att räkna ut vem som vinner bakom favoriterna när de blir såhär |
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Värdet efter 1 avdelning lika stort som 7 rätt gav förra veckan
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Nåväl, kan bli bra betalt på 6:orna idag. Tror inte det har skrällt färdigt på långa vägar.
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#209 | |
|
Citat:
Chiron (+1) Senast redigerad av Sprite den 2015-04-25 klockan 14:44. |
||
|
|
|
|
|
#210 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Sharp$: 2524Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Hahaha helt sjukt. simtoto spikade 5an...
V75-1 5 Cadabra Tooma V75-2 2-1 V75-3 11-3 V75-4 1-6-2 V75-5 8-3-2 V75-6 2-7-6-4-3-10-5-8 V75-7 2-10-8-12-5 Själv tycker jag att takter förstör/ger upp loppet när han väljer att inte kriga mot på förhand "värsta"" konkurrenten. Förstår inte hur han kan släppa ut Goop när han vet att den kommer då få gå i spets. Han borde väl ha gjort allt för att inte släppa ut Goop!? Så korkat kört i mitt tycke! Nej Goop gör det bra som kommer till spets. Takter kör fegt och förlorar loppet pga det!!! |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Takter är helt omöjlig att kalkylera med, så jävla avig som människa så det kan sluta hur som helst när han kör. Tycker ändå han är en skicklig kusk för det mesta.
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Spår 5 på 1640 auto...... hur många ggr ska man missa på det?
Bara att autotrecka hädanefter.... Sjukt om man ska bränna stora pengar på 7 rätt på att inte ha med den.. usch. För övrigt körde Goop exakt som han sa han skulle göra, att klaga på det är ju bara patetiskt. Skönt med kuskar som håller sina ord! Är han rätt ensam om att göra...
|
|
|
|
#218 | |
|
Citat:
Precis som jag skrev anser jag det är fel att en kusk ska involvera sig i spelet så mycket. Tycker inte någon kusk ska uttala sig om spelet kring travet. Information i all ära, men att en kusk lägger "spelförslag". De gillar jag inte. Speciellt inte någon så starkt inflytande o respekt som Björn Goop. Sen tycker jag fortfarande inte att han körde rätt, ni får gärna tycka annat. Men varför inte släppa lika gärna? Och blir de en andra plats får han väl ta det? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#219 |
|
johan lägger knappast detta. hästen ser riktigt fin ut!
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Nu har man 2 spikar... Jeppe i avd. 2.
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Tvilling 3-10. Bägge såg väldigt fina ut.
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Halva sharps hade den hästen i efterhand.
pawweshark (+5) |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
JAAAAMEN JAAAAMEN DANSK DYNAMIT!!!!!
JEPPE!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Det blev ju bra för Jeppe det där.
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Härligt Jeppe!
|
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Så jaaaa andel är med fan vad göööt mot miljoner nu
|
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Hade låst loppet på 2 och 3
![]() HEJA JEPPE!!! |
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Gillar verkligen Jeppe Juel - en frisk fläkt. Kör alltid smart...
Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
King Sir Kir har en del att bevisa i lopp om den ska vara så bra som Claes säger.
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
...och optimistiske Claes Svensson blev oplacerad...
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Ååh, är du avis snuttis?
|
|
|
|
#236 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Fan så trist att man klev av redan i första när man lyckades fälla den här favoriten
|
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
King Sir Kir en besvikelse men styrningen var nog en ännu större besvikelse. Var väl inget drömlopp direkt för en häst som gör 4e starten i livet.
|
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Andel bolagets första Spik nu D one kämpa Örjan
|
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Det var första spiken! Nu D`one i nästa! Vinner den då kommer jag börja bli nervös...haha
|
|
|
|
|
|
|
#241 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Eftersom jag fortfarande har chansen så håller jag inte riktigt med dej....
|
|
|
|
#244 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Måste bli fin omsättning på V5 när alla torskar på V75 kliver in
![]() Here I come.
|
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Citat:
Det räknas, inte vad han säger.
|
|
|
|
|
#249 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Absolut ingen omöjlighet.
|
|
|
|
#253 |
|
Testar en tvilling med Backfire
- Alltid minst 2a efter vila - Alltid bäst insatser barfota runt om Lite olika insatser men mest på 1-3 |
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Känns som våra svenska hästar får råpisk av utlänningarna idag. Dags att rycka upp sig.
|
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Haha så jävla härligt att höra om alla som blir så arga och smsar in till redaktionen. Det handlar INGENTING om att de är arga på körningarna och valen som kuskarna gör, de är arga för att de åkte all världens väg på spelet när det nu äntligen verkar bli pengar på V75
|
|
|
|
#257 |
|
Uffe är het idag! Först tokkör han och Veijo och sabbar min V4:a och nu är han i gasen igen.
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Varför blir Takter mobbad av de andra kuskarna idag?
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Det såg ut som om Backfire tog spets?!
Emeffeff (+10) |
|
|
|
|
|
|
#261 |
|
Där åkte man ut fan också såg så bra ut med D one
|
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
HÄRLIGT UPPLOPP!!!!!
Chiron (+2) |
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
Hade man vetat att den var redo direkt så skulle man ju spikat Backfire. Jag fegade och garderade...
|
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
Nu är det travporr på hög nivå
|
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
d one märkligt svag idag. malmqvists hästar är riktigt iordning direkt när de kommer ut. dunderfin backfire!
|
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
HAHAHAHA.. Grattis du som surrade om Backfire!
Fyfan va bra den va! Har chans på sexor fortfarande, är medveten om att jackpotpengarna ligger i sjuan, men fortsätter de såhär lär de blir bra deg! ![]() Har rätt så tunt mot slutet, men alla i nästa iaf!
spiifii (+10) |
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
D One fick loppet kört i halsen som storfavorit, men var inte ens nära att vinna. Det var riktigt svagt.
Emeffeff (+3) |
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
V75
1 1.2.3.5.10. 2 2 3 3 4 1 5 1.2.3.10.12 6 2 7 2.6.8.9.10.12 |
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
Kul att jag fick in min Spik på Backfire
Emeffeff (+3) |
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
BACKFIRE! Så jäkla fin! Inte många som hinner fram från tredje invändigt på open stretch efter toköppning.
Vad säger du om spetsstriden nu, Trance Error? |
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#277 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
Nu jävlar Robban vinn för helvete
|
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Nu börjar det bli lite spännande ändå...
|
|
|
|
#281 |
|
Backfire måste vara den grymmaste OS hästen jag sett!
|
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
Vilken jävla drygkuk den där fransmannen är... dra åt helvete
|
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
Tog i lite där men instämmer spik på Robban i fjärde...och tre rätt
|
|
|
|
#285 | |
|
Spikade också Robban nu i fjärde på V5 så bara att hoppas att Snoken är helt ute och cyklar gällande den
|
|
|
|
|
#286 |
|
simtotos system ser fortfarande helt sjukt ut.
V75-1 5 Cadabra Tooma V75-2 2-1 V75-3 11-3 V75-4 1-6-2 V75-5 8-3-2 V75-6 2-7-6-4-3-10-5-8 V75-7 2-10-8-12-5 720:- Skulle ha ryggat där idag. |
|
|
|
|
|
#287 |
|
Fick in dagens första spel även om nettot blev klent, så fortsätter med tvillinglir.
U häst i nästa blir Johan Untersteiners Rondine D A. Motivering: Spelvärd, perfekt inne på pengarna men framförallt på det grymt förbättrade intrycket senast på Jägersro på ny balans när den gick i dödens hela loppet, krossade Valetta Strix som gick i ledningen och vann överlägset. |
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Ingves i nästa! Rak tvilling på den och Gordonston.
Senast redigerad av Shooter den 2015-04-25 klockan 15:34. |
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
|
|
|
|
|
|
#292 |
|
Snyggt! Den spiken satt i alla fall, men synd att Gordonston hoppade bort sig.
|
|
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#295 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Då var dagens utgifter betalda! Ca 270:-
Registrerat spel Datum: Lördag 2015-04-25 Bana: Åby, omg. 22 Lopp: 8 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 5 U-hästar: 4 Cash'em Vadet gäller startnummer 2 x 20,00 kr Totalt: 40,00 kr Kvittonummer: 8B02 0710 8FFB 1105 |
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
Nu vill jag också ha en superjackpot nästa vecka...
|
|
|
|
|
#298 |
|
haha samma här nu kör vi Super jackpot
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
Undrar varför Lövgren släppte med Gordonston. Är inte hästen bäst från ledningen?
|
|
|
|
|
|
|
#300 |
|
Nu får Jorma gärna vinna med Doktor Jaros. Hakkaa päälle!!!
|
|
|
|
|
|
|
#301 |
|
Dagens höjdpunkt nu för norrmännen. Själv lägger jag inte en spelkrona i ren protest när dom tom lägger sketna kallblodslopp på V75 olympiatravslördagen. Men hade lagt ett lir annars på D Jaros om 7 ggr eller mer.
tomtom2 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Citat:
![]() Jag har spik på Doktor Jaros. Läskigt, Kontio i volt brukar resultera i galopp... |
||
|
|
|
|
|
#303 |
|
Får hoppas på en superskräll nu!!
Sen hoppas att SJ bränner i 6:e! Då finns det fina förutsättningar för jackpott!! |
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Jag kör en tvilling med utgång på 8 mot 12,13 och 14.
|
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Det här loppet springer Moe Svarten hem med punktering
|
|
|
|
|
#306 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Lägger ett V spel på Tekno Jerken 250kr efter TT:s tips
|
|
|
|
#309 |
|
Ja. Många G på Doktor Jaros så det känns inte som en bra tvillinghäst. Antingen blir skorycket och Jorma i vagnen lyckat eller så blir det pannkaka känns det som. U hästar på tvilling brukar ja ta på icke favoriter som är travsäkra.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Väldigt vad det skriks om Doktor Jaros, jag har ingen jättefeeling för den idag, men jag kanske har fel.
|
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Favoriten känns iskall här, tydligen störd i värmningen och galopprisken är överhängande.
|
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Välkommen superjackpott välkommen!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Det var en bedrift av Björn att vinna med den där. Synd att inte Jorma hann fram.
|
|
|
|
|
|
|
#317 |
|
Tänk om Melander skulle vara så förnuftig att han låter Björn köra Månprinsen snart...
|
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
Den hade jag på tre kusar.
Tackar SO för varningen! |
|
|
|
|
|
|
#320 |
|
Tänkte under förmiddagen att jag skulle göra ett system utan att ta med en enda favorit! Hittills hade det inte varit en dum idè!
|
|
|
|
|
|
|
#321 |
|
Jag lämnande vinnartipset på Pingö ÖK igår, men blev nästa hånad!!! 200V blev en i alla fall en tröst. (Eftersom jag inte fick med den på bolagssystemet!!)
Major (+15), hugotheboss (+2), Filmtokig (+5), eveton (+50), Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
Vinner inte SJ och CH i sista tror jag på jackpott!
|
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Någon som ryggade Stora Vinster idag tro?
Sjukt bra på det, synd att man inte köpte deras idér mer ![]() rank: 4-2-2-1-1 Där kan det säkert rulla in miljoner idag.... |
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Superjackpot på V65 ikväll boys, bara ta nya tag!
|
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Rak DD: 10-2. Tycker att nian i första ser väldigt fin ut, men de borde nog ha satt upp en svensk kusk.
|
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
snyggt SO.. norrlandskungen och kallblodskungen
|
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
Jag hoppas att dom har bra koll på svenska trav regler... Nu kör vi !!
|
|
|
|
#330 |
|
Fy fan vad bra han var BBS Sugarlight
|
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Loppet såg jämnt ut på förhand, men hästen var ju helt överlägsen!
|
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
1.10,7...suck vilken dålig tid :(
|
|
|
|
|
|
|
#334 |
|
Vad man unnar Peter Untersteiner det här! Första vinsten. Väldigt sympatisk man!
|
|
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#337 |
|
Smäller fan av!!
Emeffeff (+5) |
|
|
|
|
|
|
#338 |
|
Fan vad dålig Princess griff var. Fan så bra sockret var!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Peter Untersteiner är fanimig en grym kusk också... Tycker han är i samma klass med Björn, Örjan och Erik
|
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
Så jävla mäktigt!! SÅÅÅÅ skönt att han krossade SJ!
|
|
|
|
|
|
|
#341 |
|
Takter tappade nog ett par placeringar på att sitta kvar när nian gick.
|
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Espo den 2015-04-25 klockan 16:33. |
||
|
|
|
|
|
#344 |
|
Hmm, Untersteiner vill ha en inbjudan till Elitloppet...
|
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Banned
|
Vilken placering blev det för on track piraten?
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Hur många hästar tor ni det blir jackpott på?
Kommer i så fall bli den överlägset största jackpotten i historian för svenskt trav!!! |
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Det fick han med
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#350 |
|
Tveksamt om det blir jackpott, finns nog något jättesystem kvar.
|
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Experterna får det att låta som att banan idag är dålig. Om BBS springer så här fort idag undrar de hur fort det går i Elitloppet.
|
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Return to Sweden nu från rygg ledaren på OS
|
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
Tror det kommer vara mellan 3 till 10 system kvar när sista avdelningen är klar. För personlig del hoppas jag på 10 eller 15 för DD och Några femmor.
|
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#356 |
|
Det stämmer bra, om avd 7 sitter så är det 3 6:or 45 5:or men det är inte Kattskit en dag som denna.
|
|
|
|
#358 |
|
Fyfan va surt! Hade ettan i kallblodsloppet.
Annars hade jag suttit fint på 6orna!! :( Fyfan va seeegt!! Såg loppet nu i efterhand... VA DRYGT |
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
Men de sprack väl i avd 4?
Även en blind höna...går in i väggen! Senast redigerad av hugotheboss den 2015-04-25 klockan 16:47. Anledning: Ok, fler före |
|
|
|
|
|
|
#360 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#361 |
|
Testar ett kul vinnarspel på Speed Delicious.
|
|
|
|
|
|
|
#362 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
Sådärja. Fasiken vad skönt! Nu är det fest.
|
|
|
|
|
|
|
#365 |
|
Narold Vox var jag inne på att spika i söndags. Som vanligt så fimpar man alla sina bra idéer under veckans gång...
|
|
|
|
|
|
|
#366 |
|
Bakspårshästarna kör bort sig själv. Magnus Jakobsson enda som gjorde rätt å bomba fram
|
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
Björn Goop hade uppenbarligen Skalmans sovklocka med sig med 10 Candor Hall
|
|
|
|
|
|
|
#369 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#370 |
|
DD:n satt eller ?
|
|
|
|
#371 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#372 |
|
Fick tre st femmor...
Fan va surt att spricka på Tangen Haap bland annat! Den var ju stenklar inför sista sväng!! FAAAN!! en sexa och en jävla massa femmor hade smakat mumma en dag som denna |
|
|
|
|
|
|
#373 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#374 |
|
Den galoppen kostade en del på V/P tror att det är riktigt svårt att vrida upp/in på open S med ett kallblod...
|
|
|
|
#375 |
|
Det gav ganska rejält mycket lägre än "förväntat värde". Känns som det måste vara utland eller kanske troligare ett ombudsandelsspel som slagit till.
|
|
|
|
#376 |
|
Inga favoriter vann, när hände det senast på V7?
Borde bli hyfsad utdelning på 5rätt... |
|
|
|
|
|
|
#377 | |
|
Citat:
Håller med dig till fullo! De var min stora oro in för sista sväng, såg loppet i efterhand för att jag var tvungen o sticka iväg. Tänkte precis som dig, enda orosmolnet är att man inte direkt kan växla tempo på de sättet med ett kallblod typ. Den var ju stenklar! 3 sexor hade ju blivit jättebra pengar när man spelat för 70kr. Spikade BBS och får med massa fina "skrällar" på ett litet system, dock inte första åsnan haha.. Har Erik på 2 hästar i sista
|
||
|
|
|
|
|
#378 |
|
4,3 miljoner på den raden känns jävligt lågt?
|
|
|
|
|
|
|
#379 |
|
Drygt 4 millar på sjuan. Trodde det skulle ge mer trots allt. Grattis till de som vann!
|
|
|
|
|
|
|
#380 |
|
FAN!!! 14.745kr på sex rätt.
En sån plus några femmor hade blivit SICK betalt... ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#381 |
|
Äntligen utdelning i alla poolerna på V75. Lite smolk i glädjebägaren är väl att spelarna hos Norska rikstoto fick vara med och spela om våra jackpotpengar från Mantorp, men det var kanske inga norska system bland 16,22 med alla rätt ?
|
|
|
|
|
|
|
#382 |
|
Helge posta gärna vinstlistan när du får möjlighet.
|
|
|
|
#383 |
|
Japp, uppdaterar konstant, inte kommit än.
Major (+5) |
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#385 |
|
Vi småspelare kan hälsa hem idag..tråkigt att behöva konstatera detta, men visst var det bättre förr på v65-tiden.
|
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Men vad ska vi göra?...vi tycker ju att detta är kul, men vinna kan vi inte göra som förr i tiden...mm..så är det...
|
|
|
|
|
|
|
#387 |
|
Vettefan hur man ska sätta 7:an idag på ett 500 kronors system t.ex?
Körde spiklöst idag och det var ju jävligt korkat som alltid. Var inne på att spika Whitehouse Express och Narold Vox i söndags. Hade jag gjort det och fått med alla skrällar så hade det ändå bara gett 6 rätt... Senast redigerad av Manprinsen den 2015-04-25 klockan 17:14. |
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
Olle
Men Norska spelare får väl spela varje vecka, då borde de lagt pengar till Jackpotten från Mantorp! Sedan var det väl kanske lite mer spel idag dr Norge än vad som är vanligt. |
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Stora Vinster är inte så tokiga
ranken var bra 4-2-2-1-1-2-7 och värre B B B A A A B bara att buga sig SO |
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
Här sitter vi ett gäng personer som anser oss kunna en heldel om trav...våran enda chans att vinna är att vi går ihop...men det kommer inte att fungera i praktiken...
|
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
Det är såna här omgångar man ska gå ihop och köra ett jättesystem. Skulle säga att det är i princip omöjligt som ensam småspelare att pricka in 7:an
|
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Citat:
Jag gjorde rätt analys att det var en för svår omgång för oss småspelare och avstod V75 spelet som tur var. |
||
|
|
|
|
|
#393 |
|
..inget nytt, men så är det...
|
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
Jag tyckte inte omgången var helt omöjlig. Jag spelade för 550kr. Jag fick fyra st femmor. Ett bra netto. Jag bommade i Avd 1 med fyra hästar och spik i Avd 2. I Avd 2 hade jag vinnaren som första häst in i det sista, innan jag hörde någon ändring på favoriten. Jag anser inte alls det omöjligt, utan man behöver enorm tur på vägen ihop med lite kunskap. Jag är ingen expert eller storspelare, men man behövde inte satsa flera tusen för att gå plus idag, jag tyckte det låg lite i luften med bra pengar och ansåg inte omgången helt omöjlig. Sen om en norrman sitter i Oslo och satsar 3000:- och får 7 rätt är det knappast hans fel att jag inte får 7 rätt. Då är han bättre än mig.
|
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
det var som det har varit, är som det är och blir som det blir?
|
|
|
|
#396 | |
|
Citat:
Major (+5) |
||
|
|
|
|
|
#397 |
|
Storvinst på ombud i Torsby. Hade fem sjuor.
En sjua i Norge, en i Danmark. Resten i Sverige. Listan inte uppe än på Spelatrav.se Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+15) |
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#400 |
|
Det man ska ta med sig är att man måste vara rätt ute/på det, tittar man på betaltjänsterna som satsar minst 5000kr på sina system så har dom inte fler rätt än vi små spelare på sharps.
|
|
|
|
#401 |
|
Man kan ha åsikter om Open stretch MEN
Alla lopp i dag på Åby var roliga att se på . |
|
|
|
|
|
|
#404 |
|
Jag tror också att det är viktigt att vara kall och vänta, inte bli för ivrig och höja insatserna i tron att vinna mer, detta är ett maraton lopp. (citera voltstart)
Man måste tro på det man gör och för att sätta 7:an ha rätt magkänsla den dagen och spika rätt.
|
|
|
|
#405 | |
|
Citat:
Vore intressant att se hur dom skulle klara av att tippa för en femhundring när dom måste ta hårdare ställning i loppen istället för att köpa sig ur dom. |
||
|
|
|
|
|
#406 |
|
Respekt för den spelare i Dalarna som satte 7an på sitt 12 kronors system
|
|
|
|
|
|
|
#407 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#408 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#409 |
|
Gelormini Gabriele (Voltigeur de Myrt) 15000 kr felaktigt bruk av körspö. Avstängning fastställs av ST under måndagen.
Souloy Fabrice, 500 kr, för att ha använt/försökt använda otillåten utrustning. |
|
|
|
|
|
|
#410 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#412 |
|
Storavinsters rank idag.
Avd1 Rank: A 1,3 B 7,5 Avd2 Rank: A 3 B 2,10,1 Avd3 Rank: A 11 B 3,1,6 Avd4 Rank: A 5 B 1,2,6 Avd5 Rank: A 2 B 1,3,8,10 Avd6 Rank: A 2,6 B 7,3,10,9,4 Avd7 Rank: A 10 B 9,2,12,8,1,15 Hatten av för Storavinster idag. (rätt rad i grön)
|
|
|
|
|
|
|
#413 | |
|
Citat:
De sätter sig i en sits där det bara kan bli bra för dem. Om chans-A-hästen vinner så är det fantastiskt och om en favorit skulle vinna så är det inte hela världen det heller för då hade man ju ändå med den på systemet. Tipsettor/A-hästar som man inte spikar eller använder som någon slags u-häst tar jag mycket lätt på.
|
|
|
|
#414 |
|
Hade ranksumma 21 på bloggen idag vilket är ok, men ändå bara 4 rätt.
Det gäller att spika rätt :-) Enda förstarankade vinnaren var B.B.S.Sugarlight och det är ju en bit till spik på den
|
|
|
|
#415 |
|
I B.B.S skugga så gjorde ju Oasis Bi med Goop en mäktig insats igår.
|
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Citat:
![]() LOBOTOMERADE OMBUDSSPEL SLÅR TILL IGEN 96 andelar i 16 delarssystem utprånglade med teknisk hjälp o ATGs goda minne... suck.
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2015-04-26 klockan 11:13. |
||
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Citat:
Är väl A och O i den branschen att ha massa dylika "knep". Snoken gör likadant o tippar sällan favoriterna först men garderar.... självklart mer än en tanke bakom ![]() Kan ändå lyfta på hatten för Storavinsters rank, denna gång var det deras tur att ha "rätt"
|
|
|
|
#418 |
|
Vad gjorde jag rätt och vad gjorde jag fel i gårdagens V75-system? Självrannsakan.
Vinnaren i första avdelningen hittar jag aldrig. TT rankade den sist. Björn Goop tippade sig själv som vinnare och nr 5 nämnde han inte bland de sju första. I avd 2 och 6 hade jag vinnarna som förstareserver. Resten satt. Blev således fyra rätt. I Torsby gjorde man världens TV- system med många streck i början och två spikar i slutet. Systemen gav 28 mkr och det är stort jubel i Torsby idag. Bara att gratulera! Men tänk om deras hemmahäst On Hold vunnit i sista - vilket den länge såg ut att göra. Då hade det säkert funnits en del värmländske sura kommentarer. Man blir aldrig riktigt klok på de här systemen. Man lär så länge man lever! |
|
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|